(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 24 مرداد 1392 - شماره 20566

حدیث دشت عشق
سپاهان و پرسپولیس به جبران شکست فکر می‌کنند ،تراکتور به نخستین پیروزی خانگی
داماش – استقلال؛ پیش درآمد لیگ قهرمانان آسیا
اخبار کوتاه از فوتبال
کریمی سرمربی تیم ملی تکواندو باقی ماند
خوشحالی کشتی گیر جوان ایران ازحاضر نشدن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی
صالحی‌زاده:دفاع از اعتقادات از طلا مهم‌تر است
رئیس فیلا به تهران می‌آید
بازیهای آسیایی نوجوانان-نانجینگ
دغدغه 38 میلیون تومانی تیم ملی تیراندازی با کمان
لغو اعزام تیم ملی قایقرانی ایران به رقابت های جهانی
   


از نوشته پاسدار شهید «علی‌جعفر اسدی‌فرد»
تا آخرین لحظه عمرم، تا آخرین قطره خونم!
اگر روزگار بر من ناسازگاری کند و اگر مانند کوهی بلند جلویم باشد، هیچ نمی‌ترسم و به یاری خدا پیروزی را به دست خواهم آورد و تا آخرین لحظه‌های عمرم از زحمت و کوشش بازنخواهم ایستاد.
آرزویم این است که در راه دین مبین اسلام گام بردارم و انقلاب را به رهبری امام عزیز این پیر جماران و با همت مردم متعهد نسبت به اسلام به پیروزی برسانیم.
تشکر و سپاس بی‌پایان خدایی را که مرا در بین همه کشورها در ایران و در بین این همه رهبرها رهبری چون خمینی بت‌شکن عطا فرمود. من به عنوان یک فرد مسلمان و حکم شرعی و دینی که داشتم قدم در این راه گذاشتم. که خداوند چنین سعادتی نصیب من کرد. اگر چه در میان شما نیستم خداوند منان شهادت را نصیبم کرد.
پاسدار شهید «علی‌جعفر اسدی‌فرد» سال 1344 در رومشگان لرستان متولد شد و در 24/5/1364 در عملیات عاشورای 2 (منطقه چنگوله در جنوب مهران) به شهادت رسید.

 


