(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 12 مرداد 1392 - شماره 20557

تمهیدات پلیس راهور برای مراسم تحلیف رئیس جمهور
شهادت مامور نیروی انتظامی نایین در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر
دستگیری کلاهبردار میلیونی کارت‌های عابربانک در انزلی
کاهش 23 درصدی وقوع سرقت مسلحانه در ماه رمضان
تصادف خونین کوپه و وانت در بزرگراه نیایش
با تایید شورای عالی سلامت
مصوبه ممنوعیت ارجاع بیماران بستری در مراکز دولتی برای تهیه دارو ابلاغ شد
اسامی 12 قربانی حادثه سقوط مینی‌بوس به دریاچه سد کارون 3 اعلام شد
2 سال حبس در انتظار سایت‌های شرط‌بندی
 حوادث کوتاه از کشور
داروهای غیرضروری مجوز ترخیص نمی‌گیرند
کشف 88 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های لارک
قائم‌مقام شهردار منطقه 9 خبر داد
آزادسازی املاک معارض در طرح تعریض خیابان قزوین
نوجوانی که 23 زبان می‌داند
هزار سال زندان در انتظار مرد آدم‌ربا
درگیری با سارقان
رشد انگل در چشم یک دختر!
تنها مسلمانی که 21 ساعت روزه می‌گیرد!
   


