(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 01 مرداد  1392 - شماره 20549

حدیث دشت عشق
رئیس فدراسیون: اتفاق بسیار بزرگی رخ داد
نایب قهرمانی تکواندو کاران ایران در رقابت های جهانی
اخبار کوتاه از فوتبال
مقام پنجمی جودوکاران ایران در رقابت‌های بین المللی مسکو
طرح تفکیک وزارت وزرش و جوانان در هیات رئیسه مجلس
انگیزه بالای سلیمی برای حضور در لیگ وزنه برداری
دعوت ولاسکو از 26 بازیکن به اردوی تیم‌ ملی والیبال
برزیلی‌ها در حسرت انتقام ماندند
روسیه بازهم قهرمان لیگ جهانی والیبال شد
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «محمد فاضل»
من ماهی‌ام، نهنگم و عمانم آرزوست
اگر گوش دلت را خوب باز کنی، حتما حکایت‌های دل‌انگیز حجره شماره 33 مدرسه علمیه امام باقر(ع) را از راز و نیازهای شبانه طلبه با اخلاص فلاورجانی می‌شنوی؛ زمزمه‌های شبانه‌ای که در و دیوارهای آن را به لرزه درمی‌آورد و به ذکر وا می‌داشت. راستی محمد در این شب‌ها از خدا چه می‌خواست که به سرعت، مستجاب شد و خدا او را در جوار رحمتش جای داد؟!
سوم راهنمایی را که تمام کرد، شوق آموختن معارف اهل بیت(ع) او را به حوزه کشاند. ابتدا در مدرسه امام صادق(ع) اصفهان، ثبت‌نام و بعد از مدتی به قم هجرت نمود و در مدرسه بعثت این شهر به تحصیل علوم حوزوی ادامه داد. در همین مدرسه و مدرسه نوبنیاد امام باقر(ع) بود که مقدمات معارف الهی را آموخت و از سطح به عمق عشق و اخلاص پی برد. همزمان در اوایل سال 65 دوره آموزش نظامی را گذراند و در تاریخ 17/2/65 به جبهه رفت. کلاس قرآن او آن روزها در جبهه زبانزد خاص و عام بود اگرچه وظیفه اصلی‌اش تک‌تیراندازی بود. عاقبت در عملیات کربلای 3 در اسکله الامیه آب‌های گرم خلیج همیشه فارس را با خون خویش رنگین کرد.
طلبه بسیجی شهید «محمد فاضل»، سال 1347 در فلاورجان متولد شد و در 11/6/1365 در خلیج‌فارس به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره عنوان نایب قهرمانی بیست و یکمین دوره از مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک را کسب کرد.
بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان از روز 24 تیرماه به مدت یک هفته درسالن “ اکس پوزیتور سنتر” شهر پوئبلا پیگیری شد که در پایان و در بخش مردان تیم ملی تکواندوی ایران پس از کره جنوبی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. در این دوره از رقابتها تیم ملی کره جنوبی با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مجموع با 60 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا ، دو نقره و مجموع 48 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. تیم ملی مکزیک هم با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز و 47 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. بهنام اسبقی در وزن چهارم مدال طلا، سجاد مردانی در وزن هشتم و هادی مستعان در وزن دوم مدال های نقره ایران در این مسابقات را کسب کردند. در مسابقات قهرمانی جهان تیم های اول تا سوم جدول رده‌بندی براساس مرغوبیت مدال تعیین نمی شوند بلکه به هر تیم براساس حضور در جدول، شرکت در مسابقات، کسب هر پیروزی و رنگ مدال امتیاز داده می شود.
