(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 شهریور 1392 - شماره 20593

حوادث کوتاه از کشور
یکطرفه شدن خیابان امام‌خمینی(ره) حد فاصل قصرالدشت تا خوش
مسجد جامعی: رای‌گیری در شورای شهر الکترونیکی می‌شود
کلاهبرداری اینترنتی به بهانه استخدام در شرکت نفت
 از سوی پلیس راهور
محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی تابستان اعلام شد
اسب ، سرنشینان پراید را روانه بیمارستان کرد
تجهیز کتابخانه مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران به هزار کتاب جدید
3 کشته در تصادف خونین هیرمند
مهلت 20 روزه برای تخلیه اسباب و اثاثیه خانم مدیر از کاخ
دستگیری قاتل فراری پس از 21 سال
جوان پارس‌آبادی پس از نجات 3 نفر در آب غرق شد
دستگیری قاچاقچیان ارز و دارو در مرز پیرانشهر
یک زن مشاور گردشگری شد
در محور اراک - بروجرد
واژگونی اتوبوس حامل زائران عراقی16 کشته برجای گذاشت
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید انجام می‌شود: اهدای مخازن زباله و کارتن پلاست به مدارس شرق تهران
اکثر مبتلایان به وبا اتباع غیرمجاز افغانی هستند
دستگیری 2خانواده قاچاقچی در لرستان
کشف 100 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های هرمز
زنگ خطر اعتیاد در روسیه
فوران آتشفشان اندونزی
حکم قاضی انگلیسی در مورد برقع یک زن مسلمان
طوفان و سیل در مکزیک
   


دستگیری زوج کیف‌قاپ
تبریز- خبرنگار کیهان: یک زوج موتورسوار که کیف‌قاپی می‌کردند دستگیر شدند. این زوج از سال گذشته موارد متعددی کیف‌قاپی داشته‌اند و در پی شکایات متعدد به دام پلیس افتادند و به 13 مورد کیف‌قاپی، سرقت از منزل، موتورسیکلت و خودرو اعتراف کردند و پس از تحقیقات پلیس 23 فقره سرقت که توسط این زوج انجام شده بود اثبات و پرونده جهت رسیدگی به مقامات قضایی تحویل شد.
مرگ در اثر خواب‌آلودگی
اراک- خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در جاده اراک- قم یک نفر کشته و 5 تن دیگر مصدوم شدند. پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه راننده به جلو به خاطر خواب‌آلودگی و نیز عدم نصب علائم ایمنی و گاردریل در جاده عنوان کرد.
هکر در دام پلیس
یزد- خبرنگار کیهان: با تلاش کارآگاهان پلیس فتا یزد یک هکر اینترنتی که با نفوذ در سایت یک بنگاه اقتصادی اقدام به از بین بردن اطلاعات اقتصادی و اختلال در صادرات و فعالیت‌های بازاریابی این بنگاه کرده بود، دستگیر شد.
در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با نفوذ در سایت بنگاه اقتصادی وی اقدام به از بین بردن اطلاعات و اختلال در صادرات و فعالیت‌های بازاریابی وی شده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.
تحقیقات نشان داد که یک هکر حرفه‌ای اینترنتی با استفاده از دانش و تخصص خود به سایت این بنگاه نفوذ و برخی از اطلاعات مهم را پاک کرده و هیچ رد پایی از خود بر جای نگذاشته است.
به گفته وی: سرانجام متهم با مهندسی اجتماعی و با استفاده از روش‌های علمی در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری سارقان باطری خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان یزد، صبح دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار این پایگاه از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای باطری و لوازم داخل خودرو توسط ماموران کلانتری 14 ابوذر خبر داد.
سرهنگ یوسف سپهوند گفت: این سارقان در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح شهر یزد و با کار اطلاعاتی ماموران کلانتری 14 دستگیر شدند، که در تحقیقات به عمل آمده به 10 فقره سرقت باطری خودرو در محلات مختلف شهر یزد اعتراف کردند.

