(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 22 مرداد 1392 - شماره 20564

انتقاد کارشناسان از کم شدن دو وزن کشتی آزاد و فرنگی
تصمیم فیلا به ضرر کشتی ایران تمام شد
قابل حل اما لاینحل...!
گزارش کنفدراسیون والیبال آسیا از آخرین شرایط تیم ملی
تعلیق آزمایشگاه دوپینگ ریودوژانیرو
تازه ترین صحبت های بهترین جودوکار این روزهای ایران
محجوب: قول می دهم مدال المپیک را کسب کنم
انتقادات نایب رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی
کاری کردند که هر روز یک نفر رئیس شود
ابقای کریمی
در سمت سرمربیگری تیم ملی تکواندو
آینده گواردیولا در بایرن از دیدگاه سامر
معرفی گزینه IOC برای ریاست وادا
   


سرویس ورزشی-
کارشناسان کشتی اعتقاد دارند تصمیم اخیر فیلا مبنی بر حذف دو وزن از کشتی آزاد و فرنگی مردان ، باعث تضعیف کشتی ایران می شود.
در حالی که در گذشته مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک در هفت وزن آزاد، هفت وزن فرنگی و چهار وزن زنان برگزار می‌شد، در نشست خبری ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مسکو اعلام شد که یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 حذف شد و به جای آن دو وزن به رقابت‌های کشتی زنان اضافه شد تا از این پس مدال‌های کشتی در بازی‌های المپیک به صورت 6 وزن آزاد، 6 وزن فرنگی و 6 وزن زنان تقسیم شود.کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، این کار در راستای ایجاد تعادل بین کشتی زنان و مردان و در جهت حذف کشتی از بازی‌های المپیک 2020 انجام شده است.
البته تاکنون اعلام نشده که وزن‌های حذف شده کشتی آزاد و فرنگی مردان برای المپیک 2016 کدام هستند و احتمالا در جریان مسابقات جهانی بوداپست مجارستان در موردش تصمیم‌گیری می‌شود. این اخبار در حالی از نشست خبری روگ در آستانه مسابقات جهانی دوومیدانی در مسکو مخابره شده است که فیلا هنوز رسما چیزی اعلام نکرده است اما این تغییرات قطعی به نظر می‌رسند.
اما این تغییرات چه تاثیری در کار تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران خواهد داشت؟! منصور برزگر یکی از پیشکسوتان کشتی در این باره می‌گوید: متاسفانه با این تصمیم، کشتی و به خصوص کشتی ایران ضرر می‌کند، هر چه از تعداد اوزان کم شود مشکلات کشتی بیشتر خواهد شد. آنها بیشتر به بانوان بها می‌دهند که این به ضرر کشتی ماست و هیچ کاری هم از دستمان بر‌نمی‌آید چون نماینده‌ای در سطح جهانی نداریم. وی افزود: شاید با این کار تنها ارزش پهلوانی این ورزش از بین برود. البته این حذف کردن اوزان به این معنی نیست که لابی خاصی صورت گرفته باشد، بلکه شاید می خواسته‌اند تعداد اوزان را برابر کنند، ولی در کل اتفاق خوشایندی نیست.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی ایران در پاسخ به این سوال که پیشنهاد می‌کنید کدام وزن از کشتی آزاد حذف شود؟ تصریح کرد: من هیچ وزنی را حذف نمی‌کنم هر چند که ترجیح من فایده‌ای هم ندارد. باید تلاش کنیم با شرایط کنار بیاییم و روی شش وزن کار کنیم. واقعا برای کشتی متاسفم که هر روز تصمیم تازه‌ای برایش گرفته می‌شود. متاسفانه ما در IOC و فیلا نفوذی نداریم که بتوانیم جلوی این کارها را بگیریم.
نباید از این تصمیم استقبال کرد
عسگری محمدیان یکی دیگر از کارشناسان کشتی در خصوص تصمیم اخیر فیلا می گوید: این اتفاق قطعا به ضرر کشتی ایران است، چون ما کشتی بانوان نداریم. این تصمیم یعنی قبل از این که رقابت‌ها شروع شود ما دو باخت داریم. این تصمیم ضربه سنگینی به پیکر کشتی ایران وارد می‌کند.البته می‌توان خوش‌بینانه نگاه کرد که با این تصمیم، IOC قصد دارد کشتی را در المپیک حفظ کند و استارت این کار را از المپیک 2016 زده است. در این مدت کشتی دست خوش حوادث زیادی شده و این تصمیم هم طوری گرفته شده تا نه سیخ بسوزد و نه کباب، هر چند که به ضرر ماست.
محمدیان با اشاره به این که فیلا نمی‌تواند تاثیری روی تصمیم IOC بگذارد، اضافه کرد: فیلا زیر مجموعه کمیته‌ بین‌المللی المپیک به حساب می‌آید و هر چه آنها بگویند فیلا مجبور است که انجام دهد. وی در ادامه با اشاره به این که در این زمینه کاری از دست ایران بر نمی‌آید، افزود: ما نباید از این تصمیم استقبال کنیم، ولی دستمان هم به جایی بند نیست. مسئولان کشتی ایران حتی در کنفدراسیون کشتی آسیا و فیلا نفوذ ندارند چه برسد به کمیته‌ بین‌المللی المپیک! دارنده دو مدال نقره المپیک‌های سئول و بارسلونا در پایان، اظهار کرد: نمی‌توان گفت بهتر است چه وزنی حذف شود تا به نفع ایران باشد ، چون کشتی‌گیران ایرانی در هر وزنی که اراده کنند می‌توانند مدال بگیرند. تنها امیدوارم ضربه این تصمیم خیلی برای کشتی ایران سنگین نباشد.

