(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 29 مرداد 1392 - شماره 20570

حدیث دشت عشق
حضور 103 تیم در بیست و هفتمین دوره رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایران
احتمال دربی فقط در فینال
اخبار کوتاه از فوتبال
معرفی 12 تکواندوکار به فدراسیون جهانی
میزبانی جام ملت های آسیا به آبادانی ورزش و اقتصاد کمک می‌کند
افشارزاده: فدراسیون های ورزشی روی کمک کمیته المپیک حساب باز کنند
پس از عدم رویارویی کشتی گیران کشورمان مقابل نمایندگان رژیم اشغالگر قدس مطرح شد
تهدید کشتی ایران به حذف از مسابقات جهانی
بازی‌های آسیایی نوجوانان-نانجینگ
اولتیماتوم نایب‌رئیس فیفا به اشغالگران قدس
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد شهید «حسن افغانی»
نماز عشق در محراب خون
سال 1332 آنگاه که کره‌خاکی چون قالی هزاران نقش و هزاران رنگ سلیمان نبی(ع) خودنمایی می‌کرد، پا بر عرصه هستی نهاد. چون گمشده‌ای در صحرای عدم در جستجوی آب حیاتی بود تا گوارای ضمیر تشنه‌اش باشد. در ظلمات دنیا، آب بقا را در بلندای بام شریعت یافت و بر آن شد تا به مدد دستان کریم معرفت به آن دست یابد. او که تشنه جام معرفت بود به سن آموختن که رسید، بر آن شد که جام را از دستان ساقی دانایی بگیرد و به جان تشنه کامش بچشاند؛‌ از این رو هرگونه که بود، از راه مکتب و دبستان و در حین کار و به صورت شبانه، آرزوی دل را تحقق بخشید، در این بین از وجود دستان سخاوتمند پدر محروم شد و جغد غم در خاطرش آشیان کرد اما می‌بایست بار غمی را که بر شانه‌های دلش سنگینی می‌کرد؛ سبک کند. پس بر آن شد تا قاب تنهایی مادر خود را پر کند و چون مردی دلسوز کوله‌بار زندگی را بر دوش گیرد.به گاه شنیدن ندای «هل من ناصر ینصرنی» فرزند حسین(ع) به سوی او شتافت و با ایراد سخنرانی در بین کارگران، سعی در افشای ماهیت رژیم منحوس پهلوی داشت و لذا توسط ساواک دستگیر شد. ماه‌ها سرای زیستن‌اش سلولی سرد و نمور بود که میزبانی چون ساواک داشت. پس از آزادی، تحفه آن ماه‌‌ها، از دست دادن قدرت تکلمش بود. پس از به بار نشستن نهضت، شیرینی پیروزی را با حرمت نهادن به سنت پیامبر(ص) و انتخاب همسفر زندگی، گواراتر کرد.با یورش سعبانه بعثی، راهی محراب خونین جبهه شد تا در عارفانه‌ترین مصلا، معبود را ستایش کند. در عملیات‌های «رمضان»، «محرم» و «والفجر» شرکت کرد و مسئولیت‌هایی چون مهمات لشگر امام‌حسین(ع) را در خط مقدم، عاشقانه پذیرفت تا اینکه سرانجام سال 1361 در «دارخوین»، حدیث سرخ شکفتن را زمزمه کرد و به لقاءا... پیوست.

 


