(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 29 مرداد 1392 - شماره 20570

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور
روحانی: افتخار می‌کنیم ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
سردبیر نشریه آمریکایی: اتهامات انگلیس علیه ایران همگی ساختگی است
در پی تماس تلفنی اشتون با ظریف صورت گرفت
خشم صهیونیست‌ها نسبت به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای
پس از مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور برگزار شد
اولین نشست استانداران سراسر کشور در دولت یازدهم
واشنگتن تايمز:
دولت آمريکا اطلاعات محرمانه جنگ سايبري عليه ايران را در اختيار يک خبرنگار قرار داده است
سحرخیز: دیپلم در برگ‌های رمزدار صادر می‌شود
با حضور اندیشمندان دینی کشور
طرح مباحث تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد آغاز شد
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:
توقیف نفتکش هندی توسط سپاه کذب محض است
اصفهان قهرمان مسابقات کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان شد
رئیسی: امسال 1000 قاضی جذب قوه قضائیه می‌شوند
خاکسپاری پیکر معاون دادستان گیلان در کلاچای
ساخت بزرگترین گنبد دال بتنی جهان در مصلای کاشان
استاندار خوزستان: اعتبارات شهرداری‌ها امسال بر اساس تعهدات در مسکن مهر اختصاص می‌یابد
معاون علمی معاونت فناوری ریاست‌جمهوری:
45 میلیارد ریال به حساب انجمن‌های علمی دانشگاه‌هاواریز شد
   


رهبر معظم انقلاب: پول ما، امکان ما، بیت‌المال ما، قدرت امضای ما، قدرت اشاره ما، تصمیم ما، اینها که مال خودمان نیست، مال مردم است.

 


رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه نجار و رحمانی ‌فضلی تاکید کرد افتخار می‌کنیم ستون و عمود خیمه این انقلاب، ولایت ‌فقیه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: وزارت کشور وزارتخانه مادر است، این وزارت تنها یک بخش نیست؛ استانداران به عنوان مدیر معمول در یک استان نیستند بلکه نمایندگان عالی سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که مسئولیت امنیتی، اجتماعی، ‌اقتصادی، ‌عمرانی و اداری را در سطح استان بر عهده دارند.
رئیس‌جمهور یادآور شد: وزیر کشور یک تنه بار سنگینی در کشور بر دوش دارد و قدردانی از زحمات وزیر قبلی کار آسانی نیست؛ اگر تعبیر کنیم مشروعیت سیاسی نظام از طریق تلاش و برنامه‌ریزی به دست مدیران همین وزارتخانه محقق می‌شود، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.
روحانی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید دولت فراجناحی است، افزود: خیلی‌ها با بنده بعد از انتخابات صحبت کردند و گفتند کابینه فراجناحی درست نکن و تنها از یک جناح استفاده کن، اما بنده به این امر معتقد نیستم چرا که حزب و جناحی در کشور ما وجود ندارد و این بحث‌ها قبیله‌ای است که مطرح می‌شود؛ کرکره‌ها را دم انتخابات بالا می‌برند و بعد از آن پایین می‌آورند.
وی خاطرنشان کرد: دولت بنده فراجناحی است و اینکه کسی در کنار من اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشد خیلی مهم نیست بلکه وصولگرایی مهم است. وصول به آرمان‌ها اهمیت دارد چرا که همه اصول را قبول داریم از این رو ایثار، فداکاری، ‌تعهد به نظام و داشتن برنامه اهمیت دارد وگرنه سوابق گذشته مهم نیست چه می‌گوید.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید گفت منبع جوشان اعتدال «حسن روحانی» نیست بلکه ملت است؛ گفت: «حسن روحانی» معجزه‌گر نیست و معجزه قرن و دهه هم نیست، اتصالی ویژه هم به آسمان ندارد و با پشت پرده‌ها هم اتصال ندارد؛ حسن تدبیر معجزه می‌کند و وحدت ملی معجزه به وجود می‌آورد.
وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید و به ویژه در وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف و حتی ادیان رسمی که به عنوان اقلیت مطرح هستند، تفاوتی وجود داشته باشد؛ ترک، ترکمن، لر، بلوچ و عرب همه برابرند، ما دولت فارس، دولت ترک و دولت عرب نداریم بلکه دولت ایران داریم؛ نظام واحدی به نام جمهوری اسلامی داریم و زیر چتر دولت جمهوری اسلامی ایران و یک ولی امر و ولایت فقیه و قانون هستیم.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: زیر چتر پرافتخار ایرانیت و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و افتخار می‌کنیم ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از وظایف مهم وزارت کشور امنیت داخلی است، گرچه ایران سرزمین باثباتی است اما توطئه‌ها بسیار زیاد است.
روحانی افزود: ما به دنبال استاندارهایی هستیم که در پی توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشند چرا که این توسعه می‌تواند توسعه سیاسی و امنیتی را در کشور به همراه داشته باشد.
رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به محمدنجار یادآور شد: از بابت برگزاری انتخابات خوب از وزارت کشور تشکر می‌کنم. همچنین آقای نجار بسیار مخلصانه تلاش کرد و توانست امنیت را برقرار کند و خدمت زیادی کرد.
در این مراسم مصطفی محمد نجار وزیر سابق کشور با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی 45 شهرستان و یک استان در دوران تصدی وی در این وزارتخانه ایجاد شد، گفت: سه انتخابات بزرگ که یکی انتخابات مجلس و دو انتخابات اخیر در 24 خرداد بود را برگزار کردیم که به عنوان نقطه عطف تلاش‌ها مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی وزیر کشور هم در این مراسم تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم امنیت پایدار، توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی، آرامش و ثبات را برای همه مردم ایران محقق کنیم.