 


به منظور اجرای فاز نهایی طرح تعریض خیابان امام‌خمینی(ره) از 30 شهریورماه خیابان‌ امام‌خمینی(ره) حدفاصل قصرالدشت تا خوش یکطرفه خواهد شد.
به گزارش روابط‌ عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با توجه به تاثیر اجرای طرح تعریض خیابان امام‌خمینی(ره) بر روان شدن ترافیک محورهای منتهی به این معبر و کاهش ترافیک خیابان‌های همجوار و همچنین تسریع در ادامه روند اجرای این عملیات، در فاز نهایی مسیر غرب به شرق این معبر حد فاصل خیابان قصرالدشت تا خیابان خوش مسدود شده و تردد در این محدوده از شرق به غرب خواهد بود.
وی با بیان این که زمان‌بندی اجرای عملیات ضلع شمالی این معبر حد فاصل خیابان قصرالدشت تا خیابان خوش دو ماه به طول خواهد انجامید، افزود: طی این مدت مسیر جایگزین برای تردد به سمت شرق از طریق خیابان قصرالدشت، خیابان هاشمی و قصرالدشت، مالک‌اشتر به سمت شرق است.
به گفته شهردار منطقه 10، با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های انجام شده با پلیس راهور برای استقرار نیروهای اجرایی و تعویض المان‌ها و تابلوهای ترافیکی و انتظامی به زودی این معبر به طور موقت یکطرفه خواهد شد.

 


رئیس شورای شهر تهران از الکترونیکی شدن رای‌گیری در جلسات شورا تا 6 ماه آینده خبر داد.
احمد مسجدجامعی دیروز در حاشیه جلسه علنی این شورا به خبرنگاران گفت: به دلیل اختلافات اعضای شورا در هنگام رای دادن، تا شش ماه آینده رای‌گیری در شورا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی افزود: در جلسه امروز(دیروز) بررسی کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت که از 6 کمیسیون پیشنهاد شده 3 کمیسیون به تصویب اعضا رسید.
مسجدجامعی تصریح کرد: در جلسه بعدی شورای شهر کمیسیون‌های باقیمانده در دستور کار اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت که امیدواریم کمیسیون‌های مورد نظر به تصویب برسد و با تعیین رئيس و اعضای کمیسیون، فعالیت آنها رسماً آغاز شود.
وی گفت: موضوع دیگری که در دستور کار اعضای شورای شهر قرار دارد، بحث رای‌گیری الکترونیک است.
رئيس شورای شهر تهران تصریح کرد: تا شش ماه آینده رای‌گیری در شورای شهر به صورت الکترونیکی خواهد بود و این موضوع به دلیل اختلاف نظر اعضای شورای شهر در هنگام رای‌گیری است که با این کار مشکلات اینگونه نیز برطرف می‌شود.
چمران: راستگو
همچنان عضو شورای شهر
باقی می‌ماند
مهندس مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه دیروز این شورا در گفت‌وگو با مهر با تکذیب درخواست اخراج خانم راستگو از شورای شهر گفت:‌ تمامی اعضای شورا دارای حق و حقوقی مساوی هستند و این موضوع در صلاحیت شورای شهر نیست.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
فردی که با راه‌اندازی وب‌سایتی جعلی تحت عنوان استخدام در شرکت نفت و پتروشیمی از 90 جوان جویای کار کلاهبرداری میلیونی کرده بود توسط پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری این پلیس وب‌سایتی تحت عنوان استخدام در شرکت نفت و پتروشیمی که در آن شماره حسابی نیز جهت هزینه ثبت‌نام در آن قرار داده شده بود، شناسایی شد.
«سرهنگ ستار خسروی» افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این سایت جعلی بوده و هیچ‌گونه آگهی استخدامی از طرف شرکت نفت منتشر نشده است که موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس، گرداننده این سایت که جوان 24 ساله ساکن یکی از روستاهای کشور بود دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به استان اصفهان منتقل شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این وب‌سایت حدود 90 نفر جوان جویای کار ثبت‌نام و با پرداخت وجوه نقد فریب اقدام مجرمانه متهم را خورده بودند، که با اقدام سریع پلیس وب‌سایت مذکور مسدود و از فعالیت‌های مجرمانه بیشتر متهم جلوگیری شد.
وی به شهروندان توصیه کرد: قبل از ثبت‌نام در آزمون‌های استخدامی در وب‌سایت‌ها با شرکت مورد نظر تماس گرفته و از صحت آن اطمینان حاصل نمایند و به شماره‌حساب‌هایی که در سایت قرار می‌دهند و به نام شخص می‌باشد مشکوک شده و حتما بررسی کنید همچنین کاربران اینترنت نیز در صورت مشاهده مورد مشکوک موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