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ویژه ترافیکی مراسم تحلیف یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه مراسم تحلیف رییس جمهوری روز یکشنبه با حضور بیش از 50تن از سران و شخصیت‌های جهان و صدها تن از شخصیت‌های داخلی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، افزود: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته، پس از پایان این مراسم ضیافت شامی به میزبانی رییس جمهوری در مجموعه سعدآباد برگزار خواهد شد که بر این اساس پلیس تدابیر ویژه‌ای را به مرحله اجرا می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 14 تا 22 یکشنبه در تهران اعمال خواهد شد، از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس با توجه به حجم زیاد مهمانان خارجی، از ترددهای غیرضروری در ساعات یاد شده در کلیه معابر پایتخت خودداری کنند تا با ترافیک سنگین مواجه نشوند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از ساعت 14 روز یکشنبه تا ساعت 19 ایستگاه متروی بهارستان بسته خواهد بود و پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی میدان بهارستان نیز در این مدت فعالیتی نخواهند داشت، افزود: در عین حال اتوبوس‌های مسیر جمهوری نیز با چهارراه مخبرالدوله نسبت به جابجایی مسافران اقدام کرده و تمامی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی از میدان بهارستان به چهارراه مخبرالدوله منتقل می‌شوند.
رحیمی افزود: از ساعت 14 روز یکشنبه در طول خیابان سپاه، جمهوری و بزرگراه صیاد، محدودیت‌های تردد اعمال شده و بر این اساس تردد از میدان سپاه تا بهارستان و شهید مصطفی خمینی تا چهارراه سرچشمه ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه از ساعت 14 تا 19 روز یکشنبه هرگونه تردد و توقف در طول خیابان مردم، خیابان مجاهدین مسیر شرق به غرب از تقاطع ایران به سمت غرب و میدان بهارستان ممنوع است، افزود: همچنین توقف وسایط نقلیه در طول خیابان‌های سپاه و شهید مصطفی خمینی در حد فاصل خیابان مجاهدین اسلام تا خیابان نخشب، در ضلع شرقی و جنوبی مجلس شامل خیابان‌های نخشب و مردم، طول خیابان مجاهدین اسلام در حد فاصل خیابان مردم تا میدان بهارستان، طول خیابان جمهوری حدفاصل تقاطع سعدی (چهارراه مخبرالدوله) تا میدان بهارستان و طول خیابان اکباتان در حد فصل خیابان ملت و میدان بهارستان از ساعت 14 تا 19 ممنوع است.
رییس پلیس راهور تهران به ممنوعیت‌های تردد اشاره و با بیان این که این محدودیت از ساعت 14 تا 19 روز یکشنبه اجرا خواهد شد تصریح کرد: از شمال از میدان سپاه به سمت جنوب در طول مسیر تا میدان بهارستان تردد خودروها ممنوع است. همچنین از جنوب، خیابان شهید دیالمه از خیابان امیرکبیر به سمت شمال و در تقاطع سرچشمه از تردد وسایل نقلیه به سمت شمال جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: همچنین از شرق طول خیابان مجاهدین اسلام، از میدان شهدا به سمت غرب مسدود خواهد شد. همچنین تقاطع خیابان ایران به سمت غرب و کلیه خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام حد فاصل خیابان ایران و میدان بهارستان در طول برگزاری مراسم مسدود خواهد بود.
رحیمی به مرز غربی محدوده ممنوعیت تردد اشاره کرد و گفت: از سمت غرب خیابان جمهوری از تقاطع سعدی (چهارراه مخبرالدوله) به سمت شرق مسدود بوده و در سایر خیابان‌های فرعی منتهی به خیابان جمهوری شرقی و میدان بهارستان تردد وسایط نقلیه ممنوع است. همچنین خیابان اکباتان واقع در ضلع جنوب غربی میدان بهارستان از تقاطع ملت به سمت میدان بهارستان نیز بسته خواهد بود.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به مسیرهای جایگزین اشاره کرد و گفت: خودروهایی که قصد دارند از شمال به جنوب در مسیر صیاد تردد کنند، در میدان سپاه با دوطرفه شدن خیابان طالقانی می‌توانند از طریق این خیابان و خیابان پادگان ولیعصر(عج) به خیابان شریعتی هدایت شده و از آنجا به سمت شمال یا جنوب ادامه مسیر دهند. همچنین این دسته از رانندگان می‌توانند از خیابان سعدی، چهارراه مخبرالدوله به سمت جنوب، خیابان امیرکبیر و میدان امام خمینی(ره) نیز استفاده کرده و پس از آن به سمت شرق یا غرب بروند.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص رانندگانی که قصد دارند در مسیر جنوب به شمال از ضلع شرقی محدوده، تردد کنند، گفت: براین اساس این دسته از رانندگان می‌توانند وارد خیابان ایران و زرین خامه شده و از آنجا به سمت شمال یا غرب تعیین مسیر کنند.وی با اشاره به اینکه از ساعت 17 تا 22 نیز با توجه به ضیافت شام در نظر گرفته شده در اطراف کاخ موزه سعدآباد محدودیت تردد اعمال می‌شود، به ایسنا گفت: براین اساس در این مدت تمام خیابان‌های اطراف کاخ موزه سعدآباد از جمله خیابان جاودان، طاهری و ملکی محدودیت کامل تردد اعمال می‌شود.
رییس پلیس راهور تهران خاطر نشان کرد: در این مدت توقف وسایط نقلیه در خیابان‌های طاهری، ملکی، افرا، جاودان، فلاحی، البرز و طول ولیعصر(عج) از میدان تجریش تا چهارراه شهید چمران (پارک وی) در هر دو مسیر و معابر همجوار با ساختمان حافظیه (سعدآباد) ممنوع خواهد بود. همچنین در خیابان طاهری در هر دو مسیر حد فاصل خیابان فلاحی تا مجموعه سعدآباد، خیابان افرا از تقاطع خیابان ملکی و نقاطع خیابان جاودان به سمت شمال، خیابان البرز کوه در هر دو مسیر حدفاصل کوچه کیوان تا مجموعه سعدآباد، خیابان آبان و شاهین در تقاطع خیابان طاهری به سمت جنوب و خیابان مژگان خیابان طاهری به سمت شمال تردد وسایط نقلیه ممنوع است.
رحیمی با اشاره به اینکه تعدادی از سران و مقامات مدعو پس از برگزاری مراسم در هتل‌های در نظر گرفته شده مستقر و تعدادی نیز به فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره) و مهرآباد تهران جهت عزیمت به کشور خود منتقل خواهند شد، گفت: براین اساس به صورت مقطعی علاوه بر محدودیت‌های اعلام شده، در سایر بزرگراه‌ها و خیابان‌های پایتخت نیز محدودیت تردد برای حرکت تیم‌های اسکورت و تشریفات در نظر گرفته خواهد شد که این محدودیت‌ها در مناطق مرکزی و شمالی بیشتر خواهد بود.
وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب و صمیمانه و عذرخواهی از این که در طول روزهای شنبه و یکشنبه بعضا به صورت مقطعی مجبورند در ترافیک تیم‌های اسکورت و تشریفات معطل شوند درخواست کرد با توجه به حجم عملیات ترافیکی که در روزهای شنبه و یکشنبه در تهران به مناسبت اجرای مراسم تنفیذ و تحلیف اجرا می‌شود ضمن همکاری با پلیس، از سفرهای غیرضروری در سطح شهر به طور جدی خودداری کنند.

