(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 01 مرداد  1392 - شماره 20549

راه‌اندازی سومین مرکز اشتغالزایی ویژه زنان بهبود یافته تهران
بودجه 1400 میلیارد تومانی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری
دستگیری 75 موادفروش در پاتک شبانه پلیس
تجلیل مجلس از نخبگان علمی و کارآفرینان کمیته امداد
بیمار مرگ مغزی در ارومیه به 4 بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید
حذف پروانه کار دائم پزشکان و پرستاران
پل‌های عابر پیاده محل تجمع معتادان وکارتن‌خواب‌ها
با تلاش‌های پلیس آگاهی تبریز سارقان اموال اتباع جمهوری آذربایجان دستگیر شدند
تولد نوزاد یک چشم در شاهین‌شهر اصفهان
حوادث کوتاه از کشور
نجات 3 کارگر از زیر آوار یک ساختمان در حال تخریب
اعتراض ساکنان پروژه مسکن مهر بردسکن
کودک 8 ماهه از کالسکه‌اش ربوده شد
جزئیات معافیت‌های پزشکی
اعتصاب‌غذای هزاران‌زندانی درکالیفرنیا
کشاورزی در آسمانخراش
طرح جدید طالبان برای استخدام زنان
پیرمرد 141 ساله
مکانی جدید برای طواف
117 میلیون تومان جریمه برای یک شرکت متخلف در تهران
   


سومین مرکز اشتغالزایی ویژه زنان بهبود یافته روز گذشته با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شد.
کاظم نظم‌ده، رئیس مرکز توسعه پیشگیری در این مراسم گفت: تا به امروز 13 مرکز اشتغالزایی ویژه بهبود یافتگان راه‌اندازی شده است که از این تعداد 10 مرکز مختص آقایان و 3 مرکز نیز به بانوان اختصاص دارد.
وی همچنین هدف از تأسیس آن را توانمندسازی و اشتغالزایی ویژه بهبودیافتگان و خودکفایی آنان اعلام کرد.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز حدود 50 میلیون تومان هزینه شده است ضمن اینکه شهرداری منطقه نیز در راه‌اندازی این مرکز همکاری مطلوبی را داشته است به طوری که در این مرکز آموزش‌های مختلفی در بخش‌های (خیاطی، هنر دستی، صنایع دستی و...) داده می‌شود.نظم‌ده اضافه کرد: زنان بهبود یافته‌ای که در مراکز اشتغال‌زایی بهزیستی مشغول به کار می‌شوند از این نوع نیروهای اجتماعی استفاده می‌کنند ضمن اینکه به زودی چهارمین مرکز اشتغال‌زایی ویژه بهبودیافتگان در تهران راه‌اندازی می‌شود.

 


معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: قرار است مبالغی برای افزایش رشد جمعیت کشور در مجلس تصویب شود و البته دولت نیز 1400 میلیارد تومان برای اجرای سیاست‌های تشویقی افزایش فرزندآوری به وزارت بهداشت تخصیص داد.
فاطمه رخشانی امروز در حاشیه مراسم اعطای مجوز به اولین اپراتور سلامت مجازی گفت: در مورد سیاست‌های جمعیتی بیشتر به این سمت می‌رویم تا بارداری‌های پرخطر و سلامت مادر و نوزاد را در اولویت کار خود قرار دهیم و به زوجین برای بارداری سالم کمک کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در زوجین جوان اولین فرزند سریعا به دنیا نمی‌آید و تک فرزندی زیاد است، تشویق‌ها به این سمت است تا از بارداری‌ها حمایت کنیم و به موارد پرخطر و ویژه توجه کنیم و حمایت‌های مالی در رابطه با سلامت مادران انجام دهیم.
رخشانی در پاسخ به سوال فارس در مورد نحوه تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری گفت: زوجین را تشویق می‌کنیم تا به بارداری اقدام کنند تا تک فرزندی کمتر شود. همچنین مبالغی را درنظر گرفته‌ایم که البته هنوز به تایید مجلس نرسیده و در صورت تصویب منابع آن دیده می‌شود.
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: همچنین مبلغ 1400 میلیارد تومان از سوی دولت به وزارت بهداشت اختصاص داده شده تا با کمک سایر دستگاه‌ها حمایت‌های مالی را از خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری داشته باشند.

