(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 24 مرداد 1392 - شماره 20566

مناسب‌سازی منازل بیش از 6 هزار جانباز در کشور
انهدام شبکه توزیع دیش و گیرنده ماهواره
اعتراف به 16 میلیارد ریال سرقت باند سرقت‌های زنجیره‌ای در تبریز کشف و متلاشی شد
رشد 500 تا 800درصدی هزینه‌های رادیولوژی
آسمان پایتخت غبارآلود است
محدودیت‌های ترافیکی پنج‌شنبه و جمعه
کلاهبرداری میلیاردی به بهانه ساخت مسکن
توقف پروژه‌های بیمارستانی از اول سال 91
کمیته امداد خبر داد
آزادسازی 1000 زندانی جرائم غیرعمد
توقیف 8 دستگاه تریلی حامل چای قاچاق در گیلان
حوادث کوتاه از کشور
نحوه اجرای دستورالعمل عفو محکومان تشریح شد
اعدام 6 متجاوز به عنف در اهواز
دردسر جدید برای مسافرکشی نخست‌وزیر نروژ
پایان گروگانگیری خونین
گوانتانامو در اعتصاب
ترک خوردن پل جدید خانه خدا
   


مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون منازل 6 هزار و 500 جانباز قطع نخاع در سراسر کشور مناسب‌سازی شده است.
علیرضا امینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از سال 82 تنها جانبازان 70درصد قطع نخاع می‌توانستند از امکانات مناسب‌سازی بهره‌مند شوند اما با اصلاح آیین‌نامه مربوطه که از ابتدای سال جاری ابلاغ شد، همه افرادی که مجروحیت خاص دارند و قادر به انجام امور شخصی خود نیستند، می‌توانند از کمک‌های بنیاد شهید برای مناسب‌سازی منازل خود برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه مناسب‌سازی برخی مکان‌های عمومی برعهده سازمان‌هایی مانند شهرداری، وزارت شهر و راه‌سازی است، اظهار داشت: مناسب‌سازی فضاهای شهری برای مسئولان متولی تبدیل به دغدغه نشده، متاسفانه در گذشته بی‌توجهی‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما از دو سال پیش با برگزاری جلساتی با استانداری‌ها، وزارت کشور، شهرداری‌ها و وزارت شهر و راه‌سازی این حوزه‌ها فعال شده‌اند.
مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین رفاه برای 18 هزار جانباز در استفاده از امکانات منازل بدون کمک از دیگران را از مزیت‌های این اقدام برشمرد و ادامه داد: مکان‌هایی که مناسب‌سازی آنها در داخل منزل جانبازان ضروری است ابتدا توسط مهندس مربوطه ارزیابی می‌شود و سپس هزینه بخشی از آن را بنیاد شهید تقبل می‌کند و بخشی دیگر را خود ایثارگر می‌پردازد.
امینی همچنین از کمک‌های بنیاد شهید به صورت وام به جانبازان در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، حمام‌های ویژه، در بازکن برقی و آسانسورها از جمله امکاناتی است که به جانبازان معزز 70درصد ارائه می‌شود.
وی با اشاره به کهولت سن والدین شهدا تصریح کرد: در حال حاضرهفت هزار نفر از این افراد از خدمات مناسب‌سازی منازل استفاده کرده‌اند و 50 هزار نفر دیگر نیز به این خدمات نیاز دارند.
امینی با بیان اینکه دسترسی از جمله نکات قابل توجه در مناسب‌سازی فضاهای شهری است، یادآور شد با اختصاص هزینه‌ای کم‌ می‌توان مناسب‌سازی منازل را انجام داد.

 


رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا از پاتک پلیس به شبکه بزرگ قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره خبر داد.
محمدمسعود زاهدیان صبح دیروز در رابطه با انهدام باند بزرگ توزیع و قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره در کشور گفت: با اقدام اطلاعاتی و امنیتی و همچنین با اقدامات فشرده اطلاعاتی یک باند بزرگ تجهیزات ماهواره‌ای توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی شناسایی شد.
وی با بیان اینکه ماموران با نفوذ در این باند توانستند عناصر اصلی این شبکه را شناسایی کنند، گفت: این در حالی بود که 18 شبکه فرعی نیز در استان‌های کشور با این هسته مرکزی فعالیت می‌کردند.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه اعضای این باند که 100 تن آنان دستگیر شده و شناسایی مابقی در استان‌ها ادامه دارد، حجم وسیعی از تجهیزات ماهواره‌ای را تحت پوشش‌های مختلف از مرزهای غربی کشور و با استفاده از خلأهای موجود در این قسمت وارد کشور می‌کردند، گفت: علاوه بر معضلات فرهنگی این امر موجب پولشویی و خروج ارز از کشور می‌شد که ضربات اقتصادی به کشور وارد می‌کرد.
به گفته زاهدیان 11هزار اقلام تجهیزات ماهواره‌ای از جمله رسیور، دیش، موتور گردان ال‌ان‌بی، از اعضای این باند کشف و ضبط شد.
وی در مورد ارزش ریالی اقلام مکشوفه از این باند قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای گفت: قیمت‌های این رسیورها از 150 هزار تومان آغاز و تا حدود 600 هزار تومان ادامه داشت که ارزش ریالی این کالاهای مکشوفه دو میلیارد تومان تخمین زده شد. امیدواریم مسئولان محترم در ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز در مورد این حجم قاچاق برخوردهای لازم را نیز داشته باشند.
وی با بیان اینکه اعضای این باند به مدت دو سال فعالیت خود را ادامه می‌دادند، گفت: مسیر حرکت قاچاق این تجهیزات از لب مرز تا تهران توسط ماموران پلیس کنترل شده و این باند در پاتک پلیس منهدم شد.
تغذیه ماهواره استان‌های کشور از تهران
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفت: شیوه کار قاچاقچیان به گونه‌ای بود که این اقلام را در تهران دپو و پس از آن نسبت به تغذیه شهرهای مرکزی، شمالی و غربی اقدام می‌کردند.
انهدام یک کارگاه تولید دیش در غرب استان تهران
وی همچنین از انهدام یک کارگاه تولید دیش در غرب استان تهران طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: پلیس امنیت اخلاقی روز گذشته یک سوله تهیه و تولید تجهیزات ماهواره‌ای را مورد شناسایی قرار داد که در این کارگاه 200 قطعه دیش در حال آماده‌سازی و یک هزار قطعه نیز در حال توزیع بود که با این شبکه نیز که در مجموع هفت تن از اعضای اصلی آن دستگیر شدند، برخورد شد.
وی با هشدار جدی به قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و نصب‌کنندگان تجهیزات دریافت از ماهواره گفت: برخورد با این افراد در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی قرار دارد و به این افراد توصیه می‌شود نوع فعالیت و کار خود را تغییر دهند در غیر این صورت سرنوشتی مشابه اعضای این باند خواهند داشت و پلیس در این رابطه اغماضی نخواهد کرد.
زاهدیان با اشاره به ارائه آگهی‌های تبلیغاتی به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: افراد و صنوفی که نسبت به درج آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام می‌کنند باید درنظر داشته باشند که ارائه آگهی به این شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز است و با مواردی که به این شبکه‌ها تبلیغات بازرگانی داده می‌شود برخورد می‌شود.
وی همچنین به هموطنان هشدار داد: کالاهایی که در این شبکه‌ها ارائه می‌شود، فاقد استاندارد و مجوز است و این صاحبان مشاغل سعی دارند با آگهی‌های اغواکننده و کاذب افراد را نسبت به خرید این گونه تبلیغات راغب کنند.
وی همچنین از تعطیلی آرایشگاه‌هایی که اقدام به درج آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کنند خبر داد و گفت: در سه سال اخیر بیش از 6200 خط تلفن که برای آگهی‌های تبلیغاتی بود مسدود شد و این مسدودسازی و تحت پیگرد قرار گرفتن همچنان ادامه دارد.
زاهدیان با بیان اینکه وزارت بهداشت در موضوع آگهی‌های تبلیغاتی خود نیز شاکی پرونده است گفت: پلیس بدون اغماض با این افراد برخورد می‌کند.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
با دستگیری سرکرده یک باند سرقت 16 میلیارد ریال از اموال مردم تبریز کشف شد.
رئیس پلیس آذربایجان شرقی گفت: در این رابطه سرکرده باند به نام «س-ص» دستگیر و از محل دستگیری وی طلاجات، نقره‌جات، گاوصندوق، تابلو فرش، فرش، لپ‌تاپ، دوربین‌های دیجیتالی و ساعت کشف شد.
سرتیپ مسعود خرم‌نیا افزود: 3 همدست سرکرده باند به هویت «و-ا»، «ا-ا» و «ا-ش» اهل شهرستان‌های تهران نیز شناسایی و دستگیر شدند که به 50 فقره سرقت به ارزش 16 میلیارد ریال اعتراف کردند.
خرم‌نیا گفت: تاکنون 13 تن از مالباختگان شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی بقیه ادامه دارد.

