(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 مرداد 1392 - شماره 20561

آمادگی سازمان‌ها برای برگزاری نمازعیدفطر
سیل سیستان 100 خانوار را آواره کرد
کشف 195 تن موادمخدرروانگردان در کشور
شورای شهر هفته آینده بررسی می‌کند
کشتی‌هایی که به جای «دارو» خودروهای لوکس وارد کرده‌اند
حوادث کوتاه از کشور
زن لرستانی در 2 زایمان 10 نوزاد به دنیا آورد
دستگیری سارقان یک کیلو و 800 گرم طلا در اصفهان
سردار رحیمی اعلام کرد
محدودیت‌های ترافیکی روز عید فطر
مشمولان دیپلم و زیر دیپلم به خدمت فرا خوانده شدند
جوان بادرودی کیف حاوی یک میلیارد ریال را به صاحبش برگرداند
دستگیری لیدر اصلی عرفان کاذب در اصفهان
دبستان فرهنگ منطقه 13 تهران پلمب شد
تیراندازی مرگبار در پنسیلوانیا
مهمان ناخوانده قاتل دو کودک خردسال
سانحه هوایی درفرودگاه ژاپن
توقف عملیات نجات مهاجران غیرقانونی
واشنگتن پست فروخته شد
   


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: 209 آتش‌نشان از روز پنج‌شنبه برای ایمنی نمازگزاران عیدسعید فطر در دانشگاه تهران و مسیرهای منتهی به آن مستقر خواهند شد.
سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: امسال علاوه بر 100 ایستگاه آتش‌نشانی که به صورت آماده‌باش کامل هستند استقرارهای ویژه‌ای در 2 حلقه داخلی و خارجی در محل برگزاری نماز صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: 69 اکیپ استقراری شامل 52 دستگاه خودرو و 17 دستگاه موتورسیکلت در معیت 209 آتش‌نشان از شامگاه 5شنبه داخل دانشگاه تهران و 12 آتش‌نشان دیگر با تجهیزات از بامداد روز جمعه در دانشگاه تهران و مسیرهای منتهی به دانشگاه مستقر خواهند شد و تا پایان مراسم در محل حاضر خواهند بود.
خدمات‌رسانی
شرکت مترو
شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: استفاده از مترو در تهران ابتدای روز عیدسعیدفطر تا پایان برگزاری نماز عید برای مسافران رایگان می‌باشد.
در ضمن برای تسهیل در انتقال نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در دانشگاه تهران، متروی تهران خدمات ویژه و سرویس‌های فوق‌العاده‌ای در خطوط داخلی تهران ارائه خواهد کرد.
تمهیدات هلال‌احمر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران ضمن تشریح تمهیدات هلال‌احمر هنگام برگزاری نماز عید فطر از آمادگی کامل عوامل امدادی برای ارائه خدمات در این روز خبر داد.
سیدمنتظر شبر در این باره گفت: در راستای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و نمازگزاران عید سعید فطر بیش از 520 تن از عوامل کادر و داوطلب امدادی و پزشک به همراه 32 دستگاه آمبولانس، 32 دستگاه خودروی امدادی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتاق عمل سیار و یک دستگاه Icu Mobile به ارائه خدمات به نمازگزاران می‌پردازند.
وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان تهران همچون سال‌های گذشته با استقرار اکیپ‌هایی در محل اقامه نماز به ارائه خدمات امدادی- درمانی خواهد پرداخت.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با اشاره به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و اتاق عمل سیار در محل برگزاری نماز عید سعید فطر در شهر تهران خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس و اتاق عمل سیار که مجموعه تجهیز شده‌ای از امکانات و تجهیزات پزشکی را در مواقع مورد لزوم خواهد داشت.

