(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 12 مرداد 1392 - شماره 20557

حدیث دشت عشق
سپاهان بازی هفته را برد، دربی انزلی و تبریز با تساوی پایان یافت
نخستین شکست استقلال در لیگ سیزدهم
اخبار کوتاه از فوتبال
کسب چهارمین طلا در المپیک ناشنوایان
خط و نشان تیم ملی بسکتبال برای تیم های آسیایی
تهران میزبان مسابقات واترپلوی باشگاه های آسیا
برگزاری مراسم بزرگداشت کوهنوردان مفقود شده در هیمالیا
موافقت AFC با درخواست فدراسیون فوتبال
بازگشت ولاسکو به تهران
ایران - شیلی، 19 شهریور در کوکو اومبو
خواندنی از ورزش ایران
آخرین وضعیت پینگ پنگ بازان ایرانی در رده بندی جهانی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «اسماعیل صابری»
آهسته از غبار گذشتند!
طلبه فاضل شهید «اسماعیل صابری» که در مدرسه امام‌صادق(ع) درس می‌خواند و معرفت می‌آموخت، مسئول مخابرات گردان انبیا شد و در عملیات بی‌سیم‌چی آن گردان و سیم ارتباطش به خدا وصل وصل بود. عملیات والفجر 4، خیبر، بدر، قادر، والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 گام‌های استوار او را به خود دیده است. در عملیات والفجر 8 هنگامی که دید یاران و همرزمانش به شهادت می‌رسند بی‌سیم را رها کرد و ساعت‌ها به جنگ تن به تن پرداخت و باعث حفظ یکی از خطوط حساس منطقه فاو شد. اسماعیل علاوه بر کار مخابرات، تخصص غواصی و رزم‌های آبی را نیز فرا گرفته بود.
پایان کار این مجاهد فی سبیل‌الله در کربلای 5 و خط شلمچه بود که شاهد شهادت را در آغوش کشید.
طلبه بسیجی شهید «اسماعیل صابری»، سال 1347 در سهرو فیروزان استان اصفهان متولد شد و در 10/12/1365 در عملیات کربلای پنج (شلمچه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
حساس ترین بازی هفته دوم رقابت های لیگ برتر با پیروزی سپاهان و شکست قهرمان دوره گذشته مسابقات به پایان رسید.
هفته دوم رقابت های لیگ برتر روز پنجشنبه با برگزاری 4 دیدار آغاز شد. در این دیدار‌ها سپاهان و راه آهن برابر حریفانشان پیروز شدند و دربی گیلان و تبریز هم با تساوی به پایان رسید. همچنین استقلال خوزستان در آخرین دقیقه پیروزی را با تساوی برابر مس کرمان عوض کرد. در حساس‌ترین بازی پنجشنبه سپاهان موفق شد با نتیجه دو بر یک استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. آرش افشین در ثانیه 73 دروازه استقلال را با یک ضربه فنی از درون محوطه جریمه باز کرد. روی این گل خسرو حیدری مدافع ملی پوش استقلال اشتباه کرد و توپ را در نزدیکی محوطه جریمه به حاج صفی لو داد تا موقعیت گلزنی برای سپاهان فراهم شود.