(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 02 شهریور 1392 - شماره 20573

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... خلع سلاح نمی‌شویم (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
فرمایش (گفت و شنود)
روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست: پیشرفت‌های استراتژیک ایران نفوذ آمریکا را در منطقه کاهش داده است
گمانه‌ها درباره جانشین سلطانیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
هافینگتون پست: توانایی موشکی، نقطه قوت تهران در مذاکرات هسته‌ای است
در آغاز هفته دولت صورت می‌گیرد
ادای احترام رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به مقام امام راحل(ره)
مگر شما برای تغییر دولت خون به پا نکردید؟! (خبر ویژه)
خروج از حاکمیتی‌ها از در پشتی به ارشاد برمی‌گردند؟! (خبر ویژه)
معاون اول روحانی یا دلباخته خاتمی؟! (خبر ویژه)
کمرنگ شدن نقش وزیر کشور در انتخاب استانداران (خبر ویژه)
 


از امروز هفته دولت در حالی آغاز می‌شود که دولت یازدهم اعلام داشته عزم خود را جزم کرده تا اولویت اصلی کشور یعنی حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار قرار داده و با برنامه‌ریزی و تلاش همه‌جانبه تحقق این خواسته بحق رهبری و آحاد مردم را جامه عمل بپوشاند.
از همین روی، چند روز پیش دولت جدید در اولین نشست کابینه بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تمرکز کرد و اولین مصوبه دولت در راستای تامین کالاهای اساسی مردم بود.
رئیس‌جمهور محترم نیز در آن جلسه تاکید کرد که اولویت همه اعضای دولت، بهبود معیشت مردم است.
پیش از آن مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم هم با رای بالا به تیم اقتصادی دولت در جلسه رای اعتماد، نشان دادند خواستار تعامل با دولت یازدهم در جهت اولویت اصلی کشور و حل مشکلات اقتصادی هستند.
در همین راستا، قوه قضائیه نیز بر همکاری و تعامل بر دولت تاکید کرده و مقامات ارشد این قوه بخصوص بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید ویژه دارند.
انتشار احکام قطعی گروهی از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران و صدور احکام سنگین و قاطعانه حبس ابد، جزای نقدی میلیاردی و رد مال در این باره را می‌توان نشانه‌ای از آمادگی دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست که بدون تردید نقش موثری در حل مشکلات اقتصادی خواهد داشت. چرا که سلامت و امنیت اقتصادی در گرو برخورد با اختلاس‌گران، باندهای مافیایی اقتصادی و غارتگران بیت‌المال و حقوق مردم است این برخورد در صورتی که با قاطعیت انجام پذیرد در نقطه مقابل خود، بستر و چرخه فعالیت اقتصادی سالم و حلال را برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم می‌آورد.
با این حساب و در شرایطی که هر سه قوه قول داده‌اند تا با تعامل با یکدیگر همه انرژی‌ها و ظرفیت‌ها را به سوی اولویت اصلی کشور سوق دهند آنچه که خطرناک است و می‌تواند خدای ناکرده پاشنه آشیل این عزم مبارک قوا و نهادهای کشور باشد، غفلت از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن است که پروژه منحرف کردن اولویت اصلی کشور را تدارک و ساماندهی کرده است.
بی‌تردید پروژه توطئه‌آمیز دشمن در اتاق‌های فکر آمریکایی- صهیونیستی به منظور به حاشیه راندن اولویت اصلی کشورمان طراحی شده و ابعاد پنهان و محرمانه‌ای دارد که بطور مشخص زندگی مردم را نشانه گرفته است.
اما رصد آشکار رفتار و گفتار حریف در جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی حاکی از آن است که این جنگ تنها در حوزه تشدید تحریم‌ها و افزایش فشارهای اقتصادی نیست. بلکه مکمل آن طراحی و تعبیه یک جنگ نرم اقتصادی است. شواهد و قرائن به وضوح نشان می‌دهد این جنگ نرم اقتصادی مبتنی بر عملیات‌های روانی و رسانه‌ای حریف بر ضد جمهوری اسلامی است که در این میان برنامه‌ها و اراده دولت یازدهم در حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم را نشانه رفته‌اند.
به عبارت روشن‌تر، دشمن پس از شکست در انتخابات 24 خرداد که دل به «کاهش مشارکت» و «چالش در رقابت» بسته بود و امید داشت انتخابات ایران را به نقطه‌ای برای امتیازگیری از نظام تبدیل کند؛ اکنون می‌خواهد برنامه اصلی دولت که ترجمان تأکیدات رهبری و خواسته بحق مردم است را با عملیات روانی و رسانه‌ای مورد هدف قرار بدهد.
اکنون سؤالی که به میان می‌آید این است که این عملیات روانی و رسانه‌ای در چه قالبی پیش کشیده می‌شود؟ چگونه و با چه سناریویی خط تأثیرگذاری بر ذهن مسئولان اجرایی و مقامات ارشد دولتی دنبال می‌شود؟ از چه دالان‌ها و کانال‌هایی عده‌ای را در داخل به بازی می‌گیرند تا جدول دشمن را پرکنند؟