 


در پی بارندگی‌های شدید روزهای گذشته در سیستان و بلوچستان سیل بخش‌های جنوبی این استان را فرا گرفت.
ریزش شدید باران و نیز جاری شدن سیل خسارات زیادی به منازل خشت و گلی، زمین‌های کشاورزی و راه‌های روستایی شماری از مناطق روستایی جنوب سیستان بلوچستان وارد کرده است.
فرماندار قصرقند در این خصوص گفت: وقوع سیل شب گذشته در این شهرستان هیچگونه خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی بر جای گذاشته است.
به گزارش ایرنا کوروش محمدی در نشست ستاد بحران قصرقند براساس برآورد اولیه وقوع سیل 30 میلیارد ریال به بخش‌های زیربنایی مناطق روستایی و شهری این شهرستان خسارت وارد کرد.
وی اظهار داشت: بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان باعث تخریب سیل‌بند حفاظتی شهر قصرقند، تخریب منازل خشتی و گلی، جاده‌های شهری و روستایی، منابع آبی، باغات و مزارع کشاورزی این شهرستان شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران قصرقند گفت: براساس گزارش‌های رسیده بیشترین خسارت به بخش‌های مرکزی و تلنگ این شهرستان وارد شده است.
وی گفت: ارتباط بیش از چهل روستا به مرکز شهرستان قصرقند قطع شده است و تردد در آنها امکان‌پذیر نیست.
بخشدار تلنگ از توابع شهرستان قصرقند نیز گفت که راه‌های ارتباطی 31 روستا در این بخش بر اثر وقوع سیل و جریان یافتن روان آب قطع شده است.
همچنین به گزارش ایسنا رئیس ستاد مدیریت بحران قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان از مرگ یک پسر پنج ساله در پی جاری شدن سیل خبر داد.
کوروش محمدی در این باره گفت: این پسربچه به نام سینا بری در محله کورسر شهرستان قصرقند طعمه طغیان رودخانه کاجو شد.
به گزارش فارس کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی 48 ساعت آینده بارندگی‌ها در شهرستان‌های زاهدان، خاش، شمال سراوان و ایرانشهر شدت گرفته به گونه‌ای که آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.
علی ملاشاهی افزود: اخطاریه برای فرمانداران هر یک از شهرستان‌ها ارسال شده است.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از فردا وزش باد در شمال استان نیز شدت می‌گیرد.
وی اذعان داشت: سرعت وزش باد 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و دید افقی را به شدت کاهش می‌دهد.
ملاشاهی در پایان متذکر شد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی‌ها در شهرستان خاش با 32 میلی‌متر باریده است.
سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون کارشناسان مشغول بررسی میزان خسارات وارده هستند.
وی افزود: در حال حاضر با همکاری دستگاه‌های امدادی، 68 خانواده منطقه سوران در مکانی امن اسکان موقت یافته‌اند.
این مسئول با بیان اینکه امدادرسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد، هم‌اکنون مشکل قطعی برق در هیچ کدام از روستاها نداریم.
رئیس ستاد مدیریت بحران قصرقند گفت: براساس برآورد اولیه تاکنون افزون بر پنج میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زیربنایی بخش تلنگ وارد شده است.

 


معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف 195 تن انواع موادمخدر و روانگردان‌ها در کشور طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.
به گزارش ستاد مبارزه با موادمخدر؛ سردار بهرام نوروزی به تشریح کشفیات چهار ماه نخست سال‌جاری پرداخت وگفت: 167 تن از مجموع کشفیات این مدت (86 درصد) توسط ناجا انجام شده که این میزان با توجه به کشف 130 تنی کشفیات ناجا در مدت مشابه سال قبل، 27 درصد افزایش داشته است.
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: همچنین در چهار ماهه اول امسال 26 تن موادمخدر و روانگردان توسط واجا کشف شده است که این میزان با توجه به کشف 10 تنی موادمخدر در مدت مشابه سال گذشته، 160 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته نوروزی، مجموع کشفیات واجا (وزارت اطلاعات) و ناجا طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین با اشاره به افزایش کشفیات ماده مخدر هروئین در سال‌جاری بیان داشت: این تغییر بیانگر دو نکته است؛ یکی اینکه تولید هروئین در افغانستان سیر صعودی فراوانی داشته است و دیگر اینکه تغییر الگوی مصرف به سمت هروئین رفته است.