 


رئيس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها در روزهای پایانی شهریور ماه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در جاده‌های کشور را اعلام کرد.
سرهنگ رضا سلبی، رئيس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با فارس گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12 چهارشنبه 27 شهریور تا ساعت 24 یکشنبه 31 شهریور از محورهای تهران- سمنان- مشهد، چالوس، هراز و فیروزکوه در هر دو سمت ممنوع است.
وی افزود: تردد انواع تریلر و کامیون از محورهای هراز و چالوس کماکان ممنوع است.
سلبی تاکید کرد: تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 13 روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه 31 شهریور تا ساعت 3 بامداد روز بعد از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت 17:30 این سه روز تا ساعت 3 بامداد روز بعد از مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.
وی افزود: تردد کلیه وسائل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روزهای جمعه و یکشنبه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و تردد انواع وسیله نقلیه در این روزها از ساعت 15 تا 24 از آب‌اسک تا رودهن یک طرفه خواهد بود.
رئيس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: تردد تمام کامیون‌ها و تریلرها از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه در محورهای هراز، فاروج به شیروان، بجنورد، چمن بید، جنگل گلستان، گلوگاه، گرگان، چمن بید- جنگل گلستان، زرین‌دشت، سفیددشت، بروجن، لردگان- ایزه، رامهرمز- بهبهان- گچساران، ده‌دز- شهرکرد، دزفول- شوشتر- اهواز، اردبیل به سرچم، قوچان به مشهد، سبزوار به مشهد، تربت حیدریه به مشهد، جزیره اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی ممنوع می‌باشد.
وی گفت: تردد همه تریلرها به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی نیز از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه از تهران به طرف قائمشهر و بالعکس ممنوع است.
سلبی ادامه داد: تردد انواع کامیون و تریلر از ساعت 14 تا 24 روزهای پنجشنبه و شنبه و همچنین از ساعت 8 تا 24 روزهای جمعه و یکشنبه از محورهای آستارا- اردبیل، جاده قدیم رشت- قزوین ممنوع است.بنا بر این گزارش، تردد همه کامیون‌ها تریلرها و اتوبوس‌ها به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز پنجشنبه تا ساعت 7 صبح شنبه از محور قدیم ساوه- همدان ممنوع است.
تردد انواع وسیله باربری، کامیون، کامیونت، تریلر به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 15 تا 24 روزهای جمعه و یکشنبه از محورهای قدیم قم- تهران، سلفچگان، کاشان- قم و بالعکس ممنوع است.
به گفته سلبی تردد انواع وسیله باربری، کامیون، کامیونت، تریلر به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 15 تا 24 روزهای جمعه و یکشنبه از استان‌های مرکزی و اصفهان که به سمت تهران در حرکت هستند از محور سلفچگان- ساوه- تهران و بالعکس صورت می‌گیرد.
رئيس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در پایان تاکید کرد: تردد انواع وسیله باربری، کامیون، کامیونت، تریلر، به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 15 روزهای جمعه و یکشنبه که از استان‌های جنوبی کشور هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به طرف قم درحرکت هستند، باید از مسیر سه راهی نطنز- مورچه‌خور- دلیجان- سلفچگان- ساوه تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

 


مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرندیه گفت: ورود اسب به آزاد راه ساوه- تهران و برخورد آن با یک دستگاه سواری پراید سبب مجروح شدن 5 نفر و مرگ یک کودک سه ساله شد.
به گزارش ایرنا از ساوه، عباس میرهاشمی افزود: خودروی پراید از سمت تهران در آزاد راه تهران- ساوه در حال حرکت بود که با ورود یک رأس اسب به این آزاد راه راننده غافلگیر شد و با حیوان برخورد کرد. وی با بیان اینکه تصادف مزبور ساعت 41/19 دقیقه اتفاق افتاد، گفت: در اثر این سانحه 5 سرنشین خودروی پراید مصدوم شدند و یک کودک سه ساله جان خود را از دست داد. بر اساس این گزارش، مصدومان این حادثه توسط مأموران امداد و نجات به مراکز درمانی استانی زنجان انتقال یافتند.

