(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 04 شهریور 1392 - شماره 20575

شناسایی 10 گروه خونی نادر در کشور
خودکفایی ایران در تولید ماده اولیه پنی‌سیلین
موج جدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر
چمران: نجفی طبق قانون باید استعفا می‌داد
محکومیت مدیرعامل شرکت تولیدی در رشت به جریمه 2 میلیارد ریالی
 حوادث کوتاه از کشور
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی
پژو با 34 میلیون ریال خلافی در ایلام توقیف شد
وزیر سابق دادگستری از بیمارستان مرخص شد
مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
اجرای طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده
هشدار وزارت بهداشت درباره خرید و فروش اینترنتی کبد
امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و کانون سردفتران
2 کشته حاصل بی‌توجهی راننده
کلاهبرداران، 55 میلیارد ریال سر اصفهانی‌ها کلاه گذاشتند
در بیمارستان توحید شهرستان جم رخ داد
برگشت به زندگی پس از 45 دقیقه ایست قلبی
حادثه خونین با 3 کشته
و 7 زخمی در آزادراه قزوین-تهران
آتش‌سوزی در بازار کفش تبریز مهار شد
انتصاب در سازمان نظام پزشکی
فرار یک میلیون سوسک
موتورسواری بدون گواهینامه خانم رئيس‌جمهور
جوان حرف‌ گوش نکن ناهارکروکودیل شد
حمله لیزری به یک هواپیما
تیراندازی در فلوریدا
عذرخواهی پلیس ایرلند از 2 بانوی مسلمان
   


رئیس آزمایشگاه مرجع و انجماد خون سازمان انتقال می‌‌گوید طی سه، چهار سال اخیر 10 نوع گروه خونی بسیار نادر در کشور کشف شده که آخرین آن گروه خونی با نام RzR2 است که در دو فرد ساکن تهران کشف شده است.
مصطفی مقدم خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر فردی با گروه خونی نادر در تهران شناسایی شد که آنتی‌ژنe را ندارد و دومین نفر در ایران است که چنین گروه خونی دارد.
وی گفت: معمولا از هر 10 هزار نفر در جمعیت 6 نفر دارای این نوع گروه خوبی هستند که فقط از خود یا افرادی دارای گروه خونی R2R2یا گروه خونی O می‌توانند خون دریافت کنند.
رئیس آزمایشگاه مرجع و انجماد خون سازمان انتقال خون در پاسخ به اینکه تاکنون چند نوع گروه خونی نادر در کشور کشف شده خاطرنشان کرد: طی سه چهار سال اخیر 10 گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده است.
وی ادامه داد: همچنین از بین 15 هزار نفر که خون آنها در آزمایشگاه مرجع تحت بررسی قرار گرفته اطلاعات 750 اهدا کننده نادر در بانک احیای خون ثبت شده است و نزدیک به 140 واحد خونی نادر در دمای منفی 80 درجه‌فریز و ذخیره شده است.

 


رئیس بخش دارویی ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) از تولید ماده اولیه پنی‌سیلین و خودکفایی کشور در تولید این ماده استراتژیک از مهر امسال خبر داد.
حمیدرضا جمشیدی در این رابطه گفت: 2 کارخانه دارویی متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از مهر امسال راه‌اندازی می‌شوند، یکی از این مراکز کارخانه تولید ماده اولیه پنی‌سیلین جی است که برای اولین بار در کشور تولید می شود و با راه‌اندازی این کارخانه کشور در تولید ماده اولیه پنی‌سیلین خودکفا می‌شود.وی ادامه داد: کارخانه دارویی دومی که از پاییز امسال وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) راه‌اندازی می‌شود، کارخانه تولید انواع هورمونها از جمله هورمونهای ضدسرطان است که این اقلام دارویی نیز برای اولین بار است که در کشور تولید می‌شود.
وی همچنین از راه‌اندازی اولین شهرک دارویی کشور در کردان استان البرز خبر داد و به فارس گفت: این شهرک از مهر امسال افتتاح و معرفی می‌شود و به مرور کارخانه‌های داروسازی جدید در آن ایجاد می‌شود.
جمشیدی در انتها از افتتاح خدمات سلامت از راه دور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از مهر امسال خبر داد.

