(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25 شهریور 1392 - شماره 20591

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
سناتور آمریکایی: در سوریه ما باختیم ایران و روسیه برنده شدند
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب رشته سبک زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود
 لاریجانی در دیدار رئیس مجلس عراق: اصلاحات دموکراتیک در سوریه باید بدون دخالت خارجی باشد
نتایج رشته‌های با آزمون آزاد اعلام شد
عضو کمیسیون امنیت ملی: کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران تحویل دهند
در آستانه سالروز میلاد امام الرئوف (ع) خادمان‌ امام ‌رضا (ع) با هدایای متبرک به عیادت جانبازان رفتند
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی: تحقیق و تفحص درباره چای در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود
معاون اول قوه قضائیه در همدان: خون شهید آیت‌الله مدنی پرده از چهره نفاق برانداخت
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا: سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب اسرائيل است
کلاله رتبه اول جشنواره سراسری کتاب‌سازی رضوی را کسب کرد
توکلی اعلام کرد
برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشت
304 هزار اثر فرهنگی، هنری و علمی در یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) تولید شد
معاون وزیر راه و شهرسازی: 4 هزار کیلومتر راه روستایی امسال به بهره‌برداری می‌رسد
هفتمین مغروقه به‌جا مانده از جنگ تحمیلی شناورسازی شد
آخرین خبرها از جشنواره های سراسری رضوی
آغاز برداشت خوشه‌های شالی در گالیکش
20 هکتار اراضی ملی متصرفه در طالقان‌ آزاد شد
   


حضرت امام خمینی (ره): اگر انسان بخواهد برای اسلام خدمت کند، نباید توقع این را داشته باشد که همه او را بپذیرند.

 


یک سناتور جمهوریخواه مجلس آمریکا گفت برنده صحنه سوریه، ایران، روسیه و سوری‌ها هستند و بازنده این میدان آمریکاست.
لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در گفت‌وگو با مایک هاکبی، فرماندار پیشین آرکانزاس و میزبان یکی از برنامه‌های شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد درست است که ما به عنوان یک کشور درباره چگونگی اقدامات در زمینه تسلیحات شیمیایی سوریه گیج شده‌ایم، ولی آنقدر گیج نشده‌ایم که ندانیم باید با برنامه هسته‌ای ایران چه کار کرد.
به گزارش خبرگزاری نیوزمکس، گراهام که عضو کمیته خدمات تسلیحاتی سنای آمریکا نیز است،‌گفت که قصد دارد کار را برای تشکیل ائتلافی دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی برای حمایت از یک قطعنامه آغاز کند و پیش‌بینی کرد که این اقدام می‌تواند مانع درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی که به ادعای وی ممکن است در شش ماه آینده اتفاق بیافتد، شود.
گراهام با تکرار اتهامات قبل مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران، گفت: همه معتقدند که ایران نباید اجازه پیدا کند به یک سلاح هسته‌ای دست یابد و ما باید این سیگنال را بفرستیم، پس از ماجرای سوریه اسرائیل ممکن است احساس کند رهایش کرده‌ایم و من مایلم این سینگال را برای تهران و تل‌آویو بفرستم که ما دوستانمان در اسرائیل را رها نمی‌کنیم.
این سناتور آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت که اگر ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای حرکت کند «همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز قرار خواهد داشت.»
گراهام در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مسئله سوریه و تلاش‌ها برای حل بحران آن، گفت: در نهایت روس‌ها و ایرانیان و سوری‌ها در این مسابقه برنده و ما بازنده شده‌ایم و من واقعا نگران این هستم که چه اتفاقی در ایران خواهد افتاد. به همین دلیل تصویب قطعنامه‌ای که اجازه اقدام علیه زرادخانه هسته‌ای ایران را بدهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ایران بزرگترین متحد اسد است و روسیه نیز به آن‌ها کمک می‌کند. ما هر کاری در سوریه انجام دهیم در واقع سیگنالی برای ایران فرستاده‌ایم.
این سناتور آمریکایی با ادعای این که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است گفت ببینید ما چگونه با تهدید تسلیحات شیمیایی سوریه برخورد کرده‌ایم، اگر همین کار را با ایران تکرار کنیم آن‌ها به سمت سلاح هسته‌ای حرکت می‌کنند و اگر آمریکا پیام آشکاری متفاوت با پیام ارسالی برای سوریه به ایران بفرستد دوستانمان در اسرائیل مجبور می‌شوند در شش ماه آینده علیه ایران اقدام کنند.
وی در ادامه ادعاهایش مدعی شد: اگر ایران سلاح هسته‌ای تولید کند یک رقابت تسلیحاتی هسته‌ای آغاز خواهد شد. من نگران این هستم که ایران این فناوری را در اختیار تروریست‌ها قرار دهد و این راهی به سمت آمریکا پیدا کند.
به گزارش ایسنا، این سناتور آمریکایی در حالی این ادعاها را درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران بیان می‌کند که تهران بارها بر تسلیحاتی نبودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تاکید داشته است و علاوه بر آن رژیم صهیونیستی که آمریکا این چنین سعی در محافظت از آن دارد، خود تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود.

