(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 06 شهریور 1392 - شماره 20577

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های البرز خبر داد
انجام 80 درصد عملیات اجرای تعریض آزادراه تهران- کرج
هشدار انجمن علمی داروسازان به مردم:ایرانی‌ها 3/6 برابر میانگین جهانی دارو مصرف می‌کنند
عاملان «بلوتوث سیاه» نظام‌آباد دستگیر شدند
ارتفاعات پایتخت بارانی می‌شود
افتتاح مرکز درمان ناباروری در مجتمع درمانی هلال ‌احمر ایران
با افتتاح زیرگذر عابر پیاده
ترمینال میدان آزادی به پارک سوار وصل می‌شود
حوادث کوتاه از کشور
قالیباف در آخرین جلسه شورای شهر: برخی رسانه‌ها و اشخاص نسبت به عملکرد شهرداری ناآگاهانه نظر می‌دهند
اعتراف کارمند متخلف بانک تربت حیدریه به اختلاس 3 میلیاردی
معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق‌التحریر دفترخانه‌ها
بر اثر گودبرداری غیراصولی رخ داد
ریزش ساختمان سازمان بازنشستگی کشوری در گرگان
ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا
این زن دنیا را واژگون می‌بیند!
آوارگی صدها مسلمان میانماری
   


کرج- خبرنگار کیهان:
تاکنون 80 درصد از عملیات اجرایی تعریض آزادراه تهران- کرج در محدوده این استان انجام شده و تنها 20درصد آن باقی مانده است.
سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: با توجه به رفع عمده معارضان تا محدوده پل کلاک کرج، عملیات اجرایی تعریض مسیر شمالی و جنوبی آزادراه تهران- کرج با پیشرفت قابل مشاهده‌ای در حال انجام است.
احمد جمشیدی گفت: اکنون از 10 کیلومتر تعریض در دو مسیر شمالی و جنوبی این آزادراه تنها یک کیلومتر در مسیر شمالی شامل گالری مترو فردیس و یک کیلومتر در مسیر جنوبی باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه میزان مطالبات و کمبود اعتبار در سال مالی91 موجب تاخیر در اجرای این پروژه شد، افزود: در صورت اختصاص بودجه لازم این پروژه تا پایان سال به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

 


