(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 02  مرداد 1392 - شماره 20550

شیوع نوعی ویروس خطرناک چشمی در تهران
ساجدی‌نیا خبر داد
دستگیری 97 سارق زورگیردر عملیات شبانه پلیس
کلاهبرداری 250 میلیون ریالی از حساب پزشک زن متخصص در گرمسار
انباشت 70 میلیون دلار دارو در گمرک
محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
دمای هوای تهران امروز به41 درجه می‌رسد
سرقت اینترنتی 320 میلیون ریالی پسر از حساب پدرش
شئ نورانی در آسمان آمل مشاهده شد
دامدار گمشده در کویر 20 روز با شیر شتر زنده ماند
نظافتچی شرکتی سارق از آب درآمد
حوادث کوتاه از کشور
مراکز تجمع جیرجیرک‌ها در دهلران سمپاشی شد
کشف 5 میلیاردریال روغن احتکاری در اصفهان
اجرای مراحل نهایی جداسازی ماشین حفاری خط 3 مترو
سم مرگبار دفع آفات هندی
خداحافظی پادشاه بلژیک از قدرت
سومین مدعی تاج و تخت بریتانیا متولد شد
فرود درنیویورک با10مجروح
   


رئیس‌مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به دنبال شیوع نوعی بیماری ویروسی خطرناک چشمی در تهران و شهرستان‌ها هشدار داد: از آنجا که مراقبت‌های بهداشتی تا حد زیادی می‌تواند از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند، ضروری است، هموطنان مراقبت‌های بهداشتی را در این زمینه به شدت افزایش دهند.
دکتر پرویز زرین‌بخش با اعلام این خبر گفت: بیماری ویروسی چشمی احتمالا از نوع «آدنو ویروس» است که در تهران و شهرستان‌ها فراگیر شده تا جایی که در برخی خانواده‌ها، تمامی اعضای خانواده به آن دچار شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این ویروس باعث قرمزی شدید ملتحمه چشم (غشا مخاطی نازک و شفافی که سطح داخلی پلک‌ها و جلوی کره چشم را می‌پوشاند) می‌شود و حالتی شبیه زنبورزدگی دارد، اظهار داشت: ورم زیاد، دردناک شدن پلک‌ها همراه با خروج چرک و ترشح، خونریزی زیر ملتحمه و در برخی موارد کنده شدن لایه سطحی قرنیه (اپی تلیوم) از عوارض این بیماری است.
دکتر زرین‌بخش در ادامه یادآور شد: ضروری است، همه افراد به ویژه کودکان و کسانی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند و نیز کسانی که تازه عمل چشمی انجام داده‌اند، توصیه‌های بهداشتی را در مورد شست و شوی مداوم دست‌ها و صورت با صابون مایع و پلک‌ها با شامپوی بچه رقیق شده انجام دهند.
وی گفت: همچنین ضروری است، پس از تماس با وسایل عمومی مانند دستگیره‌ درب‌های عمومی، پول و اسکناس از ژل‌های استریل‌کننده استفاده شود.
وی به خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنان به این ویروس مبتلا شده است، نیز توصیه کرد، لازم است، کلیه وسایل شخصی فرد مبتلا از دیگران جدا شده، جوشانده و رعایت بهداشت در مورد این افراد به شدت انجام شود.
به گفته دکتر زرین بخش در صورت ابتلای فرد به این بیماری 3 تا 4 هفته طول می‌کشد تا بیمار بهبود یابد و در برخی افراد که بیماری شدت بیشتری دارد، قرنیه فرد نیز درگیر شده که برای کاهش درد و بهبود سریع‌تر از لنزهای پانسمانی استفاده می‌شود.
وی به چشم‌پزشکان نیز توصیه کرد که در مواجهه با این بیماری، کلیه وسایل و دستگاه‌هایی را که با این بیماران در تماس است از قبیل دستگیره‌های در، اسلیت لمپ (دستگاهی که چشم پزشک چشم بیمار را از پشت آن معاینه می‌کند) و دیگر دستگاه‌های چشم پزشکی را با مواد گندزدا استریل کنند.
رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: به نظر می‌رسد، این ویروس از دیگر کشورها وارد ایران شده باشد که رعایت بهداشت فردی تا حد زیادی می‌تواند، مانعی در جهت شیوع آن باشد.

