(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 23 مرداد 1392 - شماره 20565

چند خبر از خوزستان
جلوگیری از انحراف مالی 8 طرح کلان در مازندران
در شب‌های قدر امسال
خیرین گلستانی حمایت از 210 یتیم گنبدی را برعهده گرفتند
ایران در کیهان
استاندار مازندران: نهضت مطالعه مفید حول محور قرآن دنبال شود
محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری در بردسکن
با عنوان «اشک انار»
هفتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه مازندران برگزار می‌شود
برپایی نمایشگاه کتاب «ثقلین» در نیشابور
امام جمعه همدان: خبرنگاران باید منبع خبر الهی را از شیطانی تشخیص دهند
راه‌اندازی 4 دانشکده جدید در قائنات
دیدار شاعران با امام جمعه میبد
راه‌اندازی 7 نمایشگاه صنایع دستی در سمیرم
استان یزد در حسرت میزبانی از شهدای گمنام
کشت شالی در 2300هکتار از اراضی غیرنسق گالیکش
ساماندهی کشتارگاه‌ها در سطح روستاهای بناب
   


بهره‌برداری از کارخانه نمکزدایی
هفت شهیدان مسجد سلیمان
اهواز- خبرنگار کیهان:
کارخانه بهره‌برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجد سلیمان افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این کارخانه پس از طی مرحله آزمایشی و انجام تست‌های مختلف فنی و ایمنی، به طور کامل راه‌اندازی و در مدار عملیات تولید قرار گرفت.
حمید بورد گفت: در این کارخانه نفت استحصال شده از میادین مسجد سلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون فرآورش و نمکزدایی و به مبادی مصرف ارسال می‌شود.
بورد هدف از تأسیس این کارخانه را ساماندهی و بهره‌برداری از تأسیسات قدیمی مسجد سلیمان که ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه نفت را دارد اعلام کرد.
وی اضافه کرد: طراحی، نظارت و اجرای این پروژه از سوی کارشناسان این شرکت و با اعتبار 960 میلیارد ریال انجام شد.
وعده معاون نهضت سوادآموزی خوزستان:
سال 93 بی‌سوادی در خوزستان ریشه‌کن می‌شود
اهواز- خبرنگار کیهان:
کمتر از 10درصد از جمعیت استان خوزستان از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند.
معاون نهضت سوادآموزی خوزستان با بیان اینکه برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در خوزستان تلاشهای زیادی انجام می‌شود، گفت: کمتر از 10درصد از جمعیت استان خوزستان از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند و تا سال 93 بی‌سوادی در استان ریشه‌کن می‌شود.
موسی شیخی افزود: گروه هدف برای بررسی تعداد بی‌سوادان سنین 10 تا 49 سال است که در استان خوزستان 293 هزار و 417 نفر را شامل می‌شوند.
وی گفت: بیشترین تعداد بی‌سوادان در شهرهای اهواز، دزفول و شوش هستند و کمترین آن‌ها در هفتکل، هندیجان و لالی قرار دارند.
شیخی به ناکارایی دعوت چهره به چهره و حضور در درب منازل افراد محروم از سواد اشاره کرد و پخش برنامه‌های تبلیغی و ترویجی از صدا و سیما و رسانه‌های همگانی در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی و ترغیب افراد بی‌سواد به سوادآموزی را از روش های سنتی کاربردی مؤثرتر دانست.
افتتاح 6کتابخانه عمومی
اهواز- خبرنگار کیهان:
6 باب کتابخانه عمومی پس از تایید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مجموع کتابخانه‌های استان خوزستان اضافه شدند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به کمبود فضای مطالعاتی در سطح شهرستان‌های خوزستان و افزایش فراوان مخاطبان، ساخت یا توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی را امری ضروری اعلام کرد و گفت: توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه مدت نهاد کتابخانه‌های خوزستان قرار گرفته است.
لفته منصوری با اشاره به پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی در بعضی از مناطق خوزستان اظهار کرد باید برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی و مطابق با نیازهای جامعه با رویکرد گسترش فرهنگ مطالعه مفید در این مناطق صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: این کتابخانه‌ها با مساحت 1725 مترمربع و زیربنای 1620 مترمربع در مناطق محروم استان و روستاها از جمله زیدون، بهبهان، صیدون، باغملک، آبادان و دزفول به بهره‌برداری رسیدند.
منصوری گفت: با افزایش این 6 کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 185 باب با زیربنایی بالغ بر 88712 مترمربع رسیدند.
وی افزود: این کتابخانه‌ها در فاز اول شامل بخش‌های مختلف مانند مخزن، امانت، مرجع، نشریات و سالنهای مطالعه مجزای خواهران و برادران است که در فازهای بعد و به زودی بخش‌های تخصصی کودک، علوم قرآنی، اینترنت، طرح کتاب من و نمایه نشریات اضافه می‌شوند.
302 نانوایی متخلف اهواز
به مراجع قضایی معرفی شدند
اهواز- خبرنگار کیهان:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: 302 نانوایی متخلف که از جوش‌شیرین استفاده می‌کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.
سیدمحمد علوی با اشاره به این که 20 درصد نانوایی‌های اهواز از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند افزود: دستور پلمب نانوایی‌های متخلف صادر شده است.
وی استفاده کنندگان از جوش‌شیرین در نان را مخلان سلامتی مردم دانست و گفت: مرکز بهداشت خوزستان برای 900 نانوا در اهواز کلاس آموزش مسائل بهداشتی و عوارض مصرف جوش‌شیرین برگزار کرد.
وی از شرکت‌های آرد خواست کیفیت آرد تولیدی خود را افزایش دهند.
علوی با اشاره به کمبود آزمایشگاه برای تست نان گفت: بزودی دستگاه سنجش جوش‌شیرین در مرکز بهداشتی اهواز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 


