(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 02  مرداد 1392 - شماره 20550

حدیث دشت عشق
ذوب آهن به دیدار تیم ناشناخته می رود
آغاز لیگ سیزدهم به رنگ قرمز
اخبار کوتاه از فوتبال
سفر تیم ملی زمان بازی‌های سرخابی را تغییر داد
افزایش شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا
قهرمان جهان برای تیم ملی، کشتی نمی گیرد؟!
رئیس فدراسیون از احیای مجدد جودو می گوید
اعتراض کارمندان وزارت ورزش به دلیل عدم پرداخت حقوق
صعود دو پله‌ای والیبال ایران در رده‌بندی جدید FIVB
   


از نوشته سرباز شهید «عبدالرحمن شش بلوکی»
این مرگ برای ما افتخار است
اگر به جبهه نرفتم فردای قیامت جواب خدا را چه بدهم. این مرگ برای ما افتخا راست و برای آنها ننگ است.
سرباز شهید «عبدالرحمن شش بلوکی»، سال 1340 در استان فارس متولد شد و در 14/10/1360 در منطقه گیلان غرب به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای سرباز استان فارس

 


سرویس ورزشی-
پس از صعود شیرین تیم ملی به جام جهانی، آغاز لیگ برتر بهترین خبر برای هواداران میلیونی لیگ برتر است؛ اتفاقی که از امروز رقم خواهد خورد.
سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از دوم مرداد برگزار می شود که حضور تیم ملی ایران در جام جهانی به طور قطع در انگیزه بازیکنان موثر خواهد بود. در حالیکه به زعم کارشناسان در این فصل می توان از استقلال، سپاهان، پرسپولیس، تراکتورسازی و فولاد به عنوان مدعیان اصلی نام برد اما نمی توان از شگفتی های احتمالی لیگ نام نبرد. لیگ برتر ایران در این دوره پس از شش سال بار دیگر با 16 تیم برگزار می شود. پر افتخارترین تیم حاضردر لیگ برتر سپاهان اصفهان با 4 دوره قهرمانی است. پس از این تیم استقلال با سه قهرمانی در رده دوم ایستاده است.
پرسپولیس - تراکتورسازی
رونمایی از پرسپولیس دایی همراه با موفقیت؛ این یکی از مهمترین دغدغه‌های هواداران تیم سرخپوش تهرانی است. آنها می‌خواهند شاهد آغاز رویایی تیم محبوب‌شان با ستاره‌های جدید و اکثرا جوانش و تحت هدایت علی دایی باشند، آنهم با پیروزی برابر تراکتورسازی تبریز. این پیروزی از یکسو شکست‌های فصل گذشته سرخپوشان برابر این تیم تبریزی را به فراموشی خواهد سپرد و از سوی دیگر آغازی شیرین و بدور از حاشیه‌ها را برای این تیم پرطرفدار رقم خواهد زد.اما در کنار رونمایی از پرسپولیس دایی، همه نگاه‌ها به علی کریمی، کریم انصاریفرد (اگر کارت بازی‌اش صادر شود) است، بازیکنان مطرحی که در فهرست نفرات علی دایی سرمربی پرسپولیس برای لیگ سیزدهم قرار نگرفتند. در این بین علی کریمی که از محبوبیت زایدالوصفی در بین هواداران پرسپولیس برخوردار است، خیلی زود مقابل پرسپولیس و هوادارانش قرار می‌گیرد و باید به خاطر حرفه‌ای بودن فوتبال و نمایش توانایی‌هایش برابر دایی، مانع از ناکامی تراکتورسازی و عاملی برای عدم موفقیت پرسپولیس شود.
همچنین کریم انصاریفرد هم از انگیزه سرشار است تا به دایی ثابت کند، برای کنار گذاشتن وی از فهرست سرخپوشان دچار اشتباه شده است. در این بین اما نباید جواد کاظمیان را هم فراموش کرد، بازیکنی که در این بازی بار دیگر برابر دایی قرار می‌گیرد و مجبور است برای موفقیت تیم خود و رسیدن به اهدافش، برای ناکامی پرسپولیس تلاش مضاعفی را انجام دهد.
استقلال خوزستان – ذوب آهن
عبدالله ویسی پس از تجربه ناموفق و تلخ پیکان تهران که در نهایت منجر به سقوط این تیم به دسته پایین تر شد حالا به استقلال خوزستان آمده تا نشان دهد تجربه پیکانش تنها یک اتفاق بوده و قابلیت های او همان است که منجر به آسیایی شدن صبای قم شد. ویسی با جمع کردن خوزستانی‌های با تجربه لیگ برتر و تلفیق بازیکنان جوان بومی تلاش می کند تا کم کم این استقلال را در دل هواداران استقلال اهواز جا بیاندازد. استقلال خوزستان که پس از احراز تبانی شهرداری تبریز به لیگ برتر راه یافته است در اولین گام باید برابر ذوب آهنی به میدان برود که سال گذشته را با کربکندی آغاز کرد و در نهایت و پس از اینکه چند هفته فرهاد کاظمی روی نیمکت این تیم نشست، این یاوری بود که سکان هدایتش را برعهده گرفت تا از سقوط به دسته نخست این تیم را نجات دهد اما مسئولان ذوب آهن در اقدامی عجیب پس از حفظ این تیم در لیگ برتر، لوکا بوناچیچ را به تیمشان آوردند.شاید تجربه بوناچیچ در سپاهان و پایه گذاری سپاهان به شکل تیمی حرفه ای از دلایل این امر باشد. ذوب آهنی‌ها که حدادی فر و مسلمان را به هر سختی ای بود در این تیم نگاه داشتند، می خواهند از تکرار تجربه سال گذشته شان درس بگیرند و مانع از تکرار آن شوند. آنها می خواهند یکبار دیگر ذوب‌آهن را در فینال تورنمنت بزرگی مثل لیگ قهرمانان آسیا ببینند و از رقیب همشهریشان عقب نیافتند. برنامه کامل دیدارهای هفته نخست سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر به این توضیح که تمامی بازی ها ساعت 22 برگزار می شود، به شرح زیر است:
چهارشنبه - 02/05/92
* استقلال صنعتی خوزستان ......................... ذوب‌آهن اصفهان
* پرسپولیس ................................................... تراکتورسازی تبریز
پنجشنبه - 03/05/92
* داماش گیلان .............................................................. سایپا البرز
* فجرسپاسی شیراز ...................................................... نفت تهران
* راه‌آهن ........................................................................ مس کرمان
* صبای قم ............................................................. ملوان بندرانزلی
* سپاهان اصفهان ................................................ فولاد خوزستان
* گسترش فولادتبریز............................................ استقلال تهران