 


عاقبت کافران
قرآن عظیم:
و کسانی که کافر شدند، آتش دوزخ برایشان است. هرگز فرمان مرگشان صادر نمی‌شود تا بمیرند و نه چیزی از عذابش از آنها کاسته می‌شود؛
و بدانید و آگاه باشید که: اینطور هر کفران‌کننده‌ای را کیفر می‌دهیم.
سوره فاطر
آیه 36

 


دبیر دومین جشنواره کتاب سال مقاومت و چهارمین کنگره شعر مقاومت:
امروز مفهوم مقاومت گنجی است
که باید از آن حراست شود
بهروز اثباتی گفت:امروز مفهوم مقاومت کلان‌تر و عام‌تر و تبدیل به گنجی شده است که باید توسط همه ما حراست شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، دبیر دومین دوسالانه جایزه کتاب سال مقاومت (جایزه ادبی شهید آوینی) در نشستی خبری گفت: تحولاتی که در موضوع ژئوپولیتیک منطقه خاورمیانه در سال‌‌های اخیر رخ داده است، ادبیات تازه‌ای را با عنوان ادب مقاومت پدید آورده که منجر به تولید آثار ادبی قابل توجهی شده است. مقصود ما از مقاومت و درج نام آن در این جشنواره هم انعکاس پیروزی انقلاب اسلامی در جهان است. وی در ادامه با بیان اینکه امروزه در جهان شاهد پیدایش ادبیاتی با عناوین مستضعفان و ادبیات مستکبران هستیم، افزود: چالش‌‌های جدی در حوزه فرهنگ و ادب در جهان پیرامون ماست و در این میان، ادبیات مقاومت در سال‌‌های اخیر در چالشی جالب توجه از نگاه ناسیونالیستی و چپ به سوی ادبیات دین‌مدارانه حرکت کرده است و باید آن را تقویت کرد.
اثباتی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار امسال شاهد بررسی آثار عربی و انگلیسی با موضوع مقاومت اسلامی در کنگره هستیم و برای جبران نبود این بخش در دوره قبل، در این بخش آثار تالیفی در چهار سال گذشته را بررسی کرده‌ایم.
وی در ادامه این نشست خبری به موضوع کنگره شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی اشاره کرد و گفت: 110 رزومه از شاعران مقاومت در جهان مورد بررسی ما قرار گرفت و در کنار تقاضاهایی که به واسطه فراخوان به دست ما رسید در نهایت منجر به انتخاب 20 شاعر از 20 کشور جهان شد و البته هنوز هم از کشور‌های مالزی، هند، تاجیکستان و ترکیه تقاضا برای حضور در کنگره داریم. سعی ما این است که در طول سه روز برپایی این کنگره، سه نشست تخصصی نیز برپا شود و در کنار آن چند جلد کتاب نیز تولید و منتشر کنیم.
بهروز اثباتی با تاکید بر اینکه این کنگره امسال در تهران برگزار می‌شود، گفت: برگزاری کنگره شعر مقاومت در کرمانشاه، سال قبل برای ما دستاورد‌های زیادی داشت؛ از جمله اینکه چند شاعر حاضر در آن به من می‌گفتند حضور ما در مناطق مرزی ایران بدون هیچ محدودیتی برای ما شگفت‌آور است و به اعتقاد من این حضور، جوهره جمهوری اسلامی را به همه آن‌ها نشان داد. امسال هم با وجود اصرار زیاد دوستان ما در استان خوزستان به دلیل مشکلات ارزی و یک سوم شدن بودجه، ناچار از برگزاری کنگره در تهران شدیم تا از هزینه‌‌های برگزاری کاسته شود، اما با این حال نشست‌هایی را برای شاعران حاضر در کنگره در قم، کرج، اسلامشهر و شهرری خواهیم داشت.
اثباتی از کشور‌های کویت، عراق، لبنان، فلسطین، مصر، تونس، سودان، عربستان، بحرین، یمن، تاجیکستان، پاکستان و هند به عنوان میهمانان قطعی کنگره نام برد و گفت: احتمال حضور شاعرانی از ترکیه و آذربایجان و چند شاعر عرب ساکن آلمان و انگلستان نیز در کنگره هست.
اختلاف در انتخاب مدیران سازمان سینمایی
برخی از افراد دعوت شده برای تصدی گری مسئولیت ‌های سازمان سینمایی، حاضر به قبول مسئولیت نشده اند.
به گزارش خبرنگار کیهان، مدیریت سازمان سینمایی در گزینش برخی از مدیران جدید این سازمان دچار مشکل شده است. شنیده ‌ها حاکی است، بعضی از افراد دعوت شده برای مدیریت بخش هایی از این سازمان، حاضر به پذیرفتن مسئولیت نشده اند. ازجمله این افراد می‌توان به رحمان سیفی آزاد اشاره کرد. وی گفته که به دلیل اختلافات فکری خود با تیم مدیریتی جدید سازمان سینمایی، هیچ مسئولیتی را در این سازمان قبول نکرده است.
رمان شیعیان در لیست سیاه اروپا قرار گرفت
محمد طعان رمان‌نویس لبنانی گفت: به خاطر رمان «سید بغداد» که به معرفی اسلام و شیعه حقیقی می‌پردازد من را در لیست سیاه آمریکا و اروپا قرار دادند.
این رمان نویس در گفت وگو با فارس با بیان اینکه روش من در نوشتن کتاب، حالت سناریوی سینمایی دارد تصریح کرد: مسیر رمان‌نویسی من ادامه داشت تا به داستان «سید بغداد» رسیدم که تحولی در مسیر نویسندگی من بود و احساس کردم این کار یک کار عبادی است که تأثیر زیادی در زندگی من و در میان شیعیان و شناختن شیعیان دارد.
طعان ادامه داد: در آمریکا و اروپا با این کتاب بسیار مقابله کردند و اسم من را در لیست سیاه گذاشتند، برای همین مجبور شدم برای کتابی که قرار است از من قبل از پایان سال جاری میلادی چاپ شود با اسم مستعار کار کنم.
ساختمان خانه سینما هم
تحویل هیئت مدیره سابق شد
علیرغم انتشار اخباری مبنی بر توافق رئیس سازمان سینمایی با خانه اصناف ایرانیان مبنی بر تحویل خانه سینما به نمایندگان دو طیف و ارشاد، ساختمان این تشکل، تحویل هیئت مدیره سابق(غیرقانونی) خانه سینما شده است.
حبیب کاوش در گفت‌وگو با فارس در خصوص جلسه دیشب ایوبی با اعضای خانه سینمای ایرانیان گفت: در نهایت در این جلسه دلگیری خود را بابت روند بازگشایی خانه سینما ابراز داشتیم و در نهایت به تفاهم رسیدیم که طبق این تفاهم مقرر شد گروهی کارشناس از هر دو طیف تشکیل شود و روند بازگشایی خانه سینما زیر نظر این گروه صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد:‌ در واقع این همان توافق قبلی است که پیش از این با آقای ایوبی صورت گرفته بود و مجدداً تأکید شد که کمیته هفت نفره متشکل از سه نماینده از خانه سینمای ایرانیان، سه نماینده از خانه سینما و یک نماینده از طرف سازمان سینمایی معرفی شوند تا بر روند بازگشایی خانه سینما و مجمع عمومی نظارت کنند و همچنین کارشناسی‌‌های لازم را در خصوص ادامه روند کار خانه سینما انجام دهند.
برنامه‌های ویژه دفاع مقدس سیما
به مناسبت هفته دفاع مقدس، 500 ساعت برنامه با هدف بیان ناگفته ‌های دوران جنگ تحمیلی از شبکه ‌های مختلف سیما به نمایش در می‌آید.
به گزارش خبرنگار کیهان، علی طلوعی مسئول شورای هماهنگی برنامه‌‌های دفاع مقدس سیما در نشستی خبری گفت: برای نخستین بار به برخی نادیده‌‌ها و ناشنیده‌های دوران جنگ تحمیلی پرداخته و در حدبضاعت رسانه ملی به شبهات و مسائل مربوط به دفاع مقدس می‌پردازد.
وی افزود: در هفته دفاع مقدس حدود 30هزار دقیقه بالغ بر 500 ساعت برنامه از شبکه ‌های مختلف سیما پخش خواهد شد که 78 درصد این برنامه ‌ها تولیدی و تنها 22 درصد آن ‌ها تأمینی است.
وی تأکید کرد: شبکه ‌های سیما موظف به کیفی سازی تصاویر مرتبط با دفاع مقدس شده‌اند و مخاطبان سیما امسال تصاویر زیبایی را از دوران جنگ تحمیلی مشاهده خواهند نمود.
مسئول شورای هماهنگی برنامه‌‌های دفاع مقدس سیما از آغاز ویژه برنامه ‌های دفاع مقدسی سیما همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) خبر داد و از حضور 44 مستند، 16 فیلم سینمایی، 10 سریال و چهار انیمیشن سینمایی در جدول پخش شبکه‌‌ها خبر داد. طلوعی در ادامه ویژه برنامه ‌های دفاع مقدسی سیما را به این شرح معرفی کرد: برنامه ‌های «دیروز، امروز، فردا» و« شناسنامه» با حضور سرداران و فرماندهان دفاع مقدس،جشنواره فیلم‌‌های سینمایی شبکه یک سیما از 30 شهریور تا ششم، دو برنامه «کارنامه» و «چکامه» با هدف پرداختن به ادبیات و هنر دفاع مقدس به ترتیب از شبکه‌‌های چهار و جام‌جم، «سکوی آسمانی» درباره ورزشکاران شهید از شبکه ورزش، پرداختن به اولین ‌های دفاع مقدس در مجموعه مستند «اولین ها»، خاطرات بازیگران از حضور در فیلم‌های دفاع مقدسی در میان برنامه «حس مشترک» در شبکه نمایش، مجموعه مستند‌های «سراج»، «نورالدین پسر ایران» و «سنگر تدارکات» از شبکه یک، بازسازی عملیات‌‌ها در برنامه «حماسه پروانه ها» از شبکه تهران، انیمیشن ‌های دفاع مقدسی در شبکه پویا، برنامه ‌های «اردیبهشت» شبکه چهار و «خانه محبت» شبکه قرآن با محوریت زنان و دفاع مقدس و ...
وی همچنین از انتشار فراخوان دو جشنواره «عکس دفاع مقدس» و «وبلاگ‌نویسی دفاع مقدس» از سوی سیما خبر داد.