روش‌ها و شیوه‌های منحرف کردن دولت یازدهم از جهت‌گیری اصلی کشور و تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به چه صورت خواهد بود و پمپاژ رسانه‌ای آن چگونه کلید خواهد خورد؟ در این باره گفتنی است که؛
1- هدف عملیات روانی و رسانه ای دشمن که طی هفته‌های اخیر اوج گرفته و بصورت زنجیره‌ای و هماهنگ شده بروز و ظهور کرده است منفعل کردن تیم اقتصادی دولت یازدهم در تحقق حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.
گزارش‌ها و اخبار جهت‌دار بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا، العربیه تا صدها سایت ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین بر این محور تمرکز دارد که القاء نماید دولت جدید در حل مشکلات اقتصادی با بن‌بست روبرو شده و علت آن تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده و گزنده آمریکا بوده است.!
در این عملیات روانی و رسانه ای اثر تحریم‌ها بر بروز و ظهور مشکلات اقتصادی در مقیاسی غیرمنطقی به تصویر کشیده می‌شود که با واقعیات اقتصادی و نظرات کارشناسی همخوانی ندارد.
ناگفته پیداست که تحریم‌های وحشیانه غربی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی سبب شده تا برخی مشکلات اقتصادی در کشور بوجود آید ولی دشمن با عملیات روانی و رسانه‌ای و بزرگ‌نمایی می‌کوشد اثر تحریم‌ها را چند برابر آنچه واقعا هست القاء کند.
نتیجه و خروجی این عملیات روانی و رسانه‌ای این خواهد بود که دولت و بخصوص تیم اقتصادی، پیشاپیش احساس کند که خلاقیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی بی‌فایده بوده و حل مشکل در جای دیگری است.
ظاهرا دولت یازدهم مغلوب این بازی روانی و عملیات رسانه‌ای دشمن نشده است و حتی در اولین جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور محترم با هوشمندی اعلام کرد که تیم اقتصادی دولت در هفته 2 بار تشکیل جلسه خواهد داد تا برای تمامی مشکلات به جزئیات و در نهایت دقت برنامه‌ریزی کند.
2- حریف در پروژه عملیات روانی و رسانه‌ای خود به دنبال آن است که با فضاسازی جا بیندازد راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، نه در عرصه «اقتصاد» که در پهنه «سیاست خارجی و دیپلماسی» است.
این فضاسازی که با پمپاژ سنگین رسانه‌ای دشمن مقارن شده است تلاش می‌کند بر ذهن مسئولان قوه اجرایی کشورمان اثر بگذارد که حل مشکلات اقتصادی برعهده دیپلمات‌ها است و اقتصاددانان باید چشم انتظار آنها باشند.
البته یکی از معانی روشن این تکاپوی دشمن آن است که بقبولاند تحریم‌ها خارج از تصورات و ارزیابی‌های اقتصادی اثر کرده و راه‌حل این است که برای توقف تحریم‌ها، ایران از حقوق مسلم خود کوتاه بیاید.
این ادعای بزرگ و بدون سند در حالی است که برخی رسانه‌های آمریکایی مانند واشنگتن‌پست اعتراف دستگاه‌ها و مقامات امنیتی کاخ سفید را به بیرون درز دادند که؛ «تحریم‌ها نتوانسته التهابات اقتصادی تا سرحد ناآرامی‌های اجتماعی ایجاد کند و رهبران ایران نیز رفتار و محاسبات‌شان تغییر نیافته است.»
3- لایه دیگری از عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن برای منحرف کردن دولت در حرکت به سوی حل مشکلات اقتصادی این است که دستور کارهای فرعی و بعضا جعلی را در فضای رسانه‌ای و مجازی برجسته ‌کند.
به عنوان نمونه این روزها رسانه‌های بیگانه و معاند از دویچه‌وله تا واشنگتن‌پست و ده‌ها سایت و رسانه به اصطلاح حقوق بشری، تلاش می‌کنند تا حرکت دولت را به سمت و سوی مسائل حاشیه‌ای و جنجالی بکشانند.
عجیب نیست که واشنگتن‌پست طی گزارشی و در اقدامی مداخله‌جویانه در امور کشورمان، اولویت دولت را آزادی برخی از محکومان قضایی القاء می‌کند که به صورت قانونی و در فرآیند آیین دادرسی محاکم، محاکمه و مجازات شده‌اند.
پیشنهادهایی چون تاسیس وزارتخانه زنان و معاونت اقوام در کابینه یازدهم از سوی رسانه‌های ضد انقلاب در همین راستاست.
4- متاسفانه جماعتی در داخل آدرس‌های حریف را پیگیری کرده و جدول دشمن را پر می‌کنند که همپوشانی برخی از مطالب نشریات زنجیره‌ای با محتوا و سوژه‌های رسانه‌های بیگانه جای شرم و ندامت دارد.
بدون کمترین تردیدی باید گفت این جماعت نمی‌توانند- بخوانید صلاحیت ندارند- یار رئیس جمهور و دولت محترم باشند.
نگاه این جماعت که به شواهد و قرائن غیرقابل انکار پیوست می‌باشد تنها بر این است که منفعلانه و عجزآلود دل به بیرون ببندند این در حالی است که حل مشکلات اقتصادی به عنوان اولویت اصلی کشور در گرو تولید و تحرک اقتصادی و بکارگیری مدیریت خلاقانه و جهادی و عزم ملی است.
به تعبیر راهگشای رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس دولت یازدهم، «باید هرچه می‌توانیم خود را در داخل مقتدر کنیم و دل به بیرون نبندیم چرا که هرکس به بیرون دل ببندد وقتی با فشارها مواجه می‌شود خلع سلاح می‌شود.»