 


کفاشیان: تنها بین استقلال و نکونام حَکَم بودم
علی کفاشیان می‌گوید فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از انتقال جواد نکونام به امارات پولی پرداخت نکرده اما به عنوان حَکَم بین او و استقلال وارد عمل شده است. رییس فدراسیون فوتبال درباره نقش فدراسیون فوتبال در عدم انتقال نکونام به امارات گفت: با توجه به اینکه نکونام با باشگاه استقلال مشکلات مالی داشت بنده به عنوان رئیس فدراسیون و حکم برای حل اختلافات وارد شدم و خوشبختانه توانستیم اختلاف را رفع کنیم تا نکونام در استقلال بماند.
اعتراض مشترک استقلال و پرسپولیس به سازمان لیگ
مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ، درباره "نادیده گرفته شدن حق واقعی این دو باشگاه مردمی درباره تبلیغات دور زمین، حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی" خواستار تجدید نظر و رسیدگی مجدد به درخواست قانونی خود را داشتند.
درخواست رویانیان از کفاشیان
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از او خواست به کریم باقری مدرک مربیگری درجه C افتخاری بدهند.کریم باقری دستیار علی دایی به دلیل برخی مشکلات و نداشتن مدرک مربیگری نمی‌تواند روی نیمکت پرسپولیس بنشیند از همین رو مسئولان باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به کفاشیان از وی خواستند با توجه به اینکه باقری یک قهرمان ملی است برای او کارت مربیگری درجه C افتخاری صادر کنند.
شماره 8 کریمی برتن سپانوویچ
باشگاه پرسپولیس اسامی 26 بازیکنش برای حضور در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد. در این میان پیراهن علی کریمی به بازیکن خارجی تازه وارد این تیم سپانوویچ رسیده است.تیم فوتبال پرسپولیس 26 بازیکن این فصل خود را به سازمان لیگ معرفی کرد.در فهرست بازیکنان این تیم نام 17 بازیکن بزرگسال، 6 بازیکن 23 سال و 3 بازیکن زیر 21 سال دیده می‌شود و به ترتیب؛ چهار، سه و دو جای خالی در این فهرست‌ها دیده می‌شود که البته یک جای خالی فهرست بزرگسالان برای علیرضا حقیقی خواهد بود. سرخپوشان همچنین از سه سهمیه بازیکن زیر 19 سال خود استفاده نکرده‌اند.
قول احمدی‌نژاد به ملوانی ها
مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی گفت: رئیس جمهور اعلام کرد این هفته برای کمک به ملوان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.صادق درودگر در مورد حضور احمدی نژاد در استان گیلان و صحبت وی با رئیس جمهور اظهار داشت: امروز(دیروز) آقای رئیس جمهور برای افتتاح پروژه های عمرانی در استان گیلان حضور پیدا کرد و من دقایقی با ایشان صحبت کردم. من گزارشی از عملکرد باشگاه را به رئیس جمهور دادم و خواهش کردم که به وضعیت مالی ملوان رسیدگی شود و به این باشگاه کمک کنند.وی افزود: آقای احمدی نژاد گفت این هفته دستور بررسی مجدد وضعیت ملوان را می دهد و این موضوع را پیگیری می کند.
