(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25 شهریور 1392 - شماره 20591

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه دولت برای پیگیری برهم‌زنندگان نظم اقتصادی
پشت پرده تلاش‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد
عزل منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی یا تسویه حساب سیاسی؟!
درمکتب امام
هاشمی‌رفسنجانی: دفاع مقدس قطعه‌ای مشعشع در تاریخ ایران است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه: دادستان دیوان محاسبات پس از تعطیلات مجلس انتخاب می‌شود
ظریف : پاسخی به نامه اوباما نداده‌ام
جلسه فراکسیون رهروان ولایت بعد از پایان تعطیلات مجلس
توضیح سازمان حج و زیارت پیرامون سفر احتمالی رئیس‌جمهور به عربستان
فضاسازی جدید رسانه‌های غربی درباره مذاکرات هسته‌ای
ایران امضای پروتکل الحاقی را می‌پذیرد!
رضایی: گزینه‌های پیشنهادی در خصوص ریاست مرکز مطالعات استراتژیک قطعی نشده است
انتصابات جدید در دولت یازدهم
امضای بیانیه مشترک همکاری میان معاون حقوقی وزیر خارجه و معاون دبیرکل سازمان ملل
تجهیز بالگردهای نیروی دریایی به تسلیحات مدرن ضدزیرسطحی
تحلیلگران ارشد آمریکایی اذعان کردند
آمریکا راهی جز پذیرش ایران هسته‌ای و لغو تحریم‌ها ندارد
با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی برگزار شد
دو نماینده مجلس مطرح کردند
مطالبه جدی مردم جلوگیری از وزیر شدن فتنه‌گران است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد
40 دقیقه درس، 20 دقیقه تفریح برای اولی‌ها تا سومی‌ها
درگذشت یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور
وزیر اطلاعات: خبر منافقین درباره ناپدید شدن چند تن از اعضایش هیچ اعتباری ندارد
   


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد با باندهای سودجو تاکید و پیشنهاد کرد دولت کمیته‌های ویژه‌ای برای پیگیری برهم‌زنندگان نظم اقتصادی کشور تشکیل دهد.
ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خردادماه، بر لزوم تلاش قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌های کشور برای تحقق حماسه اقتصادی تاکید کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برخورد قاطعانه با باندهای سودجو را از اولویت‌هایی دانست که بایستی دولت جدید در دستور کار قرار دهد و در همین زمینه پیشنهاد کرد که دولت کمیته‌های ویژه‌ای برای پیگیری برهم‌زنندگان نظم اقتصادی کشور تشکیل دهد.
وی از لزوم تعامل قوا در مسیر حل مشکلات اقتصادی مردم سخن گفت و یادآور شد: متاسفانه در گذشته رابطه دولت و مجلس در برهه‌ای رو به سردی رفت که همین موضوع مشکلاتی را پدید آورد اما اکنون بایستی با کنار گذاشتن مسائل و ایجاد یک تعامل مناسب مسائل را پیگیری کرد.
نکو با بیان اینکه تعامل شکل گرفته بین دولت و مجلس باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی موارد اختلاف‌نظرهایی هم وجود داشته باشد اما در تمامی مراحل قانون بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که کمیسیون اقتصادی مجلس می‌تواند به عنوان یک بازو به دولت برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور یاری رساند.

 


طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برخی سایت‌های خبری منتشر شده است و تلاش برخی اعضای هیئت امنای این دانشگاه برای عزل دانشجو در حالی ادامه دارد که مدیریت وی در دوران مسئولیتش اعلام رضایت مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشته و از همین روی به نظر می‌رسد برکناری دانشجو یک تسویه حساب سیاسی باشد.
پس از آنکه خبر تنظیم نامه‌ای از سوی برخی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد مبنی بر عزل فرهاد دانشجو منتشر شد، این موضوع به سرعت و کمتر از 24 ساعت توسط افرادی که نام‌شان در آن مطلب آمده بود تکذیب شد و آنها مدعی شدند که از وجود این نامه خبر ندارند. پس از تکذیب این مسئله برخی رسانه‌ها بازی جدیدی را آغاز کردند که خبر منتشر شده، توسط مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و موضوعی کاملاً ساختگی است. اما نکته جالب در این موضوع آن است که به رغم این اتهام اما همچنان این رسانه‌های «خاص» بر موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید می‌کنند که تمام این موضوعات قدری عجیب بوده و به نظر می‌رسد خبر تکذیب شده چندان هم کذب نبوده است.
نکته جالب دیگر در گزارش آن رسانه‌های «خاص» تأکید بر مشکلات فراوان دانشگاه آزاد اسلامی در طول ماه‌های اخیر است که این موضوع نیز قدری عجیب به نظر می‌رسد.
از سوی دیگر ارائه گزارش در مقاطع مختلف زمانی از سوی هیئت رئیسه دانشگاه به هیئت امنا همواره موجب آن شده تا هیئت امنا و در رأس آنها هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنا گزارش‌های ارائه شده را مطلوب و اقدامات انجام شده را مثبت ارزیابی کنند اما جای سؤال دارد که چرا برخی دوست دارند این رابطه خوب را وارونه و شرایط را نامناسب جلوه داده و به دنبال سیاسی کردن رابطه اعضای هیئت امنا باشند آن هم پس از آنکه فرهاد دانشجو تأکید کرد که فردی آکادمیک است و به دنبال مسائل سیاسی نیست. موضوع دیگری که به وضوح می‌توان ردپای کسانی که منافع‌شان توسط هیئت رئیسه جدید از دانشگاه بریده شده را در آن دید، نامه دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در تاریخ 12 مرداد 92 یعنی روز پایانی دولت دهم به دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است، نامه‌ای که به شکلی عجیب از هیئت رئیسه خواسته شده بود تا به 24 سؤال مطرح شده پاسخ دهد، سؤالاتی که برای بررسی آنها جلسه فوق‌العاده‌ای برنامه ریزی می‌شود. سؤالات و موضوعات مختلفی که نمونه‌های بیشتر آنها توسط دولت گذشته همواره مطرح می‌شد اما منتقدان دیروز و مسئولان امروز آنها را غیرقابل قبول می‌دانستند اما این بار که برای پرونده‌سازی علیه دانشگاه آزاد اسلامی و فرهاد دانشجو مطرح شده قابل قبول بوده و حتی قابل بررسی عنوان می‌شود. آنچه فراتر از همه این موضوعات خودنمایی می‌کند و به مسئله اصلی و دغدغه برخی افراد خاص و کسانی که با آمدن دانشجو منافع‌شان به خطر افتاده تبدیل شده، تنها و تنها رفتن دانشجو است؛ فشارهایی که به فرهاد دانشجو همچنان ادامه دارد. کسی که با رأی قاطع شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از سال‌ها «بلیت یک طرفه و بدون زمان انقضا»ی آن «برخی» را باطل کرد و تغییرات جدی را در این دانشگاه ایجاد کرد.
در گزارش پشت پرده برکناری دانشجو در فرهیختگان آمده است؛ کسی که حتی افرادی که امروز به دلیل تفاوت اصول سیاسی‌اش به دنبال برکناری‌اش هستند شخصیت و رفتار او را نتوانستند بهانه قرار دهند و به آن ایرادی وارد کنند، انگار این روزها برخلاف آن مشی معتدل که همه به دنبال آن هستند برخی به دنبال آنند که سرنوشتی مشابه برای همه «راستگوها» ایجاد کنند. چه خودی باشد چه غیر خودی...
عزل دانشجو تسویه حساب سیاسی است
از سوی دیگر، عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اخبار منتشر شده درباره عزل فرهاد دانشجو و برگزاری جلسه هیئت امنای این دانشگاه در این زمینه، گفت: اگر اضطراری پیش بیاید یا نیاز به ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رسیدگی به این موضوع باشد، برخود لازم می‌دانیم برای اصلاح امور ورود کنیم و براساس قانون وظیفه خود را انجام می‌دهیم. وی افزود: خبرعزل فرهاد دانشجو چندان صحت ندارد و فکر می‌کنیم در حد بگو مگوهای غیررسمی است.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه عزل فرهاد دانشجو در این شرایط شباهت به یک تسویه حساب دارد، افزود: این مسئله را نمی‌توان توجیه کرد و من احساس می‌کنم که این اتفاق نمی‌افتد، حداقل عقلای قوم که هیئت امنا هستند، چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند.

