(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 شهریور 1392 - شماره 20593

یادداشت خبرنگار
غلبه مهندسی «فرنگی» بر مهندسی «فرهنگی» در یزد
راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در اهواز
ایران در کیهان
مدیرکل دامپزشکی مازندران
آموزش مهم ترین شیوه مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام
پوشش بانوان خبرنگار در کرج متحدالشکل شد
تالیف کتاب توسط دانش‌‌آموز دبستانی در گناباد
اختلاف در شورای شهر بناب از جلسه اول شروع شد
با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر
صدیف بدری مجددا شهردار اردبیل شد
انتصابات جدید در شهرستانها
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اعلام کرد
توقف پروژه‌های ورزشی بناب به دلیل نبود اعتبار
افزایش 60 درصدی ورود گردشگران خارجی به اصفهان
   


مقوله فرهنگ امروز از جایگاه و پایگاه خاص و مهمی برخوردار گردیده و هرچه ما در این سالهای گذشته از آن غفلت کردیم، دشمن با هوشیاری و برنامه‌ریزی دقیق و با حوصله، تمام هوش و حواس خود را برای از بین بردن ریشه‌های دینی و اعتقادی و مذهبی کشورهای هدف به کار انداخته است.
از این رو متاسفانه تعدادی از مردم ما خواسته یا ناخواسته و شاید به بهانه عدم رضایت از برنامه‌های صدا و سیما در دام فیلم‌ها و سریال‌هال ماهواره‌ای گرفتار شده‌اند و بدون آنکه کوچک‌ترین نکته مثبت و ارزشمندی را از آنها فرا گیرند، به دلیل زیبایی بصری و جذابیت‌هایی که با هدف تخریب بنیان خانواده و ترویج بی‌بند و باری صورت می‌گیرد، ناخودآگاه جذب آن برنامه‌ها شده‌اند.
بسیاری از این خانواده‌ها با اطمینان از خود بر این باورند که هیچ‌گاه این نوع سریال‌ها و فیلمها و برنامه‌های ماهواره‌ای نمی‌تواند بر عزم و اراده آنها کوچک‌ترین خللی وارد سازد و بنیان خانواده آنها را سست کند، غافل از اینکه تهاجم فرهنگی و این قبیل برنامه‌ها، تاثیر آنی و فوری ندارد و به مرور زمان و یک دوره بلندمدت تاثیر ویران‌کننده‌ای بر افکار و رفتار مردم و زندگی شخصی آنها خواهد گذاشت.
دشمن برای فرهنگ ما با برنامه کار می‌کند و ما فاقد برنامه‌ایم، چرا در شهر دارالعباد، یزد شاهد رانندگی زنان ‌بدحجاب و بعضا بدون حجاب باشیم؟ ترویج و فروش برخی لباس‌های زننده و کوتاه و بدن‌نما که در برخی از مجتمع‌های تجاری و فروشگاهی عرضه می‌شود را چگونه توجیه کنیم؟
تمام این مشکلات و معضلات، بدون شک به عدم مدیریت مطلوب و قوی مدیران ارشد استان برمی‌گردد که برای تقویت پایه‌ها و اصول و ریشه‌های فرهنگی استان مذهبی یزد برنامه مدون و درستی را پایه‌گذاری نکرده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی امام جمعه محمدآباد به درستی از عدم توجه برخی نهادها به مسائل فرهنگی گله کرده و این گله و نگرانی کاملا درست و بجاست. اما مسئله این است که ما امروز کامیونی را به دست راننده‌ای سپرده‌ایم که گواهینامه موتورسیکلت دارد و می‌خواهیم این کامیون به سلامت به مقصد برسد؟!
