(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 مرداد 1392 - شماره 20561

کوتاه از ورزش شهرستانها
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اعلام کرد
حضور بیش از 25 درصد جوانان در آیین‌های نمازجمعه همدان
ایران در کیهان
 اهالی کلات نادر امسال یکصد میلیون تومان زکات پرداخت کردند
کمبود جایگاه‌های سی‌ان‌جی معضل 93درصد تاکسیرانان شیراز
گشایش پژوهشکده متابولیک دانشگاه علوم پزشکی زنجان
96 دانش‌آموز هرمزگانی در رقابت‌های کشوری قرآن و معارف شرکت کردند
آموزش قرآن به کودکان با روش‌های نوین
بیمارستان بجستان پزشک متخصص سونوگرافی ندارد
طرح ضیافت احکام نیشابور چهارساله شد
گندمکاران خوزستان 138 میلیارد ریال زکات دادند
تشکیل جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بردسکن پس از 7 ماه از انتصاب فرماندار
انتصابات جدید در شهرستانها
یزد اولین پایگاه تشکیل صلح و سازش خانواده در کشور
   


اراک میزبان مسابقات بسکتبال
اراک- خبرنگار کیهان:مسابقات بسکتبال بانوان جوانان منطقه دو کشور، در اراک برگزار شد.
این مسابقات با قهرمانی تیم قزوین پایان یافت و تیمهای همدان و مرکزی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. تیم برتر این مسابقات به رقابت‌های مناطق هشت‌گانه کشور راه یافت.
رقابت 180 کاراته‌کار
* مسابقات انتخابی کاراته استان مرکزی، با شرکت 180 ورزشکار در اراک برگزار شد.
در بخش کمیته نوجوانان این مسابقات، علیرضا مرادی و ابوالفضل پارسایی (اراک)، احسان کاظمی و محمدرضا رفیعی (شازند) و محمدحسین قلعه‌نویی از روستای معصومیه عناوین نخست را کسب کردند.
در بخش کمیته بزرگسالان هم، سعید محجوب‌فرد و محمد عابدی (شازند) و محمدجواد مرادی (اراک) در جایگاه نخست ایستادند.
در بخش کاتا در تمامی رده‌های سنی، علی زند، حسین مولایی، مهدی کارچانی و داریوش شکوری همگی از اراک مقام نخست را بدست آوردند.
افتتاح باشگاه پینت‌بال
* نخستین باشگاه ورزشی پینت‌بال شهر محلات در استان مرکزی، با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.
این باشگاه ورزشی به همت بخش خصوصی در زمینی به مساحت دو هزار متر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال احداث شده است و یکی از بزرگ ترین زمین‌های سر باز پینت‌بال در استان مرکزی است و برای آقایان و بانوان فعال است.
برگزاری آزمون کمربند مشکی
* آزمون کشوری ارتقای کمربند مشکی تکواندو دان‌های سه و چهار با شرکت 90 ورزشکار از استانهای مختلف در اراک برگزار شد.
حسن جدیدی از استان اصفهان به عنوان نماینده فدراسیون و یدالله پیرهادی و حمیدرضا صفری به عنوان ممتحن بر برگزاری این آزمون نظارت داشتند.
برگزاری مسابقات تکواندو بانوان
* مسابقات انتخابی تکواندو بانوان استان مرکزی، در چهار گروه سنی خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در اراک برگزار شد.
نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات تکواندو بانوان کشور که شهریور امسال در تهران برگزار می‌شود، راه یافتند. در این مسابقات 126 تکواندوکار شرکت داشتند.
خرید تیم دسته یکم
* با سقوط تیم فوتبال شهرداری اراک، به لیگ دسته دو در فصل گذشته، طبق توافقات صورت گرفته شهرداری موظف به خریداری امتیاز یک تیم دسته یکی شد.
سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، با اعلام این خبر افزود: در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با اعضای شورا و شهرداری، مسئولان شهرداری آمادگی خود را برای این خرید اعلام کردند.
معرفی برترین‌های کشتی نونهالان
سمنان- خبرنگار کیهان: برترین‌های مسابقات کشتی بسیج نونهالان استان سمنان با پایان رقابت‌ها معرفی شدند.
رئیس تربیت بدنی سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان گفت: مسابقات کشتی نونهالان با حضور 65 نفر از کشتی‌گیران شهرستان‌های سرخه، سمنان، میامی، گرمسار، شاهرود و دامغان در سالن کشتی سپاه استان سمنان برگزار شد.