 


سرویس ورزشی-
مسائل حل نشده، اما قابل حل در ورزش ما تعدادشان کم نیست، مشکلات مانع‌ساز و بر زمین مانده اما ساده و با راه‌حل‌های بدیهی در ورزش ما فراوان است. سال‌های سال است که ورزش ما و مدیران و سازمان‌های وابسته و زیرمجموعه آن، ورزشکاران و جامعه ورزش، با این مسائل قابل حل اما لاینحل! و مشکلات سدکننده راه پیشرفت اما به سادگی قابل دفع و رفع دست به گریبان و درگیرند، و متاسفانه علی‌رغم علم و آگاهی به وجود چنین مسائل و مشکلاتی در نزد مسئولان، اراده‌ای و لاجرم برنامه‌ای برای حل کردن این مسائل و کنار زدن موانع ریز و درشتی که با اندک زمانی صرف وقت، شدنی است، وجود نداشته است. خواننده محترم اهل ورزش و پیگیر مسائل آن با خواندن آنچه بالاتر آمد، متوجه می‌شو د که ما از چه مشکلات و مسائلی سخن می‌گوییم و اگر ما هم بخواهیم به آنها یا بخشی از آنها اشاره کنیم، سخن به درازا می‌کشد و وقت و مجال بیشتری می‌طلبد که اینجا جای این کار نیست، در ادامه برای روشن‌تر شدن منظور به ذکر یک نمونه بسنده خواهیم کرد اما به طور کلی عرض می‌کنیم که عمده مشکلات دردسرساز فکری و فنی، که سد راه پیشرفت ورزش مستعد ما هستند و مانع به فعلیت درآمدن استعداد و توان بالقوه جوانان برومند ورزشکار این سرزمین از نوع و جنس مشکلات ساده و مسائل قابل حل است که به دلایل مختلف طی سال‌ها لاینحل مانده و مدیریت‌های ورزش در دوره‌های مختلف، زحمت درافتادن و حل آنها را به خود نداده‌اند. این مشکلات بدون تردید به شرط وجود اراده مستحکم و چاشنی برنامه‌ای حساب شده و مستمر قابل حل و برطرف شدن هستند. لازم به ذکر است که این مشکلات غالبا کهنه و رسوب شده و اکثرا درونی و خودساخته و ناشی از سوء‌مدیریت و دلایلی از این دست است. مشکلات دیگری هم هستند که یا ناشی از ساختار قدیمی ناکارآمد ورزش است، که علی‌رغم تغییر «سردر»! آن از سازمان تربیت بدنی به «وزارت ورزش و جوانان»، تغییری نکرده و ساختار کهنه کماکان پابرجاست و یا ناشی از عوامل خارجی و بیرونی ورزش (چه بیرون از حوزه ورزش و چه بیرون از قلمرو سیاسی- جغرافیایی) است که ما حداقل در این مقال به این دسته دوم مشکلات کاری نداریم.
یکی از کارهایی که امیدواریم تیم جدید مدیریتی ورزش- که رأس و ارشد آن یعنی وزیر پیشنهادی هفته گذشته همزمان با مراسم تحلیف از سوی ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد- در دستور کار و جزو اولویت‌های خود قرار دهد فراتر از مسائل عادی و روزمره و غافل نشدن از امور جاری و... حتی متمرکز شدن روی برنامه‌های بلندمدت، پرداختن به همین دسته مسائل و مشکلات ظاهرا کم اهمیت و دم‌دستی است که باز تاکید می‌کنیم امروز به صورت مهم ترین معضلات ورزش درآمده و تاثیرات منفی آن به حوزه‌های مختلف فنی، فرهنگی، اخلاقی و... نیز سرایت کرده است و این قدر حل نشده و حلش نکرده‌اند که وجودشان عادی و به صورت اموری لاینفک و اجتناب‌ناپذیر برای ورزش ما درآمده است.
مسائل و مشکلاتی که عرض کردیم در وهله اول شاید فاقد اهمیت و ارزش به نظر می‌رسند اما در عمل همین مشکلات است که دست و پای مدیران ارشد را می‌بندد و... و چنان که در شرایط عادی دست و پای مدیران میانی را بسته و اجازه نفس کشیدن و اعمال مدیریت به آنها نمی‌دهد و مصداق دقیق این شعر شاعر می‌شوند:
در میان هفت دریا تخته‌بندم کرده‌اند
باز می‌گویند چابک باش و دامن تر مکن!