 


رئیس انجمن رادیولوژی ایران از افزایش 500 تا 800درصدی هزینه‌های رشته تصویربرداری پزشکی و افزایش 2 تا 3درصدی تعرفه‌های رادیولوژی خبر داد.
دکتر عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: هزینه‌های رشته تصویربرداری پزشکی در سه بخش تعریف می‌شود.
وی افزود: بخش اول مربوط به هزینه‌های ساختمانی است. به‌طوریکه هزینه تهیه مطب از اواخر سال 83 تا سال92، بین 5 تا 8 برابر افزایش داتته و به عبارتی 500 تا 800درصد قیمت ساختمان‌ گران شده است.
عضو هیئت‌مدیره انجمن رادیولوژی ایران با تأکید بر اینکه در رشته رادیولوژی بر خلاف سایر رشته‌های پزشکی امکان استفاده از ساختمان استیجاری وجود ندارد، تصریح کرد: چون ساختمان مورد استفاده برای این نوع خدمات، باید تغییراتی بکند که مالک هرگز اجازه نمی‌دهد در ساختمانش چنین تغییراتی انجام شود. بنابراین، معتقدم که صددرصد رادیولوژیست‌ها مالک مطب خود هستند.صداقت در ادامه به تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای در رشته تصویربرداری پزشکی اشاره کرد و گفت: بیش از 90درصد تجهیزات این بخش در خارج از کشور تولید و وارد کشور می‌شود. به‌طوریکه رشته تصویربرداری پزشکی وابستگی نزدیک و 100درصدی به منابع ارزی دارد.
وی همچنین به تأثیر تحریمها بر افزایش هزینه‌های تجهیزات رادیولوژی اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها اثر تصاعدی بر قیمت تجهیزات داشته است. به عنوان مثال در بخش مواد مصرفی قیمت گاز هلیم که در ام‌آر‌آی مصرف زیادی دارد، از لیتری 13هزار تومان به 185هزار تومان افزایش یافته که قیمت آن نزدیک به 15 برابر شده است.
صداقت تأکید کرد: در زمینه تهیه فیلم رادیولوژی نیز قیمت‌ها در 5سال گذشته در حدود 6 تا 7برابر شده که 600 تا 700درصد تورم را نشان می‌دهد.وی در ادامه به افزایش تعرفه‌ها در این سالها اشاره کرد و افزود: در اواخر سال83، انجام یک رادیوگرافی قفسه سینه 6هزار تومان بود که درحال حاضر به 13هزار تومان رسیده است. یعنی بعد از 8سال در حدود 2برابر شده است.صداقت گفت: قانون ما را ملزم ساخته در مراکز تصویربرداری پزشکی، حتما یک دستگاه رادیولوژی وجود داشته باشد.
وی با اعلام اینکه تعرفه سی‌تی‌اسکن از سال84 تا 92 در حدود 3/3 برابر افزایش داشته است، افزود: تعرفه ام‌آر‌آی نیز 2/2 برابر شده که نشان می‌دهد این افزایش تعرفه‌های به هیچ عنوان منطبق با نرخ تورم نبوده است. در کنار آنها، چیزی که ما را رنج می‌دهد، وضعیت لجام گسیخته ناشی از عدم نظارت وزارت بهداشت بر انجام سونوگرافی توسط افراد غیر رادیولوژیست بوده است.صداقت با بیان این مطلب که انجام سونوگرافی توسط غیر رادیولوژیست‌ها چند زیان دارد، گفت: چون نظارت بر کار این افراد وجود ندارد، تعرفه‌ها گاها تا 10 برابر تعرفه رسمی از بیمار دریافت می‌شود. ضمن اینکه این افراد دوره‌های تخصصی را ندیده‌اند و کار ناقص انجام می‌دهند که منجر به تکرار خدمت می‌شود.

