(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24 شهریور 1392 - شماره 20591

در بیمارستان هاشمی‌نژاد اجرا می‌شود
طرح اهدای خون برای کمک به بیماران کلیوی
انتصاب در شورای شهر تهران
عیادت وزیر بهداشت از مصدومان حادثه بزرگراه قم
دستبرد 6 میلیاردی از کاخ موزه نیاوران
فانی: با بازنشستگان آموزش و پرورش اتاق فکر تشکیل می‌دهم
ابتلای 103 ایرانی به وبا
حادثه خونین اتوبان قم به روایت شاهد عینی
هنوز صدای آن کودک 3 ساله در گوشم زنگ می‌زند...!
طی 3 ماه انجام شد
نجات 130 هزار نفر از حوادث کشور
پزشکی قانونی خبر داد
3640 مرگ مشکوک به خودکشی در سال 91
دستگیری 61 توزیع کننده مواد مخدر در نیمه‌های شب
 حوادث کوتاه از کشور
توضیحات شرکت عقاب افشان در مورد یک خبر
یونیسف:هنوز هر 5 ثانیه یک کودک در جهان می‌میرد
دانشگاه علوم پزشکی استان البرز: بهزیستی کرج مسئول بوده است
وضعیت فوق‌العاده در آمریکا
واژگونی اتوبوس ایرانی در نزدیکی آنکارا
حمایت پلیس نیویورک از جاسوسی از مسلمانان
اجبار دختران مسلمان برای شرکت در کلاس شنا
   


مسئول اجرای طرح اهدای خون بیمارستان هاشمی‌نژاد از اجرای طرح اهدای خون برای کمک به بیماران کلیوی در بیمارستان هاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روزانه 3 هزار واحد خون باید ذخیره شود نیاز است که اهدای خون مستمر باشد.
سعید گل‌لاله با بیان اینکه بیماران کلیوی از جمله بیمارانی هستند که به دریافت مستمر خون نیازمند هستند ادامه داد: بیمارستان هاشمی‌نژاد بیشترین بیمار کلیوی را دارد و 6 مرکز درمانی در اطراف این بیمارستان قرار دارد به همین دلیل ایجاد فرهنگ اهدای خون به این بیماران کمک بسیاری به آنها خواهد کرد.
وی گفت: به طور متوسط هر بیمار کلیوی در هفته 3 بار برای انجام عمل دیالیز به خون احتیاج دارد به همین دلیل مصرف خون در این بیماران بسیار بالاست.
مسئول اجرای طرح اهدای خون در بیمارستان هاشمی‌نژاد تصریح کرد: بسیاری از خانواده بیماران دیالیزی درگیر تامین خون بیماران خود هستند و گاهی گروه‌های خونی O منفی، A و AB منفی بسیار کمیاب می‌شوند و این بیماران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.
وی با اشاره به افزایش بیماری‌های کلیوی در کشور گفت: اگر به بیمار کلیوی، به موقع خون نرسد، دچار صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود. اما اگر افراد سالم هر 6 ماه یکبار خون خود را اهدا کنند مشکل این بیماران برطرف می‌شود.
وی گفت: به همین دلیل پنجشنبه 28 شهریور از ساعت 8:30 صبح تا 16:30 بعدازظهر در بیمارستان هاشمی‌نژاد مراسم اهدای خون انجام خواهد شد. تاکنون 200 نفر برای اهدای داوطلبانه خون خود ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین آزمایش‌ HIV، هپاتیت و دیفتری به صورت رایگان در همین روز برای اهداکنندگان خون انجام خواهد شد.

 


