(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 23 مرداد 1392 - شماره 20565

با شهادت یکی دیگر از مجروحان شاهوی کردستان
تعداد شهدای حادثه انفجار مین به 4 تن رسید
واگذاری شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک به بخش خصوصی
نشست پلیس‌های اینترپل 8 کشور منطقه در ایران
امروز مهلت ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری به پایان می‌رسد
نیازی به اخذ وجه اجباری برای هوشمندسازی مدارس نیست
مدت خدمت ضرورت 21 ماه است
حمایت سازمان وظیفه عمومی از اقدامات فرهنگی در حوزه سربازی
حوادث کوتاه از کشور
وزارت ورزش و جوانان دیگر مسئول صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج نیست
تیراندازی در بازار فرش تهران
افتتاح 3 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران
سازمان جوانان هلال‌احمر خبر داد
آموزش 4 هزار مددجوی مراکز اصلاح و تربیت
صدور پلاک ویژه معلولان آغاز شد
دستگیری 6 قاچاقچی با 14 کیلو مواد مخدر
سارق مسلح هنگام مرخصی 2 نفر را به قتل رساند
مومیایی 4 هزار ساله
پنت‌ هاوس عجیب
بازداشت کودک‌آزاران آرژانتینی
سنگ‌فرش بین‌الحرمین پایان یافت
قتل‌عام مسلمانان در نیجریه
   


تعداد شهدای انفجار مین‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه شاهو کامیاران کردستان به 4 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در جریان این انفجار که در ارتفاعات شاهو در منطقه کامیاران اتفاق افتاد 3 تن از نیروهای سپاه بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمدند و 2 نفر نیز زخمی شدند.
یکی دیگر از نیروها که پس از جراحت به یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه انتقال داده شد به شهادت رسید و تعداد شهدای این حادثه به 4 نفر افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه بیت‌المقدس این 4 تن پاسدار روز دوشنبه در منطقه «کوسه فه‌وی» (کوسه بزرگ) از ارتفاعات شاهو کامیاران در اثر انفجار مین‌های بر جای مانده از سال‌های پیش به شهادت رسیدند.
بر اساس اعلام فرماندهی سپاه پاسداران کردستان اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 


دو شرکت کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک تهران که در چند سال اخیر در جریان واگذاری شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران محل اختلاف و منازعه شورا و شهرداری بودند پس از بحث‌های بسیار به بخش خصوصی واگذار شدند.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران دیروز در جریان پانصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران برگزار ‌شد موضوع لایحه حذف بند یکم قسمت الف مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران و بخش مربوط به بودجه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک را مورد بررسی قرار دادند که این مسئله برای چندمین بار محل اختلاف نظر و بالا گرفتن بحث‌های اعضای شورا شد.
در این جلسه اعضای شورا برای واگذاری دو شرکت کنترل کیفیت هوا و شرکت کنترل ترافیک شهر تهران را‌ی‌گیری جداگانه کردند و همه اعضا به جز معصومه ابتکار برای واگذاری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به بخش خصوصی رای دادند.
به این ترتیب کلیه سهام شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک شهر تهران به بخش خصوصی واگذار می‌شود و شهرداری باید ظرف مدت سه ماه از ثبت منابع حاصله به نام شهرداری ارزیابی‌های خود را ارائه دهد.
همچنین بخش وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی و نظارتی شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک با رویکرد ترافیکی در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران باقی خواهند ماند. همچنین به لحاظ تخصصی بودن وظایف شرکت‌های مذکور در صورت قطع رابطه استخدامی کارکنان، شرکت‌های یاد شده از شهرداری تهران براساس ضوابط و مقررات موضوع اولویت واگذاری به کارکنان ومدیران همان شرکت‌ها خواهد رسید.