دایی:امیدوارم کریم و کریمی بهترین بازیشان را انجام دهند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به برگزاری اولین دیدار تیمش برابر تراکتورسازی در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از شرایط مطلوب سرخپوشان برای این دیدار خبر داد و گفت: کریم انصاریفرد و علی کریمی دو بازیکنی هستند که برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند و رویارویی ما یک دیدار کاملا ورزشی خواهد بود. امیدوارم این دو بهترین بازیشان را برابر ما به نمایش بگذارند.علی دایی در مورد آخرین وضعیت محمدرضا خلعتبری گفت: موضوع جذب این بازیکن را باشگاه پیگیری می کند. محمدرضا با قراردادی که در امارات بسته اگر بتواند رضایت‌نامه‌اش را بگیرد حتما در خدمتش خواهیم بود. او فوتبالش را به همگان نشان داد اما این قراردادش همه چیز را خراب کرده است.
جلالی: شایستگی‌هایمان را ثابت می کنیم
سرمربی تیم فوتبال تراکتوسازی تبریز با اشاره به دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: هدف همه بازیکنان این است که بتوانند شروع خوبی در لیگ سیزدهم داشته باشند و در دیدار برابر پرسپولیس شایستگی‌هایشان را ثابت کنند.مجید جلالی در نشست خبری پیش از دیدار تیم تراکتورسازی تبریز برابر پرسپولیس با اشاره به انگیزه بازیکنانش برای دیدار با پرسپولیس گفت: اگر تمرینات ما را می دیدید متوجه می شدید که بازیکنان ما با چه اعتماد به نفسی کار می کنند. بازیکنان ما به دیدار با پرسپولیس به عنوان یک شروع خوب در لیگ برتر نگاه می کنند. ما مصمم هستیم که لیگ را خوب شروع کنیم نه اینکه بازیکنان به فکر این باشند که مقابل تیم قبلی شان بازی می کنند.

 


رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از انجام تغییر در برنامه هفته دوم و سوم لیگ برتر خبر داد.
غلامرضا بهروان با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر از انجام تغییراتی در هفته دوم و سوم لیگ برتر خبر داد.در نامه بهروان آمده است؛با توجه به اینکه تیم ملی روز چهارشنبه مورخ شانزدهم مرداد به پرتغال سفر می‌کند، جهت حضور به موقع بازیکنان تیم‌های سپاهان و استقلال در فرودگاه که باید دیدارهای هفته سوم خود را خارج از خانه برگزار کنند و با توجه به اینکه تیم پرسپولیس در تهران بازی دارد. تغییراتی به شرح زیر در برنامه هفته‌ دوم و سوم لیگ برتر ایجاد شده است.
‌برنامه هفته‌ دوم لیگ برتر
پنجشنبه دهم مرداد
* ملوان – داماش * مس – استقلال خوزستان* سایپا – راه‌آهن*استقلال - سپاهان ( در برنامه قبلی این مسابقه روز جمعه قرار بود برگزار شود.)*تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد تبریز
جمعه یازدهم مرداد
* فولاد خوزستان - فجرسپاسی * نفت تهران – صبا *ذوب آهن - پرسپولیس ( این دیدار پیش از این قرار بود پنجشنبه برگزار شود.)
برنامه هفته‌ سوم لیگ برتر
دوشنبه چهاردهم مرداد
* گسترش فولاد تبریز – سپاهان * فجرسپاسی- استقلال (این مسابقه پیش از این قرار بود سه شنبه برگزار شود.)
سه شنبه پانزدهم مرداد
* داماش – نفت تهران* راه‌آهن – ملوان* ذوب آهن – تراکتورسازی * صبا – فولاد* استقلال خوزستان – سایپا * پرسپولیس – مس کرمان ( این بازی پیش از این قرار بود دوشنبه برگزار شود.)

