(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24 شهریور 1392 - شماره 20591

حدیث دشت عشق
ملی‌پوشان کشتی فرنگی برای 24 ساعت اردو را ترک کردند
تبعیض برای کشتی مشکل ساز شد
 نخستین پیروزی نماینده بسکتبال ایران در جام باشگاه های آسیا
اخبار کوتاه از فوتبال
معیارهای عجیب برای انتخاب مدیران ورزشی
انتخاب مربی روسی برای نایب قهرمان المپیک
موافقت وزارت ورزش با درخواست فدراسیون کشتی
بازداشت 18 بازیکن فوتبال به علت تبانی
آغاز اردوی تیم ملی والیبال در ترکیه
همگروهی والیبالیست‌های ایران با روسیه و صربستان
انجام مراسم وزن کشی 3 کشتی گیر ایران در مسابقات جهانی
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد بسیجی شهید «احمد اکبری»
زمان ما زمان ایثارگری و فدا شدن در راه خداست
سال 1346 در گلریزان یاس‌های سپید بهاری، مردی از تبار خورشید در خاک «خوراسگان» تولد یافت و در سال‌های سرشار از سرور کودکانه در کنار پدر و مادری متعهد خرقه ایمان و همدلی برتن کرد. هماره جام وجودش، لبریز از باده عشق به حق بود و مزرعه درونش را با چشمه زهد سیراب می‌ساخت.
حضور او در مدرسه عشق و معرفت، مصادف بود با شراره‌های ظلمت‌شکن انقلاب. با وجود هوش بسیار و علاقه به تلمذ، دوره سیکل را تمام کرد و به زائران آفتاب پیوست و خزان ستم را کوبید.عضو بسیج شد و به فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در مساجد پرداخت. با ریزش تگرگ خصومت و نفرت از سوی بعثیان بر ایران اسلامی، به خیل تشنگان «الست» پیوست و چون رعشه‌ای بر جان دشمن فرود آمد.او مظهر مردانگی و شجاعت بود و طایر عفاف و خوش خلقی و ققنوس شهادت و «علی اکبر» کارزار کربلا.نهایت در عنفوان نوجوانی به تاریخ 1361/8/11 در منطقه «عین خوش» در عملیات «محرم»،‌به مهمانی فرشتگان آسمانی وارد شد؛ در حالی که قبل از شهادت با الهامی عارفانه، آگاه شده بود که به زودی به سوی کرانه‌های سر سبز حیات ابدی بال و پر خواهد گشود.
فرازی چند از وصیت‌نامه شهید بزرگوار:
«... ای عزیزان همشهری،‌ زمان ما زمان ایثارگری و فدا شدن در راه خداست؛ پس سستی را کنار بگذارید و با قلبی خالص به راه خدا بروید و دنباله‌رو امام امت باشید و راه شهدا را ادامه دهید...»

 


