(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 14 شهریور 1392 - شماره 20583

حدیث دشت عشق
تجربه استقلال ، جوانی پرسپولیس؛ کفه ترازو به نفع کدام تیم است؟!
تقابل برترین‌های لیگ در دربی 77
اخبار کوتاه از فوتبال
مشکلات عدیده فدراسیون کشتی و سکوت سرپرست موقت
قول سرپرست وزارت ورزش برای کمک به فدراسیون فوتبال
دلایل غیبت تیم ملی در جام جهانی تکواندو
بودجه ورزش در راه است
تمرین المپیکی‌ها با قهرمان سابق وزنه‌برداری
خواندنی از ورزش ایران
آزادی کشتی‌گیران متهم به قید ضمانت
خارج شدن حدادی از لیست نیویورک نیکز
سفر تیم ملی کاراته به ترکیه
   


از نوشته پاسدار شهید «شکرالله نیستانی‌فرد» حالا وقت عمل است!
جنگیدن در راه خدا یک عبادت است و نصیب هرکس نمی‌شود و خداوند انتخاب می‌کند و در بین این جنگجویان راه خدا عده‌ای به سوی خداوند می شتابند و شهادت را با شوق می‌پذیرند و عده‌ای دیگر از آنان منتظر شهادتند. پیروان امام‌حسین(ع) به استقبال مرگ می‌شتابند و هیچ موقع از مرگ نمی‌ترسند و هراسی ندارند چون این دنیا چه بخواهی و چه نخواهی می‌گذرد و باید از این دنیا رفت و چه بهتر که جان را فدای دین خدا کرد. جان ما که بهتر از جان امام‌حسین(ع) نیست، ایشان هم جان مبارک خود را فدای دین خدا کرد. پس ما باید از این اولیاء درس بیاموزیم و پیرو آنان باشیم. جان آدمی عزیز است ولی عزیزتر از آن دین خداست و همه ما باید فدای دین خدا شویم و امام‌زمان(عج) هم فدای اسلام می‌شود. همه ما مسلمین وظیفه داریم تکلیف خودمان را انجام دهیم و نباید کوچکترین کوتاهی بکنیم چون در آخرت مورد سوال قرار خواهیم گرفت. خداوند در هر زمان بندگان خود را مورد امتحان قرار می‌دهد و هیچ بنده‌ای نیست که مورد امتحان خدا قرار نگیرد و چه خوب است که از این امتحان الهی سرافراز بیرون بیاییم و از خداوند نخواهیم که ما را امتحان نکند، بخواهیم که در این امتحان ما را یاری دهد.برادران و خواهران گرامی! از جنگ دلسرد نشوید چون عزت و شرف ما در گرو همین جنگ است. ما باید بدانیم که این دنیا چه خوشی چه بدبختی می‌گذرد و چیزی که ماندنی است آخرت است و ما باید از خداوند بخواهیم که آخرتمان را ختم به خیر نماید چون این دنیا به هر سختی باشد می‌گذرد. اگر می‌خواهید سعادت دنیا و آخرت نصیب شما بشود پیرو امام بزرگوار باشید و دست از او برندارید، همین امام بود که ما را از خواب غفلت بیدار کرد و راه جنگیدن با دشمنان خدا را به ما نشان داد و به ما روح مردانگی و مسلمانی داد و اگر جان هم نثارش کنیم کار بجایی انجام داده‌ایم. مگر ما نمی‌گوییم اگر حسین(ع) بود او را یاری می‌کردیم. حالا وقت عمل است و فرزندزاده حسین(ع) را باید یاری دهیم و جان خود را فدای دین مقدس اسلام کنیم و هر شهیدی که ما می‌دهیم مسئولیت ما سنگینتر می‌شود.پس از خداوند بخواهیم که ما را ثابت قدم نگهدارد تا بتوانیم راه شهدای عزیز را ادامه دهیم.پاسدار شهید «شکرالله نیستانی‌فرد»، سال 1339 در جهرم متولد شد و در 24/2/1366 به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای ادوات و ضد زره‌فارس

