(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 12 مرداد 1392 - شماره 20557

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
دیروز زمین زیر پای قدسیان لرزید
فریاد یکپارچه جهان اسلام فلسطین تنها نیست
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
بازتاب حماسه قدسی ملت ایران
در رسانه‌های خارجی حضور میلیونی ایرانی‌ها در راهپیمایی روز قدس خیره‌کننده بود
رئیس جمهور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس:
به بهانه دلسوزی برای صهیونیست‌ها حقوق تمامی فلسطینیان قربانی می‌شود
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
فتنه‌‌گران با کابینه اعتدال سنخیتی ندارند
اجرای طرح آتیه کمیته امداد
گری سیمور: رویه 1‍+5 در قبال ایران ناکارآمد است
سیستان و بلوچستان در بین 5 استان‌ برتر صادرکننده قرار گرفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
هتک حرمت به مرقد عمار یاسر و اویس قرنی اوج خباثت تروریست‌هاست
بانک اصناف در کشور تاسیس می‌شود
معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش: خروج پادگان‌های ارتش از داخل شهرها در دست اقدام است
توقف ساخت بیمارستان دریایی در شمال و جنوب کشور
مصوبه جابه‌جایی 8 زندان از سوی دولت دریافت شد
بارش باران شالیزارهای رضوانشهر را نجات داد
از مهرماه امسال دانش‌آموزان زلزله‌زده وارد مدارس جدید می‌شوند
صید میگو در استان بوشهر آغاز شد
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خبر داد
محکومیت10 میلیارد ریالی قاچاقچی دارو در زنجان
باران تابستانی به کویر ریگان طراوت بخشید
   


حضرت امام خمینی(ره): اسلام نه ظالم بود و نه زیر بار ظلم می‌رفت و ما هم می‌خواهیم اینطور باشیم که نه ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.

 


روزه‌داران تهرانی همگام با مردم ایران و مسلمانان در 80 کشور دنیا یک بار دیگر به ندای امام راحل لبیک گفتند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حماسه‌ای دیگر آفریدند و خواستار محو غده سرطانی صهیونیسم از منطقه شدند.
امسال نیز همانند 34 سال گذشته، مردم خداجوی تهران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از مسیرهای 10گانه راهی میعادگاه نماز جمعه شدند تا یک بار دیگر با زبان روزه فریاد بزنند که قدس از آنِ مسلمانان است.
پیش از آغاز رسمی مراسم در تهران اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران بودند.
راهپیمایان تهرانی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و ... سر می‌دادند.
راهپیمایان تهرانی پرچم‌هایی به رنگ کشورمان و همچنین پرچم کشورهای لبنان و سوریه را در دست داشتند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در شعبات مستقر به کمیته امداد در مسیرهای راهپیمایی به ایتام و نیازمندان و همچنین مردم مظلوم فلسطین اهدا کردند.
راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ایرانی می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد»، «مرگ بر صهیونیسم» و ... انزجار خود از سیاست‌های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.
پرچم‌های آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس در مسیر راهپیمایی روز قدس زیر پای مردم قرار داشت و به آتش کشیده شد.
تحریم کالاهای صهیونیستی
همچنین راهپیمایان تهرانی با حمل پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده «بهای گلوله دشمنان خود را نپردازیم» خواستار تحریم کالاهای صهیونیستی توسط مسلمانان جهان شدند.
راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از کالاهایی از قبیل نستله، کوکاکولا، اینتل و برخی دیگر از محصولات صهیونیستی خواستار عدم استفاده مسلمانان از این کالاها شدند.
همواره تحریم کالاهای صهیونیستی یکی از مطالبات مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان در روز قدس بوده است.
درخواست محاکمه سران فتنه
در همین حال، جمعی از راهپیمایان تهرانی در حوالی چهار‌راه ولیعصر و تقاطع خیابان‌های انقلاب و وصال با سر دادن شعار «سران فتنه باید محاکمه شوند» خواستار برخورد دستگاه قضایی با آنها شدند.
گروهی از دانشجویان نیز با حمل پرچم کشور سوریه حمایت خود را از دولت و ملت سوریه اعلام کردند.
این دانشجویان با سر دادن شعار «مرگ بر آل خلیفه و آل سعود» از دخالت نظامی برخی کشورهای عربی در امور سوریه انتقاد کرده و خواستار رعایت موازین حقوق بشری توسط کشورهای عربی شدند.
کلیمیان تهرانی نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
گفتنی است در این راستا همایون سامه یح، رئیس انجمن کلیمیان تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: کلیمیان تهرانی از مقابل کنیسه ابریشمی راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.
وی گفت: جامعه کلیمیان تهران با حضور در این راهپیمایی، هر نوع استبداد، استکبار و زورگویی به قشرهای ضعیف در دنیا به ویژه زورگویی به مردم فلسطین را محکوم می‌کنند.
سامه یح در پایان نیز به همزمانی راهپیمایی روز قدس با آغاز مذاکرات سازش گفت: این مذاکرات همانند قبل نتیجه ندارد و غرب فقط به فکر تامین منافع دائمی خود است.
در حاشیه این مراسم در حوالی چهارراه ولیعصر(عج)، راهپیمایان تهرانی دلنوشته‌های خود را بر روی دیواری که در این مکان تعبیه شده بود، نوشتند.
روزه‌داران تهرانی در برخی دلنوشته‌های خود نوشتند: «اسرائیل باید از بین برود»، «سرزمین فلسطین برای فلسطینیان»، «القدس لنا»، «نه سازش، نه تسلیم، مبارزه تا رهایی قدس».
جمعی از جانبازان انقلاب اسلامی نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس از خیابان آزادی به سمت میدان انقلاب حرکت کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار احقاق حق مردم فلسطین از سوی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر شدند.
بر اساس این گزارش این جانبازان کشورمان همچنین شعارهایی را با مضمون ضرورت سرکوب شدن سران فتنه سرمی‌دادند.
تعدادی از راهپیمایان تهرانی روز قدس تابوت رژیم صهیونیستی را بر دست گرفته بودند که بر روی آن تصاویر اوباما، شیمون‌ پرز و برخی سران عرب نقش بسته بود.
همچنین رسانه‌های داخلی و خارجی در اطراف میدان انقلاب حضور بسیار فعالی داشتند و با مردم و مسئولین به گفت‌وگو پرداختند.
قطعنامه پایانی
در پایان راهپیمایی روز گذشته قطعنامه‌ای در 10 بند قرائت و توسط راهپیمایان مورد تایید و تاکید قرار گرفت. در بخشی از قطعنامه پایانی روز قدس آمده است؛ «ما ملت روزه‌دار و انقلابی ایران، آزادی بیت‌المقدس قبله نخستین مسلمانان و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را آرمان مسلم انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام راحل (ره) و خلف صالح و حکیم ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری (مدظله العالی) برای جهان اسلام دانسته و رمز تحقق آن را وحدت و یکپارچگی آحاد مسلمین و حمایت و پشتیبانی همه جانبه و فراگیر از مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و انتفاضه فلسطین می‌دانیم و در عرصه این جهاد خطیر و مسیر الهی، حتی برای لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.»
همچنین راهپیمایان تهرانی، توطئه‌های بیگانه را در سوریه، لبنان و مصر و تروریست خواندن شاخه نظامی حزب‌الله توسط اتحادیه اروپا را محکوم و بر حمایت خود از مردم مظلوم افغانستان، پاکستان و بحرین تاکید کردند. گفتنی است راهپیمایی روز گذشته شاهد حضور چهره‌های مختلف کشوری و لشکری نیز بود. سران سه قوه، رئیس جمهور منتخب، رئیس مجمع تشخیص، برخی از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، عزت‌الله ضرغامی، سرلشکر جعفری، سرلشکر رحیم صفوی، علی اکبر ولایتی، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی و محمدرضا عارف از جمله چهره‌های راهپیمایی دیروز بودند.
گفتنی است، علاوه بر ایران، مراسم روز قدس در کشورهای مختلف اروپا، آمریکا، عراق، لبنان، هند، پاکستان، افغانستان، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نیز برگزار شد.