 


نایین- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی استان اصفهان از شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در محورهای فرعی شهرستان نایین خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی، در این باره اظهار داشت: در درگیری ماموران نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر، در محورهای فرعی شهرستان نایین در منطقه بنوید، روبروی ایستگاه شهید شرافت محمدرضا احمدی مامور انتظامی 20 ساله از اهالی شهر تودشک، به شهادت رسید.
وی گفت: در این درگیری‌ها دو نفر قاچاقچی و سوداگر مرگ دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار، از مقابل مسجد جامع شهر تودشک، به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار و به خاک سپرده شد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی از دستگیری کلاهبردار میلیونی کارت‌های عابر بانک در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ هرمز عشقی اظهار داشت: کارآگاهان آگاهی شهرستان بندر انزلی در پی ارجاع شکوائیه‌های مختلف از سوی صنوف مبنی بر این که حسابشان توسط فردی که خود را نماینده خرید یکی از ادارات دولتی معرفی می‌کرد خالی شده است موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: این کلاهبردار به بهانه خرید اجناس برای ادارات دولتی مبالغی میلیونی، مالباختگان را به پای دستگاه‌های خودپرداز بانک کشانده و با شگردی خاص با استفاده از عدم آگاهی آنان حسابشان را خالی می‌کرد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر انزلی ادامه داد: کارآگاهان آگاهی سرانجام توانستند رد پایی از این کلاهبردار در یک صرافی در تهران به دست آورند و ضمن اخذ نیابت قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی بندر انزلی منتقل کنند.

 


معاون اجتماعی ناجا از کاهش 5 درصدی سرقت غیرمسلحانه و کاهش 23 درصدی سرقت مسلحانه در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به کاهش میزان تنش‌های درون خانوادگی (به ویژه درگیری‌های زن و شوهری) گفت: در این ماه نه تنها این‌گونه تنش‌ها 50 درصد کاهش می‌یابد بلکه نرخ وقوع طلاق نسبت به ماه‌های قبل به کمتر از نصف تقلیل می‌یابد، همچنین نرخ وقوع خودکشی بیش از دو سوم کم می‌شود و گرایش به اعتیاد و مواد افیونی تقلیل پیدا می‌کند و شاید به همین دلیل است که گفته می‌شود «ماه مبارک رمضان ماه فاصله گرفتن با آسیب‌ها و کژروی‌های اجتماعی است.»
وی افزود: همچنین شواهد و بررسی‌ها نشان داده است که در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته میزان روزه‌خواری در ملأعام حدود 20 درصد کاهش یافته است.
منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: بررسی آمار عملکرد پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها نشان می‌دهد که در این مدت نسبت به مدت مشابه، میزان مراجعه شهروندان به این مراکز به ویژه به سبب تنش و درگیری و شکایت و اختلاف به صورت معناداری کاهش یافته است.
معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر تاثیر ماه رمضان بر افزایش معنویت‌جویی، بهبود تعاملات اجتماعی و افزایش روحیه تعاون و همکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: سؤال اینجاست که آیا در این ماه از نرخ وقوع جرایم، انحرافات و تخلفات مختلف اجتماعی نیز کاسته می‌شود؟
وی افزود: برای پاسخ به این سؤال آمار انواع مختلف جرائم و تخلفات به وقوع پیوسته در 20 روز اول ماه مبارک رمضان سال 92 با آمار 20 روز قبل از ماه مبارک رمضان مورد مقایسه قرار گرفت که نتایج حاصل به شرح ذیل است:
1- وقوع انواع سرقت غیرمسلحانه (نظیر سرقت از بانک، مغازه، خودرو، کیف‌قاپی ‌و...) در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه قبل بیش از پنج درصد کاهش یافته است، ذکر این نکته ضروری است که در مدت مورد بررسی (20 روز اول ماه مبارک رمضان) حتی یک مورد سرقت از بانک به وقوع نپیوسته است.
2- میزان سرقت مسلحانه و سرقت با زور و اجبار و درگیری (سرقت به عنف)‌23 درصد کاهش یافته است.
3- وقوع جرایم امنیتی ( نظیر راهزنی، آدم‌ربایی و قتل) در 20 روز اول ماه مبارک رمضان در مقایسه با 20 روز قبل از آن 14 درصد کاهش یافته است.
4- میزان وقوع شرارت (نظیر قمه‌کشی، چاقوکشی و...) در مدت مورد بررسی نسبت به مدت مشابه ماه قبل حدود 18 درصد تقلیل یافته است.
5- وقوع تصادفات رانندگی (و پیامدهای جانی و مالی حاصل از آن) در 20 روز اول ماه مبارک رمضان در مقایسه با 20 روز قبل از آن، بیش از پنج درصد کاهش یافته است، همچنین میزان وقوع تخلفات رانندگی به صورت معناداری کاهش یافته است، در عین حال در این ماه پلیس راهور با اجرای طرح‌های ویژه حضور خود را در صحنه وقوع تصادفات و تخلفات افزایش داده است.
6- تهیه و تولید و توزیع انواع مشروبات الکلی (داخلی و خارجی) در 20 روز مورد بررسی نسبت به 20 روز قبل از آن بیش از 37 درصد کاهش یافته است.