گرفتن انتقام دو شکست فصل پیش از داماش و آماده‌سازی برای دیدار با بوریرام و جبران شکست برابر سایپا با خاطره خوش پیروزی مقابل ملوان اهداف سرخابی‌ها در هفته پنجم لیگ برتر هستند. البته در این هفته فولاد می‌خواهد در رقابت سخت با راه‌آهن موقعیت خوددر بالای جدول را حفط کند، تراکتور به فکر نخستین پیروزی خانگی است و سپاهان هم به جبران شکست هفته قبل می اندیشد.
هفته پنجم از رقابتهای لیگ برتر طی امروز و فردا(جمعه) با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود که در زیر نگاهی کوتاه به دیدارهای مهم هفته پنجم می‌شود:
داماش گیلان - استقلال تهران
تیم بدون برد داماش در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عضدی در حالی از استقلال میزبانی می‌کند که پس از سه تساوی در آغاز لیگ و باخت هفته پیش در اهواز در اندیشه رسیدن به نخستین پیروزی‌اش در لیگ سیزدهم است. در این بازی که یادآور درگذشت یکی از هواداران استقلال در رودرویی گذشته دو تیم در شهر رشت است، شاگردان ناظمی برای جبران 4 بازی گذشته باید پیروز شوند تا هم روحیه مضاعفی جهت ادامه بهتر مسابقات لیگ را بدست آورند، هم از جمع تیم‌های پائین جدول فاصله بگیرند و هم شانس باقی ماندن این مربی روی نیمکت تیم خود را افزایش دهند.در سوی دیگر میدان اما استقلالی قرار دارد که هفته پیش پیروزی ارزشمندی برابر صبا بدست آورد، هر چند امیر قلعه‌نویی از عملکرد بازیکنانش در آن بازی ناراضی بود. آبی‌ها پیش از دیدار حساس مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با حریف تایلندی، کار سختی را در زمین چمن مصنوعی عضدی پیش رو دارد.
فجرسپاسی شیراز - سپاهان اصفهان
این یک بازی حیثیتی است برای هر دو تیم. در یک‌سوی میدان این بازی، فجرسپاسی با مربی معروفش یعنی غلامحسین پیروانی قرار است که در لیگ امسال حتی یک امتیاز هم نگرفته و برای جبران ناکامی‌هایش در این فصل و ابقای سرمربی خود باید سپاهان را قربانی کند.اما رسیدن به این پیروزی مقابل سپاهان زردپوش که با ستارگانش هدفی بجز قهرمانی در لیگ ندارد، کار بسیار سختی است. آنها که هفته پیش در خانه مغلوب تراکتورسازی شدند و برای بازپس‌گرفتن صدر جدول و یا فاصله نگرفتن از سیار مدعیان، باید مقابل فجر به پیروزی برسند.
راه‌آهن - فولاد خوزستان
شاگردان منصور ابراهیم‌زاده لیگ را پرنوسان آغاز کردند. آنها در این 4 هفته نه تنها انتظارات را برآورده نکردند بلکه با شکست در دربی کوچک تهران مقابل نفت وضعیت نامطلوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارند. تقابل ابراهیم‌زاده و فرکی که فصل پیش هم با تیم‌های نفت و فولاد رقابت نزدیکی برای کسب سهمیه آسیایی داشتند و در نهایت این فولاد بود که نماینده چهارم ایران در لیگ قهرمانان شد، بسیار دیدنی خواهد بود.
تراکتورسازی تبریز - مس کرمان
دو پیروزی متوالی در اصفهان آن هم مقابل تیم‌های ذوب‌آهن و خصوصا سپاهان نتیجه بسیار ارزشمندی است برای شاگردان مجید جلالی بود و آنها را از بحران نتیجه‌گیری در ابتدای فصل نجات داد.مردان مجید جلالی در بازی روز جمعه به فکر کسب نخستین پیروزی خانگی خود در لیگ سیزدهم هستند، سه امتیازی که آنها را هر چه بیشتر به صدر جدول نزدیک می‌کند و شاید هم صدرنشین کند.
پرسپولیس - ملوان بندرانزلی
شکست مقابل سایپا حاشیه‌های تیم دایی را بیشتر از قبل کرد؛ تیمی که مدعی قهرمانی است اما هنوز از لحاظ بازی و تا حدودی نتیجه‌گیری انتظارات هواداران را برآورده نکرده است. حالا همه منتظر چهره پرسپولیس واقعی هستند. سرخپوشان تهرانی که به خاطر باخت هفته پیش سقوط 4 پله‌ای در جدول لیگ برتر داشتند و رده دوم را به راحتی از دست دادند، در بازی مقابل ملوان به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشند.برنامه دیدارهای هفته پنجم از رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه - 24/05/92
* داماش گیلان - استقلال تهران(ساعت 19:30)
جمعه - 25/05/92
* فجرسپاسی شیراز - سپاهان اصفهان(ساعت 19:45)
* تراکتورسازی تبریز - مس کرمان(ساعت 19:45)* ذوب‌آهن اصفهان - سایپا البرز(ساعت 19:45)* صبای قم - گسترش فولاد تبریز(ساعت 19:45)* راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان(ساعت 19:45)* پرسپولیس - ملوان انزلی( ساعت 19:30)* صنعتی استقلال خوزستان - نفت تهران(ساعت 20:30)

 