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مصرف دارو در جهان سالانه 6 درصد افزایش می‌یابد اما در کشور ما مصرف خودسرانه دارو بسیار بالا است به طوری که در آسیا رتبه دوم را داریم و 3/6 برابر نرم جهانی دارو مصرف می‌کنیم.
علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور دیروز در دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان در سالن همایش‌های رازی گفت: بالاترین مصرف خودسرانه دارو در کشور در حوزه آنتی بیوتیک‌ها است که مقاومت میکروبی را در پی دارد و تزریقات بی‌رویه دارو نیز در کشور از میانگین جهانی بالاتر است.
زالی گفت: 3/6 برابر نرم جهانی، ایرانی‌ها دارو مصرف می‌کنند که به شدت باید مدیریت شود و در مصرف بهینه دارو فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد.
وی مشکل جدی صنعت دارویی کشور را مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو در کشور دانست و گفت: مصرف دارو در جهان سالانه 6 درصد افزایش می‌یابد اما در کشور با نرم جهانی فاصله داریم و بعد از کشور چین رتبه دوم را در آسیا داریم و در جهان نیز رتبه دوازدهم را داریم.
وی افزود: داروخانه‌ها به دلیل حجم مطالبات و تاخیر در پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه‌اند و گردش اقتصادی داروخانه‌ها نگران‌کننده شده است.
زالی تصریح کرد: از طرف دیگر به دلیل تکان‌های ارزی مشکلات بروکراسی، تحریم‌ها و نبود نقدینگی مکانیسم قیمت‌گذاری دارو دچار اختلال شده و روزهای سختی را رقم زده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: اما امروز نگاه ملی حاکم بر داروسازان به گونه‌ای است که این شرایط بحرانی را پشت سر خواهیم داشت به طوری که در اردیبهشت‌ماه قدر مطلق کمبود داروهای مورد نیاز به اوج خود رسید اما امروز به روزهای کم تنش نزدیک می‌شویم.
زالی گفت: با ترخیص قابل توجه اقلام دارویی از گمرک و تنظیم قیمت‌گذاری تا حدی نگرانی‌ها در حال برطرف شدن است و با توجه به اینکه قیمت تمام شده دارو غیرعلمی و منطقی بود امروز کشور نیازمند تجربه مکانیسم قیمت‌گذاری مطلوب است. چرا که مردم از افزایش قیمت دارو نگران هستند.رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام شده است اگر سازمان‌های بیمه‌گر 3 هزار و 200 میلیارد تومان در حوزه دارو اعتبارات تزریق کنند و سهم این سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود مکانیسم قیمت‌گذاری برای اینکه به مردم فشار نیاید ایجاد خواهد شد که البته این هدف به کمک دولت، وزارت بهداشت و بیمه‌ها قابل تحقق است.
زالی با تاکید بر این مطلب که سیمای بیماری و مرگ به شکل حیرت‌انگیزی در حال تغییر است گفت: اگر نظام سلامت با این شتاب نتواند برنامه‌های آتی را ساماندهی کند با چالش‌های بزرگ مواجه خواهد شد که یکی از آنها بیماری‌های قلبی و عروقی است.
مصرف 452 عدد دارو توسط هر ایرانی در سال گذشته!
عباس کبریایی‌زاده مدیر گروه اقتصاد داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این همایش ضمن تایید این آمارها گفت: در سال 76 هر ایرانی 265 عدد دارو مصرف می‌کرد اما این رقم در سال 91 به 452 عدد رسیده است.
وی تاکید کرد: در سال 76 به طور کلی 14 میلیارد عدد دارو مصرف شده بود که در سال 91 به 35 میلیارد عدد افزایش یافته است.
وی وضعیت تولید دارو و ارزش داروهای ایرانی را در فاصله سال‌های 79 تا 90 مناسب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه رشد مصرف آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد سرطان در کشور بسیار نگران‌کننده است.
راه‌اندازی 10 داروخانه‌ تخصصی در کشور
دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران نیز از راه‌اندازی 10 داروخانه‌ تخصصی در کشور خبر داد و افزود: هدف از راه‌اندازی این داروخانه‌ها تامین داروهای کمیاب اعلام کرد و افزود: این داروخانه‌ها‌ در 10 استان کشور و از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 


سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت از دستگیری دو تن از اراذل و اوباش سطح دو منطقه نظام‌آباد خبر داد که ضمن آزار و اذیت دختری جوان، از وی فیلم مستهجن تهیه و منتشر کرده بودند.
سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به جزئیات این دستگیری گفت: چندی پیش دو تن از اراذل و اوباش سطح دو حوزه استحفاظی کلانتری 106 نامجو، دختر جوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، سپس با تهدید چاقو از وی فیلم مستهجن تهیه و از طریق بلوتوث منتشر کرده بودند.
وی با بیان این که «فرزاد» و «مجید» معروف به «مجید بازار روز» از افراد شرور منطقه نظام‌آباد و گرگان هستند، گفت:‌ این افراد چندی پیش دختری 17 ساله را به منزلی در آدرس خیابان نامجو که به صورت مجردی بود، برده و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند و با تهدید چاقو از وی فیلم مستهجن تهیه کرده و با بلوتوث منتشر کردند.
سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت با بیان این که شاکیه با مراجعه مستقیم به دادگاه کیفری استان تهران و سپس اداره شانزدهم پلیس آگاهی خواستار صدور حکم جلب و دستگیری متهمان از طریق شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران شده بود، گفت: تحقیقات برای شناسایی محل اختفای متهمان که مدتی متواری بودند، آغاز شد و سرانجام این دو متجاوز به عنف در دوم شهریورماه دستگیر شدند.
وی در مورد چگونگی دستگیری این افراد، گفت: «فرزاد» در همین روز در خیابان اجاره‌دار با موتورسیکلت هوندا به صورت خلاف جهت در حال تردد بود که ماموران به محل اعزام و وی را دستگیر کردند و پس از آن محل اختفای«مجید» نیز از طریق متهم دستگیر شده شناسایی شد و ماموران برای دستگیری وی نیز به محل حادثه اعزام شدند که وی با رویت ماموران اقدام به فرار کرد که ماموران با شلیک یک تیر هوایی، «مجید بازار روز» را هم دستگیر کردند.