ساری- خبرنگارکیهان:
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: انحراف مالی 8طرح کلان با اعتباری بیش از 36میلیارد تومان در استان گرفته شد.
ولی‌الله فرزانه در مراسم تجلیل از برترین‌های صنعت مازندران که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی این استان برگزار شد اظهار داشت: به دلیل شفاف نبودن محیط کسب و کار، برخی مشکلات حل نمی‌شود که باید تعامل و همکاری لازم بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا مشکلات اقتصادی حل شود.
وی ادامه داد: ساختار اقتصادی و نظام اداری از جمله مشکلات اقتصادی است که باید شفاف‌سازی در آن حاکم باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران تصریح کرد: اگر منابع خدادادی که در این استان وجود دارد بتوانیم قیمت‌گذاری کنیم ملاحظه خواهیم کرد که آنها دارای ارزش زیادی است و هرگز نمی‌توان گفت که مازندران از استان‌های محروم است.
فرزانه خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما این است که نمی‌توانیم منابع طبیعی و خدادادی خود را به ثروت تبدیل کنیم. خوشبختانه در سفرهای استانی که صورت می‌گیرد پروژه‌های اولویت‌دار مشخص می‌شود که اینها زمینه سند ملی استان است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران اظهار داشت: 10درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای کشاورزی و 10درصد برای صنایع معدنی اختصاص پیدا کرده است.
گفتنی است: در این مراسم از 65 واحد صنعتی و تولیدی نمونه مازندران تجلیل شد.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس از حمایت خیرین گلستانی از 210 یتیم تحت پوشش این نهاد در شب‌های قدر خبر داد.
علی جعفری گفت: این تعداد یتیم تحت پوشش کمیته امداد گنبد کاووس از سوی 196 خیر گلستانی و در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان امسال تحت پوشش قرار گرفتند.
وی افزود: در ایام شب‌های قدر 140 خیر و نیکوکار گنبدی و 56 خیر و نیکوکار گرگانی با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد حضرت امام(ره) گنبدکاووس، حمایت خود را از 210 یتیم تحت پوشش این کمیته اعلام کردند.
جعفری با قدردانی از خیرین و نیکوکاران در حمایت از ایتام، گفت: در حال حاضر حدود 970 یتیم تحت پوشش کمیته امداد گنبدکاووس است که بیشتر آنان از سوی خیرین و نیکوکاران این شهرستان حمایت مالی می‌شوند.
قابل ذکر است کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس تعداد 7 هزار و 750 خانوار با جمعیت 16 هزار نفر را تحت پوشش دارد.