 


با «لهوالحدیث» وقت مردم را
تلف نکنید!
قرآن کریم:
و بعضی از مردم «لهوالحدیث» (سخنان بیهوده، حکایت‌ها و فیلم‌های بی‌محتوا، افسانه‌های خرافی، داستان‌های منحرف‌کننده، قصه‌های ساختگی، آهنگ‌های منحرف‌کننده، غنا و آوازه‌خوانی‌های تحریک‌کننده و...) را می‌خرند (پول و وقت و استعداد خویش را صرف آن می‌کنند) تا مردم را از روی نادانی، از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء بگیرند.
(بدانید و آگاه باشید) برای آنها عذابی خوارکننده است.
سوره لقمان
آیه 6

 


پایان نگارش متن مستند زندگی
رهبر انقلاب
پرویز شیخ طادی از پایان مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه مستند داستانی زندگی مقام معظم رهبری و جلسه‌ای با مسئولان سیما فیلم برای ساخت این اثر خبر داد.
پرویز شیخ‌طادی کارگردان که پس از ساخت فیلم سینمایی «روزهای زندگی» تولید مستندی داستانی از زندگی مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار داد در این‌باره به مهر گفت: پس از پایان مراحل تحقیق و پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای و گفتگو با شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، نگارش فیلمنامه این اثر به پایان رسید.
این کارگردان افزود: در ارتباط با بودجه فیلم با سیما فیلم مذاکره کردم و قرارست در جلسه‌ای مشترک برآورد بودجه و همچنین تهیه‌کننده کار مشخص شود. به هر حال این مستند را می‌توان اولین اثری دانست که با چنین رویکردی به زندگی و فعالیت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب می‌پردازد.
شیخ‌طادی در توضیح بیشتر مستند داستانی زندگی مقام معظم رهبری گفت: این فیلم مستند از بدو تولد مقام معظم رهبری آغاز می‌شود و تا زمان حال ادامه پیدا می‌کند. همچنین مجموع فعالیت‌های بعد از انقلاب و در زمان رهبری ایشان را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.
شیخ طادی همچنین از نگارش فیلمنامه‌ای درباره اقدامات سلفی‌ها و وهابی‌ها در سوریه خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول نگارش متن مجموعه «طاعون سیاه» هستم. این سریال درباره اقدامات وحشیانه و کورکورانه سلفی‌ها و وهابی‌ها در سوریه است و علت ظهور و پیدایش این دو فرقه را به طور کامل بررسی می‌کند.
کارگردان فیلم سینمایی «سینه سرخ» در پایان عنوان کرد: «طاعون سیاه» نام موقت این مجموعه تلویزیونی است که در 30 قسمت 50 دقیقه‌ای در قالب فیلم‌های ملودرام و اکشن ارائه خواهد شد.
اظهارات هاشمی در دیدار
معدودی از هنرمندان و نویسندگان!
تعدادی از هنرمندان، نویسندگان و شعرا با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.
در این دیدار تنها تعداد انگشت شماری از هنرمندان و نویسندگان حضور داشتند.
هاشمی رفسنجانی درحالی خاطرنشان کرد که نباید اجازه دهیم تا با نگاهی غیرکارشناسانه و افراطی، روزنامه‌ای حذف یا از انتشار کتابی جلوگیری شود و مانع پخش فیلمی که زحمت فراوانی برای آنان کشیده شده، شوند که در دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری هاشمی فضایی بسته را برای رسانه‌ها ایجاد کرده و به هیچ رسانه‌ای اجازه طرح انتقادات داده نمی شد.
هاشمی، اشاره‌ای به دلایل و مصادیق حذف‌ها و ممیزی‌های قانونی نکرد!
شکست تازه هالیوود
تحلیل‌گران اقتصادی سینما با توجه به وضعیت بد فروش تعدادی از محصولات هالیوودی می‌گویند فیلم‌های پرخرج و پر سر و صدا الزاماً تبدیل به فیلم‌هایی موفق و پرفروش نمی‌شوند.
به باور تحلیل‌گران، تماشاگران سینما فقط از دسته فیلم‌هایی استقبال خوبی می‌کنند که داستان و لحن روایتی خوبی داشته باشد. فیلمی که فاقد چنین چیزهایی باشد، با استقبال بینندگان روبرو نخواهد شد و صحنه‌آرایی‌ها و پروداکشن عظیم آن‌ها نمی‌توانند تماشاگران را مقهور خود کنند. تحلیل‌گران اقتصادی و منتقدان سینمایی برای ادعای خود، دلایل محکمی دارند.