 


کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه ارتفاعات پایتخت بارانی است، گفت: دمای هوا در کل کشور با روند کاهشی همراه خواهد بود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، با اعلام اینکه بارش باران طی دو روز آینده نوار شمالی کشور را درگیر می‌کند، اظهار داشت: استان‌های مازندران، گیلان وگلستان طی امروز و فردا بارانی هستند.
کارشناس ارشد هواشناسی افزود: بارش باران در استان‌های مزبور همراه با کاهش دما خواهد بود.
وی ادامه دد: طی روزهای آینده آسمان استان‌های ایلام، خوزستان، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان‌جنوبی به سبب وزش باد، غبارآلود می‌شود به طوری که با کاهش دید افقی همراه است.
به گفته وی، براساس نقشه‌های پیش‌یابی، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت تا پایان هفته در استان‌های مزبور حکم‌فرما باشد.
اصغری همچنین افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی دو روز آینده برای نواحی شرقی استان فارس و جنوب کرمان و همچنین ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی کرد.
کارشناس ارشد هواشناسی یاد‌آور شد: طی سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهند بود.اصغری با اشاره به کاهش دمای هوا در کشور، گفت: از امروز دمای هوا در مناطق مختلف کشور رو به کاهش است که البته کاهش دما در عرض‌های بالاتر کشور محسوس‌تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه دمای هوای پایتخت امروز 34 درجه سانتی‌گراد است، پیش‌بینی کرد در ارتفاعات باران ببارد.

 


مرکز درمان ناباروری رویش صبح دیروز با حضور رئيس جمعیت هلال‌احمر در مجتمع دارویی و درمانی هلال‌احمر افتتاح شد.
با راه‌اندازی این مجتمع روزانه امکان درمان 10 نفر در بخش ‌IUI و 10 بیمار در بخش میکرواینجکشن وجود دارد.
حمید چوبینه رئیس مرکز ناباروری رویش در خصوص توانمندی‌های این مرکز خاطرنشان کرد: تمامی کارهای علمی و تخصصی در حوزه ناباروری با همکاری پژوهشگاه رویان انجام شده و روزانه 50 نفر می‌توانند برای دریافت مشاوره در حوزه ناباروری به این مرکز مراجعه کنند.
وی افزود: سه اتاق عمل همزمان، بخش آنالیز اسپرم یعنی تخمک و اتاق انجماد جنین از دیگر بخش‌هایی است که در این مرکز به بیماران نابارور خدمات ارائه می‌کند.به گفته چوبینه برای تشخیص بیماری‌های ژنتیکی قبل از انتقال جنین بخش PGD نیز امکان دریافت نمونه را برای بیماران فراهم کرده است.مجتمع درمانی هلال‌احمر ایران در منطقه تهرانپارس تهران، انتهای خیابان جشنواره آماده ارائه خدمات‌درمانی مختلف از جمله درمان ناباروری به بیماران است.

 


مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح زیرگذر عابر پیاده میدان آزادی تا پیش از مهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن آقایی گفت: عملیات عمرانی احداث زیرگذر عابر پیاده میدان آزادی به اتمام رسیده و هم‌اکنون عملیات محوطه‌سازی و نصب آسانسور این پروژه در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه علاوه بر آسانسور، پله برقی نیز نصب و راه‌اندازی خواهد شد تا دسترسی و تردد شهروندان از این زیرگذر به راحتی صورت گیرد.
آقایی ادامه داد: این زیرگذر عابر پیاده 6 متر عرض، 3/5 متر ارتفاع و حدود 70 متر طول دارد و سیستم‌های روشنایی، تهویه و ایمنی مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی در این زیرگذر به کارگیری شده است.
وی تصریح کرد: دوربین‌های نظارتی و شیفت نگهبانی نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است تا ایمنی کامل شهروندان در تردد از این زیرگذر عابر پیاده تامین شود.
مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: با توجه به اینکه این پروژه دارای آسانسور و پله برقی است، افراد سالمند و معلولان نیز می‌توانند به راحتی از این زیرگذر استفاده کنند و ترددی ایمن را از میدان آزادی داشته باشند.
گفتنی است با افتتاح این زیرگذر ترمینال میدان آزادی به پایانه پارک‌سوار وصل می‌شود.