 


موج جدید بارش‌ها از امروز به سواحل جنوبی دریای خزر می‌رسد و طی روزهای پایانی هفته بر شدت آن افزوده می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود. این سازمان همچنین برای سه روز آینده در ارتفاعات جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس جنوبی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

 


در حالی که چند روزی به پایان دوره سوم شورای اسلامی شهر نمانده است حجت‌الاسلام ناصحی جای یک عضو اصلاح‌طلب مستعفی این دوره را گرفت.
محمدعلی نجفی با ورود به دولت و قرار گرفتن بر مسند ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی رئیس‌جمهور مجبور به استعفا از شورای شهر شد و طبعا طبق قانون عضو علی‌البدل می‌بایستی جایگزین وی می‌شد. براساس اصلاحیه ماده 28 قانون شوراها مصوب مجلس در تاریخ 27/8/86 صاحبان پست‌ها و مشاغلی در کشور از عضویت در شوراهای سراسر کشور محروم هستند که وزراء، معاونین و مشاورین رئیس‌جمهور نیز از آن جمله هستند.
مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر دیروز استعفای دکتر نجفی را به خاطر قانونی دانست که براساس آن معاونین رئیس‌جمهور نمی‌توانند در مسند نمایندگی مردم در شورای اسلامی حضور داشته باشند.
براساس این گزارش در این جلسه مراسم تحلیف حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، عضو علی‌البدل سومین دوره شورا، با حضور نماینده فرمانداری تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام ناصحی پس از قرائت متن سوگند‌نامه و آیین تحلیف، از حضورش در کنار اعضای دوره سوم ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در این روزهای پایانی دوره سوم همراه خوبی برای مدیریت شهری تهران باشم.
گفتنی است ناصحی که در روزهای پایانی دوره سوم به عضویت اصلی شورا نائل شده است جزء منتخبین دوره چهارم شورای‌شهر تهران نیز می‌باشد و در هفته‌های آینده که مراسم تحلیف اعضای دوره چهارم شورای شهر تهران برگزار می‌شود، مجددا سوگند یاد خواهد کرد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از جریمه میلیاردی مدیرعامل یک شرکت تولیدی در رشت خبر داد.
رضا قشلاقی اظهار داشت: مدیرعامل یک شرکت تولید روغن نباتی در گیلان به علت گرانفروشی به پرداخت 2 میلیارد و 471 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
وی اضافه کرد: ممهور شدن پروانه بهره‌برداری این شرکت به مهر تخلف دیگر جریمه این مدیرعامل متخلف است.

 


انهدام باند موادمخدر
اراک-خبرنگار کیهان: سرپرست فرماندهی انتظامی شهر آشتیان استان مرکزی، از شناسایی و انهدام شبکه توزیع موادمخدر از نوع شیشه در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: از متهمان مقدار یک کیلوگرم موادمخدرصنعتی شیشه کشف و ضبط شد.
این مسئول انتظامی اظهار داشت: 5 نفر از اعضای این شبکه که یک نفر آنها زن است همگی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
مرگ دلخراش
نیروی انتظامی استان مرکزی اعلام کرد: اعضای خانواده‌ای که برای تفریح با یک دستگاه کامیون به یکی از تفرجگاه‌های اطراف اراک رفته بودند، هنگام پیاده شدن افراد از کامیون یکباره خودرو به عقب رفت. براساس این گزارش دختربچه 4 ساله این خانواده زیرچرخ‌های خودرو گرفتار شد و بطرز دلخراشی‌جان باخت.
دستگیری متهمان به قتل
خرم‌آباد-خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: سه مرد جوان که دوست‌شان را به قتل رسانده و متواری بودند، ظرف کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند که به اتهام وارده مورد بازجویی قرار گرفتند و به ارتکاب قتل اقرار کردند.
سرهنگ قدرت‌الله‌ دالوند افزود: متهمان اعتراف کردند بر اثر اختلافات قبلی با مقتول مرتکب چنین جنایتی شده‌اند. پرونده متهمان مزبور در مراجع قانونی تحت رسیدگی قرار دارد.
پلمب قصابی‌ها
اصفهان-خبرنگار کیهان: همزمان با افتتاح بزرگترین مجتمع کشتارگاهی تمام اتوماتیک کشور در اصفهان، 10 قصابی عرضه‌کننده لاشه‌های غیربهداشتی در سطح شهر اصفهان پلمب شدند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: این اقدام برای پیشگیری از انتقال بیماری دام به انسان به ویژه بیماری تب کریمه کنگو صورت گرفته است.
احمد جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر با کشتارگاه‌های محلی و منطقه‌ای غیراستاندارد و غیربهداشتی برخورد و نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.
تهدید و اخاذی اینترنتی
سمنان-خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی عامل تهدید و اخاذی اینترنتی از دخترجوان خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده از اعتماد شاکی، عکس و فیلم‌های وی را دریافت کرده و قصد انتشار آن را در اینترنت داشته است.
وی افزود: کارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم که ساکن یکی از استان‌های جنوبی کشور بود، شدند و پرونده در قالب نیابت قضایی، تحت پیگرد قرار گرفت.
کشف مشروبات الکلی
سنندج-ایرنا: مدیر کل گمرکات کردستان گفت: 10 هزار و 880 بطری انواع مشروبات الکلی از یک دستگاه کامیون در مرز باشماق در شهرستان مریوان کشف و ضبط شد.
محمد شهبازی افزود: مامورین گمرک باشماق طی بازرسی از یک تانکر خالی برگشتی از کشور عراق موفق به کشف این قاچاق شدند.
وی گفت:پس از تشکیل پرونده قضایی این محموله قاچاق به همراه راننده متخلف به دادگستری برای سیر مراحل قانونی ارجاع داده شد.
پیدا شدن خمره سفالی
فومن-ایرنا: یک خمره بزرگ سفالی متعلق به دوران قاجاریه در روستای خشکنودهان شهرستان فومن از دل خاک بیرون کشیده شد.
رئیس مرکز باستان‌شناسی گیلان اظهار داشت: این خمره بزرگ بر اثر فرسایش تدریجی خاک و به صورت اتفاقی در مزرعه واقع در روستای خشکنودهان فومن کشف شده است.
ولی‌الله جهانی قدمت این خمره سفالی را دوران قاجاریه عنوان و اضافه کرد: این خمره برای نگهداری آذوقه مورد استفاده قرار می‌گرفت که ارتفاع آن 130 سانتی‌متر است.

