(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13  شهریور 1392 - شماره 20582

سازمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد
افزایش 40درصدی ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم
با اختلاف یک رای
مسجد‌جامعی رئیس‌شورای شهر شد
پورمحمدی: قانون تعزیرات آماده تصویب نهایی در مجلس است
برگزاری تور رایگان تهرانگردی برای دختران
به زودی راه‌اندازی می‌شود
سایت خود مراقبتی میانسالان
خدمت‌رسانی شرکت واحد در روز جمعه
فراخوان مشمولان دیپلم و زیردیپلم
دردسر جدید پیر زن زباله جمع کن
حوادث کوتاه از کشور
شیوع خشکی چشم در جوانان معتاد به رایانه
خط مشاوره تلفنی «کار و تولید» راه‌اندازی شد
آغاز به کار باشگاه شهروندان الکترونیک در خانه‌های علم و زندگی
طرح ژاپن برای مقابله با نشت نیروگاه فوکوشیما
انگلیس پایتخت اعتیاد اروپا
62 میلیارد یورو تجارت جهانی پیتزا
   


مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از برپایی 140 بیمارستان ثابت، صحرایی و اعزام تیم‌های تک تخصصی در کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی، روح‌الله قائد امینی، با اشاره به همکاری این مجموعه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به منظور راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم کشور، عنوان کرد: در طی چند روز گذشته تیم‌های کارشناسی سازمان مناطقی از لرستان و ارومیه را به منظور برپایی بیمارستان‌های یاد شده انتخاب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در هفته آینده تیم‌های تک تخصصی مجموعه به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به منطقه میاندواب آذربایجان‌ غربی اعزام می‌شوند، بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده امیدواریم که تا پایان هفته دفاع مقدس بتوانیم 60درصد برنامه‌های مصوب خود را در پیاده‌سازی بیمارستان‌های ثابت، صحرایی و اعزام تیم‌های تک تخصصی عملی کنیم.قائد امینی با تاکید بر اینکه مجموعه باید تا پایان سال 70 بیمارستان صحرایی و ثابت را در سطح کشور راه‌اندازی کند، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال جاری 140 بیمارستان ثابت، صحرایی و اعزام تیم‌های تک تخصصی در کشور خواهیم داشت که با رشدی 40درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
قائد امینی با اینکه در بیمارستان صحرایی مجموعه توان ارائه خدمت رایگان به 20 هزار نفر وجود دارد، اضافه کرد: در خصوص اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی مجموه به کشورهای محروم جهان اسلام نیز منتظر تغییرات جدید در هلال احمر هستیم تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین روسای هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی شاهد حضور تیم‌های مجموعه در مناطق یاد شده باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام تیم‌های تک تخصصی و ویزیت رایگان مطب‌ها همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اعزام تیم‌های بهداشتی و عمومی، استفاده از ظرفیت بسیج تا در انتقال خون و برپایی ایستگاه‌های سلامت در مصلی‌های اقامه نماز جمعه نیز بخش دیگری از برنامه‌های مجموعه به مناسبت فرا رسیدن این مقطع زمانی است.

 