به گزارش فارس، فروش پایین حداقل پنج فیلم پر خرج و پرسر و‌صدای فصل تابستان هالیوود، تایید کننده ادعای منتقدان و تحلیل‌گران اقتصادی سینماست. این فیلم‌ها با حضور بازیگران سرشناس و درجه یک و هزینه‌های تولید کلان خود، از سوی تماشاگران طرد شدند و فروش پائین آن‌ها در جدول گیشه نمایش سینما، آن‌ها را تبدیل به فاجعه‌های فصل کرد. این در حالی است که چند فیلم کم خرج سینما، توانستند در رقابت با این فیلم‌های گرانقیمت و پر سر و صدا، موفقیت مالی و انتقادی بالاتر و بیشتری کسب کنند.
بزرگداشت علی نصیریان
برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت علی نصیریان به پاس سال‌ها تلاش ارزنده برای هنر و تئاتر تهران، همزمان با دومین جشنواره تئاتر برگزار می‌شود.
بخش بزرگداشت «دومین جشنواره تئاتر شهر» به تجلیل از هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور استاد علی نصیریان اختصاص خواهد داشت.
بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر شهر، با حضور امیر خوراکیان ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مقرر شد، به پاس سال‌ها تلاش ارزنده استاد علی نصیریان در خدمت به هنر و تئاتر ایران و حضور شایسته و قابل تقدیر او بر صحنه تئاتر شهر تهران، بزرگداشت دومین جشنواره تئاتر شهر به این استاد پیشکسوت تئاتر اختصاص یابد.
مراسم بزرگداشت این هنرمند 26 مرداد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهر و با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتر برگزار خواهد شد.

 


اکثر رسانه‌های جهان به پوشش خبری خروش قدسی مردم ایران در روز جهانی قدس پرداخته و اذعان کردند حضور شرکت‌کنندگان در این تظاهرات میلیونی و خیره‌کننده بود.
در همین رابطه روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: میلیون‌ها نفر از مردم سراسر ایران در راهپیمایی روز قدس که بیان‌کننده مواضع ایرانی‌ها علیه اسرائیل و دیدگاه آنها نسبت به بیت‌المقدس است شرکت کردند.
همچنین، خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد: ایرانی‌ها در راهپیمایی روز قدس پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها و بر ضد اسرائیل و متحدش یعنی آمریکا سر دادند. مقامات دولتی ایران و فرماندهان نظامی در راهپیمایی که در تهران پایتخت این کشور برگزار شد، شرکت کردند.
خبرگزاری «رویترز» نیز با اذعان به حضور میلیونی مردم کشورمان در تظاهرات روز جهانی قدس اظهار داشت: ایرانیان در دفاع از تشکیل دولت مستقل فلسطینی به خیابان‌ها آمدند.
این خبرگزاری غربی در ادامه افزوده است که میلیون‌ها ایرانی در حمایت از ملت فلسطین و جنبش حماس به خیابان‌ها آمدند.
همچنین پایگاه خبری «العهد» لبنان در خبری به بازتاب راهپیمایی روز جهانی قدس در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران با مشارکت جمعیت زیادی از مردم این کشور برگزار شد و این میزان مشارکت بیانگر همبستگی این ملت با برادران فلسطینی و ایستادگی آنها در مقابل سرکوب‌های صهیونیست‌ها و شهرک‌سازی اسرائیلی است.
فاکس نیوز، شبکه خبری وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا نیز تیتر گزارش خود از تظاهرات مردم ایران در روز قدس را چنین انتخاب کرد: «رئیس‌جمهور جدید ایران پیش از آغاز به کار خود، اسرائیل را زخمی کهنه خواند.»
فاکس نیوز که گزارش خود را از آسوشیتدپرس برگرفته است، به نقل از رئیس‌جمهوری منتخب کشورمان تصریح کرد که اسرائیل زخمی کهنه بر پیکره جهان اسلام است که باید برطرف شود.
این گزارش تاکید می‌کند که موضع روحانی، بیانگر موضع کلان مقامات ایرانی در خصوص اسرائیل است.
پایگاه تایمز اسرائیل هم در توصیف راهپیمایی روز قدس ملت ایران نوشت: میلیون‌ها ایرانی روز جمعه برای اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند و مانند هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان مراسم روز قدس را برگزار کردند. میلیون‌ها نفر از مسلمانان در دیگر نقاط جهان هم در راهپیمایی‌های مشابهی شرکت کردند.
شرکت‌کنندگان در راهپیمایی صبح جمعه تهران، شعارهای آشنای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.
بنابر گزارش‌های ارسالی اکثر رسانه‌های جهان، حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس و در حمایت از ملت فلسطین را میلیونی و خیره‌کننده توصیف کردند.