 


کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده شاهد وزش باد در مناطق مختلف کشور خواهیم بود، گفت: به سبب وزش باد در دشت کویر آسمان تهران طی دو روز آینده غبارآلود می‌شود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، از وزش باد در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: سرعت وزش باد در برخی استان‌ها قابل ملاحظه است به طوری که هم‌اکنون سرعت وزش باد در شرق کشور از جمله جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان برابر 80 کیلومتر بر ساعت است.
این کارشناس هواشناسی افزود: همچنین در بخش دیگر کشور که مربوط به دشت کویر می‌شود شاهد وزش باد با سرعت نسبتا قابل ملاحظه‌ای هستیم و همین امر موجب شده طی روزهای آینده آسمان استان‌های تهران، قم، سمنان، یزد و اصفهان غبارآلود شود.
وی درباره وزش باد در استان تهران نیز بیان داشت: طی روزهای آینده در پایتخت نیز شاهد وزش باد خواهیم بود اما سرعت آن قابل ملاحظه نیست.
اصغری در ادامه یادآور شد طی روزهای آینده وزش باد در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان اتفاق خواهد افتاد.
وی یادآور شد: تا 8 روز آینده ناپایداری‌های هوا متمرکز به بخش‌های شمالی کشور از جمله استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل می‌شود.
به گفته وی، طی روزهای آینده شاهد جوی پایدار همراه با افزایش دما خواهیم بود البته این افزایش دما قابل ملاحظه نخواهد بود.
اصغری با بیان اینکه در 24 ساعت آینده بیشینه دمای هوای تهران برابر با 34 درجه سانتیگراد است خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بارش باران برای تهران پیش‌بینی نمی‌شود.

 


محدودیت‌های ترافیکی پنج‌شنبه و جمعه اعلام شد.
براساس اطلاعیه پلیس راه و راهنمایی کشور تردد وسایل نقلیه در مسیرهای زیر ممنوع می‌باشد.
1- سواری:1. 1. محور کندوان: تردد کلیه خودروها از ساعت 00:14 روز جمعه 25/05/92 الی 02:00 بامداد روز شنبه 26/5/92 از کرج به مرزن‌آباد ممنوع و تردد از ساعت 17:00 روز جمعه 25/5/92 الی 02:00 بامداد روز شنبه از پانزده کیلومتری بالای مرزن‌آباد (دزبن) به کرج، یکطرفه خواهد بود.تردد کلیه خودروها از ساعت 15:00 الی 24:00 روز جمعه 25/05/92 از رودهن (مشاء) به آمل ممنوع و تردد از ساعت 15:00 الی 24:00 از آب اسک تا رودهن (مشاء)، یکطرفه خواهد بود.
2. وسایل نقلیه سنگین:مستثنای محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین، حاملین سوخت یا مواد فاسدشدنی است.1. 2. محور کندوان: تردد انواع تریلر و کامیون، کماکان ممنوع می‌باشد.
2 .2. محور هراز: تردد تریلرها کماکان ممنوع بوده و همچنین تردد کلیه کامیونتها و کامیونها، از ساعت 12:00 الی 24:00 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24/05/92 و همچنین از ساعت 6:00 الی 24:00 جمعه 25/05/92 ممنوع می‌باشد.
3 .2. محور فیروزکوه: تردد کلیه تریلرها، از ساعت 6:00 الی 24:00 جمعه 25/05/92 ممنوع می‌باشد.4. 2. محور زاهدان-زابل: تردد کلیه کامیونها، از ساعت 16 الی 20 پنجشنبه 24 و جمعه 25/05/92 ممنوع می‌باشد.
3. موتور سیکلت:تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12:00 پنجشنبه 24/05/92 الی ساعت 24:00 جمعه 25/05/92 از محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و تهران - سمنان - مشهد و بالعکس، ممنوع می‌باشد.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان کلاهبردار حرفه‌ای را که با تاسیس شرکتی عمرانی وجوهی بالغ بر یک میلیارد ریال از شهروندان اصفهانی برای ساخت واحدهای مسکونی اخذ و متواری شده بود را دستگیر کردند.
سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت شکایتی از یکی از ادارات دولتی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی فردی در پروژه‌های ساخت منازل مسکونی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان متهم به نام «ع» را که با تاسیس یک شرکت عمرانی و با هدف ساخت واحد مسکونی در یکی از شهرستان‌های اطراف اصفهان اقدام به کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند.
سرهنگ ستار خسروی درباره نحوه کلاهبرداری فرد یاد شده گفت: متهم از محل سرمایه اعضاء و وام‌های اختصاص یافته وجوهی بالغ بر یک میلیارد ریال را برداشت و متواری شده بود که کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی‌ قضایی وی را یک هفته پس از تشکیل پرونده دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی اضافه کرد: فرد دستگیر شده سرانجام لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی اقرار کرد.
خسروی ادامه داد: با تکمیل شدن تحقیقات متهم برای سیر مراحل قانونی به مراحل قضایی معرفی شد.