 


نشست و کارگاه منطقه‌ای همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با جرایم سایبری (UNODC) ‌‌‌‌‌ دیروز در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد.
بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها این نشست با حضور 8 کشور منطقه، نمایندگان سازمان اینترپل جهانی و سازمان UNODC، رئیس پلیس سایبری کشور و جانشین معاونت هماهنگ‌کننده ناجا برگزار شد.
در این نشست مدیرکل اینترپل ناجا از راه‌اندازی مجمع جهانی فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: امروزه، ارتکاب جرم تنها در فضای حقیقی روی نمی‌دهد بلکه اینترنت مورد توجه مجرمان قرار گرفته است و مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده به گونه‌ای که مجرمان می‌توانند از این فضا برای ارتکاب جرم استفاده کنند.
سرهنگ رضوانی با بیان اینکه در فضای مجازی بخشی از جرایم سازمان‌یافته همچون موادمخدر، پولشویی، فروش اموال باستانی، تروریستی و... انجام می‌گیرد، گفت: تشکیل پلیس تخصصی برای رسیدگی به این جرایم گامی مهم بوده و اینترپل هم به عنوان بزرگترین سازمان بین‌المللی در این زمینه همکاری دارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع جهانی فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد: این نشست‌های منطقه‌ای بتواند آمادگی همکاری تخصصی با کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را بیش از پیش فراهم کند.
در ادامه این نشست، رئیس پلیس فتا از کشف 74 درصدی جرائم سایبری خبر داد و گفت: امروزه قاچاق مواد مخدر از طریق فضای سایبری انجام می‌شود و قاچاقچیان در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند.
سردار سید کمال هادیان‌فر در ادامه با بیان اینکه کشور کره جنوبی از لحاظ توسعه و جمعیت به ما شباهت دارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که در این کشور تنها 24 درصد جرایم سایبری کشف می‌شود اما در ایران ما موفق به کشف 74 درصد این جرایم می‌شویم.
سردار محمدجواد زاده‌کمند، جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا نیز در این نشست گفت: دامنه جرایم سایبری محدود به مرزهای یک کشور نیست و بحران ناشی از این جرایم کشورهای مختلف را درگیر می‌کند، امروز جرایم سایبر تبدیل به یکی از معضل‌های جامعه جهانی شده و با زندگی روزمره مردم نیز گره خورده است ضمن اینکه گستره و میزان ارتکاب جرایم سایبری روز به روز در حال افزایش است به طوری که در چند سال اخیر با ورود تکنولوژی به زندگی روزمره افراد و ماشینی شدن کارها و خدمات، جرایم سایبری شاهد رشد چند برابری است.
به گفته وی با توجه به فرامرزی بودن و استفاده از تکنولوژی در ارتکاب جرایم این نیاز احساس می‌شود که برای مقابله با این جرایم باید با توجه به شیوه ارتکاب جرم توسط مجرمان که سازمان یافته و هماهنگ است باید نیروهای پلیس مسلح و مجهز به تکنولوژی روز باشند. همچنین نیروهای متخصص پلیس تمامی کشورها باید ارتباطات و همکاری خود را برای مقابله با این جرایم تقویت کنند.
وی ادامه داد: همکاری‌های بین‌المللی یک عنصر مهم و تعیین کننده در امر پیگیری و مقابله با جرایم سایبری است. به همین دلیل سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با جرایم از جمله اینترپل و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل باید بیشتر از گذشته به ایفای نقش بپردازند.
زاده کمند با اعلام اینکه برای مقابله و پیگیری جرایم سایبر باید از سامانه‌های متمرکز اطلاعات جرایم سایبری استفاده کرد، تاکید کرد، اگر تبادل اطلاعات در خصوص جرایم سایبری انجام نشود مبارزه کامل با این جرایم امکان‌پذیر نیست.
باید تمامی کشورها با محوریت سازمان‌های بین‌المللی سامانه‌های متمرکز اطلاعات جرایم سایبری را به منظور تبادل اطلاعات، پاسخگویی به استعلامات و انجام عملیات‌های مشترک و تبادل تجربیات راه‌اندازی کنند.
وی یکی از موانع اصلی در امر همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با جرایم سایبری را نبود ابزار قانونی بین‌المللی دانست و افزود: با توجه به رشد روز افزون جرایم سایبری در دنیا و فراملی بودن این جرایم نیاز به همکاری فراگیر بین‌المللی داریم و در این زمینه نیاز به یک معاهده قانونی بین‌المللی همه جانبه ضروری است.