 


4 جوان قربانی دریا شدند
رشت - خبرنگار کیهان: 4 نفر جوان که برای شنا به آب‌های ساحل دستک کیاشهر رفته بودند، هنگام شنا در خارج از محدوده طرح سالم سازی، به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند. اجساد این 4 تن به پزشکی قانونی انتقال داده شد.
شناسایی آثار باستانی مسروقه
ایرنا - قم:‌ دادستان عمومی و انقلاب قم از کشف 20 قلم اشیای تاریخی از جمله خنجر،‌ دستبند، تبر و ظرف سنگی متعلق به هزاره اول و دوم پیش از میلاد خبر داد. متهم اصلی پرونده دستگیر و برای محاکمه به مرجع قضایی انتقال داده شد، ارزش تقریبی اشیای مکشوفه اعلام نشده است.
دستگیری قاتل فراری
فارس - دشتی: فرمانده انتظامی دشتی از دستگیری قاتل فراری پس از 3 سال در این شهرستان خبر داد. قاتل به هویت «ر.الف» در سال 89 پس از کشتن «ت.آ» در بخش کاکی متواری شده بود که پس از کشف سر نخ‌هایی از وی در شیراز توسط پلیس آگاهی فارس دستگیر شد.
توقیف محموله قاچاق
* شیراز: با تلاش ماموران انتظامی ممسنی 17 هزار کیلوگرم گردوی قاچاق از یک کامیون در این شهرستان کشف شد، راننده این کامیون دستگیر شد، و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
کشف چوب قاچاق
* ساری: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران از کشف 6 هزار و 500 اصله چوب قاچاق در ساری خبر داد. قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی در این شهرستان شدند.
برخورد با عرضه قاچاق کالا
* رئیس اداره صنعت و تجارت ساری از شناسایی عرضه خارج از شبکه 18 تن شکر توسط شرکت تعاونی مصرف کارکنان یکی از ادارات در این شهرستان خبر داد. در همین ارتباط پرونده‌ای تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
توقیف یک فروند کشتی
* بندرعباس: به گزارش روابط‌عمومی سازمان منطقه آزاد قشم یک فروند کشتی تخلیه پساب و آلاینده در آبهای ساحلی در درگهان این جزیره توقیف شد.
کاپیتان پاکستانی کشتی آلاینده بازداشت، و به مراجع انتظامی و قضایی شهرستان قشم تحویل داده شد.
کلاهبردار 50 میلیاردی گرفتار شد
* اراک: در راستای اجرای طرح مبارزه با کلاهبرداری در مورد اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در استان مرکزی، پس از یکسال تحقیقات توسط پلیس یک نفر که با استفاده از شگردهای خاصی در طول چند سال متمادی اقدام به تصاحب اراضی ملی به ارزش تقریبی 50 میلیارد ریال کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
*بیجار: نوجوان 11 ساله بیجاری به هویت «پوریا.م» که همراه با خانواده‌اش در سانس اختصاصی خانوادگی استخر هتل بام بیجار مشغول شنا بود، به دلیل عدم مهارت کافی در شنا،‌ غفلت خانواده و نبود نجات غریق جان خود را از دست داد. جسد وی برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت.
صدور چک مسروقه
یزد - خبرنگار کیهان: در پی شکایت مدیرعامل یک شرکت تولیدی مبنی بر اینکه شخصی اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 17 میلیارد ریال از طریق خرید محصولات نساجی آن شرکت و صدور چک‌های مسروقه و مفقودی و فاقد اصالت کرده است موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و بررسی کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام شدند و در یک اقدام غافلگیرانه فردی به هویت «ن.م» را دستگیر کردند.
مقابله با قاچاق سوخت
* شخصی که تحت عنوان راه‌اندازی کارگاه تولیدی خصوصی در شهرستان تفت استان یزد اقدام به خرید سوخت غیرمجاز از قاچاقچیان مواد سوختی می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.از این کارگاه 31 هزار لیتر فرآورده نفتی کشف و مالک کارگاه به مرجع قضایی معرفی شد.