 


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکثر پروژه های بیمارستانی از اول سال 91 متوقف شده‌اند و بسیاری از بیمارستان‌های جدید‌التاسیس در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس،‌افزود: از ابتدای سال 91 بودجه‌های عمرانی وزارت بهداشت صفر بوده است و عملا اکثر پروژه‌های ساخت بیمارستان‌های دولتی در کشور به علت اینکه بودجه ای برای ساخت و تکمیل آنها اختصاص پیدا نکرده متوقف شده‌‌اند یا خیلی کند پیشرفت دارند.
وی ادامه داد: تنها اتفاقی در سال 91 افتاده این بود که تعداد معدودی از بیمارستانهای در حال ساخت که پیشرفت بالای 90 تا 95 درصد داشتند تحت عنوان طرح مهر ماندگار کار ساخت آنها پیگری شود و تعدادی از آنها وارد فاز افتتاح شدند اما بقیه پروژه‌های بیمارستانی مشمول فقدان اعتبار و توقف پروژه شدند.وی گفت: حدود 50 درصد بیمارستان‌های در حال ساخت در کشور پروژه‌های بیمارستان‌های جایگزین و بیمارستان‌های فرسوده هستند و از این نظر ضرورت ساخت آنها محرز است.وی افزود: اما در مورد بقیه بیمارستانها که در واقع بیمارستانهای جدید هستند نباید فقط به مسئله ساخت و اتمام آنها بسنده کنیم بلکه بعد از افتتاح نیز منابع لازم برای اداره آنها و پست سازمانی لازم برای تامین نیروی مورد نیاز آنها باید لحاظ می‌شد که متاسفانه برای تعداد قابل توجهی از بیمارستانهای جدید کشور این مسائل نادیده گرفته شده و این بیمارستانها بعد از افتتاح در حالت بلاتکلیفی هستند.

 


مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از آزادسازی بیش از هزار و 253 زندانی جرائم غیرعمد طی سه سال گذشته با کمک خیران و نیکوکاران خبر داد.
رضا نوروزی جعفری در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: مساعدت‌های این نهاد تنها صرف آزادسازی محکومین معسر جرائم غیرعمد و فاقد سابقه که استطاعت مالی جهت پرداخت مواردی نظیر بدهکاری، دیه، مهریه و غیره ندارند و در زندان بسر می‌برند، می‌شود.
وی افزود: در سال 1390 مبلغ 28 میلیارد و 300 میلیون ریال در قالب تسهیلات بلاعوض بابت پرداخت بدهی یا جریمه 812 نفر زندانی و در سال 1391 نیز 20 میلیارد و 480 میلیون ریال بابت آزادی 406 نفر زندانی آبرومند پرداخت شد و این زندانیان به آغوش گرم خانواده‌شان برگشتند.وی بیان کرد: در جشن گلریزان امسال نیز با مشارکت 14 استان تعداد 133 پرونده به ارزش 20 میلیارد ریال در حسینیه ارشاد در معرض دید خیران قرار گرفت که در پایان مراسم 35 پرونده به ارزش 2 میلیارد و 930 میلیون ریال از مساعدت خیران به صورت بلاعوض بهره‌مند شدند که مقدمات آزادی این زندانیان بزودی فراهم خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: این نهاد در تمام ایام سال آماده دریافت کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است.

