(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 02 شهریور 1392 - شماره 20573

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
خطیب جمعه تهران: امیدواریم دولت بتواند مشکلات اقتصادی را حل‌کند
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
در روز پزشک اعلام شد
نقص در ارائه خدمات پزشکی مشکل اصلی پزشکی امروز
امام جمعه قم: دولت نباید فرهنگ و معنویت جامعه را در حاشیه قرار دهد
فردا برگزار می‌شود
مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی
هفته آینده؛ اعلام نتایج آزمون ارشد 92
به دست تروریست‌های تکفیری اتفاق افتاد
شهادت دومین مستندساز ایرانی در سوریه
بزرگترین میدان تاریخی کشور در اصفهان افتتاح شد
تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون و انتخاب رشته دانشگاه آزاد
شورای آتلانتیک: دولت اوباما باید به دنبال کاهش تنش با ایران باشد
مشاور رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح: دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف راه‌اندازی می‌شود
پس از 27 سال مادر شهید خرم‌جاه مزار فرزندش را زیارت کرد
با ساخت فیلم کوتاه دانش‌آموز مازندرانی آزادی آمریکایی را به چالش کشید
وزیر اطلاعات: کار در وزارت اطلاعات را با پابوسی امام رضا(ع) شروع کردم
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور: هنرمندان بسیجی گنجینه‌های گران‌قیمت انتقال ارزش‌ها هستند
آیت‌الله مظاهری در دیدار رئیس مجلس: مسئولان از فرصت کم‌نظیر اخیر برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنند
پایان سومین جشنواره مخترعان و مبتکران شمال غرب کشور
برداشت هندوانه‌ای که شبیه کدو تنبل است
ششمین کنگره ‌بین‌المللی قلب و عروق برگزار شد
   


حضرت امام خمینی (ره): ما همه زنده‌ایم برای احیای سنت پیغمبر‌‌اسلام(ص) و احیای قرآن‌کریم و باید دین خودمان را به اسلام ادا کنیم.
تا همه احکام اسلام جریان پیدا نکند، ما در راهیم.

 


امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند مشکلات را حل کند، گفت: امیدواریم دولت بتواند مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی کشور را حل کند.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران طی سخنانی با اشاره به تشکیل دولت یازدهم، اظهار داشت: هیئت دولت به حمدالله تشکیل شد و امیدواریم برای آنچه واقعا رضای خدا و صلاح کشور است، موفق شوند و بتوانند مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی کشور را حل کنند چرا که همه اینها به یکدیگر وصل هستند و در هم پیچیده شده‌اند.
وی با بیان اینکه همه باید به دولت کمک کنیم، گفت:‌ الحمدلله در مجلس و قوه قضائیه این هماهنگی وجود دارد و مردم و ملت هم باید به دولت کمک و از او حمایت کنند، چون این حمایت خیلی در عمل دولت به آنچه که می‌گوید، نقش دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع جهان اسلام و کشورهای اسلامی گفت: مشاهده می‌کنید که با کمال تاسف در مصر، سوریه و نقاط دیگر جهان مشکلاتی پیش آمده است، این مشکلات گرفتاری‌هایی هستند که چند نکته را به ما گوشزد می‌کند، نکته اول این است که بدانید دنیای کفر و دنیای اسلام اینچنین هستند، اسلام دشمن دارد، اینکه یک فرعونی می‌آید و به ملتی مانند ملت مصر خیانت می‌کند و بعد او را آزاد می‌کنند، این اوضاع و شرایط دنیای اسلام است.
وی با طرح این سوال که در این شرایط چه باید کرد، گفت:‌ قرآن خطاب به جهان اسلام بیان فرموده که گروهی از شما باید باشد که منکر و معروف را بگوید، باید پرسید نخبگان شما کجایند، علمای اسلام کجایند؟ این مسئله تکفیری، این مسئله وهابیت، اینکه الان به عنوان سلفی‌گری به جان جهان اسلام افتادند، این موضوعی سیاسی است که از اوایل قرن سوم شروع شد.
آیت‌الله امامی کاشانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: با کشتارها و خشونت‌های این‌چنینی چه باید کرد؟ اینجاست که قرآن می‌گوید علما کجایید؟ آن زمانی که همین فکر سلفی‌گری به مصر آمد، در تاریخ آمده افرادی با آن مقابله و در برابر آن ایستادگی کردند و اجازه ندادند این فکر در مصر رشد کند.
وی با طرح این سوال که باید دید وظیفه علمای اسلام و اهل سنت چیست، گفت:‌ مسئله تکفیری و سلفی‌گری امروز از خط قرمز عبور کرده و اسلام را زیر پا گذاشته است و علمای اسلام و اهل سنت باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: باید به فکر دنیای اسلام و دین اسلام باشیم وگرنه این فکر (سلفی‌گری و تکفیری) به پیش می‌رود و می‌کشد، این موضوع امروز وظیفه‌ای برای تمام دانشمندان جهان اسلام است.
وی افزود: خوشبختانه در کشورمان ولایت فقیه داریم، در نقاط دیگر جهان، جهادشان باید تقویت شود ولی در کشور ما به لطف خدا از زمانی که امام خمینی(ره) این نهضت را پی‌ریزی کرد، ولایت فقیه توانست توحید را تبیین کند و ما هم باید به این موضوع توجه کنیم. باید نسبت به مسئله ولایت در همه شرایط توجه داشته باشیم و عمدتا جهان اسلام باید از این فکر اسلامی و این تفکر اسلامی استفاده کند، دانشمندان شیعه هم روی موضوع انتظار فرج قلم‌فرسایی کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شخصیت انسان گفت: انسان شخصیتی عمیق دارد و باید بگویم عمق و باطن انسان خیلی بالاتر از آنچه که در کتب روانشناسی غرب درباره شخصیت انسان مطرح شده، است.
آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در زندگی‌های مشترک، تاکید کرد:‌ این چه زندگی است که انسان در ویرانه باشد؟ باید بدانیم اگر گناه وارد زندگی‌مان شود، روزه و نماز را به زمین می‌زند، آیا طلاق‌ها جز این است که انسان راه فطرت و معیار را گم کرده و انسان به حرف‌های غلط و پوچ افتاده است؟ فطرت می‌تواند آدمی را به همه جا برساند، باید از شرایط زندگی استفاده کمال داشته باشیم. چرا زندگی آدمی باید دروغ، تهمت و غیبت شود؟
ری‌شهری پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران: حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
شعبه‌ای از کربلاست
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، این آستان مقدس را شعبه‌ای از کربلای معلی دانست و گفت: براى اثبات عظمت علمى حضرت عبدالعظیم(ع) کافى است که بدانیم امام معصوم، مردم را براى حل مشکلات دینى به ایشان ارجاع داده است.
آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) قبل از خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران  با اشاره به سالروز وفات سیدالکریم(ع)، ابراز داشت: حضرت عبدالعظیم حسنى(ع) یکى از شخصیت‏هاى بزرگ علمى، عملى و جهادى است که تا کنون آن گونه که شایسته است، شناخته نشده است.
وی با بیان اینکه تبار حضرت عبدالعظیم(ع) با چهار واسطه، به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد، افزود: احمد بن على نجاشى -که یکى از ارکان علم رجال است- درباره نسب آن بزرگوار مى‏نویسد: هنگامى که جنازه او را براى غسل برهنه مى‏کردند، در جیب لباس وى نوشته‏اى یافت شد که در آن نسبش این گونه ذکر شده بود: من ابوالقاسم، عبدالعظیم بن عبدالله بن على بن حسن بن زید بن على بن حسن بن على بن ابى طالب هستم.
نویسنده کتاب «حکمت‌نامه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)» با اشاره به اینکه بر اساس تاریخ تولد و وفات سیدالکریم(ع)، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت(ع) یعنى امام کاظم(ع) تا امام عسکرى(ع) را درک کرده است، خاطرنشان کرد: اما این به این معنا نیست که به محضر همه آن‌ها رسیده و یا از آن‌ها سخنى نقل کرده است، آنچه مسلم است، این است که ایشان محضر امام جواد(ع) و امام هادى(ع) را درک کرده و از آن‌ها احادیث فراوانى نقل کرده که بخشى از آن‌ها در کتاب «حکمت‌نامه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)» آمده‏ است.
ری‌شهری با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) نایب خاص امام در سرزمین ری بوده است، اذعان داشت: این تعبیر، به روشنى نشان مى‏دهد که شاه عبدالعظیم(ع) در عصر خود، مجتهد توانمندى بوده که بر اساس اصول و قواعدى که از اهل بیت(ع) در اختیار داشته، مى‏توانسته دیدگاه‏هاى اسلام ناب را در زمینه‏هاى مختلف اعتقادى و عملى استخراج کند و به پرسش‏هاى مردم پاسخ گوید، بنابراین، ایشان تنها یک محدث و راوى احادیث اهل بیت(ع) نبوده است، بلکه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان، توان پاسخگویى به مسائل علمى را داشته و توانمندى علمى‏اش مورد تأیید امام هادى(ع) قرار گرفته است.
وی مهمترین نشانه عظمت معنوى و مقامات باطنى حضرت عبدالعظیم(ع) را برابرى فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار با فضیلت زیارت سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: شیخ صدوق از محمد بن یحیى عطار -یکى از اهالى رى- این گونه نقل کرده است که خدمت امام هادى(ع) رسیدم، ایشان فرمود کجا بودى؟ گفتم: حسین بن على(ع) را زیارت کردم، امام هادى(ع) فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنى، مانند کسى هستى که حسین بن على(ع) را زیارت کرده باشد، بنابراین می‌توان گفت که حرم عبدالعظیم حسنی(ع) شعبه‌ای از کربلاست.

 


برای پدر و مادرتان دعا کنید!
قرآن مجید:
و بالهای تواضع و فروتنی خویش را بر اساس محبت و لطف، در برابر آنها (پدر و مادر) فرود آور ( و مطیع اوامرشان باش) و (برایشان دعا کن و) بگو:
پروردگارا:
همان‌طور که آنها مرا در کودکی تربیت کردند ( و مورد مهر و محبت قرار دادند تو هم آنها را) مشمول رحمت خود قرار بده!
سوره اسراء- آیه 24

 