صادق هروی گفت: در این دوره از مسابقات در مجموع تیمی به ترتیب شهرستان‌های سمنان با کسب 90 امتیاز، گرمسار با کسب 80 امتیاز و دامغان با کسب 77 امتیاز عناوین اول تا سوم را به دست آوردند. وی افزود: علی بوربور، سیدابوالفضل تاج‌گران، ایمان آقابابائیان، احمدرضا مطهر، حامد محبوبی، حسین محبوبی، امیرحسین محبوبی، حسین مقصودی، یونس رستمی و مهدی ترکی نفرات برتر اوزان مختلف این دوره از مسابقات بودند.
رقابت‌های ورزشی بین عشایر سمنان
* نتایج جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج عشایری استانی سمنان که در منطقه ییلاقی چاشم لوبار مهدیشهر برگزار شده بود اعلام شد.
در این جشنواره مسابقاتی در رشته‌های طناب‌کشی، کشتی، تیراندازی، دوومیدانی برگزار شد که تیم طناب‌کشی دیباج و کلاته رودبار به ترتیب عناوین اول و دوم را از آن خود کردند.
در رشته کشتی در وزن منهای 70 کیلوگرم به طور مشترک جابر تبیانیان و احمد نورانی عنوان نخست و حجت نورانی عنوان دوم را از آن خود کردند.
در وزن 70 الی 90 کیلوگرم احمد نورانی و حسن همتی به طور مشترک اول و ایرج صفائی عنوان دومی این وزن را کسب کردند.
در وزن مثبت 90 کیلوگرم نیز آقایان حسین کریمی، محمدعلی روشنیان و محمدمعین بهاریان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در رشته تیراندازی حسن سلمانیان و ذوالفقار از مهدیشهر و امید شادکام از گرمسار عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند. در رشته دو صحرانوردی در رده سنی زیر 20 سال امیرحسین قادری، محمد قاسمی مقام اول و دوم و به طور مشترک محمد حیات، سپهر شهریاری عنوان سوم را کسب کردند.
در همین رشته و در رده سنی بالای 20 سال نیز رضا بهزادی، ناصر خورشیدی و ابوالفضل لشکریان عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.
راهیابی به مسابقات جهانی کاراته
ماسوله- خبرنگار کیهان: «فرید خارابی مقدم ماسوله» عنوان نائب قهرمانی مسابقات کاراته نوجوانان کشور را از آن خود کرد.
«فرید خارابی مقدم» با مربیگری عظیم جمادی پس از درخشش در مسابقات انتخابی کاراته استان، برای شرکت در مسابقات کشوری عازم تهران شد که در این مسابقات حائز رتبه دوم کشوری شد.
گفتنی است این نوجوان ماسوله‌ای با کسب این مقام جواز حضور در مسابقات جهانی کاراته که در کشور اتریش برگزار می‌شود را کسب کرده است.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان گفت:25 درصد از شرکت‌کنندگان در نمازجمعه را جوانان تشکیل می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق حسینی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در مجموع میزان حضور جوانان در نمازهای جمعه استان و به ویژه شهر همدان خوب و مطلوب است اما دراین حوزه باید بیشتر کار کنیم تا از میان نسل جوان جذب بالاتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: هم اکنون در 22 نقطه استان، نمازجمعه اقامه می‌شود و تا پایان سال جاری تعداد این نقاط به 25 مورد خواهد رسید.
این مسئول اضافه کرد: بیش از یک هزار نفر به عنوان اعضای ستادهای نمازجمعه در استان فعالیت دارند که ساعاتی قبل از آغاز نماز و مدتی پس از اقامه آن به خدمتگزاری مشغول می‌شوند و زحمات و تلاش آنهاجای تقدیر دارد.
حسینی به احداث مصلای بزرگ همدان اشاره و اظهار کرد: مصلای بزرگ همدان یکی از چند مصلای معدود در کشور است که با استفاده از اعتبارات ملی احداث می‌شود.
وی یادآور شد: اعتبار اولیه مصلای همدان 100 میلیارد ریال بوده که تاکنون 30 درصد آن تخصیص یافته و برای ادامه کار و تکمیل پروژه، به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان، امامان جمعه را زبان گویای مردم دانست و افزود: در بیان موضوعات توسط ائمه جمعه از سوی این شورا، اجباری وجود ندارد و در خطبه دوم علاوه بر موضوعاتی که به صورت تحلیلی در سایت این شورا قرار می‌گیرد، خطیبان می‌توانند به بیان مسائل و موارد مختلف از جمله مشکلات مردم نیز بپردازند به شرطی که به اتحاد و وحدت عموم لطمه نزند و شامل مسائلی که از طریق تریبون نمازجمعه گفتن آنها صحیح نیست، نشود.
وی خاطر نشان ساخت: اقامه نمازجمعه بر ارتقای فرهنگی مردم و منطقه تاثیر بسیاری دارد، لذا از همه ملت می‌خواهیم تا در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن ما را یاری کنند.

