(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 02 شهریور 1392 - شماره 20573

حدیث دشت عشق
خطیب از حفظ کشتی در المپیک خبر داد
روسیه تا چند سال دیگر به پایمان هم نمی‌رسد
اخبار کوتاه از فوتبال
انتقاد مربی تیم ملی کشتی آزاد از شرایط موجود
بازی‌های آسیایی نوجوانان-نانجینگ
صدرنشینی در مسابقات جوانان جهان
پیروزی مقتدرانه والیبالیست‌های ایران مقابل آرژانتین
مقام دومی حدادی در مرحله دوازدهم لیگ الماس
خواندنی از ورزش ایران
نامه تهدیدآمیز مشحون به باشگاه‌های بدهکار
ممانعت آمریکایی‌ها از قضاوت داور ایرانی به بهانه تحریم!
   


به یاد شهید «شیروان رستمی»
شهیدان را شهیدان می‌شناسند!
من از پدر و برادرانم می‌خواهم همین چیزی که نوازالله در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود که با افرادی باشید که اهل جبهه و مسجد و نماز باشند.
زمانی که من در یکی از پادگانهای نزدیک اهواز به نام پادگان معاد با جمعی از بچه‌های بسیجی (ذکرالله - واحد - غضنفر) بودم. خوابی را دیدم که نوازالله با یک سید همراه او بود به من گفت وصیت‌نامه نوشتی، گفتم من خیلی وقت است که وصیت‌نامه‌ام را نوشته‌ام و به انتظار شما بودم و فردای آن روز خوشحال بودم و به بچه‌ها که در کنارم بودند چیزی نگفتم و همینطور تا انتظار کشیدم که چه موقع من را به جبهه و به خط مقدم می‌برند که من شهید بشوم و پیش‌نوازالله بروم به تمام رفیقان بگویید که من را حلال کنند.از شما اهالی روستای شاپور جان می‌‌خواهم که پیرو خط امام باشید. و اگر روزی از خط رهبر عزیزمان خارج شوید بدانید که شهیدان روز قیامت به جای شفاعت از شما شکایت خواهند کرد. نوازالله را کسی به خوبی نشناخت که چگونه فردی بود که شب تا صبح را در نخلستانها و زمین‌های شلمچه به عبادت مشغول بود و فقط ناله می‌کرد که خدایا دعای مرا قبول کن.شهید «شیروان رستمی» سال 1349 متولد شد و در 12/9/1366 در شلمچه به شهادت رسید.

 