 


کاری کن که اطرافیان
بی‌جهت تملق تو را نگویند!
امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک ‌اشتر حاکم مصر:
تا می‌توانی با پرهیزکاران و راستگویان بپیوند، و آنان را چنان پرورش ده که تو را فراوان نستایند، و تو را برای اعمال زشتی که انجام نداده‌ای، تشویق نکنند، که ستایش بی‌اندازه، خودپسندی می‌آورد، و انسان را به سرکشی وا می‌دارد.
هرگز نیکوکار و بدکار در نظرت یکسان نباشند، زیرا نیکوکاران در نیکوکاری بی‌رغبت، و بدکاران در بدکاری تشویق می‌گردند، پس هر کدام از آنان را براساس کردارشان پاداش ده.
بدان ای مالک! هیچ وسیله‌ای برای جلب اعتماد والی به رعیت بهتر از نیکوکاری به مردم، و تخفیف مالیات، و عدم اجبار مردم به کاری که دوست ندارند، نمی‌باشد؛ پس در این راه آنقدر بکوش تا به وفاداری رعیت، خوشبین شوی، که این خوشبینی رنج طولانی مشکلات را از تو برمی‌دارد.
نهج‌البلاغه- نامه 53

 


استفاده از موسیقی «یوسف پیامبر»(ع)
برای مبارزه با آلودگی صوتی در عراق
بر اساس یک قانون جدید دولت محلی «واسط» در جنوب بغداد برای مبارزه با آلودگی صوتی دستور داده است دستفروشان نفت و گاز در این منطقه باید به جای استفاده از بوق‌ها و صدای بطری و ... از آهنگ سریال یوسف پیامبر(ع) استفاده کنند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «اصوات العراق» جبار الحجامی مسئول رسانه‌ای استان واسط عراق در شهر کوت گفته است: با هماهنگی بین اداره استانداری واسط و شورای آن این حکم برای کسانی که از گاری یا ماشین برای فروش نفت و گاز استفاده می‌کنند لازم‌الاجرا شده است تا آلودگی صوتی موجود برچیده شود. وی افزوده است: استفاده از بوق‌ها و صدای بطری و ... موجب ناراحتی بسیاری از مردم از جمله کودکان و پیران و بیماران شده و این امر با ذوق مردم منطقه سازگار نیست.
الحجامی از برخورد با مخالفان این قانون خبر داده و تاکید کرده است: کمیته‌ای ویژه برای مقابله با مخالفان این دستور ایجاد شده و در ایست و بازرسی پلیس این مسئله پیگیری شده و در صورت مخالفت با قانون تذکر داده می‌شود و در صورت ادامه این تخلف مجوز پخش این افراد لغو خواهد شد. سریال‌های ایرانی چون «مختار نامه» و «یوسف پیامبر»(ع) مدت‌هاست در عراق طرفداران بسیاری داشته است.
تحریم سریال‌های ترکیه‌ای در مصر
شبکه‌های «المنار» و «الحیات» مصر در اعتراض به سیاست‌های مداخله‌جویانه دولت ترکیه، پخش سریال‌های محصول این کشور را متوقف کرد که این اقدام مورد حمایت بسیاری از هنرمندان و کارگردانان مصری قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، بسیاری از چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون مصر نیز از این اقدام حمایت کردند.
به گزارش الیوم السابع،‌ این اقدام همگام با موضع سیاسی مردم مصر علیه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی مصر‌ اتخاذ شد. این تحریم شامل تمامی تولیدات فرهنگی، هنری و تجاری ترکیه می‌شود.
«ابراهیم حموده» رئیس شبکه ماهواره‌ای النهار در نشستی در دفتر این شبکه گفت: تمامی شبکه‌های دولتی مصر با این تصمیم موافقت کردند. ما امیدواریم شبکه‌های خصوصی مصر نیز از ما حمایت کنند تا بتوانیم پیام خود را رساتر به دولت ترکیه برسانیم. وی در ادامه گفت: با تحریم سریال‌های ترکیه‌ای مجال بیشتری به کارگردان‌ها و هنرمندان داده می‌شود.
تحریم سریال‌های ترکیه‌ای‌ از سوی شبکه‌های سینمایی و تلویزیون مصر با استقبال خوبی همراه شده است. «مدحت المعدل‌»، کارگردان مصری ضمن اعلام حمایت از این اقدام‌، از آژانس‌های مسافرتی مصر خواست با اهالی سینما و تلویزیون مصر همراه شده و گردشگری ترکیه را هم تحریم کنند.
سردیس یادبود امیرحسین فردی
رونمایی شد
در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی سردیس یادبود مرحوم امیرحسین فردی (پدر داستان انقلاب و مدیرمسئول فقید کیهان بچه‌ها) رونمایی و به فرزند او اهدا شد.
مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با حضور گروهی از هنرمندان و مسئولان روز یکشنبه در پردیس سینمایی سنندج برگزار شد.در این مراسم كه با حضور عارف فردی قره‌تپه فرزند مرحوم امیرحسین فردی نویسنده انقلاب اسلامی و مدیر سابق مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی همراه بود، سردیس مرحوم فردی و لوح تقدیر توسط محمد قاسمی دبیر هنری جشنواره به فرزند او اهدا شد. همچنین قبل از اهدای این سردیس كلیپی با موضوع استاد امیرحسین فردی برای حاضران در مراسم پخش شد.
مترجم کتاب ضداسرائیلی
از گرین‌کارت محروم می‌شود
مراسم نقد و بررسی و رونمایی از کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» عصر یکشنبه در سرای اهل قلم برگزار شد.
جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی در این نشست گفت: در جشنواره سال گذشته فیلمی را نمایش دادیم که به چگونگی طراحی حادثه ۱۱ سپتامبر از سال ۱۹۹۹ می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این حادثه طراحی شد. زمانی که با فیلمساز این اثر صحبت کردم به وی گفتم برایم جالب بوده که چطور در آمریکا توانستید چنین فیلمی بسازید و جواب این بود که آنها از ساخت فیلم ممانعت نمی‌کنند بلکه نمی‌گذارند پخش شود و تنها جایی که توانسته بودند فیلم را نمایش دهند در دو جشنواره‌ ایران بوده است.
وی افزود: انتشار این گونه کتاب‌ها شهامت می‌خواهد و شاید اگر دوستان بخواهند گرین‌کارت بگیرند، نتوانند. همان‌طور که در سینما این اتفاقات می‌افتد.
نادر طالب‌زاده هم در این نشست گفت: ما امروز فراتر از کتاب در زمینه‌های دیگری همچون سینما نیز این قابلیت را داریم که از موقعیت کنونی و ضد صهیونیستی جهان برای ایجاد همدلی و همسویی با دیگر کشورها از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله ظرفیت‌های عالی ایجاد شده در خود غرب استفاه کنیم.این مستند‌ساز افزود: در سازمان سینمایی محفلی برای حضور نزدیک به 200 نفر از اندیشمندان، سینماگران و هنرمندان درباره موج جهانی ضد ‌صهیونیسم در ایران فراهم شده است. 100 نفر از این افراد از شخصیت‌های برجسته معاصر جهان در زمینه‌های مختلف فکری و هنری هستند. در این راستا کنفرانس متفکرین و فیلمسازان مستقل، از 12 تا 17 شهریور‌ با حضور این شخصیت‌ها در ایران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» توسط جان جی میر‌شیمر و استیون ام والت نوشته شده و رضا منتظمی و مهران نصر آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

 


جیم دابلیو دین سردبیر نشریه «وترنز تودی» چاپ آتلانتای آمریکا در مصاحبه با پرس‌تی‌وی اتهامات انگلیس علیه ایران را ساختگی خواند.
وی به پرس‌تی‌وی گفت: دولت انگلیس به جای حل مشکلات اقتصادی و مالی مردم این کشور به مسائل دیگر توجه می‌کند. دولت انگلیس به جای اقدام در این حوزه‌ها، مسائلی از این قبیل را مطرح می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران به سمت جنگ‌افزارهای هسته‌ای است یا اینکه ایران تا چه اندازه خطرناک است. این تهدیدها همگی ساختگی هستند.
وی افزود: وقتی چنین تهدیدهایی مطرح می‌شود به نفع ثروتمندان انگلیسی است زیرا آنها در شرکتهای بزرگ نفتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از طرح چنین تهدیدهایی به علت بالا نگاه داشتن قیمت نفت سود می‌برند. تحریمهای اعمال شده علیه بخش نفتی ایران نیز نتیجه چندانی نداشته است.
ایران در شرایط تحریم، به پیشرفتهایی دست یافته است که در مقایسه با کشورهای به دور از تحریم بسیار قابل توجه و چشمگیر است. چرا انگلیس باید به فکر تهاجم در کشورهای دیگر باشد و برای حل مشکلات داخلی اقدام نکند؟
سردبیر نشریه «وترنز تودی» در پایان گفت: چرا دولتهای به اصطلاح دموکراتیک و منتخب غربی به خواسته‌های مردم خود درباره خودداری از ورود به چنین جنگهایی توجه نمی‌کنند؟ این جنگها به نفع حلقه‌ای از افراد است که در عرصه بین‌المللی شکل گرفته‌اند و از جنگها بسیار سود می‌برند. مردم کشورهای غربی تنها مانده‌اند و نمی‌توانند به کمک دولتهای خود برای حل مشکلاتشان امیدوار باشند. در واقع، مشتی اوباش و اراذل مالی، دولتهای غربی را به هر سمتی که بخواهند هدایت می‌کنند. در چنین شرایطی، مردم کشورهای غربی خودشان باید اقدام کنند. آنها باید برای احقاق حقوقشان گام بردارند.