 


رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری 75 خرده‌فروش مواد مخدر در عملیات شبانه پلیس خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای طرح امنیت محله‌محور و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر شب گذشته (شب دوشنبه) طرح ویژه مشترک پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تهران در نقاط مختلف تهران اجرا شد. در این طرح که از شب گذشته آغاز و تا بامداد ادامه داشت ماموران موفق شدند 75 توزیع‌کننده مواد مخدر و معتاد را شناسایی و دستگیر کنند.
وی ادامه داد: ماموران در قالب تیم‌های مشترک با گشت‌زنی در سطح شهر معتادان ولگرد و بی‌خانمان و موادفروشان خرد را شناسایی و دستگیر کردند. همچنین از این افراد مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از جمله تریاک، حشیش، شیره تریاک، شیشه، کراک، هروئین و مرفین کشف و ضبط شد.
به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران این طرح در راستای طرح جمع‌آوری معتادان ولگرد که روز یک‌شنبه در مناطق مرکزی، جنوب و غرب تهران انجام شده بود به اجرا در آمد.روز شنبه با اجرای مرحله سوم طرح دستگیری معتادان ولگرد و خطرناک، بیش از 500 نفر شناسایی و دستگیر و تحویل مراکز بازپروری شدند.

 


سرویس اجتماعی-
مراسم تجلیل از نخبگان علمی و جلوه‌های خود باور و کار‌آفرینان خانواده کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش کیهان، منصور قمشه، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در این باره اظهار داشت: امشب به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اکرام ایتام از 25 فارغ‌التحصیل دکترا، نخبه علمی و مخترع، جلوه‌های خودباوری و کارآفرینان از خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه‌های علمی، فرهنگی، شغلی و کارآفرینی در مجلس شورای اسلامی تجلیل می‌شود.
وی افزود: این افراد از سوی دکتر علی لاریجانی ریاست و جمعی از نمایندگان و رئیس فراکسیون یاوران امداد امام (ره) و سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی تقدیر خواهند شد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در ارتباط با ویژگی‌های این افراد در بخش علمی ادامه داد: عضویت در بنیاد نخبگان، کسب مدال طلا در مسابقات بین‌المللی ارائه و چاپ مقاله علمی در مجلات بین‌المللی، مخترع و مدرس دانشگاه و در بخش توانمندسازی تجلیل از چند کارآفرین برتر خانواده امداد در اشتغالزایی است.
قمشه یادآور شد: برای اولین بار تعدادی از فرزندان عزتمند و ولایتمدار کمیته امداد امام خمینی (ره) که با توکل به خداوند متعال و تلاش کوشش مستمر ضمن کسب مدارج علمی در مسئولیت‌های اجتماعی و علمی مشغول به خدمت هستند، تجلیل خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد همچنین افزود: به مناسبت ولادت حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اطعام به نیازمندان و اکرام ایتام جمعی از فرزندان خانواده کمیته امداد امام‌خمینی(ره) افطار مهمان ریاست مجلس شورای اسلامی هستند.

 


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: یک بیمار مرگ مغزی در ارومیه به چهار بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید.
علی افشانی افزود: چهار عضو بدن بانوی 52 ساله ارومیه‌ای که به علت افزایش شدید و ناگهانی فشار خون دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار دیگر پیوند زده شد.وی اضافه کرد: کلیه‌های این فرد به دو نفر خانم اهل تکاب و مهاباد پیوند زده شدند.به گزارش ایرنا وی افزود: کبد و قلب وی نیز پس از بررسی از نظر امکان پیوند به شیراز و بانک اعضای تهران ارسال شد. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در حال حاضر به امری خداپسندانه در جامعه تبدیل شده است.