 


رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع فلسطین و صهیونیست‌ها مسئله اصلی جهان است گفت: اگر واقعا از روی دلسوزی، مقدمه چینی کردند تا یک گروهی را در فلسطین حاکم کنند، پس چرا همه ادعاهای حقوق بشری خودشان مانند آزادی، دموکراسی، حقوق کودکان را پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند؟
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در جمع راهپیمایان روز قدس در تهران در سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: ماه رمضان ماه نزول همه رحمت و نعمت الهی و همه زیبایی و لطف خداوند متعال است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) به نام روز جهانی قدس، اظهار داشت: امروز روز قدس است، امام راحل بزرگوار با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد بنده با هدایت الهی روز قدس را ابتکار و تعبیه کرد.
وی افزود: ظاهر موضوع این است که روز قدس مربوط به فلسطین اشغالی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین است اما سوال این است که اگر واقعا ادعای غربی‌ها و صهیونیست‌ها درست بوده که می‌خواستند به یک عده‌ای بی‌پناه پایگاهی بدهند و کشوری برای آنها درست کنند، پس چرا با همه وجود و همه توان، از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ تا جایی که گاهی از کشورهای بلوک خودشان هم تا این حد حمایت نمی‌کنند. گاهی از مردم خودشان هم به این مقدار حمایت نمی‌کنند؟
احمدی‌نژاد همچنین گفت: اگر واقعا از روی دلسوزی برای حقوق بشر، مقدمه‌چینی کردند تا یک گروهی را در فلسطین حاکم کنند، پس چرا همه ادعاهای حقوق بشری خودشان مانند آزادی، دموکراسی، حقوق کودک، حقوق زنان، حقوق بزرگان و همه این موارد را پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند؟
رئیس جمهور در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: شما به هر کس می‌توانید اهانت و اعتراض کنید اما به محض اینکه به دایره صهیونیست نزدیک می‌شوید تمام کشورهای غربی با همه توان علیه شما قیام می‌کنند. این محور وحدت و تامین منافع آنهاست.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری و چهره واقعی استعمارگران و برده‌داران است. حقیقت اندیشه مادی غرب در رژیم صهیونیستی متجلی شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله فلسطین یک درگیری تاریخی است، گفت: مسئله فلسطین را نمی‌شود با یک مانور و سازش سیاسی حل و فصل کرد،‌ البته ما اهل جنگ نیستیم و اتفاقا راه حل ما، راه حل فرهنگی و سیاسی بر پایه عدالت و کرامت است.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: دولت‌های منطقه نیز بدانند که مستکبران برای همه برنامه دارند. مراقب باشند که در نقشه دشمن بازی نکنند.
رئیس جمهور اضافه کرد: به خدا ترکیه وعراق در خطر هستند. اردن و عربستان و حاشیه خلیج فارس شمال آفریقا در خطر هستند. دشمنان برای همه برنامه دارند. باید توجه داشت جز منافع خود چیز دیگری را نمی‌شناسند. همه را مانند یک دستمال می‌دانند و پس از اینکه استفاده کردند آن را دور می‌اندازند. به توصیه‌های مستکبران نباید اعتماد کنیم، امروز زمان بیداری است، باید بیدار شد، نگذارید تاریخ نام شما را به ننگ و به نام فریب‌خوردگان ثبت کنند.

 


امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه فتنه‌گران مصداق تندروها و افراطی‌ها هستند و با کابینه اعتدال سنخیتی ندارند از رئیس‌جمهور منتخب خواست مانع میدان‌داری فتنه‌گران 88 شود.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه که مقارن بود با راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور در این راهپیمایی را از باقیات صالحات و از توشه‌های ارزشمند قیامت دانست و افزود: این راهپیمایی هم مبنای قرآنی دارد و هم مبنای روایی، مبنای قرآنی آن این است که گام‌های به غضب آورنده دشمن، عمل صالح است و جهان اسلام را یکپارچه می‌کند.
امام جمعه موقت تهران همچنین به بیان مبنای روایی راهپیمایی روز قدس پرداخت و تصریح کرد: انبوه روایات در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها وصیت امیرالمؤمنین(ع) است که فرمودند خصم ظالم و یار مظلوم باشید، فلسطینیان مظلوم هستند، بیش از 60 سال است 5 میلیون نفر آواره‌اند، 5 هزار و 100 نفر در فلسطین اشغالی اسیرند، 250 کودک و نوجوان زندانی رژیم صهیونیستی هستند، 14 اسیر زن، 527 نفر را محکوم به حبس ابد کردند و هزار و 400 نفر از وضعیت وخیم رنج می‌برند.
آیت‌الله خاتمی همچنین خاطرنشان کرد: دولت ظالم و جبار آمریکا از فرصتی که متاسفانه با غفلت مسلمانان به دست آمده، در پی آن است که دوباره مذاکرات سازش را دنبال کند و در وزارت خارجه آمریکا این موضوع در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: این مذاکرات سازش در طول بیش از 60 سال اشغال فلسطین ذره‌ای سود به حال مردمان فلسطین نداشته است، اگر خیر و برکتی بوده در راستای مقاومت و انتفاضه‌های جانانه و مقاومت 20 روزه آنها در مقابل رژیم صهیونیستی و مقاومت 8 روزه آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بوده که روزشان را تبدیل به شام سیاه کرد.
وی گفت: معنای این حرف آن است که راه حل مسئله فلسطین تنها و تنها «مقاومت» است ولاغیر و تمام این مذاکرات، مسئله تثبیت رژیم صهیونیستی و مشروعیت این رژیم غاصب و ایجاد حاشیه امن برای آن را دنبال می‌کند.
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس یادآور شد: راهبردی که اخیرا در چند سال اخیر مدتهاست در کاخ سیاه که کاخ سفیدش می‌نامند، کلید خورده، موضوع تفرقه درجهان اسلام است.
خاتمی گفت: آنها یک مشت احمق ساده‌لوح تکفیری را گیر آورده‌اند که مثل آب خوردن آدم می‌کشند، این افراد را به جان جهان اسلام انداختند، مشغول‌شان کرده‌اند و آنها سودش را می‌برند.
وی با اشاره به قرار گرفتن نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست تروریست‌ها توسط اتحادیه اروپا افزود: این اقدام به جد عجیب و غریب است؛ حزب‌الله لبنان یک جریان سالم، متدین و در عین حال ملی است.
وی حزب‌الله لبنان را قهرمان جهان اسلام خواند و افزود: حزب‌الله لبنان به عنوان یک قهرمان بیش از گذشته به دفاع از آرمان‌های خود اقدام خواهد کرد.
خاتمی در ادامه به تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال تشدید فشارها به ملت ایران است تا ملت ایران دست از آرمان‌های خود بردارند و مشکل آنها با ایران اسلامی است نه ایران هسته‌ای.
وی با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف که به ترتیب فردا و پس‌فردا برگزار خواهد شد، گفت: براساس بند 9 ماده 110 قانون اساسی و براساس ماده 121 قانون اساسی مراسم تنفیذ فردا و مراسم تحلیف پس‌فردا برگزار خواهد شد که این مراسم‌ها یک رویداد تاریخی مهم است.
خاتمی از حضور 11 رئیس‌جمهور، 2 نخست‌وزیر، 4 معاون رئیس‌جمهور و 9 وزیر خارجه در مراسم تحلیف خبر داد و با تاریخی خواندن این روز گفت: از خدای متعال می‌خواهیم که رئیس‌جمهور منتخب را در امر خدمت‌رسانی به مردم کمک کند و البته خط ما خط مقاوم ولایت است و موضع ایشان کمک به دولت برای حل مشکلات و باز کردن گره‌‌های مردم است.
خاتمی با ابراز امیدواری از اینکه کابینه دولت یازدهم به معنای واقعی معتدل باشد، افزود: ما جز علاقمندی، خیرخواهی نسبت به آقایان هیچ چیز دیگر در دل‌مان نیست. نه عاشق چشم و ابروی کسی هستیم و نه با کسی عقد اخوت بسته‌ایم.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه فتنه‌گران مصداق تندروها و افراطی‌ها هستند و با کابینه اعتدال سنخیتی ندارند، از رئیس‌جمهور منتخب خواست مانع میدان‌داری فتنه‌گران 88 شده و کابینه را براساس اعتدال انتخاب کند.
آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز با اشاره به چگونگی رفتار با دشمنان و آیات قرآنی مربوط به این موضوع، گفت: باید در برابر کافران نفوذناپذیر بوده و موضع‌گیری داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم دوری از فرهنگ بیگانگان، تصریح کرد: نمی‌شود کسی ادعا کند مسلمان است اما گویش، پوشش و رفتار بیگانگان را داشته باشد.

 


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح آتیه ويژه ایتام تحت پوشش خبر داد و گفت: در فاز اول 50 هزار نفر از 200 هزار یتیم تحت پوشش طرح آتیه قرار می‌گیرند ضمن اینکه این طرح با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای اجرا می‌شود.
سعید ستاری با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال سطح کمک‌های مردمی و خیرین نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: بیش از 60 هزار یتیم از ابتدای رمضان تا شب‌های قدر تحت پوشش حامیان و نیکوکاران قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان طرح‌های مختلفی برای حمایت از ایتام تحت پوشش امداد اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به طرح اکرام ایتام، طرح محسنین و طرح طاها اشاره کرد.
ستاری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از ایتام در سال‌های آینده و در زمانی که در سن ازدواج قرار می‌گیرند که در این راستا طرح‌های مختلفی برای حمایت از این قشر انجام شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: طرح آتیه یکی از طرح‌های مد نظر کمیته امداد است که در این طرح حامیان ماهیانه حداقل 20 هزار تومان به نام ایتام در شرکت بیمه‌ای معرفی شده واریز می‌کنند به طوری که در فاز اول 50 هزار یتیم و در فازهای بعدی مابقی ایتام تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
ستاری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این حساب تا سن 18 سالگی قابل برداشت نباشد و پس از آن یتیم تحت پوشش از تسهیلات در نظر گرفته در بخش‌های مختلف استفاده کند.

 


هماهنگ‌کننده سابق کاخ سفید در امور تروریسم با انتقاد از رویه کنونی 1+5 در قبال ایران خواستار تعامل بیشتر میان دو طرف شد.
پایگاه خبری «بلومبرگ» با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب کشورمان، این اتفاق را شمارش معکوسی برای مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی برشمرد و نوشت: بعد از یک دهه مذاکرات بی‌ثمر و تحریم‌های اقتصادی سخت، احتمال دارد در 12 ماه آینده، تلاش بین‌المللی برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شدیدتر شود و یا شکسته شود.
این گزارش به نقل از «گری سیمور» هماهنگ‌کننده سابق کاخ‌سفید در امور تروریسم و منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی افزود: اولین آزمون درباره اینکه آیا روحانی می‌تواند مسیر متفاوتی را در پیش گیرد این است که آیا ایران پیشنهاد اوباما برای مذاکرات دو جانبه را می‌پذیرد یا خیر. او مذاکرات 1+5 با ایران را روش ناکارآمدی برای انعقاد توافق قلمداد می‌کند.
سیمور با اشاره به اینکه در نشست‌های 1+5 با ایران حضور داشته، گفت: برای رسیدن به توافق، باید دو گروه اصلی یعنی ایران و آمریکا وارد مذاکره شوند.