 


سرویس ورزشی-
هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می‌شود که همه نگاهها به دیدار روز جمعه است؛ دیداری که قرار است تیم های پرسپولیس و استقلال برای هفتاد و هفتمین بار به مصاف هم بروند.
روز نخست از هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور درحالی پنجشنبه با برگزاری هفت مسابقه پیگیری می‌شود که به راحتی می‌توان گفت رقابتهای حساس تهران و شهرستان‌ها، تحت تاثیر دربی تهران است، مسابقه‌ای که همه فوتبال دوستان تهران و ایران منتظر آغاز آن هستند.البته در این شرایط مربیان سرخابی‌ در کنار توجه ویژه‌ به دیدار تیم‌‎شان در دربی سنتی پایتخت، به بازی‌هایی که در تهران و اهواز برگزار می‌شود چشم دوخته‌اند، مسابقاتی که فولاد در خانه میزبان ذوب‌آهن بوده و نفت تهران میزبان مس کرمان است و در نهایت صدرنشین لیگ را در پایان روز نخست هفته هشتم مشخص می‌کند. اما هفتاد و هفتمین دربی پایتخت که بزرگ‌ترین دربی قاره آسیاست روز جمعه برگزار می‌شود. در این بازی استقلال میزبان است اما ظرفیت ورزشگاه به طور مساوی بین تماشاگران دو تیم تقسیم می‌شود. برخلاف دربی‌های فصل گذشته در دربی این فصل فاصله دو تیم در جدول لیگ زیاد نیست و استقلال با یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول و یک پله بالاتر از سرخپوشان قرار گرفته است. همین مسئله حساسیت دربی 77 را دو چندان می‌کند. پرسپولیس اگر بتواند استقلال را شکست بدهد، در صورت توقف فولاد مقابل ذوب آهن می‌تواند صدرنشین شود و استقلال هم همین شرایط را دارد و در صورت پیروزی در دربی صدرنشین خواهد شد البته به شرط توقف فولاد.
دربی هفتاد و هفتم را شاید بتوان برخورد برترین‌های لیگ هم دانست. آبی‌های تهران با 13 گل زده، برترین خط حمله‌ لیگ را در اختیار دارند و جالب آنجاست که سرخ‌های پایتخت با دریافت تنها سه گل، برترین خط دفاعی لیگ را تشکیل داده‌اند. استقلال و پرسپولیس در مجموع 76 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که 24 پیروزی سهم استقلال، 18 پیروزی سهم پرسپولیس و 34 تساوی ماحصل دیدار‌های این دو تیم بوده‌اند.
نکات جالب توجه دربی
* 9 تساوی با نتیجه یک بر یک، تکرارپذیرترین نتیجه دربی‌ها بوده است. * فرهاد مجیدی با زدن چهار گل در داربی‌های برگزار شده از چارچوب رقابت‌های لیگ برتر، در صدر گلزنان است. * ایمون زائد تنها بازیکنی است که در دربی‌های لیگ برتری هتریک کرده است. * قلعه‌نویی تنها مربی‌ای است که در دربی‌ها نباخته است. * نیکبخت واحدی بازیکنی است که با پیراهن پرسپولیس به استقلال گل زده و این فصل در استقلال حضور دارد. * دربی رفت لیگ یازدهم، نخستین دربی‌ بوده که بعد از سیزده سال، یکی از تیم‌ها با اختلاف بیش از یک گل پیروز شده است. * هادی نوروزی تنها بازیکن این فصل پرسپولیس است که یک بار با پیراهن این تیم، به استقلال گل زده است و از آن طرف، صادقی، مجیدی و برهانی از بازیکنان فعلی استقلال هستند که با پیراهن این تیم به پرسپولیس گلزنی کرده‌اند. * در دربی‌هایی که قلعه‌نویی سرمربی استقلال بوده است، تیم او اولین گل بازی را به ثمر رسانده است. * هر دو تیم، کاپیتان‌های فصل گذشته خود را در این فصل در خدمت ندارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 14/6/1392
* گسترش فولاد تبریز - استقلال خوزستان(ساعت 18)
* فجرسپاسی شیراز - داماش گیلان(ساعت 18:40)
* نفت تهران - مس کرمان(ساعت 18:45)
* سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران(ساعت 18:45)
* صبای قم- تراکتورسازی تبریز(ساعت 18:45)
* ملوان بندرانزلی - سایپا البرز(ساعت 19)
* فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 19)
جمعه 15/6/1392
* استقلال – پرسپولیس(ساعت 18:50)