 


مقامات رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان و تاکید دوطرف بر حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای، از سرگیری مذاکرات را تنها به نفع ایران خواندند.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی با اشاره به تماس تلفنی شنبه شب کاترین اشتون با دکتر ظریف از قول مقامات این رژیم مدعی شد گفت‌وگوهای آتی هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 تنها به نفع ایران بوده و تنها به منظور خرید زمان برای تهران خواهد بود. مقامات اسرائیلی در گفت‌وگو با این روزنامه مدعی شدند تنها دستاورد مذاکرات چند سال اخیر بین کشورهای گروه 1+5 با ایران فراهم نمودن زمان بیشتر برای تهران بود.
یک مسئول اسرائیلی نیز به این روزنامه گفت: «ما به شدت نسبت به دور بعدی مذاکرات تردید داریم.» بعلاوه «بدون به روزرسانی فشارها بر روی ایران امیدی به نتیجه بخش بودن مذاکرات نیست.»
مقامات رژیم صهیونیستی از زمان تأکید رئیس‌جمهور کشورمان بر «آمادگی جدی» تهران برای حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای با غرب جنجال رسانه‌ای گسترده‌ای را برای فشار آوردن بر غرب و کسب حمایت آنها از تشدید تحریم‌ها به راه انداخته‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی هفته‌های اخیر به کرات کشورمان را متهم به فعالیت برای تولید سلاح هسته‌ای کرد. این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئول نظارت بر فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان است اذعان کرده است تاکنون هیچ‌گونه مدرکی دال بر فعالیت خارج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) از سوی کشورمان مشاهده نکرده است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در تازه‌ترین مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی راشاتودی بار دیگر اذعان کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس برگزار می‌شود و صلح‌آمیز است.
یوکیا آمانو در این رابطه با راشاتودی گفت: ما فعالیت‌های هسته‌ای ایران را که تحت نظارت پادمان‌های آژانس انجام می‌شود راستی‌آزمایی کرده‌ایم و این فعالیت‌ها همچنان صلح‌آمیز است.
کاترین اشتون شنبه شب (26 مرداد) در گفتگوی تلفنی خود با وزیر امور خارجه کشورمان بر تعهد 1+5 بر حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرد، در مقابل دکتر ظریف نیز خواهان انجام مذاکرات هدفمند و در بازه زمانی مشخص با گروه 1+5 شد.
وزیر امور خارجه درباره این تماس تلفنی به خبرگزاری مهر گفت: خانم اشتون با بنده تماس گرفت و اظهار علاقه کردند که مذاکرات از سر گرفته و گفت‌وگوها بار دیگر بین ایران و 1+5 آغاز شود.
وی درباره پاسخی که به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات داده است، تصریح کرد: بنده هم در پاسخ به تماس خانم اشتون تاکید کردم که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به از سرگیری مذاکرات است.
وزیر امور خارجه افزود: بنده در پاسخ به خانم اشتون عنوان کردم که جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد با اراده سیاسی مباحث مطرح در مذاکرات را بررسی کرده تا کار به سمت حل برود.
ظریف تاکید کرد: در این تماس به خانم اشتون گفتم ما می‌خواهیم کار به سمت حل برود نه این که صرفا مذاکره صورت گیرد.

