(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 مرداد 1392 - شماره 20561

حدیث دشت عشق
واکنش متفاوت سرپرست فدراسیون کشتی به اتفاقاتی که این روزها رخ می دهد
شب و روز علیه کشتی فعالیت می کنند
اخبار کوتاه از فوتبال
ایران به دنبال میزبانی رقابت‌های قایقرانی قهرمانی آسیا
کفاشیان: قرار نیست یک مربی ایرانی جایگزین کی‌روش شود
موافقت وزارت ورزش با میزبانی ایران در جام ملت های آسیا
پایان اردوی تیم ملی کاراته
پرسپولیس – مس پایان بخش هفته سوم لیگ برتر
رد گمانه زنی ها در خصوص همکاران وزیرپیشنهادی ورزش
برتری تیم ملی بسکتبال برابر بحرین
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «علی کاظمینی»
متولد نجف‌ اشرف و شهید کربلای ایران
...پاتک غافلگیرانه به طرف خاکریز شروع شده بود و گلوله بود که می‌بارید. هر لحظه دشمن به طرف ما نزدیکتر می‌شد. علی، جعبه نارنجک را برداشت و تا پایین خاکریز حمل کرد و با دستان گل‌آلودش ضامن‌ها را می‌کشید و با گفتن بسم‌الله، آن‌ها را به طرف نیروهای بعثی پرتاب می‌کرد تا توانست عده‌ای از آنها را به هلاکت برساند. از این کار او رزمندگان ما چقدر روحیه می‌گرفتند!...
آری! رزمنده شجاع و پارسا، «علی کاظمینی» طلبه مدرسه ذوالفقار، می‌دانست درس عشق در دفتر نباشد. این شهید والامقام در نجف اشرف متولد شد. سال 1350 حکومت بعث آنها را از عراق اخراج نمود و در اصفهان اقامت گزیدند. پس از تحصیلات مقدماتی، عشق به معارف اهل بیت(ع) او را به جبهه کشاند تا سرانجام در شب 31 فروردین سال 1365 هنگام پاتک دشمن در محور کارخانه نمک به فیض شهادت نایل گردید.
طلبه بسیجی شهید «علی کاظمینی»، سال 1347 در نجف اشرف متولد شد و در 31/1/1365در منطقه عملیاتی والفجر 8 به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
حجت الله خطیب در واکنش به مشکلات اخیر که برای فدراسیون کشتی بوجود آمده می گوید: مشکل وجود دارد اما حجم مشکلات به آن اندازه ای که دوستان می گویند، نیست.
کشتی روزهای دشواری را پشت سر می گذارد؛ پس از مشکلاتی که برای تیم نوجوانان در کشور مغولستان پیش آمد و گذرنامه برخی کشتی گیران بابت بدهی تیم به هتل ضبط شد ، حالا مربی تیم ملی کشتی آزاد نیز از شرایط این تیم گلایه می کند. روز گذشته رضا لایق در گفت و‌گویی با خبرگزاری ایسنا گفت: تا به حال چنین اتفاقاتی در کشتی وجود نداشته اما با چنگ و دندان تلاش می کنیم که زحمات کادر فنی و کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی به نتیجه برسد. البته مشکلات مالی و چالش‌های فدراسیون در کارآیی کشتی‌گیران و کادر فنی تاثیر دارد.