(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 29 مرداد 1392 - شماره 20570

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فقط پری بلنده‌ها متهم هستند؟! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
سوراخ! (گفت و شنود)
اژه ای در جمع خبرنگاران خبر داد
بازداشت عده ای از متهمان پرونده های اقتصادی در روزهای اخیر
تقدیر هنیه از نقش ایران در حمایت از فلسطین
با استعفای کدخدایی علیزاده فعلا سرپرست هیئت تطبیق مصوبات دولت شد
عزاداری شبکه دولتی انگلیس در مرگ فتنه (خبر ویژه)
فشار افراطیون به روحانی برای دهن‌کجی به مجلس (خبر ویژه)
تحلیل گروهک ملی- مذهبی از عدم اعتماد مجلس به سلطانی‌فر (خبر ویژه)
درد دل کرباسچی با سلطنت‌طلب‌های مقیم پاریس (خبر ویژه)
لوموند: ایران را نمی‌توان از سیاست خاورمیانه حذف کرد (خبر ویژه)
 


سازمان «سیا» پس از 60 سال برای اولین بار پذیرفت که در طراحی عملیات آژاکس دست داشته است. دیروز 28 مرداد، شصتمین سالگرد کودتای 28 مرداد 1332- 19 آگوست 1953- بود و سازمان سیا هرچند به طور محدود برخی اسناد عملیات سرّی آژاکس را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرد اما همزمان مدعی شد «در بایگانی‌های خود جای کافی برای نگهداری اسناد مربوط به این عملیات نداشتیم و بخشی از این اسناد از بین رفته‌اند». یکی از اسناد منتشره درباره سال 1952 یعنی چند ماه پیش از کودتا و هنگامی است که نخست‌وزیر برآمده از نهضت ملی شدن نفت به آمریکا خوش‌گمان بود و تصور می‌کرد از طریق مذاکره با آمریکا می‌توان از فشار دولت انگلیس کاست. سند سازمان سیا روشن می‌کند «در پایان سال 1952 روشن بود دولت‌های غربی که منافعی در ایران دارند نمی‌توانند با دولت مصدق در ایران به توافق نفتی برسند».
انتشار این «خبر سوخته» از سوی سازمان جاسوسی آمریکا طبیعتا برای مردمی که انبوه اسناد خیانت‌های واشنگتن را با تسخیر لانه جاسوسی مرور کردند، جذابیت چندانی ندارد. این مردم 26 سال بعد از کودتای مشترک انگلیسی- آمریکایی به اسناد لانه جاسوسی دست یافتند که خیانت‌ها و جنایت‌های به مراتب بزرگتری را فاش می‌کرد. آنها همچنین 4 سال پیش دیدند که دست‌اندرکاران عملیات آژاکس و کودتای نوژه، چگونه از آشوبگران به عنوان «جنبش سبز» حمایت می‌کنند در حالی که در گذشته نیز به واسطه رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و رادیو فردا، کودتای 28 مرداد را «قیام و جنبش ملی» توصیف کرده‌اند! ما نمی‌دانیم چند- ده- سال دیگر طول خواهد کشید تا سازمان سیای آمریکا یا ام‌آی‌سیکس انگلیس برخی اسناد از بین نرفته(!) کودتای سبز 1388- 2009- را منتشر کنند. اما به خاطر می‌آوریم که مایکل لدین مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در همان سال تصریح کرد «جنبش سبز مربوط به یک سال اخیر نیست بلکه ما برای راه‌اندازی آن 20 سال وقت صرف کردیم. ما از اواسط دهه 1980 میلادی با برخی اعضای دفتر نخست‌وزیری ایران در ارتباط و تماس بودیم». از تیر 1378 تا خرداد 1388 حدود 10 سال فاصله بود و دوقلوی به هم چسبیده آمریکایی- انگلیسی در این دهه 2 کودتای مخملین را علیه ایران تدارک کردند اما برخلاف 60 سال پیش نتیجه نگرفتند و شبکه‌ای از عوامل آنها لو رفت.
60 سال پس از کودتای 19 آگوست 1953، معادله میان ایران و جبهه استکباری غرب تفاوت کرده است. دشمنی‌ها البته وسعت یافته اما ایران امروز، ایران ضعیف و از هم پاشیده 6 دهه پیش نیست. ایران 2013 آن گونه که روزنامه گاردین براساس افشاگری مستند ادوارد اسنودن (کارمند متواری آژانس امنیت ملی آمریکا- NSA) منتشر کرد، «مهمترین هدف سیستم جاسوسی آمریکاست و فقط در ماه مارس 2013 [اسفند 91- فروردین 92] آژانس امنیت ملی آمریکا 97 میلیارد داده گوناگون از طریق جاسوسی در شبکه‌های کامپیوتری و اینترنتی در سراسر جهان به دست آورده که از این میزان، بیش از 14 میلیارد داده و گزارش مربوط به ایران است و این کشور در رتبه نخست قرار گرفته است». چرایی این اولویت‌گذاری را جرج فریدمن مدیرکل آژانس اطلاعات و مراقبت راهبردی آمریکا در کتاب جدیدالانتشار «دهه آینده» توضیح می‌دهد و خاطرنشان می‌کند «مهمترین راهبرد 10 سال آینده آمریکا در خاورمیانه، جلوگیری از پیشروی و قدرت رو به افزایش ایران است... آمریکا باید در مناطق مختلف جهان و در قبال رقبایی چون ایران، روسیه، چین، ژاپن، برزیل و آلمان، از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن بهره بگیرد». این عبارت مشابه تعبیر دکتر مایکل برانت رئیس بخش شیعه‌شناسی سازمان سیا مقارن پیروزی انقلاب است که در کتاب خود تاکید می‌کند «ما در سازمان سیا ضمن همفکری با سرویس جاسوسی انگلیس به این نتیجه رسیدیم که تنها راه موثر مقابله با انقلاب اسلامی ایران، اتخاذ تاکتیک تفرقه بینداز و نابود کن به جای روش قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن است».
اگر آمریکا و انگلیس 60 سال پیش فقط می‌خواستند نفت ما را غارت کنند امروز با نفوذ فزاینده و نافذ ایران در خاورمیانه اسلامی روبرو هستند و او را مدعی قله‌های علم و فناوری و قدرت نرم و نفوذ فرهنگی در دنیا می‌شناسند. ماجرای غمباری که 4 سال پیش از سوی یک جریان سیاسی کرم خورده و فاقد تقوای جمعی تدارک شد- و فربه شده خیانت تلخ 10 سال قبل‌تر بود- در واقع تلاقی خیانت‌آمیز دو خط موازی خارجی و داخلی بود. جریان خارجی می‌خواست ترمز پیشرفت ایران را بکشد بلکه تمدن تجدید حیات کرده ایران را زیر آوار بی‌ثباتی و آشوب دفن کند و جریان داخلی به دلیل انواع آلودگی‌ها و سقوط فردی و جمعی می‌خواست به هر قیمت دیکتاتوری اشرافی در کشور درست کند و با مسخ جمهوریت و اسلامیت نظام- که هر دو خار چشم استکبار غرب است- دولت کودتایی پس از 28 مرداد را با گریم و آرایش امروزی‌تر بازسازی نماید! فضل‌الله زاهدی‌ها و شعبان بی‌مخ‌ها و جریان مطبوعاتی شبکه «بدامن» در دوره جدید، قیافه‌ها و سمت‌ها و عناوین به ظاهر جدیدی داشتند اما همان کار ویژه‌های عصر کودتای 28 مرداد را برعهده گرفته بودند و پس از ناکامی، شماری از همان‌ها به آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی دیگر پناهنده شدند. شماری از آنها علنا در خارج از کشور اعلام کردند که هدفگذاری نهایی‌شان براندازی جمهوری اسلامی بود.