 


سردار حسین ساجدی‌نیا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح برخورد با اراذل و اوباش اظهار داشت: پلیس پایتخت بنا به درخواست شهروندان شب گذشته و بامداد امروز طرح برخورد با اراذل و اوباش را با عملیات پلیس امنیت و پلیس پیشگیری در پایتخت به ویژه غرب،‌مرکز و جنوب غرب اجرا کرد و موفق شد 97 نفر از اراذل و اوباش و سارقان زورگیر را دستگیر کند.
وی ادامه داد: این افراد پس از بازجویی به مراکز قضایی معرفی می‌شوند در حالی که تعدادی از آنها دارای شاکی خصوصی بوده و تعدادی از آنها نیز فراری بودند که پس از اقدامات اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته رئیس پلیس تهران این افراد به جرم زورگیری و ایجاد مزاحت برای شهروندان دستگیر شده‌اند. مردم پایتخت بدانند که پلیس قاطعانه طرح‌های امنیت اجتماعی را اجرا می‌کند تا رضایت مردم در این حوزه جلب شود.
ساجدی‌نیا در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص فروش دارو در ناصرخسرو گفت: پلیس در دفعات مختلف در ناصر خسرو طرح‌هایی را اجرا کرده است و باز هم شاهد برخورد با فروشندگان غیرمجاز دارو خواهیم بود، یکماه قبل پلیس آگاهی دستگیری‌هایی را در این مورد داشت،‌ اما باز هم به زودی طرحی را در این منطقه اجرا می‌کنیم.
وی از افزایش سرقت خرد در پایتخت خبر داد و گفت: در سال جاری سرقت‌های خشن در پایتخت کاهش چشمگیری داشته است،‌اما شاهد افزایش سرقت خرد هستیم،‌البته در ماه مبارک رمضان میزان سرقت‌ها کاهش چشمگیری نشان می‌دهد، در روزهای اخیر تعداد زیادی باند سرقت و مواد مخدر از سوی پلیس شناسایی و منهدم شد و پس از پاکسازی مناطقی از جمله بازار،‌فرحزاد و محله هرندی مأموران در این مناطق حضور یافتند. ضمن اینکه معتادان دستگیر شده را به کمپ‌ها اعزام کردیم.
رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه موضوع اهانت به بانوی محجبه آنطور که در رسانه‌ها مطرح شده است، نیست،‌تأکید کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع مأموران پلیس اطلاعات و امنیت تهران بررسی را در دستور کار خود قرار دادند. با انجام تحقیقات مشخص شد موضوع آنگونه که در رسانه‌ها اعلام شده است،‌نیست و هر دو طرف این موضوع به مرجع قضایی معرفی شدند. پلیس در این مورد دستگیری نداشت، امان پس از ارسال پرونده به مراجع قضایی شاکی اعلام رضایت کرد.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری که تلفنی 250 میلیون ریال از یک پزشک فوق تخصص زن در گرمسار سرقت کرده بودند خبر داد.
سرتیپ محمدرضا میرزایی در تشریح این خبر گفت: پس از شکایت یک پزشک زن مبنی بر سرقت 250 میلیون ریال از طریق کارت عابر بانک وی، ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند که پس از تحقیقات پلیس مشخص شد فردی پس از تماس تلفنی با این پزشک خود را مدیرعامل یک شرکت معرفی کرده و قرار است کارکنان شرکت و خانواده‌های آنان را برای ویزیت به مطب این پزشک هدایت کند. وی خواستار اطلاعات کامل حساب او می‌شود و پزشک نیز بدون معطلی عابربانک خود همراه رمز آن را از طریق منشی خود در اختیار فرد کلاهبردار قرار داد.
وی گفت: کلاهبردار نیز بلافاصله مبلغ 250 میلیون ریال از حساب این پزشک سرقت کرد.
فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: سارقان که سه نفر و اهل رفسنجان هستند با نیابت قضایی در آن شهر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی افزود: سردسته این باند هم‌اکنون در زندان قزلحصار دوران حبس خود را می‌گذراند.
وی گفت: دستگیرشدگان به اتهام خود اعتراف کرده‌اند.

