(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 04 شهریور 1392 - شماره 20575

حدیث دشت عشق
مشکلات مالی اردوی پرتغال را لغو کرد
دغدغه‌های تیم ملی فوتبال تا رسیدن به برزیل
اخبار کوتاه از فوتبال
رقابت دیدنی فوق سنگین‌ها در لیگ وزنه برداری
انتخابات کمیته ملی المپیک
تا 3 ماه دیگر برگزار نمی‌شود
نخستین انتصاب در وزارت ورزش و جوانان
صالحی امیری: سیاست ما حاکمیت نخبگان ورزش بر فرآیند تصمیم‌سازی است
فدراسیون هندبال به دنبال میزبانی جام ملت‌ها
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حسین کرباسی»
رزمنده سپاه خیبرگشا
رفت و رفت تا رسید به مجنون‌ترین جزیره دنیا و در آنجا تنهای تنها ماند تا سالیانی که تابوتی سبکبار را تشییع کردند و در جنت‌الشهدای نجف‌آباد آرام گرفت.
شهید «حسین کرباسی» پس از طی دوران راهنمایی، در مدرسه الحجه نجف‌آباد ثبت نام نمود و در حال خواندن مقدمات علوم حوزوی بود که نایره جنگ زبانه کشید. حسین که اطاعت از فرمان امام خمینی(ره) را فرض‌العین می‌دانست، به سوی جبهه حرکت کرد و با حضور در عملیات خیبر در کنار رزمندگان اسلام خیبرگشای جبهه‌های نور شد.
حسین از همان کودکی، در وضعیت معیشتی نه چندان مناسبی زندگی می‌کرد؛ خانه محقر و زندگی ساده اما روحی بزرگ! او کم توقع، باوقار، اهل تلاوت قرآن و دعای بسیار بود. همواره به شهادت عشق می‌ورزید و از خدای بزرگ، آن را آرزو می‌کرد.
طلبه بسیجی شهید «حسین کرباسی»، سال 1346 در نجف‌آباد متولد شد و در 7/12/1362 در عملیات خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسید.

 