نکته مهمی در این میان وجود دارد. حجت‌الاسلام روحانی سخنران راهپیمایی حماسی 23 تیر 1378 علیه آشوبگران بود که با صراحت اعلام کرد «دشمنان داخلی و خارجی ما می‌دانند آن سد نیرومندی که در طول 20 سال گذشته در برابر همه توطئه‌ها از جمله 8 سال جنگ ایستاد و مقاومت کرده اسلام بود... اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است، اهانت به ایران است... قدرت‌های استکباری توسط مزدورانشان سنگ زیرین بنای جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌ادند... در کدام کشور حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟... توقع همین بود که آمریکا یا رژیم اشغالگر قدس از این عناصر آشوبگر و جنایتکار حمایت کنند». او 11 سال بعد نیز درباره دست‌اندرکاران فتنه سبز تصریح کرد که آنها «با شعارهای ضد انقلابی، موجبات خوشحالی و بهره‌برداری آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم آوردند و موجب ناراحتی قاطبه مردم شریف شدند. این یک حرکت ضد اسلامی و ضد ملی بود». اگر این سخنان درباره دست‌اندرکاران دو فتنه 78 و 88 حقیقت مسلم است که هست، با این وصف همین سخنان صریح، نقیض اظهارات رئیس جمهور محترم در جلسه دفاع از نامزدهای تصدی وزارت در مجلس (24 مرداد) است که گفت «چند سال پیش حوادث تلخی رخ داد. عده‌ای اردوکشی کردند و عده‌ای دیگر کهریزک درست کردند. همه ما می‌دانیم کارهای ناپسندی صورت گرفت. همه ما باید تلاش کنیم تا آتش‌ها با تدبیر خاموش شود». آیا ماجرای کهریزک و جان باختن 3 تن از بازداشت‌شدگان- که در مجرمانه بودن آن تردیدی نیست- با خیانت بزرگ یک جریان سیاسی آلوده در بردن کشور به لبه پرتگاه و هم‌آهنگی با کودتای مخملین آمریکایی-انگلیسی آن هم بر مبنای دروغی که از خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها تا حجاریان و ابطحی و تاجیک و تاج‌زاده و... بر دروغ بودن آن در نهان یا آشکار اذعان کرده‌اند، هم‌وزن و هم‌سنگ است؟! یا مثلا باید گریبان شعبان بی‌مخ‌ها و پری بلنده‌ها و رمضان یخی‌های دو عملیات کودتا در سال‌های 78 و 88 را گرفت و سران آن را وا گذاشت؟
البته یکی از متهمان ماجرای ناگوار کهریزک بلافاصله با روی کار آمدن وزیر کار و رفاه، از مدیرعاملی تأمین اجتماعی برکنار شد اما عجیب این است که برخی متهمان و تدارک‌کنندگان و آتش‌افروزان فتنه‌گری‌های 78 و 88 برای تصدی وزارت و معاونت خیز برمی‌دارند. دو هوا بر فراز یک بام را چه کسی می‌تواند بپذیرد؟ می‌توان خوش‌گمان‌ بود و چنین تصور کرد که تردد برخی از این افراد شاید حکایت «ادب آموزی لقمان از بی‌ادبان» باشد اما آنچه این خوش‌گمانی را زایل می‌کند این واقعیت است که میان پنبه و بنزین و شعله آتش نمی‌توان تعادل برقرار کرد. واقعیت این است که جمع میان شعار خوب اعتدال و افراطیون نشاندار امکان‌پذیر نیست مگر با عدول از میانه‌روی و اعتدال و یا توبه افراطیون از خیانت‌ها و جنایت‌های گذشته. و چون گمانه‌ دوم مابه‌ازای خارجی ندارد، بیم جدی وجود دارد که آنها سر بزنگاه، ضربه کاری را ابتدا به خود دولت و رئیس‌جمهور محترم و در اصل به کشور و نظام بزنند.
در توجیه تناقض پدید آمده یک تحلیل بر آن است که رئیس‌جمهور احتمالا تصور می‌کند مشکل جریان افراطی در سال 1388 با رئیس‌جمهور وقت بود و چون به دکتر احمدی‌نژاد و عملکرد وی نقدهایی وارد است، بنابراین می‌توان با افراطیون مذکور کنار آمد و به تعامل و تعادل رسید. به اعتبار دیگر شاید تصور این باشد که طیف یاد شده در میان مدعیان اصلاح‌طلبی و حزب مشارکت و حزب کارگزاران با صرفاً شخص احمدی‌نژاد مسئله انتخاباتی یا سیاسی داشته‌اند و اکنون همان‌ها در موقعیت حمایت از روحانی ایستاده‌اند. اما این تصور واقعیت ندارد چه اینکه اولا همین جریان بارها طی 16-15 سال گذشته مرتکب جفا و خیانت‌های بزرگ در حق کلیت کشور و نظام شده و در جبهه بزرگ‌تری ایستاده‌اند که آن جبهه با اتاق فرماندهی آمریکا و انگلیس و اسرائیل، اصل اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی بلکه ایران را هدف گرفته است. ثانیا همین جریان سر بزنگاه‌ها حتی به ولی‌نعمتان خود نظیر هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی- با وجود نسبت‌های دوستی بسیار نزدیک- خیانت کرد و در قول و فعل شعار عبور از آنها را به اجرا گذاشت و سوال این است که طیف بی‌وفا، پیمان‌شکن، فرصت‌طلب و بی‌ثبات مورد اشاره چرا باید به کسی وفادار بماند که به اعتبار مواضع آن شخص از جمله در دو فتنه 78 و 88، سودای انتقام از وی را در سر می‌پرورد و معتقد است با قبضه کردن برخی مراکز مهم- نظیر وزارت علوم و...- می‌توان انتقام گذشته را گرفت؟
60 سال پس از کودتای 28 مرداد 32 سوال اصلی این است که آیا عوامل آمریکا و انگلیس گسترده‌تر از گذشته در ایران و علیه ایران فعالند یا نه؟ و اگر پاسخ مثبت است، جریان‌ها و گروه‌ها و سیاستمداران چه نسبتی با این عوامل دارند؟ حتی سکوت و انفعال در این‌باره نیز هشدار‌دهنده است چه رسد به هم‌آهنگی و هم‌پوشانی با دشمن در مواقع شبیخون.
محمد ایمانی