از سوی مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عباس جدیدی به معاونت نظارت این شورا منصوب شد.
حکم عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان معاون نظارت شورای شهر تهران صادر شد.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه گزارش حادثه آزادراه قم - تهران و عملکرد دستگاه‌ها را به رئیس‌جمهور ارائه می‌کنم گفت: اورژانس در کمترین زمان یعنی 6 دقیقه پس از حادثه در محل حادثه حاضر شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح دیروز از پایگاه اورژانس قم مستقر در عوارضی آزادراه قم - تهران بازدید کرد. وی در جمع کارکنان اورژانس قم از بهروز افکنی و حسن احمدی دو امدادگر که در کمترین زمان ممکن در محل سانحه رانندگی دو اتوبوس مسافربری حاضرشده بودند، قدردانی کرد.
در این مراسم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بالا بودن حجم حوادث جاده‌ای درکشور و بالا بودن آمار مرگ و میر اظهار کرد: این‌گونه حوادث در کنار بخش ظاهری، دارای آسیب‌های پنهانی است که نمی‌توان در خصوص آن محاسبه‌ای داشته و میزان این آسیب‌ها را ارزیابی کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی ضرورت وحدت بین دستگاه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم که دیگر در کشور چنین حوادث تلخی رخ ندهد.
وی با اشاره به مشکلاتی که پس از وقوع این سانحه به وقوع پیوست اظهار داشت: باید نقص‌های موجود در وسایل نقلیه عمومی را برطرف کرد و نباید در کشور شرایطی ایجاد شود که مردم نسبت به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بدبین شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشخص نبودن تکلیف انتقال کشته‌ها در حوادث جاده‌ای افزود: در این حادثه مشخص شد که در این زمینه بین دستگاه‌های مختلف اختلاف‌نظر وجود دارد که باید این مشکل را حل کرد.وی با اشاره به اینکه آمار کشته‌های حوادث جاده‌ای در کل کشور کاهش یافته است گفت: با این وجود شاهد وقوع حوادث مکرر هستیم که باید این نقیصه برطرف شود.
وزیر بهداشت در ادامه حضور در قم در بیمارستان نکویی این شهر حاضر شده و از برخی مصدومان حادثه تصادف خونین دو دستگاه اتوبوس عیادت کرد.

 


سارقی که توانسته بود در یک عملیات شبانه بالغ بر 6 میلیارد ریال عتیقه‌جات را از کاخ موزه نیاوران سرقت کند، هنگام فروش در بازار به دام افتاد.
سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات این حادثه گفت: ماه گذشته فردی به پایگاه یک پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و از سرقت عتیقه‌جاتش در کاخ موزه نیاوران خبر داد و به کارآگاهان گفت: چند روز گذشته بر حسب فراخوان معاونت گردشگری میراث فرهنگی نمایشگاهی از اشیای عتیقه در کاخ موزه نیاوران تشکیل و بنده نیز به عنوان یک عتیقه‌دار در این نمایشگاه با چهار قطعه عتیقه به ارزش6 میلیارد ریال شرکت کردم. ولی متاسفانه امروز (دیروز) صبح خبر سرقت عتیقه‌جاتم را از کاخ موزه نیاوران شنیدم.
بنابراین گزارش، ماموران پس از بررسی از صحت گفته‌های شاکی فعالیت خود را آغاز کرده و در قدم اول تمامی جواهرفروشی‌های شهر را به همراه خریداران عتیقه زیر نظر گرفتند اما طولی نکشید که ماموران دریافتند فردی به نام مجید قصد فروختن صنایع ‌دستی و گران‌قیمتی را در بازار سیاه دارد، لذا سریعا یگان ویژه به راه افتاده و فرد مورد نظر را دستگیر و به همراه اموال عتیقه به پایگاه انتقال دادند.
متهم در بازجویی فنی و پلیسی اعلام کرد که این عتیقه‌جات را از دوستش به نام سیروس که در تهران زندگی می‌کند، گرفته لذا ماموران سریعا به محل مخفیگاه متهم حضور پیدا کرده و در یک عملیات در حالی که متهم قصد فرار از دست ماموران را داشت، دستگیر و به مقر انتقال دادند.
متهم پس از اعتراف صریح به سرقت از کاخ موزه نیاوران، پرونده‌اش تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شد.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تشکیل اتاق فکر توسط بازنشستگان خبر داد.
دکتر علی اصغر فانی در دیدار با هیئت رئیسه کانون بازنشستگان فرهنگی کشور با اعلام این مطلب افزود: بازنشستگان از پتانسیل علمی و تجربی بالایی برخوردار هستند و با تشکیل اتاق فکر می‌توان از تجارب آن‌ها استفاده کرد.
وی تأکید کرد: نظام خاصی باید تعریف شود که بتوان از پتانسیل بالای بازنشستگان استفاده کرد که البته مقدمات آن در حال انجام است.
فانی با اشاره به رشته تخصصی خود که مدیریت است، تصریح کرد: باید در کنار سازمان رسمی اتاق فکرهایی ایجاد کرد و از فکرهای نو و طرح‌های نو و خلاقانه بازنشستگان بهره برد و باید از این فکرها و طرح‌ها پس از جمع‌بندی و تجزیه و تحلیل مورد استفاده سازمان رسمی آموزش و پرورش قرار داد.

