(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13  شهریور 1392 - شماره 20582

حدیث دشت عشق
تهدید سرمربی تیم ملی به قطع همکاری و واکنش فدراسیون فوتبال
کی روش قطعاً سرمربی ایران در جام جهانی 2014 است
اخبار کوتاه از فوتبال
بازگشت کاپیتان به اردوی تیم ملی تکواندو
ماجراهای آقای مشاور در کمیته ملی المپیک
سرمربی‌تیم‌ملی‌کشتی‌فرنگی: نباید از این تیم انتظار نتایج المپیک را داشت
لغو سفر تیم ملی بوکس به رومانی
 دعوت از 15 بازیکن برای حضور در تورنمنت بسکتبال چین
بررسی جزئیات فروش ساختمان کمیته ملی المپیک
خواندنی از ورزش ایران
صدرنشینی ایران در آخرین رده بندی دوچرخه سواری آسیا
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «علیرضا قربانیان»
مؤسس«مکتب قرآن» و طلبه ممتاز حوزه
طلبه‌ای فداکار از مدرسه ذوالفقار که دارای ذوق و استعداد عالی بود و بارها از طرف مسئولین مدرسه مورد تشویق قرار گرفت. او عنوان مدرس را که طی مراحل بالایی برای طلاب ممتاز عنوان می‌شود در سطح پایین حوزه، کسب کرد. زمانی که درس خارج فقه می‌خواند، تلاش زیادی کرد تا علوم طبیعی و زبان خارجی را در کنار درس‌هایش فرا گیرد.شهید قربانیان کشاورز‌زاده‌ای روستایی بود که جزو خواصی قرار گرفت که توانست جشن‌های عصر ستم شاهی را برهم بزند و اعلامیه‌ها و نوارهای امام خمینی(ره) را در سطح وسیعی پخش کند.راه‌اندازی کتاب‌فروشی، تشکیل کتابخانه معظم شهید مطهری محل، هزینه کردن شهریه‌ طلبگی خود در خرید کتاب‌های کتابخانه، تأسیس مؤسسه‌ای به نام مکتب قرآن و تدریس در آن و... از جمله کارهای اجتماعی و فرهنگی او بود.آخرین صفحه زندگی پربار این شهید سعید در عملیات محرم ورق خورد و مفقودالاثر گردید تا اینکه در سال 1373 جنازه مطهرش به میهن بازگشت و در گلستان شهدای اصفهان آرمید.طلبه بسیجی شهید «علیرضا قربانیان»، سال 1333 در اصفهان متولد شد و در 5/8/1361 در منطقه عملیاتی محرم به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی –
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های کی روش در خصوص قطع همکاری اش با تیم ملی گفت: مطمئن باشید کی روش از ایران نمی رود و در جام جهانی همراه تیم ملی است.
آنچه که این روزها در فوتبال ایران رقم می‌خورد، حتما در فوتبال روز جهان اتفاقی بی‌همتاست. دعوا بر سر آنچه دو طرف «منافع ملی» می‌خوانند باعث شده که دیوارحیا و احتیاط میان دو طرف فرو بریزد و یک بار دیگر فوتبال درون‌مایه ضعیفش را به همه معرفی کند. سرمربی تیم ملی روز سه شنبه در ادامه‌ تلاش‌هایش برای رسیدن به امتیازهای لازم و آماده کردن تیم ملی در گفت‌وگویی از احتمال فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال حرف زده و گفته در نشستی با کفاشیان خواستار فسخ قراردادش می‌شود زیرا دوست ندارد با این شرایط به کارش در ایران ادامه دهد. البته در ادامه مصاحبه کی روش از لحنش این طور بر می‌آید که قصد دارد با این صحبت‌ها، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را متوجه وضعیت دشوار تیم ملی کند.