در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان رده بندی امتیازی بخش مردان و بانوان به صورت جداگانه محاسبه شده و به تیم های برتر هر بخش جام های جدا اهدا می شود.تیم ملی مردان ایران با ترکیب احسان نقیب زاده، هادی مستعان ، محمد خمسه ، بهنام اسبقی ، مسعود حاجی زواره ،امید عمیدی، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی در این دوره از مسابقات شرکت داشت. این ملی پوشان برای نخستین بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می کردند و ترکیب تیم ملی نسبت به دوره قبل کاملا متفاوت بود.مرتضی کریمی به عنوان سرمربی، مرتضی سلطانی به عنوان مربی و هادی افشار مربی بدنساز همراه تیم ملی در مکزیک بودند. تیم ملی بانوان ایران هم با ترکیب فریده رشیدی،‌ پریسا قربانی، سوسن حاجی‌پور و شکرانه ایزدی در مسابقات حضور داشت. زهرا سروی سرپرست، مریم آذرمهر سرمربی و فاطمه صفرپور مربی تیم ملی بودند که همه ملی پوشان از دور مسابقات حذف شدند.در بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در مکزیک 872 ورزشکار در قالب 134 کشور حضور داشتند.
تیم ملی ایران در دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی که رضا مهماندوست هدایت تیم را بر عهده داشت با کسب سه مدال طلا،یک نقره و دو برنز برای نخستین بار در تاریخ، عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.علیرضا نصرآزادانی، یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی طلایی های ایران، کورش رجلی مدال نقره و محمد باقری معتمد و میثم باقری مدال برنز را کسب کردند.
رضایت پولادگر از عملکرد ملی پوشان
رئیس فدراسیون تکواندو پس از کسب عنوان نایب قهرمانی ایران با بیان اینکه ارزش کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان برای ما کمتر از قهرمانی نیست گفت:مسابقات از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود. تیم ها واقعا برای حضور در این دیدار به هیچ عنوان برای یکدیگر زنگ تفریح نبودند. حتی تیم‌های کوچک و گمنام که از قاره‌های مختلف در این مسابقات شرکت کرده بودند در برخی از اوزان بازیکنان فوق‌العاده‌‌ای را به همراه خود به مکزیک آورده بودند.سیدمحمد پولادگر افزود: اکثر ستاره‌ها در این دوره از مسابقات حضور داشتند به غیر از یک نفر، همه المپیکی‌ها در بخش مردان و بانوان در بیست و یکمین دوره از مسابقات حضور داشتند. به همین دلیل جایگاه‌هایی که در این دوره از مسابقات کسب شد توانایی فنی تیم‌ها را نشان می‌داد. با وجود اکثر ستاره‌های جهان تیم جوان و بدون ستاره ما نایب قهرمان مسابقات جهان شد.وی در مورد اینکه آیا از عملکرد کادر فنی تیم ملی رضایت دارد یا خیر، گفت: کادر فنی از ترکیب تعدادی جوان که به هیچگونه تجربه حضور در مسابقات جهانی را ندارند استفاده کرد و آنها را به مصاف ستاره‌های جهان و المپیک فرستاد. فکر می‌کنم کسب عنوان نایب قهرمانی کار بسیار بزرگی بوده که برای تکواندوی ایران رخ داد. امیدوارم آن طوری که شایسته این تیم است پس از بازگشت از آنها تقدیر شود. چرا که این نایب قهرمانی برای ما ارزشش از قهرمانی کمتر نیست.پولادگر در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در مورد کادر فنی بانوان صورت خواهد گرفت یا خیر گفت: متاسفانه بانوان کمتر از حد انتظار ما ظاهر شدند و ما هم منتظر گزارش کادر فنی هستیم. بعد از دیدن گزارش و بررسی آن در مورد اینکه آیا تغییراتی صورت خواهد گرفت یا خیر تصمیم خواهیم گرفت.