 


رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی از ابتلای 103 نفر به بیماری وبا در مناطق مرزی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
داود یادگاری درگفت‌وگو با فارس گفت: تمام مواردی که باعث شناسایی وبا در شرق کشور شده به دلیل مواردی بوده که از شرق به کشور وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از وبا در تهران دیده نشده گفت: به دلیل اهمیت اپیدمیولوژی این بیماری لازم است پزشکان عمومی و متخصصان در این زمینه آمادگی لازم داشته باشند. به همین دلیل قرار است سمینار یک روزه بیماری وبا از سوی مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز معاونت بهداشتی این دانشگاه با همکاری سایر مراکز برگزار شود.
یادگاری تصریح کرد: وقوع بارندگی‌های شدید در فصل خشک سال و در مناطقی که از نظر وضعیت بهداشتی مساعد نیستند باعث ایجاد این بیماری می‌شود.
وی گفت: در بعضی مناطق روستایی کشور که امکانات بهداشتی کمی دارند با بارش بارندگی‌های شدید، آب مصرفی این مناطق آلوده می‌شود و زمانی که آلودگی زیاد شد مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات بعد از مصرف آب، عامل دیگری برای انتقال بیماری وبا هستند.
یادگاری افزود: مهاجرانی که از شرق کشور وارد می‌شوند چنانچه دچار این بیماری باشند منبع آلودگی‌اند و این بیماری از فرد بیمار به افراد دیگر سریعا سرایت می‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی گفت: تاکنون 103 نفر به بیماری وبا در مناطق مرزی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان مبتلا شده‌اند که البته وضعیت امسال مانند سال قبل است. اما می‌تواند در صورت فقدان آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی مناسب موارد آن خطرناک شود.

 