 


رشت-خبرنگار کیهان:
با همکاری مقامات قضایی و نیروی انتظامی از خروج 8 دستگاه تریلی حامل چای سنواتی از گیلان جلوگیری شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: دبیرخانه این کمیسیون پس از دریافت گزارش دستگاه‌های مسئول با هماهنگی مقام قضایی و نیروی انتظامی از خروج 112 تن چای سنواتی از انباری در شهرستان فومن جلوگیری کرد.
اسماعیل عبداللهی اضافه کرد: در حالیکه براساس ابلاغ استاندار گیلان به عنوان نماینده ویژه هیئت دولت در امور چای، خروج و توزیع هرگونه چای سنواتی از انبارهای استان تا پایان آذر ماه ممنوع شده، لکن این مقدار چای با 8 تریلی برای ارسال به استان‌های دیگر از یک انبار در فومن بارگیری شده بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده فرد متخلف در این کمیسیون و مراجع قضایی در حال رسیدگی است، گفت: براساس ابلاغ نماینده ویژه هیئت دولت در امور چای بارگیری و حمل چای سنواتی خارج از محدوده سازوکار تعیین شده صادرات چای سنواتی قاچاق محسوب شده و این نوع چای فقط می‌تواند با تائید سازمان ملی استاندارد و براساس این سازوکار به خارج از کشور صادر شود.

 


جمع‌آوری متکدیان خارجی
ایرنا- اصفهان: 100 نفر از مهاجران خارجی غیرمجاز که در سطح شهر اصفهان اقدام به تکدی‌گری می‌کردند، از سوی شهرداری جمع‌آوری شدند. این عده به اردوگاه نگهداری اتباع خارجی اعزام، و از آنجا به کشورهایشان فرستاده می‌شوند. طی چند سال اخیر 6 عملیات برای جمع‌آوری متکدیان در اصفهان انجام شده است.
انهدام باند زورگیری
یزد-خبرنگار کیهان: در پی دریافت خبر مبنی بر اینکه افرادی شرور و زورگیر، موجبات رعب و وحشت شهروندان را فراهم کرده و اخاذی می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد قرار گرفت که با بررسی و اقدامات پلیسی، اعضای این باند زورگیری در تعقیب و گریز و با شلیک تیر متوقف و دستگیر شدند.متهمان به 8 فقره زورگیری از مردم در محدوده آزادشهر یزد اعتراف کردند.
دستگیری قاچاقچیان چوب
فارس- سمنان: براساس گزارش‌های مردمی مبنی بر حضور قاچاقچیان چوب در منطقه زادآباد دامغان، در عملیات ضربتی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، 3 نفر از 5 قاچاقچی چوب دستگیر شدند و از آنها 5 تن چوب تاغ به دست‌آمد.تلاش برای دستگیری 2 متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.

 


رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نحوه اجرای دستورالعمل عفو محکومان را تشریح کرد.
غلامحسین اسماعیلی درخصوص اجرای دستورالعمل عفو محکومان گفت: این دستورالعمل بلافاصله پس از تأیید رهبرمعظم انقلاب در زندان‌های سراسر کشور به اجرا درآمد.
وی افزود: دستورالعمل عفو محکومان فقط شامل حال زندانیانی می‌شود که پیش از ابلاغ رسمی این دستورالعمل محکوم شده و تحمل کیفر می‌کردند.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه با اشاره به روند اجرای این دستورالعمل گفت: کسانی که شاکی خصوصی دارند در صورتی که بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خود را جلب و یا رد مال کنند مشمول این عفو می‌شوند.
وی افزود: همچنین زندانیانی که به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا هستند در صورتی که تا پایان سال جاری گواهی پزشکی قانونی را دریافت کنند می‌توانند مشمول آیین‌نامه ویژه عفو محکومان شوند.
اسماعیلی تصریح کرد: براساس این دستورالعمل عده‌ای از زندانیان آزاد می‌شوند و محکومیت عده‌ای دیگر نیز تقلیل پیدا می‌کند اما محکومان پرونده فساد مالی و حتی کسانی هم که به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه در زندان به سر می‌برند مشمول این عفو نخواهند شد.

