(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 14 شهریور 1392 - شماره 20583

گرمارودی خبر داد
220 هزار معلم تا پایان شهریور آموزش می‌بینند
سردار احمدی‌مقدم: پروازهای حج به فرودگاه امام(ره) منتقل می‌شود
با شایعه‌پراکنان برخورد می‌شود
تقی‌پور: شایعه استعفای چمران و شیبانی دروغ است
حریق در انبار مواد شیمیایی ناصرخسرو
گروگانگیری در دفتر مدیریت شرکت واحد
حوادث کوتاه از کشور
رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد
گرانی واکسن عامل گسترش تب سه روزه دامی در کشور
انفجار مخزن گاز تاکسی 2 نفر را به شدت مجروح کرد
محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
افتتاحیه جشنواره بین‌المللی رویان
دعوای زناشویی خانه‌ای را به آتش کشید
مسن‌ترین ایرانی با 140 سال سن در شهرستان شوش زندگی می‌کند
ابتلای سالانه 9000 زن ایرانی به سرطان سینه
ماجرای عجیب 19 هزار کانتینر ناتو
بازداشت هزاران مهاجر غیرقانونی
بیمار 380 کیلویی درگذشت
شکارچیان می‌سی‌سی‌پی رکورددار صید تمساح
   


رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش بر آموزش 60 هزار معلم پایه سوم دبستان و 160 هزار دبیر پایه اول دوره متوسطه اول تا پایان شهریور خبر داد.
اسدالله اسدی گرمارودی، در گفت‌وگو با فارس گفت: آموزش مدرسان در تمامی دروس به جز درس کار و فناوری تمام شده است و آموزش‌ها در سطوح استانی در حال انجام است.
وی افزود: حداقل 60 درصد محتوای کتاب‌ها تا پایان شهریورماه باید آموزش داده شود و الباقی آن با کمک گروه‌های آموزشی تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید.
گرمارودی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها باید در طول سال تحصیلی انجام شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش معلمان برای کتب جدیدالتالیف کافی است، گفت: محتوای تمام کتاب‌ها از سوی سازمان پژوهش 100 درصد تغییر نکرده است و فقط چهار کتاب تغییراتی را داشته‌اند.گرمارودی به تعداد معلمانی که در دوره‌های آموزشی کتاب‌های درسی شرکت داشته‌اند اشاره کرد و گفت: در مجموع 60 هزار معلم پایه سوم دبستان و 160 هزار دبیر پایه اول دوره متوسطه اول آموزش‌های لازم را سپری می‌کنند.وی افزود: 11 درس مربوط به معلمان پایه اول دوره متوسطه اول و 7 درس مربوط به معلمان پایه سوم دبستان است.

 