حسام‌الدین برومند

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* آقای روحانی اولین برنامه دولت را کنترل تورم و گرانی و بهبود معیشت مردم قرار داده‌اند امیدوارم با انتخاب مدیران بی‌حاشیه، در این امر خداپسندانه موفق باشند. اما اگر دولت گرفتار مسائل سیاسی و جناحی افراد جدید‌الورود گردد، مطمئنا وقت و زمانی برای رفع مشکلات مردم باقی نخواهد ماند.
نصیری از مشهد مقدس
* وزیر محترم اطلاعات بدون مشورت با سیاستمداران و دلسوزان نظام و فی‌البداهه فراخوان به اپوزیسیون خارج از کشور آن هم در هفته اول شروع به کارش می‌دهد و به نوعی عفو عمومی به کسانی که مهر خیانت بر چهره دارند می‌دهد. ای کاش به جای این حرکت ناموزون اعلام بیزاری و برائت از غلط انجام شده را از آنها می‌خواست.
طالعی
* یکی از نمایندگان دوره ششم مجلس گفته هاشمی خار چشم افراطیون است. در جواب ایشان باید گفت قاعدتا افراطیون باید خود شما نمایندگان مجلس ششم باشید. که با عالیجناب سرخ‌پوش خواندن آقای هاشمی، ایشان را ترور شخصیت کردید، به مجلس راه ندادید و خلاصه کاری کردید که مجلس ششم به عنوان یک لکه ننگ به پیشانی نظام باقی ماند.
سوری از تهران
* این همه هجمه علیه روزنامه کیهان که با خبررسانی و تحلیل رویدادها سهم قابل توجهی در هوشیاری مردم دارد بی‌دلیل نیست. کیهان حکم دیده‌بان انقلاب را پیدا کرده پس دشمن دارد. دشمن هم دشمنی می‌کند.
1969---0936
* هر گاه سایت فتنه‌گر انتخاب را مطالعه می‌کنم امکان ندارد که علیه آقای شریعتمداری مطلبی منعکس نکرده باشد. برای ما رزمندگان حمله این سایت فتنه‌گر به ایشان باعث افتخار است و آن را نشانه درستی راهمان می‌دانیم که کیهان دنبال می‌کند. اگر اهل فتنه آمریکایی-اسرائیلی از کیهان تعریف می‌کردند نگران‌کننده بود. گویی نوک قلم کیهان بر قلب سیاه اصحاب فتنه می‌نشیند.
قلی زاده از زنجان
* دهن‌کجی آقای احمدی‌نژاد به مجلس در قضیه مشایی یادمان نرفته است. از نمایندگان مجلس می‌خواهیم از هم‌اکنون جلوی این گونه رفتارها را بگیرند. از آقای روحانی بپرسید این بود جواب همکاری مجلس با دولت در رای اعتماد به وزرا؟!
حکیمی
* قرار دادن اشتباه چند مامور در اداره بازداشتگاه کهریزک در کنار برنامه عملیاتی چندین ماهه با هدف براندازی نظام با آن همه خسارت مادی و معنوی که روی دست کشور گذاشت قیاس مع‌الفارق و نوعی مغالطه می‌باشد چه بسا با این ساده‌اندیشی راه نفوذ فتنه‌گران در پست‌های مدیریتی باز بشود و موجب آتش فتنه در آینده گردد.
4870---0913
* کسانی که می‌گفتند مجلس در راس امور است حالا که پیام مجلس را در مورد فتنه‌گران شنیدند چرا باز هم از وزرایی که به همین دلیل رای نیاوردند حمایت می‌کنند؟
7543---0912
* انتصاب آقای نجفی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی علاوه بر دل‌سرد نمودن اهالی فرهنگ زیبنده کشور متمدنی مثل ایران نیست کاش مجلس تسامح نمی‌کرد و برخی وزرا با رای ناپلئونی تایید نمی‌شدند. به آقای روحانی عرض می‌کنم حلقه انحرافی در دور دوم دولت دکتر احمدی‌نژاد خودش را نشان داد، شما مراقب باشید در همین اول کار گرفتار این حلقه انحصاری نشوید.
8995---0912
* آقای روحانی ریاست محترم جمهوری هفته گذشته در مصاحبه خویش اعلام کردند بی‌سامانی قیمت دارو در کشور، از طریق اختصاص ارز مرجع سامان پیدا می‌کند ولی در عمل چنین اتفاقی نیفتاده بلکه قیمت فعلی دارو در بازار به سه برابر افزایش یافته است. پس تاثیر این مصاحبه‌ها را در کجا باید ببینیم.
دکتر طوسی‌زاده از اصفهان
* چرا رئیس بنیاد شهید و ایثارگران انتخاب نمی‌شود تا نسبت به پرداخت حقوق ایثارگرانی که بیش از دو دهه انتظار دریافت حق ایثارگری خود را دارند اقدام نماید.
یک هموطن
* با تشکر از نیروی انتظامی در مورد پلاک ویژه جانبازان، درخواست می‌شود به جای آرم ویلچر روی پلاک همان‌طور که در اسناد راهنمایی و رانندگی آمده از حرف «ژ» استفاده نمایند. وضعیت فعلی انعکاس خوبی در جامعه ندارد.
6081---0912
* از مسئولین استان مرکزی انتظار می‌رود فکری به حال وضعیت وخیم آلودگی هوای کلان شهر اراک نمایند که وضعیت آن بسیار بغرنج و غیرقابل تحمل است.
7641---0918
* از کسبه لاله‌زار تقاطع خیابان جمهوری اسلامی هستیم. گلایه ما مربوط به تخریب غیرفنی و کارشناسی نشده ساختمان سینما ارم در خیابان لاله‌زار است. افرادی که مجوز تغییر کاربری این ساختمان را گرفته‌اند هیچ توجهی به ساختمان‌های اطراف ندارند. هر لحظه امکان وقوع حادثه خسارت بار جانی و مالی وجود دارد. تعجب می‌کنیم که مسئولین شهرداری چرا به وظیفه قانونی خود در این مورد عمل نمی‌کنند.
تعدادی از کسبه خیابان لاله‌زار
* طوری شده که برای تهیه داروهای معمولی هم باید از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته شود. به نظر می‌رسد یک عده به بهانه تحریم دنبال سوءاستفاده و کسب درآمد از راه غیرقانونی هستند.
6654---0914
* ساخت پل شهرستان تالش بیش از حد به طول انجامیده نظر به اینکه هر روز در این مسیر ترافیک سنگینی به وجود می‌آید. درخواست تسریع در ساخت این پل را داریم امیدواریم مساعدت بشود.
5908---0912
* مجلس تصویب کرده به خانم‌هایی که زایمان می‌کنند 9 ماه و به همسران آنها دو هفته مرخصی داده شود ولی در عمل اجرا نمی شود چرا؟
7306---0936
* پیشنهاد می‌کنم دولت با قید قیمت املاک مسکونی، تجاری و کشاورزی در حاشیه قبوض آب و برق، گاز و تلفن مانع از افزایش لجام گسیخته قیمت‌های فروش و اجاره ملک بشود. این کار شدنی است و در صورت اجرا کمک بزرگی به مردم می‌شود.
4819---0916
* در جاده‌های سیاهکل و دیلمان در استان گیلان دو مشکل وجود دارد اول اینکه خط‌کشی وسط جاده کامل نیست در نتیجه به هنگام مه‌آلود بودن جاده رانندگی با خطر همراه است. مشکل دوم مربوط به قسمت‌های تعریض شده جاده می‌شود که آسفالت‌ آنها از بین رفته است.
آب‌پیکر
* در مراجعه‌ای که به دیوان عدالت اداری داشتم از کثرت مراجعین متحیر شدم، در کنار جذب تعداد 1000 قاضی در قوه قضائيه لطف کنید نسبت به توسعه کمی دیوان عدالت اداری یعنی راه‌اندازی شعبات این دیوان در شهرستان‌ها نیز اقدام نمایند تا مثل الان همه مراجعات متمرکز در دیوان عدالت اداری تهران نشود.
صباری

