(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 22 مرداد 1392 - شماره 20564

حدیث دشت عشق
رقابت‌های قهرمانی جهان - روسیه
عملکرد ضعیف دوومیدانی کاران ایران در مسابقات جهانی
اخبار کوتاه از فوتبال
نخستين شكست پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر
ادامه بی‌پولی‌های فدراسيون كشتی
فرنگی‌كاران جوان در انتظار پول!
بازتاب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در رسانه‌های جهان
نخستین مدال جهانی جودو ایران در رده نوجوانان
کریمی سرمربی تیم ملی تکواندو می ماند
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد جانباز شهید «علی کاظمینی»
می‌خواهم همچون مولایم حسین(ع) لب‌تشنه شهید شوم
چند ساعت قبل از شهادتش پدرش را صدا زد و او را در آغوش گرفت. اول پدر خود را خیلی بوسید و گفت پدر! شما برای من خیلی زحمت کشیده‌اید که باید مرا حلال کنید و به پدر خود گفت سلام مرا به مادر و تمام اقوام و خویشان و اهل محل برسانید و در ضمن سلام مرا به تمامی جانبازان و مسئولین توانبخشی شیراز برسانید و از قول من حلالیت بطلبید سپس به پدر خود گفت که ثروت من یک دستگاه اتومبیل رنو می‌باشد.
وی از پدر خود خواسته بود که اتومبیل مرا تحویل بگیرید و بفروش برسانید و نیمی از پول خودرو مذکور را جهت اهدا به مرقد مطهر امام‌خمینی تحویل مسئول ذیربط نمایید و نیمی دیگر را در اختیار پدرش گذاشت که هر طور صلاح ایشان بود خرج نمایند. بعد از وصیت‌ها پرستار خود را صدا زد و او را در آغوش گرفت و وی را بوسید و گفت شما برای من زحمت زیادی کشیده‌اید مرا حلال کنید. پس از این صحبت‌ها پدر وی یک لیوان آب برای او آورد و گفت فرزندم لبهایت را با آب تر کن. پدر هر چه اصرار کرد گفت نمی‌خواهم پدر پرسید چرا؟ گفت چون مولایم امام حسین(ع) تشنه‌لب شهید شد من هم می‌خواهم مثل امام حسین(ع) تشنه‌لب شهید شوم. بعد از اتمام این وصیت به سوی معبودش پرواز کرد.
جانباز شهید «جهانبخش جوکار»، سال 1346 در استان فارس متولد شد و در 9/9/1368 در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد به شهادت رسید.

 