 


شهردارتهران بدون اشاره به انحراف شهرداری از برنامه رسانه‌ها و برخی از اعضای شورای سوم منتقد عملکرد شهرداری در سال‌های گذشته را ناآگاه خواند و گفت: انحراف شهرداری از بودجه به صفر رسیده است.
دکترمحمدباقر قالیباف دیروز در جلسه علنی شورای اسلامی سوم شهر تهران که گفته می‌شود آخرین جلسه این دوره می‌باشد بدون ارائه توضیحی درباره تفاوت برنامه با بودجه با اشاره به صفر بودن انحراف از بودجه شهرداری در سال 91 تفریغ و بررسی بودجه شهرداری را از افتخارات این دوره از مدیریت شهری دانست.
شهردار تهران به بررسی بودجه شهرداری و انحراف از بودجه از سال 89 تا 91 اشاره کرد و گفت: در سال 88 شهرداری تهران 8 میلیارد تومان از بودجه انحراف داشته است این میزان در سال 89 به سه میلیارد تومان کاهش یافت و در سال 90 نیز انحراف از بودجه در شهرداری تنها 500 میلیون تومان اعلام شد و تا جایی که در سال 91 شهرداری تهران صفر ریال از بودجه انحراف داشته است که شهرداری و شورای شهر باید به این مسئله افتخار کنند.
قالیباف در ادامه با بیان این که حسابرسی دقیقی که از سوی شورای شهر انجام می‌شود از مهم‌ترین افتخارات شورای شهر در این شش سال است گفت: گاهی اوقات بعضی رسانه‌ها به نقل از افراد ناآگاه بیاناتی مطرح می‌کنند که در واقع زحمات مدیریت شهری و شورای شهر در آن اظهارات نادیده گرفته می‌شود این در حالی است که شورای سوم به خوبی در زمینه حسابرسی عمل کرد و زحمت کشید.
وی در ادامه به اجرای مناقصات در پروژه‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: پیش از این تنها در کمتر از 10 درصد پروژه‌های شهرداری به مناقصه گذاشته می‌شد اما امروز بیش از 80 درصد پروژه‌ها به مناقصه گذاشته می‌شود و نباید به این مسائل که امروز نیز حرف‌هایی درخصوص آن گفته می‌شود خدشه وارد کنیم چرا که این نیز از افتخارات دوره سوم شورای شهر و این دوره شهرداری است و لازم است خودمان قدر زحمات خود را بدانیم.
گفتنی است شهردار طبق برنامه قرار بود در قبال دریافت دو وام کلان 200 و 250 میلیاردی از بانک جهانی و بانک جهان اسلام و فروش اوراق مشارکت 450 میلیارد تومانی در طول سه سال بافت‌های فرسوده تهران بویژه بافت‌های فرسوده منطقه اتابک مینایی را ریشه‌کن کند اما به رغم گذشت 8 سال از وعده داده شده این مسئله همچنان لاینحل باقی مانده است. به طوری که اعضای شورای شهر بارها نسبت به این موضوع به شدت انتقاد و شهرداری را متهم به حیف و میل بودجه کردند.
رسانه‌ای شدن این موضوع باعث شد، برخی از اعضای شورای سوم که از آگاهان و کارشناسان واقعی شورای شهر هستند در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های مکتوب نقطه‌نظرات خود را نسبت به این شفاف‌تر بیان کنند که متاسفانه هم‌اکنون توسط شهردار متهم به ناآگاهی می‌شوند!
برخی از اعضای شورای شهر در انتقادات خود نسبت به عملکرد و انحراف شهرداری از برنامه معتقد هستند صرف بودجه مختص یک برنامه مثل ریشه‌کنی بافت‌های فرسوده برای دیگر پروژه‌های عمرانی شهری خلاف و انحراف از برنامه می‌باشد.

 


کارمند یکی از بانک‌های دولتی در تربت حیدریه که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود بیش از سه میلیارد ریال اختلاس کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدامین شاهرخی گفت: در پی دو فقره شکایت از یکی از بانک‌های تربت حیدریه مبنی بر اختلاس یکی از کارمندان کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی تحقیقات را در این باره آغاز کردند.
وی افزود: با شروع تحقیقات، کارآگاهان پلیس آگاهی مدارک و مستندات لازم را جمع‌آوری و با هماهنگی قضایی، فرد متخلف را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود که با مشاهده مستندات و ادله روشن پلیسی به اختلاس بیش از سه میلیارد ریال اعتراف و اظهار داشت با سوء استفاده از موقعیت شغلی و با همکاری همسرش و معرفی غیرقانونی او به نام شخصی دیگر در دو مرحله این مبلغ را از حساب خارج کرده است.
شاهرخی ادامه داد: انگیزه اصلی متهم از اختلاس کسب مال به نفع خویش است که در همین رابطه متهم در مدتی کوتاه بیش از سه میلیارد ریال را به صورت غیرقانونی اختلاس کند.
وی افزود: پس از تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی متهمان با صدور حکم قضایی روانه زندان شدند.