 


ساری- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان رتبه اول تولید علوفه کشور را دارد. رضا عظیمی گفت: مازندران با تولید یک میلیون و 900 هزار تن علوفه خشک، 35/17 درصد از تولید کشور را برعهده دارد. وی افزود: با وجود 6 میلیون واحد دامی در استان نیاز غذایی این مقدار واحد دامی 4 میلیون تن علوفه است که از این مقدار حدود 3 میلیون تن از طریق کاشت نباتات و سیصد هزار تن از طریق مراتع تأمین می‌شود.
یاسوج- خبرنگار کیهان: رئيس اداره بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 68 بقعه متبرکه در سال 91 اقدامات عمرانی از قبیل احداث، تعمیر و بازسازی انجام شده است. روح‌الله عبداللهی گفت: در ساخت بقاع متبرکه از اعتبارات دولتی و نذورات مردمی استفاده شده است. وی افزود: خیران با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به بازسازی این بقاع کمک کنند.
خلیل‌آباد- خبرنگار کیهان: فرماندار خلیل‌آباد گفت: به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی امسال مبلغ 2 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به دو روستای این شهرستان خلیل‌آباد اختصاص یافته است. علی‌اصغر مرادزاده گفت: این اعتبار توسط صندوق مهر امام رضا(ع) و با ساماندهی افراد و بررسی در کارگروه اشتغال شهرستان به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.
بندرعباس- خبرنگار کیهان: رئیس اداره شیلات بندرعباس گفت: بیش از نه هزار و 400 نفر در بخش‌های مختلف شیلات این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند. نادر کرمی افزود: از این تعداد بیش از سه هزار و 500 نفر مستقیم در بخش صید و صیادی و سه هزار و 900 نفر در بخش آبزی‌پروری مشغول به کار هستند.
اراک- خبرنگار کیهان: با حفر یک حلقه چاه، کمبود آب آشامیدنی خمین برطرف شد. مدیر امور آب و فاضلاب خمین گفت: با بهره‌برداری از این طرح که 6 میلیارد ریال هزینه داشت، 25 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی این شهر افزوده شد. سعید سرآبادانی گفت: یک حلقه چاه دیگر با آبدهی 25 لیتر در ثانیه هفته آینده بهره‌برداری می‌شود.
بناب- خبرنگار کیهان: رئیس کمیته امداد امام خمینی بناب گفت: سالانه حداقل 100 خانوار در سطح شهرستان از سیستم تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند. بایرامعلی اصلانی افزود: کمیته امداد طی سالیان اخیر همواره به عنوان دستگاه برتر در زمینه اشتغال‌زایی انتخاب می‌شود. وی افزود: هر ساله 400 شغل پایدار برای مددجویان تحت پوشش این شهرستان ایجاد می‌شود.
تبریز- خبرنگار کیهان: 58 هزار و 357 معلول آذربایجان‌شرقی که 95 درصد معلولان این استان هستند، زیر پوشش بهزیستی قرار دارند. مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای خدمات‌دهی به معلولان 1000 مسکن به مددجویان بهزیستی تحویل و به 909 مددجوی دیگر تسهیلات مشاغل خانگی داده شد. محمدرضا صادقی افزود: برای اسکان 535 نفر در مناطق زلزله‌زده اقدام شده است و بیش از 32 هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.
جاسک- خبرنگار کیهان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جاسک گفت: امسال در ماه مبارک رمضان با همکاری هلال احمر شهرستان 700 سبد غذایی هر کدام به ارزش 1 میلیون و پانصد هزار ریال بین مددجویان این شهرستان توزیع شد. غلامرضا غلامی افزود: امسال در مجموع یک میلیارد ریال بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند این شهرستان اقلام غذایی توزیع شده است.
اهواز- خبرنگار کیهان: به منظور ارتقاء ضریب پایداری و پیشگیری از افت ولتاژ، 40 دستگاه ترانس در نقاط مختلف دزفول نصب شد. مدیر توزیع برق دزفول گفت: با نصب این ترانس‌ها بار مناطق پرمصرف تفکیک شده و تلفات انرژی نیز به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد. محسن نمازی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
ارومیه- خبرنگار کیهان: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با پایان خرید کلزا یکهزار و 285 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد. امسال در 900 هکتار از زمین‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی کلزا کاشته شده بود. جمشید دارا افزود: پیش‌بینی تولید کلزا در استان یک هزار و 849 تن بود که به علت بارش تگرگ 60 تا 100 درصد به این مزارع خسارت وارد شد. قیمت خرید کلزا امسال 10 هزار ریال به قیمت تضمینی است.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
استاندار مازندران از رؤسا و اعضای کارگروه نهضت مطالعه مفید استان خواست که نهضت مطالعه مفید را حول محور قرآن دنبال کنند.
سیدعلی‌اکبر طاهایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: قرائت قرآن که در ماه مبارک رمضان سفارش موکد شده است باید مقدمه فهم ومعرفت باشد ومعرفتی که از این مطالعه حاصل می‌شود مورد نظر دین و شریعت است.
وی با بیان اینکه نهضت مطالعه مفید را باید حول محور قرآن دنبال کرد، افزود: خداوند متعال قرآن را به گونه‌ای نازل کرده است که همه اقشار جامعه در هر سطحی که باشند در صورت تفکر می‌توانند از آن بهره ببرند.
رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید استان به وجود مساجد، حسینیه‌ها و تکایا با هزاران مترمربع فضای مناسب جهت استفاده درخور شأن از این معجزه جاویدان پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد وگفت: ائمه جماعات باید بیندیشند که چطور می‌توانند از ظرفیت این اماکن مقدس در ماه مبارک رمضان و در تمام ایام سال استفاده کنند.
استاندار مازندران میزان بالندگی و تعالی جامعه را به میزان نفوذ قرآن در بین مردم عنوان کردو افزود: فارابی‌ها و خواجه نصیرها و ابن‌سیناهای ما از برکت قرآن بود که توانستند این خدمات را به جامعه بشری ارائه کنند و ما امروز وظیفه داریم قرآن را در متن جامعه به طور شایسته فعال کنیم.