رئيس پلیس کشور گفت: پروازهای حج برای جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و اذیت زائران و مردم باید به فرودگاه امام (ره) منتقل شود.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح دیروز در همایش مشترک پلیس فرودگاه‌ها و سپاه حفاظت فرودگاه‌ها اظهار کرد: پلیس فرودگاه‌ها یکی از مجموعه‌های پلیس است که هیچگاه تعطیل نیست و فعالیت آنها در ایام تعطیلات دو برابر می‌شود. تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که رضایت خدا از رضای مردم است اگر به دنبال رضایت خدا هستیم باید ببینیم که آیا مردم هم از ما راضی هستند یا خیر.
به گفته رئيس پلیس کشور، امنیت یکی از مهمترین ابعاد صنعت هوایی کشور است که این موضوع در تامین امنیت مسافران و فرودگاه‌ها خود را نشان می‌دهد که پلیس و سپاه پاسداران در این زمینه نقش اساسی دارند.
احمدی‌مقدم با برشمردن سوانحی که صنعت هوایی کشور را تهدید می‌کند، تصریح کرد: براساس بررسی‌هایی که انجام شده است عمده سوانح هوایی مربوط به بی‌انضباطی‌ها بوده، کارشناسان علیرغم تحریم و نبود تجهیزات نو هواپیماها توانسته‌اند این پرنده‌ها را سر پا نگاه دارند.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه پروازهای حج به منظور جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و اذیت زائران و مردم باید به فرودگاه امام(ره) منتقل شود، افزود: امروز ترافیک در اطراف فرودگاه مهرآباد همزمان با برگزاری عملیات انتقال حجاج چند برابر می‌شود و مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد. پلیس خواستار انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام(ره) است.وی با اشاره به برخورد با زائران حامل موادمخدر گفت: کشف مواد مخدر از زائران طرحش نیز پسندیده نیست. البته تاکنون قاچاقچی مواد مخدر در سفر حج دستگیر نشده و عمده دستگیری‌ها در فرودگاه‌های کشور مصرف‌کنندگان سنتی هستند. سیستم عربستان اجازه نمی‌دهد حتی مواد دارویی حمل شود و همین امر باعث می‌شود تعدادی از حجاج از سفر باز بمانند.
به گفته احمدی‌مقدم برخوردهای انجام شده با ایرانیان در خارج کشور سیاسی نیست و این برخوردها ناشی از دستگیری ایرانیان در فرودگاه‌های آن کشور با مواد مخدر است. از زمانی که ما قاطعانه برخورد می‌کنیم، رفتار با ایرانیان نیز بهتر شده است.
رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه ماموران حاضر در فرودگاه‌ها باید حداقل زبان را فرا بگیرند، افزود: در همه فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه‌های بین‌المللی افراد باید حداقل یک زبان بین‌المللی را بدانند و ما نیز انتظار داریم که نیروهایی که در فرودگاه کار می‌کنند زبان را حداقلی بدانند.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات زائد باید حذف شود تصریح کرد: چرا باید چند بار بازرسی در فرودگاه‌ها انجام شود آیا نمی‌توان این بازرسی‌ها را در یک قسمت انجام داد یا به صورت نامحسوس و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی همانند دستگاه باید اسکنر انجام شود. اقدامات و تجهیزات به کارگیری شده در فرودگاه‌ها با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده اما هنوز کامل نیست.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش خواستار تسریع خدمات‌دهی در فرودگاه‌ها شد و افزود: به‌عنوان مثال در یک فیلم دیدم که فردی که ممنوع‌الخروج بود از سفرش جلوگیری شد و پلیس مدعی بود نمی‌تواند در این حوزه کاری انجام دهد و مشخص شدن علت ممنوع‌الخروج شدن این فرد نیز 15روز زمان می‌برد این در حالی است که باید این اقدامات بسیار زودتر انجام شود.
رئيس پلیس کشور با انتقاد از عده‌ای که فکر می‌کنند به دلیل داشتن مسئولیت نباید از گیت‌های فرودگاه عبور کنند افزود: چندی قبل به یکی از کشورهای اروپایی سفر کردیم و من نیز مانند مردم عادی از گیت عبور کردم چون براساس قانون آن کشور به جز رئیس جمهور تمامی وزرا و مردم عادی باید از گیت عبور کنند. عده‌ای هم که با من همراه هستند گله می‌کنند که چرا باید از گیت عبور کنند که من می‌گویم استثنایی وجود ندارد.
وی با اعلام اجرای طرح امنیت اجتماعی در فرودگاه‌ها گفت: این مکان جای کلاهبرداران، سارقان، شیادان، جاعلان و ... نیست و این افراد نباید در فرودگاه نفوذ کنند.
احمدی‌مقدم در مورد اینکه چرا پلیس خواستار انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام خمینی(ره) است، گفت: ما عضو شورای حج هستیم اما سه سال است که به جلسات آن دعوت نمی‌شویم عده‌ای می‌گویند فرودگاه مهرآباد هنوز ظرفیت پروازی دارد که باید از آن استفاده شود اما ما می‌گوییم این مسئله باعث ایجاد ترافیک در اطراف فرودگاه می‌شود و به دلیل ترافیک حاکم بر اطراف فرودگاه نباید تعداد پروازها را افزایش داد هنوز هم می‌گوییم تعدادی حاجی در ایام حج دوان دوان با در دست داشتن ساک‌هایشان به سمت ترمینال می‌روند. حل مشکلات فرودگاه امام سخت‌تر از حل ترافیک نیست.