در دقیقه 54 هادی عقیلی از روی نقطه پنالتی گل دوم سپاهان را به ثمر رساند. بازیکنان استقلال معتقد بودند که خطای پنالتی بی‌مورد به سود سپاهان اعلام شده بود. امیر‌حسین صادقی در دقیقه 78 با یک ضربه سر گل اول استقلال را به ثمر رساند. هر دو تیم در هفته اول برابر حریفان‌ خود به پیروزی رسیده بودند. استقلال در تبریز تیم گسترش فولاد را شکست داد و سپاهان نیز در خانه مقابل فولاد خوزستان به پیروزی رسید. استقلال قهرمان لیگ گذشته بود و سپاهان قهرمان جام حذفی است. به همین دلیل این بازی را سوپر جام غیر رسمی فوتبال ایران نامیده شد. به این ترتیب سپاهان برنده سوپر جام غیر رسمی شد.
تشویق جباری، اعتراض به داوری
اما این بازی حواشی بسیاری نیز در دل خود داشت. تماشاگران استقلال در این بازی به شدت مجتبی جباری بازیکن سابق خود را تشویق کردند؛ موضوعی که برای جباری جالب توجه بود تا جایی که در پایان بازی اعلام کرد که اگر فتح الله زاده از استقلال برود به این تیم برمی گردد. از دیگر حواشی این بازی می توان به اعتراض هواداران استقلال به علیرضا فغانی داور بازی اشاره کرد؛ این اعتراض ها در نیمه دوم شدت بیشتری گرفت به طوری که بعد از پنالتی که داور برای سپاهان گرفت شعارهای تندی علیه تیم داوری سر داده ‌شد. هواداران استقلال بعد از پایان بازی هم علاوه بر اینکه تیم خود را تشویق کردند، بار دیگر داور مسابقه را از شعارهای خود بی نصیب نگذاشتند.
تساوی در دربی های تبریز و انزلی
در کرمان، استقلال خوزستان با تک گل مهدی چاه‌کوتاه‌زاده در دقیقه 4 برابر مس کرمان پیش بود که در دقیقه 2+90 احمد حسن‌زاده گل تساوی بخش را برای مس کرمان به ثمر رساند تا این تیم کویری یک امتیاز از دیدار خانگیش کسب کند. استقلال خوزستان از دقیقه 45 با اخراج ادریس ترائوره، بازیکن اهل مالی‌شان ده نفره بازی را ادامه داد. دربی تبریز هم در حالی که با برتری یک بر صفر تراکتورسازی برابر گسترش فولاد دنبال می‌شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل تراکتورسازی را امیر تیزرو به اشتباه وارد دروازه خود کرد و گل تساوی بخش گسترش فولاد را هم مهدی قریشی در دقیقه 81 به ثمر رساند تا دربی تبریز برنده نداشته باشد. در دیگر دیدار این هفته ملوان بندرانزلی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر داماش دست پیدا نکرد تا دربی گیلان بدون برنده بماند. در کرج هم سایپا برابر مهمانش راه‌آهن، تن به شکست سنگین سه بر صفر داد. گل های راه‌آهن را در این بازی مجتبی شیری (14)، امین منوچهری (79 - پنالتی) و فرزاد آشوبی (90 - پنالتی) به ثمر رساندند.
پایان بخش رقابت های هفته دوم
در ادامه مسابقات هفته دوم شب گذشته نیز 3 دیدار برگزار شد. در تهران نفت به مصاف صبای قم رفت، در اهواز فولاد میزبان فجر سپاسی شیراز بود و در اصفهان نیز تیم های ذوب آهن و پرسپولیس با یکدیگر دیدار کردند. نتایج این سه بازی نیز در شماره بعدی روزنامه به چاپ خواهد رسید. لازم به یادآوری جدول رقابت های لیگ برتر بدون احتساب این سه بازی تنظیم شده است.