 


گفت: آقای هاشمی رفسنجانی گفته است؛ «مردم در انتخابات اخیر کاری کردند که در کشورهای دیگر برای آن باید خون‌ها ریخته شود»!
گفتم: مگر همین مردم در انتخابات 88 همین کار بزرگ را با دامنه خیلی فراتر انجام ندادند، چه کسانی در آن سال چون نامزد خودشان رأی نیاورده بود، دست به آشوب و بلوا زدند و خون مردم بی‌گناه را به زمین ریختند؟!
گفت: ایشان گفته است، شرایط امنیتی در سال‌های گذشته همه مردم را تلخکام کرده بود!
گفتم: چه کسانی با قتل و ضرب و شتم مردم کوچه و بازار و آتش زدن اتوبوس و مسجد و برهم زدن عاشورای حسینی(ع) و پاره کردن عکس امام(ره) و شعار به نفع آمریکا و اسرائیل دست به ناامنی زده بودند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! ایشان به این سؤالات پاسخی نداده‌اند.
گفتم: ناصرالدین شاه در سفرنامه خود نوشته بود؛ نزدیک بندر انزلی که رسیدیم یک کشتی عجیب دیدیم و تعجب کردیم که این کشتی مال چه کسی است ولی بعدا به یادمان آمد که تهیه این کشتی را خودمان فرمایش داده بودیم!