 


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برخورد قانونی با دروغ‌پراکنی برخی افراد مبنی بر استعفای دو عضو برجسته شورا خبر داد.
رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دروغ‌پراکنی برخی افراد درباره کناره‌گیری برخی اعضای شورای چهارم شهر تهران گفت: افرادی که در این روزها اخباری کذب در خصوص کناره‌گیری مهندس مهدی چمران و دکتر شیبانی مطرح کرده‌اند مطمئن باشند که آن‌ها را پیدا و برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: دوستان ما در شورای شهر از شخصیت‌های مجرب، باسابقه و مدیران لایقی هستند که اسیر مد شایعات نمی‌شوند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید از این موارد اختلاف‌انگیز دوری کنند و تنها به فکر خدمت به مردم باشند.
وی با تاکید بر این که طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری نباید در خدمت‌رسانی فاصله بیفتد، گفت: بر اساس قانون شوراها در اولین جلسه شورای شهر باید اعضا شهردار جدید را انتخاب کنند.

 


انبار مواد شیمیایی در خیابان ناصرخسرو دچار حریق شد.
بنابرگزارش سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، ساعت 6/40 صبح دیروز به دنبال وقوع آتش‌سوزی در انبار مواد شیمیایی یک خانه 300‌متری 6 کارگر را در آستانه مرگ قرار داد.
بنابرگزارش رسیده به علت گسترش حریق، آتش به سقف و درختان این خانه سرایت کرد و مأموران مجبور شدند کارگران محاصره در آتش را از طریق سقف خارج کنند.

 


مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در محل کارش به گروگان گرفته شد.
بنابر گزارش رسیده کارمند 35 ساله اخراجی شرکت اتوبوسرانی به نام «ب.س» که مجهز به سلاح گرم بود حوالی ظهر دیروز پس از ورود به اتاق جلسه،‌ مدیرعامل اتوبوسرانی و حاضران در جلسه را به گروگان گرفت.
به دستور سرهنگ خانچلری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ که فرماندهی عملیات را در دست گرفته بود جهت نرم کردن گروگانگیر اعضای خانواده وی را به محل حادثه آوردند تا با گروگانگیر صحبت کند و از او بخواهند گروگان‌ها را آزاد و خود را تسلیم کند.
گفته می‌شود، گروگانگیر مامور ردیف شرکت واحد بوده که به جرم خوابیدن در محل کار و گرفتن تذکرهای متعدد اخراج شده است.
به گفته همکارانش شکایت این کارمند اخراجی به نتیجه نرسید و شرکت برگشت به کار او را نپذیرفت.
بعد از گروگانگیری مردم در مقابل ساختمان شرکت واحد در رسالت تجمع کرده و نیروهای پلیس به همراه نیروهای آتش‌‌نشانی و اورژانس تهران در محل مستقر شده و کنترل امور را در دست گرفتند که همین مسئله باعث بروز ترافیک سنگینی در منطقه شد.
بنابر گزارش رسیده با گذشت 3 ساعت از آغاز گروگانگیری،‌ تک تیراندازهای پلیس پایتخت در ضلع شمالی ساختمان شرکت واحد، عملیات را وارد فاز دیگری کردند.
همچنین مرتضی تورک، معاون امنیتی دادستان تهران نیز در محل حادثه واقع در ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران حاضر شد.
بنابر آخرین گزارش‌های رسیده گروگانگیر دو تن از افراد حاضر در دفتر ریاست شرکت واحد که پیمان سنندجی نیز جزو آن می‌باشد را آزاد ساخته اما هنوز راضی به آزاد کردن مسئول انضباطی شرکت واحد و تسلیم کردن خود نشده است.
این در حالی است که پیمان سنندجی پس از حضور در میان خبرنگاران اعلام کرد:‌ من گروگان گرفته نشده بودم و موضوع فقط اختلاف بین دو کارمند بخش اداری بود که برای رفع اختلاف به دفتر من مراجعه کرده بودند.