پس از قرعه‌کشی مسابقات فوتبال جام حذفی مسیر صعود همه تیم‌ها تا مراحل پایانی مشخص شد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس تا فینال این رقابت‌ها برخوردی با هم نخواهند داشت.
قرعه‌کشی بیست و هفتمین دوره رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور دیروز در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد که طی آن تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دو سمت جدول این مسابقات قرار گرفتند.
بر این اساس در سمت راست بالای جدول تیم‌های سایپا، تراکتورسازی، داماش گیلان و راه‌آهن قرار دارند، در قسمت پائین تیم‌های فولادخوزستان، فجرسپاسی شیراز، پرسپولیس و استقلال صنعتی خوزستان حضور دارند.در سمت چپ بالای جدول تیم‌های استقلال تهران، ملوان بندرانزلی، نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان حضور دارند و در سمت چپ پائین جدول، صبای قم، مس کرمان، گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان قرار گرفتند. طبق این برنامه تیم‌های استقلال و سپاهان در صورت بالاآمدن تا مرحله نیمه‌نهایی به یکدیگر نمی‌رسند و همچنین تراکتورسازی و پرسپولیس هم تا مرحله نیمه‌نهایی به هم نمی خورند.
آغاز مسابقات از 13 شهریور
جام حذفی از 13 شهریور در مرحله نخست با رقابت تیم‌های استانی آغاز می‌شود و در 19 شهریور در مرحله دوم تیم‌های برتر استان‌ها با تیم‌های لیگ دسته سوم و دسته دوم رقابت می‌کنند. این بازی‌ها در مرحله سوم در 24 شهریور با ورود تیم‌های لیگ دسته اول پیگیری می‌شود و از مراحل بعدی هم تیم‌های لیگ برتری به جمع راه‌یافتگان به مرحله چهارم افزوده می‌شوند که تاریخ برگزاری بازی‌ها در آن مرحله هنوز مشخص نیست.
برگزاری فینال به صورت تک بازی
در حاشیه مراسم قرعه‌کشی بیست و هفتمین دوره رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که دیدار نهایی این جام قطعا بصورت تک حذفی برگزار می‌شود.بر این اساس، در صورتیکه تیم‌های راه یافته به فینال متعلق به یک استان باشند، دیدار فینال در صورت تائید شورای تامین آن استان، در ورزشگاه همان استان برگزار می‌شود و هزینه‌های آن بین دو تیم تقسیم می‌شود اما در صورت صعود دو تیم غیر هم استانی به دیدار نهایی، این مسابقه با توافق فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مسئولان دو باشگاه در زمینی بی‌طرف انجام خواهد شد و هزینه‌ها باز هم بین این دو تیم تقسیم می‌شود.البته در صورتیکه باشگاه‌های فینالیست در خصوص محل برگزاری مسابقه فینال به توافق نرسند، محل برگزاری این بازی توسط مسئولان فدراسیون فوتبال مشخص شده و هیچکدام از باشگاه‌های فینالیست نمی‌توانند به این مسئله اعتراض کنند.
ضمن اینکه اگر در هر مرحله، دو تیم میزبان یا دو تیم میهمان در مرحله قبل به هم بخورند برای تعیین میزبانی و میهمانی قرعه کشی انجام خواهد شد.
اتمام جام حذفی پیش از پایان لیگ
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با تاکید بر اینکه قرعه کشی جام حذفی به صورت تصادفی انجام گرفت و توازن در دو سوی جدول رعایت شد، گفت: ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که جام حذفی قبل از پایان لیگ خاتمه یابد.غلامرضا بهروان ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: خوشبختانه نمایندگان اکثر تیم‌ها حضور داشتند و قرعه کشی خوبی صورت گرفت. نسبت به سال گذشته تفاوت‌های ایجاد کردیم، امسال 33 تیم به عنوان قهرمان استان‌ها، 28 تیم از لیگ دو، 26 تیم از لیگ یک و 16 تیم از لیگ برتر حضور دارند.
مسئول کمیته مسابقات لیگ با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده ایم که جام حذفی قبل از پایان لیگ خاتمه یابد و من قول می‌دهم این کار را انجام دهم گفت:در رقابتهای امسال 103 تیم شرکت کرده‌اند که من به عنوان رئیس سازمان مسابقات از همه تیم‌های حاضر در مراسم قرعه کشی و دیگر تیم‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند اما در این مراسم حضور ندارند صمیمانه می‌خواهم اگر قصد انصراف دارند، در همین مراسم اعلام کنند تا با مشکلات سال گذشته مواجه نشویم. البته در همین آئین نامه اعلام شده تیم های لیگ یک، دو و برتر ملزم به حضور در جام حذفی هستند.
حریفان احتمالی پرسپولیس و استقلال
پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور، برنامه مراحل اول تا چهارم این مسابقات درحالی اعلام شد که احتمال دارد تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و پاس همدان به ترتیب نخستین حریفان سرخابی‌های پایتخت در این جام لقب بگیرند. همچنین طبق این قرعه‌کشی این احتمال وجود دارد که سپاهان اصفهان به دیدار صنعت‌نفت آبادان برود و تراکتورسازی تبریز به مصاف ماشین سازی تبریز برود.