 


انتخاب تیم داوری دربی
علیرضا فغانی به عنوان داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال انتخاب شد. وی قبل از این نیز دیدار این دو تیم را قضاوت کرده بود. رضا سخندان و رسول فروغی کمک‌های فغانی در این بازی خواهند بود. همچنین بابک داوری داور ذخیره، یداله جهانبازی داور چهارم، اسماعیل صفیری ناظر و فریدون اصفهانیان ناظر ویژه دربی هستند.
مجوز بازی خلعتبری صادر می شود؟
مسئولان باشگاه عجمان پس از پیگیری‌های مکرر مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند ITC خلعتبری نهایتا امروز به تهران می‌رسد. مدیران باشگاه پرسپولیس دیروز برای گرفتن ITC محمدرضا خلعتبری با مسئولان باشگاه عجمان و فدراسیون فوتبال امارات تماس‌هایی را برقرار کردند که در نهایت عجمانی‌ها به پرسپولیسی‌ها اعلام کردند که ITC خلعتبری امروز به تهران خواهد رسید و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
قلعه نویی و دایی دربی را زیبا می کنند
خداداد عزیزی در خصوص دربی 77 گفت: فکر می کنم با حضور قلعه‌نویی و دایی دربی از همیشه قشنگ تر شود. در سالهای اخیر خود دربی هیجانی که بین مردم بوده را نداشته و حاشیه ها و ترس از شکست باعث شده جو بازی سنگین شود. در این بازی بازیکنان نمی توانند شایستگی های فنی خودشان را نشان دهند.
احتمال جدایی پیروانی از فجر
سرپرست فجرسپاسی گفت: پیروانی بعد از بازی با گسترش فولاد استعفا داد و خواست برود اما ما موافقت نکردیم و خواستیم به کارش ادامه دهد. ما هیچ اولیتماتومی به شاغلام نداده ایم اما خود ایشان به قدری مناعت طبع دارند که اگر در بازی حساس مقابل داماش نتیجه نگیریم، به جدایی فکر کنند.
اصرار مدیرعامل سپاهان بر حل مشکل جباری
بیش از سه هفته است که مجتبی جباری به دلایل مختلف که شاید مهمترین آن نارضایتی زلاتکو کرانچار از وی باشد در اصفهان و تمرینات سپاهان نیست.البته دیروز هم برخی خبرگزاری ها از جدایی قطعی جباری از سپاهان خبر دادند اما علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان در این خصوص گفت:مسئله جباری مشکلی نیست که حل نشود و من در تلاشم که این مورد را حل کنم.
آغاز لیگ فوتسال بعد از 6 ماه تعطیلی
لیگ برتر فوتسال در حالی ازامروز و پس از 6 ماه تعطیلی آغاز می‌شود که تا چند روز گذشته تعدادی از تیم‌ها درگیر خرید و یا واگذاری امتیاز خود بوده‌اند. همچنین چند تیم هم به خاطر مشکلات مالی کار خود را لنگ لنگان در لیگ شروع خواهند کرد.مسابقات لیگ برتر فوتسال از امروز(پنجشنبه) با انجام دو دیدار آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.
واکنش مدیرعامل استقلال به انتشار خبر کناره گیری اش
علی فتح الله زاده در واکنش به این خبر که گفته می شود قصد دارد پس از پایان بازی های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود کناره گیری کند گفت:چنین بحثی به دور از واقعیت است.من با قدرت به کارم ادامه می‌دهم و قصد کناره گیری ندارم.اینگونه شایعات هم در حد گمانه زنی است که تقاضا دارم با توجه به شرایط حساس ما در آسیا دوستان عزیز از چنین مسائلی خودداری کنند.
هواداران اوساسونا برای شجاعی آرزوی موفقیت کردند
سایت diariodenavarra اسپانیا که نزدیک به باشگاه اوساسونا است با انتشار خبر حضور شجاعی در لاس پالماس، پیغام های هواداران اوساسونا را هم چاپ کرده که آنها برای شجاعی در تیم جدیدش آرزوی موفقیت و اظهار امیدواری کرده اند که مسعود بزرگ را هر چه زودتر دوباره در لالیگا ببینند.
3 بازیکن ایرانی در آمریکا
همه ساله در کشور آمریکا و پس از پایان مسابقات لیگ های مختلف این کشور مسابقاتی تحت عنوان جام صلح و دوستی برگزار می شود که این مسابقات امسال با حضور بازیکنانی مثل کریم باقری، مهدی مهدوی کیا و محمد محمدی برگزار شد. در این مسابقات که به مدت سه روز در شهر سن دیگو کالیفرنیا برگزار شد این سه بازیکن سابق تیم ملی حضور داشتند.
دعوت پرسپولیس به عراق
وزیر ورزش و جوانان عراق با ارسال نامه‌ای به سرپرست وزارت ورزش و جوانان ایران، تیم فوتبال پرسپولیس را به تورنمنت ۴ جانبه‌ای در عراق دعوت کرد.
فروش 50 ردصد سهام شفیلدیونایتد به شاهزاده عربستانی
«کوین مک‌کابی»، مالک باشگاه شفیلدیونایتد، 50 درصد از سهام این باشگاه را به شاهزاده عبدالله بن مسعد بن عبدالعزیز السعود فروخته است.
شانس نخست قهرمانی در جام‌جهانی از نگاه رونالدو
تیم ملی فوتبال برزیل در فینال جام کنفدراسیون‌ها جام قهرمانی را بالای سر برد و موفق شد در فینال با سه گل اسپانیا، قهرمان جام‌جهانی 2010 برزیل را شکست دهد با این حال رونالدو، ستاره سابق سلسائو همچنان معتقد است که اسپانیا شانس نخست قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود.
رویای آلگری سرمربیگری در تیم ملی ایتالیا
الگری سرمربی میلان اعتراف کرد یکی از اهداف او برای آینده حرفه مربیگری‌اش ، ایفای نقش به عنوان سرمربی آتزوری است.
رضایت مورینیو از عملکرد چلسی در نقل و انتقالات
سرمربی تیم فوتبال چلسی از عملکرد این باشگاه لندنی در فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی ابراز رضایت کرد.

