(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 شهریور 1392 - شماره 20593

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
این‌کلید معجزه می‌کند(یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
تابلو (گفت و شنود)
رایزنی منطقه‌ای روحانی در دیدار رئیس مجلس عراق و وزیر دفاع عمان
ایران و عمان یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی امضا کردند
احزاب لنینیستی هم مثل اصلاح‌طلبان رفتار نمی‌کنند (خبر ویژه)
این پول‌شویان شریف! (خبر ویژه)
اسرائیل حریف ایران نیست و می‌ترسد آمریکا ایران هسته‌ای را بپذیرد (خبر ویژه)
اردک لنگ کاخ‌سفید شانس آورد که از مهلکه گریخت (خبر ویژه)
چرا هیچ کشوری حاضر نیست لاشه سازمان منافقین را بپذیرد؟! (خبر ویژه)
 


بهترین و قوی‌ترین دلیل برای اثبات یک چیز، وجود آن است. ماندگاری و استحکام و گسترش انقلاب اسلامی با وجود همه معارضه‌های سخت، محکم‌ترین استدلال درباره اتقان راهبرد و نقشه راه کلی این انقلاب کبیر است. پیروزی و پویایی و پیش‌روندگی انقلاب اسلامی به تعبیر معروف به معجزه شبیه است. در معجزه‌گونی این قیام پیروز تردیدی نیست و اگر ملت ایران خود متولی این نهضت الهی نبود و آن را با تمام حواس تجربه نکرده بود، باور اینکه ملتی ستم کشیده شده و مقهور و منکوب بتواند پنجه در پنجه ابرقدرت قرن بیفکند و پایتخت حکمفرمایی او در منطقه استراتژیک غرب آسیا را دچار تلاطم کند، دشوار می‌نمود و به افسانه می‌مانست. اما چنین معجزه‌ای واقع شد و در آزمون‌های دشوار بعدی انقلاب از جمله دفاع مقدس و تحریم کامل همزمان با آن تکرار شد؛ یعنی که چنین معجزه‌ای هر چند خرق عادت، اما دارای منطق و قانون روشنی است که قابل بازیابی و به کارگیری مداوم است. در حقیقت، شناسایی ظرفیت‌ها و «تدبیر» برای به جنبش درآوردن آن در ذات این معجزه‌گری قرار داشت. به عبارت دیگر مادام که نسبت به نقشه راه انقلاب و قوانین موجده و مبقیه آن التزام وجود دارد، در پیش روندگی و نفوذ آن نباید تردید داشت همچنان که واقعیت‌ها گواهی می‌دهند.
جمهوری اسلامی به این معنا از یک مهندسی کلان و ساخت درونی مستحکم برخوردار است. هواپیمایی که دقیق و درست مهندسی شده، قدرت آن را دارد که تیک آف کند، مقاومت فزاینده توده هوا را بشکافد، اوج بگیرد و پیش رود. هر قدر یک هواپیما پیشرفته‌تر باشد و سرعت بیشتری به خود بگیرد، با مقاومت بیشتر که قادر است آلیاژهای معمولی را از هم بگسلد، روبرو می‌شود. آیا در شرایط شتاب و سرعت و پیش‌رفت می‌توان به هواپیمای پیشرفته عیب گرفت که چرا با این حجم از معارضه و مقابله و مقاومت مواجه است؟! آلیاژ انقلاب و جمهوری اسلامی از این جنس است. پیام منطقی و انسانی انقلاب، به یک معنا برنده‌تر از لیزر است. اینکه ظلم نمی‌کنیم و از قدرت‌ها ستم نمی‌پذیریم، آرزوی سرکوب شده نوع ملت‌هاست که به چشم دیدند می‌توان به زورگویان «نه» گفت و به سیادت رسید. حکمت (عقلانیت و استدلال و استحکام) نهفته در پیام انقلاب، همچنان که معارضان بزرگی در دنیا و در میان طاغوت‌ها پیدا کرد، اسباب گسترش آن بود و این معنای حقیقتی انکارناپذیر به نام «بیداری اسلامی» است. رواج بیداری و مقاومت اسلامی بیش از آن که مدیون مبلغان مجاهد باشد - که به اندازه خود مدیون است- مرهون ساخت قدرت درونی انقلاب و جلوه جذاب پیام انسانی آن است. یعنی نفس ماندگاری و پیشرفت جمهوری اسلامی به عنوان «طرحی نو» و مدل عملی تغییر در نظم ظالمانه سلطه، الهام‌بخش است. این گرانیگاه اصلی تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی است هرچند که با بهانه‌جویی، برای دشمنی خود دستاویز بتراشند.
مسئله جبهه استکبار با ما صرفا بر سر مصادیق پیشرفت و گسترش قدرت در حوزه‌های علمی و فنی و اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی نیست بلکه آن حقیقت اصلی که مستکبران را آزار می‌دهد این است که ملت ایران به حل‌المسائل و شاه «کلید» حل مشکلات جهان مستعضف دست یافته است. این به معجزه شبیه است که ملتی درمانده در کار تولید سیمان و سیم خاردار، اکنون با موفقیت مدعی قله‌های دانش در حوزه‌های هسته‌ای، نانو و سلول‌های بنیادی شود. اگر هم معجزه است، معجزه‌ای است که فرمول تکرار آن را ملت-دولت (یا بهتر بگوییم نظام امت- امامت) ایران می‌شناسد و برخلاف قدرت‌های انحصارطلب ابائی از عرضه این فرمول به دیگر ملت‌ها ندارد تصور کنید همین یک قلم شاهکاری که فناوران جوان و مومن ایرانی 3 سال پیش بر سر غنی‌سازی 20 درصد و تولید سوخت راکتور تهران- برای تولید رادیو‌‌دارو- انجام دادند، چه قدر برای قدرت‌های زورگو و انحصار‌طلب دردناک بود. یا همین مقاومت شگفتی که 7 سال پیش در جنگ 33 روزه در لبنان و سپس در جنوب فلسطین اشغالی (جنگ 22روزه و 8 روز غزه) چشم‌ها را خیره کرد.
نه اعلام ممنوعیت فروش سوخت 20درصد به ایران بی‌محاسبه و نقشه‌چینی بود، نه آن هجوم وحشیانه به شمال و جنوب مرزهای فلسطین اشغالی، و نه جنگ‌افروزی 30 ماه پیش علیه سوریه. حتما مغز بهترین استراتژیست‌های نظامی- اطلاعاتی سوت می‌کشد وقتی که عراق و لیبی را با لبنان و غزه و سوریه مقایسه می‌کنند. براساس محاسبات دقیق آنها کمترین احتمال داده نمی‌شد که سوریه 30 ماه تاب بیاورد و تازه در 6-5 ماه اخیر به جای آن که فرسوده شده باشد، روی نوار پیروزی و فتوحات قرار گیرد. و در همین محاسبات دقیق دیجیتالی می‌شد هر احتمالی را برای آینده عراق پیش‌بینی کرد جز آزاد شدن انرژی نهفته نیروهای اسلامگرای متحد ایران و تشکیل دولت جدید. در همین اوضاع و احوال بوی آتشفشان از شبه جزیره عربستان- بحرین و یمن و برخی مناطق تحت اشغال رژیم آل‌سعود- به مشام می‌رسد. آیا در این شرایط باور می‌کنید مسئله آمریکا غنی‌سازی 20 درصد است؟!
