(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 02 شهریور 1392 - شماره 20573

تشکیل ستاد مطالبه‌گری در دفتر بسیج دانشجویی مینودشت
فاصله خرم آباد - بروجرد نصف می شود
کوتاه از روز خبرنگار
مینودشت مقام اول تولید پیله تر گلستان را به‌دست آورد
احداث باغ میوه‌های قرآنی در رشت
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران: برنامه‌های قرآنی سبب کاهش جرایم اخلاقی می‌شود
نشان سازندگی کشور به استاندار لرستان اعطا شد
طی چند ماه آینده نخستین پارکینگ طبقاتی گنبد به بهره‌برداری می‌رسد
روستای نوروزی محروم از امکانات اولیه زندگی
تبریز عضو کمپین شهرهای آماده جهان شد
واگذاری 110 قطعه زمین مسکونی به اهالی دو روستا در کلاله
برای نخستین بار در کشور مرکز پژوهش کتاب کودک در همدان راه‌اندازی می‌شود
ایران در کیهان
خیرین گلستانی 20 میلیارد ریال برای مسکن مددجویان بهزیستی اهداء کردند
شناسایی 234 نفر مبتلا به ویروس ایدز در استان مرکزی
بهره‌برداری از شبکه فوریت‌های دارویی در اهواز
   


گرگان- خبرنگارکیهان:
ستاد تخصصی مطالبه‌گری شهید ابراهیم هادی در دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه‌تپه تشکیل شد.
مسئول دفتر بسیج دانشجویی مینودشت گفت: ستاد تخصصی مطالبه‌گری براساس منویات مقام معظم رهبری که بیان داشتند دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و مسئولین باید پاسخگو باشند و باتوجه به این مهم که رویکرد مسئله محوری در اردوهای جهادی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است تشکیل و آغاز به کار کرد.
محسن صدوری مسئول دفتر تصریح کرد: هدف از تشکیل این ستاد اشاعه عدالت در تمام عرصه‌های جهادی در سطح روستاها و نقاط محروم در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، کشاورزی و عمرانی است.
وی افزود: چند سالی است که مطالبه‌گری در برنامه‌های جهادی رونق بیشتری یافته است ولی مقطعی و انفرادی عمل کردن گروه‌ها در بیشتر موارد سبب دلسردی جهادگران، عدم نتیجه‌گیری مطلوب و توقف فعالیت‌ها می‌شود.
صدوری اظهار داشت: برآن شدیم تا چنین ستادی را متشکل از کارگروه‌های تخصصی مطالبه‌گری از جهادگران دانشجوی بسیجی در دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام تشکیل دهیم تا این گروه‌ها پیگیر مطالبات مشکلات روستاها در ادارات و نهادها باشند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
فاصله خرم‌آباد- بروجرد با ساخت حلقه مفقوده آزادراه خلیج فارس نصف می‌شود.
استاندار لرستان در بازدید از روند اجرای این پروژه افزود: با اجرای این پروژه فاصله خرم‌آباد- بروجرد از 100کیلومتر به 53 کیلومتر کاهش می‌یابد.
حبیب‌الله دهمرده افزود: با احداث حلقه مفقوده آزاد راه خلیج فارس به طول 135 کیلومتر از خرم‌آباد تا شازند، فاصله این شهر تا تهران یک ساعت و نیم کاهش خواهد یافت که در کاهش تصادفات، صرفه‌جویی در وقت و سوخت و جابه جایی مسافر و کالا از بنادر جنوب کشور به سایر نقاط بسیار سودآور خواهد بود.
وی با بیان این مطلب که حلقه مفقوده مذکور، آزادراه خلیج فارس یعنی شمال تا جنوب کشور را تکمیل می‌کند، گفت: با تلاش‌های مستمر اعتبار این پروژه از ردیف ملی در اسفندماه سال گذشته مصوب و با ترک تشریفات توسط دولت، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد.
دهمرده افزود: این آزادراه یکی از ضرورت‌های شبکه حمل و نقل کشور و خواسته‌های اساسی مردم در بحث زیرساخت‌ها محسوب می‌شد که خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان به بار نشست.
استاندار افزود: در طول 135 کیلومتر مسیر این آزادراه، 10 کیلومتر تونل احداث می‌شود که 6کیلومتر آن در قطعه سوم که تقریبا 50 درصد از کل پروژه را شامل می‌شود قرار دارد.