 


رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به اینکه شرکت‌های واردکننده دارو با کمبود نقدینگی شدید به منظور تامین ارز مورد نیاز برای واردات دارو مواجه شده‌اند، گفت: در حال حاضر بین 60 تا 70 میلیون دلار انواع دارو و محصولات دارویی در گمرک‌های داخلی انباشت شده و به آنها اجازه ترخیص داده نمی‌شود.
ناصر ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت داروهای انباشت شده در گمرک توضیح داد: از زمانی که نرخ ارز واردات دارو از مرجع به مبادله‌ای تغییر یافت نیاز به نقدینگی شرکت‌های واردکننده دارو نیز دست‌کم دو برابر شد.
وی افزود: این در شرایطی است که شرکت‌های واردکننده دارو طلب زیادی از داروخانه‌ها و شرکت‌های بیمه دارند که به دلیل پرداخت نشدن به موقع این طلب واردکنندگان دارو با کمبود شدید نقدینگی مواجه شده‌اند.
وی گفت: از سوی دیگر متاسفانه با وجود وعده‌های داده شده هنوز سیستم پورتال ارزی در زمینه افزایش مدت اعتبار استفاده از ارز تخصیص‌یافته به واردکنندگان دارو با مشکل مواجه است. به طوری که وزارت بهداشت چندی قبل اعلام کرد که مدت زمان اعتبار استفاده از ارز اختصاص یافته به واردات دارو از 30 به 45 روز افزایش یافته است اما پورتال ارز همچنان براساس همان مدت 30 روز عمل می‌کند و پس از گذشت این مدت سهمیه ارز اختصاص‌یافته به واردکننده دارو می‌سوزد و او برای واردات دارو مجبور است دوباره فرایند دریافت ارز را از ابتدا طی کند.
رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند موجود ممکن است داروهای انبار شده در گمرک به مرور فاسد شده و از بین بروند، اظهار کرد: سال‌های قبل اختصاص ارز به واردات دارو به سرعت انجام و حتی دارو با تعهد از گمرک ترخیص هم می‌شد اما امسال سختگیری در این زمینه بسیار زیاد شده است و بانک مرکزی هم همکاری لازم را ندارد.
ریاحی عنوان کرد: دولت نباید همان رفتاری را که با اقلامی مانند آهن و فولاد دارد با محصول مهم و استراتژیکی مانند دارو نیز داشته باشد. در حال حاضر فاکتور 8 در بازار دچار کمبود شده، چون 20 هزار واحد از این دارو در گمرکها انباشت شده است.

 


محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته راه‌های کشور اعلام شد.
به گزارش پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، رفت و آمد موتورسیکلت از ساعت 12ظهر روز پنجشنبه سوم مرداد تا ساعت 24 روز جمعه چهارم مردادماه جاری از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع است.
بر اساس این گزارش در محور کرج- چالوس، تردد انواع تریلر و کامیون همچنان ممنوع است و رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 روز جمعه چهارم مرداد از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 تا 24 از 15 کیلومتر بالای مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.
همچنین رفت و آمد تمام تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است و تردد تمام کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 23 روز پنجشنبه سوم مرداد و همچنین از ساعت شش تا 23 روز جمعه چهارم مرداد از تهران به قائم‌شهر و برعکس ممنوع اعلام شد.
راهور ناجا در این گزارش در خصوص محور زاهدان- زابل نیز افزود: در این محور رفت و آمد تمام تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 تا 20 روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته- سوم و چهارم مرداد- ممنوع است.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10خط) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.