واکنش فدراسیون فوتبال
اما واکنش ها نسبت به این مصاحبه کی روش چه بود؟ روز گذشته علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال دراین باره گفت: مطمئن باشید که قضیه فسخ قرارداد و پایان همکاری با کی‌روش جدی نیست. مطمئنا اولویت ما با تیم ملی است. کی‌روش تمام هدفش ساختن یک تیم ملی قوی است. او می‌داند که اگر می‌خواهد تیم قدرتمندی در جام جهانی داشته باشد، این وظیفه با خود اوست که بازیکنان را به بهترین شکل آماده کند، چرا که از طریق باشگاه‌ها چیزی به تیم ملی نمی‌رسد. وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش نامه فسخ قرارداد به فدراسیون فوتبال داده است؟ گفت: نامه‌ای نداده اما من به شما اطمینان می‌دهم که مشکل کی‌روش را حل می‌کنیم. وقتی کار به اینجا می‌رسد این فدراسیون فوتبال است که باید اختیار و فرصت لازم را به کی‌روش بدهد. مسئولیت با ماست و مطمئنا این مشکل را با تعامل حل خواهیم کرد. کفاشیان با بیان این که تردیدی نیست که اولویت تیم ملی است، گفت: ما کارمان را با کارلوس کی‌روش آغاز ‌کرده‌ایم، با او به جام جهانی رفته‌ایم و با او جام جهانی را تمام خواهیم کرد. مطمئن باشید بر خلاف صحبتی که مطرح شده سرنوشت کی‌روش مانند سرنوشت ایوویچ نخواهد شد و مطمئنا کی‌روش تابستان آینده در برزیل روی نیمکت تیم ملی خواهد بود.
ایجاد تفاهم میان کی روش و تاج
این پایان صحبت های کفاشیان نبود؛ رئیس فدراسیون فوتبال درادامه به اختلافات اخیر کی روش و تاج اشاره کرد و گفت: تاج تقصیری ندارد. او رئیس سازمان لیگ است. همه بحث‌ها به خاطر باشگاه‌ها و گرفتن بازیکن از باشگاه‌ها برای تیم ملی است. کی‌روش می‌گوید که باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا بتوانند بازیکنان را برای تیم ملی در اختیار بگیرند. قرار است این دو نفر با باشگاه‌ها تفاهم کنند که مشکلات حل و فصل شود. در حال حاضر در شرایطی هستیم که اولویت اصلی تیم ملی است. امسال سال ملی است. باید بدانیم که به باشگاه‌ها هم باید کمترین لطمه وارد شود. به هر حال ما همه مسئولیت را قبول می‌کنیم. کفاشیان درباره دیدارش با سجادی برای حل مشکلات تیم ملی فوتبال، یادآور شد: ما برای رفع مسائل مالی جلسه‌ای با سجادی داشتیم تا شرایط برای تیم ملی مهیا شود.