رویانیان: چند بازیکن ما در حد لیگ دسته سه هم بازی نکردند!
محمد رویانیان می‌گوید در این فصل به هیچ وجه بی‌انگیزگی و تنبلی بازیکنان را تحمل نمی‌کند.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اعتراض‌های چند هوادار این تیم به او در جریان مراسم رونمایی از پورتال جدید باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: هواداران از ما انتظار دارند. من سوالی دارم. آیا پرسپولیس در این چند هفته وظایف خودش را به درستی انجام داده است؟ آیا بازیکنان در شأن پرسپولیس و نام علی دایی بازی کرده‌اند؟ این سوال من از بازیکنان است که آیا آن‌ها در شأن خودشان هم بازی کرده‌اند؟به نظر من بعضی از بازیکنان ما با غیرت بازی می‌کنند اما چند بازیکن دیگر در آخرین بازی در حد لیگ دسته سه هم بازی نکردند. حالا آن هواداران اسم چند بازیکن را بردند اما من نمی‌خواهم اسم بازیکنان را ببرم.
قلعه‌نویی: باج نمی دهم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: علیپور نه من را تهدید کرده و نه حرفی زده اما اگر آقایان کوچکترین آتویی از من داشتند رسوای عالمم می‌کردند.امیر قلعه نویی افزود: برخی از این آقایان دشمن قسم خورده من هستند که اگر کوچکترین مشکلی از من می دیدند نابودم می کردند. اما سوال من این است چطور این آدمها که در اطراف من هستند وقتی عسل و کت و شلوار برای برخی از آقایان می فرستادند مشکلی نداشتند؟! اما حالا که من باج نمی دهم این افراد منشوری هستند و ممنوع الفعالیت هستند و مفسد می شوند؟!وی در پایان گفت: اگر کوچکترین آتویی داشتند من را رسوای عالم می کردند.این را هم بگویم که اگر بفهمم فرد نزدیک به من روزی خطایی کرده باشد کاری می‌کنم از 10 کیلومتری من هم رد نشود!
پیروانی استعفا نداده
سرپرست تیم فوتبال فجرسپاسی استعفای سرمربی تیمش را تکذیب کرد. عاری با تکذیب خبرهای منتشر شده درباره استعفای غلام پیروانی، اظهار کرد: پیروانی هیچ صبحتی از رفتن نکرده و تمام تمرین‌های چند روز اخیر هم حضور داشته است و مطمئن باشید در بازی سپاهان روی نیمکت می‌نشیند.
صادر شدن مجوز قضاوت 3 داور
سه داور فوتبال کشورمان دیروز در تست آمادگی جسمانی در رشت شرکت کردند و توانستند مجوز قضاوت در لیگ برتر را بگیرند. محسن ترکی، البرز حاجی‌پور و یدالله جهانبازی سه داور لیگ برتری بودند که در ابتدا به دلیل مصدومیت نتوانسته بودند در تست آمادگی جسمانی داوران شرکت کنند.به همین دلیل این سه داور مجوز قضاوت در لیگ برتر را نداشتند که دیروز آنها در تست آمادگی جسمانی که در رشت و زیر نظر مسعود مرادی برگزار شد این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتندو با صلاحدید کمیته داوران می‌توانند از هفته ششم در لیگ برتر قضاوت کنند.
5 بازیکن از فهرست استقلال خط خوردند
امیر قلعه‌نویی فهرست 18 نفره استقلال برای دیدار مقابل داماش گیلان را اعلام کرد. بر این اساس هاشم‌ بیگ‌زاده، جی‌لوئد ساموئل، احمد جمشیدیان، آندرانیک تیموریان و گوران لاوره نفراتی بودند که آبی‌پوشان را در سفر به رشت همراهی نکردند.
سرخاب جایگزین مظلومی شد
هیأت مدیره کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزگان با ارسال حکمی«محمدرضا سدید» را به عنوان سرپرست جدید باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان معرفی کرد.همچنین پس از این تغییر و تحولات پرویز مظلومی از هدایت تیم فوتبال آلومینیوم انصراف و عباس سرخاب به عنوان سرمربی جدید این تیم منصوب شد.
عجمان تکلیف خلعتبری را روشن کرد
پس از حرف و حدیث‌های فراوان و جلسات متوالی نماینده و مدیر برنامه‌های محمدرضا خلعتبری شب گذشته عجمانی‌ها در دیداری با مدیر برنامه‌های این بازیکن اعلام کردند در صورتی که باشگاه پرسپولیس یک میلیون دلار بابت خلعتبری را پرداخت کند آنها مشکلی برای جدایی این بازیکن ندارند.مدیر برنامه‌های خلعتبری در این خصوص گفت: ما در خصوص زمان مشکلی نداریم اما عجمانی‌ها که باید جایگزین خلعتبری را پیدا کنند خیلی دوست دارند که زود تکلیف‌شان روشن شود. من اینجا اعلام می‌کنم پس از جلساتی که در یکی دو روز گذشته داشتیم در صورت پرداخت یک میلیون دلار خلعتبری را پرسپولیسی بدانید.
دژآگه گزینه اول مارتین یول در فولام
سایت مترو انگلیس در گزارشی درباره وضعیت باشگاه فولام پیش از آغاز لیگ برتر نوشت: اشکان دژآگه پس از بهبودی در بازی‌های پیش فصل این تیم نمایش خوبی داشته است و گزینه اول مارتین یول در سمت چپ خط هافبک این تیم محسوب می‌شود.دژآگه در فولام باید با دمین داف، هافبک باتجربه ایرلندی برای حضور در ترکیب ثابت رقابت کند.فولام در هفته‌ اول لیگ برتر شنبه 26 مرداد باید با ساندرلند دیدار کند.