 


مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی92 تا پنجشنبه هفتم شهریور تمدید شد.
حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: این اقدام با توجه به افزایش ظرفیت برخی رشته‌های دوره کاردانی به کارشناسی 92 صورت گرفته است.
توکلی افزود: آن دسته از داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته یا اصلاح کد رشته‌های انتخابی دارند می‌توانند تا پایان مهلت درنظر گرفته شده برای انتخاب رشته، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
وی افزود: اطلاعیه مربوط به افزایش ظرفیت‌ها روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و همچنین امروز در نشریه پیک سنجش منتشر شده است.
توکلی در پایان با اشاره به داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند، تصریح کرد: تا ساعت 8 صبح دیروز 139هزار و 469 نفر انتخاب رشته کردند.

 


فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: یک دستگاه خودروی پژو با 34 میلیون ریال تخلف در ایلام توقیف شد.
فضل‌الله شیری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این دستگاه خودرو در محور ارتباطی ایلام- ششدار به واسطه نبستن کمربند ایمنی متوقف شد.
وی ادامه داد: پس از متوقف شدن این دستگاه سواری مدارک خودرو از مالک آن درخواست شد اما هیچ مدرکی ارائه نشد.
این فرمانده انتظامی اضافه کرد: پلیس نیز برای مشخص شدن مدارک هویتی خودرو اقدام به استعلام این وسیله نقلیه کرد که مامور مربوطه پس از آن متوجه شد که این خودرو 34 میلیون ریال خلافی دارد.
شیری تصریح کرد: بر این اساس خودروی مذکور توقیف و راننده آن به واسطه نداشتن گواهینامه رانندگی به مرجع قضایی معرفی شد.

 


سیدمرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری که از هفته پیش به علت شدت کسالت در بیمارستان بستری شده بود دیروز با نظر پزشکان مرخص شد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر جدید دادگستری، برگزاری مراسم تودیع و معارفه را به بعد از بازگشت بختیاری موکول کرده بود و به نظر می‌رسد این مراسم تا پایان هفته جاری برگزار شود.
بعد از قطعی شدن حضور پورمحمدی در وزارت دادگستری، آیت‌الله آملی لاریجانی چهارشنبه هفته گذشته با صدور حکمی، ‌ناصر سراج معاون امنیتی دادستان کل کشور و قاضی پرونده‌های مهم نظیر فساد 3 هزار میلیاردی را به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد.