 


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله‌ای نوشت: روند پیشرفت‌های استراتژیک ایران سیاست‌های امپریالیستی آمریکا در جهان را به شکست کشانده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مقاله روزنامه صهیونیستی جروزالم پست آمده است: تحلیلگران سیاسی معتقدند روند تجاوزات و دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای خاورمیانه از آنجا اوج گرفت که «جمهوری اسلامی ایران» پس از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله خود روند پیشرونده‌ای را در منطقه آغاز نمود. این پیشرفت‌ها هم در زمینه استراتژیک بوده و هم زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و علمی. همین موضوع واشنگتن را بر آن داشته تصمیمی برای کنترل نامحسوس وقایع منطقه از نزدیک داشته باشد. بهترین راه کنترل حضور در کشورهایی است که با ایران هم مرز هستند.
در ادامه این مقاله آمده است:‌ در سال‌های بعد، قدرتمندی ایران به همین موارد منتهی نشد. همکاری و مشارکت نزدیک تهران با حزب‌الله لبنان، حماس در فلسطین، دولت سوریه و تعدادی دیگر از دولت‌های منطقه و جهان موجب تقویت جبهه ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی گردید. این جبهه که اکنون به - جبهه مقاومت- شهرت دارد بارها از سوی کشورهای غربی مورد تهاجم لفظی قرار گرفته و حتی ایران در دوران ریاست جمهوری بوش بعنوان «محور شرارت» نام گرفت.
در پایان این مقاله آمده است: سال 2009 فرا رسید و «باراک اوباما» بعنوان فردی جوان، ایده‌آل‌گرا و مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شد. وی نخستین فرد دورگه‌ای بود که رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود. اوباما سیاست «تغییر» را شعار انتخاباتی خود قرار داد و توانست خیل عظیمی از منتقدان سیاست‌های جنگ‌افروزانه و خشن بوش را به خود جذب کند. تحول در سیاست‌های بین‌المللی کاخ سفید و راهنمایی وقایع دموکراتیک دنیا بطور غیرمستقیم از دیگر ادعاهایی بود که اوباما برای فریب رای‌دهندگان آمریکایی از آن استفاده کرد. این ادعاها با فاصله کمتر از چهار سال بر همگان روشن شد. افغانستان و لیبی نمونه‌های بارزی از شکست اظهاراتی بود که برای اوباما تنها در حد «شعار» باقی ماند و وی هرگز نتوانست آنچه در سخنرانی‌ها بیان می‌نماید اجرا کند. سخنان وی همواره از آرامش، صلح و دموکراسی در دنیا حاکی است اما عملا چیزی جز جنگ و مداخله و خونریزی از سیاست‌های آمریکا دیده نشده است.

 


در حالی که 10 شهریورماه ماموریت علی‌اصغر سلطانیه به عنوان نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به اتمام می‌رسد رسانه‌های خبری گمانه‌زنی‌های خود را درباره جانشین سلطانیه آغاز کرده‌اند.
سلطانیه در گفت‌و‌گو با ایسنا با تائید خبر پایان ماموریتش در وین گفت: 10 شهریور پایان ماموریتم در وین است و به کشور بازمی‌گردم و افتخار می کنم که به عنوان سرباز کوچک خط‌مقدم انجام وظیفه کردم و این خدمت را مدیون اعتماد و حمایت مردم کشورم و مقامات عالی هستم.
وی افزود: برای انجام وظایف دیگر از هر کجا که باشد با خوشحالی به وطنم بازمی‌گردم.
سلطانیه دانش‌آموخته دانشگاه ایالتی یوتا در رشته فیزیک هسته‌ای است که از اردیبهشت 1385 به عنوان نماینده ایران در آژانس بین‌المللی اتمی و دیگر سازمان‌ها از سوی دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت منصوب شد.
تکذیب انتصاب سفیر ایران در مسکو به جای سلطانیه
در حالی که سایت خبری صدای روسیه به نقل از منابع نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از انتصاب محمدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه به جای سلطانیه خبر داده بود، خود سجادی در گفت‌وگو با فارس اخبار منتشر شده مبنی بر انتصابش به عنوان نماینده دائم ایران در آژانس را تکذیب کرد.
وی با بیان این که موضوع هسته‌ای تخصص من نیست، گفت: نمی‌دانم چه منبعی چنین اظهاراتی را بیان کرده است.
یک احتمال دیگر
برای گزینه جایگزینی‌سلطانیه
گفته می‌شود رئیس اداره خلع سلاح وزارت امور خارجه نیز یکی از گزینه‌هایی است که از وی به عنوان جانشین علی‌اصغر سلطانیه در رسانه‌ها یاد می‌شود.
رضا نجفی فعالیت‌های بسیاری در حوزه خلع‌سلاح و عدم اشاعه در سازمان ملل و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است.
احتمال این جایگزینی تا آنجا قوت یافته که گفته می‌شود حکم نجفی صادر شده و وی 20 روز است که به وین رفته است.
وی از جمله کارشناسان و مسئولان وزارت خارجه است که در کمیته اصلی کنفرانس بازنگری در معاهده ان‌.پی.تی که اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، شرکت داشت.