 


همایش ملی سبک زندگی اسلامی در تمدن‌سازی نوین اسلامی توسط دانشگاه امام حسین(ع) و بسیج اساتید کرمان برگزار شد.
محمدامین خواجه حسنی دبیر همایش در این همایش با اشاره به دریافت 430 مقاله توسط دفتر این دبیرخانه اظهار داشت: در مجموع 327 مقاله و چکیده مقاله با رعایت وحدت رویه توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.
محمدامین خواجه حسنی افزود: از مجموع مقالات دریافتی، 137 مقاله با رویکرد اجتماعی، 45 مقاله با رویکرد فرهنگی، 42 مقاله با رویکرد اخلاقی، 27 مقاله با رویکرد مدیریتی، 22 مقاله با رویکرد سیاسی و 10 مقاله با رویکرد حقوقی به دبیرخانه این همایش رسیده است.
وی بیان کرد: 4 کارگروه برای داوری مقالات تعریف شده است که شامل اجتماعی اخلاقی، فرهنگی اقتصادی، مدیریتی سیاسی و حقوقی است که مسئولان هر گروه مشخص شده‌اند.
لازم به ذکر است که در این جلسه برای استقرار دائمی دبیرخانه همایش در کرمان و راه‌اندازی رشته سبک زندگی اسلامی و یا گنجاندن این مطلب در واحدهای درسی دانشگاه مباحثی مطرح شد.

