(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 29 مرداد 1392 - شماره 20570

ترس نماینده تایلند از حمایت پر شور هواداران آبی پوش در ورزشگاه آزادی
استقلال مدعی قهرمانی در آسیاست
رئیس فدراسیون جهانی والیبال تماشاگران ایرانی را ستود
ایران می‌تواند میزبان لیگ جهانی والیبال باشد
اعزام 5 ملی پوش جودوکار به مسابقات قهرمانی جهان
نگراني از نحوه آماده سازي تیم ملی فوتبال
   


مدیر ورزشی بویررام با اعلام این که استقلال مدعی اصلی قهرمانی در آسیا است می‌گوید هواداران این تیم فشار زیادی در بازی رفت روی آنها تحمیل خواهند کرد.
استقلال و بوریرام تایلند فردا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند.روزنامه‌ تایلندی "تایی پست" درباره بازی بوریرام با استقلال نوشت: تیم شایسته تایلندی تیمی است که بازی روانی انجام می‌دهد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار استقلال ایران می‌رود که یکی از شانس‌های قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است.
به نوشته این روزنامه‌ اصلی‌ترین رقیب تیم تایلندی، هواداران پرشور ایرانی هستند که فشار زیادی روی حریفان تحمیل خواهند کرد. استقلال تیمی قوی در خانه است که گل زدن به آنها کار سختی است. اما برگ برنده تیم تایلند سخت کوشی و اعتماد به نفس آنهاست. اگر بوریرام بتواند در خانه حریف نتیجه‌ خوبی برابر استقلال کسب کند فرصت این را دارد تا در بازی برگشت در خانه و نزد هواداران خودی نتیجه‌ خوبی برابر استقلال کسب کند. نکته نگران کننده برای تیم تایلندی خستگی آنهاست. بوریرام لیگ فشرده‌ای را در تایلند در حال به اتمام رساندن است. آنهاهفته‌ گذشته بازی سختی داشتند و ممکن است این سختی در بازی با استقلال خود را نشان دهد.
مدیر تیم بوریرام در گفت‌وگو با این روزنامه‌ ، درباره بازی با استقلال گفت: بازی بسیار سختی برابر استقلال داریم، زیرا آنها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. بازی اول برای ما بسیار مهم است که دروازه‌ خود را بسته نگه داریم. برای رسیدن به هدفمان باید نمایش بسیار خوبی ارائه دهیم و از فرصت پیش آمده که بازی برگشت در خانه برگزار می‌شود استفاده کنیم. تیم ما کاملا آماده این بازی است . تیم ما در خانه عملکرد خوبی دارد و ما شانس صعود به مرحله بعد را داریم.
این روزنامه همچنین بخش‌هایی از صحبت‌های امیر قلعه‌نویی را هم پوشش داده است،‌جایی که سرمربی آبی‌پوشان ایرانی گفته: بازی با بوریرام به هیچ وجه بازی ساده‌ای نیست چرا که فوتبال تایلند در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است. بوریرام تیم خطرناکی است و رسیدن به جمع هشت تیم برتر این مسابقات کار آسانی نیست که بوریرام انجام داده. ما بازی‌های بوریرام را تحلیل ‌کرده‌ایم و هدفمان پیروزی در اولین دیدار برابر آنهاست. می‌خواهیم در بازی رفت از امتیاز میزبانی به خوبی استفاده کنیم.
هافبک لالیگایی در ورزشگاه آزادی
خطرناک‌ترین بازیکن تیم فوتبال بوریرام تایلند یک هافبک اسپانیایی است که سابقه بازی به مدت چهار سال در لالیگا را دارد.
کارملو گونزالس هافبک اسپانیایی تیم فوتبال بوریرام یونایتد تایلند خطرناک‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود.این بازیکن 30 ساله که امسال به عضویت بوریرام درآمده به مدت پنج سال در اسپورتینگ گیخون حضور داشت و سابقه بازی در لالیگا را به مدت چهار سال دارد و حتی دو فصل قبل یک نیمه هم مقابل تیم بارسلونا گواردیولا به میدان رفته و سابقه حضور 70 دقیقه‌ای مقابل رئال مادرید را دارد.کارملو با وجود بازی در خط میانی بوریرام تاکنون 16 گل وارد دروازه حریفان کرده و مقتدرانه در صدر گلزنان لیگ برتر تایلند قرار دارد.
برنامه بازی‌های دور رفت لیگ قهرمانان آسیا به این شرح است:
چهارشنبه 30 مرداد
* کاشیوا ریسول ژاپن– الشباب عربستان
* گوانگ‌ژو چین – لخویا قطر
* استقلال ایران – بوریرام تایلند
* الاهلی عربستان– اف سی سئول کره‌جنوبی

 