 


پس از پایان مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور، اولین نشست استانداران سراسر کشور در دولت یازدهم به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، روز گذشته استانداران سراسر کشور که برای حضور در مراسم تودیع مصطفی محمدنجار وزیر سابق کشور و معارفه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم، در محل وزارت کشور حاضر شده بودند، نخستین گردهمایی خود در دولت یازدهم را با حضور وزیر جدید کشور، برگزار کردند.
وزیر کشور ‌در این نشست ضمن استماع گزارش استانداران از آخرین وضعیت استان‌ها، اهم رویکردهای دولت تدبیر و امید را درخصوص اداره استان‌ها مطرح و بر ضرورت بسیج همه امکانات و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف نظام، تعمیق سیاست دولت منتخب و حل مشکلات مردم تاکید کرد.
رحمانی فضلی در تبیین رویکردهای دولت خطاب به استانداران، پایبندی به اخلاق، اجرای مطلق قانون، اهتمام به تحقق عدالت و تاکید بر تحقق انضباط مالی و گسترش نظم اداری و مدیریتی را از اصول محوری دولت دانست.
بررسی روش‌های کوتاه‌مدت برای تحقق برنامه‌های تنوع در تامین منابع، بهینه‌سازی استفاده از تسهیلات و اعتبارات بانکی برای گسترش اشتغال و ضرورت‌های آنی برنامه‌های مدیریت بحران در مقوله خشکسالی و کاهش مشکلات مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده کشور از مهمترین عناوین و موضوعات مورد بحث و بررسی استانداران و وزیر کشور در این جلسه بود.

 


واشنگتن تايمز فاش کرد کاخ سفيد در افشاي اطلاعات محرمانه درباره جنگ سايبري آمريکا عليه برنامه هسته اي ايران دست داشته است.
به گزارش اين روزنامه آمريکايي، ايميل‌هاي داخلي وزارت امور خارجه آمريکا نشان مي‌دهد دولت باراک اوباما رئيس جمهور اطلاعات بسيار محرمانه امنيتي را در اختيار يک خبرنگار روزنامه نيويورک تايمز قرار داده است تا از آنها براي نوشتن کتابش استفاده کند. اين اطلاعات بسيار محرمانه جنگ سايبري آمريکا را عليه برنامه هسته‌اي ايران افشا مي‌کند.
قرار گرفتن اين اطلاعات در اختيار ديويد سنگر خبرنگار ارشد نيويورک تايمز موضوع تحقيقات جنايي يک ساله وزارت دادگستري قرار گرفت. پليس آمريکا در حال بررسي و تحقيق درباره کساني است که اين اطلاعات بسيار محرمانه را درباره همکاري سايبري محرمانه اسرائيل و آمريکا براي خرابکاري در تاسيسات هسته اي ايران با استفاده از بدافزار معروف به استاکس نت، در اختيار سنگر قرار داده اند. در بررسي ايميل هاي وزارت امور خارجه از پاييز سال 2011 تا بهار 2012 مشخص نمي شود که چه کسي اين اطلاعات را در اختيار سنگر قرار داده است، اما کاملا مشخص مي کندکه دولت با اين خبرنگار نيويورک تايمز در نوشتن کتابش همکاري کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کتاب سنگر در ژوئن سال 2012 به بازار عرضه شد که بلافاصله جمهوري‌خواهان خواستار انجام تحقيقات درباره مسئولان اين افشاگري ها شدند.

 


یک دیپلمات آگاه در سفارت ایران در یمن تاکید کرد: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم «نوراحمد نیکبخت» دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن در سلامت کامل به سر می‌برد.
این منبع آگاه در گفت‌وگو با «مهر» با بیان اینکه حفظ جان دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است، بیان کرد: بر این اساس حفظ جان آقای نیکبخت نیز به عهده دولت یمن است و مقامات یمنی نیز بارها اعلام کرده‌اند که مجموعه اقداماتی را در پیش می‌گیرند که جان دیپلمات ایرانی در معرض خطر قرار نگیرد و به آزادی وی منتهی شود.
این دیپلمات ادامه داد: ما نیز در سفارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه در تماس مستمر و جاری با مسئولین وزارت امور خارجه و امنیتی یمن هستیم و امیدواریم مجموعه اتفاقات منجر به آزادی دیپلمات ایرانی شود.
وی همچنین درباره اعزام هیئت ایرانی به یمن برای پیگیری وضعیت دیپلمات ربوده شده، اظهار داشت: اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و در حال حاضر اقدامات برای صدور ویزا انجام می‌شود.
این دیپلمات سفارت ایران در یمن با اعلام اینکه یک هیئت ایرانی به یمن سفر خواهد کرد، تصریح کرد: دولت یمن برای پذیرش‌ هیئت ایرانی اعلام آمادگی کرده است و مشکلی برای ورود هیئت وجود ندارد.

 


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اعمال قوانین بازدارنده برای پیشگیری از جعل مدارک تحصیلی از جمله دیپلم خبر داد.
ابراهیم سحرخیز در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر گفت: یکی از این اقدامات پیشنهاد صدور دیپلم در برگ‌های رمزدار و دارای هلوگرام است که در کارگروه پیشگیری از جعل مدارک تحصیلی مطرح و به شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد شد. وی افزود: اکنون مدرک دیپلم و ریز نمرات آن در برگ‌های معمولی چاپ می‌شود که برای پیشگیری از جعل این مدرک تحصیلی پیشنهاد کردیم علاوه بر صدور آن در برگ‌های رمزدار، مهر و امضای زنده نیز روی هر مدرک درج شود.
سحرخیز بر تصویب و اجرای قوانین سخت‌تر برای جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی تاکید و پیش‌بینی کرد پیشنهاد کارگروه جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و از مهر امسال برای ارائه دیپلم اجرایی شود.