 


سفر هامبورگ به تهران
مسئولان باشگاه هامبورگ با ارسال نامه ای به باشگاه پرسپولیس موافقت خود را برای حضور در تهران و انجام دیداری دوستانه با این تیم اعلام کردند. مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از خداحافظی مهدی مهدوی کیا از فوتبال درصدد بودند خواسته این بازیکن برای خداحافظی در یک دیدار مقابل هامبورگ را برآورده کنند و در ماه گذشته هم نماینده خود را به آلمان فرستادند تا با مسئولان این باشگاه مذاکره کنند. قرار است در بازی دوستانه هامبورگ و پرسپولیس که به احتمال زیاد در ماه دی امسال برگزار می‌شود بازیکنانی مثل مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری به طور نمادین از فوتبال خداحافظی کنند.
این فوتبالیست ها 100 میلیون بیشتر نمی ارزند
دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در تازه ترین صحبت های خود گفت: بزرگترین مشکل این روزهای ورزش ما بخش مدیریتش است که پول‌های بسیاری را هزینه می کنند و دور می ریزند. من خیلی از مربی های لیگ برتری را دیدم که برایم قسم خوردند ، بازیکن تیم شان را هم ندیدند اما برای این بازیکن ها هزینه های زیادی هدر می رود و مدیرها این بازیکنان را می آورند یا می برند. وی ادامه داد: بازیکنان فوتبال ایران 100 میلیون بیشتر نمی ارزند.وقتی برای قهرمانی مثل بهداد سلیمی و یزدانی از این پول ها خرج نمی‌کنید ، برای فوتبالیست ها هم نباید هزینه های اینچنینی کرد. آن هم برای بازیکنانی که فقط منتظرند فصل تمام شود و یک میلیارد دیگر به پول های شان اضافه شود.
جباری: فتح الله زاده برود، به استقلال برمی گردم
مجتبی جباری گفت: تماشاگران استقلال واقعا مرا سوپرایز کردند و خوشحالم در تیمی که 9 سال بازی کردم قدر زحماتم را می‌دانند. اما بعضی‌ها فکر می‌کردند با اتفاقاتی که افتاده بود من مورد اهانت قرار می‌گیرم ولی خستگی این همه سال و عمل‌هایی که انجام دادم از تنم بیرون رفت و شب خوبی برایم بود. وی ادامه داد: از این به بعد هم اگر فتح‌الله‌زاده از استقلال برود با کمال میل برمی‌گردم؛ چون هویتم استقلال است. شما خودتان می‌گویید پیراهن زرد برایم غافلگیرکننده است اما آقایان فکر دیگری دارند. اولویتم پیشرفت استقلال است.
رویانیان: وزارت ورزش به پرسپولیس کمک نکرد
محمد رویانیان می‌گوید از ابتدای فصل یک ریال هم به پرسپولیس کمک نشده و اعضای دولت در همین روزهای پایانی هم می توانند بعضی کارها را پیش بیاندازند.
عذرخواهی بابت شکست
فیرات سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز به خاطر شکست از راه آهن در هفته دوم لیگ برتر از باشگاه سایپا عذرخواهی کرد.
ابراهیم زاده: مهره های کلیدی سایپا را از کار انداختیم
ابراهیم زاده پس از پیروزی راه آهن مقابل سایپا گفت: در این دیدار مهره‌های کلیدی سایپا از جمله صادقی و شهباززاده را به خوبی کنترل کردیم و اجازه ندادیم که این دو بازیکن کاری از پیش ببرند. در این دیدار بیشترین فشار را بر روی خط دفاعی این تیم تنظیم کردیم و در همین راستا هم موفق شدیم در اولین فرصت به دست آمده به گل دست پیدا کنیم.
توقعی که برهانی از سرمربی استقلال داشت
برهانی مهاجم استقلال می‌گوید با توجه به عملکردش در بازی قبل انتظار داشت قلعه‌نویی به او فرصت حضور در میدان دهد.
قلعه نویی: باید 4 بر2 می بردیم
سرمربی استقلال می‌گوید اگر قرار به اجرای عدالت بود، تیمش باید با نتیجه 4 بر 2 سپاهان را شکست می‌داد اما در شب ناعدالتی فوتبال استقلال باخت.
ناراحتی جلالی از تساوی تراکتورسازی
جلالی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی با اشاره به اینکه غفلت بازیکنانش در دو بازی اخیر برابر پرسپولیس و گسترش فولاد باعث شد امتیازهای مهمی را از دست بدهند، گفت: 3 امتیاز این مسابقه برای ما خیلی مهم بود و من بسیار ناراحتم که نتوانستیم برابر حریف پیروز شویم.
کرانچار: داور یار دوازدهم سپاهان نبود
کرانچار سرمربی تیم سپاهان با بیان این که دو تیم سپاهان و استقلال نمایش قابل قبولی داشتند گفت: بر خلاف اعتقاد تماشاگران استقلال داور یار دوازدهم سپاهان نبود.
حضور 15 دقیقه ای در لیگ اروپا
قوچان نژاد مهاجم ملی پوش ایرانی استاندارد لی‌یژ بلژیک در 15 دقیقه پایانی دیدار این تیم مقابل خانتی یونان در رقابتهای لیگ اروپا به میدان رفت.
انتقاد رحمتی از وزارت ورزش
رحمتی دروازه‌بان تیم فوتبال تیم استقلال بعد از شکست این تیم مقابل سپاهان اصفهان گفت: ما در این بازی به وزارت ورزش باختیم نه سپاهان.