 


شورای اسلامی شهر تهران هفته آینده مستندات مربوط به ماجرای واردات غیرقانونی وسایل خودرو به جای دارو توسط 4 کشتی را بررسی می‌کند.
یک عضو شورای شهر دیروز در جلسه علنی این شورا از ورود چهارکشتی حامل تجهیزات و خودروهای لوکس به گمرک کشور خبر داد و گفت: این کشتی‌ها قرار بود حامل دارو و واردات آن باشد.
دکتر عباس شیبانی در این تذکر کوتاه خواستار پی‌گیری فوری شورای شهر به این موضوع شد.
پیرترین عضو شورای سوم تهران پس از این اظهارات از 9 عضو شورا برای پیگیری دو فوریت این طرح امضا گرفت و خواستارمطرح کردن این موضوع شد که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه این موضوع را باید پس از بررسی‌های لازم مورد پیگیری قرارداد، گفت: این طرح هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.بنابراین گزارش قرار شد درخواست عباس شیبانی در مورد واردات خودرو به جای دارو تا یکشنبه آینده مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه شورا مطرح شود.
گفتنی است محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز روز شنبه گذشته در گفت‌وگو با تسنیم تعداد این کشتی‌ها را 75 فروند اعلام کرد و گفت: این کشتی‌ها به اسم دارو و کالاهای اساسی حامل خودرو و کالاهای لوکس بودند.
وی نیز تاکید کرده است از کسانی که می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند شکایت خواهد کرد.

 