 


کفاشیان: دستورات احمدی‌نژاد عملی نشد
رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: باید بر اساس جیب و امکاناتی که داریم بازی تدارکاتی برای خودمان بگذاریم.علی کفاشیان با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نداشتن امکانات وضعیت‌مان مناسب نیست و نمی‌توانیم پول بدهیم که کشورهای قوی برای بازی با ما به ورزشگاه بیایند افزود: نتوانستیم دیدارهای تدارکاتی خود را جمع و جور کنیم، کره جنوبی از ما درخواست کرد بازی تدارکاتی داشته باشیم و ما هم گفتیم ان‌شاء‌الله شهریور سال آینده و بعد از جام جهانی با آنها بازی می‌کنیم، اینها مسائلی است که به امکانات خوب بازمی‌گردد و اگر نباشد نمی‌توانیم خواسته‌های کی‌روش را عملیاتی کنیم.کفاشیان در ادامه گفت: رئیس‌جمهور قبلی محمود احمدی‌نژاد قول داد بودجه خوبی را در اختیار ما بگذارد تا به سرعت برنامه‌های خود را جمع و جور کنیم و تیم ملی را سامان دهیم، رئیس‌جمهور دستور داد اما متأسفانه تحقق پیدا نکرد. قطعا تا آمدن رئیس‌جمهور و وزیر بعدی مدت یک ماهه‌ای زمان می‌برد که این اتفاق ما را عقب می‌اندازد. این اتفاقات زیاد خوب نیست اما ناچاریم به این شکل پیش رویم و کارها را جلو ببریم.
خسوس: به ایران نیامده‌ام که در خیریه کار کنم
سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان این که از کشورهای عربی پیشنهاداتی با مبلغ‌های زیاد داشت از ماندنش در ایران خبر داد، اما گفت که حاضر به کاهش مبلغ قراردادش نیست و به ایران نیامده که در خیریه کار کند.خسوس کاندلاس در پاسخ به این سوال که از چه کشورهایی پیشنهاد دریافت کرده بود؟ گفت: کشورهای عربی و جایی که در آن پول است! من حتی از کشورهای دیگر هم پیشنهاد جدی داشته‌ام و فقط آسیایی نیستند، اما بازیکنان خوبی در ایران هستند و من احساس شخصیت مضاعفی در این کشور می‌کنم و بیشتر از این که به پول نیازمند باشم به خاطر انگیزه درونی‌ام مانده‌ام. اینجا واقعا احساس خوبی دارم. اما درباره کاهش قراردادم با این دید نگاه می‌کنم که مبلغ افزایش پیدا کند. مطمئنا با این دید به ایران نیامده‌ام که در خیریه کار کنم.
کی‌روش به ایران بازگشت
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که حدود 20 روز پیش به مرخصی رفته بود، یکشنبه شب وارد تهران شد.کی‌روش پس از منتفی شدن اردوی مردادماه تیم ملی در پرتغال به مرخصی رفته بود و اکنون با بازگشت به ایران آماده برگزاری اولین اردوی تیم ملی پس از صعود به جام جهانی می‌شود.تیم ایران فعلا قرار است 9 شهریور برای برگزاری اردوی 11 روزه در پرتغال عازم این کشور شود و دو دیدار تدارکاتی در آنجا برگزار کند.
کشف جسد فوتبالیست تیم‌ملی در چاه‌