 


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: مهلت ثبت نام در چهلمین آزمون دستیاری تخصصی تا 23 مرداد است و داوطلبان برای ثبت نام فرصت را از دست ندهند.
غلامرضا حسن‌زاده گفت: پذیرفته‌شدگان در آزمون دستیاری پزشکی تخصصی طبق جدول زمانبندی که در سایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت موجود است برای ثبت نام اقدام کنند. بنابراین تا 23 مرداد فرصت دارند تا به دانشگاه مربوطه برای تحویل اصل مدارک مورد نیاز و دریافت کارت دستیاری مراجعه کنند.
وی افزود: این داوطلبان می‌توانند برای تعیین زمان دقیق مراجعه برای هر رشته به بخش مشاهده وضعیت ثبت نام که در سایت دانشکده نمایش داده خواهد شد مراجعه کنند.
چهلمین آزمون دستیاری تخصصی 5 اردیبهشت با حضور 15هزار و 500داوطلب برگزار شد که در این آزمون 2 هزار و 310 نفر پذیرفته شده‌اند.
مهلت ثبت نام در آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی
ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی سال 92 از 5مرداد آغاز شده و داوطلبان تا 23 مرداد فرصت دارند تا در سامانه ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: تاریخ 22 و 23 مرداد زمانی است که برای تکمیل مدارک و ویرایش در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی امسال در تاریخ 14 شهریور برگزار می‌شود.

 


رئیس مرکز آمار اطلاعات و فناوری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون اسامی 11 میلیون و 289 هزار و 509 دانش‌آموز در سامانه ثبت نام وارد شده، گفت: سه استان رتبه‌های برتر را در ثبت اسامی به خود اختصاص داده‌اند.
یوسف نوری گفت: از بین بیش از 11 میلیون دانش‌آموزی که از سال 92 در سامانه به ثبت رسیده، شش میلیون و 620 هزار و 23 نفر در دوره ابتدایی، یک میلیون و 851 هزار و 795 نفر در پایه سوم راهنمایی و متوسطه اول و دو میلیون و 637 هزار و 703 نفر در دوره متوسطه دوم در سامانه ثبت شده‌اند.
وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و زنجان سه استانی هستند که در مدت زمان کوتاهی توانسته‌اند تمامی اسامی را وارد سامانه آموزش و پرورش کنند.
رئیس مرکز آمار اطلاعات و فناوری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش برای استان‌ها ضرب‌الاجل پایان ثبت‌نام دانش‌آموزان را مشخص کرده است، گفت: در آخرین جلسه شورای معاونین مقرر شد تمامی استان‌ها تا پایان مرداد ماه نسبت به ثبت‌نام همه دانش‌آموزان اقدام کرده و اسامی را به مرکز آمار ارائه دهند.
نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش با توجه به تأمین نیروی انسانی از جمله معلم، معاون و مدیر مستلزم داشتن جامعه آماری دانش‌آموزان است، تأکید کرد: مدیران مدارس و همچنین خانواده‌ها در صورت امکان نسبت به ثبت‌نام مشروط دانش‌آموزان اقدام کنند تا آموزش و پرورش بتواند ساماندهی نیروی انسانی خود را به موقع انجام دهد.
رئیس مرکز آمار اطلاعات و فناوری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه تعداد کمی از دانش‌آموزان تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری تعداد خروجی‌های آموزش و پرورش بیشتر از ورودی‌های آن بود و بدون احتساب بزرگسالان، دانش‌آموزان استثنایی و نوآموزان پیش دبستانی، تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی 92-91، 12 میلیون و 241 هزار و 903 نفر بود که این آمار در سال تحصیلی 91-90، 12 میلیون و 327 هزار و 813 نفر بود.
وی از افزایش تعداد مدارس هوشمند در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تعداد 10 هزار مدرسه دیگر برای مهر امسال هوشمندسازی می‌شود و بدین ترتیب تعداد مدارس هوشمند به 40 هزار مدرسه افزایش خواهد یافت.
به گفته نوری، استانهای آذربایجان غربی،‌ اردبیل و بوشهر به ترتیب دارای بیشترین مدارس هوشمند در کشور هستند.