برق‌گرفتگی شالیکار
شالیکار 69 ساله‌ای که در روستای کلاگر محله شهرستان چالوس مشغول آبیاری شالیزار بود، به دلیل اتصال سیم پمپ آب دچار برق‌گرفتگی شدید شد. وی با حضور گروه‌های امداد و نجات به مرکز درمانی منتقل شد اما در اثر شدت جراحت جان باخت. موضوع جهت رسیدگی بیشتر در دستور کار پلیس قرار گرفت.
برخورد با سارقان موتورسیکلت
بردسکن- خبرنگار کیهان: به دنبال سرقت چند دستگاه موتورسیکلت از سطح شهرستان، پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد که در نهایت با دستگیری یک نفر سارق توسط ماموران کلانتری 11 شهدای این شهر سرنخ موتورسیکلت‌های سرقت شده به دست آمد. با اعتراف وی 2 همدست دستگیرش نیز دستگیر، و هر 3 متهم تحویل مرجع قضایی شدند.
باند سرقت متلاشی شد
بناب- خبرنگار کیهان: با تلاش عوامل نیروی انتظامی بناب، باند سارقان موتورسیکلت در این شهرستان کشف و متلاشی شد. اعضای باند 6 نفره پس از دستگیری به سرقت 20دستگاه موتورسیکلت در بناب و سایر شهرها اعتراف کردند.
توقیف محموله قاچاق
اراک- خبرنگار کیهان: ماموران یگان امداد ساوه، یک دستگاه خودرو حامل 33 دستگاه مانیتور ال‌ای‌دی 19 اینچ قاچاق به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال را در این شهرستان توقیف کردند. محموله به همراه راننده خودرو تحویل پلیس مبارزه با کالای قاچاق شد.
قتل نوزاد به دست پدر
سرخس- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سرخس از قتل نوزاد 25 روزه به دست پدر معتاد خود در این شهرستان خبر داد. وی پس از مصرف مواد مخدر، در حین مشاجره با همسر خود، با میله آهنی ضربه‌ای به سر نوزاد زد که موجب مرگ وی شد. ماموران این فرد را در مخفیگاهش دستگیر کرده و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
سرقت در پوشش زنانه
چناران- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چناران گفت: مرد 50 ساله‌ای که با پوشش چادر زنانه اقدام به سرقت سیم و کابل‌های مخابرات در شهرستان چناران می‌کرد، با تلاش پلیس آگاهی دستگیر شد. وی به 10 فقره سرقت اعتراف کرد.
سقوط خودرو به دره
الیگودرز- خبرنگار کیهان: در اثر سقوط خودروی لندکروز به دره در حوالی روستای چلان و 3کیلومتری امامزاده محمدحسن(ع) در شهرستان الیگودرز 5 تن سرنشین خودرو بشدت مجروح شدند. حادثه‌دیدگان توسط دو دستگاه آمبولانس پایگاه امداد و نجات به مرکز درمانی انتقال یافتند.
پلمب نمایشگاه اتومبیل
تبریز- خبرنگار کیهان: 6 نمایشگاه اتومبیل در تبریز به دلیل سد معبر و ایجاد مزاحمت در رفت و آمد مردم و پارک خودروها در پیاده‌رو توسط پلیس این شهرستان پلمب شد.
در همین ارتباط به 25 نمایشگاه اتومبیل دیگر تذکر داده و در این باره تعهدات لازم از ایشان گرفته شد.
نابودسازی داروی غیرمجاز
بناب- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور مسئولان بهداشتی، قضایی و انتظامی بناب، مقادیری داروی قاچاق و تاریخ گذشته در این شهرستان معدوم شد. مقدار حجمی داروهای کشف شده 10مترمکعب و ارزش تقریبی آنها بیش از 3 میلیارد ریال بود.
انهدام باند سرقت
فارس- ساری: فرمانده انتظامی آمل از کشف و انهدام باند زمین‌خواری در این شهرستان خبر داد. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از متهمان به هویت «محمد. م» 32ساله را که با یک خودروی مسروقه در حال تردد در سطح شهر بود، شناسایی و توسط وی 2 همدست دیگرش را دستگیر کردند. متهمان به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرده و تحویل مرجع قضایی شدند.
زورگیران به دام افتادند
ارومیه- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ارومیه گفت: در پی شکایت فردی به یکی از واحدهای گشت انتظامی این شهرستان مبنی بر زورگیری 3 نفر از وی، مراتب در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و ماموران با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های لازم موفق شدند متهمان را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه هر 3 نفر را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی خود اعتراف کردند. با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
زن جوان لرستانی در دو زایمان متوالی 10 نوزاد به دنیا آورد.
الهام بهرامی چگنی که سال گذشته 5 قلو به دنیا آورده بود در دومین زایمان خود در بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد وضع حمل کرد و 5 نوزاد به دنیا آورد.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد گفت: 5 قلوها 4 خواهر و یک برادر هستند.
دکتر حسین جواهری افزود: وزن هر یک از نوزادان بین 830 گرم تا یک کیلو و 60 گرم است که در بخش NTCU این مرکز درمانی نگهداری می‌شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه این زن با علایم زایمان زودرس در 28 هفتگی به بیمارستان مراجعه کرد، تیم پزشکان بیمارستان به سرپرستی دکتر آرزو بهزادیان با استفاده از همه امکانات موفق شدند با عمل سزارین 5 قلوها را سالم به دنیا آورند.
جواهری گفت: با توجه به اینکه این نوع زایمان‌ها نادر است امکانات بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه برای حفظ حیات نوزادان بسیج شده است و نوزادان سومین روز زندگی‌شان را طی می‌کنند.
مادر 5 قلوها که 26 سال سن دارد، سال گذشته 5 قلو باردار شد اما به دلیل شرایط جسمی 5 قلوها فوت شدند.وی حدود 5 سال قبل ازدواج کرد که 37 روز بعد از برپایی جشن عروسی شوهرش در حادثه رانندگی جان سپرد و سپس به عقد ازدواج برادر شوهرش که سه سال از وی کوچکتر است درآمد.
این زن بعد از این ازدواج مدت چهار سال باردار نشد که تحت نظر پزشک زنان و زایمان سال گذشته 5 قلو باردار شد و در نخستین زایمان خود آنان را از دست داد.
مادر 5 قلوها خانه‌دار و پدرشان راننده برون شهری است و وضع مالی آنان برای نگهداری نوزادان مناسب نیست.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
ماموران انتظامی پلیس مرکز استان اصفهان، سارقان یک کارگاه طلاسازی را که مقدار یک کیلو و 800 گرم طلای ساخته و آب شده را به سرقت برده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان این مطلب گفت: سارقان شب هنگام با ورود به کارگاه طلاسازی حدود یک کیلو و 800 گرم طلای ساخته و آب شده را به سرقت برده‌اند.
سرهنگ حسین یاردوستی اضافه کرد: ماموران انتظامی پس از شناسایی محل اختفای مجرمان، در اقدامی ضربتی 3 عضو این باند را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: «م»، «م-ص» و «الف» هر سه نفر 20 ساله تحت بازجویی پلیس قرار گرفتند و متهم ردیف سوم در اعترافات خود اعتراف کرد پس از ورود به کارگاه طلاسازی و سرقت طلاها آنها را به طور مساوی بین خود تقسیم کرده‌اند.
متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 