 


واکنش سرپرست موقت فدراسیون کشتی در قبال تمام مشکلات اخیر سکوت و البته حفظ میز ریاست تحت هر شرایطی بوده است!
در شرایطی که مسابقات جهانی بوداپست مجارستان از اواخر شهریور ماه آغاز می شود، وضعیت خانه کشتی به شرایط ایده‌ال خود بازگشته است. پس از آنکه مواد غذایی ملی پوشان کشتی فرنگی و آزاد در خانه کشتی به پایان رسید و آنها چیزی برای تغذیه نداشتند، چند خیر کشتی دوست پا پیش گذاشتند تا مشکلات خانه کشتی و ملی پوشان مرتفع شود. ظرف روزهای گذشته برخی از این خیران که علاقه ای به رسانه ای شدن کارشان نداشتند، با اهدای 50 کیلو خشکبار و مقادیر زیادی چای، نسکافه ، نوشابه انرژی زا و آب معدنی باعث شدند که خانه کشتی سر و شکل سابق را به خود بگیرد.
این هدایای با ارزش درست در روزهایی به دست کشتی گیران رسید که مشکلات روی روابط خطیب و خادم نیز تاثیر منفی گذاشته بود. هفته گذشته و درکوران مشکلات مالی فدراسیون کشتی روابط حجت الله خطیب و رسول خادم شکرآب شد تا جایی که حتی زمزمه هایی مبنی بر کناره گیری خادم به گوش رسید اما در نهایت وی از تصمیم خود منصرف شد. این در حالی است که همیشه روابط این دو حسنه بوده و بسیاری خطیب را عامل بازگشت خادم به کشتی می دانستند. اما اختلاف خادم و خطیب از جایی شروع شد که مدیرفنی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اعتقاد داشت خطیب نباید اجازه دهد مشکلات مالی فدراسیون روی کار ملی پوشان تاثیر منفی بگذارد، در حالی که این توانایی در سرپرست موقت فدراسیون کشتی مشاهده نمی شد. البته این پایان ماجراهای فدراسیون کشتی نبود زیرا چند روز قبل نیز خبر رسید برای اعزام تیم کشتی فرنگی و آزاد ایران یکی از مدیران سابق فوتبال پا پیش گذاشته و قرار است هزینه های ملی پوشان را متقبل کند.
جالب اینکه واکنش سرپرست موقت فدراسیون کشتی در قبال تمام این فعل و انفعال ها سکوت و حفظ میز ریاست تحت هر شرایطی بوده است!