شورای 31 نفره شهر تهران دیروز با اختلاف یک رای احمد مسجدجامعی را بر مهندس مهدی چمران ترجیح داد.
اعضای شورای چهارم دیروز در اولین جلسه خود پس از برگزاری مراسم تحلیف و ادای قسم در اولین دستور جلسه خود اقدام به انتخاب رسمی هیئت رئیسه شورای چهارم کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان به‌رغم تاکیدات مکرر بسیاری از منتخبین و صاحبنظران در امور مدیریت بر ضرورت خدمتگزاری اعضا به دور از تفکرات جناحی با توجه به ماهیت تخصصی این شورا و وظایف مربوط به آن اما دیروز در معرفی نامزدهای ریاست شورا مختاباد به نمایندگی از سوی اصلاح‌طلبان احمد مسجدجامعی را برای کسب این کرسی معرفی کرد و شاکری از سوی اصولگرایان مهندس مهدی چمران را کاندیدای این مسئولیت کرد.
در ادامه این جلسه احمد حکیمی‌پور نیز از سوی اصلاح‌طلبان و مرتضی طلایی از سوی اصولگرایان برای نایب رئیسی شورای شهر تهران نامزد شدند و پس از رای‌گیری و شمارش آرا مرتضی طلایی با اکثریت مطلق آرا این مسئولیت را برعهده گرفت.
بنابراین گزارش حکیمی‌پور پس از رای‌گیری اما پیش از شمارش آرا انصراف خود را به نفع طلایی اعلام کرد و تاکید کرد: از آنجا که ریاست شورا را آقای مسجدجامعی از همفکران ما برعهده گرفته است به همین خاطر برای ایجاد وحدت بیشتر در شورا به نفع طلایی کنار می‌روم و نیازی به شمارش آرا نیست. اما برخی اعضای اصولگرا ضمن مخالفت با این پیشنهاد و تشکر از حکیمی‌پور خواستار شمارش آرای اخذ شده شدند.
این در حالی است که برخی اعضای اصلاح‌طلب در پیشنهاد دیگری درخواست رای‌گیری مجدد با لحاظ کردن انصراف از نامزدی حکیمی‌‌پور شدند که این پیشنهاد نیز با مخالفت اعضا مواجه شد. بدین ترتیب با شمارش آرا مرتضی طلایی با کسب قاطع 22 رای نایب رئیس شورا شد.
در ادامه این جلسه رای‌‌گیری برای انتخاب 2 منشی هیأت رئیسه شورا نیز انجام شد که از میان ابوالفضل قناعتی، هادی ساعی، عباس جدیدی و الهه راستگو که به عنوان نامزدهای این پست بودند به ترتیب هادی ساعی با 21 رای و الهه راستگو با 15 رای به عنوان منشیان هیأت رئیسه انتخاب شدند.
همچنین در این جلسه رای‌گیری برای انتخاب سخنگوی شورای شهر تهران نیز انجام شد که از بین دو نامزد احراز این پست یعنی رضا تقی‌پور و مسعود سلطانی‌فر، رضا تقی‌پور توانست با 17 رای سخنگوی چهارمین دوره شورای شهر تهران شود.
احمد مسجدجامعی متولد سال 1335 در تهران دارای مدرک کارشناسی ارشد و در دولت دوم محمد خاتمی پس از استیضاح جنجالی و برکناری عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. در مراسم تحلیف و انتخاب رسمی هیئت رئیسه شورا دکتر عباس شیبانی به عنوان مسن‌ترین عضو شورای شهر ریاست موقت شورا را برعهده داشت و حسین رضازاده و محسن پیرهادی دو عضو جوان شورا مسئولیت همراهی وی را در این مراسم برعهده داشتند.
انتخاب شهردار تهران هفته آینده
احمد مسجدجامعی پس از استقرار در جایگاه ریاست شورا در سخنانی گفت: ما برای اداره شهر نیاز به نظر صاحبنظران و فرهیختگان داریم که امیدواریم شورای چهارم در این زمینه راه شورای سوم را ادامه دهد. وی افزود: در دوره قبل، از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای اداره شهر استفاده نشد که امیدواریم تعامل دوره چهارم با دولت بیشتر باشد. مسجدجامعی با اشاره به عملکرد شهرداری در سال‌های گذشته گفت: در حوزه‌های حمل و نقل شهری، فضای سبز و موضوعات خدمات شهری اقداماتی صورت گرفته است ولی باید ویترین شهر تهران را در حوزه‌های نرم‌افزاری مربوط به مسائل اجتماعی و عدالت مورد توجه قرار داد.
وی زمان انتخاب شهردار جدید را هفته آینده اعلام کرد و گفت: در جلسه غیر علنی روز یکشنبه شورا جزئیات مربوط به انتخاب شهردار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.مسجدجامعی تاکید کرد: آقای قالیباف از فردا تا انتخاب شهردار جدید اسنادی را که بار حقوقی دارند امضا نخواهد کرد.
در این مراسم که مرتضی تمدن استاندار، محمدباقر قالیباف شهردار و چند تن از معاونین وی و عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز حضور داشتند استاندار و فرماندار تهران در سخنان کوتاهی گزارشی از مصوبات شورای سوم و تعامل همکاری فیمابین شورا و استانداری و همچنین جزئیاتی از مشارکت مردم در انتخابات ارائه شد.