اینجا مجبور به ذکر نمونه‌ای هستیم که بالاتر وعده آن را داده بودیم. وضعیت مدیریتی و اداره دو تیم پرطرفدار و مردمی ایران را نگاه کنید که یکی حدود 70 سال و دیگری بیش از چهل سال است سابقه فعالیت دارند، مدیریتی سرگردان، بلاتکلیف، متزلزل و فاقد ثبات لازم و همراه با تنش‌ها و برخوردها و نگرانی‌ها و...یی که هر سال و همه وقت تکرار می‌شود. تا کی قرار است تکلیف این دو باشگاه معلوم نباشد و مسائل به ظاهر ساده آن لاینحل باقی بماند؟ آیا تیم‌های بزرگ و پرطرفدار دنیا هم این گونه اداره می‌شوند که ما اداره می‌کنیم؟ تا کی و تا چند سال باید مدیران این باشگاه‌ها(؟) برای دخل و خرج خود به سازمان متولی و صاحب اصلی این دو باشگاه التماس کنند و بدهکار بازیکن و مربی و تماشاگر و هتلدار و رستورانچی و... باشند؟ تا کی قرار است مدیران به بازیکنان، مربیان و... وعده سرخرمن بدهند و... آیا اتفاقاتی که برای یکی از این مدیران در برخورد فیزیکی با یکی از بازیکنان (بر سر مسائل مالی) اتفاق افتاد و حرمت‌ها شکسته شد و... برای کاری کردن، هنوز زنگ خطر را به صدا درنیاورده است؟
تا کی دست و پای آنها را می‌بندید، و حتی قدرت ابتکار عمل به آنها نمی‌دهید و اجازه درآمدزایی را از آنها سلب می‌کنید و... آن وقت تیم‌های پرطرفدار و ورزشگاه‌های پر از جمعیت، رقابت‌های داغ صد هزار نفری و شور و شوق‌آفرین آبی و قرمز و... را هم توقع داشته باشید؟! این فقط یکی از آن دسته مسائل و مشکلات اشاره شده در این مقاله است که اگر بخواهیم و اراده کنیم، واقعا به راحتی و به آسانی قابل حل هستند، اما کسی تاکنون برای حل آن اقدام نکرده و خود را به دردسر نینداخته است و کماکان مدیریت این دو باشگاه به صورت یک معضل حاد در ورزش ما خودنمایی می‌کند و... صد البته که چه پیامدهای منفی از حیث فنی و اخلاقی و فرهنگی و زیان و ضررهایی از حیث اقتصادی و مالی که از این رهگذر به فوتبال و ورزش ما وارد نیامده است...؟! البته همان طور که اشاره شد این قدر این مسائل لاینحل باقی مانده که ناخودآگاه برای بعضی این تصور پیش آمده که این مسائل، «مسئله» نیستند، بلکه کاملا عادی هستند و اداره این دو باشگاه به روش و شیوه‌های دیگر اصلا شدنی نیست!
سخن را جمع کنیم. در گذشته نوشتیم و اظهار امیدواری کردیم که دولت جدید علی‌رغم کارهای بزرگی که در حوزه‌های مختلف در پیش دارد، درباره ورزش نیز ضمن حفظ جایگاه بایسته آن برنامه‌هایی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی آن داشته باشد. مثلا پرداختن به این دسته از مسائل می‌تواند طی 4 سال آینده، خدمت بزرگی برای ورزش انجام دهد و... این جا هم اضافه کنیم که برای اداره امر ورزش با تفکر و تدبر لازم توانایی و قوه مدیریتی وزیر محترم پیشنهادی را سنجیده و در واقع ایشان را از جمع افراد صاحب صلاحیت «گلچین» کرده باشد. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می‌رود ضمن همکاری حتی‌الامکان با رئیس جمهور درباره رأی اعتماد دادن به وزرای پیشنهادی، در بررسی صلاحیت‌ها درباره وزیر محترم پیشنهادی ورزش دقت و وسواس لازم- در حد سایر وزرای پیشنهادی- به خرج دهد، تا ان‌شاءالله به لطف تفکر و تدبر دولت در انتخاب «خیرالموجودین» و همچنین دقت و وسواس لازم و مثبت مجلس محترم شورای اسلامی، وزیر محترم ورزش همان کسی باشد که ورزش و جامعه ورزش برای ادامه حرکت در مسیر پیشرفت و افتخار به آن احتیاج دارد.