 


زمین‌لرزه در نایبند
فارس- بیرجند: به گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی دیروز زمین‌لرزه‌‌ای به بزرگی 2/4 ریشتر منطقه نایبندان طبس را در این استان لرزاند. براساس همین گزارش زلزله نایبندان طبس هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت.
برخورد با قاچاق دارو
* مشکین‌شهر: ماموران آگاهی فرماندهی انتظامی در عملیاتی ضربتی موفق شدند محل اختفای بیش از 350 هزار قلم انواع داروی خارجی و داخلی در منزل مسکونی کشف و ضبط کنند. در این عملیات یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.
بر اساس همین گزارش ماموران پاسگاه مرزی در پارس‌آباد نیز 5 هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز را از یک نفر قاچاقچی کشف، و وی را دستگیر کردند.
انفجار کپسول گاز مایع
بابل- خبرنگار کیهان: در اثر انفجار کپسول گاز مایع در کارگاه طلاسازی در بابل، مرد 40 ساله‌ای دچار سوختگی شدید شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.
گزارشی از وضعیت وی دریافت نشده است.
مرگ عابر پیاده
* به گزارش اورژانس 115 بابل در اثر تصادف موتور با عابر پیاده در ایستگاه آمل مرد 35 ساله‌ای به شدت مجروح شد و در جریان انتقال به بیمارستان جان سپرد.
در حادثه دیگری مرد 60 ساله‌ای در اثر برخورد با خودرو سواری پژو405 در جاده جدید آمل در دم جان داد و راننده خودرو متواری شد.
کشمکش منجر به قتل شد
زنجان- خبرنگار کیهان: مشاجره لفظی و درگیری دو جوان در منطقه وحیدیه زنجان منجر به قتل یکی از آنان شد .
متهم در کمتر از 4 ساعت شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی زنجان منتقل شد.
پژو 405 حادثه آفرید
اهواز- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با عابران پیاده در شهر اهواز یک نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند. حادثه زمانی رخ داد که راننده خودرو پژو 405 با سرعت زیاد در آزادراه گلستان در حال حرکت بود که ناگهان خودرو از کنترل وی خارج شده و با عابران پیاده که منتظر آمدن اتوبوس خط واحد بودند برخورد کرد.

 


رئیس سازمان دامپزشکی از درگیر شدن 5 استان به بیماری تب سه روزه دامی خبر داد.
محسن دستور، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این بیماری در استان‌های گلستان، گیلان، مازندران، البرز و قزوین گزارش شده است.
وی اضافه کرد: گران بودن واکسن این بیماری و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی دامداران باعث شده تا تب سه روزه دامی به دیگر استان‌های کشور منتقل شود.
دستور درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری تب سه روزه دامی در کشور به‌عنوان «اپیدمی سال جاری بیماری» توضیح داد: تب سه روزه دامی یک بیماری ویروسی و منتقل شونده توسط بندپایان است که در گاو و گاومیش در آفریقا، خاورمیانه، جنوب‌شرقی آسیا، استرالیا، ژاپن و روسیه مشاهده و گزارش شده است.
وی افزود: این بیماری توسط ویروسی به نام «افمورو» رخ داده و از طریق پشه‌ها در گاوهای حساس منتقل و گسترش می‌یابد.
دستور ادامه داد: این بیماری طی سالیان اخیر از نواحی استان‌های مختلف کشور گزارش شده که با توجه به اینکه یکی از ابزارهای کنترل بیماری استفاده به موقع از واکسن مناسب است سازمان دامپزشکی اقدامات لازم را در خصوص واردات آن در دستور کار خود قرار داده اما با توجه به قیمت بالای واکسن عملاً استقبال دامداران خصوصاً واحدهای واقع در اطراف کانون که بیماری را تجربه نکرده‌اند یا از رخداد بیماری در آنها مدتی گذشته است در حد بسیار پایین بود و همین موضوع سبب ایجاد جمعیت دامی حساس و افزایش احتمال گسترش و تداوم بیماری می‌شود.
دستور گفت: با توجه به وارداتی بودن واکسن مذکور با هماهنگی شرکت واردکننده نظارت کامل بر مصرف واکسن موجود صورت گرفته و حدود 45 هزار دز واکسن در مناطق و نواحی درگیر مورد استفاده قرار گرفت. همچنین از واردکننده واکسن خواسته شده تا نسبت به تامین واکسن مورد نیاز برای سال جاری و آینده اقدام کند.
وی با اشاره به نبود واکسن به دلیل گران بودن آن افزود: در این شرایط استفاده از پروتکل درمانی و تشخیص به موقع دام‌های بیمار می‌تواند مهمترین گزینه در کنترل بیماری باشد.دستور تاکید کرد: بیماری تب سه روزه دامی با توجه به اقدامات بهداشتی و مراقبتی سازمان دامپزشکی در وضعیت بحرانی قرار ندارد و کاملاً در استان‌های درگیر کنترل شده است اما میلیون‌ها پشه که در دمای بالا بر تعدادشان افزوده می‌شود قابل کنترل نیستند که در این شرایط رعایت نکات بهداشتی می‌تواند بسیار موثر باشد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
انفجار مخزن گاز مایع خودروی تاکسی در میدان بسیج تبریز موجب مصدومیت شدید 2 نفر شد.
در این حادثه 2 دستگاه خودروی سواری به شدت با یکدیگر برخورد کرده و دچار حریق شدند که آتش‌نشانان ایستگاه‌های 9-95 تبریز به موقع در محل حادثه حاضر شدند.
ماموران مشغول اطفای حریق بودند که مخزن گاز مایع تاکسی منفجر شد و بر اثر شدت انفجار و ترکش‌های ناشی از آن 2 نفر از ناحیه گردن به شدت زخمی شدند که بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافتند.در این حادثه سرنشینان به‌ موقع از خودروها خارج شدند.