 


وزیر دادگستری با بیان این که قانون تعزیرات در مجلس به تصویب رسیده و تنها یک ماده آن باقی مانده که در دست بررسی است گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در وزارت دادگستری مشاهده نکرده‌ام.
مصطفی پورمحمدی،‌ وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از سازمان تعزیرات حکومتی در مورد تصویب قانون جدید تعزیرات گفت، قانون تصویب شده و تنها بررسی یک ماده آن مانده که دوستان ما در مجلس در حال انجام آن هستند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز روز سوم کاری خود گفت: در حال حاضر مشغول کسب اطلاعات هستم و تاکنون اطلاعات زیادی نیز به دست آورده‌‌ام.پورمحمدی در مورد جابه‌جایی و تغییر معاونان خود گفت: فعلا قصد چنین کاری ندارم چرا که هنوز شناختی از معاونان به دست نیاورده‌‌ام.

 


مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برگزاری تور تهرانگردی رایگان برای بانوان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر خبر داد.
به گزارش فارس، مسعود نصرتی با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت از برگزاری گشت تهرانگردی ویژه بانوان در روز شنبه 16 شهریور امسال، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام ‌الله علیها) و روز دختر خبر داد.
وی افزود: در این گشت نیم‌روزه بانوان ضمن بازدید از آثار تاریخی تهران قدیم و موزه آبگینه با زندگی و سیره این بانوی بزرگوار آشنا می‌شوند.

 


سایت خود مراقبتی میانسالان به صورت آنلاین از اواسط شهریور ماه راه‌اندازی می‌شود.
دکتر علی سنگی، رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این رابطه گفت: با توجه به اینکه عمده جمعیت کشور را گروه سنی میانسالان، یعنی افراد بین 25 تا 60 سال جامعه تشکیل می‌دهند و نیز با توجه به اهمیت شیوه زندگی سالم و ارتقا سلامتی این گروه سنی، اداره سلامت میانسالان در این مرکز نسبت به تهیه و تدوین بسته خود مراقبتی میانسالان اقدام کرده است.
وی، با بیان این مطلب که سایت خود مراقبتی میانسالان در هفت بخش راه‌اندازی می‌شود گفت: بخش اول این سایت به سنجش رضایت هر فرد از ابعاد مختلف سلامت خود می‌پردازد، بدین معنی که هر فرد با جواب دادن به تعدادی سوال، میزان رضایتمندی خود را از سلامت جسمی، روحی و معنوی خویش ارزیابی می‌کند.
سنگی تصریح کرد در پایان بخش اول فرد امتیازی کسب می‌کند که براساس این امتیاز کسب شده، مشکلات جسمی و روحی فرد مشخص شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار وی قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در خصوص سایر بخش‌های این سایت نیز گفت: شیوه زندگی سالم، خود ارزیابی سلامت روانی و ذهنی، سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان‌ها و مفاصل، پیشگیری از سرطان‌های شایع و نحوه مصرف دارو وانجام پاراکلینیک میانسالان به ترتیب سایر بخش‌های سایت خود مراقبتی میانسالان را تشکیل می‌دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سنگی در پایان هدف از راه‌اندازی این سایت را اطلاع‌رسانی عمومی و ارتقا آموزش‌های خود مراقبتی برای گروه هدف که همان زنان و مردان میانسال جامعه هستند، عنوان کرد.
رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: نشانی این سایت به زودی جهت استفاده هموطنان اعلام خواهد شد.

 


شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مناسبت برگزاری شهرآورد فوتبال بین تیم‌های استقلال- پیروزی که در روز جمعه 15 شهریور ماه در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران برگزار می‌شود، تمهیدات ویژه‌ای برای جابجایی تماشاگران اختصاص داده است.
بنابراین اطلاعیه شرکت واحد 1100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در روز جمعه اقدام به جابجایی تماشاگران از مبدأ ورزشگاه به مقاصد مختلف تهران به شرح زیر انجام می‌دهند:
1- اتوبوس هایی که در ضلع شرقی ورزشگاه مستقر می‌باشند مسیر بزرگراه حکیم- سیدخندان- بزرگراه رسالت به سمت شرق تهران را پوشش خواهند داد.
2- اتوبوس‌هایی که در ضلع غربی ورزشگاه مستقر می‌شوند مسافران عازم به جاده مخصوص- میدان فتح و سه‌راه‌آذری را جابجا خواهند نمود.
3- اتوبوس‌های مستقر در پارکینگ 19 و 20 ورزشگاه آزادی به مسافرانی که قصد عزیمت به میدان‌های آزادی، میدان انقلاب، میدان خراسان و پایانه خاوران را دارند سرویس‌دهی خواهند کرد.