 


سه کشور دیگر آسیایی از میزبانی جام ملت‌های آسیایی 2019 انصراف دادند تا شانس ایران برای کسب میزبانی این رقابت‌ها بیشتر شود.
با انصراف بحرین، لبنان و میانمار تعداد کشورهایی که خواستار میزبانی جام ملت‌های آسیا هسند به عدد هفت رسید تا شانس ایران برای دریافت میزبانی این بازی‌ها بیش از پیش شود. در مرحله اول AFC از هر 47 کشور آسیایی خواست که در صورت تمایل برای میزبانی جام ملت‌های آسیا درخواست دهند. در این مرحله 11 کشور ابراز تمایل خود را به AFC اعلام کردند. در مرحله دوم، الزاماتی در هفت بند به 11 کشور مذکور ارسال شد تا این کشورها برای اجرای این هفت بند ضمانت اجرایی بدهند. کشورها برای این کار باید امضای یکی از سه مقام بلند پایه شامل وزیر، نخست وزیر یا رییس جمهور را دریافت می‌کردند. اکنون دو کشور از شرق و پنج کشور از غرب آسیا همچنان داوطلب کسب میزبانی هستند. کشورهای ایران، عربستان، امارات، کویت، عمان، چین و مالزی، کشورهایی هستند که همچنان تمایل خود را برای کسب میزبانی حفظ کرده‌اند.
کمیته اجرایی AFC سپتامبر سال آینده میلادی، میزبان جام ملت‌های 2019 را مشخص می‌کند. تا آن زمان، هفت کشور باقی مانده در فهرست داوطلبان در کارگاه‌هایی شرکت می‌کنند و فرم‌های مخصوص را پر می‌کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده است، خواستار ضمانت حمایت دولت در چند بخش از جمله مهاجرت، اجازه کار، امور گمرکی و مالیات، معافیت کلی مالیات، ایمنی و امنیت و حمایت و به رسمیت شناختن حق تبلیغات شده است. فدراسیون فوتبال در همین رابطه نامه نگاریهایی را برای گرفتن تعهد در بخش های مربوطه انجام داده است که منتظر پاسخ ارگانهای مربوطه است و اگر سازمانهای مربوطه همکاری نکرده و تعلل کنند شانس ایران از دست خواهد رفت.

 


به نظر می‌رسد ملی‌پوشان المپیکی تیم ملی کشتی آزاد با عقد قرارداد برای حضور در لیگ برتر قید حضور در مسابقات جهانی را زده باشند.
رسول خادم، مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با ارائه طرحی به شورای فنی تیم‌های ملی کشتی، حضور ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان را در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد را ممنوع اعلام کرد و پیشنهاد داد تا فدراسیون کشتی با جذب حامیان مالی و پرداخت مبلغی قابل قبول به ملی‌پوشان زمینه حضور بهتر آنها در تمرینات و ریکاوری بعد از مسابقات را به منظور نتیجه‌گیری بهتر فراهم کند.این موضوع با واکنش برخی از ملی‌پوشان و اعتراض آنها مواجه شد؛ به طوری‌که برخی از ملی‌پوشان خواستار تعیین تکلیف خود برای حضور در لیگ برتر شدند.حالا از تیم خونه به خونه بابل که دو فصل پیش در لیگ برتر کشتی آزاد حضور داشت و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت خبر می‌رسد که مهدی تقوی دارنده 2 مدال طلای جهان و صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک لندن با این تیم برای حضور در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر به توافق رسیده‌اند و قرار است امسال برای این تیم به میدان بروند. تقوی که قرار است 25 تیرماه در انتخابی وزن 66 کیلو برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی به میدان برود از شانس‌های اصلی رسیده به دوبنده تیم ملی در وزن سوم به حساب می‌آید. از طرف دیگر صادق گودرزی نیز بعد از عدم حضور در رقابت‌های انتخابی با انتشار ندامت‌نامه‌ خواستار حضور در اردوهای تیم ملی برای حفظ آمادگی‌اش شد. از طرفی قرار است رضا یزدانی هم به عنوان سرمربی و کشتی‌گیر در کنار این تیم باشد.