 


مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: با ابلاغ وزیر بهداشت در هفته آینده از این پس پروانه کار دائم پزشکان و پرستاران حذف می‌شود و به جای آن سازمان‌های صنفی پزشکان و پرستاران گواهی صلاحیت حرفه‌ای موقت برای فارغ‌التحصیلان این گروه‌ها صادر می‌کنند.
سجاد رضوی در گفت‌وگو با فارس، افزود: تاکنون روال به این شکل بوده است که پزشکان و پرستاران بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و گذراندن دوره طرح با ارائه مدارک لازم، پروانه دائم کار را از وزارت بهداشت دریافت می‌کردند.وی گفت: این افراد بعد از کسب این گواهی دیگر هیچ مشکلی برای کار تا آخر عمر نداشتند و نیاز خاصی به ارتقای دانش و توانمندی خود نمی‌دیدند و فقط پزشکان برای تمدید گواهی مطب از نظام پزشکی در برخی دوره‌های بازآموزی شرکت می‌کردند.رضوی افزود: با ابلاغ این مصوبه که احتمالا هفته آینده با امضای وزیر بهداشت انجام می‌شود از این پس پزشکان و پرستاران بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و انجام دوره طرح و تسویه‌حساب با صندوق رفاه دانشگاه باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای خود را از سازمان صنفی خود بگیرند یعنی پزشکان از سازمان نظام‌پزشکی و پرستاران از سازمان نظام پرستاری باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند.
وی ادامه داد: این گواهی که احتمالا دیگر دائمی نخواهد بود و مدت زمانی مشخصی خواهد داشت، بعد از زمان انقضای آن باید دوباره صلاحیت حرفه‌ای افراد در سازمان نظام صنفی‌شان بررسی و تأیید شود.

 