 


اهواز-خبرنگار کیهان:
حکم اعدام 6 فرد شرور، معاند و جنایتکار که مرتکب اعمال منافی عفت در حواشی شهرستان شوشتر شده بودند، صبح دیروز در زندان کارون اهواز به اجرا درآمد.
معاون قضایی دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، جزئیات پرونده متجاوزان به عنف در خوزستان را تشریح کرد و اظهار داشت: نوع جنایاتی که این افراد مرتکب شده‌اند به قدری فجیع است که تلاش می‌کنیم با پرهیز از ذکر جزئیات آن باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی نشویم.
علی افتخاری گفت: این باند 6 نفره همگی معتاد و از افراد سابقه‌دار و اراذل و اوباش یکی از استانهای مجاور بودند که به صورت فصلی در حواشی شهرستان شوشتر ساکن شده و در مسیر روستای عقیلی دست به ارتکاب سرقت، تهدید و تجاوز به عنف به افرادی که قصد گردش از این منطقه را داشتند، می‌زدند.به گفته معاون قضایی دادگستری در تاریخ 21/01/92 گزارشی مبنی بر ارتکاب این جنایات توسط عده‌ای ناشناس به اداره آگاهی شهرستان شوشتر واصل شد.
وی درباره نحوه شناسایی و دستگیری متهمان گفت: ماموران نیروی انتظامی با هماهنگی و اخذ دستور قضایی و استفاده از شگردهای پلیسی و گذاشتن کمین‌های متعدد بر سر راه متهمان موفق به شناسایی آنان شدند که در عملیات صورت گرفته متهمان متواری و وسیله نقلیه خود را به جا گذاشتند اما پس از بیست روز همگی آنان دستگیر شدند.
دبیر ستاد رسیدگی به جرائم خاص استان افزود: هر 6 متهم پرونده زیر 35 سال سن داشتند و سرکرده آنان فردی به نام «علی ناز» بود که با سوء استفاده از وضعیت فقر و اعتیاد این افراد، آنها را فریب داده و به اصطلاح راه سرقت و جنایت را به آنها نشان داد.
وی افزود: این افراد برای شکار طعمه‌های خود ابتدا در نقاط و تپه‌های مشرف به منطقه مستقر شده و به محض مشاهده خودروهای شیک و بعضا معمولی با استفاده از تاریکی هوا در مسیر برگشت با استفاده از چاقو، قمه، چماق و سنگ به آنها حمله‌ور شده و پس از شکستن شیشه‌های خودرو، راننده و همسرش را از خودرو پیاده کرده و پس از ضرب و شتم و کتک‌کاری و جدا کردن آنان و سرقت اموالشان و بعضا در حضور شوهر به همسرش متعرض شده و این جنایات کثیف را هر کدامشان جداگانه مرتکب می‌شدند.
افتخاری در ادامه گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در زمان کوتاهی مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از رسیدگی در مجتمع قضایی جرائم جنایی و دادگاه کیفری استان با اقرار متهمان و کافی بودن ادله و شواهد وقوع جرم، هر 6 متهم پرونده به اعدام محکوم شدند. حکم اعدام این افراد پس از تأیید دیوان عالی کشور و ریاست قوه قضائیه، دیروز در زندان کارون به اجرا درآمد.

 


منتقدان، نخست‌وزیر نروژ را متهم به پرداخت پول به مسافرانی کردند که وی در جریان مسافرکشی آنها را سوار کرده بود.
به گزارش شبکه خبری «یورونیوز»، پس از آنکه «ینس استولتنبرگ» نخست‌وزیر نروژ، روز یکشنبه گذشته برای آگاهی از نظر شهروندان در آستانه انتخابات 9 سپتامبر، به‌عنوان راننده تاکسی در اسلو پایتخت این کشور رانندگی کرد، انتشار ویدیوی این ابتکار انتخاباتی روی شبکه‌های اجتماعی، شایعه‌های بسیاری را منتشر کرد.
براساس این گزارش، برخی بر این نکته انگشت گذاشتند که گفت‌وگوهای مسافران تاکسی به رانندگی نخست‌وزیر، با برنامه‌ریزی قبلی و در ازای پرداخت پول به مسافران بوده و هدف آن دریافت دغدغه‌های انتخاباتی شهروندان نبوده است.
سرانجام سخنگوی حزب کارگر- حزب نخست‌وزیر- تایید کرد که تنها پنج تن از 14 مسافری که در این برنامه شرکت کردند، از قبل دعوت شده بودند اما نمی‌دانستند که راننده تاکسی نخست‌وزیر خواهد بود. همچنین به هر یک از این پنج نفر 500 کرون معادل 65 یورو پرداخت شده است.
سخنگوی حزب «ینس استولتنبرگ» همچنین گفت که نخست‌وزیر کرایه‌ای از مسافران دریافت نکرده زیرا پروانه این شغل را نداشته است!گفتنی است، «استولتنبرگ» در لباس رانندگان تاکسی شهر اسلو در یک بعدازظهر ماه ژوئن در شهر مسافر جابجا کرده بود و یک دوربین مخفی در عقب بنز مسافرکشی او صحبت‌های رد و بدل شده او با مسافران را ضبط کرده بود.