 


کتابخانه مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران با بیش از یک هزار عنوان نسخه از کتاب‌های برجسته علوم پایه و نجوم برای استفاده علاقه‌مندان تجهیز شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، «جواد ارجمندفر» مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران با اعلام خبر فوق گفت: کتابخانه مرکز علوم یکی از گنجینه‌های مهم علمی کشور است که در آن کتاب‌هایی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در زمینه کیهان‌شناسی، نجوم، فیزیک و دیگر علوم پایه همچون ریاضی، شیمی و زیست‌شناسی گردآوری شده است.
ارجمندفر تصریح کرد: جستجوی کتاب‌ها از طریق اینترنت از جمله امکاناتی است که این کتابخانه برای عموم شهروندان درنظر گرفته است.
مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران گفت: شرایط عضویت در کتابخانه ارائه کپی‌های کارت ملی و شناسنامه، یک قطعه عکس و قبض پرداخت حق عضویت است و اعضا می‌توانند دو کتاب به جز کتاب‌های انگلیسی و مرجع را با ارائه اصل کارت ملی به مدت یک هفته به امانت ببرند.
ارجمندفر تصریح کرد: این کتابخانه از اول شهریورماه سال جاری قابل بهره‌برداری بوده و ساعت کار آن روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 16 است.
گفتنی است شهروندان برای عضویت در این کتابخانه می‌توانند به نشانی میدان قدس، خیابان شهید کبیری، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، شماره 22، کتابخانه مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران یا به سایت مرکز به این نشانی مراجعه کنند.http://sactehran.ir

 


سرویس شهرستانها-:
برخورد یک دستگاه خاور با یک دستگاه سواری پراید در شهرستان هیرمند سیستان‌وبلوچستان 5 کشته و زخمی برجای گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، بر اثر برخورد یک دستگاه خاور با یک دستگاه پراید که از هیرمند به شهرستان زابل در حرکت بود، خودرو پراید از جاده منحرف شده و به 5 نفر از عابران پیاده که روی پل نشسته بودند برخورد کرد.بر اثر این برخورد، سه عابر پیاده در اثر جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان جان باختند و حال دو تن دیگر از آنان نیز وخیم اعلام شده است.راننده خودروی پراید و خاور نیز دچار جراحات شدند که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

 


مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای تخلیه اسباب و اثاثیه شخصی خانم مدیر از یکی از خانه‌های کاخ سعدآباد مهلت 20 روزه تعیین کردند.
در پی انتشار خبر «اسباب‌کشی خانم مدیر برای زندگی در کاخ!» یکی از مسئولان فعلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به فارس گفت: این موضوع مربوط به معاون سابق سازمان میراث فرهنگی است که با موافقت رئیس وقت این سازمان، به خانه‌ای در سعدآباد نقل مکان کرده است اما بعد از تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، این موضوع، مورد پیگیری قرار گرفت و به این خانم اعلام شده است که باید این خانه را تخلیه کند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 20 روزی به وی زمان داده‌ایم تا اسباب و اثاثیه خود را از این خانه ببرد.برخی منابع دیگر نیز می‌گویند برای اینکه این خانه در کاخ سعدآباد تهران، برای زندگی آماده شود رقمی حدود 200 میلیون تومان، هزینه شده و امکانات داخلی این خانه کاملا به روز، تجهیز شده است.آتوسا مومنی، معاون سابق میراث فرهنگی کشور درباره اقامت خود در خانه سعدآباد گفته است: این مکان یکی از خانه‌های سازمانی متعلق به نگهبانان بوده و با توجه به اینکه من از استان قزوین به سازمان میراث فرهنگی آمده‌ام شرط داشتن مسکن گذاشتم و مسئولان وقت نیز تعهدشان را هنگام انتقال معاونت فرهنگی به شیراز اجرا کردند اما زمانی‌که این خانه‌ها تخلیه نشد و به تهران برگشتیم گفتم شما قبول کرده بودید که خانه‌ای به من بدهید اما این کار انجام شد در این میان از آقای ملک‌زاده خواستم ساختمانی را به من بدهد که از آن به عنوان انبار وسایل استفاده کنم.وی گفته است، این خیلی زیاد است که یک کارمند میراث فرهنگی بخواهد برای مدتی اسباب خود را در خانه‌ای که قابل سکونت نیست بگذارد؟ از زمانی که حکم معاونت میراث فرهنگی را تحویل داده‌ام به شهرستان رفتم و یکی دو بار به این خانه سر زدم که ببینم اسبابم سر جایش هست یا نه.این معاون سابق سازمان میراث فرهنگی در دوران ریاست محمد شریف ملک‌زاده افزود: آقای نجفی وقتی از موضوع مطلع شد گفت بهتر است خانه را تخلیه کنم من هم گفتم چشم، یک زمانی به دستور رئیس میراث فرهنگی وسایلم را در این خانه گذاشتم و بار دیگر به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی این وسایل را برمی‌دارم این در حالی بود که به عنوان معاون میراث فرهنگی می‌توانستم ودیعه مسکن بگیرم اما این کار را نکردم و گفتم این ودیعه را صرف مرمت‌خانه‌های تاریخی کنند.