 


پلیس راه راهور ناجا، محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته راه‌های کشور را اعلام کرد.
به گزارش پلیس راه راهور ناجا، تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر پنج‌شنبه تا ساعت 24 روز جمعه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع است.
رفت و آمد انواع تریلر و کامیون از محور کرج-چالوس همچنان ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 روز جمعه تا ساعت 2 بامداد شنبه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است.
همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 30/17 روز جمعه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه از 15 کیلومتر بالای مرزن آباد (دزبن) به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
رفت و آمد تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است و تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 تا 24 روز پنج‌شنبه و همچنین از ساعت 6 تا 24 روز جمعه از محور هراز ممنوع است.
تردد تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 تا 24 روز جمعه از تهران به قائم‌شهر و برعکس ممنوع است.
در محور زاهدان- زابل نیز رفت و آمد تمام تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 16 تا 20 روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته - 14 و 15 شهریورماه- ممنوع است.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.

 


جشنواره بین‌المللی رویان صبح دیروز با حضور کارشناسان علوم پزشکی کشور در سالن همایش‌های رازی برج میلاد برگزار شد.
حیمد گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان در این جشنواره با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه و برگزاری جشنواره رویان گفت: پژوهشگاه رویان در چشم‌انداز افق 2015 به عنوان قطب تحقیقات و فناوری در فراز بین‌المللی است.وی افزود: در راستای تحقق این چشم‌انداز ماموریت خود را در چهار محور پژوهش، آموزش، ترویج و تجاری‌سازی تعریف کرده‌ایم.
وی با تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه رویان در درمان ناباروری‌ها ادامه داد: این پژوهشگاه در زمینه سلول‌های بنیادی جنینی و درمان بیماری‌های ناشی از فلج مغزی و سلول‌های بنیادی تلاش‌های بسیاری داشته است.
وی گفت: تصویب تاسیس مجتمع تولید سلول‌های بنیادی با سرمایه 90 میلیون دلار با مشارکت بخش خصوصی از مهم‌ترین تحولات در این پژوهشگاه است.رئیس پژوهشگاه رویان اظهار داشت: همچنین ماموریت‌هایی نیز در زمینه سلول‌های بنیادی به‌خصوص در بخش سلول‌های عصبی و طب تولید مثل داشته‌ایم.
گورابی گفت: جشنواره رویان حرکت غیردولتی است که با پشتیبانی شرکت‌ها و موسسات حامی به انجام می‌رسد.گفتنی است،‌در حاشیه این جشنواره سه کنگره با عنوان‌های کنگره بین‌المللی باربری و ناباروری، سلول‌های بنیادی و پرستاری مامایی در پزشکی تولید مثل برگزار شد که این کنگره‌ها از 13 تا 15 شهریور ماه ادامه دارد.
همچنین در جشنواره بین‌المللی رویان برگزیدگان این جشنواره (4 برگزیده داخلی و 4 برگزیده خارجی) معرفی شدند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
مرد جوان پس از مشاجره با همسرش در شهرستان آبادان اقدام به آتش زدن منزل خود کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: زنی جوان، سراسیمه خود را به یکی از مقرهای انتظامی این شهرستان رساند و برای نجات جان همسرش که در میان شعله‌های آتش محاصره شده بود درخواست کمک کرد.
سرهنگ حسین کهیایی افزود: ماموران پلیس، بلافاصله به محل حادثه مراجعه و با کمک عوامل امدادی و آتش‌نشانی جوانی تقریبا 22 ساله را در حالی که در میان شعله‌های آتش محاصره شده بود و از مردم درخواست کمک می‌کرد نجات دادند.
وی گفت: به علت شدت دامنه آتش و تاخیر در اطلاع ماموران امدادی منزل این فرد در آتش سوخت.کهیایی گفت: ابراهیم الف، که از خطر آتش‌سوزی نجات یافته بود، به منظور بررسی موضوع و پیشگیری از هرگونه اقدام خطرساز دیگر به مقر انتظامی و دایره مشاوره و مددکاری کلانتری منتقل شد.