 


مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر، قطع یکی از حلقه های مهم زنجیره تولید تا مصرف و ایجاد امنیت روانی جامعه و سالم‌سازی محیط را از مهم‌ترین اهداف طرح‌شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده برشمرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر علیرضا اکبرشاهی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که برخورد با خرده‌فرشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر همزمان با جمع‌آوری و درمانی معتادان برای ستاد داشت با نظر دبیر کل ستاد طرحی با عنوان «طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده» در اداره کل مقابله با عرضه ستاد تدوین و با تأیید ایشان جهت اجراء در سطح 12 استان آلوده‌تر کشور ابلاغ شد. وی با بیان اینکه عملیات منطبق بر این طرح از دو جنبه مهم مد نظر قرار دارد، گفت: اول قطع یکی از حلقه‌های مهم زنجیره تولید تا مصرف است که مورد اشاره قرار گرفت، یعنی حلقه توزیع به عنوان حلقه واسط، دو حلقه مهم تولید و قاچاق مواد از یک سو و مصرف کنندگان یا معتادان از سوی دیگر و این به مفهوم وارد ساختن ضربه به کانون‌های تولید و قاچاق است و دوم ایجاد امنیت روانی جامعه و بحث سالم‌سازی محیط است.
این مقام مسئول در ستاد ادامه داد: طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده، جلوگیری از آلوده سازی جوانان و نوجوانان از سوی افرادی که عمدتاً با اهداف سودجویانه دنبال می‌شود را به جد دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: نظر به این که در این طرح یک پروسه و فرآیند کلی از شناسایی تا جمع‌آوری و درمان معتادان و دستگیری و انتقال به اردوگاه‌های ویژه نگهداری خرده‌فروشان مد نظر قرار دارد ظرفیت‌سازی‌های مناسبی در جهت ایجاد و راه‌اندازی مراکز ماده 16 و اردوگاه‌های ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر انجام شده که انتظار داریم عملیات‌ها، بسیار اثربخش‌تر از گذشته دنبال شود.
تخریب اماکن و نقاط آلوده از موضوعات مهم در طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده است
اکبرشاهی همچنین به مکان‌های آلوده در شهرهای مختلف کشور و تخریب آنها بیان داشت: از جمله موضوعاتی که در طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده مدنظر قرار گرفته تخریب اماکن و نقاط آلوده و البته اسکان مجدد است، در این راستا و به طور مشخص با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مکان‌های متعددی در ماه‌های گذشته همچون شهرهای مشهد و شیراز تخریب و با عناصر متخلف برخورد قانونی صورت گرفته است.

 


مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبلیغاتی که تحت عنوان کبدفروشی در برخی سایت‌ها مطرح می‌شود، کذب، سوءاستفاده و کلاهبرداری است نه یک فرآیند درمانی واقعی.
دکتر محمد عقیقی می‌گوید: «ممکن است در این سایت‌ها از کسی ثبت‌‌نام کنند و پول‌هایی را نیز از وی بگیرند، اما مطمئن باشید این امر به پیوند از اهداکننده زنده منجر نخواهد شد و در این صورت بیماران تنها مال خود را می‌بازند.»
عقیقی همچنین می‌افزاید: «احتمال سوءاستفاده از عناوینی همچون کبدفروشی، ایجاد تعامل مالی بین اهداکنندگان و گیرندگان عضو در مورد کبد موضوع نامحتملی است؛ چرا که مهم‌ترین منبع تامین کبد برای بیماران نیازمند، از موارد مرگ مغزی است. موارد مرگ مغزی نیز از زمان اعلام تا زمان مراقبت، انتخاب گیرنده مناسب، برداشت عضو، انتقال به بخش پیوند و انجام پیوند همه در سیستم دولتی و با نظارت وزارت بهداشت یا معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد. بر این اساس کل فرآیند پیوند در مداری بسته و تحت نظارت صورت می‌گیرد در نتیجه بحث فروش عضو یا مطالبه مالی برای پیوند عضو از مرگ مغزی، با توجه به حمایت‌های وزارتخانه از بیمارستان‌هایی که این پیوند را ارائه می‌دهند، عملا منتفی است.»
وی درباره پیوند کبد از اهداکننده زنده نیز می‌گوید: «از طرف دیگر هر کسی را نمی‌توان کاندید اهداکنندگی پیوند کبد کرد. شرایط پیوند کبد از زنده بسیار محدود است و با توجه به مشکل بودن این اعمال، هر کسی هم به راحتی جان خود را به خطر نمی‌اندازد. در مجموع موارد پیوند کبد از اهداکنندگان زنده در مقایسه با موارد اهداکنندگان مرگ مغزی بسیار محدود است.»
عقیقی همچنین می‌گوید: «در پیوند کبد از زنده نیز اغلب اهداکنندگان پدر، مادر، خواهر یا برادر بیمار هستند که اهداکننده به یکی از اعضای خانواده‌شان خواهند بود. در مجموع عملا اهدای بخشی از کبد را مانند داستان پیوند کلیه نداریم.»