 


تصادف یک دستگاه وانت با هیوندا کوپه سه نفر را راهی بیمارستان کرد.
بنابرگزارش سازمان آتش‌نشانی، این حادثه در ساعت 45/23 روز پنج‌شنبه در مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش نرسیده به سردار جنگل رخ داد.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک دستگاه وانت دوکابین در حال حرکت در مسیر بوده که با یک دستگاه هیوندا کوپه تصادف کرده و پس از انحراف از مسیر و برخورد با گاردریل، به کوچه غیر هم سطحی که در مجاورت بزرگراه قرار داشت، سقوط کرده است.
وانت پس از سقوط به کوچه، روی دو دستگاه سواری سمند و روآ واژگون شد و آتش‌نشانان پس از حضور در محل اقدامات خود برای نجات و خارج کردن راننده و سرنشین جوان وانت را آغاز کردند. در این حادثه سه نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

 


قانون ممنوعیت ارجاع بیماران در مراکز دولتی برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان‌ها نهم مرداد توسط معاون اول رئيس‌جمهور و با تایید شورای عالی بیمه سلامت به وزارتخانه‌های متبوع ابلاغ شد.
براساس مصوبه هیئت وزیران در ششم مرداد سال 1392 هیئت وزیران علاوه بر اصلاح تعرفه‌ای بخش دولتی در سال 92 ارجاع بیماران بستری در بخش دولتی برای تهیه دارو تجهیزات به خارج بیمارستان را ممنوع و از چهارشنبه نهم مرداد به وزارتخانه‌های متبوع ابلاغ کرد.
متن مصوبه به شرح زیر است:
اصلاح بند(1) تصویب‌نامه در خصوص تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی در سال 1392 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت صنعت، معدن و تجارت- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی-معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور؛ هیئت وزیران در جلسه مورخ 30/4/1392 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1389- تصویب نمود:
در قسمت (2) جزء (الف) بند (1) تصویب‌نامه شماره 41438 /ت 49072 هـ مورخ 24/2/1392، رقم (500/61) جایگزین رقم (000/61) و متن زیر به عنوان تبصره (3) به جزء (و) بند (1) الحاق می‌شود:
تبصره 3- داروها و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بخش دولتی توسط مرکز ارائه‌دهنده خدمت تامین می شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران جهت تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و سایر موارد لازم به بیرون از مراکز را ندارند.