 


مسن‌ترین ایرانی با 140 سال سن در روستای بست مشلوش از توابع بخش شاوور شهرستان شوش زندگی می‌کند.
به گزارش ایرنا، عدای عبدالخانی، پیرمرد شوشی است که با زندگی سالم، استفاده از غذاهای سالم، کار و تلاش و پیاده‌روی توانسته به سن 140 سالگی برسد.
اطلاعات شناسنامه‌ای عدای عبدالخانی می‌‌گوید متولد 1270 شمسی است ولی به گفته بعضی از فرزندان و آشنایان، خودش بارها اظهار کرده است که در هنگام دریافت شناسنامه 18 سال سن داشته است.
با توجه به اینکه بسیاری از مردم در زمان شروع ثبت اطلاعات سجلی به دلایلی و از جمله ترس یا فرار از خدمت سربازی، سن واقعی خود را به ماموران اعلام نمی‌کردند و با توجه به این دلایل او اکنون پیرمردی 140 ساله است که می‌تواند پیرترین فرد ایران محسوب شود، اگر به اطلاعات شناسنامه‌ای او بسنده کنیم همسرش در سن 87 سالگی و حدود 13 سال پیش فوت کرده و فرزند ارشد وی در سال 1339 به خدمت سربازی رفته است. رابطه وی با فرزندان و نوه‌هایش نیز بسیار صمیمانه است و به گفته آنها هر وقت حوصله کند به یادآوری خاطرات خود از دوران قدیم و به خصوص مسئله کشف حجاب می‌پردازد.
هم‌اکنون عدای عبدالخانی دارای بیش از 150 نوه است که بزرگترین آنها 90 سال و کوچکترین آنها 2 ماهه و چند نوه وی نیز فوت کرده‌اند.نزدیکان او رمز سلامتی وی را استفاده از شیر و لبنیات و کار کردن و به خصوص کشاورزی و پیاده‌روی‌های طولانی در هنگام چوپانی در طول یک عمر کار و زندگی می‌دانند.

 