سرپرست فدراسیون کشتی از حفظ این رشته در المپیک ،ادامه روند رو به رشد کشتی ایران و پیشی گرفتن از کشور روسیه و همچنین مشکلات شدید مالی در این رشته مدال آور خبر داد.
حجت الله خطیب در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون کشتی ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسئولان فیلا برای حفظ کشتی برنامه های فشرده ای را در نظر گرفته اند . از این‌رو فیلا برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی را اکثراً در نیمه نخست سال 92 قرار داد تا بتواند راهکارهای مناسبی را برای مقابله با حذف کشتی در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: هفته گذشته که با لالوویچ رئیس فیلا در خصوص آخرین وضعیت کشتی و خصوصاً حذف شدن دو وزن کشتی فرنگی آزاد صحبت می کردم مسئله ای که قرار است از المپیک آینده اجرایی شود، تبعات سنگینی را برای ایران خواهد داشت. ما از او خواستیم که به این موضوع رسیدگی کند.همچنین پس از صحبت هایی که با لالوویچ داشتیم حفظ کشتی در المپیک حتمی است و ایران باید تلاش کند همچنان به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی در جهان خودش را معرفی کند.
وی در ادامه به نتایج تیم های ملی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جوانان جهان اشاره کرد و افزود: اگر در سه وزن کشتی گیران ما با حریفان اسرائیلی برخورد نمی کردند نتایج به مراتب بهتری به دست می آوردیم. حضور مسابقات جوانان جهان فقط یک بار برای کشتی گیر اتفاق می افتد که آنها هم با حرکت جوانمردانه با حریفانی از رژیم اشغالگر قدس کشتی نگرفتند.خطیب ادامه داد: آنها با این اقدام هرچند قهرمانی را از دست دادند اما پهلوان شده و همیشه در تاریخ ایران از آنها به عنوان قهرمان یاد می شود. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که روس ها با برنامه ریزی خاص سعی می کنند کشتی گیران ایرانی را با رقیبان اسرائیلی روبرو کنند تا با حذف نمایندگان کشورمان امتیازات بیشتری را برای رسیدن به قهرمانی به دست آورند.
وی همچنین به صحبت های اخیر رئیس فدراسیون روسیه اشاره کرد که گفته است ایران رقیبی جدی برای کشتی این کشور است و اگر در گذشته کشتی گیران روسی نتیجه نمی گرفتند می گفتیم ضعیف عمل کردند اما امروز باید بگوییم در رقابت با تیم های دیگر از جمله ایران با مشکل مواجه شده اند.
خطیب با تشکر از زحمات مربیان ایرانی که با این شرایط سخت تیم ها را برای حضور موفق در مسابقات جهانی آسیایی آماده می کنند یادآور شد: ما فقط برای اعزام تیممان به مغولستان 480 میلیون هزینه کردیم دلیلی ندارد حرفی بزنیم تا کارهای خود را پوشش دهیم اما گرفتن 150‌میلیون تومان پول آن هم به صورت دلار کار سختی است، ما مدیرانی هستیم که از این انتقادات آبدیده شده و خم به ابرو نمی‌آوریم.وی همچنین قبول کرد به دلیل مشکلات مالی، غذاهایی مناسبی در اردوهای تیم ملی داده نمی‌شد ولی اعلام کرد از روز شنبه (امروز)برنامه غذایی تیم های ملی کشتی آزاد فرنگی برای حضور موفق در رقابت های جهانی تغییر خواهد کرد.
خطیب بار دیگر به مشکلات مالی فدراسیون اشاره کرد و افزود: در برخی موارد برای تامین هزینه های سفرها مجبور بودیم پول قرض بگیریم و یا منابع مالی را از جاهای مختلف تامین کنیم ولی سعی کردیم تمام اعزام‌ها به مسابقات آسیایی و جهانی به بهترین شکل انجام شود. متاسفانه در این شرایط حرف‌های نادرستی مطرح می‌شود زیرا به نظر من تصمیم بر این است با ما اینگونه بر خورد کنند.
سرپرست فدراسیون کشتی در پایان گفت: اگر کشتی ایران به همین روند رو به رشد ادامه دهد در سال‌های آینده روس‌ها نمی‌‌توانند به ایران برسند. شاید ما در مقاطعی کوتاهی داشتیم اما باید بگویم ما کار را می‌شناسیم و با این شتابی که کشتی ایران حرکت می‌کند بی‌شک در چند سال آینده روسیه به پای آن نمی‌رسد و ما شاگرد اول کشتی در دنیا هستیم.

 