محمد و فاطمه زن و شوهر جوان دوشنبه شب تهران را به مقصد یزد با اتوبوس اسکانیای تعاونی 13 ترمینال جنوب در حالی ترک کردند که خبر نداشتند کمتر از 2 ساعت دیگر بزرگترین حادثه زندگی آنها رخ خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، همگی داستان برخورد اتوبوس‌های یزد و تهران را شنیده‌ایم؛ تصادفی که حدود ساعت 23 دوشنبه شب در کیلومتر 28 آزادراه قم- تهران رخ داد و طی آن اتوبوسی که از اصفهان عازم تهران بود به علت ترکیدگی لاستیک بعد از برخورد با یک سواری هیوندا و شکستن گاردریل وارد مسیر مقابل شد و با اتوبوس اسکانیای اردکان یزد به صورت رخ‌به رخ برخورد کرد و 44 نفر از هم‌وطنانمان در شعله‌های آتش سوختند و همین تعداد مصدوم شدند.
محمد و فاطمه هر 2 در یک اتاق بستری هستند؛ زن با صورتی کبود و ورم کرده به سختی سعی می‌کند بنشیند؛ مرد با دست گچ گرفته روی تخت دراز کشیده است؛ 2 نفر از بستگان آنها هم حضور دارند؛ زن و شوهر اهل رشت، ساکن یزد و صاحب 2 فرزند به نام‌های مهدیه 11 ساله و امیر علی 6 ساله هستند؛ محمد کارگر تولید فولاد است که به تازگی به رشت منتقل شده است.
از بین پنج نفر مجروحی که در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند تنها محمد تمام مدت به هوش بوده و صحنه‌ها را در خاطر دارد.
محمد می‌گوید: دوشنبه صبح ساعت 6 تهران را به مقصد یزد با اتومبیل خود ترک کردیم؛ اما در پمپ بنزین متوجه شدم مدارک ماشین همراهم نیست پس به ناچار به تهران برگشتیم؛ ساعت 12 دوباره عازم شدیم اما دوباره به دلیلی برگشتیم و برای بار سوم تصمیم گرفتیم با اتوبوس و بدون مهدیه و امیرعلی به یزد برویم؛ ماشین را در پارکینگ مترو پارک کردم؛ با برادرم تماس گرفتم که به دنبال بچه‌ها بیاید و با فاطمه به ترمینال جنوب رفتیم.
زن و شوهر در ترمینال جنوب بعد از خرید بلیط، ساعت 9 روی صندلی 23 و 24 درست وسط اتوبوس می‌نشینند؛ ماشین چند لحظه بعد حرکت می‌کند بدون این که هیچ کدام از مسافران از حادثه‌ای که در انتظارشان است خبری داشته باشند.
بعد از حرکت اتوبوس مسافران به خواب می‌روند، محمد از راننده درخواست می‌کند چند دقیقه‌ای توقف کند تا از عابر بانک پول بگیرد اما او می‌گوید «دیر شده و عجله دارد»؛ شاید اگر برای این کار ایستاده بود حالا خود و مسافرانش زنده بودند.
فضای اتوبوس تاریک و ساکت است؛ صدای برخورد شدید، صدایی شبیه خالی شدن گاز و شعله‌ور شدن اتوبوس در چند ثانیه رخ می‌دهد؛ محمد که از روی صندلی خود پرت شده با ناباوری به زبانه‌های آتش که در دو قدمی او است نگاه می‌کند.
او می‌گوید:‌ غافل‌گیر شده بودم؛ فریاد کمک مسافران را می‌شنیدم؛ تمام حواسم به فاطمه بود، سرش زیر صندلی گیر کرده و هر چه صدایش می‌زدم جواب نمی‌داد با هر مکافاتی بود بیرون کشیدمش؛ نیروی خاصی داشتم، خودم نبودم، فاطمه را بلند کردم و از پنجره بیرون انداختم؛ مردمی که برای کمک آمده بودند او را گرفتند و روی زمین گذاشتند خودم هم پایین پریدم.
فاطمه به دلیل ضربه‌ای که به سرش خورده متوجه حادثه‌ای که اتفاق افتاده نیست؛ گریه می‌کند و مدام سراغ بچه‌هایش را می‌گیرد، به سمت اتوبوس می‌دود از مردم خواهش می‌کند آنها را نجات دهند محمد سعی می‌کند او را به هوش نگه دارد و سعی می‌کند به او بفهماند بچه‌ها تهران هستند؛ لباس‌هایشان خون‌آلود و پاره است؛ آنها نخستین نفراتی هستند که با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌شوند.
محمد از سرنوشت همسفرانش خبری ندارد نگران دختری است که کنارشان زیر صندلی خوابانده بودند، می‌گوید: دیروز پدر و پسری اینجا آمدند و سراغ دخترشان را می‌گرفتند به آنها گفتم نمی‌خواهم امید دروغی به شما بدهم شک ندارم که تا صندلی 15 اتوبوس همه مرده‌اند.
او می‌گوید:‌«هنوز باورم نمی‌شود؛ تا 2 روز گریه می‌کردم دلم برای همسفرانم می‌سوزد کسانی که صدایی فریادشان را می‌شنیدم اما هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم جز تماشای سوختن آنها درباره کسانی که در اتوبوس بودند از او می‌پرسم، می‌گوید: راننده مردی 40 ساله، کوتاه قد با موهای مجعد و پیراهنی آبی رنگ بود؛ یادم می‌آید پیرمرد و پیرزنی با زحمت سوار اتوبوس شدند و در صندلی اول نشستند دو نفر کنار ما بچه 3 ساله‌ای را زیر صندلی خوابانده بودند چون با عجله سوار شدیم از بقیه مسافران چیزی در ذهنم نیست.
محمد ادامه می‌دهد: پس از تصادف تمام لحظات ائمه‌اطهار را صدا می‌زدم؛ جان خودمان را مدیون حضرت معصومه(س) می‌دانم؛ همیشه وقتی از یزد به تهران می‌رفتیم برای زیارت در قم توقف می‌کردیم؛ بعد از مرخص شدن از بیمارستان نخستین جایی که می‌روم حرم حضرت معصومه(س) است.
تصادف جاده‌ای در دنیا اجتناب‌ناپذیر است اما بسیاری از کشورها برای مقابله با آن راهکارهای عملی دارند؛ تصادفات جاده‌ای در ایران دومین و در جهان نهمین علت مرگ و میر است.
رئيس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بعد از این حادثه گفت: به علت ضعف بدنه و نقص سیستم برق‌رسانی، هر دو اتوبوس اسکانیا بعد از تصادف آتش گرفتند و از این میان تنها مسافرانی که در عقب اتوبوس بودند موفق شدن با شکستن شیشه‌ها فرار کنند.
سرتیپ اسکندر مؤمنی ترکیدن لاستیک اتوبوس اصفهان را دلیل این حادثه دانست و ادامه داد: اگر غیراستاندارد بودن لاستیک اتوبوس ثابت شود با شرکت مسافربری مربوط برخورد خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور از تشکیل یک تیم ویژه برای بررسی این حادثه خبر داد و گفت: با مقصران این حادثه برخورد قانونی خواهد شد.
داستان تصادف مرگبار تا چند روز دیگر فراموش می‌شود همان‌طور که داستان اتوبوس دختران بروجنی با 26 کشته، تصادف اتوبوس اسکانیا با کامیون در خوزستان با 17 کشته و... فراموش شد و آنچه به جایی نرسد فریاد است...