 


معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این نهاد و کانون سردفتران خبر داد.
منصور قمشه گفت: براساس این تفاهم‌نامه کانون سردفتران موظف است تا متن تفاهم‌نامه را به تمام دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور ابلاغ کرده و سپس به نحو مقتضی آن را اجرا کند.
در این تفاهم‌نامه تمامی مددجویان استان‌های سراسر کشور از معافیت حق‌التحریر بهره‌مند شده و کانون موافقت دارد، معافیت از حق‌التحریر اسناد تنظیمی در هر یک از دفاتر اسناد رسمی را تا سقف یک میلیون ریال بپذیرد.به گفته قمشه، کانون سردفتران متعهد است،‌ترتیبی اتخاذ کند تا سردفتران نسبت به تنظیم اسناد مددجویانی که دارای کارت یا شماره مددجویی یا معرفی‌نامه از امداد باشند بدون دریافت حق‌التحریر اقدام کند.
وی اظهار داشت: براساس تبصره دو بند الف ماده سه تفاهم‌نامه، کمیته امداد نیز تعهد کرد،‌از طریق اداره کل امور حقوقی و املاک و ادارات حقوقی تابعه سراسر کشور هر مددجو یا وراث مددجو در موارد خاص را حداکثر یک بار در سال به یکی از دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور معرفی کند.
براساس این گزارش، در این تفاهم‌نامه مقرر شد، اولویت با مناطقی باشد که تعداد بیشتری از مددجویان در آن سکونت دارند.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
واژگونی خودرو سواری پژو در محور دامغان- شاهرود 2 کشته و 3 نفر مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان ساعت 7 و 53 دقیقه صبح اولین روز شهریور یک فقره واژگونی خودرو در کیلومتر 13 دامغان- شاهرود رخ داد. در این سانحه رانندگی خودرو سواری پژو به علت بی‌توجهی راننده به جلو منحرف و واژگون شد.
شدت سانحه به حدی بود که 2 سرنشین خودرو در دم جان خود را از دست دادند.
این حادثه مرگبار 3 مجروح نیز در پی داشت که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 


سه کلاهبردار که با راه‌اندازی شرکت خصوصی فروش خودرو بیش از 55 میلیارد ریال از شهروندان اصفهانی کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر به مهر، گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی در خصوص کلاهبرداری از آنها به بهانه فروش خودرو پرونده‌هایی در پلیس آگاهی تشکیل شده و تیم ویژه‌ای از مأموران مبارزه با کلاهبرداری تحقیقات خود را آغاز کردند.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد چند مرد جوان با تأسیس یک شرکت خصوصی به بهانه فروش خودرو از بیش از 200 شهروند اصفهانی چندین میلیون تومان اخذ کردند و بدون تحویل خودرو با تعطیل کردن شرکت متواری شدند.
وی گفت: در ادامه در حالی که کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با تشکیل پرونده تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده بودند 100 نفر دیگر که برای خرید خودرو میلیون‌ها تومان به این افراد پول داده بودند نیز از کلاهبرداران شکایت کردند.
آقاخانی افزود: سرانجام مأموران پلیس آگاهی اصفهان با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند این سه کلاهبردار به نام‌های «ح»، «م» و «م» را شناسایی کنند. مأموران سرانجام در یک عملیات غافلگیرانه مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.
رئیس پلیس استان اصفهان ادامه داد: با شروع بازجویی‌های فنی و تخصصی متهمان که مدعی بودند مرتکب هیچ جرمی نشدند پس از رو به رو شدن با شواهد محکم پلیسی به کلاهبرداری در قالب شرکت فروش خودرو اعتراف کردند.
وی ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسی مبلغ کلاهبرداری 55 میلیارد ریال برآورد شده و تاکنون 300 شاکی نیز شناسایی شدند. متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