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* یک نمونه از دموکراسی آمریکایی را در مصر در چند روز گذشته دیدم. هزاران نفر را در روز روشن می‌کشند صدا از مدعیان حقوق بشر در نمی‌آید ولی در فتنه 88 به بهانه کشته شدن یک زن به دست عوامل سرویس جاسوسی اسرائیل غاصب، گوش فلک را کر کردند. واقعا رذالت تا چه حد؟
0530---0912
* با توجه به ریاست ایران بر کشورهای غیرمتعهد جا دارد وزارت امور خارجه در قبال کشتار فجیع ملت مسلمان مصر توسط کودتاچیان صرفا به محکومیت لفظی اکتفا ننموده و در صورت وجود محمل قانونی نسبت به تشکیل جلسه اضطراری با سران کشورهای غیرمتعهد اقدام نماید و جلوی کشتار ملت مظلوم مصر را بگیرد.
علیمردانی
* کاش در دنیا نبودم تا داغ کشتار مسلمانان در ضاحیه لبنان را نمی‌دیدیم. امنیت امروز کشورهای عراق-سوریه و لبنان برابر با امنیت ایران و تهران است. فلذا نباید غفلت کرد و موضوع را سرسری گرفت.
9921---0916
*براساس تحلیل خودم، به شدت مایل بودم شاهد دادن رأی اعتماد نمایندگان، حتی به تمام افراد پیشنهادی باشم. اما یک روز پس از این واقعه، وقتی خواندم دکتر نجفی که موفق به کسب اعتماد خانه ملت نشد، از سوی دکتر روحانی به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شده است خود را در مقابل چند سوال یافتم:
1- این که دکتر روحانی، مجلس و رأی مجلس را یک حرکت کاملا تشریفاتی تلقی کرده‌اند؟
2- رئیس‌جمهور متوجه شده‌اند عدم رأی اعتماد مجلس به آقای نجفی ریشه در ناتوانی اجرایی وی نداشته بلکه حاصل نگاه نمایندگان به رویکرد سیاسی او و در کل به وجهه سیاسی نظام بوده است.
3- اینکه میراث فرهنگی از نظر رئیس‌جمهور جایگاهی حقیرتر از یک وزارتخانه دارد؟
4- و جان سخن این که این انتصاب از سوی دکتر روحانی واقعا یک ضرورت اجرایی بوده یا دهن کجی به کسانی که قبل از جلسه رأی‌گیری، رسما خطاب به آنان اعلام کرد که به رأی و نظر نمایندگان احترام می‌گذارد.
نام محفوظ
* متأسفانه برخی از وزرای پیشنهادی مرتبط با فتنه‌گران 88 با لابی‌گری ماهرانه و گسترده‌ای که در مجلس راه انداختند موفق شدند رای اعتماد مجلس را جذب کنند. سنگینی این رأی مجلس روی دوش نمایندگان باقی خواهد ماند و باید روز قیامت پاسخگو باشند.
2066---0911
* از صداوسیما انتظار داریم برنامه‌های گفت‌وگو با مسئولان را دو طرفه برگزار کند تا به صورت متکلم وحده و مصادره به مطلوب نباشد.
6726---0935
* از یادداشت صفحه 3 تاریخ 27/5/92 در مورد آزاده شهید دکتر حبیب جریری توسط برادر حسن حسین‌زاده تقدیر و تشکر می‌کنم. دکتر حبیب جریری دکتر داروساز ارتش بود که به علت فعالیت سیاسی از ارتش اخراج شدند و بنده از هم سلولی‌های ایشان بودم و بعد از انقلاب و آزادی به جبهه‌ها شتافت و در سلولهای رژیم صدام پلید پس از تحمل زجر و شکنجه‌ها به شهادت رسید و پس از 20 سال پیکر مطهرش برگشت.
راسخ
* از اینکه بعضی از وزراء پیشنهادی به مجلس به دلیل حضور در فتنه نتوانستند رای اعتماد بگیرند خوشحال هستم.
3617---0939
* در ارتباط با رأی اعتماد مجلس به کابینه دولت جدید امیدواریم با این اقدام مجلسی‌ها از طریق لابی‌گری به هر جریان سهمی دادند، در نهایت کار، سهمی هم به مردم تعلق بگیرد و مشکلات آنان مرتفع بشود.
6146---0913
* آقای روحانی در صحبت‌های خویش در مجلس در کنار اعتراف به اردوکشی خیابانی در سال 88 و غیر قانونی دانستن آن اشاره به مساله کهریزک هم کرد و گفت این مسأله هم بود. ولی آیا خدا وکیلی موضوع کهریزک با قضیه برنامه‌ براندازی نظام از طریق اردوکشی خیابانی برابری می‌کند؟ چرا ایشان مسائل را اصلی و فرعی نمی‌کند؟
4587---0912
* رای مجلسی‌ها به آقای زنگنه حقیقتا ما را نسبت به اصالت اصول‌گرایی این دوره مجلس و نمایندگان دچار تردید و شبهه ساخته است. چطور می‌شود نمایندگان مجلس این قدر چشمان خویش را روی حقایق موجود ببندند.
9005---0913
* به کیهان دست مریزاد می‌گویم خدا توفیق بیشتری به کیهانی‌ها بدهد تا بهتر و بیشتر چهره فتنه‌گران و تابعین و مزدورانشان را برای افکار عمومی آشکار کنند.
5809---0937
* با توجه به عصبانیت دشمن از همراهی برخی از وزرای پیشنهادی با ادبیات اصولی انقلاب؛ جمله‌ای از شهید سرلشکر پاسدار همت را یادآور می‌شوم: «حرف می‌زنیم برای رضای خدا، می‌نویسیم برای رضای خدا، قدم برمی‌داریم برای رضای خدا، شعار می‌دهیم برای رضای خدا، می‌جنگیم برای رضای خدا، اگر چنین شد، هر کاری که می‌کنیم برای رضای خدا، چه کشته شویم چه بکشیم پیروزیم.» کیهان دو دهه است مصداق این جمله زیبای شهید همت است، چون در جایگاه دفاع از حق در برابر باطل است.
7208---0919
* آموزش و پرورش کشور ما با مشکلات بسیار جدی تعلیم و تربیتی مواجه است انتظار می‌رود رئیس‌جمهور محترم با عنایتی ویژه و مشورت با افراد متعهد و متخصص این وزارتخانه مهم را به فردی شایسته و متعهد و پویا بسپارد.
7213---0912
* علی‌رغم اعلام چند باره رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر حکم اشد مجازات برای اراذل و اوباش که با سلاح سرد باعث مخل امنیت و آسایش مردم شده‌اند متاسفانه شاهدیم که دستور رئیس قوه قضائیه اجرا نمی‌شود. طی ماه اخیر برای چندمین بار در منطقه 13 (نیروی هوایی) حوادثی از این قبیل رخ می‌دهد که آخرین بار آن جمعه‌شب 25/5/92 در خیابان محصل و همایون و خیابان پنجم نیروی هوایی رخ داد که به خودرو‌های مردم خسارت وارد شد و موجب رعب و وحشت اهالی شده و یکدیگر را مجروح نمودند این افراد بعضا دستگیر شدند ولی به علت نامعلوم آزاد گردیدند. مردم تا کی باید شاهد چنین صحنه‌هایی باشند و چرا حکم رئیس قوه قضائیه اجرا نمی‌شود؟
طالعی
* از شرکت مخابرات و همراه اول درخواست می‌شود برای تماس با تلفن‌های اضطراری مثل 115، 137، 118، آب، برق، گاز و... از شهروندان هزینه‌ای دریافت ننمایند اگر با کارت تلفن با این شماره‌ها تماس گرفته شود هزینه‌ای اخذ نمی‌شود ولی با تلفن ثابت منزل یا همراه اول تماس گرفته می‌شود، هزینه تماس اخذ می‌شود چرا؟!
شاه‌محمدی
* ما مردم، آقای احمدی‌نژاد، این دشمن سرسخت صهیونیست‌ها از یک طرف و شهید تهمت‌ها از سوی دیگر را هرگز در اذهان خویش فراموش نخواهیم کرد. ایشان را حلال حلال می‌کنیم. خداوند لعنت کند کسانی را که نتوانستند این عنصر خدوم و انقلابی را تحمل کنند و علیه او توطئه کردند.
9279---0935
* به عقیده من در انتخابات شورای شهر هچیرود چالوس امانت‌داری از رأی مردم این منطقه به عمل نیامد و ما گله‌مندیم و خواهان احقاق حق خویش هستیم.
6969---0936
* آیا واقعا لازم بود که برای مراسم یکی دو ساعته تحلیف با هزینه گزاف میهمانان خارجی دعوت بشوند؟ بنویسید از همین الان دل ما برای سادگی و کم هزینه بودن مراسم‌های ریاست جمهوری دوره آقای احمدی‌نژاد تنگ شده است.
7490---0912
* دستگاه ذی ربط اعلام می‌کند امروز حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود و فردا که حساب را چک می‌کنیم پولی در آن نمی‌بینیم! برخی از مسئولان چرا این قدر ما بازنشستگان را اذیت می‌کنند؟