 


سایت کنفدراسیون والیبال آسیا نوشت: بعد از پشت سرگذاشتن تمرینات سخت ولاسکو، چند بازی تدارکاتی در انتظار بازیکنان ایران است.
سایت کنفدراسیون والیبال آسیا در گزارشی به تشریح آخرین شرایط تیم ملی والیبال ایران پرداخت. در این گزارش آمده: تیم ملی والیبال ایران مدتی است تمرینات خود را برای حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا زیر نظر خولیو ولاسکو آغاز کرده است. سرمربی تیم ملی ایران 27 بازیکن را به اردوی آماده‌سازی تیم ملی دعوت کرده که در قالب 2 تیم الف و ب تمرین می‌کنند. برنامه آنها 3 روز تمرین و یک روز استراحت است.بعد از پشت سرگذاشتن تمرینات سخت ولاسکو، چند بازی تدارکاتی در انتظار بازیکنان ایران است. ابتدا تیم ملی مصر به ایران می‌آید و سپس ایران در مسکو به مصاف روسیه و ایتالیا می‌رود. تصمیم نهایی خولیو ولاسکو در مورد حضور بازیکنان در تیم الف یا ب پس از این بازی‌ها گرفته می‌شود.
مرحله نهایی مسابقات انتخابی قهرمانی جهان نیز اواخر شهریور ماه با حضور 16 تیم در قاره آسیا برگزار می‌شود. در گروه اول تیم‌های استرالیا، قزاقستان، تایلند و کویت حضور دارند و مسابقات خود را از 15 شهریورماه به مدت سه روز به میزبانی استرالیا انجام خواهند داد.رقابت های گروه دوم به میزبانی ایران برگزار می‌شود و تیم های پاکستان، اندونزی، بحرین و ایران از 20 شهریورماه به مدت سه روز به مصاف یکدیگر می روند تا یک تیم به مسابقات جهانی 2014 لهستان راه یابد. چهار تیم چین، هند، چین تایپه و عربستان سعودی در گروه سوم این رقابت ها به مصاف یکدیگر می روند که بازی های این گروه از 29 شهریور ماه در چین آغاز می شود. در گروه چهارم مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در قاره آسیا نیز ژاپن، کره جنوبی، قطر و نیوزیلند از 13 شهریورماه در ژاپن به مصاف یکدیگر می روند. هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به میزبانی دبی با حضور 24 تیم از 9 تا 19 مهر 92 برگزار می‌شود.