 


رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در طرح تابستانه امدادی هلال‌‌احمر، امدادگران جان 129 هزار و 104 نفر از هموطنانمان را در حوادث دریایی، جاده‌ای و کوهستانی نجات دادند.
محمود مظفر اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح تابستانه (13 خرداد) جمعیت هلال‌احمر تاکنون جان 129 هزار و 104 نفر از هموطنانمان که دچار آسیب شده بودند توسط امدادگران نجات یافته و از این تعداد 7 هزار و 471 نفر راهی بیمارستان شدند.
وی افزود: در این طرح حدود 17 هزار نفر از هموطنانمان که از حوادث مختلف دچار آسیب شده بودند اسکان اضطراری داده شدند.
مظفر بیشترین عملیات‌های انجام شده را حوزه عملیات جاده‌ای با 6 هزار و 53 عملیات اعلام کرد و گفت: محورهای جاده‌ای استان اصفهان با 991 مورد بیشترین عملیات را به خود اختصاص داده و استان مازندران با 474 عملیات و استان فارس با 317 عملیات پرحادثه‌ترین استان‌ها بوده‌اند.

 


رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از مرگ مشکوک به خودکشی 3 هزار و 640 نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 110 نفر زن بوده‌اند.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، محمود خدادوست با اشاره به روز دهم سپتامبر روز جهانی مبارزه با خودکشی افزود: در سال گذشته استان‌های تهران با 409، کرمانشاه با 271 و گیلان با 231 فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با 18، کهگیلویه و بویراحمد با 24 و خراسان شمالی با 25 فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از خودکشی را داشته‌اند.
رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان شیوه‌های خودکشی در کشور تصریح کرد: در سال گذشته 49/9 درصد از موارد خودکشی به شیوه حلق‌آویز بوده است.
خدادوست با اشاره به تفکیک سنی موارد خودکشی در کشور افزود: در سال گذشته، از کل مرگ‌های مشکوک به خودکشی در کشور بیشتر موارد در گروه سنی 18 تا 24 سال ثبت شده است که 28/2 درصد از کل موارد خودکشی این سال‌ها را برمی‌گیرد.
پس از آن گروه سنی 30 تا 39 سال با 22/2 درصد، 25 تا 29 سال با 17/6 درصد، بالای 50 سال با 12/9 درصد، 40 تا 49 سال با 11/1 درصد و زیر 18 سال با 7/9 درصد به ترتیب بیشترین موارد خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند.

 


رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 61 توزیع کننده مواد مخدر و معتاد در طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن خانچرلی،‌صبح دیروز با اشاره به اجرای طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان در سطح شهر تهران، به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.
این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت: «در اجرای تدابیر رئیس پلیس پایتخت و بنابر درخواست شهروندان در خصوص برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و همچنین معتادان ولگرد و بی‌خانمان، تیم‌های عملیاتی پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اقدام به اجرای این طرح در قالب طرح امنیت محله محور کردند.»
وی افزود: «طرح مذکور بنابر هماهنگی‌های انجام شده از شب گذشته در تمام نقاط شهر تهران به اجرا درآمد که طی آن همه مأموران مبارزه با مواد مخدر کلانتری‌ها و پایگاه‌های مبارزه با مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اقدام به بازداشت، دستگیری و جمع‌آوری توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان بی‌خانمان در محله‌های مختلف شهر تهران کردند.»سرهنگ خانچرلی، ادامه داد: «این طرح تا ساعاتی از نیمه شب گذشته ادامه داشت که در نتیجه 61 توزیع کننده و معتاد بازداشت و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از قبیل: تریاک، حشیش، شیره تریاک، شیشه، کراک، هروئین، گراس، سوخته تریاک و مرفین کشف و ضبط شد.

 