سرویس ورزشی-
اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شرایطی که کمتر از یک هفته به آغاز رقابت‎های جهانی باقی مانده، با اعلام انصراف از حضور در این پیکارها، محل اردو و تمرینات خود در خانه کشتی را ترک کردند. دلیل ملی‌پوشان فرنگی برای چنین اقدامی تبعیضی است که مسئولان فدراسیون بین آنها و اعضای تیم ملی کشتی آزاد قائل شده‌اند.
ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران به خاطر آنچه تبعیض بین کشتی فرنگی و آزاد نامیده‌اند، اردوی تیم ملی را در آستانه رقابت‌های جهانی ترک کردند. پس از انتشار این خبر مشتاقی سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ملی‌پوشان حق و حقوق خود را نگرفته‌اند و به خاطر همین ساک‌های خود را جمع کرده و اردوی تیم ملی را ترک کردند.البته مساله پول نیست، بلکه به خاطر تبعیضی است که بین کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد. دل این بچه‌ها شکسته است. کسی که در اردو تخم مرغ خورده به خاطر نگرفتن پول قهر نمی‌کند! بلکه به خاطر این که غرور این بچه‌ها شکسته شده، آنها در آستانه رقابت‌های جهانی اردو را ترک کرده‌اند.
اعتراض به تبعیض
امیر علی اکبری فرنگی کار 120 کیلوگرم کشورمان در تشریح این موضوع گفت: فرنگی‌کاران از تبعیضی که بین کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد ناراحت هستند به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند که در رقابت‌های جهانی امسال کشتی نگیرند. وی افزود: آزادکاران از یکی از بانک‌های خصوصی مبلغی پول گرفته‌اند. به گفته آقای مشتاقی که با یکی از مدیران این بانک صحبت کرده گویا آقای بیات گفته چون فرنگی لیگ دارد و آزاد کاران حق شرکت در لیگ را ندارند، کشتی فرنگی به این پول نیازی ندارد. علی اکبری ادامه داد: آقای خطیب هم به ما قول داد از یک بانک خصوصی دیگر این پول را بگیرد و به فرنگی کاران اختصاص دهد، اما پول را خرج کرده و به بچه‌ها دروغ گفته است. آزادکاران با 50 میلیون پول راهی مجارستان شدند، اما به فرنگی چیزی نرسید. نایب قهرمان دانشجویان جهان با بیان این که فرنگی کاران در این مدت با همه سختی‌ها ساخته‌اند، گفت: ما در اردوها املت و عدس پلو خوردیم. خودمان از بیرون گوشت خریدیم و استفاده کردیم. حرفی هم نزدیم، اما آقای خطیب دارد از این حرف نزدن‌ها سوء استفاده می‌کند. الان بحث تبعیض و دروغ گفتن و گرو کشیدن به میان آمده است. علی اکبری در پایان، اظهار داشت: بحث ما پول نیست، بلکه تبعیضی است که به وجود آمده و گرنه همه دیده‌اند که ما با سختی‌های مختلف و بی‌پولی ساخته‌ایم. کشتی آزاد و فرنگی در یک جا تمرین می‌کنند، اما بین آنها تبعیض وجود دارد.
واکنش فدراسیون کشتی
اما واکنش مسئولان فدراسیون کشتی درباره این اتفاق عجیب جالب بود. خطیب که مثل همیشه از دسترس خارج شد و حتی دست کشتی گیران نیز به وی نرسید. وقتی خطیب پاسخگو نشد، این حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون بود که به اظهار نظر در این باره پرداخت و گفت: این یک بحث داخلی بوده. ملی‌پوشان جایی رفته اند و باز می‌گردند. البته گله‌مند هستند به خاطر این که برداشت‌شان این بوده که بین کشتی فرنگی و آزاد تبعیض وجود داشته است.
یک اتفاق تلخ دیگر در کشتی
جای افسوس است که چنین اتفاقاتی در فدراسیون بزرگ کشتی رخ می دهد. از زمان تغییرات نابهنگام فدراسیون کشتی پیش از المپیک لندن و رفتن محمد رضا یزدانی خرم تا به امروز انواع و اقسام مشکلات را در فدراسیون کشتی مشاهده کرده ایم اما با کمال تعجب شاهد هستیم که خطیب همچنان به عنوان سرپرست به کارش ادامه می دهد. البته نکته آزار دهنده ماجرا جایی است که آقای سرپرست همواره وجود هرگونه مشکل را کتمان می کند و تلاش دارد همه چیز را عادی و طبیعی نشان دهد.
حل شدن مشکل
اما در آخرین ساعات کاری روز گذشته خبر آمد که مشکلات فرنگی کاران حل شده و آنها در تمرین امروز تیم ملی شرکت می کنند. سرپرست تیم ملی در این باره گفت: خوشبختانه در صحبت‌هایی که با آقای سجادی و مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی داشتم، این مشکل برطرف شد و فرنگی‌کاران به اردو بازمی‌گردند. ما شماره حساب داده‌ایم و قرار است امروز پول به حساب فرنگی‌کاران واریز شود. قرار شده به هر یک از ملی‌پوشان فرنگی مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت شود.

 


تیم بسکتبال ماهان اصفهان رقابت‌هایش در باشگاه های آسیا را با پیروزی بر الجیش سوریه آغاز کرد.
تیم بسکتبال ماهان ایران در نخستین دیدارش از مرحله گروهی باشگاه های آسیا به مصاف الجیش سوریه رفت و با نتیجه 91 بر 56 به پیروزی رسید. در این مسابقه مهدی کامرانی، جواد داوری،‌سانی بچیروویچ ، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب اصلی ماهان را تشکیل دادند و از همان ابتدا برتر میدان بودند.