 


اداره کل پزشکی قانونی استان خوزستان هویت 12 قربانی حادثه سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به درون دریاچه سد کارون 3 که عموما زن و کودک بودند ، اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این اداره کل جان‌باختگان این حادثه ناگوار که بعدازظهر روز چهارشنبه در 60 کیلومتری شمال ایذه در بخش دهدز رخ داد را 1-فریده محمودوند 30 ساله، 2- دلبر اسدی 42 ساله، 3- صفورا زندی 20 ساله، 4- شیدا زندی 11 ساله، 5- سامان زندی پنج ساله، 6- نازملک اسدی 42 ساله، 7-عرفان خواجه کولکی 10 ساله، 8-زهرا خواجه کولکی هشت ساله، 9- دریا خواجه کولکی دو ساله، 10- زری اسدی 27 ساله، 11-گل‌بس غریبی 48 ساله و 12- شهلا زندی 9 ساله اعلام کرد.
بنا به اعلام دفتر مدیریت بحران استانداری خوزستان این مینی‌بوس که به همراه 16 سرنشین روی لنج قرار داشتند در محدوده سد کارون 3 واقع در 60 کیلومتری ایذه به علت عدم تعادل و وزش باد شدید داخل آب سقوط کرد که از 16 مسافر این حادثه 12 نفر جان باخته و چهار نفر نجات یافتند.
این مدیریت پایان عملیات جست‌وجوی اجساد در عمق دریاچه‌ را که با کمک چند غواص محلی انجام شد اعلام کرد. تحقیقات دقیق درباره چگونگی و علت بروز این حادثه آغاز شده است.
این نخستین بار است که در پشت سد کارون 3 چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد.
مسئولان مرتبط استان خوزستان براساس بررسی‌های اولیه عواملی چون وزش باد، عدم تعادل خودرو روی لنج، سهل‌انگاری و عدم استفاده از وسایل ایمنی در توقف کامل خودرو را به عنوان علل این سانحه عنوان کرده‌اند.
آبگیری سد کارون 3 در هشت سال گذشته 15 روستای سادات حسینی با 12 هزار نفر جمعیت را در محاصره آب قرار داده است.
این روستاها در حاشیه رودخانه کارون و 20 کیلومتری جنوب بخش دهدز قرار دارند. بخش دهدز در 55 کیلومتری شهرستان ایذه واقع شده است.
این حادثه در حالی صورت گرفت که چندین سال است با آبگیری سد کارون 3 گردشگران و ساکنین روستاهای دنباله رود جنوبی دهدز (سادات، غریبی‌ها، شیوند و روستاهای اطراف آن) برای عبور و مرور خود به وسیله بارج رفت‌وآمد می‌کنند.
به گزارش فارس، عملیات ساخت جاده ساحلی بین روستاها قریب به هشت سال است که آغاز به کار کرده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: درخصوص تکمیل جاده نیمه تمام و رها شده این منطقه بارها تذکرات کتبی و شفاهی به مسئولان داده‌ام اما متاسفانه هر بار با بی‌‌توجهی مواجه شده و پاسخی سر بالا شنیده‌ام.حجت‌الله درویش‌پور افزود: مسئولیت این حادثه برعهده شرکت آب نیرو است و برای اتفاقی که رخ داده باید پاسخگو باشد!

 


سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: با گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و پیش‌بینی‌های غیرمجاز نتایج فوتبال برخورد قاطع می‌شود.
سرهنگ علی نیک‌نفس در این رابطه اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد استفاده از اینترنت در کشور، به تبع آن شاهد افزایش جرایم در این فضا به خصوص جرایم جدید و نوظهور هستیم. یکی از این جرایم راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی فوتبال است که پلیس به شدت با عوامل و گردانندگان این قبیل سایت‌ها که در برخی موارد ادعا دارند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای مجوز هستند، برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: این سایت‌ها ابتدا از افراد جهت عضویت در سایت درخواست واریز مبلغی قابل توجه می‌کنند و سپس به آنها اجازه پیش‌بینی نتایج داده می‌شود.به گفته سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، در قانون بر اساس عناوین مجرمانه و مجازات‌های آنها در زمینه قمار و سایت‌های قماربازی که شامل سایت‌های شرط‌بندی است در بندهای 705، 406، 707 و 710 قانون مجازات اسلامی برای این گونه افراد مجازات تعیین شده است. در بند 708 در خصوص احداث امکان قمارخانه (با تفسیر موسع قانون در مورد لفظ امکان می‌توان گفت که امکان را می‌توان فضای مجازی تعریف کرد) در این بند مجازات تعیین شده برای افراد مجرم از شش ماه تا دو سال حبس یا از سه تا 12میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