 


آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) فعالیت آزمایشگاه دوپینگ شهر ریودو ژانیرو برزیل به عنوان یکی از 33 آزمایشگاه دوپینگ سراسر دنیا را به حالت تعلیق درآورد.
وادا با توجه به اهمیت بحث آزمایشگاه‌های دوپینگ در سراسر دنیا نظارت بسیار دقیق و جدی روی این آزمایشگاه‌ها دارد و هرگاه یک آزمایشگاه به لحاظ سخت افزاری یا نرم افزاری دچار مشکل باشد کمیته اجرایی وادا فعالیت آن آزمایشگاه را به حالت تعلیق در می‌آورد که در همین راستا آزمایشگاه ریو دو ژانیرو معلق شد و برای فعالیت مجدد باید درخواست تجدید نظر را به دادگاه حکمیت ورزش ظرف 21 روز ارسال کند.بر این اساس پیرو استانداردهای بین‌المللی آزمایشگاه‌ها، وادا مسئول اعطا و لغو تاییده آزمایشگاه‌های دوپینگ در سراسر دنیاست. استرالیا، اتریش، بلژیک، مکزیک، کانادا، چین، کلمبیا، کوبا، فنلاند، فرانسه، آلمان(دو آزمایشگاه)، انگلیس، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کره‌جنوبی، نروژ، لهستان، آفریقای جنوبی، رومانی، روسیه، اسپانیا(دو آزمایشگاه)، سوئد، سوئیس، تایلند و آمریکا(دو آزمایشگاه) کشورهایی هستند که در حال حاضر آزمایشگاه‌های آنها مورد تایید وادا قرار گرفته است.
کشورهای ترکیه و قطر نیز مراحل نهایی تایید آزمایشگاه خود را سپری می‌کنند. ضمن اینکه علاوه بر آزمایشگاه برزیلی که در روزهای گذشته معلق شد تاییدیه آزمایشگاه تونس هم به دلیل عدم تطابق با استانداردهای مورد نظر در روز بیستم خرداد لغو شده بود. وادا در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده است که برزیل میزبانی جام جهانی 2014 فوتبال و المپیک 2016 را بر عهده دارد.

 