معاون شهردار تهران گفت: برخی پل‌های عابر پیاده در ساعات روز به محل پهن کردن بساط دست‌فروشان و فعالیت فالگیران تبدیل شده‌است.
وی‌اظهار کرد: بعضی از این پل‌ها در ساعات شب نیز به مأمن معتادان و کارتن خواب‌ها تبدیل شده و از این رو باید به نوعی اقدام شود که مردم به ویژه بانوان و کودکان روزها با آرامش و شب‌ها با اطمینان از پل‌های عابر پیاده عبور کنند.
سید جعفر تشکری هاشمی در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های 22 منطقه پایتخت با بیان این که یکی از دلایل تعداد بالای عابران پیاده‌ای که براثر تصادفات رانندگی کشته می‌شوند،‌ عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده است، گفت: به منظور ترغیب و تشویق عابران پیاده به استفاده از پل‌های عابر پیاده نیاز به اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی است اما قبل از آن وضعیت پل‌های عابر پیاده برای عبور و مرور آسان و ایمن شهروندان می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که متأسفانه برخی پل‌های عابر پیاده در ساعات روز به محل پهن کردن بساط دست‌فروشان و فعالیت فالگیران تبدیل شده، اظهار کرد: بعضی از این پل‌ها در ساعات شب نیز به مأمن معتادان و کارتن خواب‌ها تبدیل شده و از این رو باید به نوعی اقدام شود که مردم به ویژه بانوان و کودکان روزها با آرامش و شب‌ها با اطمینان از پل‌های عابر پیاده عبور کنند.
تشکری هاشمی با بیان این که بخش قابل توجهی از طرح شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی تهران پیاده‌سازی شده، افزود: بخش جنوبی خط 3 متروی تهران بعد از ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن آن که هم زمان عملیات ساخت بخش شمالی این خط نیز به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.
وی با تأکید بر این که براساس هماهنگی به عمل آمده با پلیس راهور تهران بزرگ، پارکینگ ادارات دولتی، نهادهای عمومی، پاساژهای تجاری، مراکز خرید و سایر ساختمان‌هایی که به هر علت تغییر کاربری داده‌اند، باید به کاربری اصلی خود بازگردند، افزود: در شهری که به شدت با کمبود فضای پارک روبه‌روست، تغییر کاربری پارکینگ ساختمان‌ها هیچ معنا و مفهومی ندارد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
4 سارق که اموال اتباع جمهوری آذربایجان را با استفاده از موتورسیکلت به سرقت می‌بردند، توسط پلیس آگاهی تبریز شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: در همین ارتباط 25 فقره سرقت کیف‌قاپی کشف شد.
سرهنگ صابر عباس‌زاده افزود: اکثر کیف‌قاپی‌ها در طول شب بود که پلیس با استفاده از دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت و اطلاعات مال‌باختگان، پلاک انتظامی موتورسیکلت کیف‌قاپ‌ها را اخذ و فردی به هویت «خ-ع» را دستگیر کرد که در بازرسی از منزل وی کیف‌های زنانه و گوشی موبایل کشف شد. وی به همدستی با 3 نفر دیگر به نام‌های «ب- ز»، «ر-ط» و «ر-ظ» اعتراف کرد و هر 3 نفر که اهل و ساکن تبریز هستند دستگیر و 2 موتورسیکلت که در کیف‌قاپی از آنها استفاده می‌شد، توقیف شد.
عباس‌زاده با تاکید بر این که اکثر شاکیان از اتباع‌آذربایجان بودند و احضار آنان برای شناسایی سارقان مقدور نبود، از زندانی شدن مجرمان یاد شده خبر داد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
نوزاد دختر 7 ماهه با یک چشم و چانه در زایشگاه بیمارستان گلدیس شاهین شهر اصفهان متولد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این مادر افغانی دارای 4 فرزند زنده و سالم است و بارداری پنجم وی دو قلو بوده که به دلیل عدم پیگیری مراقبت‌های بارداری توسط مادر از ناهنجاری نوزاد خود بی‌خبر بوده است.بنابراین گزارش، قل اول که ابتدا متولد شده نوزاد پسر ظاهرا سالم بود و قل دوم نوزاد دختر ناهنجار بوده که دارای یک چشم و چانه حفره دهان بوده که در زیر چانه قرار دارد.

 