سرویس اجتماعی -
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آمادگی کامل ماموران پلیس برای برگزاری نماز باشکوه عید فطر در دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش کیهان، سردار حسین رحیمی؛ دیروز در جمع خبرنگاران درخصوص طرح ترافیکی روز عید فطر گفت: امسال طرح محدودیت ترافیکی ویژه عید فطر از ساعت 22 شب عید فطر تا پایان مراسم نماز و عادی شدن ترافیک منطقه در محدوده دانشگاه تهران به اجرا در خواهد آمد.
وی درخصوص محدودیت‌های تردد و توقف در اطراف دانشگاه تهران گفت: از ساعت 22 شب عید فطر توقف هرگونه خودرو در محدوده دانشگاه که از شمال به بلوار کشاورز، از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، از شرق خیابان ولیعصر حد فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر، غرب خیابان کارگر حد فاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و جنوب از خیابان انقلاب اسلامی حد فاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر و خیابان‌های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب شامل فخر رازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه،‌12 فروردین و منیریه جاوید است محدودیت توقف انجام خواهد گرفت.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص محل پارک موتورسیکلت‌ها نیز گفت: در خیابان حجاب حد فاصل خیابان فاطمی تا درب شرقی پارک لاله و پارکینگ لاله در خیابان فاطمی مقابل پارک لاله و همچنین کلیه محورهای جنوبی خیابان انقلاب حد فاصل خیابان ولیعصر تا میدان فردوسی در پارکینگ‌های حافظ و علا‌‌‌ءالدین در تقاطع‌های نوفل‌لوشاتو و جمهوری حد فاصل خیابان انقلاب تا میدان ولیعصر و خیابان نصرت حد فاصل جمالزاده تا خیابان کارگر برای پارک موتورسیکلت‌ها در نظرگرفته شده است.سردار رحیمی در ادامه گفت: خودروهایی که در این مناطق در محدوده دانشگاه پارک شده باشند با جرثقیل به خیابان طالقانی، حد فاصل حافظ تا مفتح و خیابان فاطمی غربی، خیابان کارگر تا چمران انتقال داده می‌شوند.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه صحبت‌هایش از توقیف 9385 خودروی بالای یک میلیون تومان خلافی در پایتخت خبر داد و اظهار کرد:برخی متخلفان، حرفه‌ای هستند و ما در این مدت خودروی پرایدی را متوقف کردیم که تا 17 میلیون خلافی داشته و خلاف کردن برای این‌گونه رانندگان عادی شده و حتی جسورانه دست به تخلف می‌زنند.وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری 9185 خودروی بالای یک میلیون خلافی متوقف شده است، گفت: خودروی این رانندگان متخلف صرفا پس از پرداخت جرایم آزاد می‌شود.
سردار رحیمی همچنین در مورد آمار چهار ماهه گذشته با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال شاهد کاهش مرگ 48 نفر در تصادفات پایتخت بوده‌ایم گفت: همچنین شاهد کاهش 644 نفر در حوزه مصدومان تصادفات و همچنین کاهش 239 فقره تصادفات خسارتی بوده‌ایم که این مهم در نتیجه اقدامات کار فرهنگی صورت گرفته است.

 


کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت در مرداد ماه امسال، برای اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراخوان کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان مرداد ماه 1374 برای انجام خدمت دوره ضرورت، اعلام کرد: کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم این سال‌ها که برگ آماده به خدمت در نوزدهم مرداد ماه امسال از سازمان وظیفه عمومی ناجا دریافت داشته‌اند باید رأس ساعت و تاریخ در نظر گرفته شده در محل و مراکز تعیین شده به منظور اعزام به خدمت دوره ضرورت حضور به هم رسانند.
مشمولان ساکن تهران بزرگ
کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب که دارای برگ آماده به خدمت در مرداد ماه امسال هستند باید رأس ساعت شش صبح روز یکشنبه 20 مردادماه امسال به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح ابلاغ شده، حضور پیدا کنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساکن سایر استان‌های کشور
کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب که دارای برگ آماده به خدمت در مرداد ماه امسال هستند باید رأس ساعت هفت صبح روز یکشنبه 20 مرداد ماه امسال به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود و در ضمن آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت این برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

 