 


به ملت امید بدهید!
امید در خودتان ایجاد کنید:
- نویسنده‌های ما
- گویندگان ما
همه‌شان دنبال این باشند که به این ملت امید بدهند.
مأیوس نکنند ملت را.
بگویند: توانا هستیم
نگویند: ناتوان هستیم.
آیین انقلاب اسلامی - ص 240

 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آنچه در طول 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، قطعه‌ای مشعشع در تمام تاریخ ایران است که برای اولین بار نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور در دست اشغالگران بماند.
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه یادگاران شاهد ایران اسلامی، شهدا را گرانبهاترین سرمایه برای ایران خواند و با استناد به آیات و روایات اسلامی، اظهارداشت: تأکید خداوند بر جاودانگی آنها و ارتزاقشان از خوان «ربهم» نشان از زندگانی آنان در مرگ است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان مظلوم، ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: آنچه در طول 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، قطعه‌ای مشعشع در تمام تاریخ ایران است که برای اولین بار نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور در دست اشغالگران بماند. وی با ارائه تحلیلی از علل شروع، تداوم و پایان 8 سال دفاع مقدس، افزود: تاریخ خیلی از جنگ‌های دنیا را خواندم و جنگی شبیه به مقاومت مردم ایران نبود که انقلابی نوپا، غریبانه و با تکیه بر اراده فرزندان جوانش در مقابل همه دشمنان مقاومت کند.
هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به کمک‌های مادی و نظامی شرق، غرب و ارتجاع منطقه به حاکمان حزب بعث برای ایجاد مزاحمت در مسیر حرکت انقلاب اسلامی گفت: در منطق نظامی احتمال پیروزی با آن همه تجهیزات و حمایت‌ها با ارتش تا بن دندان مسلح عراق بود، اما آنچه در میدان عمل اتفاق افتاد، پیروزی‌های مداوم نظامی ایران برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و نهایتاً پیروزی سیاسی در سازمان ملل بود که هم وعده خداوند و هم مزد صداقت مردم ایران در دفاع از ارزش‌های اسلامی بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فرزندان شاهد را یادگاران درختان تنومندی خواند که سایه شهادت‌طلبی آنها برای تاریخ ایران یک برنامه انسان‌ساز است و سپس با اشاره به وجود قبور مطهر شهدا در جای جای جغرافیای این کشور گفت: همه آثار مربوط به شهدا و جانبازان سرمایه‌ای ارزشمند برای امروز و فردای ایران است و کسی حق ندارد این سرمایه را انحصاری نماید.
به گزارش فارس، هاشمی‌رفسنجانی خانواده‌ها و به‌ویژه فرزندان شهدا را قشری دلسوز، سالم و عاشق خواند و اظهارداشت: استفاده از این قشر در مسئولیت‌های مختلف یک تدبیر مدیریتی برای پایداری نظام است و اگر فضای فرهنگی کشور سرشار از عطر فداکاری و گذشت است، به خاطر حضور خانواده‌های شهداست.

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تاکنون تعدادی از متقاضیان حضور در دادستانی دیوان محاسبات سوابق کاری خود را به این کمیسیون ارائه کردند، تاکید کرد دریافت رسمی سوابق کاری افراد متقاضی پس از آغاز جلسات علنی مجلس از اوایل مهر انجام می‌شود.
اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان درباره زمان انتخاب دادستان دیوان محاسبات گفت:‌ اقدامات لازم در این راستا پس از پایان تعطیلات مجلس و آغاز مجدد جلسات علنی خانه ملت انجام می‌شود.
وی با اشاره به فرایند انتخاب دادستان دیوان محاسبات گفت: ‌افراد متقاضی سوابق کاری خود را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه می‌کنند و سپس کمیسیون در جلسات خود یک نفر را انتخاب و برای کسب نظر مثبت نمایندگان به صحن علنی مجلس معرفی می‌کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از متقاضیان حضور در دادستانی دیوان محاسبات کشور سوابق کاری خود را به این کمیسیون ارائه کردند اما دریافت رسمی سوابق کاری افراد متقاضی پس از آغاز جلسات علنی مجلس در اوایل مهر ماه انجام می‌شود.