دستگیری فروشنده مواد روان‌گردان
ساوه- خبرنگار کیهان: در پی گزارش‌های مردمی پیرامون توزیع مواد مخدر در یکی از محله‌های ساوه توسط فروشنده حرفه‌ای مواد روان‌گردان، وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و پس از چند روز دستگیر شد. وی هنگام دستگیری 308 گرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان همراه خود داشت.
مهار آتش‌سوزی
ایرنا- پاوه: در پی آتش‌سوزی مراتع در روستاهای هیروی و بله‌بزان نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های همجوار، نظامی و انتظامی، امدادگران جمعیت هلال‌احمر و نیروهای مردمی به منطقه اعزام و آتش را مهار کردند. علت وقوع این حادثه مشخص نشده است.
شعبه بانک در آتش سوخت
فارس- شهرستان دشتی: شامگاه یکشنبه به دلیل آنچه اتصالی برق اعلام شد شعبه ساختمان بانک مسکن خورموج طعمه حریق شد. نیروهای آتش‌نشانی پس از حدود 4 ساعت موفق به مهار آتش‌سوزی شدند. آتش‌سوزی در قسمت بایگانی بانک رخ داده، و میزان خسارت وارده به بانک هنوز مشخص نیست.
کشف لوازم خانگی قاچاق
قزوین: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی قزوین گفت: ماموران انتظامی این استان با اجرای طرحی 4 هزار ثوب البسه، 290 دستگاه لوازم خانگی و 116 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف و ضبط کردند.
محمدباقر عسگری افزود: در اقدام دیگری در بازرسی از یک دستگاه سواری 600 قلم لوازم بهداشتی خارجی قاچاق کشف و راننده خودرو بازداشت شد.
انفجار کپسول
نوشهر: در اثر انفجار کپسول گاز در یک کارگاه بلوک‌سازی در شهرستان نوشهر کارگر 65 ساله مینودشتی دچار سوختگی شد و بلافاصله توسط مردم به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر انتقال یافت.
شناسایی باند قاچاق
ایرنا- قصرشیرین: یگان‌های تیپ 71 پیاده مکانیزه مستقل مستقر در منطقه مرزی سرپل ذهاب در کمین شبانه با قاچاقچیان درگیر شده و توانستند در یک عملیات ضربتی همه آنها را دستگیر کنند.
از قاچاقچیان تعداد 110 قبضه کلت کمری، 16 قبضه اسلحه شکاری، 600 عدد فشنگ جنگی اسلحه کلت و 491 شیشه انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.
پلمب کارگاه غیرمجاز
اصفهان- خبرنگار کیهان: واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف و پلمب یک کارگاه تولید چیپس غیرمجاز شدند.
در این اقدام که بیش از 6 هزار بسته چیپس بسته‌بندی شده آماده عرضه به همراه حدود 5/2 تن سیب‌زمینی و بیش از 500 کیلوگرم روغن و تعدادی دستگاه بسته بندی، و سایر ابزار تولید توقیف و 8 نفر بازداشت شدند.
کشف مواد غذایی فاسد
رئیس پلیس مرکز استان اصفهان از کشف مقادیر قابل توجهی مواد غذایی تاریخ گذشته از یک کارگاه تولید زغال در استان خبر داد و گفت: در این راستا با هماهنگی قضایی، مواد غذایی فاسد معدوم و کارگاه فوق پلمب شد. در همین راستا متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
تصادف مرگبار
رشت-خبرنگار کیهان: در اثر سرعت بیش از حد و انحراف از مسیر یک دستگاه خودروی پژو پارس در محور قدیم رشت- قزوین و برخورد آن با یک دستگاه کامیون‌کشنده در مسیر مخالف راننده 27 ساله پژو پارس در دم کشته شد.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از مفقود شدن سه کارگر در زیر آوار یک ساختمان تخریب شده دو طبقه در خیابان کارگر شمالی خبر داد.
جلال ملکی در گفت‌وگو با فارس درباره ریزش ساختمان گفت: در ساعت 13 ریزش یک ساختمان در حال تخریب واقع در خیابان کارگر شمالی نرسیده به خیابان جلال‌آل‌احمد اعلام و سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.وی افزود: کارگران در این ساختمان در حال تخریب مشغول به کار بودند که به یک باره طبقه دوم این ساختمان ریزش کرد و کارگران نیز در زیر آوارها گرفتار شدند.ملکی گفت: آتش‌نشانان هر سه نفر از کارگر را که فقط دستشان از میان آوارها بیرون بود نجات دادند و به اورژانس تحویل دادند.

 


بردسکن- خبرنگار کیهان:
تعدادی از ساکنان پروژه مسکن مهر بردسکن در تجمعی خواستار اجرا شدن طرح آماده‌سازی و آسفالت پروژه سایت ثامن شدند.
این افراد اعتراض داشتند که شهرداری علی‌رغم اینکه هزینه طرح آماده‌سازی و آسفالت پروژه مسکن مهر را 3 سال گذشته گرفته است با گذشت این مدت به تعهد خود عمل نمی‌کند.
ساکنین این پروژه گفتند: با اجرای پروژه مسکن مهر فاقدان مسکن دارای مسکن شدند و یک طرح ماندگار از دولت نهم و دهم به یادگار گذاشته شد اما چرا باید برخی از مدیران طعم شیرین خانه‌دار شدنمان را به کاممان تلخ کنند و به جای شیرینی آن، طعم گرد و خاک را بچشیم.
در همین زمینه مهندس احسان میری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بردسکن به ایسنا گفت: حق با متقاضیان است چرا که شهرداری طبق قرارداد منعقده سال 89 متعهد شد که طرح آماده‌سازی و آسفالت پروژه مسکن مهر را در 2 سایت ثامن و حافظ اجرا کند که متأسفانه این کار از ناحیه شهرداری هنوز انجام نشده است.