البته عرصه دیپلماسی، عرصه لبخند و مذاکره و تعارف و تعامل و احیانا برخی انعطاف‌های تاکتیکی است. همین روزها یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت اگر ایران تعامل را انتخاب کند، آمریکا را شریک خوبی برای همکاری خواهد یافت. سپس روزنامه‌ گاردین در مطلبی مدعی شد ممکن است روسای‌جمهور آمریکا و ایران به طور تصادفی(!) در نیویورک با هم ملاقات کنند. همزمان شایعه شد وزیر خارجه انگلیس در نیویورک با دکتر روحانی ملاقات می‌کند. و نیز روزنامه اشپیگل ادعا کرد ایران آماده مذاکره برای تعطیل کردن غنی‌سازی 20درصد در تأسیسات فردو می‌باشد. برخی سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی که نسنجیده‌تر و نپخته‌تر حرف می‌زدند، ادعا کردند مدل سوریه مدل و پیام خوبی برای خلع سلاح‌اتمی(!) ایران است و قس علی هذا؛ بازار مسگرانی راه افتاد شنیدنی! البته بخشی از حباب این فضاسازی‌های سیاسی و عملیات روانی با گذر ایام خالی خواهد شد. برای مثال خبر روزنامه‌ گاردین از سوی جی کارنی سخنگوی کاخ‌سفید رد شد و او گفت «در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار اوباما و روحانی در نیویورک وجود ندارد» یا تکذیب مشابهی از سوی وزارت خارجه انگلیس صورت گرفت. اما گیریم که مثلا دو وزیر خارجه یاحتی مافوق آنها به شکل تصادفی به هم خوردند و سوژه‌ای هم برای عکاسان درست شد.
کینه‌جویی قدرت‌های زورگو با این لبخندها و تعارف‌ها که کنار نمی‌رود. یعنی ملاقات دکتر مصدق با هری ترومن رئیس‌جمهور وقت آمریکا در نیویورک، سبب شد شیطان بزرگ از فکر عملیات آژاکس و کودتای 28 مرداد بیرون بیاید یا مذاکرات زنجیره‌ای دکتر روحانی (معتمد نظام) با وزیران خارجه تروئیکای اروپایی و اتخاذ تدابیر اعتمادساز از سال 2003، مثلا اسباب تشکر و قدردانی و تواضع آنها شد یا موجب گردید تونی بلر نخست‌وزیر وقت انگلیس لاف بزند که میوه اشغال بغداد را در تهران چیدیم؟! آیا تعلیق اصل غنی‌سازی مسئله‌ای را حل کرد که امروز غنی‌سازی 20 درصد بتواند موضوع مذاکره باشد؟ آیا غرب نباید توضیح بدهد که چرا ایران مجبور شد رأسا به غنی‌سازی 20 درصد مبادرت کند؟ آیا ایران مشخصا از 10 سال پیش شیوه تعامل و اعتمادسازی را انتخاب نکرده بود که سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با وزیر مافوق وی از در باغ سبز «شراکت» می‌گویند؟! چگونه می‌توان کمترین حسن ظنی به اوباما داشت که همین دو روز پیش - و در حالی که ماجرای سوریه باعث سرشکستگی وی شده- در مصاحبه با شبکه ABC از یک سو از نامه‌نگاری با رئیس‌جمهور ایران سخن می‌گوید و از طرف دیگر با تهدیدی آمیخته به حماقت می‌گویند « من می‌دانم ایرانیان می‌دانند که نباید تصور کنند اگر به سوریه حمله نکردیم، معنی آن این است که به ایران نیز حمله نخواهیم کرد». کجا می‌توان آمیزه‌ای چنین از وقاحت و بلاهت را یکجا مشاهده کرد؟! کجای دنیای دیپلماسی، ناتوانی و شکست در یک میدان را به عنوان برگ برنده در میدان بزرگ‌تر رو می‌کنند و به عنوان «امتیاز» می‌فروشند؟!
اگر روزنامه نیویورک‌تایمز ادعا می‌کند «توافق ژنو (بر سر ماجرای سوریه) حامل پیام به ایران است تا ثابت کند اوباما در پیشنهاد حل بحران هسته‌ای از راه مذاکره جدی است» اتفاقا دستگاه دیپلماسی باید همین یک ادعا را در قالب مذاکرات 1+5 جدی بگیرد و یک پکیچ (بسته) جامع خلع سلاح اتمی و تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه را روی میز مذاکره بگذارد و از طرف اروپایی-آمریکایی بپرسد که آیا حاضرند یک استاندارد و معیار روشن را برای خلع‌تسلیحات‌اتمی و شیمیایی و بیولوژیک در خاورمیانه - از جمله فلسطین اشغالی- تعریف و پیگیری کنند؟ اگر آمریکا آماده چنین مذاکره‌ای باشد، چرا که نه؟! چرا به تصریح تلویزیون رژیم صهیونیستی 183 کشور کنوانسیون منع تولید و استفاده از تسلیحات شیمیایی را امضا کرده باشند و تنها رژیم صهیونیستی و میانمار این کنوانسیون را تصویب نکرده باشند؟ یعنی مثلا بودن سلاح شیمیایی در سوریه نگران‌کننده است و انباشتن ده‌ها برابر آن در زمینه انواع تسلیحات کشتار جمعی در همسایگی این کشور، نقطه کور رادار غرب در زمینه نگرانی برای حقوق بشر و امنیت جهانی است؟!
آن‌گونه که مقتدای حکیم انقلاب تبیین فرموده‌اند راه دیپلماسی و تعامل و ابتکار و انعطاف‌های تاکتیکی بسته نیست اما باید به این نکته کلیدی توجه داشت که دیپلماسی صرفا یک روش و ابزار است و آنچه به آن استحکام می‌بخشد، ساخت قدرت درونی است. به عبارت دیگر نمی‌توان بار تلاش و مجاهدت و خلاقیت داخلی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مهم خودی را بر دوش دیپلماسی گذاشت یا ـ خدای نکرده- از موضع پایین سراغ دشمن رفت و کلید مشکلات خود را از او توقع داشت.
شاه کلید اصلی بلکه همه کلیدها دست خداست «له مقالید السماوات والارض... کلیدهای آسمان‌ها و زمین از آن خداست و آنان که به آیه‌های الهی کافر شدند، همانا آنان زیانکارانند». (زمر/63). یک‌بار از نگاه فردی فراتر برویم و نگاه اجتماعی و سیاسی و تمدنی به این کلام شریف حضرت فاطمه سلام‌الله علیها داشته باشیم که فرمود «من اصعد الی الله خالص عبادته، اهبط الله عزّ و جلّ الیه افضل مصلحته. هر کس بندگی خالص را به جانب پروردگار بفرستد، خداوند بلند مرتبه بهترین مصلحت را بر او نازل می‌کند». ما به تأسی از حضرت روح‌الله(ره) جلوه جهانی این فرمول الهی را دیدیم. باور ما به این کلام شریف امام صادق علیه‌السلام باید در تدبیر و مهندسی اجتماعی- سیاسی ما جلوه کند که «ای پسر جندب! اگر شیعیان ما استقامت می‌ورزیدند، فرشتگان با آنها مصافحه می‌کردند و ابرها بر آنان سایه می‌افکندند و در روز می‌درخشیدند و از بالای سر و زیر پا روزی می‌خوردند و چیزی از خدا نمی‌خواستند مگر اینکه به آنها عطا می‌کرد».

