(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 شهریور 1392 - شماره 20593

حدیث دشت عشق
دومین روز مسابقات کشتی قهرمانی جهان – بوداپست مجارستان
دست کشتی گیران ایرانی از رسیدن به مدال طلا کوتاه ماند
تقدیر دفتر رهبر معظم انقلاب از تیم ملی فوتسال بانوان و بانوی جودوکار
اخبار کوتاه از فوتبال
یزدانی: یک سال صبر کردم تا خاطرات تلخم را پاک کنم
رحیمی: با این طلا بدشانسی المپیک را جبران کردم
معرفی 9 تکواندوکار به فدراسیون جهانی
ماجرای نامه نگاری 3 فدراسیون و درخواست کمک از بسکتبال
فاصله90 دقیقه‌ای استقلال با نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا
انتخاب 12 بازیکن برای تیم والیبال«ب»
کناره گیری رئیس سازمان لیگ بسکتبال
   


به یاد بسیجی شهید «علی اکبری» استاد بسیجی شهید دانشگاه ایثار
سال 1342 در خطه‌ای که عقیق روشنایی روز از پشت کوه‌هایش سر برمی‌آورد و به همین دلیل «خوراسگان» خوانده می‌شود، به زمینیان پیوست، در جاده طریقتی که نسیم عنایت معبود وزان بود و ماهتاب رحمتش تابان، دل وی راه به حقیقت شریعتش برده بود. قصد آن داشت که با سرمستی از چشمه حکمت و زمزمه شعر بلند نبوت، مژده نور را دریابد و انتظار وصال را پایان دهد.
به گاه صلای نیایش، در نماز چون کوه می‌ایستاد و در سجده‌هایش پیشانی ستایش را بر مهر می‌گذاشت و آواز درون را در گوش ملائک زمزمه می‌کرد تا این‌گونه غم درون را تسلی دهد؛ غمی که آن را عزیز می‌دانست. به گاه آموختن تا آنجا مشق دانایی کرد که در کنکور دانشگاه «تربیت معلم گرگان» پذیرفته شد و یک سال مشغول درس خواندن بود. پس از شکوفایی انقلاب، شروع به خودسازی کرد و به عضویت بسیج درآمد. در سخنرانی‌ها شرکت می‌کرد و کتابهای بزرگانی چون «شهید مطهری» را مطالعه می‌کرد تا اینکه قابیلیان زمان قصد تاختن کردند. «علی» که روح متعالی‌اش همیشه بیدار بود، برای پاسخگویی به فریاد مظلومیت خاک وطن که در زیر چکمه‌های دشمن غاصب اسیر شده بود، به دیار عاشقان قدم گذارد و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد. سرانجام در تاریخ 62/8/2 در مرحله دوم عملیات «والفجر 4» در قوچ سلطان غرب، ردای سرخ شهادت را بر تن کرد و به افلاکیان پیوست.
فرازی چند از وصیت‌نامه شهید: «... اولین سفارشم به اشخاصی که تاکنون به جبهه نیامده‌اند این است که یک دفعه هم شده به جبهه بیایند و در این دانشگاه الهی که استادش امام‌حسین(ع) و شاگردانش انصار حسین(ع) هستند، درس ایثار و فداکاری و شهامت و شجاعت و دینداری و آزادگی بخوانند...»

 