فلاح‌نیا- ساری
* بدترین شب ما طی سالهای قبل شب خداحافظی آقای احمدی‌نژاد بود. از تلاشهای شبانه‌روزی ایشان در 8 سال گذشته کمال تشکر را داریم.
یک شهروند
* برای سردمداران آمریکا، جان انسانها اصلا مهم نیست. نگرش آمریکا بر این است که به تروریستها ماموریت داده تا در هر کجایی از جهان خون انسانهای بی‌گناه را بریزند و بعد دستمزدشان را بدهد و به این طریق منافع نامشروعش برآورده شود. نمونه‌اش در مصر، لیبی، لبنان، فلسطین مظلوم و... در شکل‌های متفاوت دیده می‌شود.
رضا سرابی
* قدر رهبر عظیم‌الشان انقلابمان را باید دانست، زیرا همین غائله‌ای را که آمریکا بر ای مردم مسلمان مصر به وجود آورده با فتنه 88 می خواست در میهن عزیز ما به اجرا درآورد اما با دوراندیشی‌های مقام معظم رهبری و بصیرت ملت آگاه ایران همه نقش بر آب شد.
غلامرضا عونی
* در حالی که شورای شهر تهران از احداث پل طبقاتی شهید صدر در شمال تهران ابراز رضایت می‌کند، از آن سوی بی‌تفاوت نسبت به اقشار ضعیف جامعه است و در مورد افزایش نرخ بلیت‌های اتوبوس و مترو سکوت کرده که این افزایش‌ها روز به روز ادامه دارد.
فواد کاسب
* از آقای احمدی‌نژاد که 8 سال خالصانه برای ملت زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به ایشان سلامتی دهد.
فاطمه اسفندیاری
* از خدمات 8 ساله آقای احمدی‌نژاد تقدیر و تشکر می‌کنم امیدوارم بار دیگر در دوره‌های بعدی بتواند در این جایگاه (ریاست جمهوری) به ملت خدمت کند.
فارغ‌التحصیل استان گلستان- گنبد
* امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و خلف صالح او نیز فرمودند اگر رژیم صهیونیستی غلطی کند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
4147---0937
* در زمان جنگ تحمیلی که کشتی‌های نفتی مورد هدف موشک‌ها قرار می‌گرفت امام راحل فرمودند اگر بنا باشد که ما نفت نفروشیم ما هم نخواهیم گذاشت نفت از خلیج فارس صادر شود. حال که آمریکا می‌خواهد صادرات نفت ما را به صفر برساند ما هم به فرموده امام عزیزمان مانع صدور نفت از خلیج‌فارس ‌شویم.
حسین راد- اندیمشک
* با توجه به تثبیت قیمت ارز چرا دوباره شیرخشک 5 هزار تومان گران شد؟ با توجه به حقوق ثابت کارگران و کارمندان از وزارت بهداشت و مسئولین امر درخواست می‌شود مانع این گونه افزایش قیمت‌ها شوند.
6680---0938
* امام صادق(ع) فرمودند: خوشا به حال کسی که در زمان غیبت حضرت قائم(عج) به امر ولایت ما معتقد و متمسک باشد و قلب او بعد از هدایت نلغزد و بازنگردد (تا آخرین نفس در مسیر ولایت باشد.) بحارالانوار ج52 ص 123.
محمدرضا فتاحی
* توزیع ناعادلانه بودجه در کشور موجب شده که هنوز جمعی از هموطنان عزیز در بعضی از استان‌های کشور از نیازهای اولیه محروم باشند.
6988---0936
* چرا باید علی‌رغم افتتاح پروژه‌های عظیم اقتصادی در کشور به دلیل سیاست غلط اقتصادی شاهد باشیم که دو درصد جامعه از امکانات 60 درصدی برخوردارند؟
6988---0936
* شهر حر در خوزستان با 9000 نفر جمعیت فاقد اورژانس و فوریت‌های پزشکی است. به خاطر همین مشکلات مدتی قبل یک جوان 35 ساله در اثر ایست قلبی جان باخت.
6011---0916
* چه معنا دارد علی‌رغم 200 سال دشمنی انگلستان با ایران که هنوز هم ادامه دارد به بهانه تولد نوه ملکه انگلیس از سوی مسئولین کشورمان به مقامات انگلیسی تبریک گفته شود و یا برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اقای روحانی از آنان دعوت به عمل بیاید؟
0880---0936
* شیطان‌صفتی مرام توست آمریکا
شیطان لعین امام توست آمریکا
وارونه‌ای و دو روتر ز دیو سفید
سرشار طمع سلام توست آمریکا
نشوه
* امام‌خمینی‌(ره) فرمودند ملاک درستی کار شما آن است که استکبار جهانی از شما ناراحت باشد. آنهایی که دل به آمریکای جهانخوار و انگلیس خبیث خوش نموده‌اند بدانند دست به سوی گرگ و روباه دراز کرده‌اند. آنها که مردم خود را مثل آب خوردن می‌کشند به شما هم رحم نخواهند کرد.
7345---0912
* به رئیس‌جمهور محترم منتخب عرض می‌کنم اگر می خواهید در دولت خود موفقیت بیشتری کسب کنید از دولت دهم نیز استفاده کنید تا از تجربیات 8 ساله آنها بیشترین بهره را هم دولت شما و هم مردم ببرند؟
یک خانم هموطن
* از شما می‌خواهیم که حق ما را بگیرید. چرا پس از گذشت 4 سال از تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این قانون را برای این قشر ضعیف اجرا نمی‌کنند؟
3011---0919
* تاریخ چندین دهه حکومت استبدادی آمریکا ثابت کرده است که با سران هر کشوری که به ظاهر دوستی و رابطه برقرار کرده است به مرور زمان زیر پای آنها را خالی و به جای آنها مهره‌های دیگری را گماشته است .
7585---0937
* طرح تعامل با دشمنان قسم خورده با جمهوری اسلامی تازگی ندارد. آنهایی که در طول 8 سال زمامداری منافع نظام را با این گونه حرف‌ها و بعضا نشست‌ها نادیده گرفته و در جلسات با امثال جرج سوروس به فتنه 88 دست یافتند و عزت نظام را به سخره گرفته و ایران عزیز را در آشوب امیال خود فرو بردند بدانند ملت نه با کسی بازی قهر و آشتی دارد و نه با دشمنانی که هر روز با طرح تحریمی نو عزم مقابله با مردم و از بین بردن نظام را دارند عقد اخوت می‌بندد. آیا زندگی اشرافی آن قدر چشم‌ها را کور کرده که این همه دشمنی و خصومت و رفتارهای 2گانه را نمی‌بینند! چه اتفاق خاصی رخ داده که انتخابات مردم را سنگر این هجمه‌ها قرار می‌دهند؟! خط امام و وصیت‌نامه آن حضرت بیراهه ندارد و انحراف از آن موجب نابودی است.
طالعی
* بابت موضع خصمانه‌ای که اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله رهبر این گروه گرفته باید به ایشان و نیروهایش تبریک گفت. حضرت امام چه هوشیارانه فرمودند بترسید از روزی که آمریکا شیطان بزرگ و دشمنان از شما تعریف کنند.
3783---0936
* برای بنده و خیلی‌های دیگر سوال شده که چرا عوامل فتنه هیچ‌گاه نسبت به مسائلی که کیهان علیه آنها مطرح می‌کند برای اعاده حیثیت خویش به دادگاه شکایت نمی‌کنند.
3993---0912
* مسجد محدثین شهرستان بابل بالای 300 سال قدمت دارد و در منطقه به مسجد جمکران ثانی مشهور است. گلایه ما از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما این است که هیچ برنامه‌ای از برنامه‌های این مسجد را پخش نمی‌کنند.
3811---0911
* طرح مبارزه با معتادان و مواد فروشان اگر قرار است اجرا شود نه فقط در تهران بلکه در سایر نقاط کشور، نیز باید مورد اجرا قرار گیرد.
0348---0919
* روزنامه بهار در ماه مبارک رمضان از عدم پخش دعای ربنا با صدای شجریان از صدا و سیما گلایه کرده بود. در حالیکه باید پرسید کسی که به دامان دشمنان پناه برده و با عناصر فاسد و معلوم‌الحال به ویژه زنان بهایی و بدسابقه عکس‌های آنچنانی گرفت چگونه صدای ربنای او می‌تواند موقع افطار شور و حال معنوی برای مردم ایجاد کند.
0187---0912
* وقتی کف جوی‌های آب شهرها تا تنه درختان سیمان‌کشی و شن‌ریزی می‌شوند آب قدرت نفوذ به زمین و ریشه درختان نخواهد داشت در نتیجه درختان که حکم ریه را برای شهرها دارند یکی پس از دیگری خشک می‌شوند. چرا شهرداری از روش سنگ‌چین در جدول‌گذاری استفاه نمی‌کند؟