بادرود- خبرنگار کیهان:
جوان بادرودی کیف پول حاوی بیش از یک میلیارد ریال وجه نقد و چک پول را به صاحبش برگرداند.
فرمانده کلانتری 12 بادرود گفت: جوان بادرودی به نام مصطفی شفیعیان کارگر شرکت فولاد نطنز این کیف را که حاوی 800 میلیون ریال وجه نقد و 220 میلیون ریال چک پول و مدارک خودرو بود در خیابان شهید منتظری این شهر پیدا کرد.
سروان علیرضا دهقانی افزود: فرزند یک خانواده تهرانی، در مسیر بادرود به اردستان، هنگام عبور از این خیابان بر اثر بی‌توجهی کیف پول داخل پاکت را همراه با زباله به بیرون پرتاب کرد.
وی گفت: یابنده با یافتن شماره تلفن از داخل کیف، آن را به صاحبش بازگرداند.
وی گفت: یابنده با یافتن شماره تلفن از داخل کیف، آن را به صاحبش بازگرداند. مال‌باخته نیز با حضور در شهر بادرود به نحو شایسته‌ای از این جوان امانت‌دار و نیکوکار تشکر کرد.

 


فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: لیدر اصلی عرفان کاذب در اصفهان دستگیر شد.
عبدالرضا آقاخانی افزود: عده‌ای که با سوءاستفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اشتیاق مردم به خصوص جوانان برای کسب معارف دین به ترغیب عرفان‌های کاذب، پوچ و بی‌محتوا می‌پرداختند در اصفهان شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: در این رابطه چندین نفر از عاملان اصلی انحراف و تبلیغ عرفان‌های کاذب دستگیر و لیدر اصلی آنها به نام «نادر-ب» فردی غیربومی که در برخی از محله‌های شهر اصفهان اقدام به برگزاری جلسات و تبیین نظریات خود می‌پرداخت دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.
این مسئول گفت: خانواده‌ها باید مراقب فرزندانشان باشند و با هدایت و راهنمایی صحیح، آنها را از رفتن به این گونه مجالس برحذر دارند.

 


اولیا و دانش‌آموزان دبستان فرهنگ منطقه 13 آموزش و پرورش تهران روز دوشنبه در اعتراض به پلمب دبستان مذکور مقابل در آن تجمع کردند.
اولیای دانش‌آموزان که از ساعت 30/14 تا 17 روز دوشنبه در اعتراض به پلمب دبستان فرهنگ در مقابل مدرسه مذکور تجمع کرده بودند عنوان کردند، چرا مسئولین در مدرسه‌ای که با مشکل حقوقی مواجه بوده برای سال تحصیلی 93-92 اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان کرده است.
اولیای معترض با بیان اینکه دبستان مذکور از جمله بهترین‌ها در منطقه 13 بوده و قریب به اکثریت دانش‌آموزان آن از خانواده آموزش و پرورش می‌باشند و تا شروع سال تحصیلی جدید 93-92 مدت زیادی نمانده است از مسئولین آموزش و پرورش و ریاست قوه قضائیه خواستند تا نسبت به رفع مشکل مذکور اقدام عاجل نموده و قریب به 500 دانش‌آموز و اولیای آنها را از نگرانی برهانند.

 


در جریان تیراندازی در یکی از مناطق شهری ایالت پنسیلوانیای آمریکا 6 تن کشته و مجروح شدند.
بنابر اعلام پلیس محلی ایالت پنسیلوانیا، یک مرد مسلح با تیراندازی به سمت افراد حاضر در جلسه مدیران شهری، جان سه نفر را گرفت. همچنین در این حادثه سه نفر دیگر از جمله ضارب مجرح شدند.
پلیس پنسیلوانیا اعلام کرد: دو تن از قربانیان در دم جان باختند و نفر سوم پس از انتقال به بیمارستان براثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. سه مجروح حادثه نیز تحت درمان قرار گرفتند. در این حادثه یک نفر دیگر نیز به دلیل فشار روانی دچار حمله قلبی شد.
بنابر اعلام پلیس،‌ متهم پس از آنکه وارد ساختمان محل برگزاری این جلسه شد، اقدام به تیراندازی کرد و پس از ترک ساختمان، دوباره به محل حادثه بازگشت و به دام پلیس افتاد.به گزاش شبکه خبری ان‌بی‌سی، پلیس با بیان اینکه ضارب در بازداشت به سر می‌برد اعلام کرد: بررسی‌های بیشتر برای کشف جزئیات حادثه ادامه دارد.تیراندازی در آمریکا به سوی مردم یک امر فراگیر شده است هر چند کاخ سفید تلاش‌هایی برای محدود کردن استفاده از اسلحه انجام داده اما وجود لابی قدرتمند اسلحه و ارتباط گسترده قانونگذاران آمریکایی با این لابی و کارخانه‌های تولید سلاح موجب شده تا طرح کنترل سلاح راه به جایی نبرد.