 


وزیر امور خارجه با تکذیب ارسال پاسخ به نامه اوباما به نمایندگی از رئیس‌جمهور گفت: من به نامه هیچ‌کس پاسخ نداده‌ام.
محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که «آیا کمیته بررسی عضویت دولتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی از شما خواسته‌اند که فیس‌بوک خود را ببندید؟» گفت: خیر؛ هیچ‌کس به من چیزی در این رابطه نگفته است.
وی تصریح کرد: البته اخیرا صفحه فیس‌بوکم هک شده بود و فردی با ورود به آن اقدام به تغییر پسورد کرده بود که خوشبختانه این مشکل حل شده است.
وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که «گفته شده است شما به نمایندگی از طرف رئیس‌جمهور پاسخ نامه اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را داده‌اید؟» تصریح کرد: من به نامه هیچ‌کس پاسخ نداده‌ام.
ظریف درباره دیدارهای قطعی رئیس‌جمهور با سران کشورها در حاشیه شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تسنیم گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم و هنوز دیداری قطعی نشده است.
چندی پیش روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از برخی دیپلمات‌ها در تهران مدعی شد که سلطان عمان در سفر خود به تهران نامه‌ای از سوی اوباما خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان تسلیم مقامات ایران کرده است.
الحیات ادعا کرد نامه اوباما دارای 4 محور بوده است:
-تقدیر دولت آمریکا از اجرای موفق انتخابات ریاست جمهوری گذشته
- آمادگی آمریکا برای کاهش تحریم‌های اقتصادی بر ایران
- ضرورت همکاری مثبت ایران در مذاکرات هسته‌ای، به‌گونه‌ای که با برداشتن گام‌های عملی اعتماد جامعه جهانی را باز یابد
- آمادگی واشنگتن برای آغاز مذاکرات مستقیم با تهران.
محمدجواد ظریف چهارشنبه هفته گذشته نیز پس از اتمام جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این باره گفت: مطلب روزنامه الحیات درباره نامه اوباما به ایران درست نیست.
یوتیوب مانع پخش مصاحبه ظریف!
برخی از پایگاه‌های غربی گزارش داده‌اند که بسته شدن حساب کاربری شبکه پرس‌تی‌وی در یوتیوب مانع از مشاهده مصاحبه وزیر امور خارجه کشورمان در کشورهای غربی شده است.
بنابراین گزارش پرس‌تی‌وی در ماه‌های اخیر در چالش با سایت یوتیوب بوده که انتشار گزارش‌های این شبکه را در تناقض با تحریم‌های ایالات متحده می‌داند.
بسیاری از اکانت‌های پرس‌تی‌وی در ماه‌های اخیر در یوتیوب بسته شده است و دسترسی به آنها غیر ممکن گردیده است. این در حالی است که برخی ماهواره‌های غربی دیگر شبکه‌های برون‌مرزی ایرانی را پخش نمی‌کنند.
اکنون برخی از رسانه‌های غربی این تیتر را انتخاب کرده و نوشته‌اند: «تحریم‌های ایران به یوتیوب هم رسید!»
کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده، از 11 تیر 91 تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را متوجه ایران کرده‌اند که هدف از آنها اعمال فشار بر ایران برای توقف برنامه هسته‌ای است. ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است اما کشورهای غربی همچنان بر مدعای خود اصرار می‌ورزند.
اوباما نامه‌نگاری با روحانی
درباره سوریه را تأیید کرد
رئیس جمهور آمریکا گفت با حجت‌الاسلام روحانی درباره سوریه نامه‌نگاری کرده است.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ارسال نامه به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را تأیید کرد.
پیشتر گزارش‌هایی درباره ارسال نامه‌ای از باراک اوباما به حسن روحانی، در تاریخ سوم شهریور ماه منتشر شده بود.
به گزارش فارس،این خبر را شبکه خبری العربیه اعلام کرده است.

 


جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس هفته آینده بعد از پایان تعطیلات تابستانی پارلمان برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، در این جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی قرار است موضوعات روز کشور، مسائل سیاسی و اقتصادی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 


سازمان حج و زیارت پیرامون سفر احتمالی رئیس جمهور به عربستان توضیح داد.
به گزارش سازمان حج و زیارت، با توجه به انتشار اخبار رسانه‌ای اخیر در مورد دعوت دولت عربستان از حجت‌الاسلام حسن روحانی، ریاست جمهور برای حضور در مراسم حج سال ‌جاری، روابط عمومی سازمان حج و زیارت پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.
در صورتی که خبر مذکور توسط منابع رسمی و از سوی دفتر رئیس‌جمهور اعلام گردد، بدیهی است این سازمان بر اساس مأموریت تعریف شده خود و با هماهنگی دفتر ریاست جمهوری اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 