کرانچار تا اطلاع ثانوی جباری را کنار گذاشت
سرمربی سپاهان اصفهان با تائید خارج شدن جباری از تمرینهای سپاهان گفت: فعلا این بازیکن در بازی ها حضور ندارد چرا که ما به او استراحت داده‌ایم تا در مورد همه چیز فکر کند. کرانچار در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر صبا درباره منع از حضور مجتبی جباری در تمرین و خارج کردن از لیست 18 نفره بازی با صبا گفت: ما یعنی باشگاه و کادرفنی اعتماد زیادی به جباری کردیم، ولی این بازیکن جواب اعتماد ما را نداد و با اظهارات مستقیم وغیرمستقیم اش جوری برای مردم تداعی کرد که از حضورش در سپاهان بزرگ ناراضی است و ما نیز به این بازیکن کمک کردیم تا با جو اصفهان هماهنگ تر شود و فعلا این بازیکن در بازی ها حضور ندارد چرا که ما به جباری استراحت داده ایم تا در مورد همه چیز فکر کند.وی ادامه داد: مطمئن باشید ما صددرصد این بازیکن را می خواهیم، ولی با اظهاراتش نشان داده طرفدار و در کنار رنگ زرد نیست و در نتیجه ما نیز باید با این بازیکن برخورد می کردیم و اگر جباری نمی خواهد در سپاهان بماند باید با باشگاه در این مورد صحبت کند.
مثلث فوتسال ایران در روسیه
حسین طیبی نیز بعد از مصطفی نظری و اصغر حسن زاده، تست های پزشکی تیم «نوریل نیکل» روسیه را با موفقیت پشت سر گذاشته و به این تیم روسی ملحق خواهد شد.با حضور حسین طیبی در روسیه تعداد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی به عدد سه می رسد. البته تمام این بازیکنان در یک تیم جمع شده اند و با رفتن طیبی به روسیه، مثلث ایرانی ها با مصطفی نظری و اصغر حسن زاده در تیم نوریل نیکل تکمیل می شود.
احتمال تعویق بازی استقلال و راه‌آهن
با اعتراض مسئولان باشگاه استقلال زمان دیدار این تیم با راه آهن در هفته ششم لیگ برتر احتمالا تغییر خواهد کرد.مدیران باشگاه استقلال بابت تغییر روز بازی از یکشنبه به دوشنبه نامه ای به سازمان لیگ داده اند ولی غلامرضا بهروان مسئول کمیته مسابقات در آخرین اظهار نظر خود گفت: استقلال این درخواست را داده اما همه چیز روز شنبه (امروز) مشخص می شود.
رئال با 99 ميليون يورو بيل را جذب مي‌کند
بنابه نوشته يک روزنامه چاپ اسپانيا هفته جاري دو اتفاق مهم ممکن است در کادر بازيکنان رئال مادريد روي دهد.روزنامه ال‌موندوديپورتيو در گزارشي نوشت مقام‌هاي مادريدي در حال آماده‌سازي پرداخت رقم 99 ميليون يورو بابت «گرت بيل» ستاره ولزي تاتنهام هستند. اين نشريه افزود با توجه به اين که يک هفته ديگر موعد نقل و انتقالات تابستاني براي نيم فصل اول خاتمه مي‌يابد، کهکشاني‌ها قصد دارند رقم هنگفت فوق را بابت ستاره خوش‌‌استيل لندني‌ها هزينه کنند. همچنين ساليانه 10 ميليون يورو به وي حقوق پرداخت کنند.مطابق اين گزارش در صورت تحقق اين انتقال، احتمالا مسعود اوزيل، هافبک آلماني و تکنيکي پايتخت‌نشين‌ها به پيشنهاد تيم منچستريونايتد انگليس پاسخ مثبت خواهد داد.
شاگردان قلعه نویی و لیپی میزبانان پیروز
تیم‌های فوتبال استقلال ایران و گوانگژو چین میزبانان پیروز دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفتند.
دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به پایان رسید که از جمع میزبانان تیم‌های استقلال ایران و گوانگژو چین موفق به شکست حریفان خود شدند و دو دیدار دیگر به تساوی انجامید.در اولین دیدار این پیکارها، کاشیوا ریسول ژاپن که میزبان الشباب عربستان بود با تساوی یک - یک متوقف شد. در دومین دیدار گوانگژو چین که در مرحله گروهی بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت و این فصل هم در سوپر لیگ چین با اقتدار صدرنشین است میزبان لخویا قطر بود و در پایان با دو گل این حریف غرب آسیایی خود را بدرقه کرد.تیم چینی که هدایت آن را مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی فاتح جام‌جهانی بر عهده دارد با این نتیجه بسیار امیدوار شد تا در جمع چهار تیم برتر قاره کهن قرار بگیرد.در دیگر دیدار استقلال ایران در ورزشگاه آزادی و در حضور انبوه تماشاگرانش تیم سرسخت و سخت‌کوش بوریرام تایلند را با گل زودهنگام خسرو حیدری با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا امیدوارانه راهی تایلند شود و گام بلندی برای صعود به نیمه نهایی بر دارد.نکته مثبت شاگردان قلعه نویی در این دیدار دفاع منسجم و بسته نگه‌داشتن دروازه بود تا نماینده کشورمان شانس بالایی برای حضور در جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان داشته باشد.در آخرین دیدار این مرحله نیز نیز الاهلی عربستان یکی از قدرتمندترین تیم‌های مرحله گروهی میزبان سئول کره‌جنوبی بود که این دیدار در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید.سئول با این تساوی بسیار امیدوار شد تا در کره بتواند جواز صعود به مرحله بعد را بگیرد و در صورت پیروزی و صعود استقلال ایران در دیدار برگشت حریف نماینده کشورمان خواهد بود.دیدار برگشت این پیکارها چهارشنبه 27‌شهریورماه برگزار خواهد شد.