عضو کمیته علمی کنگره انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینکه ایران به لحاظ میزان شیوع سرطان پستان جزو کشورهایی با شیوع متوسط است، گفت: این بدان معناست که میزان شیوع 25 تا 30 در 100 هزار نفر جمعیت است و سالانه 7000 تا 9000 مورد جدید ابتلا به سرطان پستان در کشور شناسایی می‌شوند.
دکتر احمد کاویانی با هشدار نسبت به کاهش سن ابتلا به سرطان پستان در ایران و اینکه این سرطان در کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته در مراحل بالاتر تشخیص داده می‌شود، اظهار کرد: اما با این وجود وضعیت تشخیص در 15 سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است اما هم‌چنان ایده‌آل نیست.
وی با تاکید بر ضرورت اقدامات انجام شده برای پیشرفت بیشتر افزود: در کشورهای پیشرفته سرطان سینه به ندرت در مراحل 3 یا 4 تشخیص داده می‌شوند.این جراح و فلوشیپ جراحی پستان با اشاره به گستردگی یکنواخت شیوع این سرطان در اقشار مختلف به لحاظ اقتصادی و اجتماعی ادامه داد: اما عواملی چون شهرنشینی، کم تحرکی، کاهش فعالیت ورزشی و چاقی سبب بدتر شدن شیوع سرطان سینه در جامعه ایرانی شده است.
کاویانی با بیان اینکه با وجود پیشرفت در روش‌های تشخیصی، درمانی و پیشگیری اما هنوز تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم، گفت: هم‌اکنون در ایران همه امکانات تشخیصی، درمانی در حد کشورهای پیشرفته فراهم است اما آنچه که هنوز از آن فاصله داریم فرهنگ کار تیمی در درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان است.
وی با بیان این‌که با وجود پیشرفتهایی در درمان جراحی پستان هنوز در برخی مناطق کشور برای درمان توده سرطانی کوچک، تمام بافت پستان برداشته می‌شود، افزود: اما در مراکز جراحی پیشرفته و با استفاده از شیوه‌های جدید جراحی‌هایی تحت عنوان «جراحیهای انکوپلاستی» که مخلوطی از تکنیکهای جراحی سرطان و جراحی زیبایی است، می‌توان تنها قسمتی از سینه که بیمار است و توده سرطانی در آن قرار دارد را طی عمل جراحی برداشت بدون اینکه شکل ظاهری این عضو دچار اختلال و دفرمیتی شود. همچنین در درمان جراحی زیر بغل مهمترین دست‌آورد انجام تکنیکهای جراحی «کمتر تهاجمی» برای به حداقل رسانیدن آسیب به رگ‌های لنفی در این ناحیه است که در طی آن احتمال بروز ورم دست به کمترین میزان ممکن می‌رسد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان کلید اصلی کنترل بیماری در کشور را در آگاهی‌رسانی بیشتر و بهتر و افزایش توجه بانوان به سلامت خود در این زمینه، توجه مدیران حوزه سلامت به اهمیت برنامه‌ریزی‌های کلان در کنترل بیماری و توجه پزشکان و بیم درمانی به آخرین دستاورهای علمی و به کارگیری روشهای نوین در تشخیص، درمان، پیگیری و بازتوانی بیماران دانست.هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران 24 لغایت 26 مهرماه 92 با هدف بررسی مروری بر اعمال جراحی الکتیو، مشکلات اعمال جراحی اورژانس، جراحی سرطان و مراقبتهای قبل و بعد از آن در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار خواهد شد.

 


در چند سال اخیر، بیش از 19 هزار کانتینر تدارکاتی ناتو به طرز مشکوکی در پاکستان مفقود شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس در سال‌های اخیر بیش از 19 هزار کانتینر تدارکاتی ناتو که قصد ارسال تدارکات مورد نیاز نیروهای خارجی مستقر در افغانستان را داشتند در بندر کراچی پاکستان ناپدید شدند.
طبق گزارش «سازمان تحقیقات فدرال پاکستان»، از این کانتینرها برای حمل سلاح به افغانستان استفاده شده است.
پیش از این، پاکستان اعلام کرده بود که آمریکا حق ندارد از خاک این کشور برای حمل سلاح به افغانستان استفاده کند.
اما آمریکایی‌ها برای انتقال سلاح و مهمات مورد نیاز خود دست به ترفند جالبی زدند و آن انتقال تجهیزات از راه هوایی بود.
به گزارش سازمان تحقیقات فدرال پاکستان، امکان ندارد این کانتینرهای حامل سلاح از راه زمینی به افغانستان رفته باشند بنابراین هواپیماهای باربری «کارگو» آمریکا مخفیانه در بندر کراچی فرود آمده و کانتینرهای مورد نظر را به افغانستان حمل کرده‌اند.
اما جالب اینجا است که هیچ آمار رسمی درباره تعداد کانتینرها و هواپیماهای باری ناتو که وارد فرودگاه کراچی شده‌اند وجود ندارد.