 


کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم شهریور ماه سال جاری برای اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، این سازمان ضمن فراخوان کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان شهریور ماه 1374 برای انجام خدمت دوره ضرورت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم سال‌های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم شهریور ماه سال 1392 دریافت کرده‌اند، می‌بایست در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
مشمولان ساکن تهران بزرگ:
کلیه مشمولان دیپلم زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ شهریور ماه سال 1392 می‌باشند می‌بایست رأس ساعت 6 صبح روز سه‌شنبه مورخ 19/6/92 به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور نمایند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساکن سایر استان‌های کشور:
کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ شهریور ماه سال 1392 می‌باشند رأس ساعت 7 صبح سه‌شنبه مورخ 19/6/92 به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذکر است: عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
گفتنی است، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و براساس اطلاعات درج شده در آن اقدام نمایند.

 


پیرزن 60 ساله‌ای که سطل‌های زباله شهر را خالی می‌کند و به خانه‌اش می‌آورد،با وجود اینکه کارگران شهرداری چند سال پیش حدود 12 کامیون آشغال از خانه‌اش خارج کردند هنوز هم عاشق زباله است و در خانه خود موزه‌ای از دور ریختنی‌ها جمع‌آوری کرده است.
در خانه‌ای که این پیر زن و دو دخترش ساکن هستند بوی تعفن مشام را آزار می‌دهد و در خانه به سختی باز می‌شود و بوی تعفن از آن بیرون می‌آید. دختری 30 ساله با چشمانی برق زده و صورتی خنده‌رو در را باز می‌کند.
پشت در انبوهی از کارتن و مقوا، لباسهای کثیف و پاره، پلاستیک‌های انباشته شده و ظرفهای شیشه‌ای و حلبی شکسته، در میان آنها پیت روغنهایی که تاریخ انقضای آن سالها پیش تمام شده بود خانه پیرزن را به سطل زباله‌ بزرگی در کلانشهر تهران تبدیل کرده است.او می‌گوید آشغالهایی که مردم جلوی در خانه یا توی سطل می‌ریزند جمع می‌کنم تا خرج بچه‌های یتیمم را بدهم اما همسایه‌ها نمی‌گذارند به زندگی‌ام برسم. می‌گویند آشغال بو می‌دهد. آخر نگاه کنید من زن تمیزی هستم. کجای خانه‌ام کثیف است! تازه فامیلهایم از شهرستان برایم یخچال و تلویزیون فرستاده‌اند!
در میان اتاق به سختی می‌توان قدم برداشت چون اتاق تا سقف پر از وسایل مستعملی است که از سرکوچه‌ها،‌دم در خانه‌ها و سطل‌های زباله جمع کرده است.به گزارش مهر، پیر زن فقیر نیست. چون از سالها پیش صاحبکار شوهرش ماهانه به حساب او پول واریز می‌کند. کمیته امداد هم هر دو ماه 50 هزار تومان و بهزیستی 33 هزار تومان به آنها می‌دهند. هر چند که طبق قانون فرد تحت پوشش تنها می‌تواند از یکی از این دو سازمان مستمری دریافت کند. با وجود این کمکها آنها برای تهیه غذای خانواده از پس مانده غذاهای دور ریخته شده منازل استفاده می‌کنند.پیر زن مالک خانه 50 متری است. پنج سال پیش مسئولان کمیته امداد و بهزیستی خانه‌اش را تمیز و تعمیر کردند. برایش حمام و سرویس بهداشتی ساختند و دیوارهایش را رنگ زدند و با وسایل نو آن را به یکی از خانه‌های معمولی تبدیل کردند. جلسات مشاوره برای هر کدام از افراد خانواده گذاشتند اما بی‌فایده بود. چون اکنون دیوارهای سفید دوباره از وجود سوسکها پر شده و لابه‌لای زباله‌های خانه‌اش گربه‌ها و موشهای جدید متولد می‌شوند!
بعد از اینکه خانه او از زباله تخلیه شد، مددکاران بهزیستی با او صحبت کردند تا دیگر زباله جمع نکند به خصوص زباله‌های تر را که بعد از مدتی باعث می‌شود خانه‌اش بوی تعفن بگیرد. همچنین به فرزندانش یاد دادند که چطور خود را تمیز کنند اما آنها فقط به حرف مادرشان گوش می‌دهند!