 


رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از رایگان شدن حق‌التحریر مددجویان کمیته امداد بر اساس تفاهم‌نامه میان کانون سردفتران و این کمیته خبر داد.
محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با مهر از ابلاغ دستورالعمل این تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه کانون سردفتران موظف است تا متن تفاهم‌نامه را به تمام دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور ابلاغ کرده و سپس به نحو مقتضی آن را اجرا کند. در این تفاهم‌نامه تمامی مددجویان استان‌های سراسر کشور از معافیت حق‌التحریر بهره‌مند شده و کانون موافقت دارد، معافیت از حق‌التحریر اسناد تنظیمی در هر یک از دفاتر اسناد رسمی را تا سقف یک میلیون ریال بپذیرد.

 


گودبرداری غیراصولی و عدم نصب سازه نگهبان‌ حادثه‌ساز شد و موجب ریزش ساختمان اداری بازنشستگی کشوری در گرگان و ساختمان‌ مجاور آن شد.
به گزارش خبرنگار فارس در گرگان با مشاهده محل حادثه کاملا مشخص بود علت اصلی حادثه عدم مهار کردن مناسب دیوار ساختمان مجاور بوده است.
یکی از کارگرانی که در این محل کار می‌‌کرده و در روز حادثه در محل حاضر بوده است گفت: صبح که برای انجام کار آمدیم متوجه شدیم که دیوار تحمل ندارد و در حال ریزش است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ساعت اداری بوده و در ساختمان کناری افراد حضور داشتند سریعا با اطلاع‌رسانی به آنها ساختمان را تخلیه کرده و لوازم مهم همانند کامپیوتر را نیز از آن محل دور کردیم.
این کارگر افزود: خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندیده است.
یکی دیگر از کارگران ادامه داد: اگر شهرداری به ما اجازه می‌داد سه روز پشت سر هم کار می‌کردیم این اتفاق نمی‌افتاد.
وی گفت: شهرداری تنها در روز جمعه به ما اجازه می‌داد که کار کنیم.
یکی از اهالی محله که صبح حادثه نیز در آن کوچه حضور داشت و شاهد ماجرا بوده گفت: از همان روزهای اول که این گودبرداری انجام شده بود همین دیواری که ریزش کرده است مشخص بود که نم دارد و توان مقاومت در برابر کندن پی به این عمق را ندارد.
وی که خود مهندس ساختمان بوده است افزود: متاسفانه با توجه به این موضوع مهندس ناظر و مجری کار سازه مقاوم مناسبی را نیز در این پروژه استفاده نکرده است.
این شاهد حادثه اضافه کرد: حتی در روز حادثه نیز این خیس بودن خاک کاملا قابل مشاهده بوده است.
رئیس دفتر نمایندگی مرکز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان درخصوص این حادثه گفت: گودبرداری غیراصولی و عدم نصب صحیح سازه‌های نگهبان باعث ریزش ساختمان مسکونی مجاور شده است.
سیدپیام حسینی افزود: ساختمان فرو ریخته خود قدیمی‌ساز بوده و هیچ اسکلتی نداشت.
وی تاکید کرد: البته باید سازه‌‌های نگهبان به درستی توسط مالک اجرا می‌شد تا شاهد وقوع این حادثه نباشیم.