محمود صمیمی به عنوان آخرین نماینده ایران در مسابقات جهانی دوومیدانی با پرتاب 57 متری از این رقابت‌ها خداحافظی کرد و در گروه خود آخر شد.
در سومین روز از چهاردهمین دوره مسابقات جهانی دوومیدانی در مسکو، برترین‌های پرتاب دیسک به مصاف هم رفتند که محمود صمیمی، چهارمین نماینده ایران در این رقابت‌ها در گروه خود آخر شد.
مسابقات پرتاب دیسک قهرمانی جهان در مرحله مقدماتی در دو گروه برگزار شد که محمود صمیمی در گروه اول این رقابت‌ها از سه پرتاب خود یک خطا داشت و بهترین پرتابش 57 متر و 77 سانتیمتر بود و در نهایت با این رکورد بین 15 شرکت کننده در رتبه آخر قرار گرفت.این در حالی است که صمیمی با رکورد 64 متر و 9 سانتی متر ورودی این مسابقات را به دست آورده بود.
در این گروه رابرت هارتینگ آلمانی قهرمان المپیک لندن تنها با یک پرتاب 66 متر و 62 سانتیمتری اول شد و به فینال صعود کرد. گرد کانتر از استونی با 65 متر و 54 سانتیمتر در جایگاه دوم قرار گرفت و رابرت اربانیک از لهستان با پرتاب 64 متر و 21 سانتیمتر در گروه خود سوم شد.
ایران در این رقابت ها با این که 6 ورودی را به دست آورده بود با غیبت احسان حدادی و لیلا رجبی با چهار ورزشکار به مسکو رفت که در دوی 100 متر رضا قاسمی رکورد 10 ثانیه و 46 صدم ثانیه را ثبت کرد در حالی که این دونده در کازانف رکورد 10 ثانیه و 16 صدم ثانیه را به دست آورده بود. حسن تفتیان هم در مسابقات جهانی 10 ثانیه و 57 صدم ثانیه رکورد زد او هم با زمان 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه ورودی این رقابت ها را کسب کرده بود. دوندگان سرعتی ایران فرصت حضور در ماده 200 متر را در این رقابت ها دارند.
ابراهیم رحیمیان دیگر نماینده ایران در 20 کیلومتر پیاده‌روی ،زمان یک ساعت و 35 دقیقه و 46 ثانیه را ثبت کرد و در رتبه 52 قرار گرفت. این دونده بهترین رکورد فصلش یک ساعت و 24 دقیقه و 8 ثانیه بود. محمود صمیمی هم که در غیاب احسان حدادی تنها پرتابگر دیسک ایران در این رقابت‌ها محسوب می شد ، روند نزولی خود را در مسابقات جهانی هم ادامه داد و با پرتاب 57 متر و 77 سانتیمتری در بین 15 پرتابگر گروه A در جایگاه آخر قرار گرفت.
قدرت نمایی دوباره بولت
یوزپلنگ جامائیکایی در فینال ماده 100 متر رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در روسیه بار دیگر زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کرد و مدال طلای این ماده را به خود اختصاص داد.
مسابقه فینال ماده 100 متر مسابقات جهانی 2013 روسیه یکشنبه شب برگزار شد که طی آن یوسین بولت سریعترین دونده جهان با ثبت رکورد 9.77 ثانیه مدال طلای این ماده را از آن خود کرد. جاستین گاتلین امریکایی با زمان 9.85 ثانیه و نستا کارتر از جامائیکا با زمان 9.95 ثانیه به ترتیب مدال نقره و برنز این ماده را کسب کردند.
بولت در پایان این مسابقه مهیج روی پیست دور افتخار زد و به ابراز احساسات علاقه‌مندان خود، پاسخ داد. پس از آن نیز با میکروفونی که در اختیار وی قرار دادند، گفت: من از مردم کشورم تشکر می‌کنم چرا که با حمایت‌های آنان توانستم بار دیگر قهرمان مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنم.

 