 


کرمانشاه- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه در مراسم روز خبرنگار گفت: تدابیر و سیاست‌های ناجا رویکرد پیشگیرانه است.
سرتیپ کریم کشوری افزود: اخیرا 7 نفر که چهار نفر از آنها از داخل زندان فعالیت داشته‌اند از طریق یکی از نمایندگی‌های خودرو اقدام به 107 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند. وی گفت: از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان کرمانشاه منهدم کردن 31 باند سرقت، منهدم کردن باند قاچاق دارو، کشف بیش از 13 هزار لوح فشرده مستهجن، بازدید از 40 هزار اماکن صنفی و کشف 673 کیلوگرم انواع موادمخدر بوده است.
تنکابن- خبرنگار کیهان: مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان تنکابن با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد. در این مراسم محسن رضایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن طی سخنانی به تشریح نقش و رسالت خبرنگاران در هموار کردن پیشرفت فرهنگی جامعه پرداخت.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه تنکابن گفت: رسانه‌ها واقعا می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که بسیاری از تعاملات دنیا را تغییر بدهند.
اندیمشک- خبرنگار کیهان: شهردار اندیمشک از خبرنگاران تجلیل کرد. عبدالرحیم چلگه در یک نشست خبری ضمن تجلیل از خبرنگاران مطبوعات در ارتباط با مسائل و مشکلات شهرداری اندیمشک گفت: سیاست درآمدزایی شهرداری با برنامه‌ریزی و مدیریت درست 180 درجه تغییر کرده و از حالت سکون و رشد منفی به حالت انفعالی و درآمدزایی درآمده است.
قاین- خبرنگار کیهان: خبرنگاران و فعالان نشریات بومی قاین در نشستی همزمان با روز خبرنگار با حضور فرماندار و مسئولان قاینی مورد تقدیر قرار گرفتند. در این نشست شرافتی‌راد فرماندار قاین با اشاره به نقش فرهنگی مطبوعات و رسانه‌ها در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی واستناد به قطعه‌ای از وصیت‌نامه امام راحل(ره) به تبیین جایگاه اهل قلم و خبرنگاران پرداخت و گفت شاخص و رمز موفقیت نشریات و خبرنگاران داشتن تعهد، قضاوت منصفانه محتوای آموزنده و قلم دلسوزانه است.
الیگودرز- خبرنگارکیهان: دادستان الیگودرز در مراسم روز خبرنگار این شهرستان گفت: رسانه‌ها باید با هدف جذب سرمایه‌گذار امنیت حاکم در الیگودرز را اطلاع‌رسانی نمایند زیرا سرمایه‌گذاری اشتغال و در نهایت کاهش جرم را درپی خواهد داشت.
امیرهوشنگ فتحی گفت: خوشبختانه درحال حاضر هیچ پرونده قتلی در شعبه‌های قضایی این شهرستان وجود ندارد و اگر در سالهای گذشته قتلی به وقوع پیوسته کشف و پرونده در حوزه قضایی الیگودرز تعیین تکلیف شده است که همین موضوع یکی از نشانه‌های امنیت می‌باشد.
وی در پایان از خبرنگاران و اهالی قلم خواست در نوشته‌های خود خدا را مدنظر قرار داده و در جهت اصلاح جامعه و فرهنگ‌سازی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
شهرکرد- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: خبرنگاران همانند سبزپوشان نیروی انتظامی خطر را می‌خرند و به ارزانی در اختیار جامعه قرار می‌دهند. سرتیپ اسرافیل جعفری گفت: خبرنگاران دورنگاری می‌کنند و زمانی هم که لازم باشد مانند شهید صارمی‌ها خون‌نگاری می‌کنند. وی افزود: نیروی انتظامی توانسته از ظرفیت رسانه‌ها به نفع امنیت مردم استفاده کند.
تالش- خبرنگارکیهان: مراسم روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد. در این مراسم فرماندار تالش از زحمات خبرنگاران که دوشادوش مسئولان به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت ایفای نقش می‌کنند تشکر کرد. کریم شعبانی افزود: خبرنگاران مطالبات افکار عمومی را به مسئولان انتقال می‌دهند و در یک حرکت دو سویه عملکرد و اقدامات مسئولان را به مردم انتقال می‌دهند. فرماندار تالش از اصحاب رسانه و خبرنگاران درخواست کرد تا اسامی اداراتی که بیشترین تعامل با رسانه‌ها دارند را در اختیار فرمانداری قرار دهند. تا از ایشان تقدیر شود.