ملی پوش سنگین وزن جودو معتقد است اگر به المپیک لندن می‌رفت می‌توانست رویای رسیدن به مدال در این مسابقات را برای جودوی ایران محقق کند.
جواد محجوب این روزها با کسب طلای وزن 100- کیلوگرم در رقابت های جایزه بزرگ مسکو حالا به عنوان پرامیدترین ملی پوش ایران برای رقابت های جهانی مطرح است. او در این پیکارها که اواسط شهریور در برزیل برگزار می‌شود نه تنها به دنبال تصاحب طلای وزنش است بلکه با رسیدن به این عنوان به دنبال این است که امیدهای خانواده بزرگ این رشته را برای درخشش خود در المپیک برزیل بیشتر کند. گزیده ای از آخرین صحبت های محجوب در ادامه می آید:
* از سال 85 جودو را در چناران آغاز کردم و بعد از مدتی با تیم شهرری در لیگ آینده‌سازان حاضر شدم. بعد هم به دسته برتر آمدم و به همراه پاس خراسان‌رضوی در این مسابقات مبارزه کردم. در این مدت تجربیات خوبی به دست آوردم و توانستم به قول معروف خودم را به مربیان تیم ملی ثابت کنم. خوشحالم که توانستم با سرعت پیشرفت کنم و به تیم ملی راه پیدا کنم.
* در این مدت 5 مدال خوب گرفتیم. در مسابقات جام‌ جهانی که به میزبانی آذربایجان برگزار شد در سکوی دوم ایستادم و بعد از آن نیز در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند این عنوان را باز هم از آن خود کردم. در کاپ آزاد تفلیس که تمام قدرت‌های اروپایی حاضر بودند مدال برنز گرفتم و در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز در تایلند توانستم طلای این قاره را بر گردن بیاویزم. چند هفته پیش نیز در مسابقات جایزه بزرگ مسکو در میان قدرت‌های بزرگ دنیا نتوانستم مدال طلا را از آن خود کنم. البته در رده سنی جوانان نیز موفق به کسب چند مدال در مسابقات مختلف شده ام.
* من هیچ موقع در باد مدال‌هایم نمی‌خوابم. از زمانی که مدالی می‌گیرم آن را پای سکو فراموش و به آینده فکر می‌کنم. مسابقات جهانی جای ساده و آسانی نیست و با بقیه مسابقات تفاوت دارد. من تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارم و به خوبی می‌دانم چه کار سختی پیش رویم قرار دارد. برای پیدا کردن قرعه‌ات باید در رقابت‌های جهانی در میان 2 صفحه نامت را پیدا کنی که این نشان‌دهنده ترافیک سنگین در این میدان است. در این میان نکاتی که مسعود حاجی‌آخوندزاده و آرش میراسماعیلی در تمرینات به آن اشاره می‌کنند کمک بزرگی برای من است که تمام تلاشم را می‌کنم که از راهنمایی‌های آنها بیشترین استفاده را ببرم.
* من ماهی 640 هزار تومان حقوق می‌گیرم و 24 ساعته نیز در اردوی تیم ملی هستم. در لیگ هم درآمدمان بسیار ناچیز است. پارسال 13 میلیون تومان قرارداد با با باشگاه ثامن‌الحجج بستم و در پایان 12 میلیون تومان دریافت کردم. یک میلیون تومان هم اصلا معلوم نشد، کجا رفت. امسال پیشنهاد 30 میلیون تومانی دارم اما هنوز امضا نکردم. کمبود زیاد است اما انصافا مربیان زحمات خودشان را می‌کشند.
* آرش میراسماعیلی و مسعود آخوندزاده به اندازه وزن من مدال بین‌المللی دارند. آنها در برخی مواقع به عنوان حریف تمرینی با من کار می‌کنند و حتی زمین می‌خورند. این برای من یک دنیا ارزش دارد. بله اگر بخواهیم امکاناتی که در اختیار من است با هم رده‌هایم در دنیا مقایسه کنید امکانات من صفر است. اما با این حال باید از مربیان مخصوصا آرش میراسماعیلی و مسعود حاجی‌آخوندزاده و حتی از مسعود خسروی‌نژاد تشکر کنم. آنها زحمات زیادی برای من می‌کشند.
* به این حرفی که الان می‌خواهم بزنم اعتقاد دارم. اگر حواشی و مشکلات اجازه می‌داد که در المپیک انگلیس و در لندن به روی تاتامی بروم مطمئن باشید مدال می‌گرفتم. این توانایی را در خودم می‌بینم و با تمام وجود برای رسیدن به این هدف می‌جنگم. اگر به المپیک بروم قول می‌دهم مدال بگیرم. اوج ورزش حرفه‌ای المپیک است و من به دنبال رسیدن به این نقطه هستم.
* شیرین‌ترین مدالی که تاکنون گرفتم طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند بود و امیدوارم بتوانم این عنوان را در رقابت‌های جهانی و بعد از آن در المپیک به دست بیاورم. سقف آرزوهای من طلای المیپک است مطمئنم می‌توانم به این مهم با کمک مربیان دست پیدا کنم. در پایان می‌خواهم از تمام مربیانی که تاکنون برای من زحمت کشیده‌اند تشکر ‌کنم و امیدوارم بتوانم جواب حمایت‌های فدراسیون و آرش میراسماعیلی را بدهم.

 