 


رئيس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری متهمی که 21 سال پیش با سلاح گرم فردی را به قتل رسانده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا مرزبانی در این باره گفت: کارکنان پلیس آگاهی کرمانشاه در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی قاتل فراری را در یکی از روستاهای شهرستان صحنه دستگیر و برای اجرای عدالت تحویل دستگاه قضایی کردند.وی افزود: این متهم 57 ساله در سال 1371 با سلاح گرم به سوی یکی از ساکنان روستایی در بخش دینور شلیک و وی را به قتل رسانده بود.
مرزبانی با اشاره به عملیات موفقیت آمیز پلیس آگاهی کرمانشاه که منجر به دستگیری متهم شد، عنوان کرد: این متهم مدت 21 سال تحت تعقیب پلیس قرار داشت که در نهایت توسط تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت: این متهم که در دادگاه به طور غیابی محاکمه و به قصاص نفس محکوم شده است، برای اجرای عدالت تحویل دستگاه قضایی شد.

 


پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان:
جوان پارس‌آبادی بعد از نجات 3 نفر از مرگ، بر اثر غرق شدن جانش را از دست داد.
سعید خان‌محمدی جوان 19 ساله پارس‌آبادی با مشاهده 3 نفر از بستگان خود که در حال غرق شدن در کانال آب در نزدیکی روستای امیرخانلو بودند به یاری آنها شتافت و با تلاش زیاد آنها را از مرگ نجات داد.
این جوان به دلیل صرف انرژی بیش از حد، خستگی و فشار آب کانال تعادل خود را از دست داد و در آب غرق شد.

 


فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر از دستگیری قاچاقچیان ارز و دارو حین خروج از مرز پیرانشهر خبر داد.
محمد علیپور دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با اعلام خبر مبنی بر ورود اتوبوس حامل قاچاق و به دنبال آن انجام یکسری کار اطلاعاتی، اتوبوس مورد نظر شناسایی و قبل از خروج از کشور مورد بازرسی قرار گرفت.
وی افزود، چهار تن از مالکین و رانندگان اتوبوس با جوسازی قصد فرار از مهلکه را داشتند، که با هوشیاری ماموران مرزی، یک جعبه‌ جاساز از گیربوکس و جلوی موتور کشف کرده که در نتیجه متهمان را دستگیر و همگی برای بازجویی به یگان انتقال یافتند.
در بازرسی از اتوبوس 700 هزار دلار آمریکا و 95 بطری داروهای غیرمجاز بدن‌سازی کشف و ضبط شد.

 


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یک زن را به عنوان مشاور گردشگری خود منصوب کرد.
به گزارش فارس، محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری «حمیرا زمانی فراهانی» را به عنوان مشاور خود در امور گردشگری منصوب کرد.وی مولف و پژوهشگر صنعت جهانگردی است و دکترای مدیریت جهانگردی دارد.