فدراسیون فوتبال در حالی اردوی تیم ملی در پرتغال را به خاطر مشکلات مالی لغو کرده است که پس از صعود این تیم به جام جهانی مسئولان بسیاری خود را سهیم این صعود دانستند و مقابل دوربین ها مصاحبه های پرتعداد انجام دادند اما حالا که نوبت به حمایت رسیده و بی پولی گریبان تیم ملی را گرفته، هیچ مسئولی مقابل دوربین نیست!
پس از لغو اردوی تیم ملی فوتبال ایران در پرتغال، روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: « به رغم تمام تلاش‌های فدراسیون فوتبال در برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی که همه موارد مربوط به این اردو اعم از رزو بلیط، محل اقامت، برگزاری بازی دوستانه با تیم‌ها پیش بینی شده بود و کمبود منابع مالی مجددا، اجازه نداد این اردو را برگزار کنیم. لذا این کمپ برگزار نخواهد شد».
اردوی تیم ملی فوتبال ایران در پرتغالی در شرایطی لغو شده که مسئولان وزارت ورزش کمترین توجهی به این فدراسیون دارند و سایر مسئولان هم درگیر تقسیم پست ها هستند تا شاید در آینده بتوانند برای فوتبال کاری کنند! اما واقعیت این است که اگر می خواهیم تیم ملی در جام جهانی زنگ تفریح نباشد و شادی مردم را به کامشان تلخ نکند، از همین حالا - که خیلی هم دیر است - باید به تیم ملی و فدراسیون فوتبال کمک کرد.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، مسئولان و نهادهای مرتبط و خصوصا وزارت ورزش و جوانان که بودجه ورزش در اختیار اوست باید قبل از آنکه دیر شود برای فوتبال کاری کنند. مسئولانی که بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی مقابل دوربین ها قرار می‌گرفتند و خود را شریک شادی مردم می دانستند، کمی به بعد از جام جهانی فکر کنند که آیا می توانند همان زمان خود را شریک غم مردم بدانند؟ چرا هم اکنون که فدراسیون فوتبال محتاج کمک های مسئولان است، کسی کاری نمی‌کند؟
وزارت ورزش و جوانان که متولی همه فدراسیون های ورزشی است و بودجه ورزش را در اختیار می گیرد باید قبل از آنکه دیر شود برای فوتبال کاری کند. تیم ملی ایران اگر نتواند اردوهای خوبی برگزار کند و دیدارهای تدارکاتی مناسبی داشته باشد، در جام جهانی برزیل زنگ تفریحی بیش نخواهد بود و آن وقت است که کمیته های بررسی دلایل شکست تشکیل می شود و همه می خواهند رئیس فدراسیون را مجازات کنند!
قبل از آنکه آن روز برسد وظیفه همه است که از تیم ملی فوتبال ایران که متعلق به تک تک مردم کشورمان است حمایت کنند. از دولت و مجلس گرفته تا مسئولان وزارت ورزش و جوانان و خود مسئولان فدراسیون فوتبال که باید حق شان را بگیرند. امیدوارم برای یک بار هم شده مسئولان ورزش قبل از پیروزی‌ها به رختکن و اردوهای تیم ملی بروند و مشکلات را حل کنند.
تغییر برنامه لیگ
اما پس از لغو اردوی تیم ملی فوتبال ایران که قرار بود از 11 شهریور در پرتغال برپا شود دبیر سازمان لیگ فوتبال از تغییر برنامه مسابقات خبر داد.
علی کاظمی از جابه‌جایی بازی‌های لیگ و برگزاری این دیدارها در 10 روزی که به دلیل لغو اردوی تیم ملی ایجاد شده خبر داد و افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و برنامه‌ریزی جدیدی برای بازی‌های لیگ داشته باشیم. البته ممکن است فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد اردوی دیگری را جایگزین پرتغال کند ولی تا زمانی که برگزاری این اردو به اطلاع ما نرسد باید برنامه‌ جدیدی برای لیگ بریزیم.دبیر سازمان لیگ با اشاره به فاصله‌ 10 روزه بین مسابقات خاطرنشان کرد: در این 10 روز می‌توان یک هفته از بازی‌های لیگ را برگزار کرد.از همین رو حداکثر تا فردا (امروز) برنامه جدید را اعلام می‌کنیم.
زمان اردوی جدید تیم ملی
هنوز ساعتی از خبر لغو اردوی تیم ملی نگذشته بود که فدراسیون فوتبال اعلام کرد اردوی بعدی تیم ملی فوتبال از 14 تا 23 مهرماه برگزار خواهد شد.بر اساس برنامه‌ کی‌روش، در این اردو قرار است تیم ملی ایران یک بازی دوستانه و یک بازی رسمی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر تایلند انجام دهد.

 