نشست علی جنتی با هنرمندان برگزار شد
دفاع وزیر ارشاد
از ممیزی و انصراف برخی سینماگران
نخستین نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم با هنرمندان درحالی برگزار شد که بخشی از جامعه سینمایی ایران از حضور در این گردهمایی انصراف دادند. علی جنتی هم در سخنرانی خود از ممیزی دفاع کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان، نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان، پنجشنبه در تالار وحدت برگزار شد.
علی جنتی وزیر ارشاد جدید دولت در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: تهاجم فرهنگی، توهم توطئه نیست. در شرایطی که کشورهای اروپایی از تهاجم فرهنگی آمریکایی نگرانند و سعی می‌کنند در مقابل آمریکایی شدن فرهنگ خود مقاومت کنند، تکلیف کشورهای اسلامی در مقابل این شبیه‌خون مشخص است.راه مقابله با این فرهنگ، بازگشتن به خویشتن خویش و رسیدن به اسلام ناب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ممیزی را حق حاکمیت دانست و تصریح کرد: چالش‌های عرصه نشر و مطبوعات بر کسی پوشیده نیست و ما راهی جز سهولت بخشیدن به ممیزی و گشودن این عرصه نداریم. ممیزی سلیقه‌ای دست نویسندگان را کرخت و احساس آن‌ها را جریحه‌دار می‌کند. ممیزی معقول و منطقی حق حاکمیت است.وی همچنین با انتقاد از توجه هنرمندان به جشنواره‌های خارجی بیان کرد: نباید چشم هنرمند ما به بازارهای دبی و شارجه باشد.
وزیر ارشاد اظهار داشت: من از هنر اصیل و معنویت‌گرا دفاع می‌کنم. من به شما اعتماد می‌کنم و از میوه‌های این اعتماد، نظام بهره‌مند می‌شود زیرا خود شما پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی خواهید بود.
جنتی با تأکید بر لزوم تمرکز زدایی در عرصه فرهنگ گفت: عدالت فرهنگی یعنی بالا بردن سطح فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها و بردن برنامه‌های فاخر هنری به دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. وی در عین حال از سیاست بازی و باندگرایی در عرصه فرهنگ و هنر انتقاد کرد.
جنتی خطاب به هنرمندان اظهار داشت: من از شما می‌خواهم منافع گروهی را مقدم بدانید. وابستگی‌های حزبی و فامیلی را کنار بگذارید و روحیه گروهی، نقدپذیری، شفافیت‌،‌ راستگویی و صداقت را سرلوحه خود بدانید. من نیز به همکارانم توصیه کردم که در هر حوزه‌ای اتاق فکری از متخصصان شکل دهند و از همه اصحاب فکر هم انتظار دارم مدیران را یاری دهند.گفتنی است، در این مراسم، نمایندگان همه رشته‌های هنری سخنرانی کرده و مطالبات و انتظارات خود از وزیر ارشاد را طرح نمودند، اما در عرصه سینما، هیچ فردی سخنرانی نکرد. گفته می‌شود، اختلاف جاری در حوزه سینما و به ویژه درگیری‌های خانه سینما عامل این غیبت بود.
همچنین گروهی از سینماگران کشورمان در اعتراض به دیدارهای هفته گذشته وزیر ارشاد با سران خانه منحله سینما، از حضور در این نشست انصراف دادند. جامعه اصناف سینمای ایران در بیانیه‌ای خطاب به علی جنتی اعلام کرد: «آرزو کرده بودیم با وزیدن هوای تازه شش‌های خسته و کم جانمان را جانی ببخشیم. آرزو کرده بودیم با حضور سبز شما نفاق و فرق از جمع شکسته ما سینما گران صید شود. اما گویا پیش‌تر از ما این هوای تازه را مسموم ساخته‌اند! آقای وزیر! ظاهراً در نگاه شما اعتدال را جایی نیست! پس علیرغم آرزویمان از شرکت در جلسه معارفه شما در روز پنج‌شنبه معذوریم. لطف کرده ما را مس کنید.»
امین حیایی: در خانه سینما
پنبه سینماگران زده می‌شد
امین حیایی در جديدترين اظهارنظرش درباره خانه سينما از اين موضوع گلايه كرد كه در خانه سينما به جاي اينكه از كارهاي سينمايي افراد تعريف شود، پنبه آن‌ها زده مي شد و مورد مسخره قرار مي گرفت.
به گزارش مهر، امین حیایی در پشت صحنه سریال «کلاه پهلوی» با بیان اینکه ابتدا باید رفاقت‌ها درست شود و جای رقابت‌ها را بگیرد، به معضلات پیش آمده برای خانه سینما اشاره و بیان کرد: ما نباید اجازه دهیم اوضاع این‌گونه شود. ما بازیگران و سینمایی‌ها باید به قدری رفاقت‌هایمان قوی باشد که چنین اتفاقاتی نیفتد.
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» ادامه داد: همبستگی در خانه سینما وجود نداشت و به خاطر همین به راحتی در آن رخنه پیدا شد و عده‌ای آدم‌ها را به جان هم انداختند و اختلاف‌هایی به وجود آوردند تا عده‌ای هم سود کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.
وی به زمان قبل از بسته شدن خانه سینما اشاره و بیان کرد: قبل از این، زمانی که به خانه سینما می‌رفتیم به جای تعریف از کار یکدیگر و اینکه همه به هم بها بدهند و ارزش‌های کار هم را بالا بکشند و برای هم افتخار به وجود بیاورند، پنبه یکدیگر را می‌زدند و کارها را مسخره می‌کردند. بالاخره خدایی هم آن بالا هست و نتیجه‌اش می‌شود اینکه خانه سینما بسته شود.
بازیگر فیلم «قلاده‌های طلا» در پایان سخنانش گفت: اگر رفاقت‌ها ایجاد شود، رقابت‌ها هم سالم می‌شود و ما حتی می‌توانیم در سطح جهانی حرف اول را بزنیم. چون توانایی، استعداد و آدم‌هایش را داریم. ما اندیشمندانی را در جامعه داریم که آن طرف دنیا نمی‌توان پیدا کرد. خیلی‌ها می‌روند آن طرف دنیا کار می‌کنند ولی دوباره برمی‌گردند همین‌جا و می‌گویند هیچ‌جا ایران نمی‌شود.
فلج شدن دوبلور سینما
به دلیل اشتباه پزشکان آلمانی
پزشکان آلمانی به دلیل یک اشتباه، باعث فلج شدن دوبلور و بازیگر پیشکسوت کشورمان شدند.
«شهاب عسگری» دوبلور پیشکسوت در خصوص بیماری و جراحی‌اش درگفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: حدود 2 سالی در آلمان به سر می‌بردم و تازه به ایران برگشتم.وی افزود: رگ گردن من دچار مشکل شد و پزشکان کشور آلمان تشخیص گذاشتن فنری کنار رگ را دادند.این بازیگر تصریح کرد: به خاطر اشتباه یک پزشک آلمانی ستون فقراتم عفونت کرد و کیستی در اولین مهره ستون فقرات جمع شد.این دوبلور پیشکسوت سیما اظهار داشت: با رخ دادن این اتفاق حدود 45 درصد از سمت راست و چپ بدنم فلج شد.
ستاره موسیقی غرب: بایکوت فرهنگی رژیم صهیونیستی را آغاز کنید
خواننده و نوازنده پیشکسوت گروه پینک فلوید از موسیقی‌دانان سراسر جهان خواست تا بایکوت فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل را آغاز کنند.
به گزارش فارس به نقل از تلگراف، راجر واترز، خواننده و گیتاریست سابق گروه پینک فلوید، از طریق صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک و وب‌سایت فلسطینی «انتفاضه الکترونیک» برای تحریم اسرائیل از سوی موسیقی‌دانان جهان نامه سرگشاده نوشت. بنا بر این گزارش، واترز در این نامه آورده است: برادران و خواهران خانواده‌ راک‌اند رول برای شما می‌نویسم و از شما درخواست می‌کنم که به من و هزاران هنرمند سراسر جهان بپیوندید و بایکوت فرهنگی را علیه این رژیم اعلام کنید.او خطاب به موسیقی‌دانان آورده است: لطفا با عدم اجرای هرگونه کنسرت و نمایشگاه در رژیم صهیونیستی و یا قبول نکردن جوایز نقدی و غیرنقدی از هر موسسه منتسب به دولت رژیم صهیونیستی، به من و تمام برادران و خواهران خود در جامعه‌ متمدن جهانی بپیوندید تا دیدگاه انتقادی خود را نسبت به آپارتاید در اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین اعلام کنیم تا زمانی فرا برسد که این رژیم از قانون بین‌المللی و اصول جهانی حقوق بشر تبعیت کند.