سرویس ورزشی-
در روز دوم از مسابقات کشتی قهرمانی جهان ، دست کشتی گیران کشورمان از رسیدن به مدال طلا کوتاه ماند.
در دومین روز از مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، کشتی گیران اوزان 60، 84 و 120 کیلوگرم به رقابت با یکدیگر پرداختند. در وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور پس از استراحت در مرحله اول، در دور دوم به مصاف حاجی علیف آذربایجانی که دو ماه پیش مدال برنز دانشجویان جهان را بر گردن آویخته رفت و موفق شد حریف خود را با نتیجه 9 بر 7 شکست دهد.اسماعیل‌پور ملی‌پوش وزن 60 کیلوگرم در دومین مبارزه خود به مصاف بنکوفسکی از لهستان رفت که در یک مبارزه‌ی برتر با نتیجه‌ی 8 بر صفر به پیروزی رسید. در مرحله یک چهارم نهایی مسعود اسماعیل‌پور در یک کشتی پرافت و خیز با نتیجه‌ 9 بر 8 هامفری از آمریکا را شکست داد و به مرحله‌ نیمه‌نهایی رسید. دیدار نیمه نهایی وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان بین مسعود اسماعیل پور و بخان گویگوریف از روسیه برگزار شد که کشتی‌گیر روسی در همان سه دقیقه اول به برتری هشت بر صفر رسید و فینالیست شد تا اسماعیل پور برای کسب مدال برنز مبارزه کند.
بدن لشگری تحلیل رفت
در وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری موفق شد در اولین کشتی خود خوان مارتینز از کلمبیا را با نتیجه 9 بر صفر شکست دهد و به مرحله بعد راه یابد. احسان لشگری در دومین کشتی خود به مصاف کودای ماگومداف از روسیه رفت و توانست این حریف را با نتیجه‌ی 7 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله‌ بعد شود. لشگری در دقیقه پنجم این مبارزه قدرت خود را بر حریف روس دیکته کرد و با یک زیرگیری نتیجه‌ی کار را 5 بر صفر کرد. ملی‌پوش ایران در ثانیه های پایانی یک بار دیگر حریف روس خود را در خاک نشاند تا با برد 7 بر صفر، یک شکست سنگین را به روسها تحمیل کند. در مرحله یک هشتم نهایی یک مبارزه‌ حساس و نفس‌گیر بین احسان لشگری و داتو مارساگاشویلی از گرجستان برگزار شد. این دو کشتی‌گیر که در المپیک لندن مدال برنز مشترک را گرفتند برگزارکننده نبردی سرنوشت‌ساز بودند. در سه دقیقه اول احسان لشگری در عبور از دست‌های قدرتمند قهرمان امسال اروپا ناموفق بود و با یک بار خاک شدن و یک بار گرفتن اخطار کم‌کاری سه امتیاز از دست داد. اما در سه دقیقه دوم ورق کاملا برگشت. لشگری در دقیقه چهارم از بالا حریف را به پل زد و سه امتیاز گرفت. لشگری در ادامه با بیرون بردن حریف و یک خاک 6 بر 3 جلو افتاد و در ثانیه‌های پایانی در حالی که حریف گرجی برای فیتو اقدام کرد لشگری او را روی پل نگه داشت و با ضربه فنی به پیروزی رسید. احسان لشگری پس از دو کشتی سنگین مقابل روسیه و گرجستان، برابر رینری سالاس از کوبا 9 بر 6 شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با توجه به صعود سالاس کوبایی به فینال ، لشگری شانس کسب مدال برنز را پیدا کرد. به نظر می رسید دو کشتی سنگین قبلی قوای لشگری را تحلیل برده بود.
قاسمی، آمادگی المپیک را نداشت
در وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی، در اولین دیدار خود به مصاف دولت شابانبای قزاق که دو مدال برنز سال‌های 2011 و 2009 آسیا را در کارنامه دارد رفت و موفق شد با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی برسد. کمیل قاسمی در دومین مبارزه برابر لازار لازاریف از قرقیزستان به پیروزی 4 بر یک رسید و راهی مرحله‌ بعد شد. در مرحله یک چهارم نهایی وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی و ترول دلاگنف از آمریکا دیدار رده بندی المپیک را این بار در میدان جهانی بوداپست برگزار کردند که بر خلاف المپیک لندن، کمیل قاسمی این بار 7 بر صفر باخت. قاسمی که از کشتی اول خود از لحاظ بدنی ضعیف نشان می داد، مقابل این حریفش دیگر از نفس افتاد و با روزهای خوبش در المپیک فاصله داشت. با توجه به شکست ترول دلاگنف در مرحله‌ نیمه‌نهایی مقابل آلن زاسیف از اوکراین ، قاسمی از گردونه مسابقات حذف شد.