در شرایط کنونی، جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان یزد کجاست؟ در این چند سال اخیر چه طرح و برنامه‌ای قوی و قابل اجرایی تصویب و به اجرا درآمده است؟ چرا مسئولان ارشد در زمینه شورای فرهنگی عمومی و اقدامات صورت گرفته توضیحی به مردم ندادند؟ وقتی بحث مهندسی فرهنگی را چندسال پیش باهیاهو و جنجال شروع کردند، نتیجه امروز آن چه شد؟! چه سرانجامی پیدا کرد؟ آقایان می‌خواستند یزد را به قطب مهندسی فرهنگی کشور تبدیل کنند اما نمی‌دانستند که یزد توان و ظرفیت لازم رابرای انجام چنین کاری ندارد.
چرا مسئولان استان در خصوص عاقبت بحث مهندسی فرهنگی سکوت کرده‌اند؟ درجامعه کنونی ما مهندسی «فرنگی» بر مهندسی «فرهنگی» غلبه کرده است؟
وقتی جامعه شاهد است که مثلا برای رسیدن افراد بر مسند استانداری یزد چقدر گروه‌ها، افراد و دسته‌ها به طومارسازی، شایعه‌سازی و قدرت‌طلبی افتاده‌اند باید به آنها حق دادکه در ذهن خود به این نتیجه برسند که فرهنگ کیلویی چند؟
این استان از نظر مدیریت فرهنگی چه درکل وچه در جزء از پایه و اساس دارای مشکل و فقدان مدیریت است و در حقیقت استان یزد از نظر مدیریت کلان فرهنگی از بنیان ویران است. منتظر آینده خواهیم نشست تا با تغییرات اساسی و ریشه‌ای در مدیریت اجرایی استان، شاهد آن باشیم که آیا فرهنگ از مظلومیت و تنهایی، رهایی خواهد یافت؟
یزد- خبرنگار کیهان

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
با راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز اولین گروه از دانشجویان این دانشکده از بهمن امسال از طریق سازمان سنجش جذب خواهند شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افتتاح این دانشکده نخستین گام عملی برای نظام‌مند شدن و آکادمیک شدن طب سنتی در خوزستان است.
فروغ نامجویان راه‌اندازی این دانشکده را باعث افزایش ضریب نتیجه‌بخش بودن طب سنتی در جامعه دانست.
وی افزود: باتوجه به علاقه‌مندی و زمینه‌های موجود در هر استان، دانشکده طب سنتی در دیگر استان‌های کشور مصوب و رشته‌های مرتبط راه‌اندازی شد و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم با پذیرش 2 دانشجوی phD در گروه داروسازی سنتی از مهرماه افتتاح می‌شود.
نامجویان با بیان این‌که دانشکده طب سنتی در سه بخش طب سنتی، داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: گروه داروسازی سنتی از مهرماه آغاز به کار می‌کند؛ همچنین آبان‌ماه آزمون طب سنتی برگزار و پذیرفته‌شدگان این رشته از بهمن‌ماه وارد دانشکده خواهند شد و گروه تاریخ علوم‌پزشکی هم در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: مردم باید از مراکز مجاز که داروی شناخته شده گیاهی با رعایت اصول ساخت و نگهداری عرضه می‌کنند، اقدام به تهیه داروهای مورد نیاز خود کنند.
نامجویان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 500 قلم داروی گیاهی در بازار عرضه و در داروخانه‌ها قابل دسترس است و بیش از 50 قلم آن تحت پوشش بیمه هستند.

 


ایوان‌غرب- خبرنگار کیهان: اعضای شورای شهر شهرستان ایوان‌غرب با تشکیل جلسه‌ای اعضای هیئت رئیسه شورای شهر را انتخاب کردند. در این جلسه که با حضور فرماندار ایوان‌غرب برگزار شد علی همافر به سمت رئیس شورای شهر منصوب شد.
برازجان- خبرنگار کیهان: یادمان شهدای برازجان آتش گرفت. یادمان شهدای برازجان به علت وجود اشکال فنی در سیم‌کشی‌های برق این یادمان دچار آتش‌سوزی گردید.
این آتش‌سوزی با رسیدن به موقع آتش‌نشانان مهار شد. بسیجیان برازجان زیباسازی دوباره این آرامگاه را به عهده گرفتند. شایان ذکر است در یادمان شهدای برازجان 50 شهید آرمیده‌اند.