 


شهرکرد - خبرنگار کیهان:
با حضور اندیشمندان برجسته علوم دینی کشورمان طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی در شهرکرد آغاز شد.
در این طرح که با همت نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان هر شب در محل مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‌شود اساتید و اندیشمندان کشورمان در موضوعات مختلف سبک زندگی سخن می‌گویند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: متاسفانه بسیاری از روشهای حاکم بر جامعه اسلامی با روش‌ها و دستورالعمل‌های اسلامی فاصله دارد و همین امر مقام والای رهبری را بر آن داشت تا با حکمت و درایت مسئله سبک زندگی اسلامی را مطرح کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: موضوعات مورد بحث توسط اساتید و آیات عظام در این طرح شامل جایگاه تعلیم و تعلم، نقش قضا در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، عوامل تاثیرگذار بر استحکام خانواده، حفظ کرامت زن، اوقات فراغت و سرگرمی‌ها، نقش و جایگاه انتظار فرج، اخلاق و آداب معاشرت، نقش و جایگاه رسانه‌های جدید در سبک زندگی و جایگاه مسجد در سبک زندگی اسلامی است که در مورد این موضوعات به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 


سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توقیف نفتکش هندی توسط سپاه کذب است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سیدعلی استیری درباره توقیف نفتکش هندی در آب‌های ایران چنین توضیح داد: روز هشتم مردادماه جاری یک فروند نفتکش هندی با تخلیه غیرقانونی آب توازن، عمدا موجبات ایجاد آلودگی نفتی را در خلیج فارس فراهم کرد.
وی با بیان اینکه این آلودگی نفتی از طریق عکس ماهواره‌ای کاملا محرز است، افزود: این نفتکش بخشی از آب توازن خود را که حاوی نفت بوده در 30 مایلی شرق جزیره لاوان تخلیه کرده و این امر موجب بروز لکه نفتی به طول حدود 10 مایل شده است.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به توقیف نفتکش هندی اضافه کرد: تجهیزات نفتکش مذکور ظاهرا نقص فنی داشته است و خدمه با علم به وجود مشکل، اقدام به تخلیه آب توازن کرده‌اند.
استیری با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی، اطلاعات و مدارک لازم را در این مورد گردآوری کرده است، تصریح کرد: طبق قوانین بین‌المللی دریانوردی، نفتکش مذکور باید از طریق بیمه P&I خود، خسارت ایجاد آلودگی در خلیج‌فارس را پرداخته و تضمین لازم را در این باره به سازمان بنادر و دریانوردی ایران ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه نفتکش هندی در توقیف فنی- ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است، توقیف آن توسط سپاه پاسداران را قویا تکذیب کرده و این مباحث را فرافکنی برخی رسانه‌های معاند اعلام کرد.
استیری در پایان تاکید کرد: تا نواقص این شناور هندی برطرف نشود اجازه حرکت به آن داده نمی‌شود.
از سوی دیگر ایرنا از بندرعباس گزارش داد دو دیپلمات هندی مقیم ایران از نفتکش متوقف شده این کشور بازدید و با خدمه آن به گفت‌وگو پرداختند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش نسبت به متوقف کردن کشتی هندی به دلیل آلوده کردن آب‌های ایران گفته است: در پی دریافت هشدار از سوی سازمان دریانوردی بین‌المللی مبنی بر اینکه یک کشتی نفتکش هندی در حال آلوده کردن آب‌های خلیج‌فارس است، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران کشتی فوق را متوقف و به سواحل بندرعباس هدایت کرده است.
سیدعباس عراقچی بیان داشته است: این موضوع تنها یک اقدام معمول و فنی است و به جهت حفظ محیط‌زیست خلیج‌فارس و برای اجرای مقررات بین‌المللی صورت گرفته است.

 


قائمشهر- خبرنگارکیهان:
مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری کوهستان جوانان کشور در مناطق جنگلی ازارسی آهنگرکلا قائمشهر برگزار شد.
در این مسابقات که در دو کلاس کراس کانتری و دانهیل با گذر از معبرهای سخت و موانع طبیعی جنگل انجام شد دوچرخه‌سواران این رشته ورزشی برای کسب عنوان قهرمانی از استان‌های مختلف کشور با هم رقابت کردند.
سرپرست برگزاری این مسابقات، وجود منابع و امکانات خدادادی در جنگل آهنگرکلا قائمشهر را بهترین منطقه و محل برگزاری این مسابقات دانست و اظهار داشت: در صورت تعامل مدیران ارشد استان مازندران این منطقه به پیست استاندارد دوچرخه‌سواری کوهستان کشور تبدیل خواهد شد.
بهرام علی قنبری در پایان این رقابت‌ها گفت: در کلاس «کراس کانتری» «شایان نعمت‌الهی»، «حسین سرایان» هر دو از فارس و «مهدی توسی» از قزوین و در کلاس «دانهیل» «امیر محمدهاشمی» از اصفهان، «محمد اردلان» از کردستان و «علی چهارباغی» از اصفهان به عنوان نفرات اول تا سوم مسابقات انفرادی این رقابت‌ها انتخاب شدند.
وی افزود: در بخش تیمی مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان در کلاس‌های کراس کانتری و دانهیل، تیم اصفهان قهرمان شد و تیم‌های فارس و مازندران در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 