برخی رسانه‌های غربی در فضاسازی جدید علیه کشورمان مدعی شدند که در مذاکرات آتی ایران و 5+1 طرف ایرانی با امضای پروتکل الحاقی و محدودیت غنی‌سازی موافقت خواهد کرد!
با انتقال مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به وزارت امور خارجه گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد ترکیب تیم مذاکره‌کننده و زمان برگزاری این گفت‌وگو مطرح شده است. در اولین گام، قرار است «روحانی» اوایل ماه آینده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار داشته باشد.
در همین حال، به گزارش فارس، پایگاه آمریکایی «المانیتور» به نقل از منابعی در داخل ایران، بندهای توافق احتمالی در مذاکرات هسته‌ای را منتشر کرده است.
این پایگاه مدعی شده است که ایران در این مذاکرات احتمالا با محدودیت تعداد سانتریفیوژها موافقت می‌کند، اما نوع آن‌ها را مشخص نمی‌کند. علاوه بر این، ایران خواهد پذیرفت که غنی‌سازی اورانیوم را به سطح 5 درصد محدود کند. گسترش دامنه بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رژیم پادمان‌ها از جمله دیگر مواردی است که احتمالا ایران با آن موافقت می‌کند. «المانیتور» همچنین مدعی شده است که ایران امضای پروتکل الحاقی را نیز می‌پذیرد.
در مقابل، 5+1 نیز حق غنی‌سازی ایران تا سطح 5 درصد را به رسمیت می‌شناسد، تحریم‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و برخی امتیازات دیگر که پیشتر در طرح پیشنهادی سه کشور اروپایی ارائه شده بود، از جمله امتیازات طرف مقابل به ایران خواهد بود.
این گزارش در حالی منتشر شده است که دولتمردان بارها اعلام کرده‌اند که سر سوزنی از حقوق ملت کوتاه نخواهند آمد و ملت نیز چنین حقی را به آن‌ها نداده است.

 


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: گزینه‌های پیشنهادی در خصوص ریاست مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون قطعی نشده است.
«محسن رضایی» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره تعیین ریاست مرکز مطالعات استراتژیک اظهار داشت: این مسئله جزو اختیارات رئیس مجمع «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» است و وی باید در این خصوص تصمیم‌گیرنده نهایی باشد.
وی با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر اینکه «محمدرضا عارف» به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی ریاست مطالعات استراتژیک مطرح است، گفت: در خصوص گزینه‌های پیشنهادی ریاست مرکز مطالعات استراتژیک تاکنون چیزی قطعی نشده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به عقب‌نشینی آمریکا در خصوص جنگ علیه سوریه اشاره و تصریح کرد: اگر چنانچه «باراک اوباما» بخواهد خط و مشی «جورج بوش» رئیس‌جمهور سابق این کشور را در پیش بگیرد، با ادامه سیاست‌های وی اقدام به حمله نظامی علیه کشور سوریه خواهد کرد.
رضایی با بیان اینکه باراک اوباما اقدام به جنگ علیه کشور سوریه نکند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از کنترل سلاح‌های شیمیایی سوریه، حمله‌ای به این کشور صورت نگیرد و بهتر است که آمریکا به صورت همزمان سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی را با همکاری سازمان ملل و کشورهای جهانی تحت کنترل و نظارت بین‌المللی دربیاورد.
وی به واکنش جمهوری اسلامی ایران در صورت حمله آمریکا به کشور سوریه اشاره و افزود: ما هر حمله‌ای را محکوم خواهیم کرد و معتقدیم که باید در حل چالش‌های بین‌المللی از شیوه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماسی اقدام به حل آنها کرد.

 


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و دو تن از معاونین نهاد ریاست جمهوری در احکامی جداگانه، برخی مسئولان دولت یازدهم را منصوب کردند.
در همین رابطه، حسام‌الدین آشنا با حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی شد.
حسام‌الدین آشنا هفته پیش و قبل از سفر رئیس‌جمهور به قرقیزستان، سرپرستی معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و مسئولیت ساماندهی معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری را برعهده گرفته بود. همچنین عبدالخلیل معظم زاده معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری در حکمی سید رضا علوی را به سمت مشاور امور هماهنگی و اجرایی این معاونت منصوب کرد.
به گزارش فارس، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری نیز در حکمی محمدعلی سام را به ریاست دبیرخانه هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت منصوب کرد.