ما مدت‌ها است که داریم رایگان کار می‌کنیم و فراموش کرده‌ایم که حقوقی هم داریم. امیدواریم مسوولان کمی به فکر باشند چون کشتی پرچمدار ورزش بوده و مردم با آن ارتباط معنوی برقرار می‌کنند. کشتی یک رشته نیست و فراتر از یک رشته است والان هم توقع داریم که مسئولان ارشد به میدان بیایند تا مشکلات این ورزش حل شود. وی همچنین درباره وضعیت تغذیه ملی پوشان گفت: غذا هست اما نه در حد رقابت‌های جهانی. کشتی‌گیران تا حدی که سیر می شوند غذا می‌خورند. با وجود فشار تمرین‌های زیادی که روی آن‌ها است و صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنند این نوع تغذیه در حد حضور در رقابت‌های جهانی نیست. روزها سپری می‌شوند و کسی کار ندارد که ما اینجا چه می‌کشیم بلکه همه به دنبال نتیجه گرفتن و مدال هستند. امیدوارم مسئولین یک تیم ویژه برای کشتی بفرستند تا وضعیت اردوها و کمبودها را بررسی کنند.مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: همه دغدغه داریم ونگرانیم که مشکلات مالی فدراسیون روی کارمان تاثیر بگذارد. شرایط خوبی نیست و کارها با تاخیر انجام می‌شود. اگر هر کاری سر جای خودش انجام نشود عواقب خوبی ندارد و امیدواریم که با جابه‌جایی دولت و آمدن وزیر ورزش جدید مشکلات کشتی که نمی توان آن را کتمان کرد برطرف شود.
نظرات متفاوت سرپرست فدراسیون کشتی
سرپرست فدراسیون کشتی اما نظری متفاوت از آنچه که این روزها در خصوص کشتی مطرح می شود، عنوان می کند. حجت الله خطیب در گفت و گویی با خبرنگار کیهان اظهار داشت: من منکر مشکلات در فدراسیون کشتی نیستم، دست ما برای تامین منابع مالی بسته است اما با این حال تمام تلاش خودمان را می کنیم تا اعزام ها سر وقت انجام شود. باور کنید حجم مشکلات به آن اندازه ای که دوستان عنوان می کنند، نیست.
وی ادامه داد: خدا را شاهد می گیرم مطالب را در رسانه‌ها وارونه منعکس می کنند تا ما را بد نشان دهند. در سفر نوجوانان به مغولستان رقمی نزدیک به 480 میلیون تومان هزینه شد. پیش از سفر 48 هزار دلار پول در اختیار سرپرست تیم قراردادیم تا برای ورزشکاران در مغولستان هزینه کند، او این هزینه ها را انجام نداد و تمام کاسه و کوزه ها سر خطیب شکست. دوستان در مسابقات خوب نتیجه نگرفتند و برای اینکه نتایج ضعیف را تحت پوشش قرار دهند به فرافکنی روی آوردند. من یک سوال می کنم چرا در اعزام های گذشته تیم که آقای رنگرز سرپرست تیم بود از این مشکلات بوجود نمی آمد؟
سرپرست فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: شما به من بگوئید کدام فدراسیون مشکل ندارد؟ همه دارند اما دقت کنید که چگونه در خصوص مشکلات فدراسیون کشتی بزرگ‌نمایی می شود؟ عده ای هم قسم شده اند تا مرا بزنند. به خداوندی خدا دارم کار می کنم و نمی دانم دلیل این حملات ناجوانمردانه چیست؟ بنده فدراسیونی را سراغ دارم که تیم آنها در بهترین حالت نمی تواند در آسیا مقام بیاورد اما هیچ کس کاری به رئیس اش ندارد، ولی با این همه موفقیت‌هایی که کشتی بدست آورده، هر روز از من انتقاد می کنند. اعتقاد دارم عده ای شب و روز علیه فدراسیون کشتی فعالیت می کنند.
خطیب در پایان تصریح کرد: فدراسیون کشتی، فدراسیون بزرگی است و دلیلی وجود ندارد که با بوجود آمدن کوچکترین مشکلی همه چیز را بهم بریزیم. بنده تجربه سال ها مدیریت دارم و قول می دهم که همه مشکلات برطرف شود، به شرطی که دوستان دست از تخریب بردارند.