نایب رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی با انتقاد از عملکرد مسئولان ارشد ورزش، گفت: کاش دوستان شجاعت و شهامت داشتند و مقابل مردم حاضر به پاسخگویی می‌شدند و اعلام می‌کردند که ما اشتباه کردیم.
در مقابل نام رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در دو سایت رسمی فدراسیون‌های جهانی روئینگ و کانوئیگ به ترتیب نام خسرو ابراهیمی، سرپرست کنونی فدراسیون و احمد دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون درج شده؛ ضمن اینکه در سایت رسمی فدراسیون جهانی سیلینگ نام هیچ شخصی درج نشده است. علیرضا سهرابیان نایب رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار داشت: این دسته گلی است که آقایان به آب دادند. این آقایان با یک فدراسیون موفق که مورد وثوق مراجع بین‌المللی بود و هر روز یک گام به اوج نزدیک‌تر می‌شد، کاری کردند که در سایت‌های رسمی سه فدراسیون جهانی (روئینگ، کانوئینگ و سیلینگ) نام افراد متفاوتی قید شده است. متاسفانه کار به جایی رسیده که هر کدام از فدراسیون‌های جهانی به سبب اخبار واصله در هر مقطع زمانی یک شخص را به رسمیت می‌شناسند و تمام این‌ها ماحصل لطف بی‌شمار دوستان است!
تعدادی از فدراسیون‌ها بدون اجازه از آقایان آب هم نمی‌خوردند
نائب رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه پس از تغییرات رخ داده در راس چند فدراسیون ورزشی، تعدادی از فدراسیون‌ها هیچگونه استقلالی در کار خود نداشتند، تصریح کرد: فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شدند از ترس اینکه مبادا جایگاه خود را از دست بدهند هیچ کاری را بر خلاف میل آقایان انجام نمی‌دادند و حتی برای آب خوردن هم از مسئولان بالا دستی کسب اجازه می‌کردند. وی با بیان اینکه تغییر در چهار فدراسیون باعث ایجاد ناهنجاری‌های زیادی در ورزش ایران شد، گفت: همین موضوع باعث به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک تا امروز شد. چندین بار تاریخ برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را اعلام کردند. تمام ماه‌های شمسی، قمری و میلادی را سپری کردیم اما باز هم خبری از برگزاری انتخابات کمیته نشد. کمیته بین‌المللی المپیک بارها اعلام کرد که شما حق برگزاری انتخابات را ندارید اما دوستان گفتند مشکلی نیست و انتخابات را برگزار خواهیم کرد.
حال و روز ورزش اول کشور خراب است وای به حال سایر رشته‌ها
این کارشناس ورزش با بیان اینکه IOC قانون‌ دارد و بر اساس آن کار می‌کند، اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد که ورزش کشور ما هم قانون‌مدار شود و کمیته بین‌المللی المپیک به خوبی این موضوع را درک کند. اینکه طوری رفتار کنیم که مرغ فقط یک پا دارد، درست نیست. «متاسفانه کل ورزش کشور مشکل دارد.» وی با بیان این جمله تاکید کرد که روز گذشته یکی از قهرمانان ورزش کشتی در یک برنامه تلویزیونی می‌گفت که خوابگاه فدراسیون کشتی یک ملحفه و پتو ندارد. این وضع ورزش اول کشور است وای به حال سایر رشته‌ها.
بی پولی
در فدراسیون های ورزشی
سهرابیان گفت: خیلی از فدراسیون‌های ما در حال حاضر پولی ندارند که بخواهند حقوق کارمندان خود را بدهند چه رسد به برگزاری مسابقه یا اردوی تیم ملی؛ جالب اینجا است که می‌گویند ورزش ایران در المپیک عالی بود و این ماحصل کار ما است اما به نظرم دوستان نمی‌دانند که نتایج این بازی‌ها ارتباط چندانی به آقایان ندارد و فقط در زمان آنها رخ داده است. این‌ها صحبت‌ها و درددل‌های بسیاری از ورزشی‌ها بوده که در این مدت نتوانستند بیان کنند.

 


دبیر فدراسیون تکواندو گفت: به احتمال زیاد برای هدایت تیم اعزامی به رقابت‌های هنرهای رزمی که در روسیه برگزار می‌شود با مرتضی کریمی به توافق می‌رسیم.
غلامحسن ذوالقدر گفت: مسابقات هنرهای رزمی را در روسیه پیش رو داریم به همین دلیل در اولین فرصت تکلیف کادر فنی تیم ملی را مشخص خواهیم کرد. به احتمال زیاد با مرتضی کریمی به توافق می رسیم و او تیم اعزامی به این مسابقات را هدایت خواهد کرد. او عملکرد خوبی داشته و می تواند با تیم ملی ادامه بدهد. وی ادامه داد: تیم اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی نیز در حال حاضر تمریناتش را زیر نظر سید نعمت خلیفه دنبال می‌کند و اواخر شهریور طبق اعلام مسئولان به اندونزی اعزام خواهد شد. از این تیم انتظار موفقیت داریم زیرا توانایی رسیدن به عناوین چشمگیر را دارد. حریفان خوبی از تمام کشورهای اسلامی انتظار بچه های ما را می کشند. سطح این رقابت ها به هیچ وجه با رقابت های جهانی قابل مقایسه نیست و می توانیم با کمی برنامه‌ریزی در آن به موفقیت برسیم.
دبیر فدراسیون تکواندو در مورد تاریخ شروع لیگ های این رشته خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در دسته های مختلف به احتمال زیاد از اواخر مهرماه آغاز می شود و تاکنون 7 تیم در دسته برتر و 12 تیم در نقش جهان اعلام آمادگی کرده‌اند. امیدوارم رقابت های لیگ در سال جاری هم مثل دوره های قبلی در بهترین شرایط برگزار شود و خروجی خوبی برای تیم‌های ملی داشته باشد.