 


نشریه هافینگتون پست در تحلیلی تأکید کرد استراتژی کلان تهران ایجاد توانایی دفاعی قدرتمند برای مقابله با تهدیدات خارجی است و پیشرفت سریع برنامه موشکی و فضایی، اعتماد به نفس این کشور را در مذاکرات هسته‌ای تضمین می‌کند.
روزنامه هافینگتون پست در تحلیلی به رابطه بین پیشرفت‌های موشکی و فضایی کشورمان و مذاکرات هسته‌ای پرداخته و هر دو این فعالیت‌ها را در چارچوب طرح کلان استراتژی دفاعی کشور برای مقابله با تهدیدات خارجی خواند.
هافینگتون پست نوشت: ایران همواره بر اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای خود تأکید کرده است. تحریم‌های بین‌المللی شدید علیه ایران نشان می‌دهد که مذاکرات به شکست انجامیده است و جامعه بین‌الملل موضع ایران را باور نکرده است.
هافینگتون پست با طرح این سؤال که «آیا برنامه هسته‌ای یکی از کارت‌های تهران برای بازی با قدرت‌های غربی نیست؟» اینگونه نتیجه‌گیری می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران پوششی برای پیشبرد برنامه واقعی ایران و در پاسخ به این مسئله است که ایران هرگز احساس امنیت و پذیرش از سوی غرب نداشته است. استراتژی تهران ایجاد توانایی دفاعی قدرتمند برای حمایت و دفاع از خود در برابر تهدیدات خارجی بوده است.
به نوشته این روزنامه ایران باتمرکز بر توسعه قابلیت‌های فضایی و موشکی خود به دنبال تأمین امنیت خود است. ایران 8 سال پیش با پرتاب اولین ماهواره خود نهمین کشور جهان شد که توانایی پرتاب ماهواره به فضا را دارد. علی‌رغم افزایش فشارها بر اثر تحریم‌ها، ایران همچنان در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فضایی و موشکی خود است. در حالی که غرب تمرکز زیادی بر موضوع هسته‌ای این کشور کرده است تکنولوژی موشکی ایران اکنون به روز شده است و توانایی پرتاب موشک‌های با برد کوتاه و بلند را کسب کرده است.
به گزارش تسنیم این نشریه در تحلیل خود نوشت: گزارشات حاکی از نگرانی واشنگتن نسبت به آزمایش موشک‌های بالستیک و قاره‌پیما توسط ایران در سال 2015 حکایت دارد، اما اکنون دیر شده است و ایران این توانایی را کسب کرده است. اما شاید زمان همکاری کامل ایران و مذاکره با غرب درباره موضوع هسته‌ای فرا رسیده باشد. آنچه که ایران طی این سال‌ها انجام داده تنها، حفظ و حمایت از حکومت و کشور در مقابل تهدیدات احتمالی خارجی بوده است و اکنون تهران با تکیه بر قدرت موشکی خود به حد کافی در این باره مطمئن شده است. این اعتماد به نفس می‌تواند ایران را در مذاکرات هسته‌ای برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش یاری کند.

 


امروز با ادای احترام رئیس جمهور اسلامی ایران و اعضای هیئت دولت به مقام شامخ امام خمینی(ره) هفته دولت آغاز می‌شود.
روز شنبه حجت‌الاسلام حسن روحانی و اعضای هیئت دولت علاوه بر ادای احترام به مقام حضرت امام(ره) بر سر مزار شهیدان باهنر، رجایی و شهید بهشتی نیز حضور خواهند یافت.
هفته دولت (گرامیداشت 8 شهریور، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر) از امروز به مدت یک هفته به منظور گرامیداشت دستاوردهای دولت آغاز می‌شود.

 