 


توفان در سیستان و بلوچستان
ایرنا- زاهدان: سرپرست دفتر اداره کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توفان به چند شهر در جنوب این استان خسارت زده است.
اربایی افز ود: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارت در دست نیست اما هم‌اکنون برق شهرستان ایرانشهر به سبب شکسته شدن تیرهای انتقال و جدا شدن کابل‌ها قطع است. ادامه توفان تا روز یکشنبه پیش‌بینی شده است.
نجات از مرگ
فارس- میانه: 2 نفر از مهندسان سد آیدوغموش میانه که به دلیل نقص فنی بالابر از 20 متری داخل سد سقوط کرده بودند توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر این شهرنجات یافته و به بیمارستان انتقال داده شدند. مصدومان از ناحیه کمر و دست و پا آسیب دیده‌اند.
کشف سیگار قاچاق
لار: فرمانده انتظامی لار از کشف 690 هزار نخ سیگار خارجی از 2 دستگاه خودروی پژو405 در این شهرستان خبر داد. در این راستا 3 تن قاچاقچی کالا دستگیر، و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
انحراف از مسیر خودرو
رشت-خبرنگار کیهان: برخورد خودروی سواری پژو206 با یک اصله درخت در محور رشت- فومن در منطقه فلاح‌آباد، موجب مرگ راننده 32 ساله و 2 سرنشین خودرو را رقم زد. علت حادثه سرعت غیرمطمئنه، و بی‌احتیاطی راننده خودرو اعلام شد.
جمع‌آوری معتادان
قائمشهر- خبرنگار کیهان: با تلاش ماموران انتظامی قائمشهر بیش از 180 تن از معتادان از سطح خیابان‌های این شهر جمع‌آوری شدند. تعدادی از این افراد پس از شناسایی و با تشکیل پرونده به اردوگاه ترک اعتیاد شهر ساری و بقیه تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد قائمشهر شدند.
بازداشت سوداگران مرگ
زنجان- خبرنگار کیهان: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان طی عملیاتی موفق شد 2 سوداگر مرگ را دستگیر و از آنان 25 کیلو مواد مخدر گراس کشف کند.
این قاچاقچیان در روستای »نیماور» شهرستان زنجان اقدام به تهیه و توزیع ماده مخدر گراس می‌کردند. در بازرسی از محل اختفای آنان 25 کیلوگرم ماده مخدر کشف شد.

 


وزیر بهداشت گفت: حجم قابل توجهی از داروهای مانده در گمرک مشابه داخلی دارند و به آنها مجوز ترخیص داده نمی‌شود.
حسن طریقت منفرد در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با فارس افزود: داروهایی که مجوز واردات داشته و مورد نیاز کشور باشند به سرعت مجوز ترخیص آنها با همکاری بانک ملی که اعتبار لازم را برای ترخیص داروها فراهم کرده است، ترخیص می‌شوند.
وی گفت: مشکل ماندن این داروها در گمرک به علت کمبود نقدینگی شرکت‌های دارویی بود که بالاخره با توصیه و پیگیری وزارت بهداشت بانک ملی اعتباری را برای جبران نقدینگی این شرکت‌ها اختصاص داد و ترخیص این داروها آغاز شد.
وزیر بهداشت در مورد میزان اعتبار اختصاص داده شده برای ترخیص این داروها گفت: هنوز میزان کلی آن معلوم نیست باید داروها ترخیص شوند تا معلوم شود و این به حضور به موقع شرکت‌ها برای ترخیص داروهایشان بستگی دارد زیرا تا زمانی که نماینده شرکت‌ها نیایند، وزارت بهداشت نمی‌تواند برای ترخیص داروها کاری بکند.
طریقت منفرد ادامه داد: معضلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که بخش قابل توجهی از داروهای مانده در گمرک داروهای غیرضروری هستند که نمی‌توانیم به آنها مجوز ترخیص بدهیم.