محمد ایمانی

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* آنچه از گفتار و رفتار برخی مدیران اجرایی پیداست بیشتر ذوق برقراری ارتباط با آن سوی مرزها آن هم بدون رعایت خطوط قرمز و عزتمداری نظام اسلامی است. برخلاف وعده داده شده رفع مشکل معیشتی و اقتصادی مردم حتی در صد روز اول شروع به کار دولت نیز در بوته فراموشی است و برخی دعواها و تعویض و جابه‌جایی‌ها حکایت از غرور سیاسی غلط و برداشت اشتباه از انتخاب مردم و حضور حماسی آنها و جهت خلافی که نادانان سیاسی به آن می‌دهند می‌باشد. مردم هرگز قرار نگذاشته‌اند جمعی به عنوان دولتمرد سیاسی یا ... از این حماسه سوءاستفاده کرده و رفتارهای غیرطبیعی مثل شورای شهر را مشاهده کنند. مردم منتظر حماسه اقتصادی دولتمردان خود هستند.
محمودی
* در آستانه سفر آقای رئیس‌جمهور و تیم همراه به نیویورک و حضور در اجلاس سازمان ملل انتظار داریم سخنرانی و مصاحبه‌های آنان در شأن و مقام ملت ایران باشد و اقتدار و عزت ایران و ایرانی را به نمایش بگذارند. آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان اگرچه در دو سال آخر دوره ریاست‌جمهوری خویش دچار خطا‌های فاحش شد ولی الحق و الانصاف وقتی در اجلاس‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کرد از عزت و اقتدار ایران اسلامی چیزی کم نمی‌گذاشت.
نظری از کرج
* برخی روزنامه‌ها گویا نقشی جز دلسرد کردن مردم و حرکت در مسیر و خواست دشمن ندارند اگر به تیترهای برخی از آنها مثل روزنامه آرمان 92/6/25 مراجعه نمایید چه توجیهی برای این تیتر برای خوانندگان می‌دهید: موجودی کالا در پایان دولت دهم کفاف 15 روز را بیشتر نمی‌داد؟! یعنی هم مشوش کردن فکر و ذهن مردم و هم مأیوس کردن آنها و هم تهییج برای هجوم مردم به بازار و تهیه ارزاق و کالا! خواست قلبی دشمن با این تیترها محقق خواهد شد. ای کاش کیهان صفحه‌ای را به بررسی این روزنامه‌ها اختصاص می‌داد. نقش دستگاه قضایی، امنیتی، ارشاد و... در این گونه موارد چیست؟
علیمردانی
*سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، سرپرست وزارت علوم را جاده صاف‌کن وزیر بعدی توصیف کرد و یادآور می‌شود کار آقای توفیقی غیرقانونی است. اما کدام مرجع باید جلوی این بی‌قانونی را بگیرد. مگر مجلس قوه مقننه نیست؟ چرا جلوی این بی‌قانونی‌ها گرفته نمی‌شود؛ مگر روسا و معاونان دولت دهم همه ناکارآمد و بی‌کفایت بودند که باید این‌گونه قلع و قمع شوند.
یک شهروند
* از وکلای مردم در مجلس می‌خواهیم فکری برای جلوگیری از عزل و نصب‌های سلیقه‌ای و سیاسی سرپرست وزارت علوم داشته باشند این قلع و قمع و انتقام‌گیری‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد.
1395---0917
* متاسفم برای دولت جدید که یک خانم فعال در فتنه 88 و حامی اصلاح‌طلبان تندرو و رد صلاحیت شده در شورای چهارم را به عنوان مسئول سازمان محیط‌زیست انتخاب کردند. آیا فتنه‌گران با دولت قرارداد منعقد کرده‌اند؟
کریمی‌پور از بندرانزلی
* از نمایندگان محترم مجلس انتظار می‌رود مثل خانم الهه راستگو در شورای‌شهر شجاع باشند و چنانچه آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شد رای ندهند و نشان بدهند روی اصول و ارزشها حاضر به هیچ‌گونه معامله‌ای نیستند.
2931---0918
* رئیس‌جمهور محترم در مصاحبه تلویزیونی خود خرید خودروهای کشاورزی دست دوم را مورد تاکید قرار داد. به این ترتیب علاوه بر آنکه بر صنعت کشور ضرر وارد می‌کند به نفع کشورهای تحریم‌کننده ایران تمام می‌شود.
پورعباسی
* مشکل کشاورزی ما با واردات ماشین‌آلات دسته دوم و مستعمل حل نمی‌شود بلکه این مشکل در اشاعه آبیاری قطره‌ای، ایجاد سیلوهای متفاوت و ساختن سدهای بیشتر، اصلاح کود و ایجاد کارخانه‌های مبدل حل خواهد شد.
یک فعال کشاورزی