 


خرم‌آباد و بروجرد- خبرنگاران کیهان:
واژگونی اتوبوس ولوو حامل زائران عراقی که از زیارت امام رضا(ع) بازمی‌گشتند، جان 16 تن را گرفت و 20 نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد.
فرمانده انتظامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان در خرم‌آباد گفت: اتوبوس ولوو شماره انتظامی 771ع35 ایران 16 حامل زائران عراقی با 36 سرنشین هنگام بازگشت از مشهد مقدس در 6 کیلومتری محور بروجرد به اراک حدود ساعت 2 و 40 دقیقه بامداد سه‌شنبه وازگون شد که بر اثر این حادثه 15 مسافر از جمله راننده اتوبوس در دم جان سپردند و از 20 مجروح منتقل شده به بیمارستان شهید چمران بروجرد یک تن نیز در بین راه فوت شد و چهار تن دیگر به علت شدت جراحات وارده در بخش ICU تحت درمان قرار گرفتند. اما حال سایر مجروحان رضایت‌بخش است.
سرهنگ محمد قنبری گفت: به محض وقوع حادثه نیروهای انتظامی و امدادی در محل حضور یافته و کار امداد و نجات حادثه‌دیدگان را آغاز کردند.
وی با بیان این مطلب که اتوبوس در مسیر جاده هموار و نزدیک پلیس راه دچار حادثه شد افزود: برای بررسی دقیق علت حادثه، کارشناس پلیس راه از تهران و نماینده شرکت ولوو به محل حادثه دعوت شدند تا به اتفاق تیم کارشناسی استان، علت حادثه را اعلام کنند.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: به منظور نیاز اعزام بیماران به خارج از استان، یک فروند بالگرد امدادی هلا‌ل‌احمر لرستان نیز در محل بیمارستان مستقر شده است.
به گزارش خبرنگار کیهان از بروجرد، 6 تن از مسافران مجروح این حادثه که حال آنها وخیم گزارش شده و در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان چمران بروجرد بستری بودند ظهر دیروز برای مداوا با یک فروند بالگرد به تهران اعزام شدند.
شورای تامین لرستان با تشکیل جلسه فوری درخصوص این سانحه اقدامات اجرایی را در این زمینه انجام دادند. اجساد کشته‌شدگان سانحه به سردخانه بروجرد منتقل شد.
به گزارش ایرنا، سجاد معین فارسانی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: از طریق وزارت امور خارجه و سفارت عراق در ایران هماهنگی لازم درباره نحوه انتقال اجساد به کشور عراق مراحل قانونی انجام شده است.
براساس این گزارش فرمانده انتظامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان صبح دیروز از مجروحان این حادثه در بیمارستان چمران بروجرد عیادت کردند و دستور لازم برای تسریع در رسیدگی به امور حادثه‌دیدگان را صادر کردند. این اتوبوس از مسیر قم به سمت آبادان و شلمچه در حال حرکت بود.
خواب‌آلودگی راننده
دلیل اصلی واژگونی اتوبوس زائران عراقی
رئيس پلیس راه کشور علت واژگونی اتوبوس زائران عراقی را در بررسی‌های اولیه خواب‌آلودگی راننده عنوان کرد.
سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با فارس در تشریح حادثه واژگونی اتوبوس زائران عراقی گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه، علت واژگونی اتوبوس در محور بروجرد و کشته شدن 16 تبعه عراقی،خستگی و خواب‌آلودگی راننده گزارش شده است.
وی افزود: این اتوبوس متعلق به شرکت «جهان مهر گلستان» اسلامشهر است.
رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد: هیئت کارشناسی به سرپرستی جانشین پلیس راه برای بررسی علت حادثه به محل اعزام شده است.
وی ادامه داد: این اتوبوس از قم به سمت خوزستان در حرکت بوده که در محور اراک- بروجرد دچار واژگونی شده است.
مهماندار تاکید کرد: زائران عراقی خود این اتوبوس را به صورت دربستی کرایه کرده‌اند.