 


رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در مراسم بزرگداشت روز پزشک گفت: مشکل اصلی پزشکی امروز ما، نقصی است که در ارائه خدمات پزشکی داریم که ریشه آن به بیمه ها بازمی‌گردد. بیمه‌های کشور کارآمد نیستند و مردم بابت معالجات خود تقریباً بین 65 تا 70 درصد هزینه‌هایشان را از جیب می‌پردازند.
وی افزود: البته براساس برنامه پنجم توسعه، این جهت باید برعکس شود به طوری که 70 درصد هزینه‌ها را باید بیمه بپردازد و 30 درصد آن را مردم. در نهایت هم بیمه‌ها باید آنقدر کارآمد شوند که مردم مبلغی را بابت درمان خود نپردازند.
رئيس بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: اما همه مشکلات نظام سلامت به بیمه‌ها ختم نمی‌شود. لازم است شبکه بهداشتی نیز توسعه یافته و برنامه پزشک خانواده نیز گسترش یابد. در صورتی که یک حلقه از این زنجیره سیستم ارجاع به درستی صورت نگیرد، کارآمد نخواهد بود. همچنین لازم است از تمام امکانات پزشکی چه دولتی و چه خصوصی در کشور استفاده شود.
وی با انتقاد از برخی اظهارات که عنوان می‌کنند بیشتر بودجه‌ها باید صرف بیماری‌های ساده تر شود، افزود: این نگرش اصلاً درست نیست و خلاف مبانی پزشکی است.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به تنفیذ حکم ریاست کلی زالی در سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم تمام وظایف نظام پزشکی را در یک کلام خلاصه کنیم، باید بگوییم که حفظ اعتماد میان پزشک و بیمار مهم‌ترین سرمایه و مهم ترین وظیفه نظام پزشکی است؛ یعنی اگر پزشکی جرمی مرتکب شد، باید به آن رسیدگی کنند. هر چند اکثریت مردم به جامعه پزشکی اعتماد دارند، اما لازم است نظام پزشکی اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کند. وظیفه نظام پزشکی آن است که اعتماد مردم به جامعه پزشکی را حفظ کند و جلوی زیرمیزی‌ها را بگیرد، با وزارت بهداشت نیز همکاری کند.
وی از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و آکادمی علوم پزشکی به عنوان ارکان اربعه نظام سلامت یاد کرد و گفت: اگر این ارکان با یکدیگر کار کنند، وضعیت پزشکی اصلاح خواهد شد.

 