گنبدکاووس- خبرنگارکیهان: فرماندار گنبدکاووس در نشست دیرهنگام به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اهمیت حرفه خبرنگاری گفت: خبرنگاران بسترساز اطلاع‌رسانی به آحاد مختلف جامعه هستند و در همه شرایط سعی دارند این رسالت مهم محقق شود. نورالله نوراللهی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی مستقر در این شهرستان، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی افزود: حرفه خبرنگاری همچون دیگر حرفه‌ها، فراز و نشیب زیادی دارد که زیبایی هر فراز به درک نشیب آن است.
وی هم‌چنین با اشاره به نقش و وظایف حرفه خبرنگاری، خبرنگاران را عامل حرکت و پویایی خدمت به مردم، پل ارتباطی مردم و مسئولان، عامل بهینه‌سازی کارها و اصلاح امور، عامل حذف یا کاهش نقاط ضعف مسئولان و عامل روشنگری و شفاف‌سازی در عرصه‌های مختلف جامعه دانست.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
نوغانداران شهرستان مینودشت با تولید بیش از 58 تن پیله‌تر مقام اول را در استان گلستان به خود اختصاص دادند.
مدیر جهادکشاورزی مینودشت گفت: با حمایت‌هایی که از نظر قیمت‌گذاری انجام شد قیمت هر کیلوگرم پیله تر در بازار به بیش از 250 هزار ریال افزایش یافت.
مهندس عیسی قربانی افزود: با گسترش نهالستان‌های توت در سه سال متوالی، 45هزار اصله نهال اصلاح شده توت به صورت رایگان تحویل نوغانداران شهرستان شد.
وی گفت: کل تولید پیله تر شهرستان مینودشت در سال 92 به بیش از 58 تن رسید که توسط یک هزار و 350 نوغاندار و با استفاده از یک هزار و 598 جعبه تخم نوغان انجام گرفته است.
کیومرث ناظمی مسئول دفتر نمایندگی شرکت سهامی ابریشم ایران در گلستان، کل تولید استان را 150 تن اعلام کرده بود که توسط سه هزار و 646 نوغاندار این استان تولید شد.
امسال برای تولید پیله تر چهار هزار و 146 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران گلستان توزیع شد و میزان تولید نسبت به سال قبل حدود 16درصد افزایش داشت.
امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم 110 هزار ریال تعیین شده بود که با حمایت‌های انجام شده و کم شدن دست واسطه‌ها این قیمت به بیش از 250 هزار ریال رسیده است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
برای نخستین بار در کشور باغ میوه‌های قرآنی در رشت ساخته می‌شود.
سرپرست جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: این باغ به پیشنهاد استاندار گیلان در بخشی از فضای بلااستفاده سازمان جهاد کشاورزی استان در رشت ساخته می‌شود.
علیرضا شعبان‌نژاد با بیان اینکه این باغ از سوی بخشی خصوصی در حال ساخت است گفت: در این باغ 40 نوع میوه‌ای که در قرآن از آن یاد شده کشت خواهد شد که از آن جمله می‌توان انگور، زیتون و انار را نام برد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری این باغ به نام شهدای جهاد و میوه‌های قرآنی افزود: هر درخت این باغ که به صورت علمی کاشته خواهد شد به نام یکی از شهدای جهاد کشاورزی نامگذاری می‌شود.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: برنامه‌های قرآنی سبب کاهش جرایم اخلاقی می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حکمتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی و رشته‌های مربوط به آن یکی از برنامه‌های اولویت‌دار عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی است.
وی افزود: امسال سهمیه مشخص شده در بحث حفظ قرآن از سوی ناجا در کشور برای 37 هزار نفر بوده که این آمار در مازندران برای 600 نفر بوده است.
حکمتی‌پور با اشاره به اینکه کلاس های قرآنی در بحث قرائت، تفسیر، ترجمه و درک مفاهیم در ماه مبارک رمضان در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد گفت: این کلاس‌ها علاوه بر کارکنان، سربازان نیروی انتظامی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی و اخلاقی جهت کاهش جرایم اخلاقی گفت: براساس اقدامات و برنامه‌ریزی سال گذشته 62 درصد جرایم اخلاقی کاهش یافته است.
وی با اعلام اینکه راهبرد ما فراگیر کردن مباحث قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی مازندران است افزود: به طور حتم برنامه‌های قرآنی سبب کاهش جرایم اخلاقی خواهد شد.