0327---0935
* به آقای سراج عرض می‌کنم به تذکر امام راحل(ره) که فرمودند: عالم محضر خداست توجه کنند. اگر کوچک ترین ضعف و ملاحظه‌ای در پرونده مهدی هاشمی بنمایند سرنوشت دنیا و آخرت و بهشت و جهنم خود را رقم خواهند زد.
9005---0913
* جنگ داخلی در سوریه، بمب‌گذاری‌های مستمر و کور در عراق و دیگر کشورهای مسلمان و به هم ریختگی کشور مصر - کودتای آرام نظامیان - و... همه این مسائل تلاش‌هایی برای شکستن سد مقاومت و اشغال کامل فلسطین است. مسلمانان بیدار باشند.
6091---0915
* در طول این 8 سال افراد مدعی‌ اصلاح‌طلبی به حدی عادت به نق زدن و مخالفت ‌خوانی پیدا کرده بودند که حتی در مواردی که با حوادث و قهر طبیعت رو‌به‌رو بودیم این موارد را از روی کینه و حسادت به حساب کم‌‌کاری و بی‌برنامگی دولت گذاشتند! وقتی انصاف در کار نباشد با چنین بی تقوایی‌ها مواجه خواهیم بود.
6091---0915
* حکومت مبارک وارث یک شبه کودتای آمریکایی بود که توسط ژنرال انور سادات با کشتن مرموز جمال عبدالناصر به وجود آمد حال مجددا تاریخ مصر تکرار می شودآیا این بار مردم مصر نخواهند گذاشت مصر دوباره به دست ژنرالها بیفتد؟
8575---0937
* در امر کمک به ساخت حرم حضرت فاطمه(س) در جوار مرقد حضرت علی‌(ع) در نجف اشرف بهتر است به جای ارسال سامانه پیام کوتاه یک شماره حساب اعلام شود تا سوءاستفاده‌ای هم صورت نگیرد و همگان بتوانند از طریق بانکها کمکهای نقدی خود را ارسال کنند.
یک شهروند
* برای مالیات به منطقه قیام‌دشت رفته بودم. مردم برای پرداخت مالیات می‌روند ولی مسئولان اداره دارایی با قوانین دست و پاگیر مردم را به زحمت می‌اندازند. مردمی که خودشان برای پرداخت مالیات می‌روند، چرا مسئولان اداره دارایی آنها را اذیت می‌کنند؟ و قوانین سخت‌گیرانه برای پرداخت مالیات وضع می‌کنند؟
سراج
* حضرت پیامبر اعظم(ص) فرمودند: پیوسته پیرو کتاب خدا قرآن باشید.
(نهج‌الفصاحه ص 330)
6263---0938
* برخی سرمایه‌داران و مافیا و دلالان به سمت بازار مسکن رو کرده‌اند تا مردم عزیز کشورمان را به نظام بدبین نمایند. از مسئولین نظارتی و یا بازرسی درخواست می‌شود سری به بنگاه‌های امام‌زاده قاسم(ع) بزنند و این موضوع را از آن‌ها جویا شوند.
7789---0918
* رهبر معظم انقلاب اسلامی: در مواجهه با مشکلات، با موانع طبیعی، با همدردی موانعی که سر راه انسان در همه حرکت‌های کمال می‌شوند، اگر صبر تمام نشود آن مانع تمام خواهد شد. این که گفته می‌شود اسلام پیروز است، این که می‌فرماید: «و ان جندالله هم الغالبون» یعنی این.
محمدرضا فتاحی
* درود بر شریعتمداری ولایتمدار، خداوند بر عزت ایشان بیفزاید و دشمنان مغرضش را هدایت و یا نابود کند.
1960---0936، 5788---0930
* اهتمام و رسیدگی به نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم باید از اقدامات اصلی مسئولین اجرایی کشور باشد و این خواسته‌ای است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد. بدیهی است برای کسب اهداف دنیوی و اخروی (مادی و معنوی) در درجه نخست نیاز به تامین و فراهم شدن این اصل مهم است.
6262---0938
* در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است
زیرا دلم به یاد شهیدان گرفته است
هیچ می‌دانی چرا بی‌حاصلیم
چون که از یاد شهیدان غافلیم
9155---0916
* در سال 91 در سازمان جهاد کشاورزی بازنشسته شدم. با گذشت بیش از یک سال هنوز پاداش ما را نداده‌اند. آیا بعد از 30 سال خدمت باید فرش زیر پای خودمان را هم بفروشیم؟
6760-0911
* حال که در کلان شهرها زندگی به شهروندان بسیار سخت شده چرا دولت و مسئولان با سیاست‌های تشویقی طبقات ضعیف ساکن در شهرهای بزرگ را برای مهاجرت معکوس یعنی بازگشت به شهرهای کوچک و روستاها ترغیب نمی‌کنند؟
7851-0919
* کشورهای غربی پس از 10 سال که با پرونده هسته‌ای ایران بازی کردند و به بن‌بست رسیدند، در به هم ریختن اقتصاد کشور طی 2 سال اخیر هم چندان طرفی نبستند و الآن با روی کارآمدن دولت جدید در ایران در حالی که خیلی از افراد بی‌طرف در مراکز مطالعات غرب اذغان می‌دارند، غرب از پس ایران برنمی‌آید و باید ایران را به عنوان یک قدرت اتمی به رسمیت بشناسند، ولی آنها می‌خواهند این صدا را نادیده بگیرند و یک بازی جدید با محوریت صهیونیست‌ها را آغاز کنند. می‌خواهند در این شرایط که شعار رئیس‌جمهور اعتدال است، مسیر جدیدی را در پرونده جدید هسته‌ای ایران رقم بزنند. لذا باید به این دروغ‌پراکنی‌های جدید دشمن توجهی نکرد.
امیرعلی قصابی
* با توجه به توصیه‌ مقام معظم رهبری به شعرا و شعرسرایی در زمینه دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی، ملت منتظر خلق حماسه‌های سیاسی اسلامی شعرای خوش‌ذوق خود هستند که ان‌شا‌ءالله در سال حماسه سیاسی-اقتصادی توسط شعرا تحقق یابد.
6263-0938
* همدستی مسئولین حکومت مصر باحکام سعودی و پشت کردن به مقاومت اسلامی به معنای نادیده گرفتن خواسته ملت مصر نتیجه‌اش رودررو قرار گرفتن ارتش و مردم، ترور و ناامنی و جنگ داخلی است. بزرگ‌ترین خیانت مرسی تقدیم انقلاب به رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی بود. اگر ملت و دولت مصر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 2 سال اخیر توجه می‌کردند چنین حوادث دردناکی را شاهد نبودیم که رژیم صهیونیستی از خوشحالی به رقص آمده است.
3419-0915
*با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما زحمت‌کشان کیهان؛ وظیفه خود می‌دانم از 8 سال خدمت صادقانه رئیس عزیز و محبوب دولت‌های نهم و دهم تشکر کنم و از خداوند برای ایشان سلامتی و طول عمر با عزت در این شبهای پربرکت رمضان را خواستارم.
لیلا قربانی از بابل
* از سخنان گهربار مولاعلی(ع): محبوب‌ترین مؤمن نزد خداوند سبحان کسی است که مؤمن فقیری را در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند.
6263-0938
* اللهم عجل لولیک الفرج، مراتب تقدیر و تشکر خود را از جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد اعلام می‌دارم.
سیدمرتضی میرشمس
* کسانی که در نظام مقدس تعلیم و تربیت و ارشاد در مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها قرار دارند و از اوجب واجبات برای آنها، ورع، تقوا، دینداری، اخلاص در نیت و عمل و... است و معلمی همان‌طوری که امام راحل(ره) فرمودند شغل شریف انبیاء است.
6263-0938
* حجت‌الاسلام والمسلمین شهید عبدالله میثمی: اگر پیام شهدا را به جامعه انتقال ندهیم والله گنهکاریم.
شهید ناصری: از مردن نمی‌ترسیم، ترس از این است که بعد از ما ایمان را سر ببرند.
9155-0916
* کسانی که هر از چندگاه قیمت کالاها و اجناس و همچنین مواد خوراکی را افزایش می‌دهند و مشکل درست می‌کنند به این آیه از قرآن توجه ندارندکه خداوند می‌فرماید: اگر به یکدیگر رحم نکنید و مرتکب ظلم و اجحاف بشوید خداوند هم به شما رحم نخواهد کرد.
1052-0912