 


با امضای تفاهم‌نامه بین والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری (یونوچا) با معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، تیم کمک انسان‌دوستانه سازمان ملل رسما در ایران ایجاد شد.
سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان پس از امضای این یادداشت تفاهم خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه درباره برقراری گفت‌وگوهای راهبردی و همکاری‌های درازمدت بین ایران و اداره کمک‌های بشردوستانه و مقابله با بلایای طبیعی سازمان ملل بود.
وی با بیان این که سفر معاون دبیرکل سازمان ملل به تهران بسیار خوب بوده است، خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه دو طرف درباره چگونگی ادامه همکاری‌ها در هدایت کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در ایران و همچنین پناهندگان افغانی و مقابله با بلایای طبیعی گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا، والری آموس نیز در حاشیه امضای این یادداشت تفاهم با تشکر از تلاش ایران برای پیوستن سوریه به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی گفت: در زمینه سوریه نیز ایران از نظر تعاملاتش با دولت سوریه در زمینه منع استفاده از تسلیحات شیمیایی و متقاعد کردن دولت سوریه به شرکت کردن و عضو شدن در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی بسیار مفید بوده است. موضع دولت ایران درباره این که اقدام نظامی راه حل مناسبی نیست و مذاکرات و گفت‌وگو برای یافتن راه حل ادامه پیدا کند نیز بسیار مفید بود.
در بیانیه مشترک ایران و سازمان ملل که بعد از امضای تفاهم‌نامه منتشر شد با اشاره به نقش ایران در همکاری با سازمان ملل در صورت وقوع بلایای طبیعی به توافق صورت گرفته درباره افزایش همکاری‌های دوجانبه از طریق گفت‌وگوهای راهبردی و همکاری موثر، تاکید شده است.
در این بیانیه همچنین درباره همکاری‌های مشترک در چارچوب تقویت همکاری دوجانبه در زمینه تبادل اطلاعات و ارائه کمک‌های فنی و ظرفیت‌سازی برای سازمان‌های امور انسان‌دوستانه ایران توافق شده است. بر اساس این بیانیه «یونوچا» رسما حضورش را در ایران از طریق تیم کمک‌های انسان‌دوستانه اعلام و ایجاد کرد.

 


جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: بالگردهای این نیرو در عملیات‌های ضد زیردریایی استفاده می‌شوند و این مأموریت با استفاده از سونارهای مختلف و تسلیحات مناسب صورت می‌گیرد.
امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی بالگردهای این نیرو در انجام مأموریتهای مختلف رزمی و شناسایی اظهار داشت: همان طور که هوانیروز بالگردهای شناسایی، ترابری و هجومی در اختیار دارد، در نیروی دریایی هم به همین صورت است و بالگردها در حوزه‌های گوناگونی مثل عملیاتهای مین‌روبی به انجام مأموریت می‌پردازند.
وی با اشاره به توانمندی بالگردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه عملیات‌های دیگر مانند عملیات ضد زیردریایی‌ها تصریح کرد: این مأموریتهای تخصصی نیز برای بالگردهای ما تعریف شده و بالگردها به تجهیزات خوبی مانند سونارهای مختلف و سلاح مناسب مجهز شده‌اند.
گفتنی است سونار ابزاری برای شناسایی و ردیابی شناورهای زیرسطحی از جمله زیردریایی‌هاست. بیغم تأکید کرد: همین طور بحث شناسایی زیرسطحی و همکاری در عملیات‌های مشترک ناو، بالگرد و زیردریایی از جمله این موارد است که در رزمایش‌ها هم صورت گرفته و جزو عملیات‌های مصوب نیروی دریایی است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به فارس گفت: در بخش مبارزه با یگان‌های شناور سطحی نیز چه در زمان دفاع مقدس و چه اکنون، بالگردها مجهز به راکت و موشک‌های برد کوتاه بودند که در بحث ارتقای سیستم سلاح آنها نیز در وزارت دفاع کار می‌شود و وقتی به نتیجه رسید بالگردهایمان را به آنها مجهز می‌کنیم.