 


مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان می‌گوید که نسبت به پارسال اردوهای تیم ملی و حضور در رقابت‌های تدارکاتی بسیار کمتر شده اند.علیرضا رضایی اظهار کرد: کشتی اصلا شرایط خوبی ندارد. اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است. ما اصلا سفر تدارکاتی نداشته‌ایم و تنها به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفتیم. این وضعیت در همه رده‌های سنی بوده است. سفر آمریکا هم با هزینه آمریکایی‌ها صورت گرفت.وی افزود: البته فدراسیون در تنگناست و باید پولی باشد که خرج کند. وقتی در اردو هستیم کادر فنی بیشترین فشار را متحمل می‌شود. البته باید در تمرین‌ها روی مسائل فنی تمرکز کنیم ولی مسائل دیگر هم تاثیرگذار است.وی افزود: باید یک فکر جدی برای کشتی کرد. با این بودجه‌ها نمی‌توان به جایی رسید. قیمت‌ها تغییر کرده و من تایید می‌کنم که بعضی اوقات اردونشینان خودشان برای خرید مایحتاج دست به جیب می‌شوند. مثلا چند روز پیش بچه‌ها گوشت و میوه خریدند.

 


ایران در جایگاه بیستم توزیع مدال‌ها
نوجوانان در حسرت طلا ماندند
دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان با عنوان بیستمی برای ایران به پایان رسید.
دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان که به میزبانی نانجینگ چین برگزار می‌شد عصر دیروز در شرایطی به پایان رسید که تیم فوتبال زیر 14 ساله های ایران در دیدار نهایی مسابقات فوتبال به مصاف کره جنوبی رفت که در پایان با یک گل شکست را پذیرا شد.ایران در حالی عنوان نایب قهرمانی را در رشته فوتبال کسب کرد که در دوره گذشته مسابقات عنوانی بهتر از سومی بدست نیاورده بود.کاروان ورزشی ایران در این دوره از رقابت‌ها با کسب 6 مدال نقره و 2 مدال برنز به کار خود پایان داد. ابوالفضل یعقوبی تکواندو نقره،مرضیه پرورش نیا تیراندازی تراپ نقره،جواد شوریابی دوومیدانی 400 متر مانع نقره،آریان زرعکانی پرش ارتفاع نقره ، عطا اسدی در ماده 800 متر نقره و 1500 متر برنز و ایمان نیک اقبال در جودو برنز مدال آوران کشورمان در این دوره بازیها بودند.در این مسابقات چین با 46 طلا، 23 نقره و 24 برنز در جایگاه نخست قرار گرفت. کره با 25 طلا، 13 نقره و 14 برنز و ژاپن با 7 طلا، 5 نقره و 6 برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.
کاروان ورزشی ایران در دوره قبلی این بازی‌ها که به میزبانی سنگاپور در سال 2009 برگزار شده بود، در جایگاه یازدهم قرار گرفته بود. ایران در دور قبل بازی‌ها 1 طلا ، 3 نقره و 2 برنز بدست آورده بود. شایان ذکر است سومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان در سال 2017 به میزبانی سریلانکا برگزار می شود.