 


تقسیم امتیازات در آخرین بازی هفته نهم لیگ
آخرین دیدار هفته نهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:30 دیروز در ورزشگاه تختی تهران آغاز شد که در پایان این دیدار دو تیم نفت تهران و سایپا با تساوی بدون گل امتیازها را تقسیم کردند. نفت که پیش از این دیدار با 16 امتیاز در رده چهارم جدول قرار داشت، با این تساوی 17 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد. سایپا نیز با این تساوی 13 امتیازی شد تا همچنان در رده هفتم باقی بماند.
زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به فدراسیون های عضو اعلام کرده که بر اساس نامه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا که قبلا در قالب تقویم مسابقات ارسال شده بود، اعلام شده زمان دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین یکی از روزهای 17 و18 آبان 92 خواهد بود.
تصمیم جدی سپاهان در خصوص جباری
تابش قائم مقام باشگاه سپاهان با انتقاد از مجتبی جباری گفت: جباری با سپاهان قرارداد دارد و من متعجبم یک بازیکن حرفه‌ای مثل جباری که با سپاهان قرارداد امضاء کرده است باید به تعهداتش عمل کند و اگر از اول می‌گفت که قصد ندارد به سپاهان بیاید ما تدابیر دیگری می‌اندیشیدیم. به نظر من این رویه که جباری در پیش گرفته اصلاً کار درستی نیست و ما باید یک تصمیم جدی در خصوص او بگیریم.
استقلالی‌های خسته در تایلند
اعضای تیم فوتبال استقلال که پنج‌شنبه شب و پس از بازی با ذوب آهن به تهران بازگشتند جمعه شب و پس از پنج ساعت تاخیر در فرودگاه امام خمینی به تایلند سفر کردند و پس از هفت ساعت پرواز به بانکوک رسیدند. اما این سفر طولانی به همین جا ختم نشد و بازیکنان استقلال مجبور بودند مسافت 410 کیلومتری بانکوک تا بوریرام را به صورت زمینی طی کنند.
تونی پیشنهاد مس را رد کرد
مسئولان باشگاه مس کرمان مکاتباتی را با تونی اولیویرا برای قبول هدایت تیم فوتبال این باشگاه انجام دادند که این مربی پرتغالی پیشنهاد مسی ها را رد کرد.
مصاحبه ای که دردسرساز شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به تخلف هادی عقیلی، بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان مبنی بر عدم رعایت مفاد ماده 23 آیین نامه کمیته انضباطی و مصاحبه با جراید ورزشی علیه کی روش، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، وی روز یکشنبه هفتم مهر92 برای ادای پاره ای توضیحات به کمیته انضباطی دعوت می شود.
پیروزی ایرانی ها در روسیه
تیم فوتسال نوریل نیکل روسیه که از مصطفی نظری، حسین طیبی و علی‌اصغر حسن‌زاده، سه ملی‌پوش ایرانی بهره می‌برد در بازی هفته دوم لیگ حرفه‌ای این کشور مقابل پروگرس به دو پیروزی دست یافت.
دلیل فسخ قرارداد مدافع ملوان
مدیرعامل ملوان می‌گوید سالارزاده خودش خواهان فسخ قرارداد با ملوان شده بود. درودگر گفت:سالارزاده چند روز پیش هم در مصاحبه‌ای از هواداران ملوان خداحافظی کرده بود و در جلسه کمیته انضباطی باشگاه هم خواستار رفتن از ملوان شد. او صادقانه برای ملوان کار کرد و ترجیح داد تا در این تیم نماند. ما هم به تصمیم او احترام گذاشتیم و قراردادمان با این بازیکن را فسخ کردیم.
آغاز اردوی تیم ملی فوتسال
اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال از صبح دیروز در کمپ تیم‌های ملی به سرمربیگری خسوس کاندلاس آغاز شد.
امیدواری مدیرعامل به پرسپولیس
مدیرعامل پرسپولیس پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر فولاد گسترش تبریز گفت: واقعیت این است که تیم ما با این بازی‌ها هواداران را امیدوار کرده است. این در حالی است که بعضی از جوان‌های ما هنوز فرصت بازی پیدا نکرده‌اند. برای مثال میلاد غریبی، محمد عباس‌زاده و یونس شاکری جزو بهترین‌ها هستند و امیدواریم در آینده خودشان را نشان دهند. من دلم به آینده‌ این تیم روشن است.
تیم داوری ایرانی برای بازی امارات و هنگ کنگ
تیم داوری ایرانی برای قضاوت دیدار تیم‌های امارات - هنگ کنگ انتخاب شده است. قضاوت این بازی بر عهده علیرضا فغانی خواهد بود.
تهران میزبان دومین بازی سوریه
دیدار تیم‌های سوریه و سنگاپور که در تهران برگزار می‌شود را داوران ژاپنی قضاوت خواهند کرد. این دیدار روز جمعه 24 آبان 92 در تهران برگزار می‌شود و توجو مینورو داور وسط بازی است . این بازی دومین دیدار سوریه است که به میزبانی ایرانی برگزار می شود.