 


دهلران- خبرنگار کیهان: فرماندار دهلران از ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه خبر داد. بهزاد علیزاده در نشست شورای اداری دهلران گفت: با عنایت دولت و پیگیریهای مدیریت ارشد استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین شاخصه‌هایی نظیر کثرت جمعیت و ظرفیت‌های متنوع در حوزه نفت و گاز، زمینه‌های تبدیل شدن به فرمانداری ویژه محقق شده است.
* فرماندار دهلران در نشست شورای اداری شهرستان گفت: از 36هزار هکتار اراضی زیر کشت در این شهرستان، 80 هزار تن گندم برداشت شد. وی اظهار داشت: در طول مدت برداشت، هشت مرکز خرید شامل دو مرکز خصوصی و شش مرکز تولیدی کار خرید گندم از مردم را به عهده داشت که از 80هزار تن گندم تولیدی در شهرستان بیش از 73 هزار تن تحویل مراکز خرید شد.
درچه- خبرنگار کیهان: کانون کلینیک‌های مددکاری اجتماعی استان‌های اصفهان و یزد در اصفهان تاسیس شد. رئیس مرکز زنان سازمان بهزیستی استان اصفهان در آیین افتتاح این کانون گفت: کانون مددکاری اجتماعی اصفهان باید در کمک به مددجویان و کلینیک‌ها فعال و نمونه باشد.
مهناز امامی اظهار داشت: مرکز زنان سازمان بهزیستی استان اصفهان در خدمت این کانون خواهد بود و به همکاری با این مرکز ادامه خواهد داد.
اراک- خبرنگار کیهان: اجرای عملیات خط تغذیه گاز، حد فاصل روستاهای «پاتان» تا «مقصودآباد» در استان مرکزی آغاز شد. با اجرای این پروژه زمینه‌ گازرسانی به 9 روستای این استان با جمعیت 700 خانوار فراهم شد. برای اجرای این طرح، به 5هزار و 350متر لوله فولادی نیاز است. هزینه این پروژه بالغ بر 25 میلیارد و 104 میلیون ریال برآورد شده است.
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: بهزیستی استان سمنان بیشترین آمار را در ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش کسب کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین پهلوان افزود: از ابتدای آغاز نهضت ساخت مسکن در دولت نهم ودهم تاکنون یک هزار و 413 واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است.
* جشنواره فرهنگی و ورزشی بسیج عشایر در منطقه چاشم لوپار مهدیشهر، افتتاح شد. فرمانده سپاه کربلا در حاشیه برگزاری جشنواره گفت: عشایر همواره در صحنه‌های نبرد با دشمنان انقلاب ونظام، با جسارت و بدون ترس و با غیرت عشایری خود حماسه‌های بسیاری را خلق کردند. شاهچراغی افزود: نسل امروز عشایر باید خود را همگام دیگر اقشار به روز کرده و با بصیرت در مقابل دشمنانی که برای همه اقشار جامعه برنامه‌ریزی کرده‌اند، بایستند.
زنجان- خبرنگار کیهان: استاندار زنجان گفت: این استان در سال 90-91 جزو 3 استان برتر در تحقق درآمدهای مالیاتی در سطح کشور است.
محمد رئوفی‌نژاد افزود: بین درآمدهای استان و توسعه و پیشرفت آن ارتباط مستقیمی وجود دارد و در هر سالی که درآمدهای استان بیشتر بوده تعداد بیشتری پروژه تعریف شده است.
اهواز- خبرنگار کیهان: به منظور تسهیل عبور و مرور کامیون‌ها و ترافیک کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) سامانه حواله الکترونیکی در این دروازه راه‌اندازی شد. معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: باتوجه به افزایش فعالیتهای شرکت‌های بخش خصوصی در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی و لزوم تسهیل ترافیک کالا در آن از دروازه جدید این مجتمع بندری موسوم به دروازه خلیج‌فارس بهره‌برداری به عمل آمد و بخشی از عبور و مرور کامیون‌ها از دروازه قدیمی به این سمت منتقل شد.
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی سمنان گفت: در سال زراعی جاری بیش از یکصد و یازده هزار تن گندم در مزارع دیم و آبی استان تولید شده است. امیر رضوی افزود: با تولید این مقدار گندم نسبت به سال گذشته ده درصد رشد تولید داشته‌ایم.
نایین- خبرنگار کیهان: فرماندار نایین گفت: مرحله اول گازرسانی به مسکن مهر نایین با هزینه‌ای افزون بر 13 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
یوسف حسنی افزود: با اجرای این طرح 1100 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند که امیدواریم تعاونی‌های مربوطه، پس از تأیید نظام مهندسی و تکمیل پرونده اشتراک‌پذیری، هرچه سریعتر مشترکان مسکن مهر نایین از این نعمت الهی برخوردار شوند.
زنجان- خبرنگار کیهان: مدیر امور آبفای ابهر گفت: لوله‌گذاری و توسعه شبکه خیابانها و کوچه‌های سطح شهر مشکل آبرسانی و تأمین آب شرب به 200 خانوار ساکن در 9 منطقه این شهر برطرف شد. رستمخانی افزود: توسعه شبکه در این مناطق با مشارکت متقاضیان و از محل اعتبارات داخلی انجام شده است.
ساوه- خبرنگار کیهان: مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرندیه گفت: به دلیل تجهیز باغات پسته این شهرستان به آبیاری قطره‌ای 35درصد کاهش در مصرف آب داریم. احمد قره بیگلو افزود: هزینه تجهیز باغات این شهرستان به صورت 85درصد بلاعوض و 15درصد وام بانکی به کشاورزان داده شد. زرندیه دارای هفت‌هزار و چهارصد هکتار باغات پسته است.