11یا 12شهریور آغاز اولین اردوی تیم ملی
مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌های تیم ملی اظهار داشت: 11 یا 12 شهریور اولین اردوی ما در اروپا برگزار می‌شود حتی کشور این اردو مشخص شده اما تا قرارداد ما با کمپ تمرینی نهایی نشود اعلام نمی‌کنیم تا هفته بعد این موضوعات را پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد. دو دیدار دوستانه پیش‌بینی شده که در این 12 روز انجام خواهد شد. یک بازی با تیم باشگاهی و بازی دیگر نیز با یک تیم ملی. کی‌روش هفته آینده به ایران باز می‌گردد و پس از هماهنگی‌ها این موضوع را قطعی خواهیم کرد.
پول عجمان را یک کارآفرین پرداخت می‌کند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که قرار است هزینه پرداختی به باشگاه عجمان امارات برای به خدمت گرفتن محمد رضا خلعتبری توسط یک کار آفرین «عاشق پرسپولیس» پرداخت شود.محمد رویانیان در حاشیه نشست معرفی محصولات جدید باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه چرا از مسئولان فدراسیون فوتبال انتظار دارد برای جذب محمدرضا خلعتبری به شما کمک کنند، اظهار داشت: چرا همیشه به پرسپولیس گیر می‌دهید و نگاه نمی‌کنید این فصل تیم‌های دیگر چند بازیکن با چه مبالغی جذب کرده اند.وی افزود: استقلال کم بازیکن گرفته است؟ یک بازیکن را به ایران برگرداندند و یک لژیونر هم خریدند. فدراسیون برای بازگشت یکی از این بازیکنان که ملی پوش است به استقلال کمک کرد. کلی هم بازیکن با قیمت‌های بالا گرفتند ولی اینقدر برایشان حاشیه نساختند.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: به سپاهان نگاه کنید. عقیلی را به ایران برگرداندند. چندین بازیکن در پست هافبک خریدند. جباری را جذب کردند. ضمن اینکه سال گذشته هم خلعتبری را از امارات به خدمت گرفتند ولی چرا تا پرسپولیس می‌خواهد یک نفر را جذب کند این اتفاقات می‌افتد؟وی تاکید کرد: امروز که با پول باشگاه خلعتبری را نمی‌آوریم. قرار است یک فرد کارآفرین پول رضایتنامه عجمان را بدهد. چرا نمی‌گذارید فردی که سرمایه گذار دولتی نیست و بنگاه اقتصادی دارد و می‌خواهد با پول شخصی خود هزینه خلعتبری را بدهد، کارش را بکند؟مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه یادآور شد: تقریبا امروز موانع موجود درباره انتقال خلعتبری به پرسپولیس حل شده است و این فرد هم هزینه‌ها را تقبل کرده است.
زینی‌زاده:با کریمی صحبت کردیم اما آقایان مراعات کنند
حمید زینی زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با بیان این که علی کریمی بازیکن تاثیرگذار و مهمی برای این تیم است، به درگیری لفظی وی با علی دایی اشاره کرد و گفت: ما در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده بین وی و سرمربی پرسپولیس با کریمی صحبت کردیم و امیدواریم آقایان مراعات کنند. این دو جزو سرمایه های فوتبال ایران هستند و نباید چنین اتفاقی بین آنها رخ دهد.
شجاعی به جیرونا پیوست
در حالی گفته می‌شد مسعود شجاعی قرار است به آلاوس منتقل شود، خبرگزاری رسمی اسپانیا از انتقال مسعود شجاعی به تیم جیرونا خبر داد.خبرگزاری رسمی اسپانیا در بخش مربوط به خروجی‌های باشگاه اوساسونا نوشت: مسعود شجاعی با قراردادی آزاد به جیرونا پیوست.جیرونا در دسته دوم اسپانیا است و فصل گذشته در رده چهارم قرار گرفت.
شکایت از دایی و قلعه‌نویی
شرکت تولید کننده توپ های سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر که حامی البسه بسیاری از تیم‌هاست از سرمربیان استقلال و پرسپولیس به دادسرا و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند.پس از شروع لیگ سیزدهم و رونمایی از توپ های جدید شرکت آل اشپورت که به رنگ سفید و قرمز بود، برخی مربیان از جمله علی دایی و امیر قلعه نویی به انتقاد از این توپ ها و البته البسه تولیدی این شرکت پرداختند. پس از این انتقادات شرکت تولیدی آل اشپورت تصمیم به شکایت از علی دایی و امیر قلعه نویی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گرفت. جعفری مدیر بخش خاورمیانه‌ای شرکت آل‌اشپورت با تایید این خبر گفت: از امیر قلعه‌نویی و علی دایی به دلیل اظهارات غیرمسئولانه‌شان علیه توپ‌ها و تجهیزات شرکت آل‌اشپورت به دادسرای عمومی و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کنیم.
صانعی دستیاری خسوس را رد کرد
علی صانعی می‌گوید با توجه به این که پیش‌تر سرمربی تیم ملی بوده اکنون درست نیست به عنوان دستیار خسوس در این تیم حضور داشته باشد. کمیته‌ فوتسال بعد از منع حضور مربیان باشگاهی در کادرفنی تیم ملی به دنبال انتخاب چند دستیار برای خسوس کاندلاس اسپانیایی است. سیدرضا افتخاری دیروز از انتخاب علی صانعی به این سمت خبر داده بود اما سرمربی پیشین تیم ملی می‌گوید این پیشنهاد عجیب بوده و هیچگاه آن را نمی‌پذیرد. صانعی در این خصوص گفت: پیش از این هم به افتخاری گفته بودم که حضورم در تیم ملی بزرگسالان منتفی است و تمایلی برای کار ندارم اما نمی‌دانم چرا دوباره این بحث را مطرح کرده است.

 