 


مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروزدمای هوای تهران به 41 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: طی روز جمعه تا روزهای ابتدایی هفته آتی دمای هوای این کلانشهر کاهش می‌یابد.
عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به ادامه‌دار بودن روند افزایش دمای هوا در کشور، اظهار داشت: طی دو روز گذشته دمای هوای پایتخت به حدود 41 درجه سانتی‌‌گراد ‌رسید.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای تهران طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه کاهش می‌یابد، ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر طی روزهای مذکور به 38 درجه سانتی‌‌گراد برسد.
وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه باد و گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی می‌شود.
به گفته وی، این شرایط با غلظت کمتر در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، ایلام، خوزستان، قم، مرکزی، جنوب سمنان، شمال اصفهان و جنوب کرمانشاه نیز به تناوب رخ خواهد داد.
امیدوار شهری اضافه کرد: طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی دمای هوا کاهش می‌یابد.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
فردی که از حساب پدرش 320 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان دستگیر شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به سرقت از حساب وی به مبلغ 320 میلیون ریال کرده‌اند پلیس در نهایت متهم 14ساله که فرزند شاکی بود را شناسایی و به پلیس فتا احضار کرد.
سرهنگ ستار خسروی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته صراحتا به بزه انتسابی اقرار و اضافه کرد: پس از بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی پدرم و دسترسی به حساب وی این پول‌ها را خرج بازی‌های آنلاین اینترنتی کرده است به طوری که برای بعضی بازی‌ها حدود 50 دلار در ازای هر ساعت پرداخت می‌کردم.

 


آمل- خبرنگار کیهان:
چند دقیقه بعد از بامداد سه‌شنبه مردم آمل شی نورانی پرنده‌ای را در آسمان این شهر مشاهده کردند.
به گزارش خبرنگار کیهان از آمل این شی نورانی دارای منبع نوری بسیار قوی بود که به صورت عمودی در حال حرکت نور زرد رنگی از خود ساطع می‌کرد. این شی نورانی کمتر از یک دقیقه در قسمت شمالی شهر آمل مشاهده شده بود.
هر چی که از زمان مشاهده شی نورانی می‌گذشت از میزان تابش نورش کمتر می‌شد تا به طور کامل در آسمان محو شد. این دومین باری است که طی دو ماه گذشته مردم آمل شاهد حضور شی نورانی در آسمان این شهر هستند.
خرداد ماه سال جاری هم حدود ساعت یک بامداد شی نورانی با ارتفاع نسبتاً کمی از سطح زمین در آسمان این شهرستان مشاهده شد. این شی نورانی در منطقه خیابان نور با نور سفید رنگ خود به صورت افقی و از شرق به غرب حرکت داشته است. شی نورانی دنباله‌دار که در ابتدا با شدت بیشتری ظاهر شد پس از حدود 25 ثانیه از شدت آن کاسته شده و به تدریج محو شد.هیچ یک از نهادهای مسئول تاکنون در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند.

 


یکی از شترداران ریگان به دلیل اینکه مسیر بیابان را گم کرده بود، به مدت 20 روز در بیابان سرگردان ماند که در این مدت با شیر شتر زنده ماند.
مراد خواجه‌نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به این که مسیرم را در بیابان گم کرده بودم و آب و آذوقه‌ام تمام شده بود در مدت 20 روز از شیر شتر استفاده کردم و این شیر نجاتم داد.
این شتردار ریگانی که بیش از 100 نفر شتر را نگهداری می‌کند، افزود: شیر شتر استقامت خوبی دارد و برای امراض کبد، فشار خون، مرض قند و معده‌درد مفید است.

 


