(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 12 مرداد 1392 - شماره 20557

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
راهنمای جامع آزادسازی قدس (یادداشت روز)
مخوان ! (گفت و شنود)
روحانی: اسرائیل زخمی است بر پیکره جهان اسلام که باید از بین برود
کیهان و خوانندگان
وزیر اطلاعات: فتنه‌گران هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی ندارند
نایب رئیس مجلس: ارتباط و مرزبندی وزرای پیشنهادی با فتنه باید مشخص باشد
هیئت دولت دهم در مشهد به خط پایان رسید
این زنگنه مگر همان زنگنه نیست؟!(خبر ویژه)
روحانی وابسته به جمهوری اسلامی است
نه کسی که ما تصور می‌کردیم(خبر ویژه)
اعضای سازمان همه می‌پرسند
رئیس در کدام سوراخ موش خزیده است؟!(خبر ویژه)
دیپلمات انگلیسی: آمریکا از ان‌پی‌تی
علیه ایران سوءاستفاده می‌کند(خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مُحِبّا لِأَوْلِيَائِكَ وَ مُعَادِيا لِأَعْدَائِكَ مُسْتَنّا بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِيَائِكَ يَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِيِّينَ
«خدایا! در این روز مرا دوستدار دوستانت و دشمن دشمنانت و دنباله‌رو سنت پیامبرت قرار ده. ای پاسدار دل‌های پیامبران!»

 