هفته چهارم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور با نخستين شكست پرسپوليس تهران و سپاهان اصفهان و پیروزی تیم های استقلال تهران و فولاد خوزستان به پايان رسيد.
در اين هفته از مسابقات پرسپوليس تهران كه از 3‌بازي گذشته خود هفت امتياز كسب كرده بود،در ورزشگاه انقلاب كرج برابر سايپا با تک گل روزبه شاه علیدوست شكست خورد. اين نخستين شكست فصل جاري شاگردان علي دايي بود كه يكشنبه شب برابر سايپا حرفي براي گفتن نداشتند.
مهمترین دیدار روز دوم و یا بهتر بگوئیم هفته را هم دو تیم سپاهان و تراکتورسازی در اصفهان برگزار کردند که شاگردان مجید جلالی با گلزنی علی کریمی از روی نقطه پنالتی و گل‌نزنی مهاجمان سپاهان، با یک گل در این مسابقه پیروز شدند. این دومین پیروزی تراکتورسازی در لیگ و دومین برد متوالی آنها در شهر اصفهان بود. این نتیجه نماینده نخست تبریز را از رده هشتم به رده سوم رساند که این بیشترین صعود در بین تیم‌های لیگ در این هفته بود. سپاهان هم با این باخت 3 پله در جدول سقوط کردو هفت امتیازی ماند.
استقلال تهران در ديدار با صباي قم با وجود اينكه بيشتر دقايق، توپ و ميدان را در اختيار حريف گذاشته بود با تك گل محمد قاضي به پيروزي رسيد تا آبی پوشان پایتخت بدون احتساب حکم کمیته انضباطی با 9 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد در صدر جدول قرار گیرند.مسئولان باشگاه استقلال همچون تیم‌های سایپا و ملوان نسبت به حکم صادر شده از سوی کمیته انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز اعتراض کرده اند و قرار است کمیته استیناف امروز رای نهایی را در این خصوص اعلام کند.
در مجموع ملوان بندرانزلي، گسترش فولاد تبريز و سايپاي البرز در اين هفته براي اولين بار در فصل به پيروزي دست يافتند وفجرسپاسي نيز چهارمين شكست متوالي خود را تجربه كرد.

 


در حالیكه تیم كشتی فرنگی جوانان ایران با جیب خالی و در دو مرحله راهی رقابتهای جهانی بلغارستان شد،‌ مدیر امور فنی تیم‌های ملی هم بدون پول راهی صوفیه شد تا ملی پوشان ایرانی همچنان در انتظار اعزام آزادكاران و رسیدن پول باشند!
بعد از اتفاقات تاسف آور رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا در مغولستان و اخراج فرنگی كاران نوجوان ایران از هتل و سرگردانی آنها به دلیل بی پولی فدراسیون كشتی،‌ اتفاق دیگری در حال وقوع است كه این بار دامن فرنگی كاران جوان كشورمان در رقابتهای جهانی بلغارستان را گرفته است.گویا اعضای تیم اعزامی كشتی فرنگی جوانان ایران به بلغارستان بعد از اینكه به دلیل بی پولی و برنامه ریزی نامناسب در دو مرحله راهی صوفیه شدند، گفته شد علی اشكانی مدیر امور تیم های ملی كشتی فرنگی در ایران مانده تا شاید با دست پر راهی رقابتهای جهانی شود.
گفته می‌شود اشكانی هم با جیب خالی به بلغارستان اعزام شده تا فرنگی كاران جوان كشورمان كه هم اكنون بدون هیچ خبری از ورودشان به این كشور در صوفیه حضور دارند،‌ همچنان در ابهام و استرس بی پولی و تكرار اتفاقات مغولستان باشند.
به گفته یک منبع آگاه از فدراسیون كشتی قرار است پول مورد نیاز فرنگی كاران تا صبح روز چهارشنبه تهیه شود و این پول توسط آزادكاران جوان كشورمان كه به بلغارستان اعزامی می شوند به دست نفرات قبلی برسد. البته هنوز مشخص نشده كه پول مورد نظر قرار است از چه طریق و با چه ضمانتی تهیه شود،‌اما نكته اینجاست كه كاروان اعزام كشتی جوانان ایران در شرایطی به صوفیه اعزام شده كه بیش از استرس رویارویی با حریفان جهانی خود به فكر بی پولی و سرگردانی احتمالی در بلغارستان به دلیل بی‌پولی فدراسیون كشتی است!به هر حال داستان تاسف آور و بی‌سابقه سرگردانی نوجوانان فرنگی كار ایران در مغولستان باعث شده تا تمامی اردونشینان كشتی كشورمان پیش از سفر به رقابتهای معتبر بین المللی در بیم و هراس بی پولی و سرگردانی احتمالی باشند.

 


کسب سومین قهرمانی ایران در رقابتهای جام ملت‎های آسیا بر روی رسانه‌های جهان بازتاب داشت.
تیم ملی بسکتبال ایران روز یکشنبه موفق شد با نتیجه 85 بر 71 مقابل فیلیپین میزبان به برتری برسد و برای سومین بار به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست پیدا کند. این تیم قبل از این نیز مجوز حضور در جام‌جهانی را کسب کرده بود.سایت الجزیره در گزارشی که در خصوص این دیدار بر روی خروجی خود قرار داد به درخشش حامد حدادی اشاره کرد که با کسب 29 امتیاز نقش پررنگی در پیروزی ایران داشت. وال استریت ژورنال نیز نوشت: ایران در چهار دوره اخیر برای سومین بار قهرمان آسیا شده است. فیلیپین می‌توانست ششمین قهرمانی خود را جشن بگیرد اما به مدال نقره رسید.