 


داور دربی 77 امروز معرفی می‌شود
ر ئیس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال، گفت: برای انتخاب داور دیدار استقلال و پرسپولیس به سه گزینه نهایی رسیده‌ایم و فردا (امروز) داور را اعلام می‌کنیم.فریدون اصفهانیان درباره داور داربی 77 پایتخت، اظهار کرد: من در جایی گفته بودم که برای ما فرقی نمی‌کند، داور داربی قبلا تجربه قضاوت این بازی را داشته باشد یا نه، اما یکی از رسانه‌ها از قول من نوشته بود که داور داربی یک نفر جدید است. در این سه گزینه نهایی ما داوری است که سابقه قضاوت داربی را دارد و داوری هم هست که این سابقه را ندارد!
فوتسال ایران همچنان قدرت برتر آسیا
جدیدترین رد‌ه‌بندی تیم‌های ملی فوتسال دنیا دیروزاعلام شد و تیم ملی فوتسال ایران همچنان در رده هفتم این رده‌بندی باقی ماند.ایران در حالی در این رده‌بندی پایین‌تر از آرژانتین رده ششمی جای گرفته که تنها دو امتیاز اختلاف با این تیم دارد اما ملی پوشان ایران قرار است در اواخر مهر با تیم‌های برتر جهان در گرند پری برزیل موسوم به جام جهانی کوچک مصاف کند و این مسابقات فرصت خوبی است تا تیم ملی با کسب نتایج مناسب، اختلاف دو امتیازی با آرژانتین را جبران کرده و بعد از یک سال دوباره به رتبه ششم جهان صعود کند.فوتسال ایران که در قاره آسیا لقب سلطان فوتسال قاره را به خود اختصاص داده، با فاصله 140 امتیازی نسبت به ژاپن در صدر رده بندی تیم های ملی قرار گرفته است.
شجاعی به لاس‌پالماس پیوست
مسعود شجاعی که از مدت‌ها قبل از سوی باشگاه اوساسونا ، بازیکن آزاد شناخته شده بود در نهایت با قرار دادی یکساله با تیم لاس‌پالماس در لیگ دسته دو اسپانیا به توافق رسید تا در ادامه بازی‌های این فصل در تیم لاس‌پالماس بازی کند.لاس‌پالماس در رقابت‌های دسته دو اسپانیا در رده شانزدهم در بین بیست و دو تیم قرار دارد.
ایران میزبان بازی‌های خانگی تیم ملی عراق
دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و عربستان در مرحله انتخابی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.این دیدار23 مهر 92 در مرحله انتخابی جام ملت‌های 2015 آسیا برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال عراق به خاطر شرایط نامناسب در این کشور نمی‌تواند بازی‌های رسمی خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 را میزبانی کند.فدراسیون فوتبال عراق پیش از این قطر را به عنوان کشور میزبان بازی‌های خود انتخاب کرده بود، اما به نظر می‌رسد که آنها از میزبانی قطری‌ها راضی نیستند، چرا که پیش از این اعلام کردند که می‌خواهند شهر «اهواز» ایران را به عنوان میزبان انتخاب کنند.کامل زغیر یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق از موافقت فدراسیون فوتبال ایران با برگزاری بازی‌های دوستانه این کشور در ورزشگاه غدیر اهواز خبر داد.
ITC خلعتبری برسد می‌تواند در دربی حاضر شود
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: ITC خلعتبری نیم ‌ساعت قبل از بازی هم برسد، این بازیکن می‌تواند در دربی حاضر شود.مصطفی شهبازی در مورد وضعیت حضور محمدرضا خلعتبری در دربی 77، گفت: هنوز ITC محمدرضا خلعتبری به دست ما نرسیده است. اگر باشگاه پرسپولیس ITC را حتی نیم‌ ساعت قبل از مسابقه روز جمعه به ما ارائه کند این بازیکن برای حضور در بازی با استقلال مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند در این دیدار به میدان برود.
معرفی اسامی ناظرین ویژه کمیته انضباطی در دربی
اسامی ناظرین انضباطی دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر از سوی کمیته انضباطی اعلام شد.دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی ساعت 18:50 جمعه،‌ 15 شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که عنایت اله دهمیانی به عنوان ناظر انضباطی در این دیدار حضور دارد.همچنین روزبه وثوق احمدی نیز به عنوان ناظر نامحسوس برای این دیدار از سوی کمیته انضباطی در نظر گرفته شده است و اسماعیل حسن زاده نیز به عنوان ناظر ویژه کمیته انضباطی در ورزشگاه آزادی حضور خواهد داشت.
بلیت دربی گران نمی‌شود
سازمان لیگ قیمت بلیت‌های دربی 77 را گران‌ نکرد و بلیت‌های این مسابقه نیز به همان قیمت بازی‌های دیگر لیگ به فروش می‌رود.بلیت‌های 15‌هزار تومانی که مربوط به دو طرف جایگاه ویژه است و فقط از طریق اینترنت به فروش می‌رسد.بلیت‌های هشت هزار تومانی که متعلق به طبقه اول ورزشگاه آزادی است و بلیت‌های پنج‌هزار تومانی که این بلیت‌ها مخصوص طبقه دوم ورزشگاه خواهد بود.

 


فدراسیون تکواندو دو عضو پیشین تیم ملی را برای حضور در اردوی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات جایزه بزرگ منچستر دعوت کرد.
پس از اعلام شیوه جدید کسب سهمیه المپیک از طریق حضور در رقابتهای جایزه بزرگ و همچنین با اعلام رنكينگ فدراسيون جهاني تكواندو برای حضور در این رقابتها ، يوسف كرمي و ميثم باقري به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا دركنار ديگر ملي پوشان حاضر در اردوهاي تيم هاي ملي تمرین کنند. براين اساس، كرمي و باقري از روز شنبه شانزدهم شهريورماه تمرينات آماده سازي خود را زير نظر مرتضي كريمي به عنوان سرمربي و هادي افشار به عنوان مربي را آغاز مي كنند.

 