«قدس را چه کسی و چگونه آزاد می‌کند» این اساسی‌ترین سؤال جهان اسلام طی حدود هفت دهه گذشته است این پرسش در جای خود حاکی از این باور قطعی است که قدس حتما باید آزاد شود و این یک باور و «آرمان» مشترک در جهان اسلام است. هیچ مسلمانی در هیچ کجای دنیا هر چند در موضع «اقلیت» باشد، در لزوم آزادسازی قدس و نیز «مسئولیت» خود در این موضوع تردید ندارد و اگر هنوز بیت‌المقدس به پایتخت رژیم غاصب تبدیل نشده و هنوز مسلمین فلسطینی می‌توانند در مسجدالاقصی نماز بخوانند، بخاطر این حس عمومی است. اشغال کامل قدس و قطع دست مسلمانان از آن علی‌الاصول به یک انفجار عمومی در جهان اسلام منجر می‌گردد بگونه‌ای که غرب قادر به تحمل نتایج آن نیست و از این رو حتی آمریکایی‌ها با این سیاست صهیونیستی مخالفت کرده‌اند.
اما در عین حال رژیم صهیونیستی موجودیت خود را با اشغال کامل قدس مرتبط می‌داند. از نظر بنیانگذاران اسرائیل، تا زمانی که قدس در اختیار مسلمانان قرار دارد اشغال بقیه سرزمین‌های فلسطینی و حتی سرزمین کشورهای عرب همجوار فلسطینی نمی‌تواند تثبیت اسرائیل را در پی داشته باشد چرا که وجود قدس و اماکن مقدس تاریخی آن نظیر «قبه‌الصخره» و «مسجدالاقصی» به یاد همگان می‌آورد که اینک این سرزمین توسط رژیمی یهودی غصب شده و خود این موضوع بالاخره کانون یک جنبش بزرگ ضد صهیونیستی خواهد بود. اسرائیلی‌ها واقعاً از فردا خبر ندارند خودشان می‌دانند که در این منطقه طی 300-200 سال اخیر چه حکومت‌هایی سقوط کرده‌اند و چه جنبش‌هایی پدید آمده‌اند و تغییرات چه سریع اتفاق می‌افتند آنان فراموش نمی‌کنند که به چشم بر هم زدنی «جزیره ثبات» کانون سهمگین‌ترین و پردامنه‌ترین انقلاب‌های دینی شد. آنان فراموش نمی‌کنند که طی 30 سال با وجود مخالفت جدی غربی عربی یک «جمهوری اسلامی» پدید آمد، که بی‌محابا «محو اسرائیل» را طلب می‌کند همین دیروز نتانیاهو بااشاره به اظهارنظر دکتر روحانی در مورد اسرائیل، نومیدانه تغییر به نفع اسرائیل در ایران را یک توهم خواند. صهیونیست‌ها می‌دانند که به سادگی یک موج مردمی در شمال آفریقا رژیم‌های بن‌علی، مبارک و قذافی را ساقط کرد و حال آنکه این رژیم‌ها از مستحکم‌ترین رژیم‌های منطقه بودند. صهیونیست‌ها می‌دانند که یک گروه دینی با شمار کم به میدان مقابله با اسرائیل آمد و امروز قوی‌ترین جریان ضد صهیونیستی در منطقه به حساب می‌آید. سران تل‌آویو هنوز تلخی هزیمت از لبنان در سالهای 1996 و 2000 را در کام خودحس می‌کنند.
رژیم تل‌آویو از «حوثی‌ها» و انگیزه‌های قوی آنان در یمن خبر دارد و می‌داند که آنان در حال تمرین برای مواجهه با صهیونیست‌هایند و برایشان هیچ چیز شیرین‌تر از این نیست که در جنگ با اسرائیل بکشند و یا به شهادت برسند. رژیم تل‌آویو «صدری‌ها» و «بدری‌های» عراق را می‌شناسد و از انگیزه‌های قوی ضد صهیونیستی آنان خبر دارد کما اینکه جوانان پرحرارت کشمیری و بحرینی را بخوبی می‌شناسد و می‌داند که برای ورود در یک جنگ ضد اسرائیلی لحظه‌شماری می‌نمایند تا چه رسد به اینکه اسرائیل از انگیزه بسیار قوی میلیونها نیروی بسیجی در ایران خبر دارد و می‌داند که آنان صبح را به شب می‌رسانند در حالی که خود را برای لحظه موعود آماده می‌نمایند.
با این وصف کاملاً پیداست که رژیم صهیونیستی اگرچه از حمایت زیاد غرب و از همراهی بی‌دریغ خائنان عرب برخوردار است ولی اوضاع را برای خود خطرناک ارزیابی می‌نماید. اسرائیل برای مواجهه با «خطرات آینده» دو راهبرد را در پیش گرفته است؛ «راهبرد درگیرسازی ظرفیت جبهه‌ای جهان اسلام» از طریق دامن زدن به اختلافات عقیدتی میان مسلمانان و به میدان فرستادن وهابیون ارهابی به نام دفاع از اهل سنت، و «راهبرد تکمیل اشغال تدریجی بیت‌المقدس» از طریق تداوم شهرک‌سازی‌ها و ادامه کوچاندن اعراب از بیت‌المقدس و همزمان با این دو استفاده از ظرفیت عناصر سازشکار در تشکیلات خودگردان و سران قطر و سعودی برای توافقی جلوه دادن سیاست تداوم شهرک‌سازی و خاتمه دادن به پرونده بازگشت آوارگان فلسطینی. رژیم صهیونیستی اگرچه چهره‌ای مصمم از خود به نمایش می‌گذارد ولی به هیچ وجه اطمینانی به آینده ندارد، حزب‌الله لبنان امروز علاوه بر مرزهای شمالی فلسطین بر مرزهای شمال شرقی فلسطین- یعنی مناطق مشترک با سوریه - نیز سیطره دارد و خود اسرائیلی‌ها معتقدند حزب‌الله از هر زمانی قوی‌تر شده و رابطه آن با دولت سوریه از همیشه قوی‌تر و عملیاتی‌تر است. رژیم صهیونیستی در بخش میانی با دو نیروی قوی معارض مواجه می‌باشد، نیرویی مرکب از حماس و جهاد اسلامی در میانه غربی که به پشتیبانی 8/1 میلیون نفر از جمعیت عمدتا جوان ساکن غزه متکی است و نیرویی مرکب از کتائب (گردانها) فلسطینی که چندان تابع تشکیلات سازشکار محمود عباس هم نبوده و به پشتیبانی دست کم 5/2 میلیون نفر فلسطینی ساکن کرانه و قدس شرقی و جنین متکی است. این‌ها در وقت لازم می‌توانند یک جهنم واقعی را علیه اسرائیل به وجود آورند. رژیم صهیونیستی در عین حال هیچ اطمینان خاطری از مرزهای طولانی خود با اردن و مصر ندارد، همین حالا هفته‌ای نیست که اسرائیلی‌ها چند تلفات را در مواجهه با نیروهای مرموز صحرای سینا ندهند. منطقه بزرگ سینا که عنصر اصلی شکل دهنده به معاهده استراتژیک کمپ دیوید می‌باشد عملا به یک منطقه آزاد تبدیل شده و معلوم نیست که آیا در نهایت ارتش مصر به فرض اینکه انگیزه‌ای برای حفظ امنیت به نفع اسرائیل داشته باشد، قادر به کنترل سینا خواهد بود. این ارتش طی ماههای اخیر حتی نتوانست امنیت منطقه بسیار کوچکتر مصری «طابا» در مجاورت با منطقه فلسطینی «ایلات» را که در پیمان کمپ دیوید بطور خاص از آن بعنوان «منطقه حایل» یاد شده، تامین نماید و حال آنکه از نظر تحلیلگران امنیتی، وضع امنیتی سینا مهمترین شاخص ارزیابی توانمندی یا ناتوانی ارتش مصر در مهار بحران امنیتی به حساب می‌آید.