امام جمعه قم گفت: دولت نباید فرهنگ و معنویت جامعه را که فلسفه انقلاب اسلامی است در حاشیه قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری دیروز در خطبه دوم نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد هفته دولت را مورد توجه قرار داد و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم ذکر چند نکته لازم است؛ رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف سوگندی یاد می‌کند که بار مسئولیت سنگینی را بر دوش او می‌گذارد.
امام جمعه قم با تاکید بر کمک همگانی به دولت برای حل مشکلات اظهار داشت: رؤسای قوا، مردم، مجلس و احزاب سیاسی به تاکید رهبری موظف هستند به دولت کمک کنند؛ امروز نیازمند نقد خیرخواهانه در راستای پیشرفت امور هستیم زیرا تحریم‌ها و گرانی اوضاع را تغییر داده‌اند و جوانان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین، نیازمند تدبیری همه‌جانبه هستیم ضمن اینکه دولت نباید فرهنگ و معنویت جامعه را که فلسفه انقلاب اسلامی است در حاشیه قرار دهد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار حرکت عزت‌مندانه و حکیمانه در عرصه بین‌الملل شد و افزود: اتکا به خداوند و پشتیبانی مردمی رمز پیروزی در مقابل دشمنان است؛ به بیرون از مرزها نباید بیش از حد اعتماد کرد زیرا آنها به دوستان نزدیک خود هم پشت می‌کنند.
وی تصریح کرد: حریم دین، مرجعیت و روحانیت باید محفوظ بماند تا اخلاق حرف نخست را در جامعه بزند؛ دیپلماسی فعال و عزت‌مندانه برای دفاع از حقوق ملت ایران در تمام عرصه‌های بین‌المللی امری ضروری است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رئیس‌جمهور جدید در نطق‌های اخیر خود پایبندی به ولایت‌فقیه به عنوان ستون انقلاب را مورد توجه قرار داده است گفت: این امر نشان‌ می‌دهد وی در همین مسیر گام برمی‌دارد و ملت هم باید از دولت حمایت کنند.
امام جمعه قم در ادامه به اتفاقات اخیر مصر اشاره کرد و افرود: گویی در این کشور انقلابی رخ نداده زیرا اخیرا حسنی مبارک را آزاد کرده‌اند و بوی نقشه‌های اسرائیلی و آمریکایی به مشام می‌رسد؛ به ارتش مصر می‌گوییم که کار خطرناکی آغاز شده و کشتار مردم محکوم است؛ زیرا لازم است ارتش در کنار مردم خود بماند.
وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از وقایع مصر خشنود است؛ به سران دولت‌های اسلامی می‌گوییم که از سرنوشت امروز مصر عبرت بگیرید و هیچ‌گاه به دشمنان اعتماد نکنید زیرا وضعیت امروز مصر نتیجه عدم اتکا به خداوند و حمایت مردمی است.
آیت‌الله حسینی بوشهری وقایع اخیر سوریه را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز دشمنان نقشه دیگری را علیه رژیم قانونی این کشور طراحی کرده و دولت را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده‌اند در حالی که این کار توسط تروریست‌ها صورت گرفته است و رسانه‌های عربی که به مزدوران بیگانگان تبدیل شده‌اند در حال حمایت از دشمنان اسلام هستند.
وی در خطبه اول نماز جمعه قم، سالروز شهادت حمزه‌سید‌الشهداء را گرامی داشت و با بیان این که مسلمانان از شکست در جنگ احد درس عبرت بگیرند گفت: این درس باید تا روز قیامت مورد توجه مسلمانان باشد که هیچ‌گاه استقامت در اطاعت از فرامین الهی و دستورات ولی‌امر را فراموش نکنند.

 


مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از فردا به مدت دو روز با حضور بیش از 1300 نفر داور استانی و دانش‌آموز راه یافته به این مرحله در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می‌شود.
این جشنواره با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای بروز، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های جوانان، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری و حمایت و هدایت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان پژوهشگر برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است در مرحله کشوری حدود 1090 طرح در قالب 16 گروه داوری تخصصی، توسط اعضای هیئت علمی و متخصصین مربوط با آن حوزه، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. گروه‌های تخصصی مورد اشاره شامل: برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فیزیک و نجوم، شیمی، عمران، ریاضی، علوم‌زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، علوم اسلامی فلسفه و ادیان، هنر و معماری، نانو تکنولوژی و سایر گروه‌های علمی می‌باشند.

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در هفته آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین توکلی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در هفته آینده، گفت: داوطلبان باید برای مشاهده نتایج خود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حدود 99 هزار و 996 نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت:‌ البته این میزان ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش دانشجو در سهمیه استعداد درخشان است.

 


گروه ادب و هنر-
دومین مستندساز ایرانی در سوریه به شهادت رسید.
اسماعیل حیدری، دومین مستندساز ایرانی پس از «علی باغبانی» است که طی هفته اخیر به دست تروریست‌های تکفیری جبهه النصره در سوریه به شهادت رسید.
حیدری در حالی که فقط 30 سال داشت، بعد از ظهر روز چهارشنبه در مناطق روستایی شهر دمشق به دام تروریست‌های تکفیری جبهه النصره افتاد و به مقام رفیع شهادت نایل شد.
وی دارای یک پسر سه ساله است.
ایران از آغاز جنگ داخلی سوریه، گروه‌های متعددی را برای تولید مستند‌هایی از این کشور و ثبت جنایات سلفی‌ها به سوریه اعزام کرده است و تاکنون 22 فیلم مستند ساخته شده است.
در همین راستا‌، عباس عراقچی‌، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت به شهادت رسیدن این دو هنرمند ایرانی در سوریه، بر ضرورت حفظ امنیت جانی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در سوریه تاکید و مسئولیت شهادت این افراد را متوجه دولت‌هایی کرد که برای گروهک‌های مسلح سوریه سلاح و تجهیزات نظامی ارسال می‌کنند.
پیکر پاک این شهید روز پنجشنبه با حضور جمع کثیری از مردم آمل تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) این شهر به خاک سپرده شد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
بزرگترین میدان تاریخی کشور با قدمت 800ساله در اصفهان احیا و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین بهره‌برداری از مرحله دوم میدان امام علی(ع) با اشاره به حضور خود در آبان سال 89 و افتتاح فاز نخست این پروژه عظیم تاریخی در جمع مردم اصفهان گفت: این اثر گرانسنگ به گونه‌ای توسط مدیران، کارشناسان و کارگران، آماده شده که نظاره آن بسیار شوق‌برانگیز است.
دکتر علی لاریجانی مرمت این اثر تاریخی را نشان از تلاش مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و با تقدیر از سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار اصفهان گفت: اصفهان از پیش از اسلام تا امروز شهری مقتدر بوده و هست و هزاران سال سابقه تاریخی دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احیای این میدان کهن اصفهان به عنوان نگین تمدن اسلامی در قلب ایران می‌درخشد گفت: البته این بدان معنا نیست که بخواهیم درگذشته زندگی کنیم، اما نباید این نکته را فراموش کرد که ما کشوری هستیم با گذشتگان فرهیخته و بزرگ، که این گذشته پرافتخار علمی و هنری و فرهنگی، فوایدی برای ایران امروز دارد.
لاریجانی در ادامه با اظهار تاسف از شرایط موجود زاینده‌رود گفت: این رودخانه یکی از مظاهر زیبایی و حیات اصفهان است، این سیمایی که امروز زاینده‌رود دارد بسیار دردآور است و جدای از مشکلاتی که برای کشاورزان اطراف اصفهان ایجاد کرده، حیات و پویایی اصفهان را گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه بابت این نگرانی به مردم اصفهان حق می‌دهیم گفت: با کمک دولت جدید که شعار آن تدبیر است در مورد زاینده‌رود تدبیر نیکویی می‌اندیشیم.
در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز با تقدیر از شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حقیقتا احیای این میدان 800 ساله کار سختی بوده که با مدیریت خوب این مهم تحقق یافت.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد این میدان را بسیار مقدس خواند و افزود: برای احیای این میدان هزاران مغازه با جلب رضایت مالکان توسط شهرداری تخریب شد و طبق کارشناسی حقوق آنان پرداخت شد.
وی افزود: آمادگی اقامه نماز جمعه در این میدان که به نام حضرت علی(ع) مزین شده را داریم. بر اساس این گزارش شهرداری اصفهان برای احداث این مجموعه بی‌نظیر 510 میلیارد تومان هزینه کرده است.