 


بردسکن- خبرنگار کیهان:
به همت اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن محفل انس با قرآن باحضور قاریان ایرانی و مصری در مسجدجامع بردسکن برگزار شد.
در این مراسم معنوی که امام جمعه، فرماندار، مسئولان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند استقبال به قدری بود که قاری مصری طه نعمان بیش از 30 دقیقه برنامه قرآنی خود را اجرا کرد.
در ابتدای این مراسم برادران مصطفی و مرتضی قربانی و مهدی جوان از قاریان برتر شهرستان آیاتی از کلام وحی را با صوت دلنشین قرائت کردند.
سپس در ادامه این مراسم قاری بین‌المللی احمدی‌وفا از خراسان رضوی و در پایان طه‌نعمان قاری قرآن از کشور مصر آیاتی از قرآن کریم را به صوت دلنشین و زیبا قرائت کردند و مورد تشویق قرآنی حاضران قرار گرفتند.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری هفتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه (اشک انار) زمستان امسال در مازندران خبر داد.
محسن زارعی به خبرنگار کیهان گفت: جشنواره شعر اشک انار با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، تقویت حرکت پویای شعر متعهد در جامعه ادبی مازندران، بکارگیری ظرفیت‌های علمی و ادبی استان برای ارتقای کیفیت سروده‌ها، شناخت از حقیقت دفاع مقدس، کشف استعدادهای جوان وبرنامه‌ریزی برای پرورش این استعدادها برگزار می‌شود.
وی درباره نحوه شرکت در این جشنواره گفت: شاعران می‌توانند از هر گروه سنی باشند، اما اشعار باید برای: 1-کودک تا 7 سال، 2-نوجوان تا 14 سال، 3-بزرگسال باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» در بخش‌های: 1-سنتی (غزل، مثنوی، قصیده، دوبیتی، رباعی، چهارپاره، ترجیع‌بند، ترکیب‌بند و...)، 2-نیمایی، 3-سپید برگزار می‌شود.
زارعی گفت: جشنواره اشک انار با محوریت سردار شهید علی رضا نوری در زمستان امسال برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برقراری ارتباط با حوزه هنری مازندران برای ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: سالانه بیش از سه تا چهار فیلم در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود.