وکیل قلابی به دام افتاد
اصفهان-خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری یک وکیل قلابی در اصفهان خبر داد. ستار خسروی گفت: این وکیل 35 ساله از 25 شاکی مبالغ هنگفتی را در ابتدا و قبل از رسیدگی اخذ کرده است که با محرز شدن 8 میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر و دفتر وی پلمب شد.
دندانپزشک قلابی دستگیر شد
رشت-خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی لنگرود از دستگیری فرد شیادی که بدون مدرک پزشکی اقدام به تأسیس مطب دندانپزشکی در این شهرستان نموده بود خبر داد.
سرهنگ نیکفرد اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی در پی شکایت یک زوج جوان از دندانپزشک خود مبنی بر وارد کردن صدمات شدید به دندانشان، موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
وی اضافه کرد: پس از اعزام مأموران به مطب این شخص و انجام تحقیقات مشخص شد که این مرد 38 ساله بدون هیچگونه مدرک پزشکی مدت یکماه به عنوان دندانپزشک اقدام به تأسیس مطب دندانپزشکی نموده است.
یک کشته و 2 زخمی
در تصادف وانت مزدا و نیسان
تربت‌جام- خبرنگارکیهان: تصادف یک دستگاه وانت‌مزدا با یک دستگاه وانت دستگاه نیسان در محور شهرستان باخزر و تربت‌جام یک کشته و 2 زخمی بر جای گذاشت. فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌جام گفت: تصادف به صورت رخ به رخ روی داده و راننده مزدا در دم فوت کرده و دو نفر از سرنشینان آن به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.سرهنگ مختاری اظهار داشت: کارشناس پلیس راه علت اصلی این سانحه رانندگی را بی‌احتیاطی از جانب راننده مزدا و انحراف به چپ اعلام کرد.
جوان متجاوز به عنف اعدام شد
دادگاه کیفری استان مازندران حکم اعدام جوان 18 ساله اهل قائم‌شهر را که با توسل به زور وارد خانه بزه دیده شده و با بستن دست و پای او و تجاوز به وی و نیز فیلمبرداری با تلفن همراه از وی اخاذی کرده است اجرا کرد.
این جوان 18 ساله به نام عرفان قلی‌نژاد صبح دیروز در قائم‌شهر در ملأ عام اعدام شد.
جاسازی تریاک داخل کاه و یونجه
زنجان-خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان از شناسایی و متلاشی شدن یک باند مواد مخدر خبر داد و گفت: اعضای این باند مقادیر قابل توجهی تریاک را در داخل کاه و یونجه جاسازی کرده بودند.
سرهنگ مختار شیرمحمدی درباره جزئیات این خبر گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر با انجام کار اطلاعاتی و پلیسی از فعالیت یک باند تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان زنجان مطلع شدند.
وی خاطرنشان کرد: مأموران با تحقیقات در این زمینه موفق شدند سرکرده گروه اصلی این باند را در حوالی یکی از روستاهای زنجان شناسایی و تحت نظر قرار دهند.
شیرمحمدی افزود: ماموران در تحقیقات خود دریافتند که اعضای چهار نفره این باند بعد از تهیه موادمخدر در اوزان بالا آن را در خارج از روستا و در میان محصولات کشاورزی و دامی مانند کاه و یونجه جاسازی و توسط عوامل خود توزیع می‌کنند که پس از این اطلاعات دستور دستگیری اعضا و متلاشی شدن باند صادر شد.

 


در پی درج خبر سانحه برخورد دو دستگاه اتوبوس مسافربری در آزاد راه قم-تهران در روزنامه کیهان، از سوی شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان در ارتباط با موارد مندرج توضیحاتی به این شرح ارائه شده است.
احتراماً با عنایت به موارد درج شده در صفحه 11 مورخ 92/6/20 آن روزنامه در خصوص تصادف دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران-قم که متأسفانه منجر به فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیز گردیده ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم داغدیده و شفای عاجل جهت مصدومین این حادثه ناگوار به استحضار می‌رسانیم:
1- اتوبوس‌های تولیدی این شرکت با گارانتی یک ساله بدون محدودیت کیلومتر ونصب لاستیک‌های میشلن ساخت کشور فرانسه به خریداران تحویل می‌گردد.
2- محل نصب باتری و باک سوخت اتوبوس‌های تولیدی برپایه استاندارد کارخانه اسکانیا کشور سوئد و دارای استانداردهای 51 گانه اداره کل استاندارد کشور می‌باشد.
علیهذا خواهشمند است دستور فرمائید مراتب فوق را در آن روزنامه محترم درج و چاپ نمایند.