 


مرد مسلحی که 3 نفر را در آمریکا به گروگان گرفته بود، با شلیک پلیس کشته شد.
به گزارش رسانه‌های خارجی این مرد 21 ساله روز گذشته با دست داشتن مسلسلی وارد بانک «تنزاس» در منطقه جوزف ایالت لوئیزیانا شد و سه کارمند این بانک را به گروگان گرفت.
این مرد مسلح یکی از گروگان‌های خود را که یک زن بود، بدون آنکه به او آسیبی وارد کند بعداز ساعت‌ها مذاکره با پلیس آزاد کرد.
با وجودی که خانواده فرد مسلح در صحنه حاضر شدند تا به پلیس در رفع این گروگانگیری کمک کنند، اما وی در اقدامی غافلگیرانه به سمت دو گروگان خود تیراندازی کرد. و ماموران پلیس نیز مجبور به تیراندازی شدند و وی را به ضرب گلوله از پای درآوردند.

 


یک روزنامه آلمانی با استناد به اظهارات سخنگوی زندان گوانتانامو اعتصاب غذای طولانی مدت زندانیان این بازداشتگاه مخوف را بی‌سابقه دانسته و از ادامه آن خبر داد.
روزنامه «فرانکفورتر روند شای»، در مطلبی نوشت: بسیاری از زندانیان اردوگاه مخوف گوانتانامو همچنان در اعتصاب گرسنگی به سر می‌برند. به گفته سخنگوی این زندان، چنین اعتصاب غذایی با این وسعت، بی سابقه بوده است.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: از اوایل فوریه، بسیاری از زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو دست به اعتصاب غذا زدند. این اعتصاب‌ها بعد از اینکه زندانبان‌ها در بازرسی‌های خود از سلول‌ها به کتاب‌های قرآن برخی زندانیان توهین کردند، شکل گرفت. خشم زندانیان کم‌کم به اعتراضات گسترده علیه استبداد و زورگویی‌هایی که علیه آنها اعمال می شد تبدیل شد که حدود 108 زندانی در آن شرکت کردند.
به گفته سخنگوی زندان گوانتانامو، اعتصاب غذای زندانیان این بازداشتگاه از نظر طول مدت و وسعت آن بی‌سابقه بوده است. آنها دیگر نمی‌خواهند اسیر باشند و این اعتصاب غذا با موارد قبلی آن متفاوت است. در سال 2005 و 2006 زندانیان گوانتانامو به شرایط بد زندان اعتراض داشتند.
اعتصاب زندانیان گوانتانامو، در ماه می گذشته اوباما را بر آن داشت تا بار دیگر وعده چهار سال پیش خود را مطرح کرده و کنگره را تحت فشار قرار دهد که امکان محاکمه زندانیان گوانتانامو در دادگاه‌های نظامی آمریکا را فراهم کنند.
اوباما در این باره اظهار داشته است که اگر این اردوگاه در 10 تا 20 سال آینده همچنان وجود داشته باشد، تاریخ قضاوت سخت و خشنی درباره مسئولان و مسببان آن خواهد کرد.

 


رسانه‌های سعودی صبح دیروز تصویری از پل تازه تأسیس خانه خدا را منتشر کردند که بخشی از آن ترک برداشته بود.
به گزارش شیعه آنلاین، این تصویر به سرعت در فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی منتشر و رد و بدل شد و بیشتر کاربران ترک خوردن این پل تازه تأسیس را بهانه‌ای قرار دادند تا به انتقاد از آل‌سعود و مدیریت رژیم سعودی بپردازند.
در همین حال بسیاری از کاربران نسبت به ریختن یا خراب شدن این پل هشدار داده‌اند زیرا در صورت وقوع چنین حادثه‌ای علاوه بر آنکه هزاران زائر و حاجی کشته خواهند شد، ممکن است به کعبه نیز آسیب برسد.
گفتنی است، کمتر از یک ماه از افتتاح رسمی این پل می‌گذرد.
گفته می‌شود این پل در اصل برای استفاده زائران ناتوان و حجاج معلول ساخته شده اما در زمان‌های شلوغی، افراد عادی نیز از آن استفاده می‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10