 


رئیس شورای اسلامی روستای آبگرمک از برگشت به زندگی یک بیمار پس از 45 دقیقه ایست قلبی در بیمارستان توحید جم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مصطفی نصیری شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بیمار یکی از اهالی روستای آبگرمک است که پس از احساس درد در قفسه سینه و تنگی نفس، سریعا به اورژانس بیمارستان منتقل شد.
وی افزود: این بیمار 55 ساله هنگام انجام معاینات و پس از گرفتن نوار قلب، دچار ایست قلبی شد که با تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرسنل بیمارستان توحید، پس از 45 دقیقه مجددا به زندگی باز گشت.

 


توقف یک دستگاه اتوبوس مسافربری به علت نقص فنی در حاشیه آزادراه قزوین-تهران منجر به وقوع حادثه خونین شد.
به گزارش فارس، در این حادثه که با ایجاد نقص فنی برای اتوبوس آغاز شد پس از توقف اتوبوس مسافربری در حاشیه آزادراه یک دستگاه کامیون با آن برخورد می‌کند.
در ادامه این تصادف راننده کامیون دیگر نیز که موفق به کنترل وسیله نقلیه خود نمی‌شود با کامیون و اتوبوس تصادف کرده برخورد و منجر به وقوع حادثه خونین می‌شود.
طبق آخرین گزارش‌‌ها تعداد مصدومان و کشته‌شدگان این حادثه خونین 3 کشته و 7 زخمی است که زخمی‌ها به بیمارستان شهید رجایی‌شهر قزوین انتقال یافتند.

 


تبریز - خبرنگار کیهان:
آتش‌سوزی در بازار حرم‌خانه ساختمان کلانتری 8 سابق تبریز مهار شد.
به گزارش آتش‌نشانی تبریز، در این حادثه مامورین آتش‌نشانی خاقانی به محل اعزام شدند و به علت دود غلیظ و رو به گسترش بودن آتش، نیروهای ایستگاه 11 نیز اعزام شدند که بعد از 70 دقیقه تلاش، موفق شدند آتش را مهار کنند.

 


دکتر علیرضا زالی طی حکمی، دکتر علیرضا ناصری را به عنوان مدیرکل جدید روابط عمومی سازمان نظام پزشکی منصوب کرد.
گفتنی است، دکتر ناصری پیش از این مدیر امور رفاهی، مدیرکل روابط عمومی و رئیس ستاد ترویج اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی و همچنین مدیر حوزه ریاست، مدیر امور فرهنگی، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و سوءمصرف مواد و رئیس مرکز مطالعات رسانه، هنر و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است. وی همچنین دارای سالها سوابق مطبوعاتی و رسانه‌ای نیز می‌باشد.

 


رسانه‌های چین از فرار دست‌کم یک میلیون سوسک که برای طب سنتی در مزرعه‌ای در چین نگهداری می‌شدند، خبر دادند.
این حشرات مدت‌ها به منظور استفاده در طب سنتی در محوطه گلخانه‌ای در شرق استان «جیانگ‌سو» پرورش داده می‌شدند اما فرد ناشناسی اقدام به تخریب محل نگهداری آنان کرد.
مسئولان کنترل امراض چین تاکنون پنج گروه را به منطقه اعزام کردند تا این حشرات را جمع‌آوری کنند.
هرچند برای بسیاری از مردم سوسک یک حشره موذی و بیماری‌زا است اما برخی چینی‌ها معتقدند می‌توان از عصاره این حشره برای درمان بیماری‌هایی همچون سرطان، کاهش التهاب و نیز افزایش سیستم دفاعی بدن استفاده کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صاحب این مزرعه و پرورش‌دهنده این حشرات مدعی است: هنگام تخریب گلخانه بیش از یک و نیم میلیون سوسک از تخم درآمده و در مرحله پرورش و رشد بودند.