 


ادامه آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به از بین رفتن 60 هزار هکتار از اراضی جنگلی این منطقه منجر شده است.
به گزارش شبکه خبری «دویچه‌وله»، آتش‌سوزی گسترده در ایالت کالیفرنیا در پارک ملی «یوسیمیت» که از مدتی پیش شروع شده است، همچنان ادامه دارد.
دامنه آتش به طرف منبع تامین آب سان‌فرانسیسکو کشیده شده با این حال مقامات محلی معتقدند این منبع همچنان آسیبی ندیده است.
این آتش‌سوزی 230 مایل مکعب (600 کیلومتر مربع) گسترش داشته است. حدود 3 هزار و 700 آتش‌نشان در شمال کالیفرنیا در حال مهار این آتش‌سوزی هستند که 10 روز گذشته ادامه داشته است.
نیروگاه تولید برق نیز هفته گذشته در این منطقه خاموش شد تا به آتش‌نشانان آسیبی نرسد. سان‌فرانسیسکو نیز برق خود را از دیگر منابع تامین می‌کند.
«جری براون» فرماندار کالیفرنیا برای سان‌فرانسیسکو وضعیت ويژه اعلام کرده است چرا که این شهر در خطر قطع‌ آب و برق قرار دارد.
مقامات محلی نیز اعلام کردند تاکنون حدود 60 هزار هکتار از اراضی منطقه در آتش سوخته است و حدود 4 هزار و 500 ساختمان نیز در معرض خطر قرار دارد.
تعدادی از مدارس منطقه نیز تعطیل شده‌اند با این حال بیشتر پارک «یوسیمیت» همچنان برای بازدید عموم باز است.

 


«بویانا دانیلوویچ»، زن 28 ساله صرب که در یک شورای شهر در صربستان کار می‌کند، تمام ارقام و تصاویر را واژگونه می‌بیند.
این زن جوان برای تایپ کردن از صفحه نمایش رایانه‌ای که آن را سر و ته نصب کرده، استفاده می‌کند و در خانه نیز تلویزیون را از سمت بالای آن روی میز تکیه می‌دهد و تماشا می‌کند.
بویانا می‌گوید: من در حالت عادی مردم را طوری می‌بینم که روی دو پایشان ایستاده‌اند و نه روی سرشان اما بزرگترین مشکلم جهت‌یابی فضایی است که به واسطه آن نمی‌توانم ارقام و تصاویر را در جهت عادی آنها ببینم و به همین دلیل همواره در زندگی‌ام محدودیت‌هایی داشتم. برای مثال از اینکه نمی‌توانم گواهینامه رانندگی بگیرم، سرخورده شده‌ام. در مدرسه نیز مشکل داشتم و نتوانستم تحصیل دلخواهم را دنبال کنم.
این زن صرب از بدو تولد، دنیا را این‌گونه دیده است.
متخصصان دانشگاه‌های هاروارد و ماساچوست در آمریکا، گزارش پزشکان محلی در مورد «بویانا» را به مشورت گذاشته و تایید کرده‌اند که او به یک اختلال عصبی به نام «پدیده جهت‌یابی فضایی» مبتلا است. در این عارضه وقتی اطلاعات بصری به مغز بیمار می‌رسد تصاویری به شکل وارونه و سر و ته پردازش می‌شوند. این پدیده استثنایی تنها روی جنبه‌های خاصی از بینایی تاثیر می‌گذارد.

 


صدها نفر از مسلمانان منطقه مرکزی «ساگاینگ» در میانمار در پی حملات شورشیان بودایی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبر آسیا، بیش از هزار نفر از شورشیان مخالف مسلمانان میانمار با برپایی تجمعات اعتراض‌آمیز و برافروختن آتش در منطقه مرکزی ساگاینگ، مسلمانان را مورد حمله قرار دادند.
شورشیان همچنین با سرقت اموال خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان، آنها را به آتش کشیدند.
بیش از 300 نفر از مسلمانان با از دست دادن خانه‌های خود به مدارس این منطقه پناه بردند.
پیش از این بر اثر حملات بوداییان استان «راخین» به مناطق مسلما‌ن‌نشین، دست‌کم 650 نفر کشته و بیش از 140 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
از ابتدای سال جاری تاکنون مسلمانان مناطق دیگر میانمار نیز مورد حمله بوداییان قرار گرفته‌اند به طوری که گزارش‌ها حاکی از افزایش خشونت‌ها در سراسر این کشور است.
سکوت جوامع بین‌المللی در قبال خشونت‌ها و نسل‌کشی مسلمانان استان راخین در میانمار باعث افزایش این برخوردها در این کشور و حتی در برخی کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا نیز شده است.
برخی کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که بی‌توجهی به نسل‌کشی مسلمانان میانمار، می‌تواند درگیری‌ها را در منطقه جنوب شرق آسیا که بیشتر ساکنان آن را بوداییان تشکیل می‌دهند، دامن بزند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10