 


کلات نادر- خبرنگار کیهان:
نبی ‌لو دبیر ستاد زکات کشور از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌زاده امام جمعه کلات در زمینه فرهنگ‌سازی فریضه زکات قدردانی کرد.
در این جلسه اکبری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سه ماهه اول امسال 104 میلیون تومان زکات شامل 150 رأس گوسفند و 50 میلیون تومان پول نقد جمع‌آوری شده است. میدانی رئیس اداره زکات استان خراسان رضوی ضمن خشنودی از این حرکت خداپسندانه ساکنین کلات نادر اظهار امیدواری کرده و پیش‌بینی رشد صددرصدی مبلغ زکات را در محصولات زراعی، باغی و شیلات کرد.
قره‌خانی فرماندار کلات نیز با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ‌سازی و آموزش این فریضه از دبیر ستاد و زکات کشور درخواست ساخت فیلم و کلیپ در نقش و جایگاه زکات و برکات آن را در زندگی کرد تا مردم با رسیدن به فرهنگ لازم در این زمینه احساس نیاز به پرداخت زکات واجب و مستحب را در روزمره خود احساس کنند.

 


شیراز- خبرنگار کیهان:
پراکندگی نامناسب و کمبود جایگاه‌های سی ان جی گاز مشکلاتی را برای 93 درصد تاکسیرانان شیراز به وجود آورده است.
مدیرعامل تاکسیرانی شیراز گفت: جایگاه‌های گاز از جنوب و جنوب شرقی شیراز فراتر نرفته و در جهات سه‌گانه دیگر با کمبود ایستگاه‌های عرضه سوخت مواجه هستیم. وی اظهار داشت: اجرایی نشدن ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و سوخت مصوبه هیات وزیران که بر مبنای آن قرار بوده که این کار به مدیریت شهری واگذار شود مانعی در راستای فعالیت اتحادیه‌های حمل ونقل شده است.
منصور مفتاحی افزود: کمبود اماکن سوختگیری ناشی از همین اجرایی نشدن ماده قانونی فوق است. وی گفت: هر خودروی مسافربری گازسوز در طول روز نیازمند حداقل 3 مرحله سوختگیری است و این امر تاکسیرانان را وادار می‌سازد تا از حوزه فعالیتی خود خارج شده و خود را به مناطق سوختگیری برسانند.
مفتاحی اضافه کرد: در کنار این چالش مهمترین معضل دیگر وجود دو هزار تاکسی فرسوده است که در برنامه‌ریزی دو ساله دولت با هدف تبدیل این خودروها هنوز جایگزینی برای آنها نداریم.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
با حضور استاندار زنجان طی مراسمی پژوهشکده متابولیک دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشتمل بر 3 مرکز تحقیقاتی گشایش یافت.
در آغاز این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم‌مقام وزیر در استان به اخذ مجوز دوره فوق تخصصی غدد درون‌ریز و متابولیسم بالغین با مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اولین بار در تاریخ استان اشاره کرد و افزود: با اخذ این مجوز تربیت دانشجو در مقطع فوق تخصصی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعطاء شده است.