 


تیم والیبال جوانان ایران با نتیجه 3 بر صفر آرژانتین را شکست داد و به دومین برد پیاپی خود در مسابقه‌های جهانی ترکیه دست یافت.
تیم والیبال جوانان ایران در دومین روز رقابت‌های جهانی ترکیه مقابل آرژانتین به میدان رفت. پیش از این گفته می‌شد که آرژانتین سخت‌ترین حریف ایران در مرحله مقدماتی این رقابت‌هاست. به همین دلیل بازیکنان ایرانی از همان دقایق ابتدایی بازی مقتدرانه‌ای را به نمایش گذاشتند و اجازه خودنمایی به حریف خود ندادند.دفاع روی تور خوب از میلاد عبادی پور و امیرعلی فتحعلی و همچنین آبشارهای ویرانگر جواد حسین‌آبادی کار را یک طرفه به سود ایران پیش برد تا جوانان والیبال ایران در تمام دقایق ست‌های اول و دوم از حریف خود پیش باشند.
تیم جوانان آرژانتین که مقابل بلند قامتان ایران حرفی برای گفتن نداشت در نهایت با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25 – 19 ، 25-20 و 25 - 18 مقابل شاگردان فرهاد نفرزاده تسلیم شد. تیم ایران که در نخستین مسابقه هم از سد استونی عبور کرده بود با این نتیجه صدرنشین گروه دوم شدد.
میلاد عبادی‌پور، جواد حسین‌آبادی، مصطفی باقری، محمد فلاح، آرش تقوی، امیرعلی محمد فتحعلی و ابوالفضل قلی‌پور (لیبرو) تیم اصلی ایران را در این مسابقه تشکیل می‌دادند.ملی‌پوشان جوان ایران ساعت 17 فردا(یکشنبه)مقابل تیم ژاپن (قهرمان آسیا) صف آرایی خواهند کرد.آخرین بازی تیم جوانان ایران در این مرحله از رقابت‌ها روز دوشنبه برابر مکزیک انجام خواهد شد.

 


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ لندن به مقام دوم مرحله دوازدهم لیگ دوومیدانی الماس دست یافت.
مرحله دوازدهم لیگ دوومیدانی الماس (دایموند لیگ) پنج شنبه گذشته در شهر استکهلم سوئد برگزار شد و در مرحله پرتاب دیسک احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک 2012 لندن با حریفان خود به رقابت پرداخت که در پایان توانست عنوان دوم این مرحله را از آن خود کند.حدادی در پرتاب‌های اول تا ششم خود به ترتیب رکوردهای 54/60، 86/62، 64/63، 36/62، 92/60 و 72/60 متر را به ثبت رساند و با 63 متر و 64 سانتی متر به مقام دوم دست پیدا کرد.در حالی که رابرت هارتینگ قهرمان المپیک و جهان غایب بود، پیتر مالاخوفسکی لهستانی با رکورد 65 متر و 86 سانتی‌متر به مقام قهرمانی رسید و مارتین از آلمان و گرد کانتر استونیایی با پرتاب‌های به طول 63 متر و 20 سانتی متر و 62 متر و 93 سانتی‌متر در مکان های سوم وچهارم ایستادند.حدادی تا پایان این مرحله با کسب هفت امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی باقی ماند.وی اواخر هفته جاری در مرحله سیزدهم در زوریخ سوئیس پرتاب خواهد کرد.