«قدس را چه کسی و چگونه آزاد می‌کند» تا پیش از اعلام رسمی اشغال فلسطین توسط اسرائیل در سال 1327 ش، تصور می‌شد که خیزش‌های محدود محلی و حساسیت مذهبی مسلمانان و هیئت علمای متولی اماکن مقدسه فلسطین تحت رهبری حاج امین حسینی می‌تواند مانع دست‌اندازی رژیم صهیونیستی به قدس و سایر اماکن مقدس اسلامی شود اما هرچند مرحوم حاج امین و واکنش عمومی مردم نقش مهمی در دفاع از قدس داشت ولی در عمل نتوانست مانع تجاوزات صهیونیست‌ها شود و از این رو در این دوره ما بارها شاهد هجوم صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی و حتی به آتش کشیده شدن آن بودیم.
پس از آنکه موجودیت رژیم منحوس اسرائیل اعلام شد، باور عمومی مسلمانان بخصوص باور جهان عرب این بود که «وحدت عربی» و «انگیزه‌های عربی» در نهایت به آزاد شدن کامل قدس و ممانعت از دست‌اندازی صهیونیست‌ها به آن می‌شود. اگر نگاهی به سخنرانی‌های رهبران عربی و شعارهایی که در اجتماعات آنان داده می‌شد و نیز مقالاتی که در دهه اول پس از اشغال فلسطین در مطبوعات عربی درج می‌شد، بیاندازیم درمی‌یابیم که عربیت مهمترین پایه خنثی‌سازی تلاش صهیونیسم در سیطره بر قدس شریف است. بعنوان مثال هفته‌نامه «الثار» که توسط گروهی فلسطینی معتقد در فاصله سالهای 1331 تا 1337 ش در لبنان به چاپ می‌رسید و یکی از اصلی‌ترین نشریات فلسطینی به حساب می‌آمد در یکی از سرمقاله‌های خود نوشت: «تنها بازگشت سیادت و سروری عرب بر سرزمین فلسطینی بصورت یک سلطه و سیطره مطلق است که طرح یهودی شدن فلسطین را خنثی می‌کند». این تریبونها در این مقطع بنحو افراط‌گرایانه‌ای روی انگیزه‌های عربیت تاکید می‌کردند ولی در عمل هیچ دستاوردی نصیب اعراب نگردید. امروز هم البته حتی در میان فلسطینی‌ها شعار ناسیونالیستی داده می‌شود و رگه‌هایی از این موضوع حتی در گروههای اسلام‌گرایی‌نظیر «حماس» هم وجود دارد ولی دیگر از آن مطلق‌گرایی خبری نیست.
امروز این اعتقاد که نه انگیزه‌های صرف فلسطینی و نه انگیزه‌های صرف عربی، نه مبارزه صرف مسلحانه و نه مبارزه صرف سیاسی، نه مبارزه صرف تشکیلاتی و نه مبارزه صرف مردمی قادر به دفاع از فلسطین و قدس هستند به یک باور نسبتا عمومی تبدیل شده است. برای آزادسازی فلسطین امام عظیم‌الشان راهی را نشان دادند که ضمن آنکه نافی انگیزه‌های عربی یا تشکیلاتی یا تسلیحاتی و یا توده‌ای نیست اما راه کاملتر و جامعتری را فراروی فلسطین قرار می‌دهد. نظریه و راه‌حل حضرت امام خمینی- قدس‌سره- چند پایه اساسی دارد؛ 1- آزادی فلسطین را باید از پافشاری بر آزادی قدس آغاز کرد چرا که از یک سو قدس قلب فلسطین است و از سوی دیگر دفاع از این نقطه است که خون همه ملت‌های اسلامی را به جوش می‌آورد و در منطق عمومی بین‌المللی هم این دفاعی مشروع‌تر به حساب می‌آید چرا که قوانین بین‌المللی بیت‌المقدس را منطقه‌ای بین‌المللی به حساب آورده است 2- آزادسازی قدس و فلسطین مسئولیتی عمومی برای همه آزادگان دنیا و بخصوص همه مسلمانان است و در این راه میان یک فلسطینی یا یک اندونزیایی و مراکشی و... تفاوتی وجود ندارد. 3- آزادسازی فلسطین و قدس باید با انگیزه‌های قوی دینی و با هدف احیای قدرت اسلام دنبال گردد 4- در آزادی قدس باید همه ظرفیت‌ اجتماعی جهان اسلام پای کار بیاید و در این صورت بدون نیاز به جنگ، اسرائیل محو می‌شود 5- در عین حال از آنجا که خنثی‌سازی نقشه غربی- صهیونیستی در مورد فلسطین و قدس فوریت دارد و نمی‌توان تا به میدان آمدن همه ظرفیت اجتماعی مسلمانان در سراسر دنیا صبر کرد، باید از «مسلسل‌های متکی به ایمان و قدرت اسلام» استفاده کرد 6- آزادسازی قدس و فلسطین را باید مبدأ حل همه مشکلات جهان اسلام قرار داد و «رهایی همه مسلمانان جهان از قید اسارت و بردگی شیطان بزرگ و ابرقدرت‌ها» را به عنوان هدف نهایی و میثاق مشترک ملت‌های مسلمان مد نظر قرار داد. 7- در مبارزه برای آزادی قدس و فلسطین باید آمریکا را به عنوان مهمترین عامل حیات رژیم غاصب از جهان اسلام طرد کرد و برای آن ملت‌ها باید به طور جدی از دولت‌های خود بخواهند که در روابط با آمریکا تجدیدنظر نموده و در برابر طرح‌های آن ایستادگی نمایند.
نظریه امام برای آزادسازی فلسطین، نظریه‌ای جامع است و در میان همه فرق و مذاهب اسلامی پذیرفته شده است و از این رو می‌توان از آن به عنوان «نظریه جامع آزادسازی فلسطین» حرف زد و به مطالبه عمومی جهان اسلام تبدیل کرد این مسئولیتی است که همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه سیاست خارجی کشور بر دوش دارند، امری که تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفته است.