* سریال نوشدارو هر شب مردم بیننده را به دیار مردان بی‌ادعای زمان جبهه و جنگ می‌برد. ضمن تقدیر و تشکر از جواد ارکانی کارگردان سریال باید عرض بکنم خجالت و شرمندگی بر پیشانی کسانی باد که با هنر غیرمتعهدشان به دنبال اسکار خانم نیمه عریان اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هستند.
0347---0912
* از آقای توکلی که در تاریخ 92/6/24 در گفت‌وگو با مجری برنامه سیما ایرادهایی را به اکثر برنامه‌های اقتصادی دکتر احمدی‌‌نژاد وارد می‌کرد درخواست می‌شود از دولت یازدهم نیز بخواهند با کلید طلایی گره‌های کور زندگی ما را باز کنند تا فرزند سکته‌ای ما با سن بالای 50 سال مجبور نباشد برای تهیه شیر خشک فرزندش که 14 هزار تومان شده با پیک موتوری مشغول امرار معاش باشد. ما که حقوق بگیریم درمانده‌ایم وای به حال کسانی که چشمشان فقط به یارانه‌هاست و ای کاش دولت ، قبل از سفرهای خارجی و عزل و نصب‌های گسترده بلدوزری به رتق و فتق امور اقتصادی می‌رسیدند تا کاهش تورم و گرانی را مردم لمس کنند و یا حداقل به افزایش یارانه‌ها برای دهک‌های پایین جامعه می‌پرداختند!
خانم اکرمی - الف از تهران
* استاد حمید سبزواری از شناسنامه‌‌های انقلاب بوده و جای ایشان در قلب ماست.
7941---0912
* آنتن‌دهی همراه اول در مناطقی از تهران از جمله دربند خیلی آزاردهنده است و گاهی اصلا آنتن نمی‌دهد. لطفا رسیدگی کنید.
8970---0919
* ساکن یکی از خیابان‌های محدوده چهار راه قصر پایین‌تر از سیدخندان هستم. مدتی قبل به هنگام خروج از منزل تعدادی قبض برق ساکنین محل را داخل جوی آب پیدا کردم. لطفا بنویسید مامورین توزیع قبوض برق یا این مسئولیت را نپذیرند و زیر بار این کار نروند یا اگر پذیرفته‌اند وظیفه خویش را به تمام و کمال انجام بدهند. نه اینکه با مسئولیت‌ناپذیری در کار خویش عده‌ای از شهروندان را به زحمت بیندازند و مشکل درست کنند.
صادقی
* مسکن مهر 2 هزار واحدی منطقه سپیدار اهواز بعد از گذشت دو سال از کلنگ‌زنی آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. کسانی که در این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند و چندین سال در انتظار به سر می‌برند چه گناهی کرده‌اند؟
0461---0916
* در طرح صد روزه دولت آقای روحانی باخبر شدیم قیمت کره دو برابر شده است. دولت و مسئولین به حدی سرگرم عزل و نصب‌های سلیقه‌ای و تسویه‌حساب‌های سیاسی شده‌اند که یادشان رفته چه قولی به مردم داده‌اند.
7869---0936
* در دولت نهم و دهم هرگاه آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور کشور می‌خواست به سفر خارجی برود نشریات زنجیره‌ای با بیان این موضوع که در این سفر اعضای خانواده خود را همراه کرده انتقادات به حقی می‌نوشتند. بهتر است این روش و سنت در برخورد با دولت جدید ادامه یابد و...
2572---0918
* مسئول خط اتوبوسرانی ورامین-پایانه جنوب با اینکه دکه ندارد ولی با عشق و علاقه و وجدان کاری بسیار بالا صبح تا شب در فضای باز و کنار خیابان مشغول سرویس‌دهی به مسافرین خط مذکور است. بطوریکه در تاریکی شب دست از خدمات‌دهی برنمی‌دارد. ما مسافرین ممنون زحمت‌های این مسئول وظیفه‌شناس هستیم در ضمن درخواست داریم برای محل کار ایشان دکه مناسبی در نظر بگیرند و از کنار خیابان نجات بدهند.
تاجیک
* از روزنامه‌ها می‌خواهیم که موضوع 9 ماه مرخصی زایمان خانم‌ها را پیگیری کنند و اجازه ندهند دولت از زیر این مصوبه مجلس شانه خالی کند.
0957---0938
* در ابتدای خیابان جمالزاده شمالی حوالی میدان انقلاب با اینکه محدوده مسکونی است و زن و بچه مردم زندگی می‌کنند ده خط تاکسیرانی راه انداخته‌اند. رانندگان تاکسی که در این خیابان جمع می‌شوند برای ساکنین مشکلاتی را بوجود می‌آورند از شهرداری تقاضا داریم حقوق شهروندی ضایع شده این ساکنین را به آنها برگردانند.
مهری‌فر از ساکنین محل
* با اینکه شهریورماه رو به پایان است هنوز حقوق تیرماه بازنشستگان ذوب‌آهن را پرداخت نکرده‌اند. چرا؟
2660---0913