دکتر رحیم سروری زنجانی خاطرنشان کرد: این ظرفیت ارزشمند در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت و خودکفایی استان در حوزه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و در نتیجه، افزایش ضریب ماندگاری متخصصان بومی، حائز اهمیت بسیار است.
وی افزود: بیماری‌های متابولیک از مهم ترین تهدیدکننده‌های سلامت حال حاضر دنیاست و به سرعت در حال گسترش می‌باشد و بیماری‌های کلیوی، قلبی وعروقی، دیابت و فشار خون 80 درصد از بار اعتبارات سلامت را به خود اختصاص داده‌اند.
مقام عالی دانشگاه کم تحرکی، چاقی، فشار خون، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از حد نمک و استعمال دخانیات را از عوامل ایجادکننده این بیماری‌ها برشمرد.
در ادامه استاندار زنجان، اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت استان را بیانگر فعالیت‌های اثرگذار و بی‌بدیل دولت در حوزه سلامت و ارتقای شاخص‌های مربوط به این بخش برشمرد و افزود: افزایش تخت‌های بیمارستانی، فضاها و مراکز بهداشتی، دانشجویان وتعداد اعضای هیئت علمی از جمله شاخص‌های ارتقای بهداشت و درمان استان زنجان طی فعالیت‌های دولت نهم و دهم محسوب می‌شود.
محمد رئوفی‌نژاد یادآور شد: ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تیپ دو به یک، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی زنجان را جزو 16 دانشگاه برتر قرار داده و این ارتقای ارزشمند مرهون فعالیت‌های بی‌وقفه دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.

 


بندرعباس- خبرنگار کیهان:
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از حضور 96 دانش‌آموز هرمزگانی در رقابت کشوری قرآن و معارف دانش‌آموزی خبر داد.
احمد آخوندی در نشست شورای قرآن آموزش و پرورش هرمزگان افزود: روند انتخاب برگزیدگان کشوری از سطح مسابقات آموزشگاهی با حضور بیش از 150 هزار نفر آغاز شد که از این تعداد 2 هزار و 12 دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافته و در نهایت نیز 96 نفر برای حضور در مرحله کشوری برگزیده شدند.
وی با بیان اینکه مرحله اول این مسابقات در بخش‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام و انشاء نماز به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، از برگزاری دور دوم این مسابقات به میزبانی استان قزوین خبر داد.
به گفته آخوندی: در دور اول این مسابقات 60 دانش‌آموز هرمزگانی در مجموع با کسب عناوین متعدد درخشش خوبی داشتند به طوری که راضیه جاسبی از شهرستان پارسیان در بخش صحیفه سجادیه رتبه اول کشوری را از آن استان هرمزگان کرد.
وی ادامه داد: در بخش نهج‌البلاغه نیز دانش‌آموز ام‌البنین حاجبی‌پور از ناحیه دو بندرعباس رتبه دوم کشوری و خلیل ملکی نیز از ناحیه یک در همین رشته رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