 


یونیسف در جدیدترین گزارش خود از مرگ و میر کودکان در جهان در هر 5 ثانیه یک کودک خبر داد.
یونیسف در گزارش خود تأکید کرده است: هرچند آمار جهانی مرگ و میر نوزادان و کودکان به طور محسوسی کاهش یافته اما با این وجود نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سال 2012 میلادی حدود 6/6 میلیون نفر بوده است.
بنابراین گزارش بالاترین آمار مرگ و میر کودکان در این گروه سنی مربوط به کشورهای در حال توسعه بوده است.
در گزارش یونیسف آمده است: آمار اخیر بیانگر کاهش تقریباً 50 درصدی نرخ مرگ و میر کودکان در مقایسه با سال 1990 میلادی است اما با این وجود هنوز در هر پنج ثانیه یک کودک در جهان می‌میرد.
براساس گزارش یونیسف، مهمترین دلیل مرگ کودکان زیر پنج سال، مشکلات و امراضی است که پیامد تولد زودرس کودکان هستند. شرایط زایمان، مالاریا و بیماری‌های گوارشی از دلایل عمده مرگ و میر نوزادان و کودکان است.
هدف یونیسف کاهش نرخ مرگ کودکان به زیر 4/4 میلیون مورد تا سال 2015 میلادی است با این وجود برخی از کارشناسان معتقدند که این هدف واقع‌بینانه نیست و دست کم تا دو سال آتی، دسترسی تحقق آن غیرممکن به نظر می‌رسد.
یونیسف و سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود تصریح کرده‌اند: با وسایل ساده و امکانات محدود همچون واکسیناسیون، توزیع متعادل آنتی‌بیوتیک‌ها، پشه‌بند و مراقبت از نوزادان و مادران در ماه‌های اولیه پس از زایمان می‌توان جان میلیون‌ها کودک را نجات داد.

 


در پی چاپ خبری به عنوان «بیمار رها شده در تنهایی جان داد» که در تاریخ 92/6/16 به چاپ رسید، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز با ارسال جوابیه‌ای بهزیستی شهرستان کرج را مسئول مرگ بیمار رها شده دانسته است.
در این جوابیه آمده است: «بیمار به نام «مرتضی تیشه ور دائم» از تاریخ 91/10/27 با عنوان کارتن‌خواب، به علت سوختگی توسط اورژانس 115 در مرکز آموزشی-درمانی شهید مدنی بستری گردید و در طول این مدت پیگیری‌های صورت گرفته از سوی واحد مددکاری برای پیدا کردن خانواده وی نتیجه‌بخش نبود.
لازم به ذکر است طبق اظهارات اهالی شهرستان طالقان (که محل سکونت بیمار است) وی فرزند بهزیستی بوده است. پس از نامه‌نگاری‌های لازم با معاونت دادستان دادگاه عمومی و انقلاب کرج و کسب اجازه از آن مقام، آقای «مرتضی تیشه‌ور» پس از 5 ماه بستری و صرف 85 میلیون تومان هزینه در تاریخ 92/5/2 تحویل بهزیستی شهرستان کرج گردید. دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن همدردی و اظهار تاسف از حادثه پیش آمده اعلام می‌دارد، قطعا بعد از تحویل نامبرده به بهزیستی مسئولیتی برعهده دانشگاه علوم پزشکی البرز و مرکز آموزشی-درمانی شهید مدنی نخواهد بود و بدیهی است موضوع باید از مراجع دیگری پیگیری شود.»
گفتنی است، اوایل شهریور ماه امسال مرحوم «مرتضی تیشه‌ور» در حالی که از ناحیه دو پا به شدت دچار عفونت بود توسط یک زن و مرد ناشناس در یکی از خیابان‌ها رها شده و بامداد روز بعد به شکل رقت‌باری همانجا جان سپرده بود.

 


در پی ریزش باران‌های شدید در ایالت کلرادوی آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.
بارش باران و جاری شدن سیل در ایالت کلرادو در آمریکا خسارات بسیاری بر جای گذاشته و آسیب‌های فراوان وارده باعث بروز مشکلات برای مردم منطقه شده است.
به دستور باراک اوباما رئيس ‌جمهور آمریکا، سازمان بحران‌های فدرالی آمریکا رسیدگی به امور را بر عهده گرفته و به یاری اهالی این ایالت آمده است.

 


شمار کشته شدگان اتوبوس ایرانی که در اولین ساعات بامداد شنبه در محدوده شهرستان «قرق قلعه» در نزدیکی آنکارا به دره‌ای سقوط کرد، به دو نفر رسید.
ضیا مسئول بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستان قرق قلعه به ایرنا گفت:‌16 نفر از مصدومان این سانحه به این بیمارستان منتقل شده‌اند که 10 نفر از آنان به طور سرپایی مداوا و مرخص شدند.
وی افزود: 6 نفر دیگر از مصدومان نیز در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری هستند که حال عمومی آنان رضایت ‌بخش است.به گفته ضیا دیگر مصدومان این حادثه به بیمارستان دانشکده پزشکی قرق قلعه منتقل شده‌اند.اتوبوس ایرانی که از تهران عازم استانبول بود، به علت نامعلومی در خروجی منطقه «بالی شیح» از توابع «قرق قلعه» به دره سقوط کرد.به گفته «مصطفی اوزون» مدیر بهداشت «توکات» 11 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند تا مصدومان را به بیمارستان منتقل کنند.بنا به این گزارش حال 6 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