 


معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا، جزئیات مربوط به مدت سربازی را اعلام کرد.
سرهنگ رحمان علیدوست درباره جزئیات مربوط به مدت خدمت سربازی، اظهار کرد: مدت خدمت کلیه مشمولانی که از ابتدای سال 1391 در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظتی، خدمت دوره ضرورت را انجام دهند 21 ماه است.
وی افزود: مدت خدمت دوره ضرورت برای آن دسته از مشمولان که بعنوان امریه در ادارات و سازمان‌های دولتی مشغول به خدمت هستند 24 ماه و مدت خدمت سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند 18 ماه است.
به گفته علیدوست مدت خدمت کارکنان وظیفه غیربومی مشغول به خدمت در مناطق امنیتی غیر درگیر، عملیاتی و بد آب‌وهوا نیز 19 ماه است.
معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: مدت خدمت آن دسته از مشمولان که در سال 90 و قبل آن به خدمت اعزام شده‌اند مطابق مقررات سابق یعنی مناطق عادی 18 ماه، مناطق عملیاتی 16 ماه و مناطق محروم و بد آب‌وهوا 17 ماه است.
وی افزود: آن دسته از مشمولان که در سال 90 و قبل آن مشغول خدمت بوده و به علت قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شده‌اند، در صورت اعزام مجدد 21 ماه خدمت خواهند کرد.

 


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از آمادگی این سازمان برای حمایت از افرادی که قصد فعالیت در زمینه‌های فرهنگی حوزه سربازی را دارند، خبر داد.
سردار سید حمید صدرالسادات در این‌باره گفت: مشغول بررسی طرحی هستیم که براساس آن بتوانیم مباحث و متون آموزشی را در قالب‌های متنوع تحت عنوان آموزش مجازی در اختیار مشمولان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه از افراد دارای ایده که بتوانند اقدامات فرهنگی مرتبط با سربازی انجام دهند، حمایت می‌کنیم گفت: سازمان وظیفه عمومی این آمادگی را دارد که در زمینه تولید فیلم‌های آموزشی، بروشورها و... از افراد دارای ایده‌های اجرایی و مناسب حمایت کند.
به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، اقدامات فرهنگی و مجازی انجام شده در این سازمان طی سالیان اخیر رشد قابل توجهی داشته، به طوری‌که مراجعات حضوری به این سازمان، کاهش قابل توجهی داشته است.

 


دستگیری سارقان سیم برق
سرخس - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سرخس از دستگیری سارقان کابل‌های برق در این شهرستان خبر داد و افزود: 5 نفر از اعضای این باند که بالغ بر 800 میلیون ریال کابل‌های برق سرخس و 7 دستگاه ترانسفور ماتور را سرقت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
سقوط در چاه 30 متری
فارس ـ نور: کودک 8 ساله در چمستان پس از سقوط به چاه 30 متری به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت. وی با حضور بموقع عوامل امدادی از چاه بیرون کشیده شد و با توجه به جراحات عمیق از ناحیه سر، دست و پا و کوفتگی شدید، به بیمارستان انتقال یافت.
آب استخر قربانی گرفت
* بویراحمد: پسر بچه 4 ساله ساکن روستای «تاکسیسه» شهرستان از توابع بخش مارگون حین بازی در کنار استخر آب داخل حوض سقوط کرد و بر اثر غرق شدگی جان باخت.
جسد این کودک با حضور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافته، و اقدامات قانونی با تشکیل پرونده در حال انجام است.
کشف مواد مخدر صنعتی
* قزوین: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین پس از اطلاع از تهیه و توزیع موادمخدر از سوی فردی در این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
ماموران با اطلاع از زمان ورود محموله شیشه به قزوین موفق شدند متهم را به همراه یک دستگاه خودرو دستگیر کنند.
در بازرسی از اتومبیل 2 کیلو و 20 گرم شیشه جاسازی شده کشف و ضبط شد.
برخورد با باندجعل اسکناس
ایرنا - بوکان: ماموران پلیس آگاهی بوکان با اعزام نیروهای عملیاتی به یکی از منازل این شهرستان اعضای باند تهیه و چاپ اسکناس‌های تقلبی را دستگیر کردند. در بازرسی از منزل یاد شده تجهیزات چاپ اسکناس جعلی به همراه 640 عدد اسکناس 100 دلاری کشف و ضبط شد. هر 2 نفر متهم این پرونده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 


رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره از لغو مسئولیت صدور مجوز مراکز مشاوره توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی خبر داد.
عباسعلی اللهیاری در این رابطه افزود: از ابتدای سال 82 وظیفه صدور مجوز و نظارت بر مراکز مشاوره همانند سایر نقاط دنیا بر عهده سازمان نظام روانشناسی بوده است، اما دولت یک برداشت غلطی از ماده 43 قانون برنامه توسعه داشته است و بخشی از این مسئولیت را به عهده سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان داد که در هفته گذشته هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی این مصوبه دولت را لغو کرده است.
وی اظهار کرد: از این پس پروانه اشتغال فردی و گروهی کسانی که حداقل مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره دارند از سوی سازمان روانشناسی و مشاوره صادر خواهد شد و بر همین اساس نظارت بر این مراکز نیز بر عهده این سازمان خواهد بود، چرا که تمام متخصصین و مشاوران در این سازمان مشغول هستند و از لحاظ سیاست‌گذاری نیز تمرکز امور در یک نهاد مناسب‌تر خواهد بود.
اللهیاری با اشاره به افرادی که در سامانه صدور مجوز مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: نیازی به ثبت‌نام مجدد این افراد نیست و مدارک آنها از وزارت ورزش و جوانان اخذ خواهد شد و مطابق قوانین و ضوابط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بررسی و مجوزها صادر خواهد شد.
رئيس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مورد زمان صدور مجوزها تاکید کرد: به محض آنکه مدارک از وزارت ورزش و جوانان دریافت شود و یا افراد درخواست مجوز دهند کمیسیون‌های مربوط در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اقدام به بررسی و صدور پروانه خواهند کرد.
اللهیاری در مورد صدور مجوز سایت‌های همسریابی نیز اظهار کرد: طرح سایت‌های همسریابی نیاز به بررسی و کارشناسی دارد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فقط مجوز مراکز مشاوره را صادر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مگر می‌شود فردی از طریق سایت همسر مناسب خود را پیدا کند، افزود: این طرح روشن نیست چرا که افرادی که هزار و یک فاکتور را در ازدواج خود دخیل می‌کنند و از لحاظ شخصیت یکدیگر را به خوبی می‌شناسند در نهایت کارشان به جدایی می‌رسد؛ آنگاه چگونه می‌شود افراد همسر خود را از طریق سایت‌های همسریابی پیدا کنند.
اللهیاری زمینه ازدواج موفق را در بستر فرهنگ سنتی دانست و گفت: در کشور ما باید مبانی ارزشی و دینی مورد توجه قرار بگیرد و ازدواج با رعایت نکات علمی و در بستر فرهنگی سنتی جواب خواهد داد.

 