 


خرم‌‌آباد- خبرنگار کیهان:
استاندار لرستان به دلیل انجام ابتکار، خلاقیت و تلاش شبانه‌روزی در توسعه و عمران و آبادانی استان و استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات از سوی دولت دهم موفق به دریافت نشان سازندگی کشور شد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اعلام این خبر افزود:حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان طی 3 سال خدمت در این استان دهها پروژه در بخش‌های مختلف از جمله راه‌آهن، آزادراه‌ها، راه‌های روستایی و احداث سد که یکی از آنها سد بختیاری است را اجرا کرد.
ایرج عبدی گفت: تحول در بخش صنایع و کسب رتبه برتر کشور در امر توسعه کشاورزی استان و پروژه‌های مهر ماندگار، گردشگری و اجرای چندین پروژه راهسازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دیگر فعالیت‌های وی بوده است.
وی افزود: دهمرده با اتخاذ شیوه‌های نوین و راه‌اندازی شیفت شب استان را به کارگاه سازندگی تبدیل و از رکود کاری پیمانکاران و بیکاری نیروهای کار جلوگیری کرد که این شیوه می‌تواند الگوی ملی قرار گیرد.

 


گنبدکاووس- خبرنگارکیهان:
شهردار گنبدکاووس گفت: نخستین پارکینگ طبقاتی شهرداری گنبد به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
سیدمنصورباقری گفت: درحال حاضر و از محل عوارض حذف پارکینگ حدود 40 میلیارد ریال درحساب شهرداری موجود است وبراساس اقساط معوقه مالکین حدود 30 میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان سال به حساب شهرداری واریز خواهد شد.
وی افزود: شهرداری گنبدکاووس تاکنون یک قطعه عرصه به مساحت یک هزار و157 مترمربع در خیابان امام خمینی(ره)خریداری کرده است ضمن اینکه احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 200 خودرو در خیابان خیام جنوبی را نیز در دستور کار دارد.
باقری با بیان اینکه عملیات احداث پارکینگ طبقاتی خیابان خیام جنوبی، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: شهرداری همچنین برای تملک دو قطعه زمین دیگر در خیابان امام خمینی برای احداث پارکینگ با مالکان آن به توافق اولیه رسیده است.