 


قشم- خبرنگار کیهان:
فرمانده یگان دریابانی جزیره قشم از کشف 88 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره لارک خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشکری گفت: یک فروند لنج فایبرگلاس بزرگ که قصد خروج از آب‌های جزیره لارک به سمت آب‌های بین‌المللی را داشت توسط ماموران یگان دریابانی قشم شناسایی و توقیف شد.
فرمانده یگان دریابانی قشم افزود: ماموران در بازرسی از این لنج موفق شدند 88 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و 9 نفر را در این رابطه دستگیر کنند. وی با بیان این که مبدأ سوختگیری این لنج روستای کووه‌ای از توابع جزیره قشم بود اظهار داشت: افراد دستگیر شده همراه سوخت مکشوفه تحویل مقامات قضایی شدند.

 


قائم‌مقام شهردار منطقه 9 تهران از آزادسازی املاک معارض در طرح تعریض خیابان قزوین خبر داد وگفت: با تملک این املاک، بار ترافیکی خیابان قزوین در محدوده سه راه‌آذری کاهش می‌یابد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9 مهندس «غلامرضا احمدی بیدآخویدی» افزود: روان‌سازی ترافیک خیابان قزوین در محدوده منتهی به سه راه‌آذری در اولویت طرح‌های عمرانی این شهرداری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای عملیات تعریض در این محدوده افزود: ترافیک ضلع جنوبی میدان فتح کاهش یافته و گره ترافیکی موجود نیز به زودی رفع خواهد شد.
مهندس احمدی تصریح کرد: در حال حاضر، 5 پلاک تجاری از نوع گاراژ به متراژ حدود 500 متر به تملک درآمده و عملیات تخریب آن برای تعریض نیز به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان در این بخش از پایتخت، توافقات لازم با دیگر معارضان در حال پیگیری است و بزودی و پس از رهاسازی املاک معارض، اقدامات عمرانی آغاز می‌شود.
قائم‌مقام شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در کنار دیگر طرح های ترافیکی می‌تواند در کاهش بار ترافیکی سطح محدوده و مناطق همجوار و صرفه‌جویی وقت شهروندان آثار مطلوبی داشته باشد.

 


یک نوجوان 17 ساله آمریکایی طی 4 سال موفق به آموختن 23 زبان زنده دنیا شده است.
به گزارش واشنگتن پست «تیموتی دانر» نوجوان چند زبانه که متولد و ساکن نیویورک است در مصاحبه اخیر خود با یک شبکه تلویزیونی در استرالیا در پاسخ به سوال مجری برنامه بدون درنگ گفت که زبان فارسی را در بین زبان‌هایی که آموخته بیش از همه دوست دارد.
وی در این مصاحبه با خواندن اشعاری از حافظ تسلط خود را به زبان فارسی نشان داد.
این نوجوان نیویورکی چند زبانه به غیر از فارسی و انگلیسی به زبان‌هایی چون روسی، آلمانی، هلندی، و فرانسوی، ایتالیایی، پشتو، هندی، عبری، عربی، ترکی، کردی و... تسلط کامل دارد.

 