 


زاهدان- خبرنگار کیهان:
رشد 66 درصدی صادرات در سیستان و بلوچستان این استان را در بین 5 استان اول کشور قرار داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه تعیین شده توسط هیئت دولت در زمینه صادرات غیرنفتی و اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، رشد صادرات در استانها نسبت به سال گذشته باید 14 درصد افزایش یابد، که این رشد در سیستان و بلوچستان به 66 درصد رسیده است و از برنامه تعیین شده هم جلوتر هستیم.
نادر میرشکار گفت: با عنایت به تسهیلات فراهم شده، سیاستگذاری‌های مناسب و دیدگاه‌‌های مثبت مدیران نسبت به موضوع صادرات غیرنفتی و همراهی و همکاری بخش خصوصی به برنامه‌های توسعه‌ای دست یافتیم.
وی افزود: برون‌رفت از تجارت سنتی و پیش‌روی به سمت تجارت نوین، ایجاد زیرساختهای مناسب توسعه اقتصادی در استان از جمله راه‌ها، تجهیز گمرکات و بازارچه‌های مرزی، ایجاد پایانه‌‌های مرزی، توسعه اسکله‌ها و بنادر، ایجاد شبکه حمل ونقل ریلی و جاده‌ای مناسب از عوامل مهم افزایش صادرات و قرار گرفتن استان در بین 5 استان اول کشور در زمینه صادرات غیرنفتی است.
میرشکار گفت: طی سال گذشته کالاهایی به ارزش 438 میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، عمان، سومالی، کویت، مالزی، کنیا، امارات، عراق و فنلاند صادر شده است.

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هتک‌حرمت تروریست‌های سوری به مرقد مطهر عمار یاسر و اویس قرنی اوج خباثت آنها برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی در آیین رونمایی از سه اثر مکتوب از تالیفات جدید بنیاد بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) گفت: مسلمانان به ویژه مردم ایران اسلامی نمادهای مذهبی و مربوط به ائمه اطهار را از گذشته‌های دور تاکنون گرامی داشته و هتک حرمت به اماکن متبرکه شیعیان، عشق مردم به ائمه(ع) را از بین نمی‌برد.
وی بیان کرد: مردم کشورهای اسلامی به ویژه ایران در طول تاریخ برخلاف همه ناملایمات، سختی‌ها، جنگ و تفرقه همواره نمادهای ائمه‌اطهار(ع) و معصومین را گرامی داشته و آداب زیارت آنها را به جای آورده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هتک حرمت حرمین هرگز پیوند محکم و ایمان قلبی مردم به ائمه اطهار را از بین نمی‌برد و هدف اصلی هتاکان به خود مشغول کردن مسلمانان و غافل کردن آنان از اهداف پلید دشمنان اسلام است.
حسینی افزود: اکنون موج اسلام‌گرایی، اروپا و نقاط مختلف جهان را فرا گرفته و بسیاری از غربیان به اسلام گرویده‌اند و شماری از کلیساها به مسجد تبدیل شده‌اند لذا این تغییرات سردمداران غربی را به وحشت انداخته است.
وی بیان کرد: هتک حرمت اماکن مقدس مسلمانان به طور قطع نتیجه عکس می‌دهد و دشمنان هرگز موفق نمی‌شوند با ارتکاب به این اعمال ناشایست از گسترش اسلام‌گرایی در جهان جلوگیری کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اصلی مقابله با هتاکان حرمت اماکن متبرکه و مخالفان اسلام ترویج فرهنگ اهل بیت است که اگر بتوان این معارف اصیل را به دنیا معرفی کرد هرگز نگرانی بابت افراد نابخرد مزبور وجود نخواهد داشت.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
نایب رئیس شورای اصناف از راه‌اندازی بانک اصناف کل کشور خبر داد.
جلال‌الدین محمد شکریه که در مراسم بهره‌برداری از ساختمان مجتمع امور صنفی شهرستان رودسر سخن می‌گفت با اعلام این خبر اظهار داشت: این بانک با سرمایه اولیه 400 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر پذیره‌نویسی، خانواده‌های اصناف و شاغلان آن هم می‌توانند سهام را خریداری کنند.
نایب رئیس شورای اصناف کشور همچنین از راه‌اندازی بیمه اصناف در کشور خبر داد و گفت: شورای اصناف کشور اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این بیمه را در دستور کار قرار داده و این طرح با کمک دولت جدید اجرایی خواهد شد.
جلال‌الدین محمد شکریه در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 میلیون واحد صنفی در کشور فعال است، گفت: واحدهای صنفی که فاقد پروانه کسب باشند تا پایان مردادماه سال جاری پلمب و تعطیل می‌شوند.

 


اقدامات خوبی در راستای خارج کردن پادگان‌های ارتش از داخل شهرها در سراسر کشور صورت گرفته است.
معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر در جلسه بررسی آخرین وضعیت انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر افزود: در حال حاضر حدود 5 میلیون متر مربع از پادگان‌های ارتش در سراسر کشور در دست بازسازی و تعمیر است که این امر، نشان دهنده عزم راسخ برای نوسازی و انتقال پادگان‌های ارتش به خارج از شهرها می‌باشد.
سرتیپ سیدفرامرز حسینی اظهار کرد: در مورد انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر ارومیه نیز عزم مسئولان و فرماندهان ارشد ارتش بر خروج سریع‌تر این پادگان قرار گرفته و به همین دلیل باید اقدامات لازم به طور سریع انجام گیرد.
معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم برنامه‌ریزی تمامی نهادهای مرتبط، در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد و به زودی شاهد تغییر مکان این لشکر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان ارومیه‌ای با بازگشایی ادامه خیابان امام باشیم.
پادگان لشکر 64 ارومیه که از قدیمی‌ترین پادگان‌های جمهوری اسلامی است هم‌اکنون در مرکز ارومیه قرار گرفته که با انتقال آن به خارج از شهر و بازگشایی امتداد خیابان امام بخش مهمی از مسائل ترافیکی این شهر حل خواهد شد.