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: حداکثر تا پایان شهریور مطالبات فدراسیون‌ها را پرداخت خواهیم کرد.
صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحول در فدراسیون‌ها در آینده نزدیک مشاهده خواهد شد، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال هم برای رفتن به پرتغال مشکل جدی ندارد و من با رئیس فدراسیون صحبت کرده‌ام و گفتند حتما برنامه‌ها طبق جدول انجام شود و مسائل مادی آن حل خواهد شد.وی افزود: در همین ارتباط با مجموعه فدراسیون‌ها و آقای کی‌روش ملاقات خواهم کرد و این تصمیم را به ایشان ابلاغ می‌کنم.
دعوا زود شروع شد، تا جام ‌جهانی وقت داریم
اما از سوی دیگر علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال می گوید: با مسئولان وزارت ورزش جلسه‌ای داشتیم و در مورد بودجه تیم ملی صحبت کردیم. برنامه های کی‌روش را تا پایان جام جهانی دادیم و آنها قول مساعد دادند تا ما را کمک کنند. قرار شد در جلسه‌ای کی‌روش هم با سرپرست محترم وزارت ورزش و جوانان صحبت کند و خواسته‌های خود را بگوید. کار خوبی است که انجام می‌شود و ان شا‌الله مشکل مالی تیم نیز حل شود.وی در مورد اختلافاتی که بین برنامه‌های لیگ و تیم ملی وجود دارد، اظهار داشت: به هر حال باید این موضوع درست شود. کی‌روش می‌گوید اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید باید برنامه‌های او اجرا شود و‌گرنه دو هفته قبل از جام جهانی بازیکنان را به من بدهند در آن صورت نتیجه نخواهیم گرفت و من هم تضمین نمی‌کنم. دعوا زود شروع شد، چند ماه تا جام جهانی وقت داریم و برنامه ها را اجرا خواهیم کرد.کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش قهر کرده است، عنوان کرد: ممکن است کی‌روش دلخور شده باشد، اما او قهر نمی‌کند.رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا اسپانسر جدیدی پیشنهاد داده و یا اینکه قرار است با همان اسپانسرهای قبلی کار خود را ادامه دهد، گفت: هنوز اسپانسر جدیدی نیامده باید این اسپانسرها بیایند تا به آنها جواب دهیم، فعلا که خبری نیست.