«مردم در انتخابات ایران کاری کردند که در کشورهای دیگر برای آن باید خونها ریخته شود.»
این مطلب را هاشمی‌رفسنجانی در مراسم روز پزشک در تالار وزارت کشور عنوان کرد. وی هر چند در آغاز سخنانش گفته بود قصد ندارد سخنان سیاسی بزند، اما با تغییر موضوع جلسه به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: مردم خسته شده بودند؛ به هر دلیلی طبقات مختلف مردم خسته شدند و خودشان مسئله را حل کردند. همه کار من این بود که در همین ساختمان اسم نوشتم برای انتخابات و یک کلمه هم مصاحبه هم نکردم نه تبلیغی و نه حرفی. حتی ستادها بعداً شروع به کار کردند.
هاشمی گفت: بعد از ثبت‌نام من در انتخابات اس‌ام‌اس آمد که تو صوراسرافیل درست کردی، حتی در روستاها هم مردم امیدوار شده‌اند. اما این انتخابات کار مردم بود.
وی در عین حال گفت: مردم به دلیل مسائلی در زندگی‌شان به نتیجه رسیده بودند که باید تغییری بوجود آید. تغییر نه در نظام، مردم به نظام و ولایت علاقمندند. اسلام را دوست دارند، تشیع را دوست دارند. اما می‌خواستند در شرایط زندگی و معیشتی و روابط خارجی تغییراتی بوجود بیاید. و از طرفی مسائل امنیتی که موجب ناراحتی بود پس از جهات مختلف تغییر می‌خواستند و کارشان را کردند.
هاشمی‌رفسنجانی گفت: شرایط امنیتی که ایجاد شده بود حتی مردمی که مشکل مالی برای زندگی نداشتند را با تلخکامی مواجه کرد.
وی در ادامه گفت: باید قدر این مردم را دانست. مردم ما کاری کردند که در کشورهای دیگر برای رسیدن به آن باید خونها ریخته شود، اما مردم فقط در ایران چند ساعت در انتخابات شرکت کردند و تغییر بوجود آمد. وقتی مردم دیدند من از میدان در رفتم آنها راه خود را ادامه دادند. اکنون مردم باید قدر این دستاورد خود را بدانند زیرا آنها کار بزرگی کردند. نظام هم به خوبی با این رای مردم همراهی کرد. رهبری هم گفتند رای حق‌الناس است و همین نشان داد به مسئولان که اگر بخواهند دخالتی بکنند حقی گردنشان می‌افتد. همین حرف یعنی در دوره‌های آینده هم امیدواریم انتخابات سالم برگزار شود.
هاشمی همچنین در دیدار گروهی مردم از استان کهگیلویه با اشاره به حماسه انتخابات اظهار داشت: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند.
وی به قداست و ارزش حق‌ا‌‌‌لناس در نزد خداوند اشاره کرد و به عنوان مصداق خاطرنشان کرد: در زمان حضرت موسی(ع) فردی که ادعای پیامبری داشت و گروهی را منحرف کرده بود پس از پشیمانی از عملکرد خود نزد حضرت موسی رفت و درخواست عفو از خداوند کرد. به حضرت موسی ندا آمد این شخص باید همه کسانی را که بدست وی منحرف شده‌اند را از گمراهی نجات دهد تا عفو شود.
وی افزود: حال اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.
این اظهارات آقای هاشمی البته حکم علیه خویش و به مصداق «اعتراف العقلاء علی انفسهم» است. چه اینکه رای مردم به رقیب وی در سال 84 و تثبیت و تکرار آن در سال 88 نیز رای به تغییر و اعلام انزجار از یک جریان- به تعبیر آقای هاشمی- بود اما عملکرد دانسته و ندانسته آقای هاشمی و طیف مدعی حمایت از وی باعث اردوکشی خیابانی و ایجاد آشوب و فتنه در کشور شد که اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت ملت هوشیار ایران نبود حتماً کشور را به درون پرتگاه ساخته شده از سوی سازمان فتنه خارجی و داخلی سوق می‌داد.
ثانیاً انصاف و عدالت و کرامت به این است که رای مردم همواره و در کشورهای مختلف فارغ‌ از اینکه مورد پسند یا ناپسند وله یا علیه ناظر سیاسی باشد، محترم شمرده و تکریم شود، نه اینکه یک بار تمجید و یکبار- ولو در مقیاس 25 میلیون نفر- زیر پا گذاشته و علیه آن اغتشاش ترتیب داده شود. در واقع جریان فتنه از آغاز دولت احمدی‌نژاد بنای تخریب و زمین زدن وی را داشت و در این باره از هیچ چیز دریغ نکرد و متاسفانه آقای هاشمی نیز در این مسیر از سوی همان جریان آلوده به بازی گرفته شد.
ثالثاً آقای هاشمی پیش از این خود را به رای مردم گذاشته و منطقاً نمی‌تواند رای 7/50 درصد رای‌دهندگان به دکتر روحانی را به نام خود مصادره کند.
رابعاً دخالت برخی اعضای خانواده آقای هاشمی در فتنه‌انگیزی‌های زنجیره‌ای و متعاقباً پیگرد حقوقی آنها را نباید به پای احساس ناامنی از سوی مردم نوشت و این در حالی است که همین افراد به انضمام سازمان فتنه، برای ماه‌ها فضا را برای زندگی مردم ناامن کرده و دشمنان نظام و انقلاب را برای هتاکی و ساختارشکنی، جسور کردند.
خامساً آقای هاشمی برای عمل به حدیث درستی که روایت کرده سزاوارتر است و حداقل جبران آن جفای بزرگ در حق کشور و نظام و مردم این است که صادقانه به مردم گفته شود نظام امانتدار رای مردم در سال 1392- آن هم با تفاضل 7/0 درصد یعنی 270 هزار رای- همان نظام سال 1388 است که در آن رئیس‌جمهور با 63 درصد آرا (25 میلیون رای) انتخاب شد اما برخی حب و بغض‌ها و همپیمان‌ها در کنار تحریک برخی اطرافیان باعث بی‌انصافی و تلخ کردن جشن انتخاباتی 40 میلیونی به کام مردم شد.
سادساً آقای هاشمی امروز ظاهراً با آقای ناطق‌نوری ائتلاف کرد.
اما در سال 1376 در خطبه‌های نمازجمعه- در حالی که خود رئيس دولت بود و انتخابات زیر نظر وزارت کشور وی برگزار می‌شد- به القای تقلب پرداخت و ناطق‌نوری را پیشاپیش بازنده انتخابات کرد. تکرار این روش غیراخلاقی و غیرقانونی باعث تحمیل هزینه‌های گزاف، کشور در سال 88 شد سؤال این است که آن هزینه‌ها چگونه قابل جبران است؟!