 


روستای نوروزی از توابع بخش خوشاب سبزوار با مردمانی دامدار و کشاورز فاقد هرگونه امکانات اولیه زندگی است. این روستا با هوایی خوب و مردمانی مهمان‌نواز در 90 کیلومتری شهرستان سبزوار واقع شده است و با 250 خانواده و بالغ بر 1500 نفر جمعیت از توسعه به دور مانده است.
جاده پانزده کیلومتری این روستا هنوز آسفالت نشده است. آب آشامیدنی روستا وضعیت خوبی ندارد. روستاییان حمام ندارند و با گرم کردن آب در منزل استحمام می‌کنند. واحدهای آموزشی با مشکل کمبود معلم و تجهیزات اولیه روبه‌رو هستند. مردم روستا نمی‌دانند برای رفع مشکلاتشان به کجا مراجعه کنند. اخیرا بخش خوشاب به شهرستان تبدیل شده است اما این شهرستان تازه تاسیس هم خود فاقد امکانات است و مسئولان آن قادر به برطرف کردن مشکلات روستانشینان نوروزی نیستند. خانه بهداشت روستای نوروزی تنها یک پزشک دارد که آن هم هفته‌ای یک بار به آنجا سر زده و بیماران را ویزیت می‌کند.
اهالی این روستا که تاکنون چندین شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و تعدادی از آنها نیز از آزادگان و ایثارگران هستند از این که از حداقل امکانات اولیه زندگی بی‌بهره هستند از مسئولان استان خراسان رضوی و شهرستان سبزوار به لحاظ بی‌توجهی به این منطقه محروم گله‌مندند و از دولت جدید خواهان رسیدگی به مشکلات و کمبودهای روستای خود هستند.
جمعی از اهالی روستا

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
با اعضای «مارگریتا والستروم» و «علیر‌رضا نوین»، تبریز عضو کمپین شهرهای آماده جهان شد.
کمپین مزبور یک مرکز دائمی زیرنظر سازمان ملل است که در می سال 2010 میلادی و پس از کنفرانس جهانی کاهش ریسک سوانح در ژنو، با موضوع «دولت‌های محلی و ریسک شهری» تاسیس شده و هم‌اکنون یک هزار و 100 شهر و شهرداری دنیا، در آن عضویت دارند.
عضویت در کمپین شهرهای آماده جهان، مستلزم سازماندهی و مشارکت‌های مردمی، تامین بودجه موردنیاز و برنامه‌ریزی برای کاهش خطرپذیری بلایا و ساخت و ساز ایمن، ایمن‌سازی مدارس، آموزش اطلاع‌رسانی، حفاظت از اکوسیستم و محیط زیست، هشدار سریع و به موقع برای مقابله با حوادث مدیریت بلایا و بازسازی بعد از وقوع حوادث به صورت کمک به جمعیت‌های آسیب دیده است.
علی رضا نوین، شهردار تبریز در مورد اهداف عضویت شهرداری در کمپین مزبور در ژنو، که آوریل امسال صورت گرفته گفت:‌ تبریز به دنبال آموزش، تبادل دانش و اطلاعات و نیز مقاوم‌سازی در برابر حوادث طبیعی است.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
110 قطعه زمین مسکونی به اهالی دو روستای حاجی بیگ علیا و سفلی که در مسیر سیلاب‌های فصلی قرار داشتند واگذار شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلاله، گفت:‌ این تعداد قطعات واگذار شده بخشی از 500 قطعه زمین مسکونی است که در محلی امن تهیه و تفکیک شده است.
سیدمجتبی حسینی گفت: پس از واگذاری مرحله اول قطعه زمین‌های مسکونی در محل جدید، عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است. وی افزود: برای احداث هر واحد مسکونی، با معرفی بنیاد مسکن، 125 میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود 4 درصد پرداخت می‌شود. رئیس بنیاد مسکن کلاله همچنین گفت: برای تامین آب شرب و برق روستاهای حاجی بیگ علیا و سفلی در محل جدید، مشغول رایزنی و پیگیری‌های لازم هستیم.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اعلام کرد: نخستین مرکز تحقیق و پژوهش کتاب کودک و نوجوان در همدان راه‌اندازی می‌شود.
ارشاد استعدادی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این مرکز در محل کتابخانه مرکزی همدان با اختصاص 20هزار جلد کتاب آغاز به کار خواهد کرد و محققان و پژوهشگران حوزه کتاب کودک و نوجوان می‌توانند از امکانات و خدمات آن بهره ببرند.
وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی همدان دارای بیش از 60هزار جلد کتاب است که تا پایان امسال این رقم را به 140هزار جلد افزایش خواهیم داد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خاطرنشان ساخت: در برنامه سند چشم‌انداز 20ساله توسعه کشور، باید برای هر 100 نفر، 8مترمربع فضای کتابخانه‌ای محقق شود که برای رسیدن به این هدف لازم است تا نهایت تلاش را برای توسعه فضای کتابخانه‌ای در استان داشته باشیم.
استعدادی اضافه کرد: همچنین در کتابخانه مرکزی ما 40 عنوان نشریه مختلف وجود دارد که قرار است این تعداد به 140 عنوان افزایش یابد و پس از استفاده در این کتابخانه، به دیگر مکان‌های عمومی از جمله اماکن مرتبط با اصناف مانند آرایشگاه‌ها و مطب پزشکان برای مطالعه مردم اهداء شود.