 


رئیس مجلس در دیدار با رئیس مجلس عراق تاکید کرد که اصلاحات دموکراتیک در کشورها یک خواست ملی است که باید بدون دخالت خارجی و بدون توسل به زور و خشونت و تسلیح تروریست‌ها در بستر منطقی خود صورت گیرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با «اسامه النجیفی» رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق، از این کشور به عنوان کشور دوست و برادر و با روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت: روابط خوب و مستحکمی بین 2 کشور مهم منطقه‌ای در دوران پس از سقوط دیکتاتور سابق وجود داشته است.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی در عراق، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی در عراق را با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین طوایف مختلف عراق اعم از شیعه و سنی و ایجاد بحران در سطح منطقه می‌داند و با آن مخالف است و آنها را محکوم می‌کند.
وی همچنین به تحولات سوریه اشاره و تصریح کرد: امروز منطقه حساس خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و ما از همان ابتدا این ایده را با قاطعیت مطرح کردیم که مشکل و بحران سوریه به راه‌حل سیاسی نیاز دارد.
وی خاطر نشان کرد: اصلاحات دموکراتیک در کشورها یک خواست ملی است که باید بدون دخالت خارجی و بدون توسل به زور و خشونت و تسلیح تروریست‌ها در بستر منطقی خود صورت گیرد.
رئیس مجلس با تقدیر از اقدام قاطع دولت عراق در قلع و قمع بقایای گروهک تروریستی منافقین در این کشور، گفت: منافقین به مردم و منافع ایران و عراق صدمات زیادی وارد کردند و ماهیت تروریستی آنها بر همگان آشکار بوده است.
«اسامه النجیفی» رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق نیز در این دیدار گفت: دو کشور مهم همسایه با برخورداری از تاریخ و تمدن کهن اسلامی، نقش غیرقابل انکاری در حل مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای دارند.
«النجیفی» افزود: بحران جاری در سوریه به نفع کشورهای همجوار نیست و منافع امت اسلامی را هدف گرفته‌‌اند.
وی درباره موضوع منافقین نیز گفت: مجموعه اقدامات و رویکردهای حاکم بر منافقین برای مردم عراق غیرقابل تحمل بوده و از مدت‌ها قبل به سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده بودیم که جای آنها در این کشور نیست و باید از کشورمان خارج شوند.
همچنین روسای مجالس دو کشور ایران و عراق پس از دیدار و گفت‌وگو در نشست خبری مشترک با خبرنگاران شرکت کردند.
لاریجانی در این نشست خبری گفت: یکی از مهمترین محورهای دیدار من با رئیس مجلس عراق مسئله سوریه بود و عراق برای حل این موضوع فکری را دنبال می‌کند تا بتوان این بحران را به شکل سیاسی حل کند ضمن آن که همکاری‌های دو جانبه در بعد اقتصادی و سیاسی نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی من و جناب آقای النجیفی بود.
علی لاریجانی با اشاره به موضوع بحران سوریه گفت: آمریکا متوجه شده است که عملیات نظامی در این کشور دو مشکل را به وجود می‌آورد یکی این که حمله به سوریه بدون تصمیم شورای امنیت کاری غیرقانونی است و زمینه را برای غیرقانونی و هرج و مرج جهانی فراهم می‌کند دوم این که هر گونه اقدام نظامی در منطقه عکس‌العمل‌هایی به طور طبیعی خواهد داشت و این عکس‌العمل آتش جنگ را در منطقه تسری می‌دهد.
وی افزود: امیدواریم مختصر عقلی در بین سیاستمداران آمریکایی وجود داشته باشد تا از رفتارهای افراطی پرهیز کنند و اتفاقات روزهای اخیر و تصمیمات اتخاذ شده نشان‌دهنده همین مختصر عقل است.
در بخش دیگری از این نشست خبری اسامه النجیفی رئیس مجلس عراق، اظهار کرد: در مورد بحران سوریه فکر می‌کنیم راه‌حل نظامی نمی‌تواند مسئله را حل کند بلکه بهترین روش را راه حل سیاسی می‌دانیم و زمینه‌سازی برای یک انتخاب دموکراتیک در این کشور می‌تواند یکی از راهکارهای حل بحران سوریه باشد و این اتفاق با همکاری ایران، عراق، عربستان و ترکیه و همکاری ابرقدرت‌ها مانند آمریکا و روسیه امکان‌پذیر است.
رئیس مجلس عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ابتکاری عراق برای حل بحران سوریه، خاطر نشان کرد: طرح ابتکاری که عراق برای حل بحران سوریه اعلام کرده است، نتیجه گفت‌وگوهای پارلمانی در عراق بین دولت و سیاستمداران دو کشور است و مهمترین بخش‌های آن برقراری آتش‌بس در این کشور، عقب‌نشینی نیروهای خارجی و تدوین یک جدول زمانبندی برای برگزاری انتخابات در سوریه است که این موضوع نیازمند همکاری کشورهای منطقه است.
وی تاکید کرد که جزئیات این طرح را به اتحادیه عرب و کشورهای تاثیرگذار ارائه کرده است و پیش از عزیمت به تهران در ترکیه با مسئولین این کشور در ارتباط با آن صحبت کرده است اما هنوز هیچ پاسخی از طرف مسئولین کشور ترکیه دریافت نکرده است.
رئیس پارلمان ترکیه به تهران سفر می‌کند
حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس با اشاره به سفر رئیس مجلس ترکیه به کشورمان اظهار داشت: جمیل چیچک رئیس مجلس پارلمان ترکیه 31 شهریور در سفری دو روزه به تهران سفر می‌کند و این سفر با دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