آقای مشاور به واسطه نفوذی که در کمیته ملی المپیک دارد از اتومبیل و تلفن همراه سیستم بهره مند بوده و در بسیاری از سفرهای خارجی ، پای ثابت است اما نکته جالب توجه ماجرا جایی است که بدانیم وی عهده دار برخی از امور مالی کمیته ملی المپیک هم می باشد.
به گزارش خبرنگار کیهان برای نخستین بار این محمود خسروی وفا بود که خبر از وقوع یک تخلف در کمیته ملی المپیک داد؛ رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان که این روزها تفکراتش با رئیس کمیته ملی المپیک زاویه گرفته، در آخرین نشست خبری خود عنوان داشت: «یکی از حامیان ورزش با عنوان کارشناس و کارشناس ارشد سال ها از کمیته دستمزد گرفته در حالی که مدرک تحصیلی اش دیپلم است. پس از اینکه متوجه این ماجرا شدم بنده از او خواستم حقوق هایی که در این مدت گرفته ، پس بدهد، اما گفتند از شما شکایت می کنیم! بیش از سه سال است که وی این گونه حقوق می گیرد.»
با نشانه هایی که خسروی وفا داد برای خیلی ها جالب است که بدانند فردموردنظر کیست و به چه کسی در کمیته ملی المپیک نزدیک است؟! بررسی ها نشان می دهد فرد مورد نظر خسروی وفا همان مشاوری است که قرابت و نزدیکی زیادی با یکی از مسئولان عالی رتبه کمیته ملی المپیک دارد.
این فرد با حکم مشاور وارد کمیته ملی المپیک شد و درهمان ابتدا مدعی گردید دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس است. همین ادعا کافی بود که او بیش از 3 سال دستمزدی بین 2 تا 5/2 میلیون تومان دریافت کند. اسفندماه سال گذشته و پس از گرفتن استعلام های لازم مشخص شد که فرد مورد نظر دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و حداکثر حقوقی که باید از کمیته ملی المپیک دریافت می کرد ، 1 میلیون تومان بود. این موضوع اردیبهشت ماه امسال به وی ابلاغ شد اما دلیلی بر قطع همکاری وی با کمیته ملی المپیک نشد. آقای مشاور به واسطه نفوذی که در کمیته ملی المپیک دارد از اتومبیل و تلفن همراه سیستم بهره مند بوده و در بسیاری از سفرهای خارجی ، پای ثابت است اما نکته جالب توجه ماجرا جایی است که بدانیم وی عهده دار برخی از امور مالی کمیته ملی المپیک هم می باشد.فرد مورد نظر پیش ازاین سابقه همکاری با یکی از باشگاه های فوتبال را نیز داشت.
اما پایان بخش ماجرا جایی است که بدانیم علی رغم تمامی حرف و حدیث های ایجاد شده و اعتراض برخی از اعضای هیات اجرایی، آقای مشاور به فعالیتش در کمیته ملی المپیک ادامه می دهد.

 


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می گوید: در مسابقات قهرمانی جهان نباید از تیم ملی حال حاضر مانند تیم المپیک انتظار داشت چرا که نتوانستیم از تمام پتانسیل کشتی فرنگی استفاده کنیم.
با مشخص شدن ترکیب تیم کشتی فرنگی و نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان، عبدالله چمن‌گلی درباره‌ نتیجه‌گیری این تیم در مسابقات مجارستان گفت: امسال تیمی متفاوت از تیم المپیک راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شود و با توجه به قانون‌مند شدن انتخابی تیم ملی، نتوانستیم از تمام نیروها و پتانسیل‌ موجود در کشتی فرنگی استفاده کنیم؛ چرا که ملی‌پوشان المپیکی زمانی به خود آمدند و در اردوی تیم ملی حاضر شدند که فرصتی برای برگزاری انتخابی مجدد نداشتیم. بنابراین با وجود این‌که خود من بسیار علاقه‌مند به حضور ملی‌پوشان المپیکی در تیم ملی بودم قسمت نشد آنها را در اختیار داشته باشیم و امیدوارم سال دیگر تیمی قوی را راهی بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی کنیم. چمن‌گلی در پاسخ به این پرسش که آیا این صحبت که با حضور نداشتن ملی‌پوشان المپیکی نباید از این تیم انتظار داشت باعث تخریب روحیه‌ نفرات حال حاضر تیم ملی نمی‌شود، تصریح کرد: من به لحاظ کارشناسی این صحبت را کردم؛ چرا که ملی‌پوشان المپیکی قهرمان المپیک و میدان‌دیده هستند؛ در حالی که نفرات حال حاضر مدت زیادی از میادین دور بوده‌اند و در نبود ملی‌پوشان المپیکی کار سختی را در پیش دارند. با این حال آنها نیز باید زحمت بکشند و خود را به آن شرایطی برسانند که بتوانند افتخارآفرینی کنند.

 


سفر تیم ملی بوکس ایران به تورنمنت رومانی لغو شد.
بوکسورهای بزرگسال ایران قرار بود دیروز با تیمی 10 نفره به رومانی اعزام شوند تا در تورنمنت این کشور شرکت کنند، اما به دلیل عدم صدور ویزا ملی‌پوشان به این سفر نمی‌روند. تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که مهر ماه در قزاقستان خواهد بود، آماده می‌کنند. به این ترتیب با لغو این سفر کادر فنی تصمیم گرفت اردوها ادامه پیدا کند و در صورت انجام هماهنگی‌ها یک تورنمنت دیگر جایگزین شود. فدراسیون بوکس ایران همین سفر رومانی را هم با مشکلات مالی بسیار توانسته بود هماهنگ کند و کارهای گرفتن بلیت و ویزا را انجام داده بود.