 


نیشابور- خبرنگار کیهان:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور گفت: نمایشگاه و فروشگاه کتاب «ثقلین» برپا شد.
برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر مردم نیشابور با آخرین کتابهای منتشره کشور در خصوص فرهنگ و معارف اسلامی با آغاز ماه مبارک رمضان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب «ثقلین» نموده است.
خلیل‌الله عراقی گفت: در این نمایشگاه و فروشگاه کتاب 3000 عنوان کتاب در زمینه‌های: دین، کلیات، روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم خالص، علوم علمی، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودکان در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.
عراقی افزود: این نمایشگاه تا 17 مرداد ماه از ساعت 9 الی 13 و 17 الی 23 شب دایر می‌باشد.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: خبرنگاران باید منبع خبر الهی را از منبع شیطانی تشخیص بدهند.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه همدان در دیدار اصحاب رسانه استان همدان با وی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار افزود: آفرینش انسان از سوی خداوند متعال بر مبنای ساختار خاصی بوده و تار و پود آن را میل به یاد گرفتن و یاد دادن و عالم بدون و مخبر بودن تشکیل می‌دهد.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی تاکید کرد: اگر سخنان فردی که خبر از او نقل می‌شود الهی بوده و منبع اطلاع‌رسانی خدایی باشد، انسان نیز خدا را می‌پرستد و اگر شیطانی باشد به سمت شیطان می‌رود.
وی با اشاره به غربت جایگاه خبرنگاران در جامعه، اظهار داشت: علت غربت خبرنگاران این است که جامعه هنوز رشد عقلانی لازم برای درک ارزش کار اهل قلم را ندارد و البته یکی از دلایل چنین امری بی‌اعتمادی مردم به روزنامه‌ها در دوره‌های گذشته به خاطر تحریف اخبار و وارونه‌نویسی مطالب بود که خشک و تر را با هم سوزانده است.

 


قاین- خبرنگارکیهان:
مؤسسات آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان‌های قاین و زیرکوه درحال راه‌اندازی 50 رشته دانشگاهی و 4 دانشکده جدید هستند.
نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه شورای اداری قاین و باتوجه به اهمیت توسعه آموزش عالی در شهرستان قاینات، تصویب 50 رشته دانشگاهی در شورای گسترش آموزش عالی و شورای گسترش وزارت بهداشت برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان قاین در دستور کار قرار گرفت. جواد هروی گفت: توسعه دانشکده پرستاری قاین به دانشگاه علوم پزشکی، جذب دانشجو در دانشکده حضرت فاطمه(س) در کنکور92 و اخذ موافقت قطعی ایجاد دانشکده‌های علوم پایه و علوم انسانی از مصوبات این جلسه است.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
امام جمعه میبد در دیدار با شاعران و مداحان گفت: هنر شعر و شاعری هنگامی جان می‌گیرد که یک روح قوی و فکر آسمانی در این هنرها تجلی پیدا کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی گفت: هنر شعر و شاعری هنگامی جان می‌گیرد که یک روح قوی و فکر آسمانی در این هنرها تجلی پیدا کند و از دوستان جوان می‌خواهم مطالعه، تامل و تدبر را به عنوان پشتوانه شعر و مداحی دنبال کنند و اگر ما به دنبال مطالعه مداوم باشیم شعرمان نیز از انوار الهی و ذخائر معنوی پر می‌شود.
به گفته وی: مطالعه باید به دو صورت انس با معارف با محتوای عرفانی، فکری و معرفتی و دیگری در حوزه کارهای هنری انس با دیوان‌ها و قطعه‌های هنری باشد وبدون مطالعه فکر کردن و اندیشه‌ورزی انسان نمی‌تواند هنر خوب داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم ارتباط، تبادل اندیشه و تجربیات هنرمندان با یکدیگر اظهار داشت: استعداد زمینه هر کاری و تلاش آن را شکوفا می‌کند و در کنار آن چشم دوختن به آفاق بلند و خود را باور داشتن عناصر مهم رشد و پیشرفت است.
امام جمعه شهرستان میبد با اشاره به جایگاه شعر در بین مردم میبد افزود: در میبد ذوق‌های برخاسته از کویر زلال، خیلی زیاد است و می‌بایست خود آنها، جامعه و جامعه شاعران و مداحان تلاش کنند تا شکوفا شوند و امیدوارم که در این زمینه این شهر و استان بتوانند در کشور بدرخشند.