 


نتایج داوطلبان مقاطع کارشناسی پیوسته، دکتری حرفه‌ای و کاردانی ناپیوسته گروه پزشکی که پیش از این براساس کارنامه خود در سایت سازمان سنجش کشور اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه آزاد کرده بودند در سایت قابل رویت است.
براساس این گزارش، اطلاعیه جزئیات ثبت‌نام این مقاطع در سایت اطلاع‌رسانی مرکز آزمون به نشانی www.pubr-azmoon.com امروز دوشنبه 25 شهریور منتشر می‌شود.
بنابراین گزارش، پذیرفته‌شدگان باید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 26 و 27 شهریور ماه به واحدهای دانشگاهی مورد نظر مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
تمام پذیرفته‌شدگان باید اصل شناسنامه عکس ‌دار به همراه 2 برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و کپی آن، 6 قطعه عکس 3×4 تمام رخ (برای مشمولان 12 قطعه) و برای برادران ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آنها را مشخص کند، به همراه داشته باشند.
گفتنی است، داوطلبان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هر سؤال یا ابهامی به سایت www.pubr-azmoon.com مراجعه و در قسمت پرسش و پاسخ، سؤال خود را مطرح کرده یا به نشانی الکترونیکی porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال نمایند.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کشورهای غربی که خواهان بهبود روابط با ایران هستند باید منافقین را برای محاکمه به ایران تحویل دهند.
محمدحسن آصفری در مورد اخراج گروهک تروریستی منافقین از پادگان اشرف اظهار داشت: در حال حاضر از گروهک تروریستی منافقین تنها یک نام برای خودشان باقی مانده است. آنها به دلیل جنایاتی که در طول تاریخ علیه ملت ایران و عراق انجام داده‌اند در میان افکار عمومی دنیا جایگاهی ندارند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: کشورهای غربی باید گروهک تروریستی منافقین را از کشور خود بیرون کرده و آنها را برای محاکمه به ایران تحویل دهند چرا که این افراد جنایات زیادی را علیه ملت و دولت ایران انجام داده‌اند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
آصفری خاطرنشان کرد: کشورهای غربی باید بدانند که حضور منافقین موجب به خطر افتادن امنیت آنها خواهد شد و باید آنها را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند تا مردم دنیا از جنایات این گروهک تروریستی در امان بمانند. وی به تسنیم گفت: اخراج این گروهک تروریستی از پادگان اشرف و خاک عراق، موجب بازگشتن امنیت به منطقه خواهد شد چرا که آنها همواره به آلت دست کشورهای غربی در خاورمیانه تبدیل شده بودند.

 


خادمان حرم مطهر رضوی صبح دیروز با حضور در آسایشگاه ثارالله از جانبازان عیادت کردند.
بنابر گزارش رسیده، صبح دیروز به مناسبت ولادت امام‌رضا(ع) ودهه کرامت تعدادی از خادمان حرم رضوی از 40 تن از جانبازان و بیماران بیمارستان فوق تخصصی ساسان عیادت کردند.
خدام حرم امام‌رضا(ع) در دو گروه سه و چهار نفره به همراه هدایای متبرک و پرچم شهید بارگاه مقدس امام‌رضا(ع) به دیدار جانبازان رفتند.
در این دیدار معنوی خادمان حرم مطهر رضوی ضمن دلجویی از جانبازان جنگ تحمیلی، پرچم متبرکه امام هشتم را برای ادای زیارت و احترام به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا درمیان جانبازان قرار دادند تا بار دیگر این جان‌فشانان دفاع مقدس بیعت خود را با امام هشتم تجدید نمایند و متبرک شوند.

 


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده تحقیق و تفحص در زمینه چای را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنم تا واقعیت‌های پشت صحنه چای بررسی شود.
مهرداد لاهوتی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به وضعیت چای کشور افزود: امیدوارم از مجلس رای بگیرم تا این تحقیق و تفحص چای صورت گیرد و واقعیت‌های پشت صحنه چای بررسی شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه هنوز مطالبات چایکاران پرداخت نشده است، تصریح کرد: 70 هزار تن چای خریداری شده و دولت سهم خود را پرداخت کرده است اما باقی مانده مبلغ مذکور باید توسط کارخانه‌داران پرداخت شود.وی به تصویب قانون قاچاق کالا در مجلس اشاره کرد و افزود: قاچاق کالا یکی از آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور است و قانون جامع و کاملی در این زمینه وجود نداشت.لاهوتی گفت: مجلس در این زمینه قانون کاملی را به تصویب رسانده است که به زودی ابلاغ می‌شود و می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد.