یک زن جوان که با پوشش نظافتچی شرکتی به خانه‌های مردم مراجعه می‌کرد به عنوان سارق طلا و پول دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه جانپرور رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اواخر مهر ماه سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان، به ماموران اعلام کرد که منزلش مورد سرقت قرار گرفته و در این خصوص نظافتچی منزلش را که چندین روز برایش کار کرده و همزمان با سرقت ناپدید شده و گوشی تلفن همراهش را خاموش کرده، به عنوان سارق معرفی کرد.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، به کارآگان گفت: از طریق آگهی نیازمندی روزنامه‌ها، با یکی از شرکت‌های خدماتی تماس گرفته و درخواست نظافتچی خانم کرده و آنها نیز یک خانم نسبتا جوان برای انجام امور خدماتی و نظافت منزل برایم فرستادند.
وی افزود: در پایان روز، با پیشنهاد خانم نظافتچی برای آنکه پول کمتری پرداخت کنم، با شرکت خدماتی تماس گرفتم و به دروغ عنوان کردم که دیگر نیازی به نیروی خدماتی ندارم. از فردای آن روز این خانم برای انجام امور خدماتی به منزل من رفت‌وآمد داشت و در طول هفته، در چندین نوبت به منزل ما می‌آمد و کارهای خانه را انجام می‌داد تا اینکه ناگهان دیگر از او هیچ خبری نشد.
مالباخته در ادامه اظهاراتش و درخصوص نحوه اطلاع از سرقت طلا و جواهراتش به کارآگاهان گفت: چند روزی از ناپدید شدن زن نظافتچی گذشته بود که یک شب به همراه خانواده قصد داشتم تا به یک میهمانی بروم؛ به محل نگهداری طلا و جواهراتم در داخل یکی از کشوهای فایل مراجعه و در کمال تعجب با جعبه خالی محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه رو‌به‌رو شدم.در ادامه رسیدگی به پرونده و مراجعه تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت از داخل منازل خود قرار گرفته بودند، کارآگاهان با مجموعه‌ای از سرقت‌های مشابه و توسط یک سارق زن به نام رقیه قرار گرفتند که تمام مالباختگان مشخصات یکسانی از سارق در اختیار آنها قرار دادند.
همزمان با دستگیری رقیه و شناسایی وی از سوی مالباختگان، وی در اعترافاتش صراحتا به سرقت طلا و جواهرات و اموال با ارزش از منازل مالباختگان اعتراف و در ادامه همسرش را به عنوان همدست خود معرفی کرد که همسرش نیز دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.سرهنگ جانپرور، در ادامه با اشاره به ارزش 300 میلیون تومانی پرونده، گفت: تا به این لحظه از تحقیقات، 12 مالباخته شناسایی و تمامی شکات پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی متهم اصلی پرونده کرده‌اند؛ لذا از دیگر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت منازل خود قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی-خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

 


سوء‌استفاده از کارت عابر بانک
فارس- قزوین: سارق اینترنتی که طی مدت یک سال مبلغ 17میلیون و 800 هزار ریال از حساب شخصی فرد شاکی برداشت غیرمجاز کرده بود توسط پلیس فتای قزوین شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجویی‌های فنی به ارتکاب سرقت اینترنتی اعتراف کرد.
بازداشت قاچاقچی
اراک- خبرنگار کیهان: ماموران ایستگاه بازرسی توره از توابع شازند با متوقف ساختن یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 مقدار 12 کیلو و 386 گرم ماده مخدر از نوع شیشه را کشف و ضبط کردند. در همین ارتباط 3 تن قاچاقچی سرنشین خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده، همراه با مواد مخدر مکشوفه تحویل مرجع قضایی شدند.
شناسایی سارقان حرفه‌ای
در ادامه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان مرکزی، 54 نفر سارق و 23 نفر مالخر شناسایی و دستگیر شدند و 26 فقره اموال مسروقه شامل اتومبیل، موتورسیکلت، لوازم و تجهیزات داخل خودرو کشف شد و متهمان به دستگاه قضایی معرفی شدند.
قتل‌های مشکوک در تنکابن
فارس- تنکابن: کشف 2 جسد به فاصله کمتر از 3 روز در تنکابن منجر به شایعاتی در این شهرستان شد که ناشی از عدم اطلاع‌رسانی در مورد این 2 حادثه بود. دادستان تنکابن در این باره گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که یکی از مقتولین با سلاح سرد، و دیگری در اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده و این دو حادثه ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند.
حمل مواد مخدر با تاکسی
قم: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم گفت: با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی طغرود این شهرستان، از یک دستگاه خودروی تاکسی سمند حدود 3 کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف و ضبط شد. متهمان که 2 نفر بودند با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

 