 


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون و انتخاب رشته‌های با آزمون سال 1392 دانشگاه آزاد تا یکشنبه 10 شهریورماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، «ناصر اقبالی» گفت: داوطلبانی که تاکنون نتوانسته‌اند در رشته‌های بدون آزمون ثبت‌نام کنند یا موفق به انتخاب رشته‌های با آزمون این دانشگاه نشده‌اند، فرصت دارند تا 10 شهریورماه نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: داوطلبان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند 20 رشته محل، داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کاردانی بدون آزمون، یک رشته محل و متقاضیان مقطع کارشناسی پیوسته 10 رشته محل را انتخاب کرده و در سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org ثبت کنند.
مشاور رئیس دانشگاه به داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده‌اند، توصیه کرد علاوه بر انتخاب در رشته‌های با آزمون، برای ثبت‌نام در بدون آزمون نیز اقدام کنند تا شانس بیشتری برای ادامه تحصیل داشته باشند.
بنا بر اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد، داوطلبان می‌توانند در صورت مواجهه با هر سوال با ابهامی به سایت www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com مراجعه کنند و در قسمت پرسش و پاسخ، سوال خود را مطرح کنند و یا به نشانی الکترونیکی porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال کنند.
همچنین تا 10 شهریورماه،‌کارشناسان ستاد تلفنی نیز شبانه‌روزی در مرکز حضور دارند و پاسخگوی سوالات داوطلبان خواهند بود.

 


یک تحلیلگر شورای آتلانتیک با اشاره به مشکلات سیاست خارجی آمریکا کاهش تنش‌های هسته‌ای با ایران را شانس به وجود آمده برای دولت آمریکا در شرایط بغرنج سیاست خارجی این کشور دانست.
به گزارش فارس به نقل از اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، «باربارا اسلاوین»، تحلیلگر و خبرنگار مشهور حوزه آسیای جنوبی در گزارشی با اشاره به مشکلاتی که سیاست خارجی آمریکا با آنها مواجه است، به باراک اوباما رئیس‌جمهوری این کشور توصیه کرده تا از فرصت به وجود آمده برای کاهش تنش‌ها با ایران استفاده کند.
بنابراین گزارش، اسلاوین تصریح کرد: مصر به عنوان متحد دیرپای آمریکا بین حکومت پلیسی و هرج و مرج در نوسان است، جنگ داخلی در سوریه ادامه دارد و خشونت در عراق، لبنان، یمن، لیبی، تونس و بحرین رو به افزایش است.
از سوی دیگر، کمتر کسی به پیشرفت در مذاکرات صلح اسرائیل- فلسطین خوش‌بین است و در خارج از خاورمیانه نیز، روسیه به دیوار پوتین برخورده است و چین هم در بهترین حالت، چیزی بین دوست و دشمن برای آمریکاست.
به نوشته این تحلیلگر آمریکایی، در بحبوحه چنین تصویر مخروبه‌ای، یک نقطه روشن بالقوه به وجود آمده است: «ایران». با تغییر رئیس‌جمهور در این کشور، شانس کاهش تنش‌ها بر سر مساله هسته‌ای و جلوگیری از ورود ایالات متحده به جنگ دیگری در خاورمیانه افزایش یافته است. در همین حال، ایران می‌تواند به بهبود شرایط در سوریه و لبنان هم کمک کند.

 


مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از راه‌اندازی دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مقدسی در گفت‌وگو با فارس گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، دفاتر حمایت حقوقی و قضایی در دادگستری‌های استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است.
وی افزود: علاوه بر این، این دفاتر به منظور حمایت همه‌جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسراهای نظامی و 200 شهر منتخب ایران اسلامی نیز راه‌اندازی شده است.
مشاور رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور، بدون تردید رسیدگی به امور آسیب‌دیدگانی است که در هنگام عمل به وظیفه دینی و انسانی خود و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دچار صدماتی شده‌اند.
مقدسی اضافه کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که این دفاتر، وظیفه رسیدگی به پرونده‌های مترتب از اجرای این فریضه را بر عهده داشته باشند.
وی تصریح کرد: مسائل مختلفی که امکان دارد در راستای اجرای طرح‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر در کشور به وجود آید و فعالان این بخش خدای نکرده دچار جراحت یا فوت شوند. در این دفاتر مورد رسیدگی و حمایت قرار می‌گیرد.
مشاور رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: در صورتی که آمران به معروف و ناهیان از منکر در حین انجام این فریضه الهی دچار مشکلاتی شوند، پرونده آنها برای رسیدگی به این دفاتر ارجاع و در آنجا بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شده است تا طرح جدید تذکر لسانی با رویکرد اجتماع محور در 200 شهر ایران اسلامی به اجرا گذاشته شود.
جانشین اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این طرح صورت اجرایی به خود می‌گیرد تا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه ترویج و نهادینه شود.
مقدسی بیان داشت: با تمهیدات اندیشیده شده، تمام شرایط قانونی و قضایی در راستای اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفته است تا آمران به معروف و ناهیان از منکر بتوانند به درستی به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