 


خون شهیدانی چون آیت‌الله مدنی و آیت‌الله بهشتی چهره نفاق را عریان، جامعه را بیمه و بصیرت را در آن ترویج کرد.
به گزارش ایرنا معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه با بیان این مطلب در آیین بزرگداشت سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت‌ا... مدنی در همدان اظهار کرد: شهید آیت‌ا... مدنی انسانی ربانی بود، که جلوه‌ای از خدا را برای بشر نمایان ساخت و انسان را به یاد خدا می‌انداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی افزود: از آنجا که شهید آیت‌ا... مدنی عالمی ربانی بود و به مقام رفیع شهادت نیز نایل شد، دارای دو حیات طیبه و جاودانه در نزد خداوند است.معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: شهید آیت‌ا... مدنی انسانی بود که به مقام کرامت نفس نایل شده، و انسان را به این راه چون رهبری فرزانه که در قله کرامت نفس ایستاده، هدایت می‌کرد.
رئیسی با تاکید بر اینکه شهادت آیت‌ا... مدنی، عمق شرارت و ذلت برخی از انسان‌ها و منافقین را آشکار ساخت، اظهار کرد: پست‌تر از منافقین افرادی هستند که به منافقین امان دادند و داعیه‌دار حقوق بشر بوده، و روزگار مردم عراق و سوریه را سیاه کردند.وی گفت: دشمن همواره تلاش کرده، که میان ملت ایران، ایجاد دو دلی و تردید کرده، تا بتواند به نیات شوم خود دست یابد. معاون اول قوه قضائیه افزود: هزاران شبکه ماهواره‌ای تلاش می‌کنند تا با ایجاد شبهه فکری، تقوای جامعه ایرانی را کم رنگ کنند که خون شهدایی چون آیت‌ا.. مدنی سد راه آنها می‌شود.رئیسی ادامه داد: آیین تجلیل از شهدای عالی‌قدر بسیار پسندیده است، چرا که انسان را به یاد خدا می‌اندازد، اما تجلیل بدون تحلیل نمی‌‌تواند، به رشد و آگاهی جامعه و انسان‌‌ها کمک شایانی کند.در این آیین از کتاب جامعیتی چون شهید مدنی که در 5 فصل زندگی‌نامه، تحصیلات، مناجات‌ها، مبارزات سیاسی و سیره زندگی آیت‌ا... مدنی تدوین و به چاپ رسیده، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولان ارشد همدان رو‌نمایی شد.براساس همین گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حاشیه آیین بزرگداشت شهید محراب آیت‌ا... مدنی در جمع خبرنگاران همدان گفت: تحقق حماسه اقتصادی که مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسئولان نظام بوده، نیازمند همکاری همه دست‌اندرکاران دولتی و حکومتی در تمامی لایه‌های مدیریتی کشور است.
وی ادامه داد: باید مهمترین و جامع‌ترین منشور حماسه اقتصادی یعنی فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب را که به سه قوه ابلاغ شده است، دنبال کنیم.
معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: در این راه دولت با از بین بردن بسترهای فساد، مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین لازم و قوه قضائیه نیز با برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و اجتماعی، می‌توانند نقش موثری در تحقق حماسه اقتصادی ایفا کنند.رئیسی اظهار کرد: امروز قوه قضائیه با جدیت با فساد اقتصادی، اجتماعی و آنچه مضر حال جامعه است برخورد می‌کند.وی گفت: پرونده‌های فساد اقتصادی خرد و کلان از جمله قاچاق کالا که به تولید ملی کشور آسیب فراوان می‌رساند، در تمامی استان‌ها وجود دارد و قوه قضائیه برای رسیدگی به این مفاسد اقتصادی عزم خود را جزم کرده است.معاون اول قوه قضائیه افزود پیش از برخورد با مفسدان باید بسترهایی که باعث ایجاد فساد می‌شوند، اصلاح شوند و دولت می‌تواند با تدابیر لازم صرفه اقتصادی قاچاق کالا را در جامعه از بین ببرد.

 


بادرود- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم قرچک و ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: سوریه جزو کشورهای محور مقاومت اسلامی است که با دسیسه استکبار جهانی درگیر جنگ داخلی شده است.
سیدحسین نقوی الحسینی در مراسم بزرگداشت شیخ زین‌العابدین انصاری از عالمان شهر نطنز تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی بارها گفته‌اند که امنیت اسرائیل، امنیت آمریکاست و به این بهانه، هر روز آتش جنگ داخلی و درگیری در سوریه را شعله‌ور کرده‌اند تا به اصطلاح خود، محور مقاومت را در هم بشکنند.وی خاطرنشان کرد: با حمایت همه‌جانبه ملت‌های مسلمان جهان به خصوص دولت و ملت ایران، از مردم و کشور سوریه، اوباما از اهداف حنگ‌طلبانه خود عقب‌نشینی کرد.نقوی الحسینی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا زمانی که خطر بیداری اسلامی و صدور انقلاب به دیگر کشورها را احساس کردند، با توطئه کوشیدند موج بیداری اسلامی را یکی پس از دیگری در کشورها خنثی کنند که نمونه آن را در مصر شاهدیم.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و همپیمانانش توانستند دیکتاتور مصر حسنی مبارک را حفظ و اوضاع را به نفع خود متشنج کنند به‌‌گونه‌ای که رئیس‌جمهوری قانونی مردم محمد مرسی را از سمت خود برکنار و بیداری اسلامی را در این کشور خنثی کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: ملت بزرگ ایران با از خودگذشتگی و تقدیم شهدایی مانند شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله مدرس و دیگر شهدا توانست به این درجه از رشد و پیشرفت و قدرت برسد.
وی با گرامیداشت یاد شیخ زین‌العابدین انصاری از عالمان شهرستان نطنز گفت: 56 سال قبل نطنز با همکاری و کمک این عالم بزرگوار از شهرستان کاشان جدا و به فرمانداری مستقل تبدیل شد.