 


اهوازـ خبرنگار کیهان:
کودکان اهوازی در نمایشگاه قرآن و عترت این شهر، قرآن را به روش‌های جدید و سرگرم‌کننده آموزش می‌بینند.
مدیر مؤسسه حافظان وحی خوزستان گفت: در قسمتی از غرفه کودکان نمایشگاه قرآن آیه‌های موضوعی قرآن به شیوه اشاره به کودکان آموزش داده می‌شود که این شیوه آموزش موجب تسریع در یادگیری کودکان می‌شود.
نرجس سادات حسینی با اشاره به آموزش داستان هر آیه به کودکان خاطرنشان کرد: پس از آموزش یک آیه، کودکان تصویر مربوط به آن آیه را نقاشی می‌کنند.
سادات حسینی کاردستی و آموزش شعر آیات را از دیگر برنامه‌های غرفه کودکان دانست و گفت: در پایان به کودکانی که بهترین عملکرد را داشته باشند جوایزی اهدا می‌شود.
وی از عرضه کتاب داستان، اسباب بازی‌های اسلامی و لوح‌های فشرده آموزشی برای کودکان در غرفه کودکان و نوجوانان هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز خبر داد و با اشاره به اهمیت آموزش قرآن به کودکان گفت: ورود قرآن به زندگی کودکان سبب تربیت‌اسلامی با بهره‌گیری از معارف قرآنی می‌شود.
سادات حسینی خاطرنشان کرد: قرآن‌آموزان مؤسسه قرآنی حافظان وحی اهواز در رده سنی 3 تا 16 سال تحت آموزش‌های قرآنی قرار دارند.

 


بجستان- خبرنگار کیهان:
با وجود گذشت ماه‌ها از اهدای دستگاه سونوگرافی به بیمارستان بجستان توسط مردم این مرکز هنوز فاقد دکتر متخصص است.
اخیرا یک پزشک متخصص سونوگراف به صورت هفته‌ای یک روز از مشهد به این بیمارستان عزیمت می‌کند که طی 2 ساعت حضور در بیمارستان فقط 40 بیمار را ویزیت می‌کند. نماینده مردم بجستان درمجلس گفت: اخیرا لایحه‌ای در مجلس تصویب شده که پزشکان بیش از یک مطب نمی‌توانند داشته باشند.
در همین رابطه فرماندار بجستان گفت: نیاز مبرم به متخصص سونوگرافی در بجستان احساس می‌شود ولی با توجه به مکاتباتی که با علوم پزشکی گناباد داشته‌ایم باید منتظر طرح جدید از سوی مجلس باشیم.
شایان ذکر است پزشک اعزامی به بجستان حاضر به همکاری در این شهرستان است ولی مجوز مطب به این پزشک داده نمی‌شود.

 


نیشابور- خبرنگار کیهان:
همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت احکام و اخلاق با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی تربیتی هاتف در نیشابور برگزار شد.
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در این باره گفت: طرح ضیافت احکام امسال 4 ساله شده این طرح در ابتدا توسط یک زوج بسیجی که به طور خودجوش بعد از نماز به روستاها رفته بودند اجرا شده و احکام و فقه شرعی را در دو بخش برای آقایان و خانم‌ها ارائه می‌کردند.احکام شرعی در دو بخش برای آقایان و خانم‌ها ارائه شد.
ابوالفضل فتوحی گفت: بعد از حمایتهای معنوی از این طرح عده‌ای از بسیجیان نیز تشویق شدند تا به صورت داوطلبانه مروج احکام شرعی باشند.
وی افزود: امسال طرح ضیافت احکام 4 ساله شده است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
138 میلیارد و 82 میلیون و 372 هزار ریال زکات از گندمکاران استان خوزستان جمع‌آوری شد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: کل زکات دریافت شده به همراه مساعدت دولت در بخش‌های فرهنگی، عمرانی و کمک نقدی به محرومین در مناطق روستایی از طریق کمیته امداد که مجری ستاد زکات است هزینه شده است.
مسعود بهرامپور افزود: گندمکاران شهرستان‌های شوش، گتوند و اهواز از لحاظ پرداخت زکات به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جای دارند.
وی تصریح کرد: زکات واجب راهبردی الهی است که موجب زیادی مال و نزول خیر و برکت بر جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی را به سمت برتری اقتصادی سوق می‌دهد و شرط قبولی نماز و روزه و سایر عبادات است و نصرت پروردگار را برای رهبران و مسئولان و زکات‌دهندگان جلب می‌کند.
گفتنی است: استان خوزستان از نظر پرداخت زکات در سطح کشور مقام اول را داراست.