 


نایب قهرمان دوره قبل رقابتهای جام‌جهانی تکواندو به دلیل مشکلات مالی حضور در هفدهمین دوره این مسابقات را از دست داد. این اتفاق در حالی برای فدراسیون تکواندو رخ داده که بسیاری از فدراسیون‌های دیگر نیز به همین دلیل نتوانسته‌اند تیم‌هایشان را به رویدادهای بین‌المللی اعزام کنند.
این رقابت‌ها هفته اول آذرماه به میزبانی ساحل عاج برگزار می شود و تیم ملی کشورمان که دوره قبل عنوان نایب قهرمانی را در آروبا کسب کرد در این مسابقات شرکت نمی کند. حسن ذوالقدر دبیر فدراسیون تکواندو با تائیدخبر فوق گفت: عوامل متعددی در این اتخاذ این تصمیم دخیل بود که یکی از آنها مشکلات مالی بود. اکنون فدراسیون تکواندو با نزدیک به یک میلیارد تومان بدهی در حال گذران امور است. وی افزود: مسافت زیاد تا ساحل عاج و هزینه بالای اعزام تیم از یک سو و برگزاری مسابقاتی با شرایط مشابه در جریان المپیک هنرهای رزمی در روسیه باعث شد تا فدراسیون در نهایت به این تصمیم برسد. دبیر فدراسیون تکواندو ادامه داد: نکته مهمی که در اتخاذ این تصمیم مهم تاثیر گذار بود پرداخت نشدن جوایز اعضای تیم ملی برای کسب افتخار در جام جهانی بود. باید تلاش کنیم که کارشناسان وزارت ورزش را متقاعد کنیم که مسابقات جهانی در کلاس متفاوتی برگزار می شود و ارزش بالایی در این رشته دارد.

 


معاون مالی وزارت ورزش و جوانان از اختصاص بودجه به فدراسیون‌های ورزشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
عبدالرضا ساور با اعلام این خبر، گفت: من در جلسه معارفه سرپرست وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌ها حضور نداشتم، اما همه اقدامات لازم را برای گرفتن بودجه و تقسیم آن در میان فدراسیون‌ها انجام می‌دهم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اخیرا پولی از دولت دریافت کرده‌اید؟ تصریح کرد: فعلا پولی نگرفته‌ایم، اما در حال پیگیری هستیم تا بخشی از بودجه وزارت ورزش و جوانان را بگیریم. دکتر صالحی امیری تمام تلاش خود را می‌کند تا وعده پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها تا پایان شهریور ماه محقق شود.

 


ملی پوشان وزنه برداری کشورمان که این روزها از تیم ملی دورمانده اند، این روزها تمرینات خود را زیر نظر حسین توکلی ادامه می دهند.
حسین توکلی درباره حضور ملی‌پوشان المپیکی در اردوی تمرینی مازندران گفت:با توجه به مشکلاتی که برای حضور ملی‌پوشان المپیکی در تیم ملی وجود دارد و پیشنهادی که خودشان دادند، سعی کردیم در این اردو ملی‌پوشان المپیکی نیز حضور داشته باشند. البته درست است همه آن‌ها از استان مازندران نیستند اما به خاطر بحث ملی و حفظ آن‌ها برای سال‌های آینده و با پیشنهاد خودشان سعی کردیم از آن‌ها دعوت به عمل آوریم چرا که آن‌ها سرمایه‌های ایران و قهرمان‌های المپیک هستند و شاید الان به دلایلی نمی‌توانند در تیم ملی باشند اما نباید فراموش شوند و این وظیفه ما است که آن‌ها را با جدیت و قدرت حمایت کنیم. توکلی با بیان اینکه هدف از انجام این کار ایستادن مقابل فدراسیون نیست، تصریح کرد: علی‌رغم مشکلاتی که با فدراسیون وزنه‌برداری وجود دارد و نقدهایی که به آن وارد است اما هدف و برنامه ما ایستادن جلوی فدراسیون نیست بلکه خود ما یک زمانی در تیم ملی جوانان با این ملی‌پوشان کار کرده‌ایم و دوست داریم آن‌ها حفظ شوند و می‌دانیم چه تلاشی شده که آن‌ها به اینجا برسند. می‌خواهیم این ملی‌پوشان را حفظ کنیم تا زمانی که مشکلات حل شود و بتوانند دوباره زیر پرچم ایران و در میادین بین‌المللی مدال کسب کنند.