 


پرسپولیس – نفت در ورزشگاه تختی
طبق اعلام سازمان لیگ دیدار دو تیم فوتبال نفت تهران و پرسپولیس در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود.
دیدار دوستانه استقلال و اشتوتگارت
سایت باشگاه استقلال تهران از برگزاری دیداری دوستانه میان این تیم و اشتوتگارت آلمان خبرداد. این سایت اعلام کرد: این دیدار اردیبهشت ماه سال 1393، در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. باشگاه استقلال در چارچوب تعاملات فرامرزی و بین‌المللی با کشورهای صاحب فوتبال تراز اول جهان، از جمله آلمان برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
فرصت 5 روزه برای جذب خلعتبری
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید برای جذب محمدرضا خلعتبری تنها پنج روز فرصت باقی است.محمد رویانیان درباره آخرین وضعیت انتقال خلعتبری به پرسپولیس گفت: با مدیر برنامه‌های خلعتبری و همین‌طور خودش صحبت کردم. عجمان یک میلیون دلار از ما می‌خواهد. قرار شد با کفاشیان همفکری کنیم تا این بازیکن ملی را به ایران برگردانیم. به نظرم می‌شود کمک کرد. چهار، پنج روز بیشتر برای جذب خلعتبری وقت نداریم.
اردوی تیم جوانان در کویت و بلاروس
سرمربی تیم فوتبال جوانان با بیان اینکه 6 بازی تدارکاتی این تیم در تورنمنت چین تجربه بازیکنان را افزایش داد، از بازی با تیم‌های کویت و بلاروس در آینده نزدیک خبر داد.رحیم میرآخوری گفت: طبق برنامه‌ای که داریم تا 16 مهر که مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آغاز می‌شود، باید چهار یا پنج دیدار تدارکاتی بین‌المللی دیگر داشته باشیم.
تراکتورسازی به دنبال 2 بازیکن آفریقایی
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: دو بازیکن مد نظر ما از تیم های ملی کامرون و نیجریه هستند که فصل گذشته نیز در تیم ملی حضور داشتند و به زودی برای انجام تست، به تبریز خواهند آمد.
جریمه 3 هزار دلاری عمران‌زاده
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازیکن تیم استقلال را به پرداخت 3 هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.بر اساس گزارش ناظر بازی الشباب امارات و استقلال ایران در امارات، حنیف عمران زاده در دقایقی از بازی حرکات غیراخلاقی و بر خلاف رفتار ورزشی در حین گرم کردن انجام داده که از دید ناظران بازی دور نمانده است. بر این اساس کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا عمران زاده را به پرداخت 3 هزار دلار آمریکا محکوم کرده که باید ظرف مدت 30 روز از ابلاغ حکم به حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا واریز شود.همچنین بر اساس اظهار ندامت بازیکن فوق، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به حنیف تذکر داده که در صورت تکرار، محرومیت‌های سنگین‌تری برای وی اعمال شود.
کریمیان تا آخر عمر فوتبالی‌اش در تبریز
مهدی کریمیان بازیکن تیم تراکتورسازی که بهبودی نسبی خود را بدست آورده است امروز از بیمارستان امام رضا (ع) تبریز مرخص شد و به منزل شخصی خود منتقل شد تا جهت بهبودی کامل بقیه مراحل درمانی خود را در منزل ادامه دهد. کریمیان بعد از مرخصی از بیمارستان امام رضا(ع) در مصاحبه‌ای کوتاه از همه هواداران و مردم تبریز تشکر کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا چنین مردمی وجود ندارد و من از همین جا به مردم شهر تبریز و هواداران تراکتورسازی اعلام می کنم، با کاری که کردید تا آخرین روز فوتبالی‌ام در تبریز خواهم ماند و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی خواهم کرد و تا جایی که خواهم توانست در بازی ها از تمام وجودم بازی خواهم کرد تا شاید بتوانم ذره‌ای از محبت‌های این مردم را جبران کنم.
انتقاد پورحیدری از فدراسیون فوتبال
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، ضمن اعتراض به کسر یک امتیاز از تیم استقلال اظهار داشت: من و مسئولان استقلال به دنبال این نیستیم که جو ورزشگاه‌ها خراب باشد با این حال فدراسیون فوتبال شب می خوابد و صبح یک تصمیم جدید می‌گیرد.
جایزه یک عمر دستاورد ورزشی برای هاینکس
هاینکس سرمربی پیشین بایرن مونیخ سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد بوندس لیگا در برلین برگزار می‌شود جایزه یک عمر دستاورد ورزشی دریافت خواهد کرد.
وضعیت نگران کننده نیمار
روزنامه مارکای اسپانیا چند روز پیش از کم‌خونی نیمار نوشت؛ خبری که به مذاق هواداران آبی-‌اناری‌ خوش نیامد.پدر نیمار در گفت‌وگویی که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی برزیل داشت، درباره وضعیت سلامتی پسرش ابراز نگرانی کرد: نیمار بعد از عمل جراحی که به دنبال جام کنفدراسیون‌ها انجام داد، هفت کیلو وزن کم کرده که نگران‌کننده است. او از کم‌خونی رنج می‌برد و این باعث ضعف عضلانی و خستگی مفرط بدنی او می‌شود. وضعیت او نگران‌کننده است.

 


ایران نامزد میزبانی رقابت‌های آب‌های آرام قهرمانی آسیا در سال 2015 شد.
همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی آسیای آبهای آرام در ازبکستان، کنگره کنفدراسیون قایقرانی آسیا ‏(ACC)‏ برگزار می‌شود.فدراسیون قایقرانی ایران در این کنگره به منظور کسب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیای ‏آبهای آرام در سال 2015 نامزد شده است. علاوه بر این در این مجمع انتخابات کمیته های مختلف ‏کنفدراسیون قایقرانی آسیا انجام می شود. مسئولان فدراسیون قایقرانی با توجه به اهمیت حفظ کرسی ‏های بین المللی برای فدراسیون قایقرانی و دفاع و حمایت از نمایندگان ایران در 2 بخش برای حضور در ‏انتخابات نامزد معرفی کردند. احمد دنیامالی به عنوان کاندید نماینده قاره آسیا در هیات رئیسه فدراسیون ‏جهانی قایقرانی ‏ICF‏ و حسن تیمورتاش به عنوان کاندید رئیس کمیته ورزش برای همه ‏ACC‏ نفراتی هستند ‏که از سوی فدراسیون قایقرانی ایران برای حضور در انتخابات این کنگره به کنفدراسیون قایقرانی آسیا معرفی ‏شده اند.