 


رئيس‌جمهور برزیل به یکی از وزرای خود گفته است که چهارم اوت به دور از چشم محافظانش سوار بر موتورسیکلت شده و در خیابان های شهر برزیلیا گشت‌زنی کرده است.
به گزارش ایسنا، این اقدام «دیلما روسف»، رئيس‌جمهوری برزیل در حالی صورت گرفت که به گزارش رسانه‌های برزیل، وی گواهینامه موتورسواری ندارد.
گرچه گفته شده که رئیس‌جمهوری برزیل بدون حضور محافظانش اقدام به موتورسواری کرده اما رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که گروهی از محافظان وی در لباس غیررسمی در زمان موتورسواری از دور مراقب او بوده‌اند.
یورونیوز گزارش داد، این اقدام روسف درست دو هفته پس از اعتراض‌های گسترده به افزایش بهای سوخت و حمل و نقل در برزیل صورت گرفت.گزارش‌ها حاکی از آنست که طی چند ماه اخیر و با وجود شرایط بد اقتصادی در این کشور، میزان محبوبیت رئيس‌جمهور برزیل افزایش یافته است. میزان محبوبیت وی در ماه ژوئن بیش از 54 درصدگزارش شده است.

 


پلیس استرالیا در تلاش برای یافتن مرد 24 ساله‌ای است که هنگام شنا با دوستش در رودخانه استرالیای شمالی ناهار کروکودیل‌ها شد.
به گفته پلیس استرالیا با وجودی که این رودخانه یکی از پرجمعیت‌ترین زیستگاه‌های کروکودیل‌هاست، این جوان و دوستش بدون توجه به هشدار در رودخانه شنا می‌کردند.

 


پلیس روسیه اعلام کرد: خلبان هواپیمایی که به عمد مورد حمله یک «اشاره‌گر لیزری» قرار گرفته بود. موفق شد هواپیمای خود را به سلامت به زمین بنشاند.
خلبان این هواپیما به پلیس روسیه گفت: در چند کیلومتری فرودگاه مورد حمله اشاره‌گر لیزری قرار گرفتم مثل این که فردی عمداً قصد داشت دید مرا مختل کند.
اشاره‌گرهای لیزری می‌توانند باعث تاری دید یا از دست رفتن موقت بینایی شوند و خلبان قادر نخواهد بود فضای بیرونی پنجره را مشاهده کند.
در سال 2011 میلادی یک طرح پیشنهادی به منظور اعمال جریمه برای استفاده‌کنندگان از اشاره‌گرهای لیزری مطرح شد اما به تصویب نرسید.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، وزارت کشور روسیه اعلام کرد: این گونه حملات بیشتر در دو فرودگاه مسکو و سن‌پترزبورگ که مسافران زیادی را جابه‌جا می‌کند، اتفاق می‌افتد.

 


یک فرد مسلح با تیراندازی به کارکنان شرکت حمل و نقل «فلوریدا» پنج نفر را مورد اصابت گلوله قرار داد که سه نفر از آنان جان باختند.
به گزار ش خبرگزاری فرانسه، پلیس آمریکا اعلام کرد یک فرد مسلح به کارکنان شرکت حمل و نقل «پریچت» ایالت «فلوریدا» تیراندازی کرد و جان سه نفر را گرفت.
منابع می‌گویند که این یک رخداد قتل- خودکشی بوده است که در آن صاحب شرکت حمل و نقل نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مسلح به سمت پنج نفر از کارکنان و همچنین خودش تیراندازی کرده است.
«دیویس گریفیس» اولین قربانی این حادثه حدود ساعت 9:20 دقیقه صبح مورد اصابت گلوله قرار گرفت. هنوز جزئیات این تیراندازی مشخص نیست.

 


در پی اهانت یکی از ماموران امنیتی پارک گریفیت به دو بانوی مسلمان رئيس بخش انتظامات این پارک ضمن محکوم کردن برخورد ناشایست این مامور از بانوان مسلمان عذرخواهی کرد.
یکی از ماموران امنیتی پارک «گریفیت» واقع در شهر دوبیلن ایرلند دو بانوی مسلمان را که داخل پارک مشغول خواندن نماز بودند تهدید به مرگ کرد و نمازشان را شکست.
پس از این حادثه و شکایت این دو بانوی مسلمان از این مامور امنیتی، وی از کار اخراج شد. «بیل بروون» رئیس بخش انتظامات پارک گریفیت برخورد ناشایست این مامور را محکوم و از بانوان مسلمان عذرخواهی کرد.
«ساجده» یکی از این بانوان مسلمان گفت: من به همراه دوستم در گوشه‌ای از پارک به آرامی مشغول عبادت بودیم که توسط مامور امنیتی پارک مورد اهانت و آزار قرار گرفتیم و تا زمانی که این مامور به سازمان‌های خیریه حمایت از کودکان مصری و سوری کمک مالی نکند از شکایت خود صرف‌نظر نخواهیم نکرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10