 


برخی مدیران وزارت ارشاد در دوران وزارت مهاجرانی که همزمان با استعفای وی و در حمایت از او استعفا داده بودند، قرار است در پست‌های کلیدی وزارت ارشاد منصوب شوند.
به گزارش جهان، علی مرادخانی که در زمان وزارت خاتمی در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تا دوره دوم اصلاحات مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده از جدی‌ترین گزینه‌های تصدی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده و از جمله مدیرانی است که همزمان با استعفای مهاجرانی از وزارت ارشاد به همراه تنی چند از مدیران منصوب مهاجرانی، استعفا کرد. مرادخانی به همراه کاظمی معاون هنری وقت، از جمله مدیرانی بودند که برای حمایت از مهاجرانی، از همکاری با وزیر جایگزین او (مسجدجامعی) امتناع کرده و با ارائه استعفانامه از وزارت ارشاد کنار کشیدند.
به گزارش جهان نیوز، از جمله اتفاقاتی که در دوره مدیریت او در دوره اصلاحات، موجب نگرانی صاحب‌نظران شد اعطای مجوز تولید آثار سخیف موسیقایی توسط مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که تاثیر بسیاری در تنزل موسیقی اصیل و گسترش آثار نازل داشت.
همچنین خبر رسیده که مهندس کاظمی معاون هنری زمان وزارت مهاجرانی نیز قرار است به عنوان معاون سینمایی منصوب شود.

 


رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم دیدار وزیر ارشاد با اهالی فرهنگ و هنر، دوبار به جای دکتر حسن روحانی، خاتمی را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد!
جهانگیری در بخشی از سخنانش در این دیدار گفت: گفتمانی که در دولت آقای خاتمی شکل گرفت با عنوان تدبیر و امید دو مؤلفه اصلی داشت که با شاخصه مختلفی شناخته می‌شدند. اینها پارامترهایی هستند که دولت آقای خاتمی نیز باید به آنها بپردازد.
پس از این سخنان برخی حاضران اسم دکتر روحانی را به زبان آوردند و اشتباه جهانگیری را به او متذکر شدند که معاون اول رئیس جمهور در واکنش گفت: 8 سال کار در دولت آقای خاتمی و 8 سال اخیر که در کنارشان بودم باعث بروز این اشتباهات می‌شود.
جهانگیری اما در ادامه سخنانش مجدداً اسم سید محمد خاتمی را به جای حسن روحانی به زبان آورد که چند نفر از حضار برای او کف زدند و جهانگیری گفت: اسم آقای خاتمی با شما گره خورده است. آقای روحانی سعی دارد به جای اینکه فرهنگ را دولتی کند، دولت را فرهنگی کند.
شایان ذکر است جهانگیری وزیر صنایع دولت اصلاحات و از افرادی است که همزمان به کارگزاران و حزب مشارکت نزدیک است. او در انتخابات اخیر قصد نامزدی داشت که به خاطر ثبت‌نام هاشمی منصرف شد و به ستاد انتخاباتی وی پیوست.
سرکردن جهانگیری در حال و هوای مدیریت خاتمی بی‌شباهت به ماجرای سریال طنز سلطان و شبان نیست. در یکی از دیالوگ‌های این مجموعه، شاه به سلطان بانو که زیادی به وزیر اعظم نزدیک شده بود و به شاه اعتنا نمی‌کرد می‌گوید ما نفهمیدیم شما سلطان بانوی مایید یا سلطان بانوی وزیر اعظم؟!

 


اختیار انتخاب استانداران از وزیر کشور به کمیته‌ای 4 نفره واگذار شده است.
یک سایت اصلاح‌طلب حامی دولت خبر داد که برای تعیین استانداران کمیته 4 نفره تشکیل شده است.
به گزارش روز نو، این کمیته متشکل از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، رضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و علی یونسی، معاون سیاسی امنیتی رئیس جمهور است که قرار است از میان گزینه‌های موجود استانداران سراسر کشور را انتخاب کنند و به هیأت وزیران معرفی کنند.
گفته می‌شود یونسی که با مخالفت‌های جدی برای تصدی وزارت کشور یا اطلاعات روبرو بود، در جایگاهی قرار گرفته که عملاً این دو وزارتخانه مهم زیر نظارت وی باشند.
مرور زمان نشان خواهد داد که آیا استقلال نظر وزرایی نظیر اطلاعات و کشور در درون کابینه محترم شمرده خواهد شد یا قرار است برخی مداخله‌های نامعقول که در دولت قبلی از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور وقت انجام می‌گرفت، این بار به شکلی دیگر بازتولید شود؟
یادآور می‌شود پیش از این در دولت اصلاحات نیز رسم بر این بود که برای اخذ رأی اعتماد از مجلس و حفظ وجهه ظاهری، ‌وزرایی نه چندان تابلو در عرصه افراط و تندروی معرفی شوند اما با تحمیل معاونان و مدیران تندرو به آنان، عملاً امور وزارتخانه‌هایی نظیر اطلاعات و کشور و... دست جریان تندرو بیفتد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10