 


همدان-خبرنگار کیهان:
مادر بزرگوار شهید ایرج خرم‌جاه، پس از 27 سال دوری، مزار فرزندش را در همدان زیارت کرد.
به گزارش خبرنگار ما، مادر شهید خرم‌جاه که از 27 سال پیش و به مدت چهار سال به‌عنوان جعفر-(محمدجواد)- زمردیان و پس از بازگشت زمردیان از اسارت به مدت 23 سال به‌عنوان شهید گمنام در همدان دفن شده بود، با شناسایی شهید، پنجشنبه گذشته، به زیارت مزار فرزند شهیدش شتافت.
در این مراسم که با حضور فرمانده بسیج مستضعفان کشور، مسئولان استان همدان و مردم این خطه برگزار شد. مادر شهید خرم‌جاه در سخنانی کوتاه گفت: هرگز کمان نمی‌کردم پیکر فرزندم را در همدان پیدا کنم. وی از میزبانی مردم همدان از فرزند شهیدش طی 27 سال گذشته تشکر کرد.
همچنین سرتیپ نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفان در این مراسم با قرائت میثاق‌نامه‌ای که در پایان هر بند با تکبیر حضار همراه بود، بر ادامه راه شهدا و پیمان مجدد با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی و نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و تأسی از مقام عظمای ولایت تاکید
کرد.
احسان علیخانی مجری برنامه «ماه عسل» شبکه سوم سیما که با طرح ماجرای جعفر زمردیان در برنامه خود، باعث شناسایی این شهید گمنام شده بود، در این مراسم، برکت خون شهید خرم‌جاه را عامل اصلی به وقوع پیوستن این ماجرا دانست و از استقبال و حضور بسیار پرشکوه همدانی‌ها از مادر شهید و در مراسم بزرگداشت تقدیر کرد.
سپس مادر شهید ایرج خرم‌جاه بر سر مزار فرزند که سنگ جدید آن به نام شهید مذکور به تازگی نصب شده رفت و پس از 27 سال دوری با در آغوش گرفتن مزار مطهر وی، به نجوا و درددل و مویه پرداخت و صحنه‌های شورانگیزی را رقم زد.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: دانش‌آموز مازندرانی با ساخت فیلم کوتاه، آزادی آمریکایی را به چالش کشید.
محمد علی امیری افزود: ابوالفضل سلحشور یکی از دانش‌آموزان مازندرانی، با ساخت فیلم «آزادی آمریکایی» در بخش مسابقه سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم‌های کوتاه رتبه سوم کشوری را کسب کرد.
امیری با بیان این که فیلم دوازده دقیقه‌ای دانش‌آموز مازندرانی که در آیین اختتامیه جشنواره نیز به طور کامل پخش شد؛ توجه داوران را به خود جلب کرد، اظهار داشت: این اثر ارزشمند را می‌توان از جمله آثار ماندگار دانش‌آموزی به شمار آورد.
امیری افزود: سلحشور در این فیلم با بیانی منطقی و مستدل نشان داد که آزادی از منظر دولت مردان آمریکا، همان تعبیر «یک بام و دو هوا» است.

 


وزیر اطلاعات گفت: کار در وزارت اطلاعات را با شعار یا زهرا(س) و پابوسی آقا علی‌بن موسی‌الرضا شروع کردم و به پایان خواهم رساند.
سید محمود علوی در مشهد مقدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور از من خواست تا از خداوند متعال و حضرت زهرا(س) استمداد بطلبم و کمک بخواهم چرا که وزارت اطلاعات مکانی معمولی جهت فعالیت نیست.
به گزارش فارس از مشهد، وی افزود: مراجع تقلید از ارکان کشور هستند به همین جهت با آیت‌الله صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی در مشهد دیدار کردم.
وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های من در وزارت اطلاعات در چارچوب پیروی از دستورات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است.
وی مشهد را دارای امنیت بالا دانست و افزود: ایران نیز در منطقه تبدیل به یک جزیره امن شده به نحوی که این مسئله برای دشمن سنگین است.
علوی گفت: در مورد افرادی که در هشت سال گذشته به این وزارتخانه وارد شده‌اند پیش‌داوری نمی‌کنیم ولی جزئیات را بررسی می‌کنیم.
وی در پایان افزود:؛ مدیرانی که انتخاب خواهم کرد همگی در سطح جمهوری اسلامی خواهند بود و منحصر به یک طیف و منطقه نخواهند شد.