 


*تیم منتخب تکواندو نیروهای مسلح در بیست و دومین دوره رقابتهای ارتش‌های جهان شرکت نمی‌کند. این دوره از مسابقات مهرماه سال‌جاری در آمریکا برگزار خواهد شد و تیم منتخب نیروهای مسلح کشورمان به عنوان قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها در بیست و دومین دوره حضور پیدا نخواهد کرد.مسئولان نیروهای مسلح قصد دارند این تیم را هشتم مهرماه به تورنمنتی در اوکراین اعزام کنند.
*پس ازکناره‌گیری تیم دوچرخه‌سواری پیکان در ابتدای فصل 92-91 از رقابت‌های لیگ برتر، با پیگیری‌های خسرو قمری،‌ رئیس فدراسیون دوچرخه سواری و جلسه‌ مشترکی که بین وی و ملکیان، مدیر عامل باشگاه پیکان برگزار شد، پیکانی‌ها موافقت خود را برای حضور در فصل جدید لیگ برتر دوچرخه‌سواری اعلام کردند.

 


رئیس فدراسیون بسکتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری از آنها خواست تا روز پنجشنبه تکلیف خود را با بازیکنان مشخص کنند.
محمود مشحون با ارسال نامه ای به باشگاه‌هایی که هنوز به تعهدات خود نسبت به بازیکنان و فدراسیون عمل نکرده‌اند، از آنها خواست تا هر چه سریعتر نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند.در متن این نامه آمده است: در جریان مسابقات جام ملت‌های آسیا متوجه شدم که تمامی قهرمانان تیم ملی بسکتبال نسبت به تسویه نشدن حق و حقوق خود با باشگاه‌های طرف قرارداد معترض بوده و از فدراسیون درخواست رفع این مشکل را داشتند.مضافاً اینکه شخصاً بارها از باشگاه‌های محترم تقاضای تسویه‌حساب با فدراسیون را داشته‌ام که کم مهری شد. لذا بار دیگر از شما خواسته می‌شود نسبت به تسویه حساب کامل با ورزشکاران و فدراسیون حداکثر تا تاریخ پنجشنبه هفتم شهریورماه جاری اقدام کرده تا فدراسیون مجبور به اتخاذ تصمیمات بعدی نشود.

 


مسئولان رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا قضاوت داور بین‌المللی ایرانی را در این مسابقات لغو کردند.
دبیر فدراسیون تنیس درباره اجازه ندادن به عادل برقعی داور ایرانی برای قضاوت در مسابقات تنیس آمریکا اظهار کرد: با قضاوت عادل برقعی در مسابقات تنیس آمریکا باید حق الزحمه وی پرداخت شود که این خود یک نوع رابطه مالی محسوب می‌شود و از آنجا که در آمریکا داشتن رابطه مالی با ایران به دلیل تحریم ممنوع است بنابراین در مسابقات از وجود برقعی استفاده نکردند.شاهرخ کشاورز وی ادامه داد: البته این اتفاق تنها در مسابقاتی رخ می دهد که از طرف اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای جهان که یک شرکت آمریکایی است، برگزار می شود و داوران ایرانی برای قضاوت در مسابقاتی که ازسوی فدراسیون جهانی تنیس برگزار می شود مشکلی ندارند چراکه ایران عضو فدراسیون جهانی تنیس است و حق رای دارد.
گفتنی است در ایمیلی که از سوی ریچ کافمن، رئیس فدراسیون تنیس آمریکا به برقعی ارسال شده ، آمده است: قوانین جاری آمریکا ما را از استفاده از داوران ایرانی در این رقابت‌ها منع می‌کند. در این ایمیل با بیان عذرخواهی ابراز امیدواری شده است که از برقعی در رقابت‌های آینده استفاده شود.برقعی در گفت‌و‌گوبا نیویورک تایمز در این باره اظهار داشت: سیاست نباید عامل این تصمیم باشد. نمی‌خواهم درباره سیاست صحبت کنم اما آنها ورزش را با سیاست آمیخته‌اند.
برقعی در بیش از 30 کشور به قضاوت رقابت‌های تنیس پرداخته است. او در فینال رقابت‌های تنیس استرالیا و 7 بار در رقابت‌های ویمبلدون قضاوت کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10