دهلران- خبرنگار کیهان:
فرماندار دهلران گفت: با استفاده از 800 لیتر سم، کانون‌های بیشتر مراکز تجمع جیرجیرک‌ها در نقاط مختلف شهر دهلران سم‌پاشی و لاشه‌های این حشرات سوزانده شد.
بهزاد علیزاده افزود: بیش از 700 بروشور آموزشی در دهلران توزیع و در آنها نحوه مبارزه با جیرجیرک‌ها به مردم آموزش داده شده است.
وی با اشاره به آموزش‌های لازم به کشاورزان گفت: جهاد کشاورزی نیز اقدامات پیشگیرانه و کلاس‌های توجیهی برای کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.علیزاده از جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در شهر دهلران خبر داد و گفت: تسریع در جمع‌آوری زباله‌های شهری، خشکاندن برکه‌ها، شست‌وشوی خیابان‌ها و سم‌پاشی سایت‌های دفن زباله از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با این حشرات موذی است.فرماندار دهلران گفت: با اقدامات انجام شده به تدریج تعداد جیرجیرک‌ها روند کاهشی داشته و گزارش نگران‌کننده‌ای دریافت نشده و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 


فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی و کشف روغن نباتی احتکار شده به ارزشی بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرتیپ عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان موفق به شناسایی افرادی شدند که با احتکار اقلام مصرفی مردم قصد برهم زدن نظم بازار را داشتند.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی به همراه نماینده اداره صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی استان محل شناسایی شده را مورد بررسی قرار دادند و در بازرسی از انبار یاد شده تعداد 148 هزار و 725 عدد بطری روغن 810 گرمی، 2 هزار و 700 حلب روغن به همراه یک تن و 49 کیلوگرم انواع روغن‌های دیگر به ارزشی بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.وی با اشاره به اینکه در این زمینه سه نفر شناسایی و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 


مراحل جداسازی ماشین حفاری (TBM) نیمه جنوبی خط 3‌مترو تهران در حال اتمام است.
به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، دستگاه حفار (TBM) که از مدتی پیش از ایستگاه قلعه مرغی کار حفاری را آغاز کرده بود پس از اتمام ماموریت حفاری نیمه جنوبی خط 3 در خردادماه سال جاری، اکنون جداسازی و دمونتاژ این دستگاه در چهارراه امیراکرم مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.
یکی از شاخص‌های مهم و منحصر به فرد دستگاه حفار خط سه «اینورت گذاری» بود که برای اولین بار در سطح کشور و دنیا انجام گرفت به طوری که خط‌گذار بلافاصله پشت سر دستگاه (TBM) می‌توانست ریل‌گذاری را انجام دهد.
عبور از مناطق فرسوده و پل جوادیه و ساختمان قدیمی راه‌آهن و استفاده از تکنولوژی خاص برای جلوگیری از ریزش‌های خیابان، عبور موفقیت‌آمیز از روی تونل خط 7 به فاصله 5 متری و نیز عبور از زیر تونل در حال بهره‌برداری خط 2 متروی تهران که نیازمند محاسبات مهندسی و دقت بالا بود، از جمله شاخص‌های مهم دیگر در اجرای عملیات حفاری نیمه جنوبی خط3 به شمار می‌رود.
این بخش از خط 3 مترو تهران با طول 12کیلومتر و 10ایستگاه، بخشی از طولانی‌ترین خط مترو است که به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده است.

 


مصرف گونه‌ای از سم شیمیایی دفع آفات که هفته گذشته سبب مسمومیت و مرگ 23 کودک دانش‌آموز هندی شد، چهار سال پیش از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) ممنوع شده بود.
سازمان جهانی بهداشت در سال 2009 میلادی نسبت به استفاده از این نوع آفت‌کش هشدار داده و آن را سمی و خطرناک خوانده بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت نسبت به احتمال خطر مرگ ناشی از مسمومیت، پس از مصرف فرآورده‌هایی که به این نوع سم دفع آفت آلوده شده‌اند، هشدار جدی داده بود.

 


«آلبرت دوم» پادشاه بلژيک پس از دو دهه سلطنت روز گذشته از مسند پادشاهی کناره گرفت و قدرت را به ولیعهد 53 ساله‌اش «فیلیپ» واگذار کرد.
پادشاه فیلیپ جدید هفتمین نسل از خاندان سلطنتی حاکم بر بلژیک است. نظام سیاسی بلژیک یک نظام پادشاهی پارلمانی است که پادشاه نقشی تشریفاتی دارد و قدرت اصلی در اختیار پارلمان و نخست‌وزیر برآمده از آن است.
پادشاه فیلیپ روز گذشته متن سوگند نامه خود را به دو زبان فرانسوی و هلندی قرائت کرد. انتقال داوطلبانه قدرت در بلژیک پس از انتقال داوطلبانه قدرت در خاندان سلطنتی هلند و قطر در هفته‌های اخیر صورت می‌گیرد.
در اسفند ماه سال گذشته نیز پاپ بندیکت شانزدهم رهبر سابق کاتولیک‌های جهان در اقدامی کم سابقه در 6 قرن گذشته از مقام رهبری واتیکان و کلیسای کاتولیک کناره گرفته بود.