 


معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 از اهدای مخازن60 ، 120 و 240 لیتری و کارتن‌پلاست به مدارس شرق تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 8 «حمیدرضا فرخی» گفت: توزیع کیسه‌های آبی و بروشورهای اطلاع‌رسانی بازیافت در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نیز در جهت اجرای طرح استقبال از مهر از دیگر برنامه‌های اجرایی این معاونت است.وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در توسعه و ترویج فرهنگ بازیافت افزود: آموزشگران بازیافت همزمان با اجرای برنامه مدون آموزشی بازیافت در سطح مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها کیسه‌های آبی رنگ مخصوص پسماندهای خشک و بروشورهای اطلاع‌رسانی بازیافت را توزیع می‌کنند.

 


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای 150 نفر به بیماری واگیر وبا در کشور خبر داد و گفت: اغلب مبتلایان از اتباع غیرمجاز افغانی هستند.
دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 16 نفر از این مبتلایان از هموطنانمان بوده‌اند که البته در تماس با بیماران همسایگان شرقی کشور بوده‌اند. تمام موارد ابتلا به این بیماری در کشور به موقع تشخیص داده شده و درمان شده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، همچنین گفت: سه نفر نیز تاکنون به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند که هر سه این موارد را مهاجرین افغان تشکیل می‌دهند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
دو خانواده قاچاقچی که تحت عنوان مسافرت تابستانی، مواد مخدر حمل می‌کردند دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی لرستان افزود: در عملیات تعقیب و گریز مأموران، تعداد 6 نفر اعضای این دو خانواده دستگیر و از آنها مقدار 79 کیلو و 700 گرم تریاک که ماهرانه در داخل خودرو جاسازی کرده بودند کشف شد.
سرهنگ محمد قنبری با عنوان این مطلب که این دو خانواده در قالب دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر همکاری داشتند، گفت: مواد مکشوفه یاد شده برای مصرف در داخل استان ترانزیت شده بود.

 


فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان قشم اعلام کرد: مأموران این دریابانی 100 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل از یک فروند لنج در حوالی جزیره هرمز قشم کشف کردند.
سرهنگ دوم عبدالله لشکری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا در قشم گفت: این لنج بامداد دوشنبه هنگام حرکت به سمت آب‌های بین‌المللی در حوالی جزیره هرمز از توابع شهرستان قشم توقیف شد.
وی افزود: 9 نفر از سرنشینان این لنج به اتهام حمل این محموله قاچاق دستگیر شدند.به گفته فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان قشم مبدأ بارگیری این لنج محله سورو بندرعباس بوده است.

 


زنگ خطر بلای خانمانسوز اعتیاد در سرزمین اسلاوها هم نواخته شد و دولت روسیه در گزارشی اعلام کرد: حدود هشت میلیون و 500 هزار معتاد به مواد مخدر در این کشور وجود دارند.
به گزارش ایرنا، این گزارش رسمی روز سه‌شنبه در تارنمای ویژه دولت روسیه منتشر شد و در آن آمده است: شمار معتادان در روسیه حدود هشت میلیون و 500 هزار نفر ارزیابی می‌شود که 6 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.
در این گزارش، دستورالعمل حمایت‌های دولت روسیه از سازمان‌های غیردولتی فعال در امور اجتماعی تغییر یافته است.
مطابق دستورالعمل جدید، سازمان‌های اجتماعی فعال در بازپروری معتادان به مواد مخدر در ردیف سازمان‌های مشمول حمایت‌های دولت روسیه قرار گرفته‌اند.بخش اصلی مواد مخدر در روسیه از افغانستان قاچاق می‌شود و حدود 90 درصد معتادان به مواد مخدر در روسیه هرویین تولید شده در افغانستان را مصرف می‌کنند.

 