رامسر- خبرنگار کیهان: در سال 91 از سوی کمیته امداد امام خمینی رامسر بالغ بر 42/1 میلیارد ریال کمک مالی به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی رامسر با اعلام این خبر گفت: این کمک‌ها شامل مستمری نقدی و غیرنقدی، مولودی و ابن‌سبیل، تغذیه کودکان زیر شش سال، وجوهات امانی، فطریه، کفاره، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، هزینه درمانی و عمرانی، وام کارگشایی و خوداشتغالی، بیمه تامین اجتماعی، مساعدت به ایتام، اطعام در ماه رمضان، جهیزیه و هدیه داماد، پرداخت خدمات واحد مشاوره و آموزش اشتغال بوده است.
بناب- خبرنگار کیهان: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با شرکت در همایش دانشجویی در این شهرستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی بنای پیشرفت خوبی بخصوص از لحاظ فیزیکی داشته‌اند گفت: این توسعه کفایت نمی‌کند و رؤسای دانشگاه‌ها باید به فکر ایجاد رشته‌های جدید تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باشند در غیر این صورت کیفیت مراکز علمی ما از بین خواهد رفت. حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی از نخبگان شهر خواست تا در زمینه‌های مختلف و حل مشکلات موجود کمال همکاری را داشته باشند.
تربت‌جام- خبرنگار کیهان: حفظ و حراست دامی کشور و حفظ بهداشت‌های عمومی جامعه از جمله دو هدف استراتژیک سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد. مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: حفظ و حراست سرمایه دامی کشور جنبه اقتصادی دارد و سرمایه دامی کشور بعد از نفت بزرگ ترین سرمایه ملی می‌باشد.
ازغدی به وضعیت بهداشت دامی و مشکلات آن اشاره کرد و افزود: دامداری‌هایی که بدون اخذ پروانه اقدام به جوجه‌ریزی می‌کنند حال چه در بخش مرغداری و چه در بخش دامهای سبک و سنگین یکی از مشکلات عمده ما می‌باشند. وی ادامه داد: به کسانی که دارند دامداری می‌کنند زمان داده شده که نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند اما از این مهلت 2 سال گذشته و هنوز اقدام مقتضی انجام نشده است.
شهرکرد- خبرنگار کیهان: نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران کشوری در شهرکرد آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه 400 ناشر حضور دارند. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب شهرکرد از تخفیف 40 درصدی ویژه این نمایشگاه خبر داد.
رشت- خبرنگار کیهان: استاندار گیلان بر مناسب‌سازی ورودی شهرهای استان به ویژه شهر رشت تاکید کرد. کیهان هاشم‌نیا در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرهای تابعه شهرستان کرج گفت: ورودی هر شهر نماد آن منطقه است و قضاوت گردشگران روی تمام استان از مرکز استان است و این مسئله موجب می‌شود تا توجه بیشتری به خصوص به شهر رشت داشته باشیم.
خلیل‌آباد- خبرنگار کیهان: اولین دوره یادواره 32 شهید کارگر و اصناف شهرستان خلیل‌آباد با حضور فعالان اقتصادی و نیروهای بسیجی و مسئولان این شهرستان برگزار شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی در این یادواره گفت: کارگران در همه دوران‌ها از بی‌ادعاترین اقشار جامعه بودند و نقش خود را نیز به خوبی ایفا نمودند.
محمد سنجری با اشاره به تعاون به عنوان یک اصل در قانون اساسی یاد و خاطره شهید بهشتی را که مبتکر تبیین این قانون بود را گرامی داشت.
بادرود- خبرنگار کیهان: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز از ثبت شش اثر معنوی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: فرهنگ غنی شهرستان نطنز و وجود آیین‌ها و مراسم سنتی و مذهبی منحصر به فرد آن، لزوم توجه بیشتر به حفظ و پویایی این آثار را نشان می‌دهد.