سعدالله زارعی

 


گفت: آقای علی مطهری هم علیه کیهان افاضه فرموده! و اعتراض کرده که چرا کیهان سران و عوامل فتنه را جنایتکار می‌داند و معتقد است نباید در کابینه باشند.
گفتم: کیهان ده‌ها سند غیرقابل انکار از جنایت‌ها و خیانت‌های سران و عوامل فتنه ارائه کرده است. آقای علی مطهری چرا به جای ارائه دلیل فقط حرف می‌زند؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: کاش به این سؤال پاسخ می‌داد که ایشان غیر از این که فرزند استاد شهید است دیگر چه ویژگی برجسته‌ای از خودش دارد؟! برخی از افکارش هم که یکصد و هشتاد درجه با استاد شهید متفاوت است.
گفت: بایستی به جای سوءاستفاده از نام استاد دستکم چند تا از آثار استاد را بخواند تا بهتر بتواند چند کلمه حرف حساب هم بزند!
گفتم: به قول سعدی؛ ناخوش آوازی با بانگ بلند قرآن همی خواند، گفتمش برای چه می‌خوانی گفت؛ برای خدا...! گفتمش؛ برای خدا مخوان!

 


رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران تاکید کرد رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌هاست بر بدن دنیای اسلام نشسته است و باید این زخم از بین برود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی از تقاطع خیابان انقلاب و خیابان حافظ (چهار راه کالج) به جمع راهپیمایان تهرانی در روز جهانی قدس پیوست.
وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدس از یادگارهای حضرت امام (ره) است، گفت: روز قدس روزی است که مردم وحدت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارند و در برابر هرگونه ظلم و تجاوز ایستادگی می‌کنند.
رئیس جمهور منتخب ادامه داد: به هر حال در منطقه ما زخمی است که سال‌هاست بر بدن دنیای اسلام نشسته است و باید این زخم از بین برود.
وی افزود: رژیم صهیونیستی در سایه اشغال فلسطین و قدس عزیز به خوی تجاوزگری خود ادامه می‌دهد و در این روز در واقع برای آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نکنند و نخواهند کرد و همواره در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهد کرد.
روحانی در خصوص پیام روز جهانی قدس 92 نیز اظهار داشت: حضور مردم در روز قدس پشتوانه بزرگ معنوی و سیاسی برای ملت فلسطین در راه رسیدن به آرمان‌های مقدس و آزادی قدس شریف است.
به گزارش مهر، روحانی تصریح کرد: اسرائیل به بهانه سازش به خوی تجاوزگری خود ادامه می‌دهد و اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند که این فرصت مناسبی است برای اینکه به ظاهر چهره‌ای صلح‌طلب از خود نشان دهند اما در باطن به تجاوزگری‌های خود ادامه دهند.
خشم نتانیاهو از اظهارات ضدصهیونیستی روحانی
«بنیامین نتانیاهو» در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب گفت: روحانی زودتر از آنکه ما انتظار داشتیم چهره واقعی خود را نمایان ساخت.
به گزارش شبکه خبری «المیادین»، «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب گفت: روحانی زودتر از آنکه ما انتظار داشتیم چهره واقعی خود را نمایان ساخت.
وی گفت: حتی اگر روحانی سخنان خود را انکار کند اما حرف‌های او روش و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.
نتانیاهو افزود: سخنان روحانی باید جهانی را که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در توهم به سر می‌برد هوشیار کند.
وی همچنین مدعی شد رئیس جمهور در ایران تغییر کرده است اما هدف نظام این کشور که دست‌یابی به سلاح‌اتمی برای تهدید خاورمیانه و صلح جهانی است تغییر نکرده است.

 


* امید آن داریم پس از برگزاری باشکوه روز جهانی قدس بعضی از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین متوجه بعضی از اشتباهاتشان در دور شدن از خط مقاومت مثل سوریه شده باشند و به اصلاح مواضع خویش بپردازند. ایران عزیز صادقانه و تحت هر شرایطی پشتیبان مظلوم است و از مقاومت دفاع می‌کند.
9382---0919
* برای خیلی‌ها این سؤال مطرح است که اگر اصلاح‌طلبان و کارگزاران مطالب کیهان را درباره خودشان قبول ندارند، چرا به جای آن که پاسخ مستدل و منطقی ارائه کنند، به کیهان و مدیر مسئول آن فحاشی می‌کنند؟ کیهان می‌نویسد بعضی از اصلاح‌طلبان وطن‌فروش بوده‌اند و دلیل هم می‌آورد. خب! آنها هم دلیل بیاورند که نه‌خیر! ما وطن‌فروش نبوده‌ایم، چرا به جای دلیل آوردن، اینهمه فحش می‌دهند؟!
چند تماس مشابه
* اگر حمایت از فلسطین و ایستادگی و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی و مخالفت با شعار جمهوری ایرانی و حمایت از جمهوری اسلامی و ... نشانه تحجر و بی‌ریشه بودن و خوارج و... است ما به این تهمت‌های فتنه‌گران افتخار می‌کنیم.
حسین شاهرخی
* بابت مطالب حقی که در یادداشت روز، ستون گفت‌ و شنود و اخبار ویژه به آنها می‌پردازید قدردانی می‌کنم. خصوصاً مطلب مگر 25 میلیون رای حق‌الناس نبود خطاب به آقای هاشمی مطلب بسیار بر حقی است. بعضی‌ها خیلی راحت گذشته خودشان را فراموش می‌کنند.
4178---0936
* با توجه به سخنان آقای هاشمی در مورد حضرت امیرالمؤمنین(ع) باید به ایشان گفت که حقایق وارونه نمی‌شوند بلکه افراد هستند که وارونه می‌شوند و مردم کشورمان پس از قریب به 4 دهه سپری شدن از انقلاب دیگر عوام نیستند و حقایق را خوب می‌فهمند.
جعفر روشنایی
* رئيس‌جمهور منتخب جناب آقای روحانی مواظب طناب پوسیده اصلاح‌طلبان باشند. همه دیدیم و دیدند که در 8 سال صدارت مدعیان ‌اصلاحات چگونه سرمایه‌ها و فرصت‌های کشور با شعار فریبنده توسعه سیاسی به هدر رفت. آزموده را آزمودن خطا است.
6563---0935
* به آقای روحانی رئیس‌جمهور جدید کشورمان می‌خواهم عرض بکنم واگذار کردن تمام وزارتخانه‌های کلیدی به گروه آزموده شده کارگزاران عین ارتجاع می‌باشد نه اعتدال. روش مدیریتی این آقایان که اقتباس شده از غرب می‌باشد در خود اروپا با مشکل برخورد کرده چگونه می‌خواهد در ایران جواب بدهد. مردم گروه کارگزاران را با پدیده اشرافی‌گری، پدیدار شدن جماعت نوکیسه و تضعیف اعتقادات دینی می‌شناسند.
9527---0913
* شعار اعتدال رئيس‌جمهور منتخب آقای حسن روحانی اقتضا می‌کند که مخالف نامگذاری یک میدان به نام 9 دی در شورای شهر تهران برای کرسی آموزش و پرورش معرفی نشود.
7977---0912
* یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از قول آقای هاشمی نقل کرده که کشور در مخاطره است! به ایشان بگویید تا دیده‌بان امینی چون امام خامنه‌ای در راس نظام است کشور هیچ‌گاه در مخاطره نخواهد بود. کشور برای فتنه‌گران و آقازاده‌ها شاید در مخاطره باشد ولی برای ملت نیست.
سعیدی
* در روزهای پایان دولت دهم از خدمات بی‌شائبه و تاثیرگذار ایشان در روند پیشرفت و عدالت در کشور به ویژه رئیس‌جمهور دکتر احمدی‌نژاد تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم دولت جدید با رفع نواقص گذشته در پیشرفت و آبادانی کشور از هیچ تلاشی دریغ ننماید.
اصغر کردبچه
* از آقای رحیمی معاون رئيس‌جمهور که به دفاع از یک مجرم اقتصادی پرداخته می‌خواهم اشتباه گذشته‌اش را تکرار نکند. ایشان در گذشته هم در مورد بدهکاران بانکی با مسامحه برخورد کرد دیدیم که دودش به چشم مردم رفت.
5530---0936
* اجباری شدن نصب کپسول آتش‌نشانی در داخل خودروهای تولیدی اقدامی قانونی و مفید به حال شهروندان است. انتظار داریم در مورد ممنوعیت کامل استعمال دخانیات در حال رانندگی و در جایگاه‌های سوخت قدم‌هایی برداشته شود تا شاهد حوادث تلخ برای هموطنانمان نباشیم.
6263---0938
* روزنامه‌ها خبر از راه‌اندازی سفره افطار دو کیلومتری در حاجی‌آباد داده بودند. با توجه به قشر محروم و فقیری که در شهرهای مختلف کشورمان وجود دارند چرا هزینه این‌گونه مراسم را که چند سالی است مد شده بین افراد و خانواده‌های محروم و مستحق توزیع نمی‌کنند. خیلی از کسانی که سر این سفره‌ها جمع می‌شوند دستشان به دهانشان می‌رسد و خلاصه این هزینه‌ها هدر می‌رود.
پیکر از تهران
* خیلی از مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی که تا مدتی پیش از شعبه 169 واقع در قاسم‌آباد تهران‌نو حقوق و مستمری خود را دریافت می‌کردند خدمات‌دهی به آنان را تعطیل کرده‌اند و مجبورشان ساخته‌اند به شعبه میدان 7 تیر مراجعه بکنند. بنویسید تعدادی از این افراد بسیار سالخورده و ناتوان شده‌اند چرا در این سن و سال به جای دستگیری بیشتر، آنان را به زحمت و گرفتاری می‌اندازند.
فلاح
* حدود 5 ماه است یک دستگاه پراید خریداری کرده‌ام. این خودرو چهار مورد اشکال دارد ولی متأسفانه علی‌رغم اینکه گارانتی دارد هر چه به این شرکت و خدمات پس از فروش زنگ می‌زنیم کسی پاسخگو نیست. شرکت حاضر نیست در محل به ما خدمات بدهد و می‌گوید ماشین خراب را به شرکت بیاورید تا به شما خدمات دهیم. به نظر شما وقتی ماشین خراب است چگونه می‌توانیم به شرکت برویم تا اشکالات را برطرف کنند؟
8628---0912
* تاکسی‌های خط دروازه دولت- میدان استقلال اصفهان فقط مسافر دربستی سوار می‌کنند. تکلیف شهروندی که پول دربستی سوار شدن ندارد چیست.
8494---0916
* تعداد زیادی موتورسوار تمام نقاط فولادشهر اصفهان را جولانگاه خود قرار داده‌اند به طوری که در پارک‌ها و فضای سبز برای چند ساعت استراحت و بازی کودکان خویش امنیت نداریم. اعتراض هم که می‌کنیم بدهکار می‌شویم.
2660---0913
* مدتی است که معدودی از خانم‌ها پشت فرمان و موقع رانندگی از پوشش مناسب برخوردار نیستند. سؤال ما این است که چرا مامورین راهنمایی و رانندگی همان حساسیتی را که برای نبستن کمربند رانندگان دارند و آنها را جریمه می‌کنند در قبال این عمل منکر و خلاف قانون این خانم‌ها نشان نمی‌دهند و بی‌تفاوت می‌گذرند.
قطب‌زاده
* یک گله از سازمان آب و فاضلاب دارم، شما که دائم هشدار می‌دهید آب را اسراف نکنید، ولی چرا فقط به خانواده‌ها فشار می‌آورید، اما کسانی که مشغول ساخت و ساز برج‌ها هستند به صورت بی‌رویه آب مصرف می‌کنند برخی از کارگران هم از صبح تا شب شیر آب شرب را باز کرده و برای شست و شو و ساخت ملات و... از آب سالم استفاده می‌کنند. لطفا به آنها تذکر دهید.
خانم آملی
* آب افسریه جمعه 4/5/92 از ساعت 3 بعدازظهر قطع شد و تا 12 شب که بیدار بودیم هنوز قطع بود ... با این گرما و ماه مبارک متاسفانه کسی هم پاسخگو نبود.
0455---0939