 


جواد محجوب در مسابقه‌های گرند اسلم مسکو با عملکردی خوب مدال طلا را کسب کرد رییس فدراسیون جودو پس از این موفقیت گفت: انتظار نداشتیم او طلا بگیرد.
محمد علی رستگار گفت: متاسفانه در سال‌های قبل جودوی ایران در هیچ یک از سه سطح مسابقه‌های معتبر جهانی عملکرد موفقی نداشت اما در این دوره جواد محجوب با شکست همه حریفان مدال طلا را کسب کرد که انتظارش را نداشتیم. او در دیدار نیمه نهایی نفر سوم المپیک را شکست داد که این عالی است. رییس فدراسیون جودو با تاکید نتیجه خوب محجوب در مسابقه‌های گرند اسلم مسکو نشان داد که جودوی ایران در حال احیا شدن است گفت: با عملکرد خوبی که جودوکاران ما در مسابقه‌های روسیه از خود نشان دادند انتظار داریم در مسابقه‌های بعدی که اعزام می‌شوند با روحیه بهتری شرکت کنند. این نتایج نویدبخش آینده خوبی است. وی در مورد نفرات اعزامی به مسابقه‌های قهرمانی جهان در برزیل افزود: این رقابت‌ها شهریورماه در ریو برگزار می‌شود که هنوز نفرات اعزامی ما مشخص نیست. باید کادر فنی به ایران بازگردد و جلسه‌ای با آن‌ها داشته باشیم. در این جلسه تمام ملی‌پوشان و شرایط‌شان را بررسی می‌کنیم و پس از آنالیز نهایی،‌ نفرات اعزامی را مشخص خواهیم کرد. البته قطعا با ترکیب کامل به برزیل نمی‌رویم.

 


200 نفر از کارمندان وزارت ورزش به دلیل عدم پرداخت حقوق و مطالبات‌شان در وزارت ورزش اعتراض و تحصن کردند.
این کارمندان به این موضوع معترض هستند که از ابتدای سال نه قراردادی با آنها امضاء شده و نه حقوقی گرفته‌اند. رمضان‌پور، مدیر حراست وزارت ورزش سعی در متفرق کردن این افراد داشت که موفق نشد. این در حالی است که نصرالله پریچهره، مسئول امور اداری وزارت ورزش، درباره اعتراض کارمندان این وزارت‌خانه گفت: حقوق کارمندان کامل داده شده و امسال افزایش حقوق‌ها را نداده‌اند. شاید اعتراض آنها به این دلیل باشد که می‌ترسند قراردادشان تمدید نشود.وی درباره تمدید قرارداد کارمندان هم اظهار داشت: منتظر دستورالعمل ضوابط اجرایی هستیم. پیش‌نویس آن برای ما ارسال شد، اما به دلیل یکی دو اشکالی که داشت قرار است تا هفته آینده در اختیار ما قرار بگیرد.

 


ایران در جدید‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال با دو پله صعود بالاتر از سایر حریفان آسیایی و در رده دوازدهم قرار گرفت.
تیم ملی والیبال مردان ایران در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی با 68 امتیاز در مکان دوازدهم جهان ایستاد. استرالیا دیگر نماینده قاره آسیا نیز با همین امتیاز در رده دوازدهم جهان قرار دارد.تیم‌های چین و ژاپن از قاره آسیا نیز به ترتیب با 53 و 47 امتیاز در جایگاه‌های شانزده و نوزده جهان قرار گرفتند. در این رده‌بندی تیم ملی والیبال برزیل (نایب قهرمان لیگ جهانی) با 345 امتیاز همچنان صدرنشین است و تیم‌های روسیه قهرمان لیگ جهانی 2013 و المپیک 2012 با 330 امتیاز و ایتالیا دارنده عنوان سوم لیگ جهانی امسال با 286 امتیاز به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10