 


گفت: سایت انتخاب، وابسته به فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 از اینکه برخی وزرا در مجلس علیه فتنه 88 حرف زده و به دروغ بودن تقلب اعتراف کرده‌اند بدجوری عصبانی شده و جوش آورده است.
گفتم: خب! اصحاب فتنه اگر از این بلای بزرگی که بر سرشان آمده خودشان را حلق‌آویز هم بکنند حق دارند!
گفت: ولی این سایت به جای اعتراض به وزرای مربوطه، کیهان را به باد ناسزا گرفته است!
گفتم: باز هم حق دارد! چون رفقای منافق و سلطنت‌طلب آنها نوشته و گفته‌اند افشاگری‌های کیهان باعث اعتراف وزرای مربوطه شده است.
گفت: پس چرا نوشته؛ افشاگری‌های کیهان بی‌نتیجه بود!
گفتم: یارو افتاده بود توی چاه و له و لورده شده بود. رفیقش از بالای چاه پرسید چطوری؟ یارو گفت؛ خیلی شانس آوردم که ته چاه سوراخ نیست!

 


سخنگوی قوه قضائیه در پنجاهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت برخی پرونده‌های مهم قضایی پرداخت و از بازداشت عده‌ای از متهمان پرونده‌های اقتصادی در روزهای اخیر خبر داد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، در این نشست گفت: می‌توانم بگویم که در طول هفته‌های اخیر افرادی بوده‌اند که به واسطه نقش‌داشتن در پرونده‌های اقتصادی دستگیر شده‌اند.
بازداشت 2 نفر در ارتباط
با دریاچه سد کارون 3
وی در ادامه با اشاره به حادثه اخیر سد کارون گفت: چندی پیش در دریاچه سد کارون حادثه ناگواری رخ داد و متأسفانه تعدادی از هموطنان ما کشته شدند.
دادستان کل کشور افزود: با دستور رئیس قوه قضائیه دادستان کل کشور مشغول پیگیری این موضوع شد و خوشبختانه تا امروز ورود ریاست قوه قضائیه و دادستان کل نتایج خوبی را در این پرونده به همراه داشته است.
محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به اظهارات کارشناسی اول در پرونده قضایی گفت: پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده و در کارشناسی اول سازمان آب و وزارت نیرو مقصر شناخته شده البته پرونده قضایی مسیر خود را طی می‌کند و در این رابطه دو نفر بازداشت شده‌اند اما از افراد بیشتری تحقیق به عمل آمده و خواهد آمد.
برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با مرتکبان جرایم خشن
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اشاره به برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با مرتکبان جرایم خشن گفت: بارها گفته‌ایم که کسانی که مرتکب جرایم خشن از قبیل تجاوز به عنف، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، سرقت مسلحانه و یا آدم‌ربایی می‌شوند به شدت تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با آنها بدون اغماض برخورد می‌شود. وی افزود: اگر در این موارد کسی محکوم شود مشمول مرخصی و عفو نخواهد شد و حکم افراد اعدامی نیز بلافاصله اجرا می‌شود.
سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اجرای حکم اعدام سه نفر در کرج و شش نفر در خوزستان، گفت: تلاش ما این است که این گونه پرونده‌ها را به سرعت رسیدگی کنیم و در پرونده متجاوزان به عنف که در کرج رخ داد رسیدگی قضایی بیشتر از 6 یا 7 ماه طول نکشید.
توضیح درباره پرونده های کهریزک و بیمه ایران
محسنی‌اژه‌ای در ادامه در خصوص پرونده کهریزک گفت: حکم این پرونده صادر شد اما طرفین خواهان تجدید‌نظر شدند و پرونده برای تجدید‌نظرخواهی به دیوان عالی کشور رفته و ما هم منتظر حکم و نظر دیوان عالی هستیم.
دادستان کل کشور در خصوص پرونده بیمه ایران گفت: این پرونده به دیوان عالی کشور رفته اما رسیدگی به آن هنوز به پایان نرسیده اما حکم پرونده بیمه ایران از سوی دیوان عالی به زودی صادر می‌شود. وی افزود: هر زمان که حکم انشاء و ابلاغ شود چون قطعی شده دیگر معذوریتی برای اعلام اسامی افراد نداریم البته من فکر می‌کردم تا امروز حکم ابلاغ شود و من می‌توانم آن را در جلسه امروز اعلام کنم.
بانک‌های ملی و صادرات
در نوبت محاکمه
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در دادگاه پرونده فساد 3 هزار میلیاردی نام افرادی برده شد که مسئولان مدعی بودند این افراد خط قرمز دولت هستند آیا با اتمام دولت دهم قرار نیست به وضعیت آنها رسیدگی شود گفت: در تمام پرونده کسانی که متهم بودند مورد رسیدگی قرار گرفتند، برای عده‌ای منع تعقیب صادر شد و عده‌ای دیگر محکوم شدند.
وی افزود: عده قابل توجهی هنوز در نوبت محاکمه قرار دارند و برخی دیگر برایشان کیفرخواست صادر شده، به دادگاه رفتند.
محسنی‌اژه‌ای گفت: البته گاهی برای یک فرد دو کیفرخواست صادر می‌شود برای مثال برای متهمان بانک آریا که بالغ بر 30 نفر بودند به بخشی از اتهاماتشان در مرحله اول رسیدگی و حکم صادر شد اما به سایر اتهامات آنها در این دادگاه رسیدگی می‌شود.وی افزود: بانک ملی و صادرات در نوبت محاکمه دادگاه قرار دارند.
تعیین رئیس جدید سازمان بازرسی در هفته جاری
دادستان کل کشور در خصوص رئیس جدید سازمان بازرسی گفت: حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شده و طبعاً بلافاصله قوه قضائیه به دنبال جایگزین است.
وی افزود: گزینه‌هایی برای ریاست سازمان بازرسی مطرح شده اما هنوز ابلاغ رسمی نشده است و ان‌شاء‌الله در همین هفته رئیس جدید سازمان بازرسی تعیین می‌شود.
پرونده حادثه قم
روی میز دستگاه قضا
محسنی اژه‌ای درباره پرونده حادثه 22 بهمن شهر قم گفت: عموماً پرونده‌هایی که از مجلس به دستگاه قضا می‌آید به دادستانی تهران ارجاع می‌شود تا درباره آن رسیدگی شود.
وی گفت: این پرونده هم تا آنجا که من می‌دانم به دستگاه قضا واصل شده و به زودی به دادستانی تهران می‌رود تا بررسی آن آغاز شود.
تشریح پرونده های فرزندان هاشمی
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در خصوص پرونده فائزه هاشمی گفت: برای وی به اتهام اخلال در نظم زندان پرونده‌ای تشکیل شد و در تاریخ 16 مرداد ماه دادگاه تشکیل و بعد از مدتی حکمی مبنی بر تبرئه ایشان صادر شد.
اژه‌ای گفت: بر اساس نظر دادگاه با توجه به اینکه زندان اقدامات انتظامی را انجام داده و اخلالی در بحث زندان نبوده وی تبرئه شده است.
دادستان کل کشور در خصوص احضار فاطمه هاشمی به دادگاه گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و شکایاتی صورت گرفته اما اطلاعی ندارم که ایشان احضار شده یا خیر.
وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: این پرونده در دادسرا در حال رفع نقص است و سپس به دادگاه برمی‌گردد.
وی با اشاره به طولانی شدن رسیدگی به این پرونده گفت: اگر دلیل طولانی شدن رسیدگی اجرای کار بر آن باشد اشکالی ندارد اما اگر بی‌جهت رسیدگی طول کشیده باشد اشکال دارد.
با تغییر دولت ، تغییری در تعقیب و محاکمه مجرمان رخ نمی دهد!
غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از پنجاهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی که از وی درباره سرنوشت مجرمان ایرانی خارج از کشور پرسیده شد گفت: به این نکته توجه داشته باشید که با تغییر دولت قرار نیست تغییری در تعقیب و محاکمه مجرمان رخ بدهد. وی گفت: عده‌ای که در سال 88 مرتکب جرمی شدند چه در داخل کشور باشند و چه به خارج از کشور رفته باشند، قطعاً به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود کما اینکه برخی از این افراد حتی با توجه به خروج از کشور پرونده‌شان رسیدگی شده و برای‌شان حکم هم صادر شده است.
متهمان پرونده کرسنت
در نوبت رسیدگی دادگاه
یکی از خبرنگاران از محسنی اژه ای درباره پرونده نفتی کرسنت پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: در همان سالهایی که صحبت از این پرونده به میان آمد عده‌ای از متهمان دستگیر شدند و حتی برای آنها دادگاه تشکیل شد و محکوم شدند. وی گفت: برخی از افراد دیگر هم هستند که هنوز پرونده‌شان به دادگاه نرفته و در مرحله دادسرا قرار دارد و برخی هم به دادگاه رفته و در نوبت رسیدگی قرار گرفته‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا پاسخ سپاه به ادعای یکی از وزرا در مجلس قرائت نشد گفت: اینها مسائل داخلی مجلس است که من نمی‌توانم درباره آنها اظهار‌نظر کنم.