 


وزیر اطلاعات تاکید کرد سران فتنه سال 88 با اعمال خود ثابت کردند اعتقادی به قانون ندارند و اگر تکلیفشان را با نظام مشخص نکنند، در جمهوری اسلامی جایی ندارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور تعدادی از فتنه‌گران در کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: افرادی که در فتنه 88 حضور داشتند یا با فتنه همراهی کردند و در مسیر فتنه بودند به هیچ وجه در نظام جمهوری اسلامی جایی ندارند و تا وقتی تکلیف‌شان را با قانونمداری روشن نکنند هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.
وزیر اطلاعات درخصوص سران فتنه نیز گفت: سران فتنه تا تکلیف خود را با نظام مشخص نکنند، جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت.
مصلحی تصریح کرد: اعتقاد داریم پایبندی به قانون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در حالی که فتنه‌گران با اعمال خود ثابت کردند که اعتقادی به قانون ندارند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پرونده برخی فتنه‌گران را به آقای روحانی تحویل داده‌اید تا از آنها برای وزارت استفاده نشود اظهار داشت: اطلاعات‌مان را به افرادی که باید می‌دادیم ارائه کردیم.
به گزارش خبرگزار‌ی‌ها، مصلحی درخصوص فعالیتش بعد از وزارت اطلاعات اظهار داشت: من سرباز انقلاب هستم و هر جا که گفته شود خدمت خواهم کرد اما هنوز صحبتی با من نشده است.