 


* رئیس فدراسیون اسکی از انتخاب ایران به عنوان اولین کمپ بین المللی اسکی در آسیا خبر داد.
* تیم های والیبال جوانان و نوجوانان ایران با 182 امتیاز و چهار پله صعود در رتبه سوم جهان قرار گرفتند.
* ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان از جمعه به اردو می‌روند.
* هفت بدمینتون‌باز (چهار بازیکن اصلی و سه بازیکن ذخیره) به مرحله‌ جدید اردوی آمادگی تیم ملی بدمینتون دعوت شدند.
* امیرعلی اکبری فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم تیم ملی معتقد است ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان تمرین‌های بدی را پشت سر نگذاشته‌اند و خود وی نیز شانس کسب مدال را دارد.

 


یکی از فرنگی‌کاران ملی‌پوش ایران که به جرم معاونت در قتل بازداشت بود به قید ضمانت از زندان آزاد و دیگری در حال آزاد شدن است.
حدود 20 روز پیش دو کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران که یکی شان در جام جهانی تهران هم به میدان رفت، در یک نزاع خیابانی منجر به قتل، پس از فرار از صحنه جرم خود را به پلیس معرفی کردند. در این درگیری، پسر جوانی به دست یکی از دوستان این دو کشتی‌گیر کشته شد و آن‌ها از ترس فرار کردند اما پس از مدتی خود را به پلیس معرفی کردند که پس از تحقیقات، با نظر دادستان یکی از آن‌ها به قید ضمانت آزاد و مراحل آزادی دیگری هم به قید ضمانت در حال انجام است. رئیس هیات کشتی استان فارس در این باره گفت: نزاعی در محله کشتی‌گیران به وجود آمده بود که شخص دیگری که اکنون فراری است باعث قتل یک جوان شد. کشتی‌گیران هم از این اتفاق ترسیدند و فرار کردند. من به محض اطلاع از آن‌ها خواستم تا خودشان را معرفی و از حق‌شان دفاع کنند تا بی‌جهت متهم نشوند. آن‌ها هم به پلیس مراجعه کردند.

 


تیم بسکتبال نیویوک نیکز اعلام کرد دیگر به دنبال جذب حامد حدادی نیست.
در حالی که شنیده می شد تیم بسکتبال نیویورک نیکز علاقه زیادی به جذب حامد حدادی سنتر ایرانی برای فصل آینده لیگ NBA دارد سران این باشگاه اعلام کردند دیگر نمی خواهند با بهترین سنتر آسیا قراردادی به ثبت برسانند. با اینکه مسئولان باشگاه نیویورک همچنان به دنبال یک بازیکن زیر سبد هستند اما سایت ESPN اعلام کرده آنها علاقه‌ای به جذب حدادی ندارند.حامد حدادی پس از جدایی از ممفیس به فینیکس پیوست و عملکرد خوبی نیز داشت. او که این روزها با ماهان اصفهان برای حضور در باشگاه‌های آسیا تمرین می‌کند، هنوز با تیمی در NBA به توافق نرسیده است.

 


تیم ملی کاراته ایران برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان ترکیه بعدازظهر دیروز راهی استانبول محل برگزاری رقابت‌ها شد.
تیم ملی کاراته کشورمان که خود را برای حضوری پرقدرت در بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند با حضور در لیگ جهانی به روند آماده سازی خود سرعت بیشتری خواهد بخشید.ترکیب تیم ملی کشورمان در لیگ جهانی به شرح زیر است:هامون درفشی پور، سعید احمدی، حسین سمندر، حامد زیگساری، آروین باقری، علی اصغرآسیابری ، سعید حسنی پور، بهمن عسگری و محمدحسین اکرام زاده، مهدی سلطانی و ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده، عماد مژدهی و امیررضا پورمحمد، فرید حقیقی و داود شاهچراغی هدایت این تیم را شهرام هروی و حسین روحانی بر عهده دارند.این مسابقات شنبه و یکشنبه هفته آینده 16 و 17 شهریور ماه برگزار می شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10