 


عضو سابق مجموعه صدا و سیما به عنوان رئیس احتمالی مجموعه ورزشی انقلاب در نظر گرفته شده است.
هر چند از زمان حضور صالحی امیری در وزارت ورزش و جوانان تغییرات چندانی در بدنه ورزش به وجود نیامده اما دریافت برخی اخبار در خصوص تغییر و تحولات روزهای آتی، نگرانی اهالی ورزش را به دنبال داشته است. به گزارش خبرنگار کیهان، در یکی از این موارد عنوان می شود عضو سابق مجموعه صدا و سیما به عنوان رئیس احتمالی مجموعه ورزشی انقلاب در نظر گرفته شده و احتمالا ظرف روزهای آینده حکمش نیز صادر شود. شنیده شدن نام این مدیر در شرایطی است که وی تخصصی در مدیریت ورزش نداشته و تنها به واسطه آشنایی با یکی از مدیران درجه یک وزارتخانه ورزش و جوانان به عنوان نامزد ریاست در نظر گرفته شده است.
در صورت عملی شدن تصمیماتی از این دست، باید عنوان داشت که در این دوره نیز آشنا بودن مدیران انتخابی با مقوله ورزش، اهمیت چندانی ندارد و کماکان برخی «ارتباطات و روابط دوستانه» بر همه چیز مقدم است. نباید این نکته را هم از یاد برد که ورود افراد نا آشنا باعث تحمیل شدن هزینه‌های زیادی به ورزش ، بسان انتخاب‌های گذشته خواهد شد.

 


رئیس فدراسیون دوومیدانی از بستن قرارداد با مازکوف روسی به عنوان مربی احسان حدادی خبر داد.
افشین داوری گفت: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با « ایگر مازکوف» روسی به عنوان مربی قرارداد ببندیم. حدادی گفته بود که مازکوف چند سالی در کنار« کیم بوخونسف » حضور داشته و می تواند بر تمریناتش نظارت داشته باشد. حدادی خواسته که مازکوف به عنوان مربی کنارش باشد و هر چند ماه یکبار برای گرفتن مشاوره پیش «کیم » برود. وی با بیان این‌که ورزشکاران می خواهند که از آن ها حمایت شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون وزارت ورزش 200 میلیون تومان اعتبار به ما داده وکمیته ملی المپیک هم یک بار 80 میلیون و بار دیگر 60 میلیون تومان اعتبار به فدراسیون دوومیدانی داده است. ورزشکاران هم چیز زیادی نمی خواهند و براساس پیشرفتی که داشته اند توقع دارند از آن‌ها پشتیبانی شود اما حالا شرایط بسیار دشوار است. حتی فدراسیون دوومیدانی در نیمه دوم سال هم خلأ اعتباری زیادی دارد که البته تمام فدراسیون ها با چنین مشکلاتی روبرو هستند.

 


وزارت ورزش و جوانان با درخواست سرپرست فدراسیون کشتی مبنی بر کمک مالی موافقت کرد.
حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان در آستانه مسابقات جهانی بوداپست درخواست کمک مالی کرد.درخواست خطیب بیش از 500 میلیون تومان بوده است که وزارت ورزش و جوانان با کمک مالی به این فدراسیون موافقت کرده، اما مبلغ واریزی اعلام نشده است.