رئیس فدراسیون جهانی والیبال، عملکرد والیبال ایران در رقابتهای لیگ جهانی را ستوده و این تیم را حتی سزاوار راهیابی به دور پایانی این مسابقات در آرژانتین دانست. این رئیس برزیلی اعتقاد دارد روند والیبال ایران کاملا رو به رشد بوده و وقتی پای فداکاری و تعصب در کنار زمین به میان می‌آید ایرانی‌ها همپای بهترین کشورهای جهان هستند.
تیم والیبال ایران در نخستین حضور خود در لیگ جهانی والیبال درخشش خیره کننده‌ای داشت و توانست مقابل تیم‌های بزرگ جهان از جمله ایتالیا، صربستان، کوبا و آلمان به پیروزی دست پیدا کند. ایران در این رقابتها با رهبری مربی سرشناس خود در دو بازی نخست خود مقابل روسیه و در خاک این کشور تن به شکست داد. در تهران به صربستان باخت و برد. در ایتالیا موفق به شکست این تیم شد و در بازی دوم در دیداری نزدیک به این تیم قدرتمند باخت. در کوبا هر دو بازی را در هاوانا با پیروزی پشت سر گذاشت و در تهران بازی اول را از آلمان برد و در بازی دوم شکست خورد.در این میان نقش خولیو ولاسکو به عنوان یک مربی طراز اول والیبال دنیا در موفقیت های ایران تاثیر بسیار زیادی داشت. این امیدواری در صحبت های رئیس جهانی والیبال هم دیده می شود. جایی که او ابراز امیدواری می کند تیم ملی والیبال ایران بتواند به فینال لیگ جهانی راه پیدا کند.
دکتر آری گراسا، رئیس برزیلی FIVB، در مصاحبه‌ای در خصوص عملکرد ایران در مسابقات جهانی، تاثیر حضور ولاسکو در والیبال ایران و... سخن گفت که گزیده ای از صحبت های وی در ذیل می آید:
*ایران در این رقابتها بسیار خوب بازی کرد و روند رو به رشدی داشت و به نظر می‌رسد در حال تبدیل شدن به یک قدرت در عرصه والیبال بین‌المللی است. باعث ناراحتی است که این تیم به فینال راه پیدا نکرد. ایرانی‌ها تلاش بسیار خوبی از خود نشان دادند و در اولین حضور خود در لیگ جهانی نهم شدند که این خیلی فوق‌العاده است. آنها به همان میزان پیروزی کسب کردند که آلمان و صربستان پیروزی به دست آوردند.
* تیم ایران با حضور یک مربی افسانه‌ای چون "خولیو ولاسکو" در نخستین حضور خود در لیگ جهانی، بسیار عالی ظاهر شدودر مسابقات لیگ جهانی بسیار شگفت‌آور بازی کرد.
* به نظر من سید محمد موسوی و امیر غفور هر دو در امتیازگیری و دفاع عالی کار کردند. آینده ایران با این بازیکنان درخشان است.
* شیوه‌ای که ما در رقابتهای لیگ جهانی والیبال 2013 اجرا کردیم برای نخستین بار انجام می‌شد. کشورهایی که رده‌بندی بالاتری در جدول داشتند از امتیاز میزبانی در شش بازی برخوردار بودند و کشورهای با رده بندی پایین‌تر چهار بار میزبان شدند. ما این روش را بررسی و نقاط قوت و ضعف آن را ارزیابی می‌کنیم تا در خصوص رقابتهای سال 2014 بهترین تصمیم را بگیریم.
* ایران می‌تواند میزبان مرحله پایانی رقابتهای لیگ جهانی والیبال باشد. هر کشوری علاقه مند است که میزبان مرحله پایانی رقابتهای لیگ جهانی والیبال باشد اما باید از استانداردهای لازم فدراسیون جهانی والیبال برخوردار باشد. من دلیلی نمی‌بینم که ایران نتواند میزبان یکی از معتبرترین تورنمنت‌های والیبال باشد.
* ایرانی‌ها ملت پرشوری هستند و بهترین حمایت را از تیم ملی کشورشان به عمل می‌آورند. وقتی پای اشتیاق و فداکاری و تعصب در کنار زمین به میان می‌آید ایرانی‌ها همپای بهترین کشورهای جهان هستند. اینکه بازی در ایران باشد و یا خارج از ایران بازهم ایرانی‌ها از تیم خود حمایت می‎کنند که این می‌تواند دیگران را ترغیب کند تا به بازی والیبال علاقه مند شوند.

 