 


آمریکا برای حل مشکلات خود در خاورمیانه باید رابطه خود را با ایران به عنوان کشوری با جایگاه استراتژیک و موثر در جهان اسلام، اصلاح کند.
«توماس پیکرینگ»، سفیر اسبق آمریکا در تل‌آویو به همراه «جسیکا تاچمن»، رئیس بنیاد صلح بین‌الملل کارنگی در مطلبی مشترک اذعان کرده‌‌اند، اکنون زمان برای برداشتن قدم در راستای ایجاد ارتباط میان ایران و آمریکا مناسب و شرایط فراهم است.
این مطلب آورده است: «این به علت جایگاه استراتژیک ایران و تاثیرش بر جهان اسلام است که ما به دنبال گسترش روابط خود با این کشور هستیم»؛ این جمله رونالد ریگان که نزدیک دو دهه پیش گفته شده، امروز هم به خوبی مصداق دارد. به‌رغم چند دهه سردی و دشمنی در روابط دو طرف، اکنون رابطه با ایران به واسطه شرایط مناسبی که پیش آمده، در چهارچوب منافع ملی آمریکاست.
اکنون انتخاب حسن روحانی و رفتن احمدی‌نژاد، زمینه را برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای آماده کرده و ایالات متحده باید این فرصت را آزمایش کند.
اما برنامه هسته‌ای ایران، تنها دلیل بهبود روابط با ایران نیست، بلکه موضوع سوریه و تعمیق روزافزون آن، به خوبی نشان می‌دهد که دیپلماسی تنها راه برای ختم نهایی چالش‌هایی است که آمریکا در خاورمیانه با آن رو‌به‌روست.
علائم بسیاری در کارکرد رئیس‌جمهور جدید ایران وجود دارد که نشانه‌های خوبی از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای است. سخنان وی مبنی بر آمادگی ایران برای ایجاد شفافیت در برنامه هسته‌ای‌اش و همچنین انتصاب جواد ظریف، (تحصیل کرده در آمریکا) به عنوان وزیر خارجه و مذاکره‌کننده هسته‌ای، این‌‌گونه تفسیر شده که سخنان رئیس‌جمهور جدید، از پشتوانه اجرایی هم برخوردار است.
پس از چند دهه دشمنی و سردی روابط، مسلما اعتماد‌سازی میان دو طرف، چالش بزرگی است، اما هزینه رها کردن مذاکرات بسیار است. حمله نظامی علیه ایران یک مصیبت به دنبال خواهد داشت، زیرا هم منجر به درخطر انداختن شهروندان آمریکایی خواهد بود و هم منجر به بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه، تهدید اقتصاد جهانی و مشوق یک دهه جنگ در خاورمیانه خواهد شد.
گام‌های مشخصی پیش روی ایالات متحده است که اگر خواهان توافق با ایران است، باید در راستای آن‌ها حرکت کند؛ نخست قبول برنامه هسته‌ای ایران تحت شفافیت و رسیدگی کامل و بازرسی مشخص است و پس از آن آمادگی برای برداشتن تحریم از ایران به محض گام برداشتن ایران در مسیر عمل.
مسلما این قدم‌های اولیه خواهد بود و رسیدن به یک توافق جامع، مستلزم مذاکرات بیشتر و تعریف نتیجه برای هر دو طرف است. ‌همان‌گونه که شواهد اخیر نشان می‌دهد، چالش‌های امنیتی خاورمیانه تنها از مسیر استفاده از نیروی نظامی ایالات متحده قابل حل و فصل نیست. در مورد ایران و سایر چالش‌های منطقه، دیپلماسی تنها راهکار مطمئن است.
به گزارش تابناک، توماس پیکرینگ، برای چهار دهه مسئول امور خارجی ایالات متحده بوده و در کشورهای روسیه، هند، اسرائیل، السالوادور، نیجریه، اردن و همچنین در سازمان ملل سفیر اعزامی آمریکا بوده است.

 


مراسم ختم آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.
مراسم ختم آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در این مراسم آیت‌الله جنتی رئيس شورای نگهبان، علی لاریجانی رئيس مجلس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، غلامعلی حدادعادل رئيس فراکسیون اصولگرایان مجلس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، علاءالدین بروجردی رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، سردار سیدمحمد حجازی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حجت‌الاسلام سعیدی حضور داشتند.