کسر امتیازقطعی از استقلال و ملوان و بخشیده شدن سایپا
کمیته استیناف دیروز پس از تشکیل جلسه اعتراض باشگاه های استقلال و ملوان را رد و کسر امتیاز این دو تیم را تایید کرد ولی یک امتیاز سایپا را به لحاظ فقدان سوابق انضباطی در این زمینه لغو و نارنجی پوشان کرجی تنها به انجام یک بازی به عنوان میزبان در زمین بی طرف محکوم شدند.
یک امتیاز هم از داماش گیلان کسر شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خاطر آنچه که تخلف تماشاگران تیم داماش در بازی این تیم با استقلال عنوان شده است، یک امتیاز از این تیم شمالی کسر کرد. سراوانی مدیر روابط عمومی باشگاه داماش گیلان با تایید کسر یک امتیاز از تیم داماش اظهار داشت: بعد از ظهر امروز (دیروز) از سازمان لیگ نامه‌ای به دست ما رسید مبنی بر اینکه از تیم داماش به خاطر تخلف تماشاگران این تیم در بازی با استقلال، پرتاب بطری و فحاشی تماشاگران یک امتیاز کسر شده است.وی با بیان اینکه نامه اعتراض خود را به این حکم به سازمان لیگ می‌فرستیم، گفت: در بازی داماش با استقلال، با وجود اینکه یک گل از حریف عقب بودیم داور دو پنالتی ما را نگرفت. هر ورزشگاهی بود به خاطر این اتفاق به آشوب کشیده می‌شد! حالا چند بطری به زمین افتاده و اینگونه حکم می‌دهند؟ جالب اینکه اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی هم گفته بود بازی استقلال و داماش با کمترین مشکلی انجام شده بود.
خلعتبری: هر تیمی رضایت‌نامه‌ام را بگیرد آنجا می‌روم
بازیکن مورد نظر پرسپولیس می‌گوید دوست دارد به این تیم بیاید اما همه چیز دست او نیست.محمدرضا خلعتبری درباره آخرین شرایط انتقال خود به پرسپولیس اظهار کرد: مسئولان باشگاه پرسپولیس در چند روز گذشته مذاکرات خوبی با عجمانی‌ها داشتند و مدیران این باشگاه اماراتی هم راضی شدند تا مبلغ رضایتنامه را از یک میلیون دلار به 800 هزار دلار برسانند و حتی این پول را در دو قسط بگیرند. آن‌ها بهترین شرایط را مهیا کرده‌اند و من هم امیدوارم که مدیران پرسپولیس بتوانند این مبلغ را به عجمان پرداخت کنند.وی در پاسخ به این سوال که گویا باشگاه سپاهان هم برای جذب او دست به کار شده گفت: به هر حال سپاهان هم تیمی است که من فصل گذشته برای آن بازی کردم و سال خوبی هم در اصفهان داشتم. آقای رحیمی همیشه به من لطف داشته و در این یک سال هم برای من خیلی زحمت کشیدند. با این حال باشگاه عجمان پول رضایتنامه را می‌خواهد و هر تیمی که این پول را پرداخت کند من مجبورم به آن تیم بروم.
احمدزاده سرمربی گهر
سرانجام سرمربی تیم گهر دورود برای حضور در لیگ دسته اول مشخص شد. پس از این‎که از گزینه‎های متعددی برای هدایت گهر نام برده می‎شد، سرانجام مسئولان این تیم با محمد احمدزاده به توافق رسیدند.
قرارداد استقلال لغو شد
باشگاه استقلال تهران که از ابتدای لیگ سیزدهم به البسه و توپ‌های شرکت آل‌اشپورت اعتراض‌های زیادی وارد کرده بود، دیروز قراردادش را با این شرکت فسخ کرد. با توجه به اعتراض بسیاری از مربیان لیگ برتری، احتمال این‌که قرارداد سازمان لیگ با این تولیدی لغو شود وجود دارد.
تیم فوتسال گیتی پسند به ژاپن رسید
تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا راهی ناگویای ژاپن شد.نماینده ایران عصر دیروز به ناگویا، شهر میزبان این مسابقات رسید تا نخستین دیدارش را سه شنبه مقابل السد قطر انجام ‌دهد.گیتی پسند در دوره قبل جام باشگاه‌های آسیا با پیروزی مقابل آردوس ازبکستان در بازی فینال جام را بالای سر برد و امسال هم برای دفاع عنوان قهرمانی به ژاپن می‌رود.
کار سخت جوانان ایران در عمان
تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی زیر 22 سال آسیا 2014 در مسقط عمان در گروه مرگ قرار گرفت و با تیم‌های ژاپن، استرالیا و کویت همگروه شد. مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها دیروز در مسقط برگزار شد و 16 تیم صعود کرده از دور مقدماتی در 4 گروه مشخص شدند. در گروه اول تیم‌های عمان، اردن، کره جنوبی و میانمار قرار گرفتند. در گروه دو تیم‌های امارات، کره شمالی، سوریه و یمن و در گروه سوم تیم‌های ژاپن، استرالیا، ایران و کویت همگروه شدند. در گروه چهارم عراق، ازبکستان ، عربستان و چین همگروه هستند که در هر حال سخت‌ترین گروه و گروه موسوم به مرگ از سوی کارشناسان گروهی است که تیم ملی زیر 22 سال ایران در آن قرار گرفته است.رقابت‌های زیر22 سال آسیا از روز شنبه 21 دی تا یکشنبه 6 بهمن در مسقط عمان برگزار خواهد شد.با توجه به تعداد تیم‌ها از هر گروه دو تیم به دور یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد.

 


نایب قهرمان المپیک لندن فصل آتی در تیم نیروی زمینی ارتش وزنه می‌زند.
با وجود اینکه هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری سپری شده اما هنوز تیم‌های حاضر در لیگ در حال کامل کردن نفرات خود هستند تا قدرتمندانه‌تر روی تخته حاضر شوند.تیم نیروی زمینی ارتش که خواهان به خدمت گرفتن کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی بود با پیوستن سلیمی و رستمی به تیم ملی حفاری، تنها سجاد انوشیروانی نایب قهرمان المپیک سی‌ام را به خدمت گرفت تا با توجه به پخش شدن وزنه‌برداران نامی دسته فوق سنگین ایران در تیم‌های مختلف، رقابت جذابی را میان آن‌ها در طول فصل شاهد باشیم.
نیروی زمینی برای فصل جدید لیگ برتر وزنه‌برداری چون حمید ملکی، سعید محمدپور، سعید سیار، میلاد رستگار و سجاد انوشیروانی را در اختیار دارد.