 


رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: هنرمندان بسیجی به مانند گنجینه‌های پر در و گوهری هستند که با خلق هنرفاخر خود زمینه انتقال ارزش‌ها و مبانی مختلف را فراهم می‌کنند.
حسین قنادیان ظهر دیروز در همایش یک روزه انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان در اردوگاه انصارالحسین سرعین اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها هرگز هدف نیست بلکه بهانه‌ای است برای رسیدن به هدف متعالی که قطعا به تولید و بازآفرینی آثار ارزشمند کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: بر اساس سیاست کلی سازمان بسیج هنرمندان ما در سال جاری در قالب نشست‌های مشترک و تخصصی در حیطه 10 انجمن فعال هنری و ادبی سعی می‌کنیم زمینه تعامل و همفکری و هماهنگی بیشتر را فراهم آوریم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: ما در دو نوبت انجمن عکاسان، فیلمسازان و دیگر هنرمندان گروه‌های ده‌گانه هنری را گرد هم می‌آوریم تا با همفکری و تعامل بتوانند به نقطه مشترک در پیشبرد امور برسند.وی از برگزاری جشنواره‌های دو سالانه عکس بسیج، شعر بسیج و همچنین فیلم بسیج در استان‌های مختلف خبر داد و افزود: ما در قالب دو سالانه عکس بسیج سعی کردیم آثار فاخر تولید شده را در قالب یک مجلد جمع‌آوری کرده و در سایت طرفه هنر در اختیار علاقمندان قرار دهیم

 


رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار رئیس مجلس با توجه به وحدت بین مسئولان نظام از آنها خواست که اقدامات جدی را برای رفع مشکلات اقتصادی انجام دهند.
به گزارش فارس از اصفهان آیت‌الله حسین مظاهری در این دیدار بر ضرورت تعامل بین قوای سه‌گانه و وحدت و هماهنگی مسئولان نظام برای پیشبرد اهداف والای جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده و گفت: در شرایط فعلی که زمینه وحدت و هماهنگی بین مسئولان نظام و سران قوا فراهم شده است، همه باید با وحدت و همسویی و همگامی هرچه بیشتر از این فرصت کم‌نظیر، نهایت بهره‌برداری را بنمایند و اقدامات جدی برای رفع مشکلات کشور به خصوص معضلات اقتصادی و معیشتی مردم به انجام رسانند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اعلام نظر شخصی خود افزود: بسیار به جاست که سران سه قوه به همراه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای استمرار و تقویت هماهنگی‌ها و یکپارچگی بین مسئولان نظام، به صورت مرتب تشکیل جلسه دهند و ضمن پیشبرد امور، از بروز و ظهور هرگونه اختلاف جلوگیری کنند.
آیت‌الله مظاهری با اشاره به معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، نابسامانی در امور اقتصادی را مهم‌ترین معضل فعلی مردم و کشور دانسته و افزود: سامان دادن اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم باید در اولویت اول برنامه‌ها و اقدامات دولت و مجلس قرار گیرد و در این رابطه بیش از گذشته نیاز به هماهنگی و مشورت و وحدت بین قوا و مسئولان احساس می‌شود.
وی با اشاره به تاثیر تحریم‌های اقتصادی بر اقتصاد کشور، گفت: حل مسئله تحریم‌ها، با درایت، تدبیر و حسن مدیریت مسئولان کشور امکان‌پذیر است و از این جهت لازم است به گونه‌ای که آقایی و کرامت ملت ایران حفظ شود بدون هرگونه ذلت‌پذیری، برای رفع تحریم‌ها هم اقدام و چاره‌جویی مناسب بشود.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
سومین جشنواره مخترعان و مبتکران شمال غرب کشور با عنوان کوهساران به مدت سه روز در شهر اردبیل برگزار شد.
در این جشنواره تعداد 160 مورد از اختراعات و ابتکارات مخترعان استان‌های شمال غرب کشور در قالب 28 غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
دبیر این جشنواره با اشاره به استقبال خوب مخترعان و مبتکران در چهار حوزه اختراعات، تجاری‌سازی، انرژی‌های نو و رقابت در ثبت اختراعات گفت: در این جشنواره 51 اثر از استان آذربایجان شرقی، 22 اثر از اردبیل، 25 اثر از آذربایجان غربی، 24 اثر از زنجان و 39 اثر از سایر استان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
علی عباسی در پایان از ارسال بیش از 180 طرح در گروه‌های تخصصی برق، مواد و مکانیک، شیمی، نفت و گاز، محیط‌زیست، کشاورزی، عمران و یارانه به این جشنواره خبر داد.

 


هندوانه‌ای شبیه کدو تنبل در روستای جیلو از توابع بخش مرکزی در هفت کیلومتری مسجد چوبی نیشابور برداشت شد.
ابوالفضل خاکزادی نوجوان کشاورزی که این هندوانه عجیب‌الخلقه را برداشت کرده است در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: برداشت این هندوانه صددرصد اتفاقی بوده است و هیچ‌گونه بذر خاصی کاشته نشده است.وی افزود: این هندوانه دارای پوستی زردرنگ است که در نگاه اول دقیقا شبیه کدو است اما پس از بریدن به جای کدو در داخل آن هندوانه‌ای قرمزرنگ با دانه‌هایی سیاه و مزه‌ای بسیار شیرین مشاهده می‌شود.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.
در این گنکره بیش از 550 نفر از متخصصان و پرستاران داخلی و همچنین 42 میهمان خارجی در خصوص آخرین دستاوردهای پزشکی در زمینه قلب و عروق به بحث و تبادل نظر
پرداختند.انگلستان، آمریکا، آلمان، ایتالیا، یونان، کانادا، نیوزیلند، برزیل، ترکیه، اسپانیا، سوریه، عربستان، آذربایجان، هلند، چین، ازبکستان، هندوستان از جمله کشورهای شرکت کننده در ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق بودند.از میان مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره، 160 مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شد که بیش از 50 درصد این مقالات مربوط به متخصصان ایرانی بود.
شایان ذکر است، تفاهمنامه‌ای بین بیمارستان رضوی و انجمن جراحان قلب اروپا و آسیا جهت تقویت همکاری‌های علمی و پزشکی در طی این جشنواره منعقد شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10