 


جودوکار وزن 90- کیلوگرم تیم ملی ایران با برتری مقابل نماینده بلاروس در دیدار رده‌بندی مسابقات جهانی، با کسب مدال برنز این وزن، طلسم مدال‌آوری نوجوانان کشورمان در این رقابتها را شکست.
پرونده حضور ملی پوشان جودو ایران در این رقابتهای نوجوانان جهانی در حالی بسته شد که رامین صفویه بامداد دیروز با 4 پیروزی و یک شکست صاحب نشان برنز شد. مدالی که برای نخستین بار در تاریخ جودو ایران به دست آمد.
وی عصر شنبه به وقت تهران مبارزات خود را با شکست نماینده مصر آغاز کرد. صفویه که دور نخست در کمتر از 90 ثانیه «یوسف فادلالا» از مصر را ضربه فنی کرده بود، در دور دوم به مصاف «اکبرجان اورازمیتوف» از ازبکستان رفت و با یک امتیاز «یوکو» پیروز شد. سپس «یانیس دجرورو» از فرانسه را نیز از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رفت.صفویه در این مرحله با ضربه فنی نتیجه را به «کارلن پالیان» از روسیه واگذار کرد و به گروه بازنده‌ها رفت. این جودوکار خوب ایران که نمی‌خواست دست خالی به تهران بازگردد، در جدال برای کسب مدال برنز مقابل «میکیتا سورید» از بلاروس رفت و در فاصله 2 دقیقه و 34 ثانیه، حریف خود را ضربه فنی کرد و به نشان برنز دست يافت.در این وزن «پالیان روسی» طلا گرفت، «وانیف» دیگر روسی این وزن به نشان نقره دست يافت و صفویه به همراه «شیراکاوا» از ژاپن به صاحب مدال برنز مشترک شدند.

 


محمدرضا پولادگر گفت: به احتمال قوی قرارداد مرتضی کریمی برای هدایت تیم ملی تکواندو تمدید خواهد شد.
رئیس فدراسیون تکواندو درباره اتمام قرارداد کریمی با تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد وی تمدید خواهد شد یا قصد دارید از گزینه جدیدی برای هدایت تیم ملی استفاده کنید؟ تصریح کرد: اتمام قرارداد به معنای تغییر کادر فنی نیست. شرایط فعلی فدراسیون اقتضا می‌کند که قراردادها را مقطعی ببندیم. این تصمیم را هم به خاطر کمبود منابع مالی و هم به خاطر تغییر شرایط احتمالی گرفته‌ایم. ممکن است یک مربی نخواهد با ما کار کند. بهتر است که قراردادها مقطعی بسته شود. بعد از این که مسابقات جهانی تمام شد، یک روال معمول است که قراردادها این طور بسته شود که احتمال قوی هم قرارداد کریمی تمدید خواهد شد.
وی در واکنش به انتقاد کریمی مبنی بر این که از او دعوت نشده تا در جلسه کمیته‌ فنی حضور پیدا کند؟ خاطر نشان کرد: هر تیمی سرمربی خودش را دارد. جلسه کمیته‌ فنی برای تعیین اعضای تیم ملی تشکیل شد. کریمی عضو این کمیته‌ نیست. او سرمربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی بود بنابراین لزومی نداشت که در جلسه حضور یابد.
رئیس فدراسیون تکواندو از سفرش به اندونزی در هفته‌ آینده خبر داد و تاکید کرد: به عنوان ناظر فنی جهانی هفته‌ آینده به اندونزی می‌روم. کمیته‌ برگزاری بازی‌ها از من دعوت کرده است تا بازدیدی از امکانات و شرایط برگزاری بازی‌های اسلامی داشته باشم.

 


*مجمع انتخابات ریاست هیئت کشتی استان تهران، با حضور خطیب سرپرست فدراسیون، محمدحسین نژادفلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و اعضای مجمع از ساعت 13:30 امروز در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار خواهد شد.محمدنقی کلانتری (سرپرست هیئت)، هادی حبیبی و نعمت‌اله بابایی‌نژاد، نامزدهای احراز پست ریاست هیئت کشتی استان تهران هستند.
*تیم ملی بسکتبال ایران پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بامداد امروز ساعت 3 و 30 دقیقه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران بازگشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10