 


پلیس نیویورک مدعی شد که جاسوسی از مسلمانان اقدامی قانونی است.
به گزارش شبکه خبری «راشاتودی»، اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که جاسوسی کردن از مسلمانان قانونی است.
بنا بر اعلام یک حقوقدان، اداره پلیس نیویورک مدعی است که دلایل قانونی دارد تا با هدف مبارزه با تروریسم از مساجد و مراکز عبادی مسلمانان جاسوسی کند.
این اقدام بخشی از اقامه دعوا درباره حقوق شهروندی در نیویورک است. گفته می‌شود که شواهدی وجود دارد که 6 شاکی در این زمینه وجود دارد اما در صورت موافقت قضات پرونده بسته می‌شود.یکی از اتحادیه‌های وکلای آمریکا اعلام کرد که موکلانش بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.این پرونده در ژوئن و بر مبنای گزارش‌هایی از خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره جاسوسی‌های پلیس نیویورک از مسلمانان باز شد.

 


بر اساس حکم دادگاه اداری فدرال لایپزیگ آلمان دانش‌آموزان دختر مسلمان در این کشور نمی‌توانند به دلایل مذهبی از کلاس‌های مختلط شنای مدرسه معاف شوند.
به گزارش ایرنا، این حکم در پی ارجاع پرونده شکایت یک خانواده مسلمان به این دادگاه صادر شد. دختر این خانواده مراکشی‌تبار به دلایل مذهبی خواستار معافیت از کلاس‌های شنای مختلط مدرسه بود.
والدین این دختر دو سال پیش این درخواست را مطرح کرده‌ بودند که مورد مخالفت مدیر مدرسه قرار گرفت. شکایت این خانواده نسبت به این موضوع در دادگاه شهر کاسل بی‌نتیجه ماند و قاضی با رد این شکایت حق را به مسئولان مدرسه داد. این پرونده در نهایت به دادگاه عالی شهر لایپزیگ ارجاع شد.
آموزش شنا به کودکان در آلمان معمولاً از سنین پایین و در دبستان آغاز می‌شود. در شهرهای بزرگ دختران دانش‌آموز مسلمان برای شرکت در این کلاس‌ها از نوعی پوشش اسلامی که به «برکینی» نام دارد، استفاده می‌کنند. این مایو اسلامی تمام بدن از سر تا پا را می‌پوشاند.
شماری از دانش‌آموزان دختر مسلمان با این همه این پوشش را نیز ناکافی می‌دانند و از شرکت در کلاس‌های مختلط شنا سر باز می‌زنند. به گفته آنان چسبیدن برکینی به بدن موجب نمایش برجستگی‌ها می‌شود که در مغایرت با قوانین اسلامی در خصوص نحوه پوشش زنان است. این دختران همچنین مشاهده پسرانی که مایو به تن کرده‌اند را نیز ناخوشایند می‌دانند.قضات این دادگاه همچنین اعلام کرده‌اند که حق آزادی مذهبی که در قانون اساسی آلمان درج شده، به معنای آن نیست که دیگران در نحوه لباس پوشیدن خود خواست پیروان یک مذهب را لحاظ کنند. از همین رو دانش‌آموزان دختر مسلمان بایستی پوشش همکلاسی‌های پسر خود به هنگام شنا را قبول داشته باشند!
«نیکولا بییر»، وزیر فرهنگ ایالت هسن، حکم صادره از سوی دادگاه عالی را کامل و همه جانبه خواند و گفت: این موضوع اهمیت دارد که کودکان به جای آنکه از سوی جامعه نادیده گرفته شوند، در جامعه شرکت داده شوند.
برخی از والدین مسلمان اما پوشاندن برکینی به دخترانشان راکافی ندانسته و گفته‌اند که شنای دختران در کنار پسرانی که تنها لباس شنای مختصری بر تن کرده‌اند مغایر اعتقادات دینی آنان است. این افراد خواسته اند دخترانشان کلا از کلاس شنا که بخشی از برنامه ورزشی مدارس است، معاف شوند.
این در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دولت راستگرای کشور متبوعش از مسلمانان این کشور خواسته است برای ادغام در جامعه آلمان و آموزش زبان این کشور تلاش کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10