 


کشف سیگار قاچاق
طرقبه شاندیز - خبرنگار کیهان: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طرقبه شاندیز، بیش از 10 هزار نخ سیگار قاچاق از یک دو دکه مطبوعاتی در این شهرستان کشف و ضبط شد و در این ارتباط 2 نفر دستگیر، و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
مواد مخدر با طعم یونجه
یزد - خبرنگار کیهان: با تلاش ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد، یک قاچاقچی سابقه‌دار به همراه 251 کیلوگرم مواد مخدر در این استان دستگیر شد. متهم به هویت «س.ب» در حال انتقال این مواد در یک دستگاه کامیون حامل بار یونجه بود که شناسایی شد.
اختلاس میلیاردی
* کارمند یکی از ادارات دولتی که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به اختلاس مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریالی کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد دستگیر شد.
متهم برای سیر مراحل قانونی به مرکز قضایی انتقال یافت.
برخورد با قاچاقچیان اشیای عتیقه
رشت - خبرنگار کیهان:کارآگاهان آگاهی بندرانزلی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی قصد معامله اموال عتیقه دارای قدمت تاریخی را در این شهرستان دارند با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وارد محل معامله که منزل مسکونی بود شده و هر 4 متهم این پرونده را حین معامله اشیای تاریخی دستگیر کردند. از متهمان 2 عدد پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و یک لوح سنگی منقوش به خط میخی کشف شد.
قربانی جدید خزر
* مرد 70 ساله به نام رحمت‌الله ساکن اصفهان که برای تفریح به استان گیلان سفر کرده بود هنگام شنا در خارج از طرح سالمسازی دریا در ساحل حسن‌سرای شهرستان رودسر به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا غرق شد.
در حادثه دیگر در رودخانه‌ای در شهرستان شفت یک نوجوان 16 ساله به نام سعید در هنگام شنا در رودخانه بر اثر بی‌احتیاطی و عدم آشنایی با فن شنا جان خود را از دست داد.
درگیری با قاچاقچیان
ایرنا - زاهدان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان کشورمان در عملیاتی موفقیت‌آمیز یک هزار و 100 کیلوگرم مواد مخدر را در جنوب این استان کشف کردند.
قاچاقچیان و اشرار مسلح پس از درگیری با مرزبانان ضمن برجای گذاشتن محموله مواد مخدر متواری شدند. تلاش برای دستگیری متهمان آغاز شده است.
مهار آتش‌سوزی جنگل
* گچساران: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از مهار آتش‌سوزی روز دوشنبه مراتع و جنگل‌های دیل این شهرستان در صبح روز سه‌شنبه خبر داد. در اثر این آتش‌سوزی 2 هکتار از مراتع و جنگل‌های مناطق حفاظت شده دیل متحمل خسارت شد. کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند.

 


عضو هیئت مدیره انجمن چشم‌پزشکان با اشاره به اینکه خشکی چشم اغلب در افراد مسن شایع است، هشدار داد:‌ اما اخیراً جوانان نیز به علت تماشای مداوم مانیتور در مدت زمان طولانی با این مشکل مواجه شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی انجمن چشم‌پزشکی ایران، دکتر فیروزه رحیمی با بیان اینکه تعدادی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه‌ها بیمارانی هستند که با عارضه خشکی چشم مواجه شده‌اند. این عارضه گاهی خفیف و گاهی آن قدر شدید است که زمینه‌ساز بروز مشکلات چشمی دیگری می‌شود.
وی در توضیح علائم خشکی چشم گفت: خشکی چشم در مراحل اولیه با نشانه‌هایی نظیر سوزش، قرمزی، احساس وجود جسم خارجی در چشم و در فرم شدیدتر با اشک ریزش همراه است.
این فوق‌تخصص قرنیه راهکارهای درمان و پیشگیری از پیشرفت این عارضه چشمی را به این شرح برشمرد که خشکی چشم در مرحله خفیف توسط قطره‌های اشک مصنوعی، استفاده از پمادهای نرم‌کننده سطح چشم، استفاده از عینک‌های آفتابی، قرار نگرفتن در مقابل باد، دود سیگار و محیط‌های با‌ آب و هوای خشک معمولاً قابل درمان است.وی افزود: استفاده از کمپرس آب‌گرم در موارد شدیدتر بیماری کمک‌کننده است. گاهی در موارد شدید ممکن است مجبور شویم مجاری اشک را ببندیم تا اشک پایداری بیشتری در چشم داشته باشد.استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با اشاره به حضورش در بیست و سومین کنگره بین‌المللی انجمن چشم‌ پزشکان ایران گفت: در روز ششم آبان ماه، پانلی پیرامون بیماری‌های عفونی و آلرژیک چشم برگزار خواهد شد.