 


پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در صورت شناسایی کودک 8 ماهه‌ای به نام محمد طه که ربوده شده مراتب را به این پلیس اطلاع دهند.
به گزارش ندای انقلاب، در روز 29 خرداد سال جاری وقوع یک فقره کودک‌ربایی در منطقه نارمک-بزرگراه رسالت - تقاطع دوم 16 متری دوم مجیدیه، به کلانتری 127 نارمک اعلام شد.
زنی جوان، با وضعیتی بسیار پریشان ضمن مراجعه به کلانتری به ماموران اعلام کرد که پسربچه 8 ماهه‌اش به نام «محمد طه» در حالیکه او را برای مدت بسیار کوتاهی در داخل کالسکه و در مقابل درب مغازه تنها گذاشته، ربوده شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «ربایش کودک» و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مادر «محمد طه»، در اظهاراتش به کارآگاهان اداره یازدهم گفت: «در حالیکه پسر‌بچه 8 ماهه خود را در داخل کالسکه و در مقابل مغازه گذاشته و او نیز خوابیده بود، برای لحظه‌ای کوتاه و برای خرید عروسک وارد مغازه عروسک‌فروشی شده بودم اما هنگام بازگشت از داخل مغازه با کالسکه خالی محمد طه روبرو شدم! و متوجه شدم که پسرم را دزدیده‌اند.»
با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به محل ربایش به تحقیق از کسبه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که «محمد طه» توسط زنی حدودا 35 ساله با روسری قرمز و مانتوی بنفش ربوده شده و این زن، پس از اقدام به ربایش کودک و پیش از خروج مادر محمد طه از داخل مغازه، به سرعت از محل متواری شده است.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه‌ای در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی به این پرونده است.»
پلیس از کلیه شهروندان محترم درخواست کرد تا در صورت داشتن هرگونه اطلاعات درخصوص کودک ربوده شده و یا فرد یا افرادی که در طول یک ماه گذشته اقدام به نگهداری کودکی با مشخصات کودک ربوده شده کرده‌اند، مراتب را بلافاصله از طریق شماره تلفن 51055611 در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»

 


جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نحوه و شرایط بهره‌مندی از برخی معافیت‌های پزشکی را تشریح کرد.
سردار موسی کمالی در این باره گفت: معافیت‌های پزشکی امر تخصصی است که باید موارد آن به طور تک تک در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود، با این وجود اگر چنانچه فردی مبتلا به عرق کف دست باشد و این بیماری وی ناشی از مشکلات غدد باشد، می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.
وی با اشاره به بحث سایر بیماری‌ها، ادامه داد: یکی دیگر از این معافیت‌ها، معافیت مربوط به دندان بود که اگر فردی در مجموع کمتر از 14 دندان داشت، از خدمت معاف می‌شد که بعضی با سوءاستفاده از قانون، دندان خود را می‌کشیدند، اما در حال حاضر چنانچه این کشیدن دندان به علت بیماری‌های غددی باشد، فرد معاف می‌شود.
کمالی به طنز خطاب به این گونه افراد گفت: البته فردی که حاضر باشد به خاطر نرفتن به سربازی تا آخر عمر بدون دندان باشد، دارای مشکلات عقلی است که می‌تواند از این طریق برای معافیت اقدام کند.
وی، چاقی و لاغری ناشی از بیماری غدد را از دیگر موارد بهره‌مندی از معافیت برشمرد و اظهار کرد: چاقی و لاغری که به سبب بیماری غدد ایجاد شده باشد، می‌تواند سبب معافیت فرد شود.
به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بیماری غدد آثار دیگری نیز دارد که در هنگام خدمت سربازی مشخص می‌شود؛ بنابراین بخشی از معافیت‌ها به این موضوع تعلق گرفته است.
معافیت کوتوله‌ها
کمالی همچنین درباره شرایط بهره‌مندی از معافیت قد نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر چنانچه طول قد مشمولان کمتر از 150 سانتی‌متر باشد، از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند که البته در حال کم کردن این قد در آیین‌نامه جدید هستیم، چرا که به نظر ما لزومی ندارد فردی که ممکن است دارای تخصص هم باشد، تنها به دلیل کوتاهی قد از سربازی معاف شود.
شرایط بهره‌مندی از معافیت چشم
وی با اشاره به معافیت افرادی که دارای چشم ضعیف هستند نیز اظهار کرد: بر اساس قانون چنانچه مشمولین دیپلم و زیر دیپلم دارای یک چشم با نمره 5 و مجموع نمره دو چشم 8 و بالاتر باشند، می‌توانند از سربازی معاف شوند و مشمولین بالاتر از دیپلم نیز با یک چشم نمره 6 و دو چشم بیش از 10 نیز از خدمت معاف خواهند شد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از تصویب آیین‌نامه جدید معافیت خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه که به زودی تصویب می‌شود، تغییراتی در شیوه معافیت‌ها، به ویژه معافیت پزشکی ایجاد می‌شود.
کمالی در مورد استمرار معافیت‌ها و یا اینکه آیا امکان لغو آن وجود دارد یا خیر نیز گفت: جز چند مورد از معافیت‌ها، مابقی معافیت‌هایی که به مشمولان تعلق می‌گیرد، در زمان صلح دائمی است.
به گفته وی، ممکن است فردی مشمول معافیت کفالت پدر بالای 65 سال شده باشد و بلافاصله پس از اخذ معافیت، پدرش را از دست بدهد؛ اما با این وجود وی دیگر از سربازی معاف شده است.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در حال حاضر معافیت ازدواج با معلولان اناث، معافیت ازدواج با بانوان جانباز و معافیت فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر مشروط است که بر اساس آن برای دو مورد اول تا پنج سال و برای مورد آخر نیز تا 30 ماه به افراد معافیت موقت اعطا شده و پس از آن معافیت دائمی تعلق می‌گیرد.

 


هزاران زندانی در کالیفرنیا دست به اعتصاب غذا زده‌اند و نیروهای امنیتی و زندان‌بانان با انواع ترفندها و فشار تلاش دارند به این اعتصاب غذا پایان دهند.
به گزارش ایرنا، این اعتصاب غذا دو هفته پیش در اعتراض به رفتار زندان‌بانان و ایجاد محدودیت برای زندانیان بویژه نگهداری آنها در سلول‌های انفرادی آغاز شد.
گفته می‌شود نیروهای امنیتی و زندان‌بان تلاش دارند که این اعتصاب غذا را به زور پایان داده و به این منظور از دسترسی زندانیان به وکیلان خود جلوگیری، مدارک آن‌ها را توقیف کرده و درجه هوای داخل سلول‌ها را به شدت کاهش داده‌اند تا اعتصاب‌کنندگان را تضعیف کنند.بسیاری از این زندانیان در سلول‌های انفرادی بدون پنجره و در شرایطی بسیار دشوار نگهداری می‌شوند.
زندان‌بان بسیاری از این زندانیان را برای اجبار به اعتراف و لو دادن همدستانشان در سلول‌های تنگ انفرادی نگه‌داری می‌کنند.

 


مسئولان شهر پرتراکم هنگ‌کنگ چین به دلیل کمبود فضای کشت اقدام به ساخت برج‌های کشاورزی 187 متری خواهند کرد تا در آن نیازهای بخش کشاورزی را تامین کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسئولان هنگ‌کنگ در اولین اقدام تصمیم دارند تا 5 برج 187 متری را برای کاشت میوه‌های گلخانه‌ای در نظر بگیرند.
قرار است در این برج‌ها انواع و اقسام میوه‌ها و درختان حاضر در اقلیم‌های چین کاشته شود تا علاوه بر تامین نیازهای کشاورزی این اقدام وجهه‌ای گردشگری نیز پیدا کند.