یکی از بازاریان فرش تهران، صبح دیروز با شلیک گلوله در مقابل مغازه‌اش به قتل رسید.
به گزارش مهر ساعت 7:20 دقیقه صبح دیروز صدای شلیک چند گلوله سکوت صبحگاهی در بازار فرش تهران را شکست. اهالی پس از خارج شدن از مغازه‌های خود فرد موتورسواری را مشاهده کردند در حالی که اسلحه‌ای در دست داشت سراسیمه از محل فرار می‌کرد. در خیابان مصطفی خمینی نبش کوچه غفاری خودرو نقره‌ای رنگی پارک شده بود که یکی از بازاریان تهران غرق در خون پشت فرمان ماشین قرار داشت. با مشاهده این صحنه موضوع به پلیس اطلاع داده شد و دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی همراه بازپرس قتل تهران در محل حاضر شدند.در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد میان‌سال بر اثر اصابت چند گلوله و شدت جراحات جان خود را از دست داده است. مقتول به نام محمد صاحب فرش فروشی عزیزی بود که در مقابل مغازه‌اش به قتل رسیده بود.
بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد انگیزه سرقت در این جنایت منتفی بوده و مقتول قربانی انتقامی کور شده است. کارآگاهان سپس با کمک شاهدان و بررسی دوربین‌های مدار بسته محل جنایت موفق شدند ردی از عامل جنایت به دست بیاورند. با بررسی های مقدماتی فرد به پزشکی قانونی منتقل شد و در حال حاضر کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با سرنخ‌هایی که به دست آوردند تحقیقات برای افشای راز این جنایت و دستگیری قاتل را آغاز کردند.
یکی از شاهدان ماجرا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مقتول با یکی از آشناهایش مدتی بود اختلاف داشت و او چند بار محمد را به قتل تهدید کرده بود. مشخصات ضارب نیز با این فرد مطابقت دارد.
وی افزود: قاتل می‌دانست که محمد هر روز زودتر از بقیه مغازه‌داران به محل کار خود می‌آید به همین خاطر از صبح زود در مقابل مغازه‌اش کمین کرده بود. او هفت گلوله به سمت خودرو مقتول شلیک کرد و با یک دستگاه موتور سیکلت از کوچه‌های محل جنایت گریخت.این شاهد ماجرا ادامه داد: گلوله‌ها به سینه و سر محمد اصابت کرده بود و او در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داد.
همچنین به گفته اهالی عامل این جنایت چند فرد دیگر را نیز به قتل تهدید کرده که این موضوع هنوز از سوی پلیس تایید نشده است.
سرکلانتر هفتم پایتخت با تایید خبر قتل یکی از فرش فروشان خیابان شهید مصطفی خمینی به دست برادرش با شلیک 7 گلوله، گفت: مکان قاتل شناسایی شده است و تا عصر امروز دستگیر می‌شود.
سرهنگ سلیمانی، سرکلانتر هفتم تهران انگیزه قاتل را مسائل مربوط به ارث و میراث عنوان کرد و ادامه داد: قاتل در نامه‌ای انگیزه خود از قتل را توضیح داده و نسبت به ظلم برادر خود اعلام نارضایتی کرده است.
وی با بیان اینکه قاتل هم‌اکنون متواری است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که قاتل خود نسبت به قتل با نوشتن نامه اعتراف کرده است، انتظار می‌رود تا دقایق دیگر خود را به کلانتری معرفی کند اما با این وجود محل اختفای وی شناسایی شده و تا چند ساعت دیگر دستگیر می‌شود.
سرکلانتر هفتم نام مقتول را محمد از کسبه خیابان شهید مصطفی خمینی و سن وی را 64 سال اعلام کرد.

 


رئیس سازمان آتش‌نشانی پایتخت گفت: 3 ایستگاه جدید آتش‌نشانی روز شنبه افتتاح می‌شود.
رضا خوشزاد گفت: روز شنبه با حضور شهردار تهران 3 ایستگاه جدید آتش‌نشانی تهران در بلوار ابوذر در آیت‌الله کاشانی، تهرانپارس تقاطع اتوبان باقری و مسیل باختر افتتاح می‌شود. ضمن اینکه ایستگاه بلوار ابوذر به نام شهید امید عباسی نام‌گذاری شده است.وی ادامه داد: در این مراسم همچنین کلنگ ساخت پنج ایستگاه جدید به زمین زده می‌شود و در این مراسم 2 ایستگاه بازسازی شده نیز از سوی شهردار تهران افتتاح می‌شود.

 


معاون سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آموزش 4 هزار مددجوی کانون‌های بشردوستانه مراکز اصلاح‌ و تربیت خبر داد.
سیدمحمدحسین جوادی در این زمینه اظهار داشت: کانون‌های بشردوستانه مراکز اصلاح و تربیت 5 استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، خوزستان، کرمانشاه و تهران در این طرح حضور خواهند داشت.
وی در مورد مرحله دوم این طرح گفت: مربیان کانون‌های بشردوستانه هلال‌احمر که در مراکز اصلاح ‌و تربیت مستقر هستند در مرحله دوم طرح آموزش می‌بینند که 15 نفر از اعضای برتر کانون‌های دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به عنوان مربی در این طرح آموزش‌های لازم را طی می‌کنند.
معاون سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: در مرحله سوم و چهارم این طرح کارکنان مراکز اصلاح و تربیت و مددجویان کانون‌ها آموزش‌های لازم برای تغییر نگرش را فرا می‌گیرند.
به گزارش فارس، طرح کانون‌های بشردوستانه جوانان هلال‌احمر در سال 2013 میلادی به عنوان یکی از پنج طرح برتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر شناخته شده و مشمول حمایت‌های مالی این فدراسیون از محل صندوق ملکه شوکن شد.