داود عرب عامری افزود: طی سالهای اخیر تلاشهای فراوانی در راستای ثبت برخی از آثار معنوی شهرستان به عمل آمده که سرانجام شش اثر از این آثار معنوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
بردسکن- خبرنگار کیهان: مدیرکاروان حج و زیارت بردسکن از اعزام 92 نفر از مردم این شهرستان به حج تمتع خبر داد.
محمدرضا یوسفی در گفت‌وگویی به مناسبت هفته حج گفت:‌امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کلاس‌های آموزشی حجاج در شهرستان در حال برگزاری است و طبق اعلام سازمان حج و زیارت این عزیزان 31 شهریورماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
آبعلی- خبرنگار کیهان: رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبعلی انتخاب شد. شورای اسلامی شهر آبعلی عوضعلی رمضانی را به سمت رئیس شورای شهر انتخاب کرد و همچنین این شورا کاظم شریف‌آهی را به عنوان شهردار ابقا کرد.
اصفهان- خبرنگار کیهان: برای اولین بار در خاورمیانه و کشور، پروژه تولید محصول گوشت گوساله غنی‌شده با اسیدهای چرب لینولئیک کنژوگه (CLA) در اصفهان آغاز شد.
مدیرامور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: تعداد 500 راس گوساله نر در سن 12 تا 14 ماهگی و با رسیدن به وزن مطلوب جهت ذبح به کشتارگاه ارسال و تحت برند گوشت گوساله غنی‌شده با اسیدهای چرب لینولئیک کنژوگه (CLA) و به عنوان غذا- دارو وارد بازار مصرف خواهد شد.
طهمورث نامدار افزود: در سال‌های اخیر توجه زیادی به توسعه و تحقیقات محصولات خوراکی غنی شده به ویژه محصولات دامی در راستای افزایش کیفیت و بهبود سلامت غذا انجام شده است که این غذاها به اصطلاح غذا-دارو نامیده می‌شوند.
اراک- خبرنگار کیهان: تفاهمنامه‌ای بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی استان مرکزی با هدف اجرایی شدن سند کاهش فقر منعقد شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: این تفاهمنامه در 9 ماده و برای یکسال تدوین شده است.
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اسکان بیش از 50 هزار و 698 مسافر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان از اول تیرماه امسال تاکنون خبر داد.
محمد بنائیان سفید با اعلام این خبر افزود: این تعداد مسافر شامل 11 هزار و 16 خانواده می‌باشند.
به گفته وی این پایگاه‌ها پذیرای 76هزار و 47 نفر در روز بوده است.
کاشان- خبرنگار کیهان: شبکه شباب در حوزه بسیج طلاب شهرستان کاشان راه‌اندازی شد. مسئول بسیج طلاب شهرستان کاشان با اعلام این خبر گفت: با راه‌اندازی این شبکه علاوه بر ارسال پیامک، از آن به عنوان یک شبکه اینترانت داخلی استفاده می‌شود و در آینده به عنوان اتوماسیون اداری نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام قاسم پایواره شهرستان کاشان را تنها شهرستان بهره‌مند از پایگاه اساتید، ائمه جمعه و جماعات در استان اصفهان دانست.
سمنان- خبرنگار کیهان: آموزشگاه خیرساز روستای سوداغلن شهرستان میامی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، امام‌جمعه شهرستان میامی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، این آموزشگاه 6کلاسه با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر 425 میلیون تومان افتتاح شده است.
3کلاس از این آموزشگاه هوشمندسازی شده است و مابقی آن با تخصیص اعتبار هوشمند خواهد شد.
این آموزشگاه دارای 2هزار و 444 مترمربع مساحت و 485 مترمربع زیربنا می‌باشد.
برازجان- خبرنگار کیهان: همایش درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و درمان با طب اسلامی در محل آموزشگاه بهورزی برازجان برگزار شد. در این همایش معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و جمعی از مسئولین و جانبازان 25درصد حضور داشتند. در این همایش پزشک متخصص طب اسلامی خاصیت درمانی هر گیاه و میوه را بیان کرد و از قابلیت جابه جایی آن‌ها با انواع داروهای شیمیایی سخن گفت که مورد استقبال همگان قرار گرفت.