 


در نامه‌هایی جداگانه از دفتر مقام معظم رهبری، از دو ملی پوش بانوی کشور قدردانی شد .
به گزارش کیهان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ متن نامه ارسالی از دفتر معظم‌له به دفتر وزیر ورزش و جوانان به این شرح است: نمایش جلوه‌های زیبای تربیت اسلامی و فرهنگ ملی توسط بانوان عزیز ورزشکار ایران در مسابقات آسیایی و صعود به سکوهای قهرمانی، موجب خشنودی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) گردید. بدین وسیله تشکر معظم‌له از این عزیزان ابلاغ می‌شود و موفقیت روز افزون آنان را از خداوند متعال خواستاریم. همچنین در نامه ارسالی، از خانم‌ها سمیه حیدری عضو تیم ملی جودو و کوراش و سرمربی و اعضای تیم ملی فوتسال تقدیر و تشکر به عمل آمده است.

 


توصیه های دایی به فوتبالیست های نوجوان
علی دایی در آستانه حضور تیم ملی زیر 16 سال در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا بعدازظهر امروز در مهمانسرای شماره یک آکادمی ملی فوتبال حاضر شد و با هدف روحیه دادن به نوجوانان دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد. سرمربی پرسپولیس در صحبت‌هایش با اشاره به داشتن روحیه جنگندگی و پیروزی خواهی در هر بازی آن را یکی از نکات مهم برای موفقیت عنوان کرد و از نوجوانان خواست تا در کنار فوتبال به تحصیل هم اهمیت بدهند.
غیبت کریمی در بازی آینده تراکتورسازی
پزشک تراکتورسازی درباره مصدومیت علی کریمی، گفت: کریمی در تمرین دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شده و به علت کشیدگی همسترینگ نمی‌تواند تیم را در بازی مقابل داماش همراهی کند و نتیجه‌ نهایی میزان دوری‌اش از تیم به زودی مشخص خواهد شد.
دعوت از فرگوسن و هولیه به تهران
علیزاده رییس آکادمی ملی فوتبال از حضور قطعی رییس AFC در همایش علم و فوتبال و دعوت از ژرار هولیه و الکس فرگوسن خبر داد.
معرفی سرپرست جدید باشگاه سپاهان
پس از استعفای علیرضا رحیمی از مدیرعاملی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، سمیعی نژاد مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمد ترابیان را در تمرین تیم فوتبال سپاهان رسما به عنوان سرپرست باشگاه معرفی کرد.
حضور مظلومی در تمرین مس
پرویز مظلومی در خصوص امضای قرارداد با باشگاه مس کرمان گفت: درست است که توافقات نهایی با مس صورت گرفته ولی تا زمانیکه موارد روی کاغذ نیاید نمی شود آن را قطعی تلقی کرد.بنابراین در جلسه خود با مسئولان مس بحث‌های نهایی را انجام می دهیم و اگر توافق شد از صبح امروز به تمرین می روم.
رئیس هیات مدیره استقلال در تایلند
نجف نژاد رئیس هیات مدیره استقلال پس از ورود به شهر بوريررام به اردوي استقلال رفته و با بازيكنان ديدار و گفت و گو كرد. فتح اله زاده كه قرار بود در اين سفر نجف نژاد را همراهي كند همچنان در تهران به سر مي برد.
اقدام پسندیده باشگاه پرسپولیس
نشست پیشکسوتان شرکت باشگاه پرسپولیس دیروز برگزار شد که در این نشست در حرکتی زیبا و خداپسندانه یک دستگاه آپارتمان به خانواده مرحوم سبزی پیشکسوت سابق پرسپولیس اهدا شد.
دلایل تغییرات در باشگاه ذوب‌آهن
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن پس از معرفی آذری به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن گفت: تغییرات صورت گرفته در مدیریت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان اتفاق خاصی نبود زیرا تنها یک جابه‌جایی درون کارخانه‌‌ای اتفاق افتاده است.
اخراج سرمربی هامبورگ
"تورستن فینک" پس از شکست 6 بر 2 تیم فوتبال هامبورگ مقابل دورتموند از مربیگری این تیم اخراج شد. رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که "الیور کروزر"، مدیر ورزشی باشگاه هامبورگ، مربی 45 ساله این تیم را به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار کرده است. سایت هامبورگ پیش تر از مذاکره این تیم با "مارکوس بابل"، مربی پیشین تیم‌های هرتابرلین و هوفنهایم، خبر داده بود.