 


محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری وزرای پیشنهادی دولت یازدهم علیه فتنه را برای نمایندگان مجلس مهم دانست.
باهنر در گفت و گو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت میهمانان خارجی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، گفت: هماهنگی میهمانان خارجی به عهده وزارت امورخارجه است و ما مشکلی در این زمینه نداریم.
نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: اسامی میهمانان خارجی مراسم تحلیف را وزارت امورخارجه و ستاد آقای روحانی دنبال می‌کنند و ما خیلی دنبال اسامی نیستیم.
باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور محمد خاتمی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب منتفی شده است، گفت: میهمانان داخلی مراسم تحلیف کاملا روشن و مشخص است.
نایب رئیس مجلس با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت یازدهم گفت: در حال حاضر بیشتر اخبار غیررسمی و رسانه‌ای است و ان‌شاءالله بعد از مشاهده نامه رسمی معرفی وزرا به مجلس درباره آنها اظهارنظر می‌کنیم.
باهنر اظهار امیدواری کرد که حجت‌الاسلام حسن روحانی لیست رسمی وزرا را 13 مرداد و در مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد.
وی تاکید کرد: اوضاع برای رای اعتماد به وزرا مناسب است، اما فقط باید ببینیم ترکیب وزرا چگونه می‌شود تا بر روی آن بحث کنیم.
وی همچنین درباره لزوم موضع‌گیری وزرای کابینه علیه فتنه اظهار داشت: البته وزارتخانه‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند اما ارتباط و مرزبندی وزرای پیشنهادی با فتنه باید مشخص باشد و موضع روشنی داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: موضع‌گیری وزرای پیشنهادی علیه فتنه برای نمایندگان مهم است، البته قبض و بسط دارد چرا که ممکن است کسی بخواهد مخالفان خود را با چوب فتنه براند که ما این موضوع را قبول نداریم اما افرادی که واقعا در فتنه بوده‌اند یا فتنه‌گر بودند و در دادگاه محکوم شده‌اند، تکلیف‌شان روشن است.
نایب رئیس مجلس درباره برخی فشارها به روحانی برای تحمیل افراد به کابینه گفت: این بحث‌ها بیشتر رسانه‌ای است و ما وارد آنها نمی‌شویم.

 


آخرین جلسه هیئت دولت دهم با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد.
به گزارش مهر، آخرین جلسه هیئت دولت دهم، بعدازظهر چهارشنبه با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد. محمود احمدی‌نژاد بعد از پایان یافتن جلسه هیئت دولت در پایتخت معنوی به همراه اعضای هیئت دولت به زیارت بارگاه رضوی رفت.
رئیس جمهور در سال 84 نیز نخستین جلسه هیئت دولت را در مشهد برگزار کرد.

 


آقای روحانی در آذرماه سال 81 و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی رئیس جمهور وقت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام ایشان در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود و اکنون زمزمه نام بیژن زنگنه به عنوان گزینه احتمالی تصدی وزارت نفت با توجه به سوابق زنگنه که مورد اعتراض روحانی نیز بوده است، در میان صاحب‌نظران اقتصادی و سیاسی با تعجب آمیخته به تاسف روبرو شده است.
بنابر آخرین خبرها و احتمالاً به خاطر برخی فشارهای فزاینده به رئیس جمهور منتخب، احتمال معرفی زنگنه به عنوان وزیر نفت به مجلس افزایش یافته و این در حالی است که زنگنه دارای سوابق تخلفات بزرگ اقتصادی و سیاسی است. وی ضمن اینکه یکی از نقش‌آفرینان فتنه و آشوب سال 88 در مرکزیت ستاد موسوی بود، یکی از عوامل و متهمان اصلی امضای قرارداد خائنانه فروش گاز به امارات (شرکت کرسنت) است. این قرارداد 25 ساله به واسطه دلالی و رشوه‌های کلان برخی دلالان، 14 برابر زیر قیمت امضا شد و موجب اعتراض گسترده کارشناسان اقتصادی و نفتی شد.
نکته جالب در این میان این است که دکتر روحانی در سال 81 ضمن نامه‌ای به رئیس جمهور وقت (خاتمی) تأکید کرده که «عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیر معتبر که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال‌های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود.» روحانی همان زمان معتقد بود: «شرایط بازار موجب گردیده که قیمت و شرایط قراردادی مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار پایین و غیرمطلوب باشد.»
روحانی در آن نامه با هشدار درباره اینکه قرارداد کرسنت [با پیگیری شخص زنگنه] احتمالاً آثار منفی اقتصادی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت و هیچ منفعت سیاسی نیز در پی نخواهد داشت، تأکید کرده بود از حدود یک سال پیش سؤالاتی از وزیر نفت (زنگنه) درباره قرارداد کرسنت مطرح کرده که با وجود دستور خاتمی، پاسخی دریافت نشده است.
روحانی در این نامه تصریح می‌کند قرارداد مذکور از طریق واسطه‌ها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیرمعتبر به امضا رسیده است.
بنابر گزارش منابع مطلع، زنگنه درباره قرارداد کرسنت از سوی مراجع قضایی احضار شده از جمله به این دلیل که از مصوبه شورای اقتصاد عدول کرده و بدون تأیید هیئت وزیران و مجلس، ‌اقدام به انعقاد قرارداد کلان اقتصادی با شرکت خارجی کرده است. او همچنین متهم به تبانی در انعقاد قرارداد با قیمت غیرعادلانه است.
گفتنی است پیش از این بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در مورد ویژگی‌های وزیر نفت دولت یازدهم با اشاره به این که هم اکنون صنعت نفت کشور با مشکل «سرمایه‌گذاری» و «بازار» روبرو است گفته بود: فردی که قرار است به عنوان وزیر نفت انتخاب شود باید بتواند مشکلات بیرونی نفت را برای توسعه این صنعت به ویژه در بخش بالادستی نفت و گاز برطرف کند.
او با تأکید بر این که «افرادی باید وارد وزارت نفت شوند که حرفه‌ای و کاربلد باشند» تصریح کرد: «باید گروهبان‌هایی که الان سر کار هستند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند.»
این وزیر اسبق نفت با اشاره به این که «در حال حاضر برخی از افرادی که برای سمت وزارت نفت مطرح می‌شوند به درد این کار نمی‌خورند» گفته بود: تعداد خیلی خیلی اندکی هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند.
از سوی دیگر یک گزارش موثق حاکی است که طی سال‌های 83 تا 84 و در وزارت آقای زنگنه به منظور تغییر ساختار شرکت ملی نفت ایران، ‌تمام اطلاعات صنعت نفت ایران در اختیار یک شرکت صهیونیستی به نام «بین» ایتالیا قرار گرفت.
قرارداد مطالعاتی طرح جامع تغییر ساختار شرکت نفت در سال 83 و در دولت خاتمی توسط بیژن زنگنه با یک شرکت بین‌المللی ایتالیایی به نام «بین» عملیاتی شد به طوری که ریاست این شرکت برعهده خانم اوریت گادیش عضو ارتش و همکار سازمان ضد جاسوسی ارتش صهیونیست بود. بنابراین اولین سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود، این است که چگونه طرحی تا این حد مهم که قرار است جزئی‌ترین اطلاعات و اسناد نفت و گاز یک کشور که بعضاً شاید اطلاعات محرمانه و سری هم در بین آنها یافت شود را در اختیار یک شرکت خارجی قرار داد، به طوری که حتی طرف مورد معامله و ماهیت شرکت طرف قرارداد نیز مورد بررسی قرار نگیرد؟ اکنون سؤال این است آقای روحانی چگونه حاضر شده‌اند، شخصی با این سوابق را برای تصدی وزارتخانه حساس و تعیین‌کننده نفت به مجلس معرفی کنند. گزینه‌ای که خود آقای روحانی بر عدم صلاحیت ایشان تاکید داشته‌اند؟!