 


کاراته تیمی مردان ایران با شکست تیم روسیه، موفق شدند ضمن قهرمانی، چهارمین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ناشنوایان را به دست آورد.
کاراته کاران تیمی ایران بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه مسابقات المپیک ناشنوایان در سالن مجموعه ورزشی نشنال اسپورت با پشت سر گذاشتن حریفان خود، به فینال رسیدند.تیم ایران در فینال به مصاف تیم قدرتمند روسیه رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 این تیم را شکست دهد و به عنوان قهرمانی برسد.جدایی، خدایار، موسوی، اخوان، هوشیار و دانیالی شش ملی پوش کاراته ایران در بخش تیمی بودند. با این قهرمانی، تعداد مدال‌های طلای ایران در المپیک ناشنوایان به عدد چهار رسید. ایران تا به حال در المپیک ناشنوایان 22 مدال به دست آورده است.

 


تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا توانست کره‌جنوبی را هم از پیش‌رو بر دارد.
تیم ملی بسکتبال ایران پس از پیروزی برابر مالزی در بازی نخست در دومین دیدارش از مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کره‌جنوبی رفت و با عملکردی خوب 76 بر 65 به پیروزی رسید و دومین بردش در این مسابقات را جشن گرفت. ایران هم اکنون تنها تیم بدون باخت گروه C است و فردا باید به مصاف چین برود. چین پرافتخارترین تیم بسکتبال آسیا است که در رنکینگ یازدهم جهان قرار دارد. آنها در نوزده دوره قهرمانی آسیا شرکت کرده‌اند که نخستین حضورشان سال 1977 بود و آخرین رقابتشان نیز در سال 2011 انجام شد. چینی‌ها به ترتیب در سال‌های 1975، 77، 79، 81، 83، 87، 89، 91، 93، 95، 99، 2001، 2003، 2005 و 2011 به قهرمانی آسیا رسیده‌اند، در سال 2009 نایب قهرمان شدند و در سال‌های 1986 و 1997 به مدال برنز آسیا رسیدند.چین در سال 2009 با قبول شکست برابر ایران نایب قهرمان شد و هم اکنون مدافع عنوان قهرمانی آسیا محسوب می‌شود. دیدار دو تیم ایران و چین ساعت 14:15 امروز برگزار می‌شود.

 


سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران پس از کسب کرسی کمیته مربیان فینا، از میزبانی کشورمان در مسابقات جام باشگاه‌های واترپلوی آسیا خبر داد.
رضوانی با اشاره به دستاوردهای سفرش به مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی در بارسلونا گفت: میزبانی مسابقات واترپلوی باشگاه های آسیا را بدست آوردیم و حدود آذر ماه این مسابقات را در تهران برگزار خواهیم کرد. در نظر داریم از بهترین مربیان شنا، شیرجه و واترپلو دعوت کنیم تا در ایران بهترین کلینیک های تخصصی را برگزار کنند. در شهریور ماه یک جلسه در آلمان برگزار می شود که قرار است درباره تصویب قوانین جدید بحث کنند که ما نیز در آن برنامه حضور پررنگی خواهیم داشت.

 


مراسم بزرگداشت کوهنوردان مفقود شده در برودپیک هیمالیا 16 مرداد برگزار خواهد شد.
مراسم بزرگداشت و یادبود “آیدین بزرگی”، “مجتبی جراحی” و “پویا کیوان” که دو هفته پیش در مسیر بازگشت از قله “برودپیک” در هیمالیا دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند، چهارشنبه 16 مرداد از ساعت 19 تا 20:30 در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.در این مراسم قرار است فیلم مستند کوتاهی از تلاش این کوهنوردان در صعودهای قبلی، نمایی از هیمالیا و نظرات برخی از نزدیکان این کوهنوردان به نمایش گذاشته شود. این مراسم به همت خانواده های این کوهنوردان و مسولان باشگاه کوهنوردی آرش برگزار می‌شود.