 


مدیرورزشی باشگاه بایرن مونیخ از هواداران باواریایی‌ها خواست از سرمربی جدید مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا انتظارات غیرمنطقی نداشته باشند و به او فرصت بدهند.
با وجود پیروزی قابل قبول باواریایی‌ها در هفته نخست از فصل جدید لیگ دسته اول آلمان، زمانی که بورسیا مونشن‌گلادباخ را در آلیانتس آره‌نا با نتیجه 3 بر یک شکست دادند، ماتیاس سامر از هواداران بایرن خواست به پپ گواردیولا، سرمربی این تیم زمان بیشتری برای تطبیق پیدا کردن با شرایط کار در بایرن مونیخ بدهند. مدیرورزشی 45 ساله بایرن مونیخ با اشاره به انتظارات زیادی که از گواردیولای 42 ساله در نخستین فصل مربیگری‌اش در آلیانتس آره‌نا وجود دارد، تاکید کرد نباید از سرمربی پیشین بارسلونا توقع داشت در این فصل سه‌گانه قهرمانی که یوپ هاینکس فصل گذشته برای باواریایی‌ها به ارمغان آورد را تکرار کند.
سامر به شبکه اسکای اسپورت گفت: یوپ هاینکس (سرمربی پیشین بایرن مونیخ) در اولین فصل مربیگری‌اش همه جام‌ها را نبرد. یوپ مربی استثنایی است و شکی در این خصوص وجود ندارد اما او هم برای کسب این موفقیت‌ها به زمان نیاز داشت. حالا همه می‌گویند پپ گواردیولا برای تطبیق پیدا کردن با بایرن مونیخ به زمان نیاز ندارد و این ادعایی است که من نمی‌توانم آن را درک کنم.
سامر ادامه داد: ما یک مربی جدید را روی کار آورده‌ایم که برای عادت کردن به بازیکنانش، پی بردن به اینکه کدام تاکتیک برای تیم بهترین است و شناخت مدیران و اعضای هیئت مدیره فرصت می‌خواهد. گواردیولا جادوگر نیست. او دارد تمام تلاشش را انجام می‌دهد ومدام با بازیکنانش صحبت می‌کند آن هم به زبان آلمانی. در حقیقت یک جو مهیج او را احاطه کرده است. اینکه او توانسته به همراه بارسلونا همه جام‌ها را ببرد الان هیچ اهمیتی ندارد.

 


هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک گزینه خود را برای ریاست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) معرفی کرد.
کنگره وادا در شرایطی طی روزهای 24 تا 27 آبان ماه سال جاری به میزبانی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار می شود که هیات اجرایی IOC پس از بررسی برنامه‌ها و شرح فعالیت سه نامزد تصدی این سمت در نهایت در نشست اخیر خود کریج ریدای از بریتانیا را به عنوان گزینه خود برای ریاست چهار ساله بر وادا انتخاب کرد.ریدای که از سال 1994 به عضویت IOC در آمده است در حال حاضر نایب رئیسی این کمیته را برعهده دارد. وی همچنین عضو هیات موسس وادا بوده و در کمیته اجرایی وادا نیز عضویت دارد.دکتر پاتریک اسکاماش رئیس کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک از بریتانیا و ادوین موسس از آمریکا دو نامزد دیگر تصدی ریاست وادا هستند. ریاست وادا در حال حاضر بر عهده جان فاهی استرالیایی است. وادا از سوی کمیته بین المللی المپیک راه اندازی شده و 50 درصد بودجه آن هنوز هم از سوی این کمیته تامین می شود 50 درصد دیگر را نیز کشورهای عضو تقبل می کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10