 


سمیرم- خبرنگار کیهان:
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم از راه‌اندازی 7 فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی در زمینه فرش، جاجیم، گبه و گلیم دست باف در سمیرم خبر داد.
سجاد افشاری افزود: بیش از 70 درصد این صنایع دستی توسط اهالی شهر سمیرم و روستاهای اطراف تولید می‌شود که هر کدام نیز از ظرافت، تنوع رنگ و زیبایی خاص خود برخوردار است.
وی گفت: به دلیل استقبال همشهریان و همچنین گردشگران از محل این فروشگاه‌ها، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده بر تعداد چنین نمایشگاه‌هایی در سطح شهر سمیرم افزوده شود.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
مدیر امور شهدای گمنام استان یزد گفت: تا زمانی که بحث تدفین شهدای گمنام در حسینیه امیرچقماق یزد حل نشود به یزد شهید گمنام تعلق نخواهد گرفت.
محمد دهشیری گفت: با نظر کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تا زمانی که بحث تدفین شهدای گمنام در حسینیه امیرچقماق یزد حل نشود، به یزد شهید گمنام آورده نمی‌شود.
مدیرامور شهدای گمنام استان یزد از تدفین 8 شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) در چند استان کشور خبر داد و افزود: 6 پیکر شهید اخیر دارای نام و نشان می‌باشند.
وی برنامه‌ریزی جهت تشییع و تدفین شهدای گمنام را در سراسر کشور از وظایف کمیته جست‌وجوی مفقودین دانست و گفت: در این کمیته که فرماندهی آن به عهده سرتیپ باقرزاده می‌باشد، مکان‌های پیشنهادی از سوی استان‌ها برای تدفین شهدا مورد بررسی قرار می‌گیرد و با شناخت کلی که از وضعیت و آمار شهدای گمنام تدفین شده در شهرهای مختلف وجود دارد، سهمیه هر شهری مشخص می‌شود.
مدیر امور شهدای گمنام استان یزد از رد درخواست استان یزد برای تدفین شهدا در بعضی از امامزاده‌ها، مصلی‌ها و حتی پارک کوهستان یزد خبر داد و اظهار داشت: درخواست‌هایی نیز از استان یزد مورد پذیرش فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین کشور قرار گرفته است.
دهشیری افزود: اختصاص سهمیه تدفین شهدای گمنام در یزد منوط به برطرف شدن موانع تدفین شهدا در حسینیه امیرچقماق بوده و تا این مشکل حل نشود هیچ شهیدی به یزد آورده نمی‌شود.

 


شرق گلستان- خبرنگارکیهان:
معاون مدیریت جهاد کشاورزی گالیکش گفت: در سال جاری، شالی در 2300هکتار از اراضی غیرنسق این شهرستان، کشت شده است.
ابوالحسن ذبیحی افزود: در شهرستان گالیکش فقط 200هکتار از اراضی مساعد کشت شالی، دارای نسق است. وی افزود: با وجود کلاس‌های توجیهی کشاورزان در حفظ منابع آبی، متأسفانه به دلیل سوددهی بالای این محصول، کشاورزان رغبت چندانی به کشت محصولات دیگر از قبیل سویا را ندارند.
ذبیحی گفت: در سال جاری کشت شالی غیرنسق نسبت به سال قبل 20درصد افزایش داشته است و این امر باعث شده تا تولید و کشت سویا کاهش یابد.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
رئیس شبکه دامپزشکی بناب از تشدید نظارت بر فروشندگان و تولیدکنندگان موادغذایی طی ماه رمضان خبر داد.
دکتر مهدی حامی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به افزایش و تشدید نظارت بر فروشندگان موادغذایی گفت: ظرف 4 ماه گذشته 3 هزار و 169 مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، قصابی‌ها، جمع‌آوری شیر و مراکز بسته‌بندی محصولات توسط بازرسان این شبکه صورت گرفته است.
وی با اعلام اینکه طی این مدت 5 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد غیربهداشتی ضبط شده است، افزود: دو واحد مرکز جمع‌آوری شیر که مبادرت به جمع‌آوری شیر به صورت غیربهداشتی می‌کردند، با حکم مقام قضایی پلمب و یک هزار و 100 کیلو شیرخام غیربهداشتی آنها نیز معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی بناب با اشاره به ساماندهی کشتار غیرمجاز دام در روستاهای شهرستان بناب برای اولین بار در استان گفت: امیدواریم ظرف 2 ماه آینده هیچ مورد کشتار غیربهداشتی دام را در سطح روستاهای بناب شاهد نباشیم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10