 


نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین با ارسال نامه‌ای، ضمن تبریک انتصاب محمدجواد ظریف به سمت وزارت خارجه ایران، از نقش کشورمان در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.
در نامه اسماعیل هنیه به ظریف آمده است: «وزارت امور خارجه فلسطین در غزه ضمن عرض تبریک و تهنیت، برای حضرت عالی سلامت و عافیت را مسألت دارد و از حمایت‌های ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از ملت و آرمان بحق فلسطین تقدیر و تشکر می‌کند.
وزارت خارجه انتصاب حضرت عالی به سمت وزارت خارجه ایران را صمیمانه تبریک عرض می‌کند و اطمینان دارد که جنابعالی توان انجام این مسئولیت خطیر را دارید.
وزارت خارجه از این فرصت استفاده کرده و مراتب تقدیر و تشکر خود از جنابعالی و دولت ایران را ابراز می‌دارد و برای حضرت عالی توفیق و پیروزی و برای ملت دوست و برادر ایران پیشرفت و آسایش بیشتر را مسألت می‌کند.

 


مشاور رئیس مجلس از استعفای کدخدایی از ریاست هیئت تطبیق مصوبات دولت و پذیرش آن از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس خبر داد.
حسن زمانی با اشاره به این که در حال حاضر سرپرستی این هیئت برعهده احمد علیزاده، جانشین این هیئت قرار دارد، گفت: رئیس جدید هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین 10 روز آینده توسط رئیس مجلس منصوب می‌شود. پیش از این عباسعلی کدخدایی ریاست این مرکز را برعهده داشته است.
به گزارش تسنیم، کدخدایی چندی پیش از این، استعفای خود را از ریاست هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین اعلام کرده بود که مورد پذیرش علی لاریجانی نیز قرار گرفته است.
یادآور می‌شود، هیئت تطبیق مصوبات دولت از حدود 30 نفر از حقوقدانان، نمایندگان ادوار مجلس و کارشناسان تشکیل شده است.

 


وبسایت شبکه دولتی انگلیس نسبت به استحاله و نابودی فتنه سبز تحت عنوان عملگرایی ابراز نگرانی کرد.
بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشت: عملگرایان جنبش سبز که به موسوی و کروبی رأی داده یا حتی در مراحل اولیه جنبش شرکت کرده بودند، بعدها در رویه خود تجدیدنظر کرده و منتقد اعتراضات خیابانی و خط مشی سران جنبش شدند. آنها می‌گویند حمایت از روحانی منافاتی با استراتژی و اهداف جنبش سبز ندارد.
اما تحلیلگر بی‌بی‌سی معتقد است: جنبش سبز در مقابل فراخوان نهادهای اصلی حاکمیت برای ارجاع مسئله به قانون مقاومت کرد و قدرت را نشانه گرفت. «اعتدال» نام آنها برای ادغام جنبش در روابط قدرت حاکم بود همچنان که فتنه نام آنها برای جنبش ماست. پروژه ادغام در درجه اول سیاست را به درون ساختار اصلی قدرت باز می‌گرداند و دوباره آن را جزئی از سازوکار سیستم مسلط می‌کند. چنین وضعیت نادرستی این ایده را که شرکت در انتخابات اخیر استراتژی‌های جنبش سبز را محدود نمی‌کند آشکار می‌سازد. پروژه ادغام در ادامه بخش‌هایی از بدنه جنبش سبز را استحاله کرده و با خود همراه می‌کند.
بی‌بی‌سی نوشت: «این روند به طور مشخص از زمان معرفی کابینه روحانی آغاز شده است و وضعیت پاندولی و متزلزل «عملگرایان» شاهد این مدعا است. آنها از یکسو با دولت جدید همسویی ایدئولوژیک ندارند ولی از سوی دیگر در تلاشند تا از رأی خود در مقابل بخش‌هایی از ساختار قدرت حاکم و نیز برخی نیروهای خارج از این ساختار دفاع کنند. چنین موقعیت کشنده‌ای آنها را مجبور خواهد کرد که در عمل از این «میانه‌روی» دست کشیده و به یکی از دو سوی رد یا تأیید دولت اعتدال بغلتند.»
نویسنده بی‌بی‌سی خاطرنشان می‌کند: «از همین رو عجیب نیست که این روزها شنیده یا دیده می‌شود که کسانی از بدنه جنبش سبز وجود افرادی همچون ربیعی و پورمحمدی را در کابینه توجیه می‌کنند و شخصیتی همچون نجفی را که صراحتاً دم از فتنه و تبعیت از «منویات مقام معظم رهبری» درباره فتنه می‌زند به عنوان سیاستمداری پخته و چهره‌ای شایسته جا می‌اندازند. همین افراد همزمان، با اتخاذ سیاستی سانتی مانتالیستی و نوستالژیک برای نشان دادن وفاداری خود به جنبش مردمی سبز، در شبکه‌های مجازی عکس‌های موسوی و کروبی را با اشعاری سوزناک و یا حماسی به اشتراک می‌گذارند.»
شبکه دولتی انگلیس در پایان نوشت: پایبندی به جنبش سبز در اتخاذ برنامه‌ای سیاسی است که متضمن برجسته کردن تضادهای سیاسی جنبش با حاکمیت است و نه در به فراموشی سپردن آنها و پی‌جویی آشتی و استحاله تدریجی در منطق قدرت حاکم.

 