 


علی کفاشیان می‌گوید قرار نیست یک مربی ایرانی جایگزین کی روش در تیم ملی فوتبال کشورمان شود.
علی کفاشیان در تازه ترین صحبت های خود بازهم تاکید کرد که بازیکنان ایرانی حق حضور در لیگ امارات را ندارند. این صحبت ها در شرایطی مطرح شده که هم اکنون محمدرضا خلعتبری پیراهن تیم عجمان را بر تن دارد. وی در بخش دیگری از مصاحبه خود اشاره ای نیز به آخرین شرایط تیم ملی دارد. گزیده ای از صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه می آید:
* بعد از این که امارات لیگ خود را با یک اسم جعلی نامگذاری کرد، نهادهای ذیربط و مسئول به فدراسیون اعلام کردند که از این پس اجازه رفتن بازیکنان به لیگ این کشور را ندهید. با این حال خلعتبری قبل از این اتفاق با عجمان قرارداد بسته بود و نمی‌شد برای آن کاری کرد.
* در قرارداد خلعتبری آمده است که با یک میلیون دلار غرامت می‌تواند از عجمان جدا شود. اما موضوع نکونام فرق می‌کرد و وقتی می‌خواست برود دیگر بخشنامه آمده بود و ما هم به او گفتیم که نمی‌شود به امارات بروی، برای همین خودمان پا در میانی کردیم که در ایران بماند، اما پولی را پرداخت نکردیم. استقلالی‌ها گفتند که اگر پول نداشتیم از سهمیه ما در سازمان لیگ برداشت کنید و به نکونام بدهید.
* ما تا قبل از آغاز جام جهانی هفت، هشت بازی رسمی و غیر رسمی داریم که برنامه‌ریزی شده است. در ماه آبان وضعیت تیم‌ها مشخص می‌شود و ما یکسری از بازی‌ها را در ایران انجام می‌دهیم. تیم‌هایی از سه قاره اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی را مدنظر داریم که پس از قطعی شدن توافق با هر تیمی خبر آن را اعلام می‌کنیم.
* قرار نیست یک مربی ایرانی جایگزین کی روش شود. قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان بازی‌های جام جهانی است و ما اصلا جرات نداریم این کار را کنیم. کسی هم اگر می‌خواهد به تیم ملی بیاید باید برای بعد از جام جهانی برنامه‌ریزی کند.

 


وزارت ورزش و جوانان با میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال 2019 موافقت کرد و امضای این وزارت نیز در برگه ارسالی به AFC وجود دارد.
پس از تمدید فرصت یک‌ماهه به ایران برای اعلام میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019، وزارت ورزش و جوانان موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و دیروز امضای این وزارت هم در برگه ارسالی به AFC نهایی شد.تنها سازمان باقی‌مانده که باید امضای میزبانی جام ملت‌ها را داشته باشد سازمان امور مالیاتی بوده که این موضوع نیز در حال پیگیری است. به گفته مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال، شرایط میزبانی ایران در 200 صفحه آماده شده که کدام شهرها و ورزشگاه‌ها میزبانی را برعهده دارند.

 


اردوی تیم‌های رده‌های سنی مختلف کمیته مردان ایران که از روز چهارم مرداد‌ماه آغاز شده بود عصر روز سه‌شنبه به پایان‌رسید.
اعضای تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ایران در بخش کمیته مردان در این مرحله از اردو که به میزبانی مجموعه ورزشی شهید کبکانیان برگزار شد تمرینات بدنسازی و مرور فن را در دستور کار خود داشتند. در این مرحله از اردو کاراته‌کاهای کشورمان مبارزه دوستانه‌ای را نیز با منتخب استانها برگزار کردند تا عیار اردونشینان در اختیار کادر فنی قرار بگیرد. کادر فنی تیم ملی در این اردو روش جدیدی از تمرینات را مورد استفاده قرار داد که مربیان تیم ملی از تاثیر گذاری این روش تمرینی ابراز رضایت کردند.