جسد هافبک دفاعی تیم ملی نونهالان در چاهی در محدوده کهریزک کشف شد.در پانزدهم مردادماه امسال خانواده «امید دربندی»، هافبک دفاعی سابق تیم نونهالان و بازیکن نوجوانان و جوانان سایپا با حضور در کلانتری فقدان فرزندشان را اعلام کردند.تحقیقات برای یافتن سرنخی از حضور این فرد آغاز شد تا اینکه پس از ساعاتی در تماس تلفنی با خانواده این فرد مشخص شد که افرادی برای آزادی «امید» طلب 100 میلیون تومان پول نقد کردند که با تماس این افراد، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد.تحقیقات برای یافتن سرنخی از محل نگهداری این فرد آغاز شد تا اینکه در نوزدهم مردادماه جسد امید در چاهی در محدوده کهریزک کشف شد.در حال حاضر با توجه به کشف جسد و وقوع جنایت پرونده به منظور شناسایی متهم یا متهمان به قتل در اداره دهم شعبه ویژه قتل در حال رسیدگی است.
تغییرات احتمالی در باشگاه سایپا
پس از تغییرات صورت گرفته در وزارت صنعت و معدن و تجارت و انتخاب محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان وزیر جدید این وزارتخانه پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس، بحث تغییرات در باشگاه سایپا که از زیر مجموعه‌های این وزارتخانه بوده، قوت گرفته است.در این رابطه قرار است آرش کوشا مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا و رئیس هیات مدیره فعلی این باشگاه، جای خود را به رضا نقی‌پور اصل بدهد.
واگذاری امتیاز شهرداری تبریز و اولتیماتوم به باشگاهها
سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه در فصل آتی لیگ برتر عزم جدی برای مقابله با حاشیه سازان وجود دارد، از واگذاری امتیاز تیم فوتسال شهرداری تبریز به تیم شیرین عسل این شهر خبر داد. سیدرضا افتخاری ضمن بیان مطلب فوق گفت: هفته نخست لیگ برتر فوتسال از 14 شهریورماه آغاز می‌شود و برنامه بازی‌ها هم اعلام شده است.همچنین مسائلی که در لیگ گذشته وجود داشت را به باشگاه‌ها گوشزد کردیم که تکرار نشود. حمله به داور، خروج تیم از زمین ، پرتاب اشیا به داخل زمین از جمله اتفاقاتی بود که به هیچ عنوان مورد قبول ما نبود و به سرمربی‌ها و سرپرست‌ها تذکر دادیم که اگر جو ورزشگاه را بر هم زنند، کارت مسابقات آنها باطل می‌شود.
پیروزی قاطع بارسلونا و برتری میلیمتری رئال
در دیدارهای برگزار شده از هفته نخست لالیگا اسپانیا تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید حریفان را شکست دادند.بارسلونا با پیروزی هفت بر صفر مقابل لوانته نخستین گام خود برای دفاع از عنوان قهرمانی را بسیار محکم برداشت. در این دیدار الکسیس سانچس 3، لیونل مسی 12 و 42 (پنالتی)، دنی آلوس 23، پدرو رودریگس 27 و 73 و ژاوی هرناندس 45 برای آبی و اناری ها گلزنی کردند.در دیگر دیدار، رئال مادرید هم که در سانتیاگو برنابئو میزبان رئال بتیس بود با نتیجه دو بر یک حریف را شکست داد. خورخه مولینا (14) برای بتیس و کریم بنزما(26)و ایسکو(87)برای رئال در این دیدار گلزنی کردند.