 


گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های ضدانقلاب، ده‌ها مقاله و گزارش علیه ریاست کنونی دانشگاه آزاد نوشته و خواستار عزل وی شده‌اند!
گفتم: حتما به خاطر این که مسئولان جدید دانشگاه آزاد به اقوام و آشنایان خودشان در دانشگاه پست و مدرک داده‌اند؟!
گفت: این کارها را که مسئولان قبلی کرده بودند.
گفتم: پس شاید به این دلیل که اموال دانشگاه آزاد را حیف و میل کرده‌اند.
گفت: این کارها را هم که قبلی‌ها انجام داده و میلیاردها تومان از اموال دانشگاه را هپل هپو کرده بودند.
گفتم: خب! پس حتما مسئولان جدید اموال دانشگاه را صرف بازی‌های سیاسی کرده‌اند.
گفت: ای عوام! مگر یادت رفته که قبلی‌ها فقط در یک قلم 2 میلیارد تومان پول دانشگاه‌ را برای ایجاد آشوب‌های خیابانی هزینه کرده بودند؟
گفتم: یارو که با دوستانش در حال بازدید از یک نمایشگاه نقاشی بود، جلوی یک تابلو ایستاد و به مدیر نمایشگاه گفت؛ خجالت نمی‌کشید عکس این رانت‌خوارهای سوء استفاده‌چی‌رو اینجا گذاشتین؟ و مدیر نمایشگاه گفت؛ اون تابلو نیست، آئینه است!

 


رئیس‌جمهور کشورمان در دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس مجلس عراق و وزیر دفاع عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در دیدار اسامه النجیفی، رئیس مجلس عراق با وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و عراق وجود دارد، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط در عرصه‌های فرهنگی، امنیتی و همچنین تبادل‌ زوار اعلام کرد.
وی به سال‌ها جنگ، افراطی‌گرایی، فرقه‌گرایی، خشونت و تروریزم در منطقه اشاره و تاکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات منطقه ناشی از مداخلات خارجی است.
روحانی با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌گر برای حفظ سلطه خود در منطقه همواره به اختلافات دامن می‌زنند، گفت: این قدرت‌ها مدام درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند در حالی که در این منطقه سالیان مدیدی است که مذاهب گوناگون در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.
وی افزود: اقدامات القاعده در منطقه تحت عنوان اسلام متاسفانه هیچ شباهتی با منطق اسلام و زندگی پیامبر اسلام(ص) ندارد.
روحانی تصریح کرد: ما در برابر توطئه‌های بزرگ در منطقه راهی جز همبستگی، همفکری و همکاری نداریم، مخصوصا بین کشورهایی مثل ایران و عراق که از لحاظ تاریخی و فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند.
وی با بیان اینکه سوریه در یک منطقه بسیار حساس قرار گرفته و ادامه بحران در این کشور برای کل منطقه خطرناک است، نسبت به پیامدهای هرگونه مداخله نظامی خارجی هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه ادامه پیدا کند.
رئیس مجلس عراق، اعتماد ملت ایران به دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای دولت جدید ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
وی در این دیدار با تاکید بر روابط دوستانه و برادرانه ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان از تلاش‌های دولت ایران برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و برقراری صلح و ثبات تقدیر کرد.
همچنین، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار «بدرین سعود بن حارب البوسعیدی» وزیر دفاع عمان با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان، بر توسعه مناسبات همه‌جانبه دو کشور به‌ویژه در زمینه همکاری‌های دفاعی تاکید کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار آن است که تنگه هرمز، تنگه صلح، دوستی و برادری باشد.
رئیس‌جمهور با مثبت ارزیابی کردن نتایج و دستاوردهای سفر اخیر پادشاه عمان به ایران و توافقات سازنده میان دو کشور در جریان این سفر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه همکاری‌ها و مناسبات با دیگر کشورها، اولویت ویژه‌ای برای همسایگان خود به‌خصوص کشور عمان قائل است.
وزیر دفاع عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم پادشاه عمان به دکتر روحانی و آرزوی پیشرفت و سربلندی برای دولت و ملت ایران، سفر سلطان قابوس به جمهوری اسلامی ایران را موفقیت‌آمیز دانست.
بدرین سعود بن حارب البوسعیدی گفت: همکاری‌های دفاعی ایران و عمان تاکنون روند مثبت و سازنده‌ای داشته و مطمئنا بر مبنای اراده رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان تعاملات بیش از پیش میان مسئولان دو کشور به پیشبرد اهداف و توسعه همه‌جانبه مناسبات تهران - مسقط کمک شایانی خواهد کرد.

 


سند یادداشت تفاهم همکاری دفاعی میان ایران و عمان توسط وزرای دفاع دو کشور به امضا رسید.
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام جمهوری اسلامی ایران و انجام مراسم استقبال رسمی از بدربن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی، مذاکرات رسمی وزرای دفاع ایران و عمان در محل وزارت دفاع کشورمان آغاز شد.
وزیر دفاع کشورمان در این مذاکرات با بیان اینکه ما و شما و همه کشورهای دوست، برادر و همسایه در یک محیط مشترک زندگی می‌کنیم، تاکید کرد: منطق حکم می‌کند تا همه کشورها از صلح، ثبات و آرامش بهره‌مند باشند.
وی با اشاره به اینکه امنیت وارداتی منجر به امنیت پایدار در منطقه نخواهد شد، تاکید کرد: امنیت پایدار صرفا از طریق همکاری و تعامل سازنده میان کشورهای منطقه بر پایه اعتمادسازی و حسن هم‌جواری قابل تحقق است.
دهقان مناسبات دفاعی ایران و عمان را الگویی از یک تعامل سازنده و ثمربخش ذکر کرد و افزود: باید تلاش کنیم این روند به سایر کشورهای منطقه نیز تعمیم یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرامنطقه‌ای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران‌هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، «ایران باوری» در حال تحقق است.
وزیر مسئول در امور دفاعی عمان نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران روابط دفاعی ایران و عمان را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد و با اشاره به سفر سلطان قابوس به جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبران دو کشور همواره اهتمام ویژه‌ای به این روابط داشته و بر تقویت آن در راستای منافع و خواسته‌های دو کشور تاکید کردند.
وی شرایط منطقه را بسیار پیچیده توصیف کرد و با اشاره به بحران سوریه بر حل و فصل این بحران از طریق سیاسی تاکید کرد.
پس از پایان این مذاکرات سند یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی میان ایران و عمان توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و بدربن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان امضا شد.
در این یادداشت تفاهم، طرفین بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان دو کشور تاکید کردند.
تقویت همکاری آموزشی، ورزشی و فرهنگی میان نیروهای مسلح دو طرف، همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر مفاد این سند همکاری به شمار می‌رود.