 


شرق گلستان-خبرنگار کیهان:
اعضای تیم کتاب‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله رتبه اول جشنواره سراسری کتاب‌سازی رضوی در زاهدان را کسب کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله، گفت: طاها ارجونی، علی عباس‌زاده، محمدصادق پورپنجه‌که و نیما جوان‌مهر، چهار نوجوان اعضای این کانون با نوشتن و تصویرسازی کتاب (همیشه فاصله‌ای است) از بین یکهزار و 865 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان نخست سومین جشنواره کتاب‌سازی رضوی در سیستان و بلوچستان را کسب کردند.
زینب سنچولی افزود: علاوه بر این، در جشنواره بین‌المللی پویانمایی رضوی که به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد، یک اثر انیمیشن به نام پرسش تشنگی اثر مشترک علی عباس‌زاده، الیاس ارجونی و عبدالمتین امری، اعضای کانون کلاله تقدیر ویژه شده، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را نیز از آن خود کردند.

 


معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی 4 برنامه مهم وزارت جهاد کشاورزی را برای عملی کردن الگوی کشت تشریح کرد.
ناصر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه وزارت جهاد کشاورزی چه برنامه‌ای برای اجرای الگوی کشت دارد، گفت: اجرای الگوی کشت در کشور نیازمند تمهیدات ویژه‌ای است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه استفاده از ابزار زور و تهدید برای اجرای الگوی کشت در بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست، چند پیشنهاد در این باره مطرح کرد.
توکلی گفت: باید اعتبار ویژه‌ای در این بخش دیده شود و برای اجرا کنندگان الگوی کشت، یارانه‌ای از سوی دولت پرداخت شود.وی افزود: همچنین مشوق‌های ویژه برای کشاورزانی که برنامه‌های خود را با سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ می‌کنند، داده شود که پرداخت تسهیلات و نهاده‌ها از آن جمله است.
توکلی همچنین تأکید کرد: نرخ خرید قیمت‌های تضمینی هم باید به نحوی مدیریت شود، تا کشاورزان برنامه‌های خود را در مسیر خواسته‌ها و سیاست‌های دولت پیش برند.وی ادامه داد: اگر خواسته دولت به اولویت دادن تولید محصولات استراتژیک به ویژه گندم است، باید نرخ خرید تضمینی این گونه محصولات را طوری تعیین کند، تا کشاورز را به کشت آنها ترغیب کند.
توکلی همچنین در ادامه، اجرای قانون انتزاع را در اجرای الگوی کشت بسیار ضروری دانست و گفت: از آنجا که این قانون، وظایف بخش‌های تولید و بازار را در یک وزارتخانه تجمیع کرده هماهنگی مدیریت این دو بخش می‌تواند به اجرای الگوی کشت کمک کند.وی گفت: طی سالهای گذشته ناهمسو بودن برنامه‌های توزیع و بازار با تولید همواره برنامه‌های وزارتخانه متولی تولید را تحت‌الشعاع قرار داده است.وی ادامه داد: به عنوان مثال سال گذشته 5 میلیون و 100 هزار تن سیب‌زمینی در کشور تولید شد که 700 هزار تن صادر شد، اما امسال با تولید 4 میلیون و 600 هزار تن سیب‌زمینی به وزارت صنعت اعلام کردیم، ‌تنها ظرفیت صادرات 100 هزار تن است، اما به دلیل صادرات بیش از اندازه باعث گرانی این محصول در بازار شد.

 


مدیرعامل بنیاد بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: 340 هزار و 925 اثر فرهنگی و هنری دستاورد یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است.
سیدجواد جعفری افزود: یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 16 شهریور ماه امسال با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم آغاز به کار کرد.
وی اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف در 31 استان کشور با الهام از آموزه‌های رضوی برگزار شد که فضای دلنشینی به وجود آورد و دل‌های عاشق را راهی مشهد مقدس کرد.
وی افزود: تاکنون 80 درصد از استانها برنامه‌های مرتبط با یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) را به اتمام رسانده و 20 درصد دیگر در حال اجرا است که تا 24 شهریور ماه ادامه دارد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: 12 هزار نفر در داخل و خارج از کشور برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره را برعهده داشته‌اند.
وی گفت: این جشنواره بر دو بال علم و هنر استوار است که تکیه‌گاه بال علم حوزه‌‌های علمیه، دانشگاه‌ها، محققان، مولفان و پژوهشگران و تکیه‌گاه بال هنر آن نیز هنرمندان، اصحاب فرهنگ و ادب، اربابان قلم و جامعه فرهنگی هنری کشور است.
جعفری با اشاره به دستاوردهای علمی یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) افزود: اتمام نگارش جلد نخست دانشنامه امام رضا(ع) با برخورداری از 500 هزار واژه، چاپ و انتشار چهار کتاب ترجمه از صحیفه رضویه به زبانهای روسی، ترکی، مالایی و اردو و ترجمه جلد 22 و 23 کتاب عوالم العلوم از تولیدات علمی این جشنواره است.
وی اظهار داشت: در جشنواره‌های خوشنویسی رضوی، هنرهای نمایشی رضوی، تجلی فرهنگ رضوی در هنرهای سنتی و هنرهای تجسمی رضوی در مجموع 114 هزار و 837 اثر تولید شده است.
او بیان کرد: دیگر فعالیت‌های هنری یازدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) با موضوع فرهنگ رضوی توسط کودکان و نوجوانان با 41 هزار و 226 اثر انجام شده است.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
بیش از 153 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که از این رقم تاکنون بیش از یکصد هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه‌های راه‌های روستایی استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: در یک برنامه 100 روزه، هزار کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی در سطح کشور تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. حسین میرشفیع گفت: برای افتتاح 4 هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.وی پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران در حوزه راه روستایی و اختصاص اعتبارات جدید این حوزه را از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.میرشفیع اظهار داشت: استان مرکزی از لحاظ احداث راه‌های روستایی وضعیت مطلوبی دارد و هم‌اکنون در مقایسه با سایر استان‌ها در جایگاه سوم قرار دارد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
به منظور پاکسازی و ایمن کردن آبراه‌های کارون و اروند، ‌هفتمین مغروقه به‌جامانده از جنگ تحمیلی در بندر خرمشهر شناورسازی شد.
معاون دریایی- بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این مغروقه از نوع یدک‌کش است که از جنگ تحمیلی در رودخانه کارون به‌جامانده و به دست متخصصان داخلی و با همکاری بخش خصوصی شناورسازی شد.
ابوطالب گرایلو افزود: با راه‌اندازی دستگاه سایداسکن سونار کنترل و نظارت بر پروژه‌های شناورسازی مغروقه‌های بجا مانده از جنگ با دقت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 