 


مسئولان فدراسیون تکواندو با مرتضی کریمی به توافق رسیدند تا این مربی دوباره هدایت تیم ملی برای مسابقات کامبت گیمز را بر عهده داشته باشد.
مرتضی کریمی هدایت تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقه‌های قهرمانی جهان در مکزیک را بر عهده داشت که آن تیم توانست با یک مدال طلا و دو نقره، در مجموع با 47 امتیاز مقام نایب قهرمانی جهان را کسب کند.بعد از بازگشت از این رقابت‌ها بود که بحث‌ها در مورد تمدید قرارداد کریمی و یا فسخ قرارداد او مطرح شد. سرانجام پس از گذشت سه هفته‌ این کش و قوس‌ها به پایان رسید ودیروز در جلسه‌ای که بین مسئولان فدراسیون تکواندو و کادر فنی تیم ملی برگزار شد هر دو طرف به توافق رسیدند و قرار شد مرتضی کریمی به عنوان سرمربی تیم ملی به کارش ادامه دهد.
کریمی هدایت تیم ملی تکواندو را در مسابقات کامبت گیمز که از 26 مهر تا 5 آبان ماه به میزبانی روسیه و در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود بر عهده خواهد داشت. براین اساس،‌ نخستین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی حاضر در این مسابقات،‌ روز شنبه 26 مردادماه با حضور پوریا عرفانیان،‌ فرزاد عبدالهی،‌ مجید رجبی،‌ مسعود حجی‌زواره، ‌علیرضا نصر آزادانی و بهنام اسبقی در خانه تکواندو آغاز می‌شود. تکواندوکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات به صورت تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 


فرنگی‌کار وزن ۹۶ کیلوگرم ایران در مسابقات جوانان جهان که حاضر به مسابقه با حریف رژیم اشغالگر قدس نشد، گفت: پایبندی به اصول و دفاع از اعتقادات از مدال طلا مهم‌تر است.
سید مصطفی صالحی‌زاده درباره عملکردش در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان گفت:‌ زحمت زیادی برای موفقیت در این رقابت‌ها کشیده بودم و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم. آمادگی بسیار بالایی داشتم و تنها هدفم کسب مدال طلا بود.وی ادامه داد: در 2 مسابقه‌ای که کشتی گرفتم تمام حریفانم را با اقتدار شکست دادم، اما متأسفانه در مرحله یک‌چهارم نهایی با قرعه نحس رژیم صهیونیستی روبرو شدم و در دفاع از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین از رویارویی با این کشتی‌گیر خودداری کردم.صالحی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا از کاری که انجام داده و از دست دادن مدال طلا ناراحت نیست، تصریح کرد: به هیچ عنوان؛ پایبندی به اصول دفاع از اعتقادات از مدال طلا هم مهم‌تر است. اولین کسی نیستم که این کار را انجام می‌دهم؛ قاسم رضایی هم در مسابقات جهانی استانبول با وجود آمادگی که داشت و از شانس‌های طلا بود حاضر به مسابقه با حریف اسرائیلی نشد و مزد زحماتش را در المپیک لندن با مدال طلا گرفت، امیدوارم من هم با طلای المپیک برزیل این مدال را تلافی کنم.

 


رییس فدراسیون کشتی از قول نناد لالویچ برای حضور در تهران خبر داد.
حجت الله خطیب در جلسه مجمع انتخاباتی هیات کشتی استان تهران، اظهار کرد: در تماسی که با نناد لالویچ داشتم، رییس جدید فیلا قول داد که مهر یا آبان ماه در تهران حضور یابد. ما برای عقب نماندن از سایر کشورها باید در دیپلماسی کشتی به خوبی فعال باشیم.
وی همچنین از عملکردش در فدراسیون کشتی دفاع کرد و گفت: ما الان در نقطه عطف تمام مشکلات قرار داریم. هر چند من در مقابل نسبت‌هایی که به من می‌دهند تسلیم نمی‌شوم. مشکلات مالی در همه بخش‌ها هست و در ورزش به ویژه جلوه می‌کند، اما چاره‌ای جز تحمل این فضا نیست.خطیب اضافه کرد: شاید خیلی‌ها در این شرایط نتوانند تیم‌های خود را به رقابت‌های جهانی اعزام کنند، اما نمی‌توان اعزام‌های جهانی کشتی ایران را لغو کرد، چون باید در رقابت با کشورهایی مثل روسیه تلاش کنیم.
خطیب در ادامه بیان کرد: در گذشته وقتی مصاحبه‌های مقامات کشتی دنیا را نگاه می‌کردم می‌دیدم که نگرانی خود را از وضع کشتی ایران اعلام می‌کردند و می‌گفتند کشتی ایران باید تحرک بیشتری داشته باشد، ولی الان رییس فدراسیون کشتی روسیه می‌گوید که ایران رقیب اصلی ما در کشتی دنیاست و این نشان می‌دهد که کشتی ایران در جهان جلوه داشته است.