 


ادامه تلاش های پرسپولیس برای جذب خلعتبری
رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران در گفت و گو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: ما به تلاشهای خود را برای جذب محمدرضا خلعتبری ادامه می دهیم تا رضایت باشگاه عجمان را برای جدایی این بازیکن جلب کنیم.امروز(دیروز) نیز صحبت هایی با خود خلعتبری داشتیم. وی ادامه داد: باشگاه عجمان رقمی را برای صدور رضایت نامه خلعتبری اعلام نکرده و مطرح شدن رقم هایی نزدیک به یک میلیون دلار صحت ندارد.
آخرین آرای کمیته انضباطی
کمیته انضباطی انتقال شجاع خلیل‌آزاد به سپاهان و قاسم دهنوی به پرسپولیس را قانونی اعلام کرد.اسماعیل حسن‌زاده با اعلام این خبر گفت: پس از بررسی‌های لازم درباره پرونده این دو بازیکن اعلام می‌کنم که انتقال شجاع خلیل‌آزاد از باشگاه مس کرمان به سپاهان کاملا قانونی است و شکایت باشگاه مس در این خصوص رد می‌شود.وی درباره پرونده قاسم دهنوی هم گفت: طبق رایی که صادر کردیم، حضور قاسم دهنوی در پرسپولیس هم قانونی اعلام می‌شود اما این بازیکن مبلغ 60 میلیون تومان جریمه شد.
بازگشت سرمربی تیم ملی
کارلوس کی‌روش که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به استراحت و البته کمپ یابی به برزیل رفته بود، صبح دیروز ساعت 10 به تهران بازگشت.
چگونگی ماندن نکونام در استقلال از زبان فتح الله زاده
علی فتح‌الله‌زاده پس از بسته شدن پرونده‌ جذب بازیکنان استقلال آرزو کرد برای پرداخت مطالبات بازیکنان روسیاه نشود. وی پس از توافق با نکونام گفت: نکونام برای ماندن در استقلال در ابتدا 200- 300 میلیون تومان می‌خواست که به دلیل مشکلات مالی از پرداخت آن عاجز بودیم، اما پس از جلسه‌ای که با علی کفاشیان‌ برگزار کردیم، قرار شد از محل درآمدهای باشگاه استقلال، پیش پرداخت اولیه نکونام به او پرداخت شود.
نخستین تمرین جهانبخش در هلند
مهاجم سابق داماش گیلان در نهایت پس از کش و قوس فراوان به نایمخن هلند پیوست تا اولین لژیونر ایرانی در لیگ هلند باشد. جهانبخش با مساعد شدن شرایط خروجش سرانجام دیروز اولین تمرین خود را با باشگاه جدیدش، نایمخن انجام داد.
تراکتورسازی 40 درصد سکوهای آزادی را می‌خواهد
رئیس کانون هواداران باشگاه تراکتورسازی می‌گوید که این باشگاه با ارسال نامه‌ای خواهان دریافت 40 درصد از ظرفیت ورزشگاه آزادی برای بازی با پرسپولیس شده است.
موافقت با استعفای سرپرست سپاهان
علیرضا رحیمی با استعفای رسول خوروش سرپرست تیم فوتبال سپاهان موافقت کرد.
استقلال 104 جهان و شماره 4 آسیا
بایرن‌مونیخ در فهرست برترین‌ تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان بالاتر از رئال‌مادرید و بارسلونا در رده نخست قرار دارد. استقلال با 1576 امتیاز در رده یکصدوچهارم جهان و چهارم آسیا قرار دارد و برترین تیم ایران به شمار می‌آید. در پایگاه اینترنتی Footballdatabase پس از استقلال تیم‌های سپاهان (در رده 151) و تراکتورسازی (رده‌ 311) قرار دارند.
یک کروات در ملوان
ایوور ویتزر هافبک 25 ساله کروات با ملوان قرارداد بست. این هافبک 25 ساله کروات با قبولی در تست پزشکی دیروز با حضور در دفتر باشگاه ملوان با عقد قرارداد رسماً به ملوان پیوست .
حمایت مسی از مارتینو
لیونل مسی با حمایت از جراردو مارتینو او را گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا عنوان کرد. مارتینو سرمربی سابق تیم ملی پاراگوئه بود.
رونی در یک قدمی چلسی
رسانه‌های انگلیسی مدعی شدند منچستریونایتد پیشنهاد مالی چلسی برای به خدمت گرفتن وین رونی را قبول کرده است.
یک کشته و چندین زخمی در دیداری دوستانه در آرژانتین
دیدار دوستانه بوکاجونیورز و سن‌لورنزو به آشوب کشیده شد و یک کشته و چندین زخمی به بار آورد.
فلچر غایب بزرگ منچستر در لیگ برتر
با ادامه درمان درن فلچر، این هافبک اسکاتلندی بازی‌های ابتدای فصل منچستریونایتد را در لیگ برتر از دست داد.
هیگوآین با 35 میلیون یورو در ناپولی
روزنامه کوریره‌ دلو اسپورت از پیوستن گونسالو هیگوآین به ناپولی با رقم 35 میلیون یورو نوشت.