 


18 بازیکن در دو کشور چک و اسلواکی به اتهام تبانی بازداشت شدند.
پلیس چک و اسلواکی 18 بازیکن را به اتهام تبانی بازداشت کردند. پلیس چک اعلام کرد که 12 بازیکن را که متهم به تبانی در نتایج بازی‌ها در لیگ این کشور هستند، بازداشت کرده و آنها باید پاسخگوی اتهام‌ها علیه خود باشند. گاسپار از ماموران پلیس اسلواکی هم از بازداشت شش بازیکن خبر داد و گفت: چهار بازیکن از تیم دسته اولی استردا و دو بازیکن از دیگر تیم‌ها به اتهام تبانی بازداشت شده‌اند. یک بازیکن هم وجود دارد که به اتهام همکاری با شش بازیکن دیگر هنوز در مظان اتهام بوده اما بازداشت نشده است. رسانه‌های اسلواکی خبر دادند که این 6 بازیکن برای تغییر نتایج باز‌ی‌ها 79800 دلار دریافت کرده‌اند.

 


تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران پس از صعود به مسابقات جهانی لهستان برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی به کشور ترکیه سفر کرد.
تیم ملی والیبال ایران بلافاصله پس از پایان رقابت های انتخابی قهرمانی جهان و قهرمانی در گروه ب این مسابقات عازم ترکیه شد. ملی پوشان والیبال ایران از دیروز اردوی تدارکاتی خود را در شهر استانبول ترکیه آغاز کردند تا برای مسابقات قهرمانی مردان آسیا آماده شوند.طبق برنامه قبلی تیم ملی والیبال ایران در شهر استانبول سه دیدار تدارکاتی با تیم های ملی ترکیه و بلغارستان و همچنین تیم باشگاهی فنرباغچه برگزار خواهد کرد. رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا از نهم مهرماه به میزبانی کشور امارات آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت ها به شمار می رود.

 


قرعه‌کشی نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال جهان برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران حریفان جهانی خود را شناخت.
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال جهان از 11 مهرماه با حضور 12 کشور برتر جهان به میزبانی برزیل آغاز خواهد شد.قرعه کشی این رقابت‌ها انجام شد و تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران با تیم‌های روسیه، صربستان، ونزوئلا، مکزیک و استرالیا در گروه دوم همگروه شد.همچنین تیم‌های برزیل (میزبان)، آرژانتین، بلغارستان، مصر، تونس و جمهوری دومینکن در گروه نخست این مسابقات قرار گرفتند. دور مقدماتی این رقابت‌ها از 11 مهر‌ماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد شد. از هر گروه دو نیم به مرحله بعد صعود می‌کنند که به صورت ضربدری با هم مسابقه خواهند داد. تیم‌های پیروز راهی دیدار نهایی و بازنده‌ها برای کسب عنوان سومی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 


طبق برنامه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که در مجارستان برگزار خواهد شد، آزادكاران سه وزن نخست کشورمان بايد امروز با حضور در مراسم وزن كشی به روی باسكول بروند.
تیم ملی کشتی آزاد ايران بامداد روز جمعه راهی مجارستان شد تا از روز دوشنبه رسما پيكار خود را با رقبای جهانی آغاز كند. اين در حاليست كه مراسم وزن كشی آزادكاران اوزان نخست ساعت 18:30 تا 19 روز يكشنبه 24 شهريورماه برگزار می‌شود كه طی آن مدعيان اوزان 55، 66 و 96 کیلوگرم به روی باسكول خواهند رفت. بدين ترتيب حسن رحيمی،‌ مهدی تقوی و رضايزدانی بايد عصر امروز در مراسم وزن كشی حضور يابند و بعد از مشخص شدن حريفان‌شان از فردا به ميدان بروند.

 


* تیم ملی هندبال دختران ایران پنجمین بازی خود را هم در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا برابر قزاقستان واگذار کرد.
* در آستانه آغاز رقابت‌های مختلف باشگاهی بسکتبال ایران مهدی مکری به عنوان رئیس کمیته مسابقات فدراسیون انتخاب شد.
* بهرام افشارزاده و اصغر رحیمی، رئیس و دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیکی کمیته ملی المپیک امشب برای فراهم کردن مقدمات حضور کاروان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به اندونزی سفر می‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10