 


بردسکن- خبرنگار کیهان:
اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بردسکن باحضور فرماندار این شهر برگزار شد.
فرماندار بردسکن در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر فعال کردن جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی بردسکن تاکید کرد و گفت: با گذشت 7 ماه از ورودم به شهرستان تاکنون جلسه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار نشده است که می‌بایست جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب خیرین فعال تر عمل کند.
محمداسماعیل یعقوب‌زاده به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: مطالعه هدفمند باعث پرورش استعدادهای فکری انسان، رشد عقلانی و موجب بالا بردن قوه استنباط و استقلال فکری می‌شود.
وی خدمات انجام شده در حوزه کتابخانه‌های عمومی را ارزشمند عنوان کرد و باتوجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه کردن انسان را پویا و با نشاط می‌کند و باید طوری در حوزه کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی شود که بتوانیم مطالعه را به متن زندگی افراد بیاوریم.
یعقوب‌زاده گفت:‌ اگر بخواهیم در حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان تحولی ایجاد کنیم باید علاوه بر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به ادارات، افراد تاثیرگذار و خیرین را در این حوزه وارد کنیم.

 


خوانسار- خبرنگارکیهان: طی مراسمی سرهنگ دوم ولی اروجی به عنوان فرمانده جدید شهرستان خوانسار معرفی شد.
نائین- خبرنگارکیهان: طی مراسمی دکتر سیدغلامرضا نقیب‌زاده نائینی به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان نائین منصوب شد.
کرج- خبرنگارکیهان: طی مراسمی سیدرسول خراسانی به عنوان سرپرست اوقاف شهرستان کرج معرفی شد.
- وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی مسیح رجبی را به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز انتخاب کرد.
- استاندار البرز با صدور حکمی سیدابراهیم کسائیان را به سمت سرپرست فرمانداری فردیس منصوب کرد.
خوانسار- خبرنگارکیهان: طی مراسمی در بازداشتگاه خوانسار مجتبی میرزائی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان معرفی شد.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
استان یزد به عنوان مبتکر در تشکیل نهاد صلح و سازش خانواده، به عنوان نمونه آزمایشی در کشور معرفی شد.
رئیس کل دادگستری استان با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی نهاد صلح و سازش، بیش از 35 درصد از پرونده‌های طلاق به سازش پایدار انجامیده است. به دنبال موفقیت دستگاه قضایی استان در این خصوص، یزد به عنوان مرکز منطقه‌ای پیشگیری از طلاق، شامل استان‌های اصفهان، قم، لرستان، کرمان و سمنان مشخص شده است.
غلامحسین حیدری افزود: نکته حائزاهمیت در رسیدگی به پرونده‌های دادگستری تأمین امنیت شهروندان و جامعه است، که برای نیل به این هدف پرونده‌های کیفری مرتبط با مسائل امنیتی استان، با جدیت و سرعت به صدور احکام قاطع دستگاه قضاء می‌انجامد.
این مقام عالی قضایی با اشاره به شکل‌گیری تیم صلح و سازش، با هدف اخذ رضایت اولیاءدم و شاکیان، اظهار کرد: برای آزادی این محکومان به حدود 74 میلیارد ریال نیاز است که با قریب تأمین 50 میلیارد ریال آن از طریق تیم صلح و سازش، رضایت شاکیان به دست آمده است و 24 میلیارد ریال مابقی توسط ستاد دیه استان تأمین شده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد اعلام کرد: هم‌اکنون زندانی محکوم مالی واجد شرایط برای آزادی از زندان‌های استان نداریم، ولی ستاد دیه همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10