 


در پایان رقابتهای جایزه بزرگ مسکو جودوکاران کشورمان با تک مدال طلای جواد محجوب در مکان پنجم بخش مردان ایستادند.
در این دوره از مسابقات 300 جودوکار از 40 کشور به مدت دو روز به رقابت پرداختند که در پایان و در بخش مردان آلمان با دو طلا، یک نقره و یک برنز در جای نخست ایستاد. روسیه با یک طلا، یک نقره و دو برنز دوم شد و برزیل با یک طلا، یک نقره و 2 برنز مکان سوم را از آن خود کرد. گرجستان هم با یک طلا و یک برنز چهارم شد و تیم 5 نفره کشورمان با یک طلا در کنار بلژیک در مکان پنجم قرار گرفت. ازبکستان هم با دو نقره ششم شد. در پایان این مسابقات به نفرات برتر جوایز دلاری اهداء شد که جواد محجوب با کسب مدال طلای وزن 100- کیلوگرم 5000 دلار جایزه نقدی دریافت کرد. تیم ملی کشورمان از دیروز در کمپ تمرینی که با حضور جودوکار حاضر در مسابقات برگزار می شود شرکت کرد. این کمپ تمرینی سه روز به طول خواهد انجامید و ملی پوشان کشورمان جمعه به تهران باز می گردند.

 


یک عضو فراکسیون ورزش از تهیه طرح تفکیک وزارت ورزش از بخش جوانان در مجلس خبر داد.
محمدحسن آصفری اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان طرحی را تهیه کردند که به موجب آن بخش جوانان را از وزارت ورزش و امور جوانان جدا کنند.وی افزود: این نمایندگان معتقدند که وزارت ورزش و جوانان نتوانسته به اهدافش در بخش جوانان برسد و فعال باشد، به همین دلیل آنها به دنبال تفکیک این وزارتخانه و تشکیل وزارتخانه جدا به نام جوانان هستند. نماینده مردم اراک خاطر نشان کرد: در حال حاضر امضاهای لازم از سوی متقاضیان طرح تفکیک وزارت ورزش و امور جوانان جمع‌آوری شده و طرح تهیه و چاپ شده است؛ این طرح به هیات رییسه داده شده تا در مورد فوریت آن تصمیم‌گیری کند طبیعتا بعد از آن هیات رییسه به کمیسیون‌های مربوطه طرح را ارجاع می‌دهد.

 


قهرمان فوق سنگین المپیک گفت: در فکر این هستم با قدرت در لیگ برتر وزنه برداری وزنه بزنم تا خیلی چیزها را به خیلی ها ثابت کنم.
بهداد سلیمی درباره حضور خود در لیگ برتر وزنه برداری اظهار کرد: با توجه به این که در وضعیت تمرینی خوبی به سر می‌برم در فکر این هستم در لیگ برتر وزنه های خوبی بزنم، شکستن رکورد نیز بستگی به شرایط تمرینی و مسابقه دارد اما در کل می خواهم با قدرت در لیگ برتر حاضر شوم تا خیلی چیزها را به خیلی ها ثابت کنم. وی ادامه داد: فعلا از هیچ تیمی پیشنهاد ندارم و اصلا معلوم نیست لیگ برتر برگزار شود یا نه چرا که من با خیلی از وزنه برداران دیگر که صحبت کردم متوجه شدم با هیچ کدام از آنها نیز در مورد قرارداد صحبتی نکرده اند.سلیمی با بیان اینکه در نظر دارد با محمد رویانیان صحبت کند، گفت: قرار بود من با آقای رویانیان در مورد وضعیت تیم پرسپولیس حرف بزنم اما به دلیل مشغله کاری زیاد وی و شرایط پرسپولیس هنوز موفق نشدم. با این حال در اولین فرصت این کار را انجام خواهم داد تا وضعیت پرسپولیس را مشخص کنیم.دارنده نشان طلای المپیک لندن درباره جلسه ای که قرار بود با حضور مسئولان قائمشهر و فدراسیون وزنه برداری برگزار شود نیز گفت: امام جمعه قائمشهر و نماینده ولی فقیه می خواستند جریان را پیگیری کنند اما با عدم استقبال و مخالفت آقای رضازاده مواجه شدند، نمی دانم موضوع کنسل شد یا نه اما تا الان هیچ خبری از طرف فدراسیون نشده است.
خط خوردن 2 وزنه بردار از اردوی تیم ملی
کادر فنی تیم ملی وزنه‎برداری که پیش از این از 16 وزنه بردار برای حضور در اردو دعوت کرده بود در پایان اردوی یک هفته‌ای ملی پوشان در تهران روی نام دو وزنه بردار خط قرمز کشید.
اعضای تیم ملی وزنه‌برداری دیروز پس از پایان جلسه تمرینی صبح، کمپ تیم‌های ملی وزنه برداری را به مقصد منطقه آزاد ارس در آذربایجان شرقی ترک می‎کنند تا اردوی 20 روزه ای را در شمال غرب کشور سپری کنند.یاسین باقری و محسن بهرام زاده، وزنه برداران اوزان 94 و 105 کیلوگرم نخستین خط خورده های اردوی تیم ملی در راه آماده‌سازی برای رقابتهای جهانی لهستان بودند. در این میان مرتضی رضائیان ملی پوش دسته 77 کیلوگرم نیز که از ناحیه کشاله پا آسیب دیدگی دارد با تاخیر به جمع اردونشینان اضافه خواهد شد. نخستین تمرین اعضای تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در منطقه آزاد ارس، صبح فردا(چهارشنبه) برگزار می‌شود.مجید عسگری،جابر بهروزی ، سجاد بهروزی ، مرتضی رضاییان ، رسول تقیان ، سهراب مرادی، امین زارعی ، یاسین باقری ، علیرضا دهقان، محمدرضا براری ، حامد مجیدی ، محسن بهرام‌زاده ، کیا قدمی ، بهادر مولایی ، رشید شریفی و علیرضا سلیمانی نفرات فعلی دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