 


رئیس سازمان بهزیستی از افتتاح مرکز هدایت راهبری اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز همزمان 100 دستگاه آمبولانس برای فعالیت به اورژانس اجتماعی خواهد شد.
همایون هاشمی از راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی ویژه کار و تولید خبر داد و گفت: بسته‌ای جهت حفظ سلامت جامعه کار و تولید فراهم کرده‌ایم و قصد داریم به صورت پایلوت طرح سه ماهه آن را در تهران آغاز کنیم و عنوان این طرح را بسته برنامه‌های طرح امید و بالندگی در جامعه کار و تولید نام نهاده‌ایم.رئیس سازمان بهزیستی ضمن تأکید بر تقویت شبکه مشاوره‌ای در کشور توسط سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: هزار نقطه مشاوره حضوری در کشور در حال ارائه خدمت هستند و ضریب نفوذ خط 1480 رابه صد درصد رسانده‌ایم همچنین مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی را ساماندهی کرده‌ایم.به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه پوشش خط مشاوره تلفنی شهری روستایی نسبت به سال گذشته افزایش 23 درصدی داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته این پوشش 72 درصد بود که امسال به رقمی معادل 95 درصد رسیده است.
هاشمی ادامه داد: راه‌اندازی باشگاه سلامت روان خانواده در 11 استان، تقویت مراکز سلامت روان محلی و راه‌اندازی سه مرکز مشاوره رایانه‌ای و رایگان در سه استان کم برخوردار از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی است.به گفته رئیس سازمان بهزیستی، باشگاه سلامت روان خانواده یک نوع همیاری خانواده‌هاست که از این طریق این نهاد کوچک تحت آموزش قرار گرفته و قرار است این طرح در استان‌های اردبیل، کرمان، ‌فارس، ‌مرکزی، گیلان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، جنوبی و غیره اجرا شود.

 


شهردار منطقه 10 از آغاز به کار باشگاه شهروندان الکترونیک در خانه‌های علم و زندگی این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی گفت: به منظور تحقق شعار «شهروند الکترونیک» با هدف تامین حقوق و مطالبات شهروندان مبنی بر دریافت خدمات الکترونیک در محل زندگیشان طرح بزرگ آموزشی«شهروند الکترونیک» در منطقه 10 آغاز شد.
وی افزود: در این طرح که با همکاری خانه‌های علم و زندگی و خانه‌های IT محلات 10 گانه اجرا می‌شود، ارتقای سواد دیجیتال (IT)، توسعه فرهنگ عمومی از طریق اجرای آموزش‌های مجازی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در باشگاه شهروندان الکترونیک مدنظر قرار گرفته است.

 


دولت ژاپن درصدد اجرای طرحی 500 میلیون دلاری برای مقابله با نشت آب‌های آلوده از نیروگاه آسیب‌دیده دائیچی فوکوشیما است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، این طرح دولت شامل برنامه منجمد کردن خاک اطراف تاسیسات نیروگاه فوکوشیما به منظور توقف ورود آب‌های زیرزمینی است.
نیروگاه دائیچی فوکوشیمای ژاپن در پی زمین لرزه و سونامی شدید اسفند سال 2011 میلادی آسیب دید.
براساس این گزارش، آب تپه‌های مجاور که در زیر این نیروگاه جاری است با آب آلوده‌ای که قبلا به زمین نشت کرد؛ مخلوط شده و در نهایت به دریا راه یافته است.
دانشمندان ژاپنی درصدد هستند با قرار دادن لوله‌های حاوی مواد ویژه سردکننده در خاک این منطقه و ایجاد حائل انجمادی، موجب منجمد شدن آب جاری در زیرزمین شوند.
دولت ژاپن همچنین درصدد تامین مالی پروژه‌ای برای ارتقای سیستم‌های مقابله با آلودگی هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیما است.
شرکت ژاپنی تپکو، گرداننده نیروگاه آسیب‌دیده فوکوشیما، مدتهاست برای مقابله با نشت آب‌ آلوده‌ از این نیروگاه آسیب‌دیده تلاش می‌کند.
اعلام دیده‌بان هسته‌ای ژاپن مبنی بر اینکه مقادیری از آب آلوده به رادیواکتیو انبار شده در مخازن نیروگاه فوکوشیما که برای سرد کردن راکتورها استفاده می‌شود، در نهایت باید به دریا ریخته شود، موجب نگرانی کشورهای همسایه و ماهیگیران محلی شده است.