طبس- خبرنگار کیهان: برداشت زیتون از 268 هکتار سطح زیر کشت در شهرستان طبس آغاز شد. معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر پیش‌بینی کرد: از این مساحت زیر کشت حدود 51تن زیتون برداشت خواهد شد. محمود اسدی گفت: از این مقدار 35تن فرآوری شده و 16تن برای روغن‌کشی استفاده خواهد شد.
اردبیل- خبرنگار کیهان: مقدار 10هزار تن کلزا از کلزاکاران شهرستان بیله‌سوار مغان خریداری شده است. رئیس اداره تعاون روستایی بیله‌سوار مغان با اعلام این خبر گفت: کلزای خریداری شده توسط تعاون روستایی و شرکت‌های خصوصی به کارخانه‌های نباتی استان‌های گلستان، اصفهان، کرج، تهران و کرمانشاه ارسال شده است. صمد بیگ‌زاده از پرداخت 185 میلیارد ریال به کلزاکاران خبر داد.
نیشابور- خبرنگار کیهان: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور از راه‌اندازی دو ایستگاه مطالعه کتاب همزمان با دهه کرامت در بیمارستان حکیم و ایستگاه راه‌آهن شهرستان نیشابور خبر داد. محمد زمانی گفت: هدف از این اقدام تشویق مردم به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و جلوگیری از هدر رفتن اوقات فراغت مراجعین در بیمارستان حکیم و ایستگاه راه‌آهن است.
بناب- خبرنگار کیهان: 30 واحد مسکن مهر خیرساز در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید. در مراسم افتتاح این پروژه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، بخشدار مرکزی بناب و جمعی از اهالی حضور داشتند.
این پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب و با همکاری انجمن خیرین مسکن ساز آذربایجان‌شرقی اجرا شده است.
بابل- خبرنگار کیهان: 5هزار و 800 دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی جدید را در بابل آغاز خواهند کرد. مدیر آموزش و پرورش بابل با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار، امسال در مدارس پسرانه و دخترانه لباس متحدالشکل در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان می‌بایست در مدارس آن لباس را بر تن کنند.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مهمترین شیوه کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری زئونوز آموزش و ترویج است.
دکتر «مجید مختاری» در سومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: زئونوزها شامل بیماری‌ها و عفونت‌هایی است که از حیوانات مهره‌دار به انسان منتقل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: با توجه به ماهیت مشترک و فراگیر بودن بیماری‌های مشترک میان انسان و دام ریشه‌کن کردن آن نیازمند همکاری‌های مشترک است.
مختاری تصریح کرد: بیماری‌های قابل انتقال میان انسان و حیوان شامل بروسلوز، سل، هاری، مشمشه، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، شاربن، کیست هیداتیک و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.
وی ادامه داد:‌از میان یک هزارو 709 عامل بیماری‌زا شناخته شده حدود 850 عامل 49 درصد مشترک میان انسان و دام است.
مختاری با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: با آغاز فصل سرما ممکن است چهره جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشته باشیم که باید آمادگی لازم را درمبارزه با این بیماری در دستور کار داشته باشیم.
مدیرکل دامپزشکی مازندران شیوه‌های کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام را شامل واکسیناسیون، تست و کشتار، تست و معدوم‌سازی، سمپاشی، کشتارگاه و آزمایش و معدوم‌سازی دانست.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
طی مراسمی از پوشش متحدالشکل بانوان خبرنگار شهرستان کرج رونمایی شد.
مسئول امور بانوان فرمانداری کرج در این مراسم که با حضور جمعی از بانوان خبرنگار کرج به منظور رونمایی از لباس متحدالشکل در همایش «طلایه‌داران خبر» گرد هم آمدند، گفت: طرح یکسان‌سازی پوشش بانوان خبرنگار از مصوبات شورای فرهنگی عمومی شهرستان کرج پس از یک سال محقق شد.