 


معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات، برخورد تند با الهه راستگو عضو شورای شهر تهران را نخستین تصفیه‌حساب سیاسی اصلاح‌طلبان پس از انتخابات توصیف کرد.
علی‌اصغر رمضان‌پور در سایت روزآنلاین نوشت: اصلاح‌طلبان هفته گذشته نخستین تصفیه سیاسی خود را با اخراج الهه راستگو انجام دادند. توضیح رسمی این اخراج یا به تعبیر دیگر مجازات سیاسی چندان مهم نیست. حتی این هم چندان مهم نیست که اقدام خانم راستگو در رای دادن به محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران درست بود یا نه. مهم این است که گروهی که به تازگی شریک قدرت در ایران شده‌اند درست یک ماه پس از به قدرت رسیدن، یکی از چهره‌های خود را که زمانی نماینده مجلس بوده اخراج کرده‌اند. این فرد رئیس سازمان زنان یک حزب بوده است و عضو تشکل سیاسی زنان اصلاح‌طلب. او از هر دو منصب خود به دلیل رای دادن در مخالفت با نظر اکثریت هم حزبی‌ها یا هم جبهه‌ای‌های خود اخراج شده است. این نشانه‌ای از عدم مدارای سیاسی درون یک گروه سیاسی مدعی حمایت از مدارای سیاسی و اعتدال و میانه‌روی است.
وی می‌افزاید: در دنیا بر اساس یک درس تاریخی به تدریج حتی احزاب چپ هم شیوه لنینیستی تصمیم‌گیری بر اساس سانترالیسم سازمانی را کنار نهادند و به حق فرد در درون گروه برای برخورداری از حقوقی برابر با رهبری گروه گردن نهادند. چنین بود که سنت اخراج سازمانی یا حزبی به عنوان یکی از ناپسندترین رفتارهای سیاسی در جبهه‌ها و گروه‌های سیاسی حامی دموکراسی شناخته شد. این باور، درست در نقطه مقابل رفتاری قرار دارد که از سوی گروه‌های اصلاح‌طلب در مورد خانم راستگو اعمال شده است.
وی تلویحا اصلاح‌طلبان را به رفتار مافیایی متهم کرد و نوشت: اخراج راستگو در پی سیل فضاسازی رسانه‌ای اعمال شده و این گمان را ایجاد می‌کند که سران اصلاح‌طلب در ایران از رسانه‌های خود برای فضاسازی برای اعمال مجازات‌های حزبی و سیاسی بهره می‌گیرند؛ امری که خود به خود اعتبار همگانی این رسانه‌ها را در رعایت بی‌طرفی رسانه‌ای مورد تردید قرار می‌دهد.

 


یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شد تلاش برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی برای اصلاح یک حرکت سیاسی است.
این روزنامه با تیتر «بازنگری در انتصاب سیاسی رئیس دانشگاه آزاد» در صفحه اول خود مدعی شده که قرار است با برکناری رئیس این دانشگاه به سیاسی‌کاری پایان داده شود.
این تحرک از یک سو نشان می دهد تکذیب اولیه خبر «تقلای افراطیون برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد»، اصل خبر درست است و ثانیا این سؤال را پیش می‌کشد که سیاسی‌کاران واقعی چه کسانی هستند؟ آیا کسانی که می‌خواستند در پوشش وقف، اموال 250 هزار میلیارد تومانی این دانشگاه متعلق به مردم را اختصاصی و فامیلی کنند، به عنوان سیاست‌بازی سزاوارتر نیستند؟ آیا غیر از این است که بنا به اعترافات مستند حمزه کرمی، آقای «م - ه‍» با دستبرد به اموال این دانشگاه و پولشویی‌های چند میلیاردی، این مبالغ هنگفت را صرف مخارج انتخاباتی و سپس راه‌اندازی سایت‌های تخریبی علیه نظام می‌کرد و همین فرد تا مدت‌ها با وجود فرار به لندن، از حقوق مفت دانشگاه آزاد برخوردار بود؟!

 