 


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز صدور پلاک ویژه معلولان خبر داد و گفت: با توافق بهزیستی با پلیس راهنمایی و رانندگی از این پس معلولان متوسط، شدید و همچنین معلولان ذهنی پلاک ویژه دریافت می‌کنند.
یحیی سخنگویی با اشاره به پیگیری‌های سازمان بهزیستی کشور و همچنین توافق با پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده صدور پلاک ویژه معلولان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: براساس مکاتبات صورت گرفته از این پس معلولان خیلی شدید، متوسط و حتی قیم‌های معلولان ذهنی می‌توانند متقاضی پلاک ویژه باشند.
سخنگویی خاطرنشان کرد: با توافق رئیس سازمان بهزیستی کشور بودجه حوزه توانبخشی امسال به 30 میلیارد تومان رسیده است که با تخفیف این اعتبارات در استان‌ها شاهد اقدامات قابل توجهی خواهیم بود.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آخرین وضعیت خودروهای وارداتی ویژه معلولان اشاره کرد و گفت: در همین رابطه نامه‌ای با امضاء وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی به اداره گمرک ارسال شده است به طوری که اسامی 4 هزار و 700 معلول واجدالشرایط برای دریافت خودروهای وارداتی اعلام شده‌اند.
وی گفت: خودروهای وارداتی دارای معافیت‌های گمرکی خواهند بود به طوری که برای هر خودرو 30 میلیون تومان محسوب خواهد شد.

 


مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران از دستگیری 6 فروشنده مواد مخدر و کشف 14 کیلو و 890 گرم ماده مخدر شیشه خبر دادند.
سرهنگ مهدی فضلی علیشاه،‌رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت گسترده فردی به نام «فردین» در زمینه ساخت و توزیع مواد مخدر صنعتی در دو باغ و چند واحد مسکونی، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ فضلی علیشاه افزود: پس از اطمینان از صحت و سقم اخبار دریافتی و هماهنگی با مقام قضایی، اکیپ‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر در اقدامی ضربتی به آدرس‌های شناسایی شده عزیمت کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این محل‌ها موفق به کشف 14 کیلو و 890 گرم ماده مخدر از نوع شیشه و دستگیری 6 مواد فروش شدند.
وی ادامه داد: همچنین در جریان این عملیات یک قبضه اسلحه کمری با شش فشنگ جنگی، یک دستگاه خودروی پراید و مبلغ 76 میلیون و 950 هزار ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.

 


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: یک سارق مسلح دو نفر از اعضای خانواده همسرش را به قتل رساند.
سرتیپ کریم کشوری دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: یک سارق مسلح که در زندان به سر می‌برد با گرفتن مرخصی از زندان دو نفر از اعضای خانواده همسرش را به قتل رساند.وی با اشاره به وجود اختلافات خانوادگی بین این فرد و اعضای خانواده همسرش، خاطرنشان کرد: قاتل پس از قتل این دو نفر متواری شده است.کشوری با بیان اینکه این اتفاق کمتر از 48 ساعت پیش در حوزه پاسگاه شیان رخ داده، عنوان کرد: پلیس با جدیت به دنبال این قاتل فراری است.

 


قدیمی‌ترین مومیایی جهان با قدمتی حدود 4000 سال در ایرلند شناسایی شد.
به گزارش ایسنا، این مومیایی دو سال قبل در کف مردابی در ایرلند، کشف شد.
این مومیایی که در زمان کشف در یک کیسه چرمی قرار داشت، در سال 2011 در زمان خشک کردن یک مرداب در منطقه «کولگا مونا» ایرلند کشف شد و به یک مرد جوان تعلق دارد.محققان پس از کشف این مومیایی و انجام آزمایش‌های فراوان از جمله آزمایش رادیو کربن، قدمت این اثر تاریخی منحصر به فرد را حدود 4 هزار سال برآورد کردند. با این حساب حدود 700 سال قدیمی‌تر از مومیایی «توتنخامون»، مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان است و می‌توان آن را قدیمی‌ترین مومیایی اروپا لقب داد.
محققان موزه ملی ایرلند که قرار است قدیمی‌ترین مومیایی جهان در آینده نزدیک در آن به نمایش درآید، بر این باورند که این مرد در عصر برنز می‌زیسته و پس از مرگ در یک تابوت چوبی قرار داده شده اما تابوت چوبی طی هزاران سال به تدریج از بین رفته است.