 


فدراسیون تکواندوی ایران نام 12 هوگوپوش را جهت قرار گرفتن در رنکینگ جهانی و دعوت به مسابقات جایزه بزرگ منچستر به فدراسیون جهانی معرفی کرد.
بر اساس قانون جدید فدراسیون جهانی تکواندو جهت کسب سهمیه المپیک و افزایش تعداد سهیمه‌ها، رنکینگ تکواندوکاران ایران در اوزان مختلف به ایران ارسال شده و مسئولان فدراسیون تکواندو پس از بررسی جایگاه تکواندوکاران ایران، نام 12 نفر را گزینش کرده و آنها را به فدراسیون جهانی معرفی کردند که فدراسیون جهانی تکواندو پس از بررسی‌های مختلف نفرات دعوت شده به مسابقات جایزه بزرگ منچستر را اعلام خواهد کرد.میثم باقری، هادی مستعان، بهنام اسبقی، محمد باقری معتمد، علیرضا نصرآزادانی، فرزاد عبداللهی، مسعود حجی زواره، یوسف کرمی، مهدی خدابخش، حسین تاجیک، کورش رجلی و سجاد مردانی نفراتی هستند که از سوی فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی معرفی شده‌اند.فدراسیون جهانی از بین این نفرات، چند نفر را به مسابقات جایزه بزرگ منچستر و سایر رقابتهای گرند پری دعوت می‌کند. مسابقات جایزه بزرگ منچستر آذر ماه برگزار خواهد شد.

 


با گذشت سه روز از آغاز رسمی دومین دوره بازی های نوجوانان آسیا در نانجینگ چین، دبیر کمیته ملی المپیک شرایط کاروان ورزشی ایران را مطلوب توصیف می کند اما روی این موضوع نیز تاکید دارد که در چند رشته ورزشی عملکرد قابل قبولی نداشتیم.
بهرام افشارزاده همچنین در تازه ترین صحبت های خود وعده ای را به فدراسیون های ورزشی می دهد؛ وعده ای با این مضمون که در صورت استفاده از مربیان بزرگ در رده های پایه، می توانند روی کمک های کمیته ملی المپیک حساب باز کنند.گزیده ای از صحبت های افشارزاده در ذیل می آید:
* به نظرم سطح کیفی مسابقات ایده ال بوده است. ما و بسیاری از کشورهای حاضر هرگز تصور نمی کردیم مسابقاتی در چنین سطح بالایی برگزار شود. خوشبختانه این موضوع به تمام تیم ها از جمله ایران کمک می کند تا از نظر فنی رشد بسیاری داشته باشند. قطعا اثرات مثبت چنین بازی هایی در سال های آینده پدیدار می شود.
* فعلا زود است در خصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران قضاوتی داشته باشیم. با این حال تا به امروز رشته ای چون فوتبال عملکرد خوبی داشته و امیدوار هستیم که این تیم در کسب مدال نیز موفق باشد. از تکواندو نیز توقع مدال می رود. تنیس روی میز هم عملکرد خوبی داشت و نتایج ابتدایی شنا نیز امیدوار کننده بود. متاسفانه در یکی ، دو رشته نیز از جمله جودو و هندبال خوب کار نکردیم.
* نمی توان منکر مشکلات عدیده ورزش ایران بود، اما روی این موضوع تاکید داریم که کمیته ملی المپیک همیشه یار و یاور فدراسیون های ورزشی بوده است. حالا هم می گوئیم آماده کمک به فدراسیون هایی هستیم که می خواهند از مربیان بزرگ درتیم های پایه استفاده کنند.
* علیرغم تاخیر در انتخاب وزیر ورزش و جوانان باید بگویم جای هیچ نگرانی بابت برگزار نشدن انتخابات کمیته ملی المپیک نیست، خوشبختانه اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شده و وضعیت نهایی چند فدراسیونی که با سرپرست اداره می شود هم در اینده ای نزدیک مشخص می شود. باید جلسه ای با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم و تاریخ برگزاری انتخابات را با ایشان نهایی کنیم.
* برگزاری مسابقاتی چون جام ملت های فوتبال آسیا سخت اما شدنی است. ما مشکلات زیادی در بحث ورزشگاه ها داریم و برای رفع آنها نیاز به انجام هزینه هایی است. به نظرم نفس این اقدام شایسته است و باید امیدوار باشیم که میزبانی به ایران داده شود. بدون تردید با گرفتن میزبانی به آبادانی ورزش و اقتصاد نیز کمک شایانی کرده ایم.