اسرائیل نگران است که مذاکرات هسته‌ای نهایتا به پذیرش ایران هسته‌ای منجر شود و به همین دلیل به لفاظی و تحریک آمریکا علیه ایران می‌پردازد.
روزنامه سعودی الحیات ضمن انتشار این تحلیل، به لفاظی‌های گاه و بیگاه نتانیاهو علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: اظهارات نتانیاهو درباره پرونده هسته‌ای ایران به این معنا است که تا زمانی که در برابر ایران خط قرمزی تعریف نشود نمی‌توان از اسرائیل چیزی را انتظار داشت، و این دو وجه دارد، اول این که نشان می‌دهد تا چه اندازه بی‌اعتمادی در سیاست باراک اوباما در برابر ایران پررنگ است، به گونه‌ای که نتانیاهو نمی‌خواهد برای حمله نظامی به ایران در هر مرحله‌ای که خود لازم ببیند از اوباما کمک بگیرد و دیگر این که نتانیاهو از این که اوباما در برابر ایران هسته‌ای تسلیم شود به شدت نگران است. از سوی دیگر نشان می‌دهد که نتانیاهو خوب می‌داند که نمی‌تواند در حال حاضر به ایران حمله نظامی کند، این مسئله باعث می‌شود تا بیش از پیش تحت فشار باشد، برای همین تلاش می‌کند تا این فشار را از روی دوش خود برداشته و متوجه اوباما کند که تاکنون در این کار هم کاری از پیش نبرده است.
این تحلیلگر می‌افزاید: مطالعات جدیدی که مرکز بگین- سادات اسرائیل انجام داده نشان می‌دهد که در ایران کسی نیست که بر سر پرونده هسته‌ای‌اش بحث و جدلی داشته باشد، ایرانی‌ها معتقدند که می‌توانند اسرائیل را ویران کنند چرا که یک منطقه کوچکی است که نیمی از ساکنان یهودی آن در سه شهر بیت‌المقدس، تل‌آویو و حیفا زندگی می‌کنند و ویرانی دو شهر از این سه شهر فاجعه‌ای بزرگ برای اسرائیل رقم خواهد زد. این مطالعه تاکید می‌کند که ایران همه ابزارهای تکنولوژیکی لازم برای حمله نظامی به اسرائیل را در اختیار دارد.
در بررسی مرکز مطالعات بگین- سادات در پاسخ به این سؤال که آیا اسرائیل واقعا به فکر حمله نظامی به ایران است، آمده است که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل قصد چنین کاری را ندارد، حمله نظامی فقط برای ‌مدت کوتاه کارساز است، علاوه بر آن در صورت وقوع چنین حمله‌ای ایران حق خود می‌داند که دست به عملیات انتقامی علیه اسرائیل بزند که چنین کاری می‌تواند ضرر بزرگی بر روابط ایالات متحده و اسرائیل وارد کند. اسرائیل دقیقا نمی‌داند که واکنش ایران در مقابل حمله نظامی‌اش چه خواهد بود.
الحیات در پایان نوشت: حقیقت این است که اظهاراتی که نتانیاهو علیه ایران به کار می‌برد بیشتر برای تحریک آمریکا برای فشار بیشتر به ایران به جای پیگیری مذاکرات برای حل دیپلماتیک- سیاسی پرونده هسته‌ای ایران است که در نهایت زمینه را برای قبول ایران هسته‌ای فراهم می‌کند. این چیزی است که اسرائیلی‌ها از آن می‌ترسند، توافقی که اگر در صورت قبول مصالح اعراب خلیج‌فارس به ویژه عربستان و حفظ ثبات منطقه حاصل شود، کابوس اسرائیلی‌ها را تکمیل می‌کند.

 


«شانس با اوباما همراه بود که توانست از باتلاق جنگ در سوریه نجات پیدا کند».
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در تحلیلی با عنوان «نجات ناگهانی از باتلاق سوریه؛ شانس با اوباما یار بود» نوشت: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌داند که باید از کرملین تشکر کند، یا از دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس؛ که به او فرصت دادند تا قبل از سقوط به باتلاق سوریه، از نیمه راه بازگردد.
دیوید اوزبورن تحلیلگر ایندیپندنت خاطر نشان کرد: اوباما نمی‌خواست خودش را در ورطه جنگ سوریه بیندازد، اما ناخواسته به این دام افتاد، چرا که سال گذشته قول داده بود «در صورتی که سوریه از خطوط قرمز عبور کند و سلاحهای شیمیایی را به کار گیرد، در این کشور دخالت نظامی خواهد کرد»؛ هر چند وی این روزها سعی دارد از شرّ اظهارات پیشین خود خلاص شود و وانمود کند این خط قرمز را جامعه جهانی تعریف کرده است، نه خود او.
اوزبورن می‌پرسد: مشخص نیست آیا اوباما نسبت به جایگاه متزلزل خود بعد از قضایای اخیر- که او را ضعیف و بی‌اراده نشان داد- توجهی دارد یا خیر؛ و آیا اصولا به این مساله اهمیتی می‌دهد؟!
در همین حال به گزارش العالم، رسانه‌ها و تحلیلگران صهیونیست به شدت از عقب‌نشینی اوباما عصبانی هستند و او را اردک لنگ و سیاستمدار ناتوانی که مواضع زیگزاگ دارد، معرفی می‌کنند.
گیل تاماری گزارشگر کانال 10 رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: «سیاست‌های اوباما در قبال سوریه نامتوازن و زیگزاگ است. اکنون به نظر می‌رسد احتمال حمله آمریکا به سوریه در حال رنگ باختن است. اوباما مدعی است که در نشست بسیار کوتاه و 20 دقیقه‌ای که با پوتین در سن‌پترزبورگ داشته، طرح جدید را به فکر پوتین انداخته است ولی من آن‌چنان اعتقادی به این موضوع ندارم زیرا اوباما از هنگامی که برای سوریه خط قرمز تعیین کرده در حال اتخاذ سیاستهای زیگزاگی است.»
تزیپی یزقیلی تحلیلگر کانال 10 رژیم صهیونیستی نیز گفته است: باراک اوباما به اردک لنگ شبیه است البته ممکن است شما بگویید یک اردک لنگ چگونه می‌تواند برای بار دوم رئیس‌جمهور شود.
وی اضافه کرد: «ترکیه و برخی کشورهای عربی با عقب‌نشینی اوباما از حمله به سوریه دستپاچه شدند و اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، از طرح روسیه برای حل بحران سوریه استقبال می‌کند.»
وی گفت: «ترکیه سکوت کرده و واکنشی از خود نشان نمی‌دهد زیرا برای سرنگونی نظام سوریه لحظه‌شماری می‌کرد. در صورت موافقت همه طرفها با طرح روسیه، ترکیه چاره‌ای جز پذیرفتن این طرح ندارد.»
این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به موفقیت رسانه‌های ایران، سوریه و حزب‌الله در تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: « سوریه، حزب‌الله و ایران توانستند با مواضع رسانه‌ای خود رئیس‌جمهور آمریکا را از ورود به جنگ بترسانند؛ البته فقط این نیست زیرا اوباما مشکلات بزرگی دارد که به صورت زنجیره‌وار هستند؛ در مصر نیز مشکلات و نگرانی‌هایی وجود دارد.»
وی ادامه داد: «هم‌پیمانان آمریکا یعنی قطر، عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس دیگر یک پدر و حامی آمریکایی ندارند؛ عقب‌نشینی اوباما این کشورها را نگران و مرعوب کرد و آنها تنها مانده‌اند به همین دلیل همه آنها مجبورند طرح روسیه را تایید کنند.»
با وجود این واقعیت‌ها، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه به فاکس‌نیوز گفته که «آمریکا نباید افتضاح سوریه را در قبال برنامه هسته‌ای ایران تکرار کند.»