 


مقامات مالزی از دستگیری 2500 مهاجر در عملیاتی که با هدف اخراج حدود نیم میلیون مهاجر غیرقانونی از این کشور صورت گرفت، خبر دادند.
ده‌ها هزار نیروی پلیس، سرباز و نیروهای امنیتی محلی در بزرگترین عملیات جمع‌آوری کارگران خارجی در مالزی شرکت کردند. بیشتر این کارگران از کشورهای اندونزی، بنگلادش و برمه بوده‌اند.
از سوی دیگر گروه‌های حامی حقوق‌بشر نسبت به احتمال سوءاستفاده از بازداشت‌شدگان ابراز نگرانی کردند.
گروهی از نیروهای پلیس این کشور با حضور در مناطق مختلف از جمله کارگاه‌های ساختمان‌سازی و مزارع اقدام به دستگیری مهاجران غیرقانونی کردند.همچنین در یک عملیات که در مزرعه کشت درخت نخل انجام شد، تعدادی از کارگران توانستند در جنگل پراکنده شوند اما مقامات مالزی تاکید کردند که این افراد نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی خود را پنهان کنند. مقامات این کشور در عین حال تاکید کردند که این عملیات تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

 


بیمار 380 کیلویی در عربستان سعودی به هنگام درمان درگذشت.
به گزارش پایگاه خبری سبق، او چندی پیش با دستور ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی برای درمان به بیمارستان منتقل شد اما معالجه وی در مرکز پزشکی «الدمام» کارساز نبود و او در نهایت درگذشت.
این بیمار سعودی به نام «ماجد الدوسری» 26 ساله به دلیل چاقی مفرط به تعداد زیادی از بیماری‌ها مبتلا بود و مشکلات قلبی و تنفسی داشت به همین دلیل تنها مجبور بود در خانه بماند و قادر به هیچ حرکتی نبود.
در نهایت او و خواهرش «رنا» که از بیماری چاقی مفرط رنج می‌بردند به بیمارستان منتقل شدند. برای انتقال آنها به بیمارستان، جرثقیل ویژه‌ای در آمریکا ساخته شده بود.
این بیمار و خواهرش در منطقه «جیزان» عربستان سعودی زندگی می‌کردند که به وسیله هواپیمای ترابری ارتش به بیمارستان شهر «الدمام» منتقل شد. برای این انتقال، 6 لیفتراک و 31 آتش‌نشان مشارکت داشتند.
به دنبال این حادثه بسیاری از کاربران سعودی در توئیتر با انتشار نظراتی در این شبکه اجتماعی از وزارت بهداشت عربستان سعودی به دلیل کوتاهی در معالجه این بیمار انتقاد کردند.
این کاربران معتقدند وزارت بهداشت سعودی خیلی دیر و تنها بعد از صدور دستور پادشاه عربستان سعودی، اقدام به پذیرش و آغاز درمان این بیمار کرده بود در حالی که این بیمار قبل از این چند مرتبه به بیمارستان مراجعه کرده بود ولی به دلیل هزینه‌های بالا و مشکلات بستری از پذیرش وی خودداری کردند.

 


اگرچه مشاهده تمساح‌های سنگین‌تر از 317 کیلوگرم برای مردم عادی یک کابوس است، اما برای شکارچیان تمساح در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» که موفق به صید چند نمونه از این جانوران غول‌پیکر شده‌اند، تفریحی برای شکستن رکورد صید عظیم‌الجثه‌ترین تمساح‌ها در این ایالت به شمار می‌رود.
دو گروه از صیادان تمساح در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا موفق شدند در روز آغاز فصل شکار تمساح‌ها در این ایالت برای دومین بار پیاپی یک کروکودیل عظیم‌الجثه را صید کنند.
این تیم به سرپرستی «بت ترامل» که یک شکارچی زن است توانستند رکورد قبلی خود را که با صید یک تمساح 316 کیلویی به ثبت رسانده بودند بار دیگر با صید یک تمساح 328 کیلوگرمی بشکنند.
به گزارش ای‌بی‌سی،‌«ترمل» درباره صید این تمساح عظیم‌الجثه گفت: پنج ساعت طول کشید تا با کمک دو شکارچی دیگر این هیولا را اسیر کرده و داخل قایق انداختیم. البته این رکورد نیز دیری نپایید که از سوی یک شکارچی آماتور دیگر با صید یک تمساح 330 کیلویی شکسته شد.
به گفته شکارچیان محلی وجود تمساح‌های غول‌پیکر در این منطقه موضوع عجیبی نیست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10