 


کاترین میدلتون 31 ساله همسر پرنس ویلیام نوه ملکه بریتانیا بعد از ظهر گذشته (به وقت محلی) در بیمارستان سنت ماری لندن وضع حمل کرد و صاحب فرزند پسر شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، خانواده سلطنتی بریتانیا اعلام کردند سومین وارث تاج و تخت ملکه انگلیس در سلامت کامل و با وزن 3 کیلو و هشتصد گرم متولد شده است.
بیمارستان سنت ماری لندن همان بیمارستانی است که پرنسس دایانا عروس سابق خانواده ملکه انگلیس و مادر پرنس ویلیام در آن نخستین فرزند خود را (پرنس ویلیام) به دنیا آورد. هزینه بستری شدن هر شب در این بیمارستان 5 هزار پوند است. ویلیام و کاترین برای اینکه تولد فرزندشان «سورپرایز» شود، پیش از تولد نوزاد جدید برای آگاهی از جنسیت جنین «سونوگرافی» به عمل نیاورده بودند.
هنوز خانواده سلطنتی انگلیس برای فرزند جدید نامی انتخاب نکرده است اما از نوه پرنس چارلز ولیعهد ملکه بریتانیا با عنوان «پرنس کمبریج» یاد خواهد شد، و منابع نزدیک به خاندان سلطنتی از احتمال نام‌گذاری فرزند جدید به نام «جیمز» خبر داده‌اند.
بسیاری از ناظران از پرنس ویلیام نوه پسری او به عنوان پادشاه بعدی بریتانیا نام می‌برند و معتقدند پرنس چارلز با توجه به سن بالا و انتظار نیم قرنی در ولایتعهدی، سلطنت را به پسر 32 ساله‌اش ویلیام واگذار خواهد کرد.
تولد نتیجه ملکه بریتانیا نشان از این است که سلطنت در بریتانیا دستکم تا نیم قرن آتی و حتی فراتر از آن در صورت بقا، در دست مردان خواهد بود و دیگر تا زمان تولد نوزادی دختر در خانواده سلطنتی بریتانیا ملکه‌ای در کار نخواهد بود.

 


فرود یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاهی در شمال نیویورک با سانحه روبرو شد و باعث مصدومیت 10 تن شد.
به‌گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک فروند هواپیمای مسافربری«بوئینگ 700-737» متعلق به خطوط «سوت وست» عصر روز دوشنبه، بعد از آنکه چرخ جلوی هواپیما با 150 مسافر هنگام فرود در فرودگاه «لاگاردیا» نیویورک با نقص فنی روبرو شد، سقوط کرد و 10 نفر زخمی شدند.
این حادثه منجر شد تا دماغه هواپیما با باند فرودگاه برخورد کند و فرودگاه لاگاردیا به طور موقت تعطیل شد.
خطوط هوایی ساوث وست تأیید کرد که نیروهای ویژه و امداد به خروج مسافران از هواپیما کمک کردند.
اوایل ماه جاری میلادی نیز بر اثر سقوط 3 بوئینگ 777 خطوط هوایی آسیانا در هنگام فرود در «سانفرانسیسکو»، سه نفر کشته و 180 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
هواپیمای یاد شده با 150 مسافر از «نشویل» ایالت تنسی عازم این فرودگاه بود.
وقوع این حادثه در فرودگاه لاگاردیا واقع در شمال شهر نیویورک منجر به بسته شدن آن به مدت 80 دقیقه بر روی تمامی پروازها شد.
برپایه این گزارش هنوز علت سانحه و شکسته شدن ارابه جلو این هواپیما مشخص نیست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10