 


کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارسال ضمانت‌های دولتی جهت کسب میزبانی جام ملت‌ها فرصت یک ماهه‌ای به فدراسیون ایران داد.
فدراسیون فوتبال ایران که برای میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا نامزد شده، چندی پیش از AFC خواسته بود به دلیل تغییرات دولت در ایران، زمان ارسال مدارک و ضمانت‌های دولتی یک ماه تمدید شود.کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران با این درخواست موافقت کرد و به این ترتیب مسئولان فدراسیون وقت دارند تا پایان ماه آگوست مدارک مورد نیاز را به AFC بفرستند. اکنون دو کشور از شرق و پنج کشور از غرب آسیا همچنان داوطلب کسب میزبانی هستند. کشورهای ایران، عربستان، امارات، کویت، عمان، چین و مالزی، کشورهایی هستند که همچنان تمایل خود را برای کسب میزبانی حفظ کرده‌اند.

 


سرمربی آرژانتینی‌الاصل تیم ملی والیبال بامداد دیروز به تهران رسید تا اردوی ملی‌پوشان را پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا زیر نظر بگیرد.
خولیو ولاسکو ، سرمربی آرژانتینی الاصل تیم ملی والیبال ایران که بلافاصله بعد از پایان بازی‌های ایران در لیگ جهانی والیبال برای استراحت به ایتالیا سفر کرده بود، بامداد دیروز به تهران بازگشت.قرار است ولاسکو اردوی آمادگی تیم ملی را پیش از رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا زیر نظر بگیرد.سرمربی تیم ملی پیش از این تقاضای چند بازی دوستانه را قبل از مسابقات آسیایی به فدراسیون والیبال داده بود.این در حالی است که مسئولان فدراسیون از امکان دیدار دوستانه با تیم ملی والیبال روسیه خبر داده بودند.همچنین فدراسیون والیبال به دنبال دعوت از تیم ملی والیبال مصر برای سفر به ایران و برگزاری چند دیدار دوستانه با تیم ملی بزرگسال و تیم ملی زیر 23 سال است. مسابقات قهرمانی مردان والیبال آسیا مهر سال جاری به میزبانی کشور امارات برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها مدعی اصلی کسب مدال طلا به شمار می‌رود.

 


شهردار شهر کوکو اومبوی شیلی از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور با تیم ملی فوتبال ایران در این شهر خبر داد.
سایت «لاترسرای” شیلی اعلام کرد، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و شیلی دهم سپتامبر (19 شهریور) در ورزشگاه 18 هزار نفری فرانسیسکو سانچس شهر کوکو اومبو برگزار می‌شود. بر اساس اعلام این سایت، شهردار این شهر در گفت‌وگو با رادیو محلی اعلام کرد که فدراسیون فوتبال شیلی با ارسال نامه‌ای رسمی خواهان برگزاری این بازی شده است. شیلی چهار روز قبل از بازی با ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل روبه‌روی ونزوئلا قرار می‌گیرد.

 


* نوربخش مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعتقاد دارد تمرین‌های ملی‌پوشان فرنگی برنامه علمی و مدونی ندارد.
* حدادی آسمانخراش 218 سانتیمتری تیم ملی بسکتبال ایران که نقش مهمی را در پیروزی برابر کره‌جنوبی ایفا کرد به عنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد.
* آرشام میرزایی و افشین عسگری دیروز به ترتیب در ماده‌های 50 متر آزاد و 100متر پروانه با کسب عناوین 51 و 53 به کار خود در مسابقات جهانی بارسلونا پایان دادند.

 


در آخرین رده بندی پینگ‌پنگ جهان، نوشاد عالمیان به رتبه 48 سقوط کرد و ندا شهسواری با صعود سه پله‌ای به رتبه 458 جهان رسید.
در آخرین رده بندی پینگ‌پنگ جهان که از سوی فدراسیون جهانی در ماه آگوست منتشر شد نوشاد عالمیان، پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران با یک پله سقوط در رتبه چهل و هشتم قرار گرفت و نیما عالمیان با 22 پله صعود به رتبه دویست و شصت و نهم رسید. در بخش بانوان هم ندا شهسواری با سه پله صعود به رده 458 جهان رسید، اما محجوب عمرانی با 16 پله سقوط در جایگاه 533 ایستاد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10