 


کادر فنی تیم ملی والیبال اسامی 26 بازیکن را برای دعوت به اردوی تیم ‌های ملی الف و ب اعلام کرد.
خولیو ولاسکو 26 بازیکن را برای شرکت در اردوی آمادگی تیم های ملی الف و ب دعوت کرد.سعید معروف، مهدی مهدوی، امیر غفور، شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی، مسعود غلامی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، رحمان داوودی، علیرضا مباشری، حمزه زرینی، فرهاد ظریف و مهدی مرندی به تیم ملی الف دعوت شدند. همچنین نام 12 بازیکن به نام‌های محمد طاهر وادی، مجتبی یوسفی، رشید یوسفی، رضا قرا، رضا صفایی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات،حسن حسین‌پور، محمد حسن صنوبری، آرش کشاورزی، پوریا فیاضی و آرش کمالوند نیز در لیست تیم ملی ب قرار دارد.بر اساس این گزارش، اردوی آماده سازی تیم‌های ملی الف و ب والیبال از اوایل هفته آینده برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا آغاز می‌شود.

 


تیم ملی والیبال روسیه با غلبه بر برزیل عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ جهانی را از آن خود کرد.
بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی بامداد دیروز با پیروزی 3 بر صفر روسیه برابر برزیل و قهرمانی این تیم در ماردل پلاتای آرژانتین به پایان رسید. روس‌ها در 3 ست متوالی و با نتایج 25 - 23، 25 - 19 و 25 - 19 برزیل را شکست دادند و برای دومین بار در 3 سال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ جهانی والیبال شدند.در بازی رده‌بندی نیز ایتالیا با نتیجه 3 بر 2 بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید. تیم ملی روسیه پس از فتح المپیک 2012 لندن و پیروزی مقابل برزیل بار دیگر توانست با شکست شاگردان رزنده به مدال طلا و جایزه یک میلیون دلاری لیگ جهانی والیبال برسد.رده‌بندی نهایی این مسابقات به شرح زیر است:1- روسیه،2- برزیل،3- ایتالیا،4- بلغارستان،5- کانادا،6- آرژانتین،7- آلمان،8- صربستان،9- ایران،10- فرانسه و...

 


* در حالی که رئیس گروه ATP کوهنوردی از بی نتیجه ماندن تلاش‌های صورت گرفته برای یافتن سه کوهنورد مفقود شده ایرانی خبر داده است، سخنگوی ستاد پیگیری صعود به برودپیک از آماده نگه داشتن هلی‌کوپتر و تیم امداد نجات در کوه‌های شمال پاکستان خبر داده است.
* برادران عالمیان با اعلام فدراسیون جهانی پینگ پنگ از حضور در رقابت‌های پروتور برزیل بازماندند.
* محمد علی‌آبادی و بهرام افشارزاده، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برای حضور در اجلاس کشورهای اسلامی راهی عربستان شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10