دادگاهی در آمریکا مردی که سه زن را بیش از 10 سال در خانه خود زندانی کرده بود، به حبس ابد و تحمل هزار سال زندان محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، قاضی دادگاه این پرونده جنجالی، «آریل کاسترو» را به دلیل ربودن و حبس سه زن و تجاوز به آنها به حبس ابد غیرقابل بخشش و گذراندن هزارسال زندان محکوم کرد.
در این جلسه «کاسترو» با اظهار پشیمانی از اعمالش و اعتراف به گناه خود گفت: من ذاتا فردی بد و تجاوزگر نبودم. یکی از زنان قربانی این فرد که در دادگاه حضور داشت خطاب به آریل کاسترو گفت: تو 11 سال از عمر من را تباه کردی و اکنون تازه عذاب تو آغاز شده است.
وکیلان سه زن شاکی این پرونده در ابتدا درخواست صدور حکم اعدام را برای وی مطرح کرده بودند.
آریل کاسترو که 53 سال دارد، با همدستی دو برادرش این سه زن را ربوده و در خانه خود در کلیولند آمریکا حبس کرده بود.
وی راننده اتوبوس مدرسه بود و پس از جلب اعتماد این سه زن و کشاندن آنها به داخل منزلش آنها را به زنجیر کشیده بود.
هنوز بررسی پرونده دو برادر کاسترو ادامه دارد.

 


ماموران ژاندارمری ماداگاسکار اعلام کردند: در درگیری میان نیروهای دولتی و سارقان، 38 تن جان خود را از دست دادند.
در گزارش ژاندارمری این کشور آمده است: در جریان این عملیات که روز چهارشنبه در منطقه «اسیرا» در جنوب ماداگاسکار اتفاق افتاد، 37 سارق و یکی از ساکنان محلی به ضرب گلوله کشته شدند.
در پی حمله تعدادی سارق به ساکنان این منطقه چندین مامور ژاندارمری به همراه چند بالگرد به محل حادثه اعزام شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این حادثه دو تن نیز مجروح شدند که وضعیت جسمانی آنان وخیم است.

 


رشد یک انگل در لنز چشم یک نوجوان آمریکایی موجب شد تا بینایی‌اش را از دست بدهد.
پزشکان گفتند: رشد انگل در لنز چشم این نوجوان باعث شد تا قرنیه چشم او آسیب ببیند و بخشی از آن خورده شود.
پزشکان با مشاهده چشم ملتهب این نوجوان بررسی‌های خود را آغاز کرده و متوجه شدند او به عفونتی مبتلا شده که در خاک و آب پیدا می‌شود و از طریق لنز چشم یا زخم‌های پوستی به بدن وارد می‌شود.
وجود این انگل در لنز چشم این نوجوان باعث شد تا بینایی‌اش را تا حدودی از دست بدهد اما او همچنان تحت درمان است.

 


«وسام الزقیر» تنها مسلمانی است که در گرینلند زندگی می‌کند و برای افطار و نمازمغرب و عشاء و سحری، فقط 3 ساعت فرصت دارد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری العربیه، روزه در تابستان با ساعات طولانی شاید برای بسیاری سخت باشد اما در گزینلند منطقه‌ای در شمال شرق قاره آمریکا و در نزدیکی قطب شمال روز به 21 ساعت می‌رسد.
شاید بسیاری فکر کنند که در این منطقه مسلمانی زندگی نمی‌کند اما پایگاه «آنمید» در گزارشی از این جزیره از نام «وسام الزقیر» تنها مسلمانی که در گرینلند زندگی می‌کند، پرده برداشت.
«وسام الزقیر» مسلمان لبنانی‌الاصلی است که در کنار کوه‌های یخ‌گرفته این منطقه زندگی می‌کند؛ منطقه‌ای که بزرگترین جزیره جهان محسوب می‌شود و بین اقیانوس اطلس و اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد و از نظر سیاسی تابعیت دانمارک را دارد و از خودمختاری برخوردار است.
مردم گرینلند «وسام الزقیر» را که سال‌هاست در این منطقه زندگی می‌کند «کلمبوس عرب» لقب داده‌اند و او تنها عربی است که در این منطقه یک رستوران موفق را در «نووک» پایتخت گرینلند اداره می‌کند.
الزقیر که برای افطار و نمازمغرب و عشاء و سحری تنها 3 ساعت فرصت دارد، می‌گوید: افتخار می‌کنم تنها مسلمان این جزیره هستم و نماز و روزه و تکالیف دیگر خود را انجام می‌دهم.
وی می‌افزاید: بارها فکر کردم برای گذران رمضان به لبنان برگردم اما به این فکر می‌افتم که دیگر در این جزیره کسی نیست که نماز بخواند و روزه بگیرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10