معصومی تصریح کرد: در مرحله اول طرح یکسان‌سازی پوشش بانوان خبرنگار 48 خبرنگار که بیشترین فعالیت را در حوزه‌‌های مختلف خبری استان البرز داشته‌اند مانتوهای خود را تحویل گرفتند.
وی اظهار داشت: شهرستان کرج این طرح را با هدف الگوسازی فرهنگی در زمینه فعالیت خبرنگاران آغاز کرده است.

 


گناباد- خبرنگار کیهان:
مدیر آموزش و پرورش گناباد گفت: دانش‌آموز کلاس پنجم آموزشگاه سماء این شهرستان یک جلد کتاب با عنوان «اول چیزکه...» را تالیف و به چاپ رساند.
احمد خاکسانی در مراسم تقدیر از این دانش‌‌آموز افزود: این کتاب با انگیزه و علاقه خاص نسبت به چیستانها و معماهای دور، دبستان گردآوری و به چاپ رسیده است. وی اظهار داشت: چاپ اولیه این کتاب با یک هزار و100جلد چاپ شده و با توجه به استقبال خوب از این از چاپ دوم آن درخواست شده است. خاکسانی خاطر نشان کرد: این کتاب با عنوان‌های چیستانها و معماهای ریاضیات، جغرافیا، حیوانات، خوراکی و غذا و اشیاء و ابزار متفرقه و همچنین پاسخ چیستان و معماهای اول تا سوم دبستان به چاپ رسیده است. امیرحسین شرفی نویسنده کتاب در دبستان سماء این شهرستان مشغول تحصیل است.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بناب با عدم حضور خود در جلسات این شورا در تلاشند با به حد نصاب نرسیدن اعضا هیچ تصمیمی در شورا اتخاذ نشود.
روز 12 شهریور روز برگزاری مراسم تحلیف اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستاهای سراسر کشور بود، اما این مراسم در شهرستان بناب با حاشیه‌هایی همراه شد.
دو عضو اصلی شورای اسلامی شهر بناب در مراسم تحلیف حاضر نشدند و این موجب بروز اختلافاتی از همان جلسه اول شد.
اعضای حاضر نشده شورا علت عدم حضور خود را انجام برخی معاملات پشت پرده توسط دیگر اعضای شورا در انتخاب شهردار بناب عنوان کردند.
این قبیل اختلاف‌ها موجبات دلسردی مردم و به‌وجود آمدن سؤالات بسیاری در ذهن آنان می‌شود و اعضای محترم شورای شهر بناب ضمن توجه به این موضوع باید با کنار گذاشتن اختلافات آبادانی را مدنظر قرار داده و برای پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان بناب تلاش کنند.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اردبیل برگزیده شد.
در جلسه فوق‌العاده شورای شهر اردبیل صدیف بدری با 11 رأی موافق و 2 رأی ممتنع در سمت خود ابقا شد.
در پایان این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سرداری رئیس شورای اسلامی شهر گفت: شورای اسلامی شهر اردبیل با رأی بالای خود به مهندس بدری نشان دادند که به خدمات انجام شده توسط شهردار در سال‌های اخیر اعتماد کامل دارند.


 


اصفهان- خبرنگار کیهان: سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با ابلاغ حکمی دکتر «قاسم مصلحی» را به سمت معاون آموزشی این دانشگاه منصوب کرد.
زنجان- خبرنگار کیهان: طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین اذن‌الله خدایی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد.
سرخس- خبرنگار کیهان: باتصویب شورای اسلامی شهر مزداوند بخش مرزداران سرخس علی‌اکبر اکبری به عنوان شهردار این شهر انتخاب و معرفی شد.
فیروزآباد فارس- خبرنگار کیهان: عبدالمجید صادقی شهردار فیروز‌آباد با رأی اکثریت آرای شورای اسلامی این شهر در سمت خود ابقا شد.
بردسکن- خبرنگار کیهان: اعضای شورای اسلامی شهر بردسکن محمد مختاری را به عنوان سرپرست شهرداری بردسکن انتخاب کردند.
همدان- خبرنگار کیهان: طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان معرفی شد.