 


معاون محیط زیست دریایی از توقف ساخت اولین بیمارستان دریایی در شمال و جنوب کشور به دلیل تخصیص نیافتن ارز خبر داد.
کرباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به طراحی اولین موزه محیط زیست دریایی در یک لنج فرسوده ادامه داد: این موزه که قرار بود در یک لنج فرسوده طراحی و ساخته شود و به دنبال آن آکواریوم‌هایی در آن تعبیه شود که انواع و اقسام گونه‌های آبزی متعلق به خلیج‌فارس و دریای عمان در آن به نمایش گذاشته شود و در صورت استقبال شهروندان نمونه مشابه در دیگر سواحل نیز اجرا شود اما در گام اول به خاطر نبود اعتبارات متوقف شده است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بانک ژن آبزیان و خلیج‌فارس و دریای خزر اظهار داشت: بیش از هزار و 600 گونه در خلیج‌فارس موجود است که مجموعه‌ای از گونه‌‌هایی است که ممکن است در کل دنیا به صورت انفرادی یافت شود، مانند لاک‌پشت‌ها که از هفت گونه لاک‌پشت شناخته شده در دنیا 5 گونه آن در خلیج‌فارس شناسایی شده که جزو گونه‌‌های نادر و حساس محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی یک بانک ژن که هر نوع آبزی از جمله ماهی زینتی و یا‌ آبزی خوراکی اعم از بزرگ جثه و کوچک جثه در دستور کار قرار گرفت که پیرو آن با دانشگاه‌های کشور و مرکز تحقیقات شیلات مذاکره کردیم و برآورد هزینه شده اما به دلیل نبود اعتبارات همچنان متوقف شده است.
کرباسی در ادامه با اشاره به اهمیت این بانک ژن اذعان داشت: با راه‌اندازی این بانک این امکان به وجود می‌آید که در حین اجرای طرح شمارش آبزیان را داشته باشیم و در نتیجه این سرشماری اطلاعات پایه‌ای باشد برای پاسخگویی سوالات بعدی و سنجش وضعیت آبزیان چرا که ما در حال حاضر اطلاعات پایه‌ای نداریم و نمی‌توانیم بگوییم وضعیت رو به بهبود و یا رو به وخامت است.

 


رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به جابه‌جایی زندان‌ها به خارج از شهر گفت: مصوبه جابه‌جایی 8 زندان بزرگ کشور از سوی دولت دریافت شد و در این زمینه اعتبارات مورد نیاز اختصاص یافته است.
به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی، پنجشنبه شب در جشن گلریزان گفت: مصوبه جابه‌جایی8 زندان بزرگ کشور به خارج از شهر از سوی دولت دریافت شده است.
وی افزود: سازمان زندان‌ها از سالیان گذشته آمادگی خود را برای انتقال زندان مشهد به خارج از شهر اعلام کرده و برابر قانون متولی اصلی این موضوع وزارت راه و شهرسازی است.اسماعیلی ادامه داد: به منظور اجرای این مصوبه در تبریز عملیات انجام پروژه جابه‌جایی زندان در این شهر آغاز شده اما مراحل انتقال زندان مشهد به دلیل اینکه وزارت راه و شهرسازی در رابطه با تامین زمین جایگزین دچار مشکل بوده به تاخیر افتاده است.
رئیس ستاد دیه کشور با اعلام این مطلب که 200 میلیارد تومان برای پروژه انتقال زندان مشهد تخمین زده شده است افزود: به تازگی زمینی برای انتقال زندان مشهد تایید شده اما هنوز مقدمات تملک آن فراهم نگردیده است.وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آزادی زندانیان به عنوان سیاست ستاد دیه کشور مطرح است، افزود: گروهی از زندانیان به دلیل جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند اما سیاست ستاد دیه تنها منحصر به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیست و این امر شامل تمامی کسانی است که در زندان به سر می‌برند.اسماعیلی افزود: مجرمان باید به شکل‌های دیگر مجازات شوند تا از میزان جرایم کیفری کاسته شود و در این راه ضروری است با بهره‌گیری از فرهنگ اصیل قرآنی و دینی نسبت به حرفه‌آموزی و سوادآموزی زندانیان اقدام کرد تا در دوران تحمل کیفر دچار تحول اخلاقی و روحی شوند.رئیس ستاد دیه کشور ادامه داد: هم‌اکنون به منظور اجرای سیاست‌های ستاد دیه زندانی پس از گذراندن یک سوم محکومیت و در صورت اصلاح با استفاده از تخصیص‌های درنظر گرفته شده از زندان خارج می‌شود.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
بارندگی‌های اخیر گیلان باعث نجات شالیزارهای شهرستان رضوانشهر شد.
به گزارش خبرنگار ما، بارندگی اخیر در گیلان که موجب خوابیدن خوشه‌های برنج در برخی از شالیزارهای استان شد اما در عوض به بسیاری از شالیزارهای گیلان از جمله شالیزارهای برنج شهرستان رضوانشهر که به علت کمبود آب در معرض از بین رفتن قرار داشتند جانی دوباره بخشید و مشکل کمبود آب کشاورزی در بسیاری از نقاط گیلان از جمله 5 روستای شهرستان بندرانزلی را برطرف ساخت.
براساس گزارش سازمان هواشناسی گیلان، بارندگی‌های اخیر در این استان به دلیل استقرار سامانه کم فشار در سطح زمین و وجود جریانات ناپایدار در سطوح فوقانی جو رخ داده که از این بین شهرستان انزلی پس از 4 روز بارش با 9/101 میلی‌لیتر بارندگی بیشترین میزان بارش باران را در سطح استان داشته است.