 


رئیس کمیته ملی پارالمپیک می‌گوید تغییر در اصلاح بند 10 اساسنامه مربوط به عزل و نصب روسای فدراسیون‌ها باید به تصویب دولت برسد.
محمود خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که بارها شنیده شده اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شده، اما هنوز دو شرط IOC محقق نشده است و همچنین درباره چالش صالحی و فرجه 100 روزه، بنابراین راهکار چیست، گفت: اساسنامه تایید شده و قبلا هم تایید شده بود، اما ابلاغ نشده بود. اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و بند 10 که بحث عزل و نصب روسای فدراسیون‌ها است، حتما باید در هیئت دولت مورد تصویب قرار بگیرد. اگر هر کسی هم می‌گوید متنفی شده بعید می‌دانم تایید شده باشد.
وی ادامه داد: متنفی شدن بازگشت روسا را من هم در رسانه‌ها شنیدم و اطلاع رسمی ندارم، اما شرط اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها حتما باید به تایید دولت برسد، چون تایید آن در سال 82 به تصویب دولت رسیده بود بنابراین وزارت و کمیته نمی‌توانند مستقیم تغییراتی در آن ایجاد کنند.خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی برگزار شود، عنوان کرد: یادتان باشد پیش از عید گفتم اسفند یا فروردین، در اردیبهشت هم صحبت کردم گفتم در سه ماه آینده، اکنون هم در خوشبینانه‌ترین حالت سه ماه آینده است. یک شرط IOC‌ حل شده است، شرط دیگر به دولت برمی‌گردد، بنابراین فکر می‌کنم زودتر از سه ماه دیگر انتخابات انجام نشود.