 


خواف- خبرنگار کیهان: فرماندار خواف گفت: شبکه‌های تلویزیونی دیجیتالی شهرستان خواف با همکاری فرمانداری راه‌اندازی شد.
جغتایی افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی با همکاری فرمانداری شبکه‌های تلویزیونی دیجیتالی را در شهرستان راه‌اندازی نموده است.
وی افزود: مردم شهرستان می‌توانند 20 شبکه تلویزیونی و 12 شبکه رادیویی را در این شهرستان به صورت دیجیتال و با کیفیت عالی دریافت نمایند.
اراک- خبرنگار کیهان: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خمین گفت: کانون‌های تابستانی شکوفه‌های امداد با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز به کار کرد.
داود روشنی افزود: در این کانون‌ها دانش‌آموزان در رشته‌های فنی پیکرتراشی، خیاطی، رایانه، کلاس‌های هنری، طراحی، نقاشی و کلاس‌های احکام آموزش می‌بینند.
ساری- خبرنگار کیهان: معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان مازندران گفت: به منظور اجرای طرح نوسازی ناوگان مسافربری به مالکان ناوگان مینی‌بوس، تسهیلات وام 400میلیون ریالی اعطا می‌شود. احمدآفرین محمدزاده گفت: تسهیلات وام با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دوره پرداخت 5 ساله و به منظور خروج ناوگان فرسوده و در راستای افزایش سطح خدمات به مسافرین و ایمنی مناسب به متقاضیان اعطا می‌شود.
مراغه- خبرنگار کیهان: مسئول بسیج دانشجویی سپاه ناحیه مراغه از اعزام پنج گروه پزشکی عمومی و تخصصی بسیج به مناطق محروم این شهرستان در ماه رمضان خبر داد. سرگرد محمدرضا خاکی گفت: این گروه‌ها از پایان تیرماه در تمام روستاهای محروم این مناطق حضور یافته و به درمان رایگان بیماران می‌پردازند.
بردسکن- خبرنگار کیهان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بردسکن از توزیع هزار سبد غذایی بین مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر در این شهرستان خبر داد.
علی اصغر اسدی اجناس هر سبد غذایی را شامل برنج، گوشت، قند، حبوبات، چایی و روغن نام برد و گفت: ارزش هر سبد غذایی 100 هزار تومان است که در مجموع این تعداد سبد غذایی 100میلیون تومان هزینه در برداشته است.
* نمازخانه و خانه قرآن روستای باب الحکم از تواقع بخش انابد بردسکن افتتاح شد. در این مراسم که فرماندار بردسکن به همراه معاونت فرمانداری، بخشدار انابد و جمعی از مسئولان و خیرین حضور داشتند سیدعلی حسینی رئیس شورای اسلامی روستای باب‌الحکم گفت: این مکان مقدس به همت خیر خانم قادری و مسئول خانه خیریه قائم چیذر تهران ساخته شده است. وی زیربنای این مرکر قرآنی را 65 مترمربع اعلام کرد و گفت: برای ساخت این مکان مقدس 14 میلیون تومان توسط این خیر هزینه شده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
خیرین گلستانی 20 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی اهدا کردند.
رقیه رحمانی مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در آیین جشن گلریزان بهزیستی که با هدف تأمین مسکن مددجویان برگزار شد، خیرین گلستانی مبلغ سه میلیارد ریال کمک نقدی و سه قطعه زمین به ارزش 17 میلیارد ریال را به این امر خیر اهداء کردند.