 


همسر یکی از اعضای سابق سازمان منافقین می‌گوید میزان خیانت‌های این سازمان در هیچ جای دنیا نظیر ندارد و به همین دلیل سرکوب این سازمان با هیچ اعتراضی مواجه نمی‌شود.
«فرزانه-ر» از همکاران متواری نشریات زنجیره‌ای (همسر رضا-ر-ط) ضمن تحلیلی درباره هلاکت 70 عضو سازمان منافقین در حمله گروه موسوم به فرزندان انتفاضه شعبانیه عراق نوشت: در هیچ نقطه دیگری از جهان موردی وجود ندارد که مخالفان مسلح کشوری (یعنی مجاهدین) در آن سوی مرزهای (مثلا ایران) در یک کشور همسایه ساکن شوند، به همراه ارتش دشمن یعنی ارتش صدام حسین به کشور اصلی حمله کنند، به عنوان مزدور به استخدام دیگران درآیند، اطلاعات حساس کشور را جمع‌آوری کرده در اختیار رقبای منطقه‌ای قرار دهند، عملیات خرابکاری را به نیابت از دیگران در کشور اصلی انجام دهند، بمب‌گذاری کنند و باز هم بتوان انتظار داشت همه موازین اخلاقی، انسانی، قانونی و حقوق‌بشری نسبت به آنان رعایت شود.
وی در سایت سلطنت‌طلبان مقیم پاریس (روز‌آنلاین) نوشت: حتی اگر دولت‌های ایران طی دو دهه گذشته مشغول نقض همه قوانین بین‌المللی و مفاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای خود خلاف کار بوده باشد و به همه عالم گزارش‌های خلاف واقع و سراسر دروغ ارائه داده باشد هیچ منطقی رفتار مجاهدین خلق در جاسوسی ]دروغ‌پراکنی[ علیه مردم و کشور ایران را توجیه نمی‌کند.
وی با اشاره به مقاله دو سال پیش سیمور هرش در نیویورک مبنی بر آموزش‌های ویژه تروریستی و جاسوسی آمریکا به «سازمان سیا» در ایالت نوادا نوشت: «تعلیم افراد این سازمان در نوادای آمریکا در شرایطی بوده که این سازمان در لیست سیاه سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار داشته است.
در مقایسه با سابقه‌ای که این تشکیلات از خود برجا گذاشته است می‌توان به اقدام دولت آمریکا اشاره کرد که چندی پیش همه حقوق شهروندی از جمله پاسپورت ادوارد اسنودن کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا را لغو کرد.
دولت آمریکا با همه کشورهایی که ممکن بود تسهیلاتی یا پناهندگی به اسنودن دهند مذاکره و برای استرداد این شهروند آمریکایی تلاش کرد. حال چگونه می‌توان انتظار داشت تشکیلات و مجموعه‌ای که کمپ‌اشرف را برای 22 سال اداره کرده به‌عنوان یک گروه اپوزیسیون عادی نگریسته شود.»
در ادامه این نوشته خاطرنشان شده است:‌«علت این که چرا هیچ کشوری حاضر به پذیرش ساکنان ]پادگان[ اشرف نبوده این است که این سازمان بارها در لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا و اروپا قرار داشته. از سویی، هیچ کشوری حاضر به پذیرش کادرهای تشکیلاتی نیست که هم سوابق فعالیت مسلحانه دارد و هم سابقه خدمات مزدوری برای ارتش یک کشور دیگر و هم دوره‌های بسیار حساس جاسوسی و اطلاعاتی را در مخفی‌ترین دوائر سیاه دیده‌اند. از سویی سوابق فعالیت‌های امنیتی و دوره‌های جاسوسی که گروه‌هایی از این سازمان دیده‌اند باعث شده که دستگاه اطلاعاتی امنیتی هیچ کشوری حاضر نباشد میزبان کسانی باشد که کسی به آنها اعتماد ندارد.»
«فرزانه-ر» می‌افزاید: اگر اعضای سازمان به مردم سرزمین خود رحم نکردند و با نقض همه قوانین ملی اطلاعات فوق حساس فعالیت‌هایی از هموطنان خود را در کنفرانس‌های مطبوعاتی به دنیا اعلام کردند چگونه دیگرانی که قرابتی با آنان ندارند آنها را بپذیرند یا به آنان اعتماد کنند. دقیقاً به همین علت حتی فرانسه و آمریکا که همواره بیشترین فعالیت تبلیغاتی این سازمان در آنها متمرکز بوده است تاکنون حاضر به پذیرش اعضای این سازمان نبوده‌اند و فقط از راه دور با آنها هم دردی کرده یا برایشان اطلاعیه صادر می‌کنند.
روز آنلاین همچنین با مرور سوابق جنایات «سازمان» علیه کردها و شیعیان عراق در رژیم صدام می‌نویسد: تشکیلاتی که ساکنان لیبرتی (ساکنان سابق پادگان اشرف) را اداره می‌کند حتی اگر اعلام انحلال کند بعید به نظر می‌رسد بتوانند کشور درخوری را برای سکونت ساکنان لیبرتی بیابند و باز بعید است انبوه تجربه و دوره‌های اطلاعاتی که اعضای این سازمان در تشکیلات اطلاعاتی کشورهای مختلف دیده‌اند دیگر به کاری بیاید. شاید کشوری مانند موزامبیک یا شیلی به آنها پناه دهند اما باز هم بعید است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10