 


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده در مدارس نوسازی شده خبر داد.
مرتضی رئیسی گفت: این اطمینان وجود دارد که هیچ یک از مناطق زلزله‌زده برای آغاز سال تحصیلی جدید با مشکلی مواجه نباشند و همانگونه که در زلزله آذربایجان شرقی در سال گذشته سازمان نوسازی توانست به موقع کلاس‌های مورد نیاز را تامین کند، امسال نیز در مناطقی که حادثه زلزله رخ داده، این روند ادامه دارد.
وی افزود: علی‌رغم اینکه زلزله آذربایجان شرقی در مردادماه سال گذشته رخ داده بود، اما سازمان نوسازی در یک بازه زمانی 40 روزه توانست با تامین فضای مناسب و حتی کلاس‌های پیش‌ساخته برای آغاز سال تحصیلی آماده باشد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال نیز با توجه به زلزله‌ای که در مناطقی از بوشهر رخ داده، روند بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی در حال انجام است و تا مهرماه مدارس این مناطق آماده می‌شود.
وی ادامه داد: در منطقه بشاگرد نیز که اخیرا دچار حادثه زلزله شده تلاش اداره کل نوسازی ادامه دارد تا برای آغاز سال تحصیلی فضای مناسب آموزشی در اختیار دانش‌آموزان این منطقه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه این مناطق جزو مناطق محروم و کم برخوردار کشور است، افزود: قطعا فعالیت‌هایی که در این مناطق صورت می‌گیرد در جهت جایگزینی مدارس و کلاس‌های با استاندارد بالاست.
به گفته رئیسی، همچنین در منطقه «شنبه» نیز که یکی از مناطق زلزله‌زده است، کلاس‌های درس در حال آماده‌سازی هستند.
وی ادامه داد:‌ در مدت زمان کوتاه، در مناطقی که زلزله اتفاق افتاده، کلاس‌های درس با استحکام بالا جایگزین کلاس‌های تخریبی خواهد شد.

 


معاون صید و بنادر ماهیگیری استان بوشهر گفت: با توجه به مثبت بودن نتایج بررسی موسسه تحقیقات شیلات ایران برای صید میگو، صیادان بوشهری از دیروز برای صید این گونه آبزی رهسپار دریا شدند.
عبدالحسن تنگستانی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر افزود: امسال 12هزار صیاد در قالب یک هزار و 110 شناور شامل 300 لنج صیادی، 800 قایق و 10کشتی برای صید میگو عازم دریا می‌شوند.
وی با بیان اینکه حدود 40درصد میگوی کشور در استان بوشهر صید می‌شود اظهار داشت: 65 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از گونه ببری سبز و مابقی گونه‌های سفید و سرتیز هستند.

 


مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان از محکومیت 10 میلیارد ریالی قاچاقچی دارو در این استان خبر داد.
حمیدرضا عزیزپور دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق انواع کالا از جمله اقداماتی است که به صورت مستمر توسط ادراه کل تعزیرات حکومتی استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به حکم قطعی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان تصریح کرد: به موجب این حکم قاچاقچی انواع دارو به ضبط همه کالاهای مکشوفه و مورد قاچاق به نفع دولت و ضبط خودروی حامل کالاهای قاچاق محکوم شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی زنجان خاطرنشان کرد: همچنین این قاچاقچی به پرداخت 10 میلیارد و 227 میلیون و 670 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.
وی در ادامه به محکومیت 4 میلیارد ریالی یک شرکت خدمات بازرگانی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: این شرکت به موجب حکم صادره توسط یکی از شعب بدوی اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان، به اتهام عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری به پرداخت این مبلغ جریمه محکوم شده است.
عزیزپور در ادامه به محکومیت یک شرکت بازرگانی داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: براساس حکم یکی از شعب بدوی اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان به اتهام عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری این شرکت به پرداخت مبلغ 2میلیارد و 600 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.
وی در ادامه از محکومیت 35 میلیون ریالی یک قاچاقچی کالا و ارز در زنجان خبر داد و گفت: جرم این فرد، قاچاق 298 ثوب شلوار لی خارجی بود.

 


در حالی که دمای هوا در شهرستان ریگان طی روزهای پایانی هفته اخیر به 50 درجه سانتی‌گراد رسید، اما بارش باران و تگرگ تابستانی این شهر کویری را طراوت
بخشید.
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، بارش باران و تگرگ چهارشنبه شب در حالی در ریگان واقع در استان کرمان صورت گرفت که دو روز قبل آن مردم این شهر شاهد وزش توفان شن بودند.
این بارش رحمت الهی در مناطق کوهستانی شهرستان از شدت خاصی برخوردار بود، اما خساراتی در پی نداشته است.
معاون فرماندار ریگان به خبرنگار فارس گفت: این بارش موجب خوشحالی مردم و طراوت کویر ریگان و همچنین شادابی و نشاط در مناطق کوهستانی شد.
محمدصادق دادالله‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه این بارش از شدت خاصی برخوردار بود،‌ اما خساراتی را در پی نداشت و موجب خوشحالی دامداران، عشایر و کشاورزان این شهرستان شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10