 


«خیر آقای روحانی آن فرد میانه‌رویی که غرب می‌پسندد نیست. او وابسته به جمهوری اسلامی است.»
این تحلیل را وبسایت فرانسوی مدیا پارت منتشر کرد. مدیا پارت در تحلیل خود می‌نویسد: ماه گذشته حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. معنای سیاسی این رویداد چیست؟ روحانی کیست؟ برخی رسانه‌ها انتخاب او را به مانند روزنه امیدی تلقی کردند.
رسانه فرانسوی می‌افزاید: روحانی طی دهه‌ها یکی از مدیران جمهوری اسلامی محسوب می‌شده. او به مدت 15 سال دبیر شورای‌عالی امنیت ملی بوده است.
این تحلیل خاطرنشان می‌کند: حسن روحانی همواره خود را یکی از طرفداران رهبر انقلاب علی خامنه‌ای نامیده و در سال 1999، در زمان شورش‌های‌ خیابانی تهدید کرد که «عناصر فتنه‌گر» باید سرکوب شوند. اکنون نامیدن حسن روحانی به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و میانه‌رو قدری مبالغه‌آمیز و توهم‌گرایانه است.

 


یک عضو جدا شده سازمان منافقین از سران این سازمان خواست «توضیح دهند که رجوی 10 سال است در کدام سوراخ موش و چرا قایم شده است».
محمد رزاقی که در پاریس اقامت دارد، می‌نویسد: سران فرقه مافیایی و جنایتکار رجوی سالها سعی کردند جلو یک پرسش را بگیرند و هر کس پرسید رجوی کجاست فوراً با مارک زدن وزارت اطلاعات افراد را بترسانند! اما زمانی که قدم به دنیای آزاد گذاشتم دیدم اولین سؤال هر آدمی که می‌فهمید جدا شده از فرقه رجوی هستم این بود که رجوی چرا قایم شده؟ کجاست؟ چرا خودش را نشان نمی‌دهد؟
وی می‌افزاید: برای همه ما که در درون تشکیلات فرقه مافیایی رجوی بودیم خاطرات زیادی از شیادیها و جنایات رجوی؛ مریم قجر و دیگر سران فرقه مافیایی و جنایتکار رجوی در خاطرات خود داریم. بیش از 10 سال است که یک سؤال مثل صدها سؤال دیگر بی‌جواب مانده و سران فرقه نمی‌توانند به این سؤال جواب بدهند که چرا رجوی بیش از 10 سال است خودش را نشان نمی‌دهد؟
رزاقی ادامه می‌دهد؛ بعد از سرنگونی ارباب رجوی (صدام) در اردوگاه بدنام اشرف برای همه اعضاء سؤال شده بود که رجوی کجاست؟ وقتی سران فرقه دیدند که این سؤال از طرف اکثر اعضاء مطرح می‌شود فوراً طبق روش شناخته شده سران فرقه اعلام کردند هرکس سؤالی در مورد رجوی بکند معلوم می‌شود که آن فرد برای وزارت اطلاعات کار می‌کند و بدین شیوه راه سؤال کردن برای اعضا را بستند!
وی تأکید می‌کند: یکسال بعد از سرنگونی صدام با دستگیری مریم قجر در پاریس توسط پلیس فرانسه در ژوئن 2003 معلوم شد مریم قجر به همراه نزدیک به 200 نفر از سران فرقه اعضاء را در بیابانهای عراق زیر شدیدترین بمباران تاریخ رها کرده و به فرانسه فرار کرده و شخص رجوی هم به جای نامعلومی فرار کرده در حقیقت خود اعضاء در درون فرقه می‌گفتند و در بین خود سؤال می‌کردند رجوی در کدام سوراخ موش پنهان شده است؟ این مسئله 2 عامل دارد؛ یکی به خاطر جنایتهای بی‌شماری که رجوی در حق مردم ایران؛ عراق و اعضای خود انجام داده است. و دوم به خاطر اینکه جوابگوی این همه شکست‌ها و تحلیل‌های آبدوغ‌خیاری خود نباشد.
عضو جدا شده «سازمان» یادآور می‌شود: رجوی از روزی که از ایران فرار کرد با شیادی یکبار وعده سرنگونی رژیم ایران را در کوتاهترین مدت می‌داد! مدت بعد وعده سرنگونی رژیم ایران در 6 ماه می‌داد و بعد آن را به میان دوره تبدیل کرد وقتی میان دوره هم محقق نشد فاز سرنگونی را پیش کشید و با تحلیل‌های آبدوغ‌خیاری خیلی شیادانه و مدعی شد رژیم وارد فاز سرنگونی شده! یک روز در اردوگاههای اهدایی صدام نشست می‌گذاشت و می‌گفت جنگ ایران و عراق دوباره شروع خواهد شد و از این فرصت استفاده کرده رژیم ایران را سرنگون خواهد کرد و... 20 سال است که سران سازمان وعده سرنگونی می‌دهند با این تفاوت که حالا 10 سال است خود رجوی به خاطر تحلیل‌های آبدوغ‌خیاری و شهوترانی‌ها و جنایت‌هایش به سوراخ موش خزیده است.