رقابتهای جودو قهرمانی جهان از چهارم شهریور با حضور 779 جودوکار از 124 کشور جهان به مدت 5 روز به میزبانی برزیل در ریودوژانیرو برگزار می شود.
این برای دومین دوره است که برزیل میزبان مسابقات قهرمانی جهان است. سال 2007 نیز برزیلی‌های میزبان در ریو عنوان قهرمانی را کسب کردند. اما این دوره از مسابقات یکی به دلیل آنکه هر کشور می تواند در هر وزن حداکثر دو جودوکار را شرکت دهد با استقبال خوب کشورها مواجه شده است که وزن 73- کیلوگرم با 88 جودوکار شلوغ ترین وزن می باشد. وزنی که از ایران نیز الیاس علی اکیری و سعید مولایی چهارشنبه ششم شهریور ماه به دیدار رقبای خود می ورند.
در دو روز اول تیم کشورمان نماینده ندارد و پنجشنبه هفتم شهریور نیز در وزن 81- کیلوگرم امیرقاسمی نژاد و سعید مرادی به روی تاتامی می روند. در این وزن هم 81 جودوکار ثبت نام کرده اند. جواد محجوب آخرین نماینده ایران است که شنبه نهم شهریورماه در وزن 100- کیلوگرم به مصاف رقبای خود می رود. در این وزن هم 50 جودوکار شرکت دارند.
اما در وزن 60- کیلوگرم 70 شرکت کننده، در وزن 66- کیلوگرم 81 جودوکار، در وزن 90- کیلوگرم 67 ورزشکار و در وزن 100+ کیلوگرم هم 42 نفر به رقابت خواهند پرداخت. در مجموع 480 جودوکار در بخش مردان و 299 جودوکار در بخش زنان در ریور برای کسب 64 مدال تلاش خواهند کرد.
در میان قدرتهای جودو جهان روسیه با 26 جودوکار بیشترین شرکت کننده را دارد. روس ها در تمامی اوزان دو بخش مردان و زنان هر دو سهمیه خود را استفاده کرده است. برزیل میزبان ، ژاپن ، کره ، هلند ، آرژانتین و اکراین نیز 18 جودوکار را شرکت داده اند. ضمن اینکه بورکینافاسو ، جیبوتی ، استونی فنلاند ، گینه بیسائو ، گینه ،
هنگ کنگ ، رواندا ، فیلپین ، فلسطین و ایسلند هم هر کدام یک شرکت کننده دارند
تیم ملی جودو ایران با
5 جودوکار اوایل هفته آینده برای حضور در این دوره از رقابتها راهی ریو خواهد شد.

 


تيم ملي فوتبال ايران درحالي مي بايست درجام جهاني 2014 برزيل حضور پيدا كند كه روند موجود در راه آماده سازي اين تيم، سبب نگراني علاقه مندان شده است.
تيم ملي فوتبال ايران با عملكردي مناسب در 3 ديدار پاياني خود در مرحله مقدماتي جام جهاني توانست به عنوان تيم نخست گروه مسافر برزيل شود تا افتخاري فراموش نشدني را براي ورزش ايران به ارمغان بياورد.
حالا كه روزها از پيروزي برابر كره جنوبي مي گذرد و منطق جاي احساسات را گرفته است، علاقه مندان و اهالي فوتبال به اين مي نگرند آيا تيم ملي كشورمان همچون جام جهاني 2006 آلمان در برزيل نيز با شكست در همان بازيهاي ابتدايي به حضور خود پايان خواهد داد. آيا بازهم نهايت آرزوي فوتبال ايران فقط حضور در جام جهاني است و برنامه اي براي كسب نتايج مناسب در اين رويداد بزرگ نداريم؟
شرايط به گونه اي است كه به نظرمي رسد بازهم نبايد منتظر عملكرد مناسب در جام جهاني باشيم و درحالي كه اكثر تيم هاي مطرح جهان درصدد برگزاري ديدارهاي تداركاتي هستند تيم ملي ايران برنامه اي ندارد.
كره جنوبي و ژاپن كه همراه تيم ملي ايران از قاره آسيا جواز حضور در جام جهاني 2014 را كسب كرده‌اند هفته گذشته به مصاف پرو و اروگوئه رفتندو تيم ملي شيلي نيز كه درخواستش براي ديدار دوستانه با ايران پذيرفته نشد به مصاف عراق رفت.
در طول سالهاي گذشته تيم ملي ايران همواره روز فيفا را كه تمامي تيم هاي ملي در آن بازي هاي دوستانه برگزار مي كنند و طبق قوانين بازيكنان لژيونر نيز بدون مشكلي در اختيار تيم ملي قرار مي گيرند از دست داده است. به جاي آن در روزهاي كه تقويم فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)به عنوان روز بازيهاي تداركاتي معرفي نكرده به دنبال حريف تداركاتي گشته‌ايم و در نهايت با تيمهاي بازي كرده ايم كه حتي از تيم‌هاي باشگاهي خودمان نيز ضعيف تر بوده اند و سودي نداشته اند.حضور قدرتمند درجام جهاني، تدارك قوي مي خواهد و بدون ترديد كي روش به عنوان يك مربي حرفه اي اين مساله را به خوبي مي داند.اميدواريم هرچه سريع تربرنامه هاي كادر فني براي حضور در جام جهاني عملي شود و اين بار به جاي بازي با تيم هايي چون كنيا و تاجيكستان كه هيچ سودي براي ما ندارند با تيم هاي صاحب سبك بازي كنيم.
حتي باختن با تعداد گلهاي بالا نيز برابر تيم هاي مطرح جهان براي فوتبال ايران مفيد است چراكه ضعفها را مشخص مي كند. نبايد فريب برتري برابر كره جنوبي، قطر و لبنان را بخوريم چراكه حريفان ايران درجام جهاني بسيار قدرتمند هستند و به بهترين نحو آماده حضور در اين ميدان مي شوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10