 


*دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان به طور رسمی از فردا (جمعه)آغاز و تا دوم شهریور در نانجینگ چین برگزار خواهد شد. البته مسابقات فوتبال و هندبال این بازی‌ها از روز سه شنبه آغاز شده است.
*تیم هندبال نوجوانان ایران با نتیجه 43 بر 6 ویتنام را شکست داد و به دومین برد پیاپی خود در مسابقه‌های قهرمانی نوجوانان آسیا دست یافت. شاگردان اکبر‌آبادی امروزدر سومین و آخرین دیدار از مرحله گروهی به مصاف تیم قدرتمند قطر می‌روند.
*افزایش ناگهانی دما در نانجینگ و شرجی بودن آن به شدت تیم های حاضر در این رقابت ها را غافلگیر کرده است به طوری که مسئولان برگزاری رقابت ها برای کاهش دمای سالن، به جز دستگاه های تهویه رو به روش های سنتی و استفاده از قالب های یخی بزرگ روی آوردند. این حرکت زمانی صورت گرفت که درجه حرارت هوا به بیش از 40 رسیده بود.

 


تیم ملی تیراندازی با کمان تنها به خاطر ۳۸ میلیون تومان امروز از داشتن سرمربی محروم است.
در حالی که تا به امروز 3 مرحله از مراحل 4 گانه جام جهانی سپری شده و ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها نتایج ضعیفی به دست آورده‌اند در آستانه مرحله چهارم و پایانی این رقابت‌ها تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان همچنان از داشتن سرمربی محروم است و مسئولان این فدراسیون برای انتخاب مربی جدید همچنان امروز و فردا می‌کنند.نکته قابل توجه اینکه در حالی سلیم‌اف تاجیکستانی به خاطر عدم دریافت قراردادش از همکاری با فدراسیون طفره می‌رود که وی نیز در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی قرار دارد و در صورتی که قرارداد وی پرداخت شود، این مربی تاجیک دوباره کار خود را با تیم ملی از سر خواهد گرفت.با این حال و پس از پیگیری‌ها مشخص شد که قرارداد سلیم‌اف در مدت همکاری‌ حدود یک ساله‌اش با تیم ملی تیراندازی با کمان حدود 38 میلیون تومان بوده و فدراسیون تیراندازی با کمان تنها به خاطر عدم پرداخت این مبلغ ناچیز امروز سرمربی ندارد و ملی‌پوشان این رشته بدون داشتن سرمربی خود را برای حضور در میادین بین‌المللی آماده می‌کنند. البته سلیم‌اف از مرحله دوم هیچگاه دیگر تیم ملی را همراهی نکرده بود.زمانی که سلیم‌اف تیم را تمرین می‌داد نتایج ضعیفی برای کمانداران ایران به دست می‌آمد، حال مشخص نیست امروز و در نبود سرمربی، چه نتایجی برای تیم ملی به دست خواهد آمد.

 


اعزام تیم ملی قایقرانی ایران به رقابت های جهانی رویینگ لغو شد.
در حالی که تیم ملی رویینگ ایران قرار بود در رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی کره جنوبی شرکت کند، فدراسیون پس از انصراف محسن شادی از حضور در این مسابقات اعزام دیگر ملی پوشان را نیز لغو کرد.
پیش از این قرار بود سه پاروزن در این مسابقات شرکت کنند و برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده شوند که حالا این سفر لغو شده است.نکته جالب توجه این است که پیش از این محسن شادی برای حضور در رقابت های بین المللی و نبود مربی خارجی در ایران بارها از اردوی تیم ملی قهر کرد و بالاخره راهی اردوی چین شد و حالا پس از ماه ها تمرین از حضور در رقابت های جهانی انصراف داده است.شنیده می شود شادی به دلیل رقابت بسیار بالا در ماده سنگین وزن از حضور در این رقابتها انصراف داده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10