 


نماینده اسبق انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان کرد آمریکا و غرب بارها از معاهده ان‌پی‌تی سوءاستفاده کرده‌اند.
پیتر جنکینز ضمن تحلیلی در فارین پالیسی به اظهارات اخیر حسین موسویان پرداخته مبنی بر اینکه غرب از ان‌پی‌تی سوءاستفاده می‌کند و مانع از برخورداری ایران از حقوق خود می‌شود؛ به همین دلیل ایران حق دارد از ان‌پی‌تی خارج شود. جنکینز می‌نویسد: اخیرا با موسویان سفیر سابق ایران در آلمان گفت‌وگو کردم. او در این گفتگو از اینکه اوباما جسارت سیاسی پیدا کرده و در برابر کنگره و اسرائیل بایستد و مسئله هسته‌ای ایران را حل کند و به ایران اجازه داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای بدهد و تحریم‌ها را به تناسب لغو کند ابراز ناامیدی کرد. با توجه به سخنان موسویان می‌توانم بگویم که تاکید او بر امکان خروج ایران از پیمان عدم گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای یا NPT به معنی اشاره‌ای است به دولت آمریکا که هر چه سریعتر این مشکل را حل کند و به آنها یادآور می‌شود که اگر همچنان این مشکل را کش بدهند هزینه‌ها چگونه می‌تواند افزایش یابد.
وی درباره سوء استفاده آمریکا، انگلیس و فرانسه از NPT از سال 2001 تا به امروز، این کار غرب را کوته‌نظرانه توصیف کرد و نوشت: ماده چهار NPT دارندگان فن‌آوری‌های دوگانه را مجبور نکرده است که آن فن‌آوری‌ها را در اختیار دیگر اعضای NPT بگذارند. این همان مسئله‌ای است که ایران چند بار به آن اشاره کرده است. اما در عین حال همین ماده اعضای NPT را وادار نمی‌کند که از فن‌آوری‌هایی که خود به دست آورده‌اند صرف‌نظر کنند مشروط بر آنکه آن فن‌آوری‌ها صلح‌آمیز و ایمن باشند.
سفیر سابق انگلیس در آژانس می‌افزاید: در سال 2003 و پس از آنکه رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای یا IAEA‌ چند مورد عدم اجرای تعهدات از سوی ایران را گزارش کرد، پیش خود می‌گفتم ایران از نظر اخلاقی و سیاسی وظیفه دارد استفاده از فن‌آوری‌های دوگانه را کنار گذارد. اما این منطق زمانی که موارد مشکوک از سوی ایران برطرف شدند و سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که ایران قصد دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را فعلا ندارد رنگ باخت. متاسفانه این‌گونه سوء استفاده‌ها از NPT در کنار دیگر اقدامات کوته‌بینانه در طول زمان حمایت کشورهای عضو سازمان کشورهای عاری از جنگ‌افزارهای هسته‌ای یا NNWS از NPT را تضعیف می‌کند.
وی با برشمردن برخی از سوءاستفاده‌های غرب تأکید کرد: در سال 2001 دولت بوش از یکی از تعهداتی که دولت کلینتون به اعضای NPT در مورد اجرای پیمان منع آزمایش هسته‌ای داده بود عدول کرد و بودجه آن ‌را کاهش داد. سال 2004 بوش پیشنهاد داد که استفاده از فن‌آوری‌های دوگانه صلح‌آمیز توسط کشورهای غیرهسته‌ای متوقف شود اما بعد اعلام کرد پژوهش‌های مخفیانه کره‌جنوبی در مورد غنی‌سازی اورانیوم نقض IAEA نبوده است. همچنین سال 2005 دولت بوش درخواست کرد تا هند مورد استثنا قرار گیرد و بدین ترتیب چنین نشان داده شد که تدارک‌کنندگان هسته‌ای می‌توانند برای کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای که عضو NPT هم نیستند مواد و تجهیزات اتمی تدارک کنند البته در شرایط خاص. در سال 2005 و در کنفرانس بررسی پیمان NPT هم آمریکا و فرانسه یک‌صدا اعلام کردند که ماده ششم NPT باد هوا است و آمریکا از اسرائیل در برابر فشار کشورهای غیرمتعهد در کنفرانس ایجاد خاورمیانه عاری از جنگ‌افزارهای هسته‌ای پشتیبانی کرد.
جنکینز اذعان کرد: آمریکا و روسیه توافقنامه‌ای را امضا کردند که نشان‌دهنده اراده برای حرکت به سوی خلع سلاح هسته‌ای بود اما زمانی که موضوع به ایران می‌رسد انگار که نخست‌وزیر اسرائیل، دولت آمریکا و کنگره را جادو کرده است. هیچ اقدامی صورت نگرفته است که سیاست‌های کنگره در برابر ایران با توجه به مفاد NPT را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. در عوض کنگره در برج عاج خود نشسته و فرضش هم این است که پیمانهای بین‌المللی برای باقی دنیا مگر دوستان درجه یک و قدیمی آمریکا چیز خوبی است. تا زمانی که دولت آمریکا سیاست‌های ضد ایرانی کنگره را به چالش نکشد، همچنان دلیل نگرانی برای کسانی چون موسویان وجود دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10