 


ورود مار پیتون فراری به یک آپارتمان مسکونی در کانادا به مرگ دو کودک منجر شد.
بنا بر اعلام پلیس کانادا، این پیتون از یک فروشگاه خزندگان که در طبقه پایین این ساختمان مسکونی قرار داشت به داخل خانه راه یافت و دو کودک پنج و هفت ساله را خفه کرد.
شواهد اولیه حاکی از آن است که این مار پیتون پس از فرار از محل نگهداری‌اش، وارد سیستم تهویه و سپس آپارتمان شده و هر دو کودک را خفه کرده است.
پلیس پس از پیدا کردن این پیتون در محل حادثه اعلام کرد: طول این حیوان بیش از چهار متر بوده و حدود 44 کیلوگرم وزن داشته است.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، اجساد این دو کودک برای آزمایش‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

 


هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی کره جنوبی هنگام نشستن در فرودگاهی در شمال غرب ژاپن از باند خارج شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه از توکیو گزارش داد: پرواز خطوط هوایی «کورین ایرلاینز» اواخر دوشنبه هنگام نشستن در فرودگاه «نییاگاتا» ژاپن نتوانست به موقع متوقف شود و پس از پیمودن طول باند از آن خارج شد. این هواپیما از نوع بویینگ 737 بود که از فرودگاه بین‌المللی «اینچئون» سئول عازم فرودگاه «نییاگاتا» شده بود، نیمی از بدنه این هواپیما در این فرود از باند خارج شده بود.
در این گزارش، به آسیب‌های احتمالی اشاره‌ای نشد اما تصریح شد که 19 پرواز به دلیل وقوع این سانحه لغو شد.
این گزارش حاکی است، این دومین سانحه برای خطوط هوایی کره جنوبی در یک ماه اخیر است.
یک فروند هواپیمای خطوط هوایی «اشین ایرلاینز» متعلق به کره جنوبی 15 تیر ماه هنگام نشستن در فرودگاه سانفرانسیسکو دچار سانحه شد که در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند.

 


دولت مالزی اعلام کرد عملیات نجات 33 مهاجر غیرقانونی که در آب‌های این کشور غرق شده‌اند را متوقف کرده است.
بیش از چهار روز پیش قایق چوبی حامل 44 مهاجر غیرقانونی اندونزیایی که تلاش می‌کردند برای تعطیلات عید فطر خود را از مالزی به اندونزی برسانند در آب‌های جنوب مالزی غرق شد.
از مجموع سرنشینان این قایق که در میان آنها زن و بچه نیز به چشم می‌خورد تنها چهار مرد نجات پیدا کردند و این در حالی است که تاکنون جنازه هفت تن پیدا شده است.
عملیات جستجو برای یافتن دیگر سرنشینان قایق تا دوشنبه ادامه داشت اما موفقیتی به دست نیامد.
به همین دلیل آژانس عملیات دریایی مالزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از غروب دوشنبه عملیات جستجو را متوقف می‌کند؛ زیرا احتمال نجات این افراد بسیار کم است.

 


روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به قیمت 250 میلیون دلار به بنیانگذار میلیاردر سایت بازاریابی «آمازون» فروخته شد.
به گزارش روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی»، «جف بیزوس» بنیانگذار و مدیر اجرایی سایت «آمازون» که یک سیستم و سایت حرفه‌ای برای بازاریابی و تجارت در اینترنت است، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» را به قیمت 250 میلیون دلار خرید.وی که این مبلغ را نقدی داد تصریح کرد که روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، بخشی از سایت خرده‌فروشی آمازون نخواهد بود.
بیزوس اعلام کرده که سیاست‌های روزنامه و کارکنان این روزنامه را تغییر نخواهد داد.
هنوز مشخص نیست مشکلات مالی سهمی در فروش این روزنامه آمریکایی به یک میلیاردر داشته یا خیر.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10