 


این برج 26 طبقه در منطقه هیدیان پکن واقع شده است.
در بالای این برج یک ویلای بسیار مجلل و لوکس به صورت پنت هاوس در دو طبقه با نمای سنگ و صخره مصنوعی طی 6 سال ساخته شده است این پنت هاوس دارای استخر، درختان طبیعی و چمن مصنوعی هم هست.
ساکنان این برج استثنایی از امکان نشت آب و صدماتی که ممکن است این ویلای لوکس و مجلل بر ساختمان آنان بگذارد، نگران هستند.

 


پلیس آرژانتین موفق شد طی عملیاتی 30 مظنون به کود‌ک‌آزاری را در این کشور بازداشت کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پلیس آرژانتین طی یک برنامه‌ریزی حساب شده در کمین حلقه پورنوگرافی کودکان بود که با همکاری پلیس بین‌الملل، مقامات اسپانیا، اروگوئه، برزیل و شیلی توانست 30 مظنون به کودک‌آزاری را بازداشت کند.
در این عملیات دوربین‌های ویدئویی، 15 هزار دیسک فشرده و کامپیوتر از مظنونان مصادره شد؛ این تصاویر در سراسر جهان از طریق اینترنت توزیع شده بود.
تمامی کودکان آزار دیده 2 تا 12 ساله هستند!

 


پروژه توسعه و سنگ فرش بین‌الحرمین با صرف 25 میلیارد و 393 میلیون دینار عراقی در مساحتی بیش از 24 هزار متر مربع به پایان رسید.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی حج، این پروژه با مرمر درجه یک ایتالیایی توسط وزارت بازسازی و مسکن انجام شد.
این طرح شامل سنگ‌فرش بین‌الحرمین با مرمر، سایبان، توسعه تاسیسات زیربنایی و برقی، آب سردکن و کولر گازی، دوربین مدار بسته، دستگاه‌های صوتی و غیره است.
گفتنی است، طرح توسعه بین‌الحرمین در مهر ماه 89 با عملیات تخریب برخی ساختمان‌ها و هتل‌های موجود در محدوده طرح آغاز شد.
مساحت طرح، حدود یک میلیون و 500 هزار مترمربع است که از خیابان «میثم تمار» آغاز و با گذشتن از خیابان «جمهوری» به سمت دیگر بین‌الحرمین رسید.
شیعیان مابین آرامگاه حضرت امام حسین‌(علیه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) را که 378 متر است، بین‌الحرمین می‌نامند. موقعیت آن در شهر کربلا تقریباً در 100 کیلومتری جنوب غربی بغداد است.

 


مقامات نیجریه اعلام کردند 56 تن در حملات اوایل این هفته شورشیان تندرو در شمال شرق این کشور کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام دولتی نیجریه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد افراد مظنون به عضویت در گروه بوکو حرام با حمله به مسجدی در شهر «کاندوگا» در منطقه «کانو» نمازگزاران را به رگبار بستند که به کشته شدن 44 مسلمان منجر شد.
این منبع افزود: این حمله ناجوانمردانه احتمالاً با هدف انتقام‌ از گروه های دفاع مردمی که شهروندان برای کمک به ارتش در مقابله با شورشیان بوکو حرام تشکیل دادند، صورت گرفته باشد.
شورش اعضای بوکو حرام از سال 2009 بیش از سه هزار کشته برجا گذاشته است.
ارتش نیجریه در هفته‌های اخیر آموزش گروه‌های دفاع مردمی را آغاز کرده ست.
این گروه‌ها به مقامات نیجریه برای دستگیری اعضای بوکو حرام کمک می‌کنند و در کاهش حملات شورشیان سهیم بوده‌اند.
افراد مظنون به عضویت در بوکو حرام همچنین شنبه شب به روستای «انگوما» در همسایگی مافا حمله کردند و 12 نفر را کشتند.
از ماه مه گذشته در شمال شرق نیجریه حالت فوق‌العاده اعلام شده و ارتش حمله گسترده‌ای را برای پایان دادن به شورش بوکو حرام آغاز کرده است.
رهبر بوکوحرام روز دوشنبه با انتشار یک نوار ویدئویی مسئولیت حملات مرگبار اخیر در این کشور را به عهده گرفت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10