وی قدردانی از کمک‌های خیرین در ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی افزود: دو قطعه از این زمین‌ها در شهر گرگان و یک قطعه نیز در شهر کلاله است که خیرین آن را برای احداث مسکن مددجویان اهداء کرده‌اند.
رحمانی هم چنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه اداره کل بهزیستی گلستان و مجمع خیرین مسکن‌ساز استان گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است 120 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در گنبدکاووس احداث شود.
وی افزود: هزینه پیش‌بینی شده برای هر واحد 260 میلیون ریال است که 200 میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و 60 میلیون ریال نیز توسط خیرین و بهزیستی تأمین خواهد شد. مدیرکل بهزیستی گلستان همچنین با تأکید بر ضرورت مشارکت خیرین در برنامه‌های این نهاد گفت: بهزیستی بدون مشارکت خیرین نمی‌تواند خدمات مطلوبی به جامعه هدف خود داشته باشد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
کارشناس مسئول «ایدز» مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی، از شناسایی و ثبت 234 فرد آلوده به ویروس «ایدز» در این استان خبر داد.
نرگس محمدصالحی با بیان اینکه این تنها بخش محدودی از موارد موجود است گفت: 85 درصد از بیماران «ایدزی» شناسایی شده در استان مرکزی مردان و 15 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: 60 درصد بیماران «ایدزی» در اراک، 14 درصد در ساوه و بقیه در سایر شهرهای استان سکونت دارند.
این کارشناس مسئول یادآور شد: بیشترین بیماران ثبت شده «ایدزی» استان، در گروه سنی 25 تا 45 سال هستند که این لزوم افزایش آگاهی پیشگیری در سنین جوانی را گوشزد می‌کند.
وی در مورد چگونگی و عوامل ابتلا به این بیماری تصریح کرد: 69 درصد از افراد ایدزی استان از طریق مصرف سرنگ مشترک، 18 درصد از ارتباط جنسی نامطمين، دو درصد از راه خون وفرآورده‌های خونی آلوده، دو درصد از مادر به کودک و بقیه از روش‌های نامعلوم آلوده شده‌اند.
نرگس محمد صالحی در مورد چگونگی شناسایی افراد آلوده افزود: افراد شناسایی شده، اغلب از طریق دیده‌بانی زندان‌ها و یا اهدای خون شناسایی شده‌اند و ممکن است در لایه‌های پنهان این بیماری در جامعه ترکیب و روش‌های انتقال با آمارهای ثبتی متفاوت باشد.
وی تاکید کرد: ایدز تهدید خاموش برای سلامت جامعه است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
شبکه فوریت‌های دارویی با هدف سهولت دسترسی بیماران به ويژه بیماران خاص به داروی مورد نیاز در اهواز افتتاح شد.
این شبکه با دریافت درخواست کمبود دارویی بیماران از طریق شماره تلفن 1490 و ارجاع آن به داروخانه‌های عضو این شبکه از طریق پیامک، در صورتی که داروی موردنظر در آن داروخانه موجود باشد، با اولویت منطقه جغرافیایی به بیمار اطلاع می‌دهد.
بیماران خوزستانی می‌توانند برای عضویت در این شبکه عدد یک را به سامانه پیامک 30004848000234 ارسال کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10