معاون اول قوه قضائیه از جذب و اختصاص تعداد یک هزار نفر قاضی با هدف جبران کمبودها در این بخش طی سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه روسای کل دادگستری هرمزگان گفت: امسال یک هزار قاضی جذب قوه قضائیه می‌شوند.
وی افزود: با جذب این میزان نیرو که در راستای افزودن سالانه 800 نفر قاضی به دستگاه قضایی است و با جذب‌های جدید، کمبود قاضی در کشور رفع می‌شود.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر لزوم کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا بسترهای جرم‌ساز در جامعه به حداقل ممکن برسد و تمامی زمینه‌هایی که ایجاد جرم و فساد می‌کنند از بین بروند و این‌گونه نباشد که از یک منفذ چند بار گزیده شویم بلکه در عرصه پیشگیری باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کمک کنند تا مسئله پیشگیری از وقوع جرم در کشور عملیاتی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به مسئله تولید ملی اشاره کرد و گفت: زمانی که ما از مباحثی همچون رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال صحبت می‌کنیم این مسئله بدون مبارزه با قاچاق کالا ممکن نیست و این مسئله نیز تنها از طریق برخوردهای انتظامی رفع نمی‌شود بلکه بایدکاری کنیم تا قاچاق برای قاچاقچی سودی نداشته باشد که در این راستا نیاز به تصمیم‌گیری‌های درست اقتصادی وجود دارد.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه اراده جدی برای مبارزه با انواع فسادهای اقتصادی و اجتماعی در دستگاه قضایی وجود دارد، تصریح کرد: شرایطی ایجاد شده تا با همکاری سه قوه شاهد تحقق امر مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باشیم.
وی بیان داشت: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه حبس‌زدایی، است و در این راستا بهتر است از مجازاتهای جایگزین استفاده شود.
در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از معاون قوه قضائیه خواست این قوه نسبت به اجرای برنامه‌هایی که منجر به کاهش جمعیت زندان‌ها می‌شود توجه بیشتری داشته باشد.
وی افزود: در تاریخ کشور ایران، مجموعه‌ای قضایی همانند مجموعه کنونی که در نظام اسلامی مشاهده می‌شود وجود نداشته است. آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: مشروعیت و عظمت قوه قضائیه ایران منحصر به فرد است.
در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری به عنوان رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان معرفی شد.

 


پیکر حجت‌الاسلام ‌والمسلمین فاضل حسین‌پور معاون دادستان و قاضی گیلان در کلاچای به خاک سپرده شد.
به گزارش فارس از رودسر، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین فاضل حسین‌پور صبح یک‌شنبه در حالی که از کلاچای عازم رشت بود بر اثر برخورد با عقب خودرو شهرداری که در حال آبپاشی آزادراه لولمان - کوچصفهان بود به دلیل نبود هیچ‌گونه علایم هشدار دهنده مانند چراغ، تابلو، پرچم و... تصادف کرد و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
این قاضی برجسته مدت هفت سال دادستان شهرستان سیاهکل بود و پس از آن معاون اجرایی دادستان گیلان شد و در این مدت از کلاچای به رشت رفت‌وآمد می‌کرد.
مرحوم حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین‌پور با رتبه 61 در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته و با رتبه دوم از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و توسط آیت‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه وقت مورد تشویق قرار گرفت.
حسین‌پور، همچنین به مدت سه سال امام جماعت مسجد گلزار شهدای کلاچای بود و شنبه شب نیز آخرین نماز جماعت را در این مسجد برگزار کرد.
این قاضی وارسته حدود 47 سال سن داشت و ساکن نوده کلاچای و دارای دو فرزند دختر دانشجو و دبیرستانی است.
پیکر این مرحوم عصر یک‌شنبه با حضور تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی و حضور پرشور مردم در گلزار شهدای این بخش به خاک سپرده شد.