سرویس شهرستانها -
همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت امام‌رضا(ع) چندین همایش علمی، فرهنگی و هنری رضوی در کشور برگزار شد.
بر همین اساس چهارمین جشنواره نشریه نگاری رضوی با معرفی برترینها در بخشهای نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی در تبریز به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در آیین پایانی این جشنواره گفت: بیش از پنج هزار کودک و نوجوان کانون‌های کشور با یاد امام‌رضا(ع) تحقیق کرده و یکهزار و 538 نشریه را برای بررسی و ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین الیاس ابراهیمی ادامه داد: ارتقاء کمی و کیفی آثار ارسال شده موجب ارتقاء جایگاه جشنواره و گسترش زمینه‌های تاثیرگذاری آن در قشر کودک و نوجوان شده است.
همچنین هشتمین همایش علمی پژوهشی جاده ولایت با حضور اساتید دانشگاه و حوزه و فرهیختگان در مشهد برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این همایش گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی از جمله راهکارهای توسعه گردشگری زیارت و گردشگری مذهبی در کلانشهر مذهبی مشهد است.
فریدون فعالی گفت: هجرت تاریخی امام‌رضا(ع) از مدینه به مرو نقطه عطفی محسوب می‌شود و این مسیر دارای ارزش فراوانی برای مسلمانان بخصوص شیعیان است.دبیر علمی هشتمین همایش علمی پژوهشی جاده ولایت نیز در این همایش گفت:‌ از مجموع 52 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، پنج مقاله بعنوان مقالات برتر انتخاب شد.
امیر اکبری افزود: ارسال مقالات در این همایش با سه موضوع محوری تاریخ و تمدن، میراث فرهنگی و گردشگری و جغرافیا و مسیر جاده ولایت صورت گرفت.
نخستین همایش ملی علمی و پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام‌رضا(ع) در بجنورد برگزار شد.
به گزارش فارس رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مراسم اختتامیه این همایش با تاکید بر این که یکی از مهم‌ترین آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) این بوده که همواره عزت اسلامی خود را حفظ کنیم، گفت: این عامل باعث ایجاد وحدت هر چه بیشتر در مقابل دشمنان نظام اسلامی می‌شود.
قاسم جعفری همچنین به تدبیر و علم امام هشتم شیعیان جهان اشاره کرد و گفت: باید در تمامی عرصه‌ها از جمله سیاست علم و عمل ائمه را به کار بست تا آینده خوبی برایمان رقم بخورد.
به گزارش ایرنا هفتمین همایش ملی فضایل رضوی در تالار امام‌رضا سیستان و بلوچستان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این همایش گفت:‌ با نظر داوران نفرات برگزیده هفتمین همایش ملی فضایل رضوی انتخاب شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس دانشی افزود: محققان و پژوهشگران سراسر کشور 130 اثر علمی و پژوهشی با محوریت فضایل رضوی به دبیرخانه این همایش در زاهدان ارسال کردند.
دانشی اظهار داشت: این آثار در موضوعات نقش امام‌رضا(ع) در گسترش اسلام و شکوفایی فرهنگ اسلامی، حفظ وحدت جامعه اسلامی در سیره امام‌رضا(ع)،‌ حکمت عملی در سیره امام‌رضا(ع)، مکتب رضوی و راهبردهای مقابله با جنگ نرم، روایات منقول از امام‌رضا(ع) در کتب روائی اهل‌سنت و جایگاه و منزلت امام‌رضا(ع) نزد عالمان و عارفان اسلامی تهیه شده است.

 


گالیکش- خبرنگار کیهان:
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: کار برداشت خوشه‌های شالی در این شهرستان آغاز شد.
صمد خسروی با اعلام این خبر افزود: در سال جاری 2500 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت شالی رفته است، که نسبت به سال گذشته 50 در صد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 11500 تن شالی برداشت شود.وی دلیل این افزایش تولید را بارش خوب باران و قیمت مناسب شالی در سال جاری اعلام کرد و افزود: در این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت متعلق به شالی برنج دم سیاه است که به صورت سنتی کشت می‌شود و برداشت این محصول نیز به صورت سنتی انجام می‌شود.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
20 هکتار از زمین‌های ملی شهرستان طالقان که توسط افراد سودجو تصرف شده بود آزاد شد.
سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان طالقان با بیان این خبر به خبرنگار کیهان گفت:‌این زمین‌ها با احکام لازم از مراجع قضایی استان البرز و با هماهنگی نیروی انتظامی آزاد و به دولت اعاده شد.
مسعود مرتضوی اظهار داشت: با توجه به خوش آب و هوا بودن شهرستان طالقان و نیز وجود زمین‌های بکر برای کشاورزی و باغداری، تصرف زمین‌های ملی توسط افراد سودجو در این شهرستان زیاد است.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ساخت‌وسازها و تصرف زمین‌های ملی در حریم راه، گشت‌های ویژه بازرسی این اداره به صورت شبانه‌روزی دایر است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10