فعالیت آتشفشانی کوه «سینابونگ» در استان سوماترای اندونزی، حدود 6 هزار نفر از ساکنان منطقه کارو این کشور را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرد.
به گزارش شبکه خبر آسیا، فعالیت آتشفشانی کوه «سینابونگ» که از یکشنبه هفته جاری آغاز شده بود، با ادامه فعالیت خود تا اواخر روز گذشته مواد مذاب آتشفشانی را روانه روستاهای نزدیک کرد.
سخنگوی آژانس بلایای طبیعی اندونزی گفت: تاکنون 5 هزار و 956 نفر از ساکنان منطقه کارو به مدارس و مساجد نواحی امن‌تر پناه برده‌اند.
این کوه آتشفشانی که به مدت بیش از صد سال خاموش بود، در سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرد که در آن سال بیش از 12 هزار نفر از ساکنان نواحی نزدیک به محل وقوع آتشفشان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
یکی از قویترین فعالیت‌های آتشفشانی سال‌های اخیر اندونزی در سال 2010 و در کوه آتشفشانی «مراپی» واقع در جاوای مرکزی رخ داد که 350 نفر بر اثر این حادثه طبیعی جان خود را از دست دادند.
کوه آتشفشانی مراپی از هزار سال پیش تاکنون 80 بار فوران کرده از سال 1995 که فعالیت آن بسیار قوی‌تر شده، آتشفشان دهه نام گرفته است.در سال گذشته میلادی در مجموع 127 فعالیت آتشفشانی در اندونزی بوقوع پیوست که پنج میلیون نفر از ساکنان نواحی اطراف را تحت تاثیر قرار داد.
دهها آتشفشان خاموش در اندونزی قرار دارد که لرزش‌های ناشی از قرارگیری این کشور بر روی کمربندی زلزله، باعث فعال شدن آنها می‌شود.

 


یک قاضی انگلیسی طی حکمی در مورد پوشش برقع یک متهم مسلمان تاکید کرد که وی هنگام دفاع از خود در دادگاه باید برقع (روبنده) را از چهره‌اش بردارد.
به گزارش ایرنا، «پیتر مورفی» قاضی دادگاه «بلک فریرز» در لندن گفت: متهم می‌تواند در طول حضور خود در دادگاه برقع به چهره داشته باشد ولی هنگامی که شهادت می‌دهد و از خود دفاع می‌کند حتما باید چهره وی نمایان باشد.
این زن 22 ساله که به دلایل قانونی هویت وی فاش نشده قرار است به اتهاب ارعاب یک شاهد محاکمه شود.
وی اتهام وارده را رد و اظهار بی‌گناهی کرده است.
قاضی دادگاه «بلک فریرز» افزود: دادگاه می‌تواند امکاناتی را فراهم کند که هنگام دفاع متهم، نه تماشاگران و ناظران حاضر در دادگاه بلکه فقط قاضی، اعضای هیئت منصفه و وکلا چهره وی را ببینند.
وی گفت: دیدن چهره متهم هنگام دفاع برای قاضی و اعضای هیئت منصفه ضروری است و وی باید هنگام سخن گفتن برقع را از چهره‌اش بردارد.
بر اساس مقررات در صورتی که متهم از این حکم سرپیچی کند ممکن است به اتهام ایجاد اخلال در روند دادرسی و توهین به دادگاه به مجازات حبس محکوم شود.
در همین حال وکلای این متهم استدلال کرده‌اند که دستور برداشتن برقع توسط یک زن مسلمان مقابل مردان نامحرم به معنای نقض حقوق انسانی وی و در تعارض با اصل تساهل و تسامح مذهبی خواهد بود.قاضی مورفی هنگام صدور حکم خود همچنین با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در مورد نحوه حضور زنان برقع‌پوش در صحن دادگاه‌ها، اظهار امیدواری کرد که پارلمان و دیوان عالی انگلیس مقررات روشنی را در این باره تصویب و به دادگاه‌ها ابلاغ کنند تا بطور یکسان با این موضوع برخورد شود.

 


بر اثر وقوع طوفان و سیل در شهرهای مختلف مکزیک حداقل 42 نفر کشته و هزاران توریست گرفتار شدند.
به گزارش راشا تودی، بر اثر وقوع دو طوفان جداگانه در مکزیک حداقل 42 نفر کشته و بالغ بر 40 هزار توریست نیز در مناطق سیل‌زده از جمله منطقه توریستی «آکاپولکو» گرفتار شدند.
طوفان موسوم به «اینگرید» موجب جاری شدن سیل شد و هزاران نفر را روانه پناهگاه‌های اضطراری در خلیج مکزیک در حاشیه اقیانوس آرام کرد.
وقوع طوفان همچنین موجب لغو جشن‌های روز استقلال این کشور و تعطیلی عملیات‌های تولید نفت در میادین نفتی گردید.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10