 


یک ویدئو که زنانی برقع‌پوش را در یک اردوگاه آموزشی نظامی در منطقه قبیله‌ای‌نشین بی‌قانون پاکستان نشان می‌دهد این نگرانی را به وجود آورده که گروه‌های شبه نظامی در حال استخدام زنان برای ایفای نقش‌های تروریستی در خط مقدم جبهه هستند.
به گزارش ایسنا، این فیلم یک دقیقه‌ای پنج زن را نشان می‌دهد که در حال آموزش هستند تا از اسلحه‌های کلاشینکف و آر‌پی‌جی استفاده کنند.
یک پرچم آبی کم‌رنگ با یک هلال سفید نیز که در تصویر نشان داده می‌شود نشان‌دهنده آن است که این زنان به حزب اسلامی ترکستان تعلق دارند؛ این حزب یک گروه تروریستی است که گمان می‌رود با طالبان رابطه داشته باشند.
بیل روگیوکارشناس تروریسم دربنیاد«دفاع از دموکراسی» اعلام کرد: ما می‌دانیم که آنها برای زنان و کودکان اردوگاه‌های آموزشی عملیات انتحاری ترتیب داده‌اند. از سال 2010 تاکنون 6 یا هفت حمله انتحاری توسط آنها در منطقه افغانستان-پاکستان انجام شده است.
اینگونه مشخص شده که «قاری ضیاء الرحمن»، یکی از رهبران طالبان و القاعده که از جانب آژانس‌های قبیله‌ای‌نشین «مهمند» و «باجور» پاکستان و در استان‌های افغانستان فعالیت می‌کند، بیشتر اردوگاه‌های آموزشی بمب‌گذاران انتحاری را به راه انداخته‌اند.

 


یک پیرمرد هندی با 141 سال سن، مدعی دریافت عنوان پیرترین فرد جهان شد.
«فیروزالدین میر» اهل کشمیر می‌گوید: مدارک دولتی در اختیار دارم که ثابت می‌کند در مارس سال 1827 میلادی متولد شده‌ام.
مسئولان ثبت رکوردهای جهانی گینس درحال بررسی ادعای این مرد هستند که در صورت اثبات آن، این پیرمرد سالخورده هندی 26 سال پیرتر از «میسائو اکاوا» است که با 115 سال سن، رکورددار فعلی این عنوان است.
به گزارش ایسنا«فیروزالدین میر» که 60 سال بزرگتر از همسر فعلی‌اش است با کمک خانواده‌اش قادر به راه رفتن است و بخشی از بینایی خود را نیز از دست داده است.

 


ساخت و راه‌اندازی مکانی جدید برای طواف در مسجد‌الحرام در شهر مکه به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود.
به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، ساخت این مکان با 95 درصد پیشرفت، به مراحل نهایی خود نزدیک شده و در چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.
این مکان جدید برای طواف افراد ناتوان و پیر ساخته می‌شود و ظرفیت میزبانی 1500 نفر در ساعت را خواهد داشت.
این سازه جدید با عرض 12 متر در ارتفاع 13 متری از سطح زمین ساخته شده و هدف از آن فراهم کردن مکانی امن و راحت برای طواف افراد ناتوان است.

 


با حکم تعزیرات حکومتی استان تهران یک شرکت متخلف به پرداخت یک میلیارد و 170میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، با اعلام شکایت شاکی خصوصی و گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران علیه یک شرکت خصوصی مبنی بر تقلب در فروش، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.پس از بررسی پرونده در شعبه تعزیرات حکومتی استان، تخلف محرز تشخیص داده شد و مطابق قانون، شرکت مزبور به پرداخت یک میلیارد و 170میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و شاکی محکوم شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10