 


کاشان - خبرنگار کیهان:
مدیر اجرایی مصلای بقیه‌الله الاعظم کاشان از ساخت بزرگترین گنبد دال بتنی جهان در این مصلی خبر داد.
رضا کاظمی در جمع خبرنگاران مساحت مصلای کاشان را 185 هزار متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: فاز اول ساخت مصلا با 18 هزار متر مربع زیر بنا در دست اجراست و قصد داریم تا بزرگترین گنبد دال بتنی جهان با 2 هزار و 500 متر سطح زیر بنا را در این مصلا اجرا کنیم.
وی، هدف از احداث بزرگترین گنبد جهان در مصلای کاشان را پیشه و قدمت تاریخی این شهرستان در معماری و هنرهای اسلامی ذکر کرد.
وی با اشاره به انتقال محل برگزاری نمازجمعه شهرستان از مسجد حبیب‌ابن‌موسی(ع) به مصلای بزرگ این شهرستان خاطرنشان کرد: عملیات مسقف کردن 5 هزار و 200 متر مربع برای 10 هزار نفر نمازگزار به پایان رسیده و در حال تجهیز کردن آن هستیم.
به گفته وی، شبستان با مساحت 18 هزار متر مربع و حیاط را الحاقات 12 هزار متر مربع در فاز نخست و ساخت سالن آمفی تئاتر با ظرفیت یک هزار و 200 نفر، کتابخانه ملی شهر با 40 سوئیت ویژه اساتید حوزه، حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه‌الزهرا(س) حوزه علمیه فوق تخصصی برادران، احداث دانشگاه شهید مطهری و یا دانشگاه نجوم، احداث سالن‌های ورزشی برادران و خواهران در فاز دوم از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده در مصلای کاشان است.
کاظمی گفت: سومین جمعه مهرماه امسال همزمان با دومین روز همایش بزرگداشت حکیم آخوند کاشانی مکان برگزاری نمازجمعه کاشان به مصلای این شهر تغییر خواهد کرد.
شایان ذکر است در حال حاضر بزرگترین گنبد دال بتنی جهان در کشور مالزی یک هزار و 800 متر مربع زیربنا دارد.

 


اهواز - خبرنگار کیهان:
در سال جاری اعتبارات شهرداری‌ها بر اساس میزان صدور پایان‌کار مسکن مهر و تحقق تعهدات شهرداری‌ها در این پروژه اختصاص داده می‌شود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به تعهدات خود در ساخت فضاهای سبز و ورزشی عمل کنند، افزود: در صورتی که شهرداری‌ها نتوانند پروژه‌های فضاهای ورزشی را اجرا کنند این پروژه‌ها به سازمان ورزش و جوانان تحویل داده خواهد شد.
سیدجعفر حجازی با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی واحدهای مسکن مهر مانند مدارس، تا قبل از فرا رسیدن مهرماه باید آماده شود بیان داشت: در سال جاری اعتبارات خوبی برای ساخت فضاهای درمانی و آموزشی واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در نشست شورای برنامه‌ریزی استان این اعتبارات تصویب و به تفکیک شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه واحدهای تجاری مسکن مهر باید در 15 روز آینده تعیین تکلیف شود، گفت: بهتر آن است که این واحدها و امور مربوطه به واگذاری‌ها و ساخت‌وساز به شهرداری‌ها واگذار شود.
حجازی با اشاره به اینکه شهرستان دزفول با 180 میلیون ریال بیشترین سهم آورده ساخت مسکن را در میان شهرستان‌های استان داشته است، گفت: با توجه به قیمت تمام شده آورده استان خوزستان مطلوب نیست و دشت‌آزادگان پایین‌تر سهم آورده را به خود اختصاص داده است.

 


معاون علمی حوزه معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری گفت: اعتبار 45 میلیارد ریالی انجمن‌های علمی به حساب دانشگاه‌ها واریز شد و از مهرماه مشکل اعتباری انجمن‌های علمی وجود نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیدمهدی سیدی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی به میزبانی مرکز علمی کاربردی فذا بیان داشت: ایران یکی از پایه‌گذاران علوم مواد در دنیا است.
وی با اشاره به اینکه ایران قدیم از جمله کشورهایی بوده که به صورت تجربی این علم را به دنیا معرفی کرده است، تصریح کرد: هدف این است که دوباره بتوانیم این اقتدار و زمینه علمی را به کشور بازگردانیم.
سیدی با بیان اینکه مهم این است که یک ایده و اختراع به تجاری‌سازی تبدیل شده و از آن یک کارخانه و واحد صنعتی بزرگ به وجود آید، گفت: مهم این است که این خلاقیت در ایران وجود دارد.
معاون علمی پژوهشی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه با تجاری شدن ایده می‌تواند از افراد به عنوان سرمایه‌های عظیم استفاده کرد، گفت: معاون علمی معاونت فناوری ریاست‌جمهوری از تشکیل گروه‌های علمی دانشجویی و سمینارهای علمی حمایت می‌کند.
سیدی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم از برگزاری همایش‌ها و سمینارها حمایت کنیم اما از برگزیدگان حمایت می‌کنیم، افزود: هدف از این سمینارها و مسابقات یافتن افرادی همفکر و ایده‌های جدید است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10