 


یک موسسه پژوهشی هشدار داد که انگلیس به «پایتخت اعتیاد به الکل و موادمخدر» در اروپا تبدیل شده است.
به گزارش ایسنا، «مرکز عدالت اجتماعی» که از سوی وزیرکار و امور بازنشستگی انگلیس تاسیس شده در گزارشی اعلام کرد: مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر، سالانه 36 میلیارد دلار برای انگلیس هزینه دارد.
در گزارش تازه این موسسه تاکید شد که انگلیس در حال حاضر به مرکزی برای سایت‌های اینترنتی فروش مواد مخدر خطرناک تبدیل شده است.
مرکز عدالت اجتماعی از دولت این کشور به دلیل ناکامی در مقابله با اعتیاد به هروئین و در دسترس قرار دادن مشروبات الکلی در اختیار مردم به شدت انتقاد کرده است.
در این گزارش که تحت عنوان «راه چاره سریعی وجود ندارد» منتشر شده، آمده است: این گونه مواد مخدر معمولا با عنوان نمک حمام یا مواد شیمیایی آزمایشگاهی در سایت‌ها بفروش می‌رسند.
با وجود بحران فعلی، فروش برخی از موادمخدر بسیار خطرناک و مرگبار در انگلیس مجاز است. این مواد در صورتی که برچسبی با مضمون « برای مصرف انسان نیست» را داشته باشند به صورت آزاد و علنی هم فروخته می‌شوند.
این موسسه پژوهشی می‌گوید: از هر 12 جوان انگلیسی یک نفر به مصرف این قبیل موادمخدر اعتراف می‌کند که این بالاترین آمار مصرف در قاره اروپاست.
به گفته این مرکز، طی سه سال گذشته 150 نوع جدید از این مواد مخرب و خطرناک وارد بازار شده اما تنها مصرف 15 نوع آن از سوی دولت انگلیس ممنوع شده است.
در گزارشی مرکز عدالت اجتماعی همچنین اعلام شد که در اروپای غربی، مردان انگلیسی، رتبه دوم وابستگی به مصرف الکل را دارند و در کل این قاره نیز در رتبه هفتم هستند. از سوی دیگر وابستگی به الکل در میان زنان انگلیسی از هر کشور دیگری در اروپا بیشتر است.

 


فدراسیون ایتالیایی فیپه در گزارشی اعلام کرد که فروش جهانی پیتزا حدود 62 میلیارد یورو درآمد دارد.
به گزارش ایرنا، فیپه در آستانه مسابقات جهانی پیتزا‌پزان که به مدت دو روز در شهر ناپل در جنوب ایتالیا برگزار شد، تخمین زد که فروش پیتزا در جهان 62 میلیارد یورو درآمد دارد.
در این گزارش آمده است که 78 درصد از بازار جهانی پیتزا در کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا است.
براساس این گزارش حدود 100 هزار پیتزا پز در ایتالیا فعالیت می‌کنند که از این تعداد 65 هزار نفر تبعه ایتالیا، 20 هزار مصری، 10 هزار مراکشی و 5 هزار نفر از اتباع اروپای شرقی و آسیایی و سایر کشورها هستند.
علاقه و فرهنگ ایتالیایی‌ها به خوردن پیتزا به گونه‌ایست که علاوه بر 62 هزار واحد پیتزا فروشی، 69 هزار رستوران نیز وجود دارد که علاوه بر غذای عادی به پخت پیتزا نیز می‌پردازند.
هر هفته 56 میلیون تکه پیتزا در ایتالیا مصرف می‌شود که این رقم در سال به حدود سه میلیارد پیتزا می‌رسد.
قیمت پیتزا در ایتالیا از شهر به شهر فرق می‌کند ولی متوسط آن سه تا 6 یورو اعلام شده است.


 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10