 


پس از این که سومین نماینده کشتی جوانان ایران نیز حاضر به رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس نشد، مسئولان فیلا کشتی ایران را تهدید به حذف از مسابقات جهانی کردند.
پس از این که علیرضا کریمی، ملی‌پوش وزن 84 کیلوگرم ایران حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشد، مسئولان فیلا مدارک پزشکی وی برای کشتی نگرفتن را قبول نکردند و ضمن این که کریمی را به جای مقام پنجمی از جدول مسابقات حذف کردند، گفته می‌شود که آنها مسئولان کشتی ایران را تهدید کرده‌اند که این اتفاقات را به کمیته‌ بین‌المللی المپیک گزارش خواهند داد و اگر این جریانات تکرار شود تیم‌های ملی کشتی ایران از مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان حذف خواهند شد. البته باز هم شنیده می شود که سران فیلا قصد داشتند در همین مسابقات تیم ایران را از رقابت‌ها حذف کنند که با صحبت‌های مسئولان کشتی ایران در صوفیه، این قضیه رخ نداد.
این اتفاقات در حالی بود که دو ملی‌پوش کشتی فرنگی جوانان نیز در مسابقات جهانی صوفیه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس روبرو نشدند، اما امتیازات این کشتی‌گیران به حساب آمد و تیم ملی فرنگی جوانان بر سکوی سوم جهان ایستاد، در حالی که در مسابقات آزاد، امتیاز نماینده 84 کیلوگرم ایران کاملا کسر شد تا ایران عنوان نایب قهرمانی را با سومی عوض کند.
طلایی: با رایزنی نگذاشتیم ایران را حذف کنند
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در این خصوص می‌گوید با رایزنی زیاد اجازه ندادند تیم ایران را از مسابقات حذف کنند اما مسئولان فیلا اعلام کردند که ایران با این شرایط در رقابتهای جهانی مجارستان با مشکل روبرو می شود.
محمد طلایی اظهار کرد: علیرضا کریمی در حالی که
می توانست براحتی صاحب گردن آویز طلا شود به دلیل روبرو نشدن با حریفی از رژیم اشغالگر قدس در نیمه نهایی، از دور مسابقات حذف شد و تلاش ما برای موافقت با گواهی پزشکی به نتیجه نرسید و تنها توانستیم با رایزنی بسیار زیاد تیم را در رقابتها حفظ کنیم و عملا با هفت کشتی گیر در رده بندی تیمی سوم شدیم.طلایی افزود: تیم پزشکی مسابقات اعلام کرد که چون دوبار در رقابتهای فرنگی گواهی پزشکی را برابر حریفان رژیم اشغالگر قدس تایید کرده اند فقط در صورتی که خدای نکرده دست کریمی قطع شود گواهی می دهند و حتی برخلاف مسابقات فرنگی که هر دو نماینده ما از جدول حذف نشدند، کریمی را از جدول رقابتها کنار گذاشتند و باعث شدند تیم ایران جایگاه نایب قهرمانی را از دست بدهد. البته آنها گفتند در این زمینه در رقابتهای جهانی مجارستان با مشکل روبرو می شویم.وی در پایان دفاع از ارزشهای نظام رامهمتر از سکوی نایب قهرمانی دانست.

 