 


برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اصول و مواضع وکلای ملت در مجلس بر عدم رای اعتماد به فتنه‌گران استوار است، ممانعت از وزیر شدن فتنه‌گران را مطالبه جدی مردم از مجلس دانستند.
در همین رابطه، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه کسانی که در فتنه 88 حضور داشتند و بی‌بصیرتی خود را از این طریق به نمایش گذاشته‌اند، نمی‌توانند سکاندار وزارتخانه‌هایی همچون وزارت علوم باشند، گفت: انتظار مجلس از دولت این است که در معرفی وزیر پیشنهادی به موضوع فتنه و نیز سطح علمی و توانمندی و قابلیت فرد برای اداره این وزارتخانه توجه داشته باشد.
وی افزود: رای عدم اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان این پیام را به دولت منتقل کرد که حوزه آموزش برای مجلس از حساسیت بالایی برخوردار است که این موضوع علاوه بر وزارت علوم، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان را نیز دربر می‌گیرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیام مجلس به دولت این است که کسانی باید در راس این سه وزارتخانه قرار بگیرند که به تعلیم و تربیت اسلامی آشنا باشند و با برنامه‌ریزی برای رشد و شکوفایی و خلاقیت به منظور ارتقای جایگاه علمی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.
همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به احتمال معرفی وزرای پیشنهادی برای سه وزارتخانه باقی‌مانده، گفت: مجلس بنای تعامل با دولت را دارد اما این تعامل باید دوطرفه باشد.
وی با بیان این که مجلس به گزینه‌هایی که در فتنه 88 نقش داشته باشند رای اعتماد نخواهد داد، تصریح کرد: ممانعت از وزیر شدن فتنه‌گران، خواست و مطالبه جدی مردم از مجلس است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که فراکسیون اصولگرایان بر اصول و مواضع خود برای عدم رای اعتماد به فتنه‌گران استوار است، گفت: در جریان رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی باقی‌مانده، فراکسیون اصولگرایان طبق روال گذشته عمل خواهد کرد.

 


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان تدریس معلمان در کلاس‌های درس و مدت زمان زنگ‌های تفریح دانش‌آموزان دبستانی را اعلام کرد.
فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعداد دانش‌آموزان و کلاس‌های درس در مقطع ابتدایی، گفت: در مقطع ابتدایی حدود 7 میلیون دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و نزدیک به 310 هزار کلاس درس و 60 هزار مدرسه میزبان دانش‌آموزان دبستانی هستند.
وی افزود: از شنبه تا چهارشنبه کلاس‌های رسمی دایر است و پنجشنبه کودکان در کنار خانواده‌ها هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان حضور در کلاس و زنگ تفریح دانش‌آموزان دبستانی در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: برای پایه‌های اول تا سوم ابتدایی 40 دقیقه آموزش و 20 دقیقه زنگ تفریح در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای دانش‌آموزان چهارم تا ششم دبستان نیز 45 دقیقه آموزش و 15 دقیقه زنگ تفریح به صورت سراسری در کشور در نظر گرفته شده است؛ اما شروع ساعت کار فصل به فصل متفاوت است و براساس موضوع جغرافیایی آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

 


«حاج ‌آقا پیوندی» دایی حجت‌الاسلام روحانی به دلیل کهولت سن درگذشت.
«حاج‌ آقا پیوندی» دایی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سن 92 سالگی به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
به گزارش فارس، مرحوم پیوندی از فرهنگیان با سابقه کشور بود.

 


وزیر اطلاعات در مورد ادعای منافقین مبنی بر ناپدید شدن چند تن از اعضایشان در پادگان اشرف و متهم کردن ایران گفت: وقتی فاسق خبر می دهد باید تحقیق کنید، چون خبرش هیچ اعتباری ندارد.
به گزارش فارس، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات که در مراسم ختم آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی در مسجد امام جعفر صادق(ع) حضور یافته بود، در پاسخ به پرسشی در مورد ادعای منافقین در ناپدید شدن چند تن از اعضای خود در پادگان اشرف اظهار داشت: وقتی فاسق خبر می‌دهد باید دقت و تحقیق کنید، چون خبرش هیچ اعتباری ندارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10