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان در نخستین انتصاب خود کیومرث هاشمی را به عنوان مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.
کیومرث هاشمی از صبح امروز رسما کارش را به عنوان مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان آغاز کرد.مراسم تودیع و معارفه عصمت الله ساکی زاده و کیومرث هاشمی مدیران کل قدیمی و جدید حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان ساعت 9 صبح دیروز در محل وزارت برگزار شد و کیومرث هاشمی به طور رسمی کارش را آغاز کرد.
رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید حوزه وزارتی گفت: سیاست قطعی ما در وزارتخانه حاکمیت نخبگان و ژنرال های ورزش در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری است.
هیچ قصور و کم کاری را نمی پذیرم
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با تاکید بر این که مبنای کارها و تصمیماتش در حوزه ورزش و جوانان بر مبنای تعجیل ، جنجال ، تصمیم های احساسی و رفتارهای آنی و زودگذر نیست ، گفت: به شخصه به ثبات تشکیلات اصرار دارم و معتقدم که قطار ورزش و جوانان باید بدون آنکه حرکتش متوقف و کند شود، شتاب گرفته و با سرعت بیشتری به حرکت خود در جهت دستیابی به اهداف کلان ورزش و جوانان ادامه دهد.وی افزود: با چنین رویکردی تعجیلی در انتخاب همکارانم ندارم و می خواهم با مجموعه معاونان و مدیرانی که در حال حاضر در خدمت ورزش و جوانان هستند، کارمان را ادامه دهیم. بنابراین از همکارانم انتظار دارم که با قوت و انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند چرا که هیچ قصور و کم کاری را در جهت پیشبرد امور نمی پذیرم.
همفکری بزرگان ورزش
دکتر صالحی با تاکید بر حفظ کرامت انسان ها تصریح نمود : مبنای کار دولت تدبیر و امید بر حفظ کرامت انسان‌ها و به ویژه مدیران است و یقینا با چنین نگاهی باید پرونده انگ زنی، تهمت و افترا به افراد بسته شود و همه برادرانه و در فضایی سالم و با نشاط به مسوولیتی که بر عهده داریم در جهت خدمت به مردم عمل کنیم. دکتر صالحی امیری با تاکید بر این که کارهای زیادی در ورزش برای انجام دادن وجود دارد، تصریح کرد: من مجموعه ای از برنامه ها و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را با همفکری بزرگان ورزش در سه دهه گذشته و طی دو ماه فعالیت در کارگروه‌های تخصصی نوشته ام و بر این مبنا تاکید دارم که سیاست قطعی ما در وزارت ورزش و جوانان حاکمیت نخبگان و ژنرال‌های ورزش در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری است. این فرآیند صرفا به معنای تصدی پست‌ها نیست ، چرا که همه می توانند با چنین رویکردی به ما کمک کنند و ما با آغوش باز از تمام فکر ها و نظرها در جهت توسعه ورزش و موضوعات کلیدی جوانان استقبال می کنیم. نکته مهم در این رابطه فراهم آوردن ساز و کارهای استفاده از فکر و تفکر نخبگان است که بنا داریم با تشکیل کارگروه های تخصصی و مشورتی، از تعامل و همفکری سازنده اصحاب فن و صاحبان دانش استفاده کرده و بهره مند شویم.
مخالفت با تغییر مدیران به صورت اتوبوسی
وی با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران وزارت ورزش و جوانان به سه فاکتور تعهد ، تخصص و مقبولیت توجه اساسی دارد، انتخاب آقای کیومرث هاشمی بعنوان مدیر کل حوزه وزارتی را منبعث از چنین نگاهی دانست و گفت: مبنای انتخاب مدیران بر مبنای شاخصه های علمی تعریف شده است و بنده در انتخاب همکارانم نگاه به مجموعه مدیران داخل وزارتخانه دارم، مگر آن که در جاهایی مجبور شوم که از ظرفیت مدیران خارج از مجموعه استفاده کنم. بنابراین مبنای انتخاب مدیران ضابطه مند خواهد بود، نه بر مبنای رابطه ای و سفارش های بیرونی که اصولا بنده با تغییر مدیران به صورت اتوبوسی مخالف بوده و تاکید دارم که باید از درون مجموعه این فرصت را در اختیار مدیرانی قرار دهیم که هم صاحب تجربه و ظرفیت های مدیریتی هستند و هم با حضور خود انرژی های تازه ای را به مجموعه در جهت خدمت بیشتر تزریق می کنند.
مسئولیت سنگین هاشمی
وی افزود: با چنین نگاهی آقای کیومرث هاشمی انتخاب شده اند و من از ایشان خواسته ام علاوه بر کارهای حوزه وزارتی، حجم زیادی از امورستادی را نیز که معمولا به سمت وزیر سرازیر شده و وی را از انجام کارهای کلان باز می دارد انجام دهند. بی شک وظیفه هر وزیری مدیریت راهبردی و استراتژیک در جهت رصد امور، تدارک و تامین منابع مالی لازم و ایجاد ساز و کارهای جدید برای تغییر و تحولات تشکیلاتی و استراتژیک است و از این حیث هر معاون و مدیر ستادی در حوزه ورزش و جوانان باید امور مربوط به خود را به بهترین شکل انجام داده و در امور ستادی نیز با آقای کیومرث هاشمی هماهنگی های لازم را انجام دهد.

 


فدراسیون هندبال ایران برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مشهد اعلام آمادگی کرده است.
طبق تقویم کنفدراسیون هندبال آسیا رقابت های جام ملت‌های آسیا 2014 در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود. چند کشور صاحب نام در آسیا برای میزبانی این رقابت ها که انتخابی جام جهانی نیز هست اعلام آمادگی کرده اند.فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران نیز تقاضای میزبانی این مسابقات را در شهر مشهد داده است. تیم ملی هندبال ایران با هدایت «رافائل» اسپانیایی به دنبال کسب نخستین سهمیه مسابقات جهانی است.

 


* مسابقه‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا در حالی 19 تا 25 شهریور در پیونگ‌یانگ کره شمالی برگزار می‌شود که ایران برای دومین سال متوالی نماینده‌ای ندارد و تیم ملی حفاری قهرمان فصل گذشته‌ لیگ برتر وزنه‌برداری مانند سال گذشته به خاطر مشکلات مالی در این رقابت‌ها حاضر نمی‌شود.
*وزنه‌برداران جانباز و معلول تیم ملی برای آمادگی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به اردو فراخوانده شدند.این تمرینات برای آماده‌سازی ملی‌پوشان و پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا که آبان ماه در کشور مالزی برگزار می‌شود، در نظر گرفته شده است.
*ساور معاون مالی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اینکه وقفه‌ای در فعالیت‌های ورزشی ایجاد نشود، صالحی به مجلس معرفی می‌شود و رای بالایی نیز خواهد آورد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10