محافل اپوزیسیون و فعال در فتنه ضمن ابراز ناخرسندی از رای عدم اعتماد نمایندگان به سه وزیر متهم به دخالت در فتنه 88، خواستار اتخاذ روند افراطی و تقابلی از سوی رئیس‌جمهور شدند.
احمد سلامتیان (از عناصر فراری مقیم پاریس و از اعضای دفتر هماهنگی بنی‌صدر در اوایل انقلاب) ضمن نوشته‌ای که در ارگان گروهک ملی- مذهبی منتشر شده از حسن روحانی خواست در برابر مجلس مقاومت کند و عقب‌نشینی نکند! وی از رئیس‌جمهور خواست همان «کیفیت» سیاسی! وزرای رد شده را در معرفی نامزدهای تصدی 3 وزارتخانه مذکور (علوم، آموزش‌وپرورش، ورزش) لحاظ کند. او می‌نویسد: اگر روحانی عقب‌نشینی نکند و وزرای جدیدی را معرفی کند که همان کیفیت سیاسی را در انتخاب اولش داشته باشند، مجلس توانایی رای ندادن مجدد به وزرا را ندارد. هر نوع کنار آمدن با مجلس، نشانه ضعف دولت است(!) او باید در این جبهه پویایی داشته باشد و همان گونه که باید از فرصت دیپلماسی که در فضای بین‌المللی به سوی ایران باز شده استفاده کند.
همزمان سایت کلمه دیگر سایت بارگذاری شده از پاریس که توسط مشاور فراری موسوی اداره می‌شود، از رئیس‌جمهور خواست رای مجلس را در برابر ملت قرار دهد و وزیران جدیدی را که معرفی می‌کند متفاوت از وزرای رد شده قبلی (نجفی، میلی‌منفرد و سلطانی‌فر) نباشند.
همچنین احسان مهرایی از همکاران فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای در وب‌سایت رادیو زمانه نوشت: حسین شریعتمداری نماینده رهبری در روزنامه کیهان در ایام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هر روز مطلبی علیه [برخی از] آنان منتشر می‌کرد. البته توقع او بیش از اینها بود و خواستار رای ندادن به زنگنه هم بود. در عین حال نمایندگان به سه وزیر رای ندادند تا حرف او بر زمین نماند. اینک حسن روحانی برای سه وزارتخانه جدید و وزرای بازمانده از وزارت، تجربه دولت‌های گذشته را پیش رو دارد از هاشمی رفسنجانی گرفته که بلافاصله پس از رای عدم اعتماد مجلس به «محسن نوربخش» او را به سمت رئیس بانک مرکزی انتخاب کرد تا محمود احمدی‌نژاد که بر معرفی چهره‌های مطلوبش اصرار می‌کرد.
وی با اشاره به این که ممکن است نمایندگان از چنین شیوه‌ای دلگیر شوند، بر ضرورت اتخاذ همین روش تاکید می‌کند و تصریح می‌کند: «یکی از معدود اقدامات احمدی‌نژاد که شاید به کار روحانی هم بیاید نحوه انتخاب سرپرست برای وزارتخانه‌های بی‌وزیر و معرفی وزیر بعدی است. احمدی‌نژاد پس از عدم اعتماد مجلس به هر یک از وزرایش یکی از چهره‌های مطلوب خود را به عنوان سرپرست انتخاب می‌کرد و در این مدت آن چه می‌کرد که مطلوبش بود، سرپرستان وزارتخانه‌ها تمامی عزل و نصب‌های موردنظر را انجام می‌دادند تا برای وزیر معرفی شده عزل و نصبی باقی نماند. برداشتن مدیر تازه منصوب شده هم کار ساده‌ای برای نمایندگان مجلس و وزیر بعدی نبود، این اتفاقات کار نمایندگان مجلس را به جایی می‌رساند که از رای ندادن به وزیر قبلی پشیمان می‌شدند.»
رجب‌ مزروعی از اعضای متواری حزب مشارکت نیز در مصاحبه با بی‌بی‌سی از معرفی جعفر توفیقی برای سرپرستی وزارت علوم استقبال کرد و آن را «اقدام هوشمندانه، حاکی از عزم پیگیری مطالبات حامیان خود» توصیف کرد. مرتضی کاظمیان از اعضای پاریس‌نشین گروهک ملی- مذهبی نیز در مصاحبه با رادیو فردا به استقبال انتصاب توفیقی و نجفی (ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) رفت و گفت: این انتصاب‌ها به ویژه انتصاب توفیقی پیام معنی‌دار به اکثریت مجلس بلکه جریان اصولگراست. به هر حال با توجه به اینکه توفیقی جایگزین مصطفی معین [در وزارت علوم دولت اصلاحات] و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی «عارف» و همین‌طور وزیر خاتمی و نزدیک به «جبهه مشارکت» بوده، اصولگرایان خیلی فشار آورده بودند که او به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی نشود و حال به همین دلیل است که به نظر من این گزینه مطرح شده از طرف روحانی حاوی پیغام سیاسی مهمی است.
شایان ذکر است پیش از این معرفی رسمی کابینه به مجلس، نام جعفر توفیقی به عنوان گزینه اول تصدی وزارت علوم مطرح بود و همان زمان برخی رسانه‌های ضدانقلاب اعلام کردند که از طریق قبضه کردن وزارت علوم می‌توانند انتقام سخنرانی 23 تیر 1378 حسن روحانی علیه فتنه‌گران را بگیرند. روحانی در آن سخنرانی، آشوبگران را اراذل و اوباشی که باید مرعوب شوند و عامل آمریکا و اسرائيل هستند، معرفی کرده بود.
توفیقی عضو بنیاد باران خاتمی و رئیس ستاد انتخاباتی عارف بود که پس از انصراف عارف، ستادهای وی را منحل کرد. او پیگیر ایجاد حزبی برای عارف است اما با این وجود ادعا می‌کند اولویت کارهایش سیاسی نیست.
یادآور می‌شود عناصر تندرویی مانند نجفقلی حبیبی، علی‌محمد حاضری و رحیم ابوالحسنی، جعفر توفیقی را در اولین روز سرپرستی وزارت علوم همراهی می‌کردند. محسنی مدیر حراست وزارت علوم در دوره ملتهب وزارت معین نیز از همراهان روز نخست توفیقی بوده است.
به نظر می‌رسد فشارهای شاخه داخلی جریان افراطی در دو حزب مشارکت و کارگزاران، نقش مهمی در اقدام شائبه‌برانگیز معرفی توفیقی برای سرپرستی وزارت علوم و انتصاب محمد نجفی به معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشته است.

 


ارگان گروهک ملی- مذهبی برخی دلایل رأی نیاوردن گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان را از نگاه خود توضیح داد.
به نوشته سایت این گروهک، مسعود سلطانی‌فر از اعضای مرکزیت حزب اعتماد ملی (کروبی) و عضو شورای سیاستگذاری روزنامه توقیف شده این حزب بود که در حوادث سال 88 در انتشار مقالات تند فعال بود. این روزنامه 26 مرداد 88 توقیف شد.
این گزارش حاکی است سلطانی‌فر در انتخابات مجلس هشتم در سال 86 در تهران نامزد شد اما صلاحیت وی رد شد که با وساطت کروبی تأیید گردید. او برخی نامه‌های ارسالی در حمایت از معترضان سال 88 را امضا‌ء کرده و به همین دلیل نهادهای امنیتی خواستار عدم رأی اعتماد به وی شده بودند.
ارگان گروهک ملی- مذهبی تصریح کرد: رأی عدم اعتماد به سلطانی‌فر از سوی دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان حمایت شده است.

 


دبیرکل حزب کارگزاران در اظهاراتی منافقانه مدعی شد درباره تقلب یا عدم تقلب در انتخابات سال 88 نمی‌توان به صورت قطعی صحبت کرد.
وی در مصاحبه با وب‌سایت روزآن‌لاین (وابسته به اپوزیسیون سلطنت‌طلب مقیم پاریس) و درباره اظهارات اخیر حجاریان که تقلب و تخلف در انتخابات سال 88 را رد کرد، گفت: در رابطه با بحث تغییر آرا و تقلب آقای حجاریان نظر خودش را گفته. در هر صورت آن جلساتی که بود موقعیت‌هایی که فراهم شد برای این که بحث‌های اقناعی توسط شورای نگهبان در رابطه با نمایندگان کاندیداها صورت بگیرد ما در آن جلسات شاهد بودیم که این بحث‌ها و جلسات به نهایت نرسید و پروسه‌ای که توسط برخی پیشنهاد می‌شد و مطرح می‌شد که می‌تواند به روش‌های اقناعی و شفاف‌تر، مسائل حل و فصل شود اینها صورت نگرفت. الان بعد از 4 سال بسیار دشوار است که بتوان به صورت قطعی در این زمینه صحبت کرد.
کرباسچی در سال 88 از نامزدی مهدی کروبی حمایت می‌کرد که نتوانست بیش از 330 هزار رای از مجموع 40 میلیون رای را کسب کند. برخلاف ادعای وی در مصاحبه با روزآن‌لاین، بازشماری رندومی 10 درصد صندوق‌ها در حضور نمایندگان نامزدها نیز ثابت کرد که ادعای تقلب دروغ بزرگ بوده است.
با این وصف ادعای اینکه روش اقناعی در پیش گرفته نشد دروغ است و ادعای اینکه نمی‌توان به صورت قطعی درباره تقلب صحبت کرد، خیانت آمیخته به بی صداقتی است چه اینکه باید برای این ادعا، سند و مدرک ارائه کرد و اگر چنین توانی ندارند، القای تردید و تشکیک نشانه بیماری شخصیتی امثال کرباسچی است.

 


روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی نوشت ایران باید در تمام مذاکرات خاورمیانه حضور داشته باشد و حذف ایران ایده‌ای احمقانه است.
فرانسوا ژره رئیس موسسه تحلیلی استراتژیک فرانسه در تحلیل خود با بیان این که ایران باید در تمام مذاکرات و مباحث مهم مربوط به خاورمیانه مشارکت داشته باشد، تصریح کرد: تلاش برای بیرون نگه داشتن ایران از مذاکرات سوریه یا سایر مسائل مهم منطقه اشتباهی دیپلماتیک و ساده‌لوحی متکبرانه است.
ژره همچنین معتقد است مشارکت ایران در مذاکرات سوریه فارغ از قصد این کشور در مذاکرات (حفظ تمامیت ارضی سوریه یا پیروزی بشار اسد و حزب‌الله) می‌تواند به صلح سوریه منجر و باعث ثبات نسبی در منطقه شود.
او درباره چالش هسته‌ای موجود در منطقه می‌نویسد: روسای دولت عبری (اسرائیل) به طور متناوب در سخنرانی‌های خود دسترسی به سلاح هسته‌ای را یادآوری می‌کنند. اسرائیل از 20 سال پیش 150 تا 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. با این همه نتانیاهو از خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گوید.
به نوشته وی «ایران در نظر دارد وضعیت در آستانه هسته‌‌ای بودن را برای خود نگه دارد. در حقیقت به نفع ایران است که موقعیت راهبردی هسته‌ای خود را به وضعیتی متقارن با اسرائیل نزدیک کند تا امکان برخورداری از موضع برابر در عرصه دیپلماتیک را برای خود فراهم آورد.»

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10