 


سازمان تیم‌های ملی بسکتبال از 15 بازیکن برای حضور در تورنمنت ABA چین دعوت کرد.
تیم ملی بسکتبال ایران اواخر شهریور تا اوایل مهر در مسابقات بین‌المللی ABA چین شرکت می‌کند.پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات جام ملت های آسیا، کادر فنی تیم ملی در جلسه ای با رئیس فدراسیون و رئیس سازمان تیم‌های ملی برنامه کلی خود جهت حضور در میادین بین‌المللی را اعلام کرد.در این جلسه مقرر شد تیم بسکتبال ایران با ترکیبی از نیروهای جوان و با تجربه در دو تورنمنت بین المللی ABA چین شرکت نماید. به همین منظور کادر فنی تیم ملی بسکتبال با دعوت از 15 بازیکن کار خود را برای حضور در این مسابقات که از تاریخ 27 شهریور تا هشتم مهر در کشور چین برگزار می‌شود، آغاز خواهد کرد. اردوی آمادهسازی تیم از روز شنبه 16 شهریور ماه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تا زمان اعزام به مسابقات برگزار خواهد شد.حامد آفاق، سعید داورپناه،‌ اصغر کاردوست،‌ روزبه ارغوان، میثم میرزایی، محمد اوجاقی، امیر صدیقی، صالح فروتن، وحید دلیرزهان، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده،‌ علی الله‌وردی، محمد یوسف‌وند، بهنام یخچالی و سجاد مشایخی 15 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

 


هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره چگونگی فروش ساختمان‌های این کمیته‌ شنبه تشکیل جلسه خواهد داد.
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر نحوه چگونگی فروش ساختمان های کمیته ملی المپیک، هیات اجرایی شنبه جزئیات فروش این ساختمان‌ها را بررسی خواهد کرد. این تصمیم در نشست صبح دیروزهیات اجرایی گرفته شد. به نظر می‌رسد هیات اجرایی در واکنش به اظهارات اخیر محمود خسروی وفا اقدام به برگزاری این جلسه خواهد کرد. نشست دیروز هیات اجرایی برای ارائه گزارش عملکرد بازی‌های آسیایی نوجوانان نانجینگ و بازی‌های کشورهای اسلامی تشکیل شد. همچنین کلیات برنامه‌های فرهنگی بازی‌های اسلامی به دلیل اهمیت این رقابت‌ها به تصویب رسید.

 


* عظیم قیچی ساز کوهنورد سرشناس کشورمان که پیش از این 11 قله بالای 8 هزار متر را فتح کرده است، برای صعود به قله «چوآیو» با ارتفاع 8201 متر که ششمین قله مرتفع جهان محسوب می‌شود، وارد کاتماندو، پایتخت نپال شد.
* قرعه‌کشی رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های آسیا دیروز برگزار شد و تیم ماهان در گروه A با تیم‌های ASU اردن،‌ الجیش سوریه، الهلال بحرین و برانکاس مغولستان قرار گرفت.
* قهرمانان دختر مسابقات دو ومیدانی ماده پرتاب وزنه در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی کشور در شهرستان نیشابور معرفی شدند.در این مسابقات مبینا علی یاری از شهر تهران مقام اول ، کیانا تقی پور از استان فارس مقام دوم، زهرا صادق لو از استان گلستان مقام سوم ، مریم رشیدی از استان خراسان رضوی مقام چهارم ، الهه نیکویی از استان چهار محال بختیاری مقام پنجم و مهسا محمدعلیزاده از استان همدان مقام ششم را از آن خود کردند.

 


در تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های دوچرخه‌سواری آسیا کشور ایران و تیم پتروشیمی تبریز با اقتدار کامل صدرنشینی را همچنان برای خود حفظ کردند.
در تازه‌ترین اعلام ماهیانه رده‌بندی ورزشکاران، باشگاه‌ها و کشورها، تیم ملی ایران و باشگاه پتروشیمی تبریز با اقتدار کامل همچنان صدرنشین قاره کهن هستند. در این رده‌بندی ایران با 1068 امتیاز در صدر ایستاده است. تیم قزاقستان با 631 امتیاز در رده بعدی قرار دارد و هنگ‌کنگ با 584 عنوان سوم را در اختیار دارد. در رده‌‍‌بندی برترین باشگاه‌های آسیا نیز تیم پتروشیمی تبریز با 813 امتیاز در صدر قرار دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10