 


هفته سوم رقابت های لیگ برتر با جدال پرسپولیس و مس کرمان به پایان می رسد.
از هفته سوم رقابت های لیگ برتر ، امشب دو تیم پرسپولیس و مس کرمان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.مسی ها فصل را با حاشیه آغاز کردند و پس از ماجراهای عجیبی که برای تقوی و دستیارش اتفاق افتاد، ترجیح دادند سکان هدایت تیمشان را به یاوری بسپارند و تاکنون به دو تساوی هم دست پیدا کرده اند. آنها هفته قبل در آخرین دقایق توانستند در زمین خودشان از شکست فرار کنند و بازی باخته را برابر استقلال خوزستان به تساوی بکشانند.مسی ها امیدوارند که با اوج گیری ادینیو در تیمشان، بسیاری از مشکلات خط حمله خود را رفع کنند اما در طرف مقابل این روزها پرسپولیس با کمترین حاشیه به کار خود ادامه می دهد. هرچند اظهارات گاه و بی گاه رویانیان می رود تا پرسپولیس را وارد حاشیه کند اما علی دایی بخوبی حواشی را کنترل کرده و از آسیب خوردن تیمش جلوگیری کرده است.
از سویی دیگر پرسپولیسی ها عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی در دو هفته گذشته ارائه داده اند و آرام آرام چهره یک مدعی را بخود گرفته اند. آنها تیم جوانی را تشکیل داده اند و همین مسئله با خوش فکری علی دایی همراه شده تا این تیم یکی از خوش ترکیب ترین تیم های لیگ برتر باشد. پرسپولیس که هفته گذشته با وجود عملکرد خوب در نیمه دوم برابر ذوب آهن، به تک امتیاز قناعت کرد، بدنبال پیروزی است تا با آسودگی به دیدار سایپا برود و از آن طرف به نظر می‌رسد مس کرمان بشدت نیاز به برد دارد تا از فشار باقی مانده از حوادث پیش از فصل هرچه سریعتر رهایی یابد.آنطور که پیداست، مس کرمان در وسط خط دفاع خود دچار مشکلاتی است و بدنبال جذب مدافع خارجی برای پوشش این ضعف است و بطور قطع علی دایی به همین دلیل برنامه ریزی دقیقی روی این نقطه ضعف مس انجام خواهد داد و البته نباید فراموش کرد که شاگردان محمود یاوری هم بارها اثبات کرده اند که برابر پرسپولیس و استقلال، تبدیل به تیمی دیگر خواهند شد. دیدار پرسپولیس و مس کرمان، روز چهار شنبه ساعت 22:15 در ورزشگاه آزادی و با قضاوت سید حسین زرگر برگزار خواهد شد.

 


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب معاونان، مدیران کل و برخی رؤسای فدراسیون‌ها را تکذیب کرد.
مسعود سلطانی فر درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص معرفی معاونانش در وزارت ورزش و جوانان، گفت: تا این لحظه به هیچ کسی قول سمت و پستی در وزارت ورزش نداده ام.پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی و بررسی کارنامه و عملکرد مدیران درباره همکارانم در وزارت ورزش و جوانان تصمیم می گیرم. پس از معرفی سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اخباری در برخی رسانه ها مبنی بر قول او به برخی افراد در مورد پست های وزارت ورزش منتشر شد که او تمام این خبرها را غیر واقعی دانست.

 


تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل بحرین به یک پیروزی دیگر دست یافت.
تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف بحرین رفت و با نتیجه 75 بر 56 به پیروزی رسید. تیم ملی بسکتبال که بدون حتی یک باخت آماده دیدار با بحرین شده بود، موفق شد این تیم را در دومین روز از مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا با نوزده اختلاف امتیاز شکست دهد. این در حالی است که در جریان بازی و در کوارتر دوم تیم کشورمان که با عملکرد متزلزل و با نوسان بازیکنان نیمکت نشین خود که ترکیب داخل میدان را تشکیل می‌دادند، تنها هفت امتیاز گرفت و در نهایت این کوارتر را با اختلاف امتیاز زیاد واگذار کرد.رقابت‌های گروه F در دومین روز از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا دیروز با دیدار دو تیم ملی ایران و بحرین در سالن مرکز خرید شهر پاسای آغاز شد. در این دیدار ملی پوشان کشورمان نتیجه دو کوارتر را واگذار کردند اما در نهایت برنده بازی شدند. تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه راه خود امروز باید با قزاقستان رقابت کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10