اصفهان- خبرنگار کیهان: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی «محمود مدرس هاشمی» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب شد.
طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، احمد خسروی به عنوان رئیس کل دادگستری استان اصفهان معرفی شد.
طی مراسمی «حمیدرضا ناظمی هرندی» به عنوان رئیس جدید دادگستری چادگان و «حسین فروزانفر» و «سیداصغر حسینی» به ترتیب به عنوان روسای جدید دادگاه‌های بخش بادرود و بویین میاندشت معرفی شدند.
بردسکن- خبرنگار کیهان: در مراسمی سرهنگ پاسدار محبی به عنوان فرمانده سپاه بردسکن منصوب شد.
اندیمشک- خبرنگار کیهان: طی حکمی از سوی مدیرکل جهاد کشاورزی استان خوزستان مهندس عباس اسدیان به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک معرفی و مشغول به کار شد.
الیگودرز- خبرنگار کیهان: طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده به عنوان امام جمعه الیگودرز معرفی شد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور سرهنگ پاسدار عباس عباسی را به عنوان مدیرکل این بنیاد در استان چهارمحال و بختیاری منصوب کرد.
بناب- خبرنگار کیهان: دکتر مجید واحدی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
زنجان- خبرنگار کیهان: طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله عباسی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان تعیین شد.
طی مراسمی احمد ذوالقدر به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه منصوب شد.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
رئیس اداره ورزش و جوانان بناب گفت: هم‌اکنون 33 هیئت ورزشی و بیش از 4 هزار ورزشکار در این شهرستان فعالیت دارند.
سیدمجید یزدانی در نشست بررسی مشکلات هیئت‌های ورزشی، و در جمع رؤسای این هیئت‌ها که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: از 4 هزار ورزشکار فعال در این شهرستان حدود یک هزار نفر را بانوان و 3 هزار نفر را مردان تشکیل می‌‌دهند که در مقایسه با جمعیت سایر شهرستان‌های استان از آمار خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به عناوین کسب شده توسط ورزشکاران و تیم‌های ورزشی این شهرستان طی یک سال اخیر افزود: کسب مقام قهرمانی کشور در مسابقات کاراته سبک شوتوکان، مقام نخست والیبال ساحلی استان، صعود 6 تن از بانوان کوهنورد بنابی به قله دماوند برای اولین بار و انتخاب بناب به عنوان مرکز استعدادیابی تنیس روی میز استان از جمله افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران این شهرستان است.
رئیس اداره ورزش و جوانان بناب سپس با اشاره به مشکل فضاهای ورزشی در این شهرستان گفت: هم‌اکنون 6 پروژه بزرگ و کوچک ورزشی در بناب در حال ساخت است که غیر از استادیوم 5 هزار نفری، 5 پروژه دیگر نبود اعتبار فعلا تعطیل است.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
استاندار اصفهان به افزایش 60 درصدی سفر گردشگران خارجی به اصفهان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری تاکنون، 120 هزار نفر گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال این رقم به 400 هزار نفر برسد.
علیرضا ذاکر اصفهانی در آیین بهره‌برداری از یک هتل بزرگ در شاهین‌شهر با اشاره به این که ظرفیت قوی در اصفهان در زمینه گردشگری وجود دارد و باید ظرفیت سرمایه‌گذاری و گردشگری را افزایش دهیم، افزود: برای رفع آلایندگی‌های حاصل از صنایع باید به سمت صنعت گردشگری حرکت کرد.
وی با اشاره به افزایش تعداد پرواز اصفهان به ترکیه، افزود: در آینده تعداد پروازها از 2 به 4 پرواز افزایش خواهد یافت.
ذاکر اصفهانی تاکید کرد: گسترش راه‌های ارتباطی هوایی در زمینه افزایش ورود گردشگران نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی به تبلیغات ایران هراسی توسط دشمنان اشاره کرد و افزود: گردشگران خارجی با حضور در ایران و بازدید از اصفهان، نظر متفاوتی نسبت به دیدگاه قبل از سفر خود به کشور ایران دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10