*جودوکار منهای 81 کیلوگرم ایران اولین مدال کاروان ایران را در بازی های آسیایی نوجوانان نانجینگ کسب کرد.در مسابقه رده بندی وزن منهای 81 کیلوگرم جودو، ایمان نیک اقبال به مصاف حریف میانماری خود رفت که در این مبارزه حریف خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشت. به این ترتیب نیک اقبال با کسب این پیروزی مدال برنز وزن منهای 81 کیلوگرم جودوی نوجوانان را از آن خود کرد.
*در ادامه بازی های آسیایی نوجوانان، رقابت های رشته تیراندازی پیگیری شد که در ماده تفنگ 10 متر مهیار صداقت با صعود به فینال این مسابقات، مقام ششم را بدست آورد.
*تیم هندبال نوجوانان ایران در مرحله رده بندی بازی های آسیایی نانجینگ چین با نتیجه 27بر24 مقابل کویت شکست خوردند تا امروز برای قرار گرفتن در رتبه هفتم این رقابت ها مقابل سوریه به میدان بروند.
*رهام پیروانی در مرحله‌ نیمه نهایی مسابقات شنای بازی‌های آسیایی نوجوانان موفق به ثبت رکورد 59.72 در ماده‌ی صد متر کرال پشت شد.شناگر ملی‌پوش ایران با این رکورد به فینال ماده‌ی صدمتر کرال پشت راه پیدا کرد و رکورد ملی رده‌ پانزده تا هفده سال ایران را هم که قبلا در اختیار پوریا نصری بود، 0.83 ثانیه کاهش داد.
*در ادامه بازی‌های بسکتبال سه نفره، تیم ایران دیروز در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ماکائو قرار گرفت و با نتیجه 12 بر 11 به پیروزی رسید.

 


نایب رئیس فیفا در دیدار خود از فلسطین تاکید کرد، رژیم‌صهیونیستی برای مواجه نشدن با محرومیت از فعالیت‌های ورزشی تنها یک فرصت دارد.
اقدامات ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس علیه جوانان ستمدیده فلسطینی در ورزش هم که سفیر دوستی و صلح بین ملت‌هاست، رخنه کرده و واکنش بسیاری را به دنبال داشته است. شاهزاده علی بن‌حسین، نائب رییس فیفا و رییس فدراسیون فوتبال غرب آسیا برای حل کارشکنی‌های اشغالگران به فلسطین سفر کرد و با استقبال محمود عباس و جبریل الرجوب، رییس فدراسیون فوتبال فلسطین مواجه شد.بن‌حسین در نشستی خبری گفت: اسرائیل تنها یک فرصت دیگر دارد. در غیر این صورت به خاطر کارشکنی و در تنگنا قراردادن ورزشکاران فلسطینی با محرومیت فیفا مواجه خواهد شد. فعالیت ورزشی بدون مشکل و مانع حق مردم فلسطین است و باید به آن احترام گذاشت. باید هر مرد و زن فلسطینی این حق را داشته باشد که به راحتی ورزش کند. آنها برای رفع این مشکل باید قبل از تشکیل جلسه کنگره فیفا در اکتبر آینده تمام تلاش خود را به کار گیرند.قرار است که رقابت‌های فوتبال نوجوانان غرب آسیا به میزبانی فلسطین برگزار شود. این برای نخستین بار است که یک رقابت رسمی بین‌المللی در فلسطین برگزار می‌شود.

 


*دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال در آستانه مسابقات انتخابی قاره‌ای و قهرمانی مردان آسیا پس از دو روز استراحت، از دیروز از سر گرفته شد و ملی‌پوشان زیر نظر خولیو ولاسکو برنامه‌های تمرینی خود را پیگیری کردند.
* دبیر فدراسیون کاراته از حضور تیم های ملی رده های سنی مختلف ایران در لیگ جهانی و مسابقات آزاد استانبول خبر داد. این مسابقات از 15 شهریورماه در استانبول برگزار خواهد شد.
*مسعود مهدوی نیا سرپرست دبیری فدراسیون و سرپرست کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی از سمت خود استعفا کرد.این درحالی است که فدراسیون قایقرانی اعلام کرده او از سرپرستی دبیری فدراسیون استعفا کرده و هنوز مسوول کمیته آب‌های آرام است.
* در چهارمین دوره مسابقات آسیایی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای که در کاتماندو پایتخت نپال برگزارشد تیم ملی ایران با اقتدارعنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها در هنرهای فردی و تیمی زورخانه ای را از آن خودکرد.پس از ایران تیم عراق دوم و پاکستان و نپال مشترکا سوم شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10