 


ملی‌پوش وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد ایران قصد دارد تا المپیک بعدی کشتی بگیرد و مدال نگرفتن در لندن را جبران کند.
رضا یزدانی پس از کسب مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان گفت: با این هدف به مسابقات جهانی آمدم که هم قهرمان جهان شوم و هم خاطرات تلخ المپیک را پاک کنم. یکسال صبر کردم، 10 ماه دوران درمانم طول کشید و خیلی سختی کشیدم تا به هدفم برسم. همه مدعیان هم با آمادگی بالا به میدان آمده بودند که به خاطر این مدال طلا خدا را شکر می‌کنم. دارنده چهار مدال جهانی در مورد کشتی گرفتن با پای مصدومش گفت: در کشتی ها مدارا می کردم تا به پایم فشار نیاید و اگر کشتی هایم را دیده باشید متوجه می شوید که برخی اوقات در خاک می نشستم تا مصدومیتم دوباره مشکل ساز نشود. به هر حال یکسال بود که کشتی نگرفته بودم و میدان سختی را پشت سر گذاشتم. قهرمان جهان در پایان در مورد اهداف بعدی اش گفت: این مدال طلا استارتی بود برای مسابقات جهانی بعدی و اگر قسمتم شود می خواهم تا المپیک بعدی ادامه دهم تا به حقم برسم.

 


سایت فیلا در گزارش خود از روز اول مسابقات جهانی به قدرتنمایی کشتی‌گیران ایرانی در بوداپست اشاره کرد.
فدراسیون جهانی کشتی در گزارش روز اول خود از رقابت‌های قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان نوشت: " تماشاگران همیشه خوشحال ایرانی در روز اول مسابقات جهانی 2013 سر و صدای زیادی در سالن مسابقات به راه انداختند. با پیشتازی حسن رحیمی در 55 و رضا یزدانی در 96 کیلوگرم ایران قدرت روز نخست مسابقات کشتی آزاد شد. رحیمی که نریمان اسرافیلوف روسی را در نیمه نهایی شکست داده بود، مبارزه سخت‌تری مقابل آمیت کومار هندی داشت، اما در نهایت برای رسیدن به عنوان جهانی، دو بر یک این مسابقه را برد." رحیمی پس از قهرمانی جهان، گفت: "من در المپیک واقعا بدشانس بودم و این قهرمانی، نتیجه‌ بزرگی برای من است و به نوعی بدشانسی المپیک را جبران کردم. " فیلا در ادامه به هدایت تیم ایران توسط رسول خادم اشاره کرد و نوشت: " رسول خادم قهرمان المپیک 1996 که سرمربیگری تیم ایران را بر عهده دارد، در طول این مسابقات حمایت خود را از تقوی نشان داد و وقتی که این کشتی‌گیر متاثر را دلداری می‌داد، با حمایت تماشاگران ایرانی حاضر در سالن مواجه شد."

 


فدراسیون تکواندو ایران، اسامی 9 تکواندوکار را برای حضور در مرحله نخست رقابتهای انتخابی المپیک 2016 به فدراسیون جهانی اعلام کرد.
فدراسیون جهانی تکواندو سهمیه های حضور در المپیک را افزایش داده است. این افزایش سهمیه از طریق رنکینگ جهانی انجام خواهد شد و تکواندوکارانی که بتوانند با حضور در 9 دوره مسابقات جایزه بزرگ تا قبل از آغاز المپیک 2016 جزو شش تکواندوکار برتر هر وزن قرار گیرند، می‌توانند بصورت مستقیم جواز حضور در این رویداد بزرگ ورزشی را کسب کنند. با توجه به پایان زمان ثبت نام برای حضور در اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ که آذرماه در منچستر برگزار می‌‎شود، فدراسیون تکواندو نام 9 تکواندوکار را ثبت نام کرد . تا کنون حضور میثم باقری، هادی مستعان، محمد باقری معتمد، بهنام اسبقی، حسین تاجیک و سجاد مردانی در رقابتهای منچستر قطعی شده و از بین مسعود حجی‌زواره، فرزاد عبدالهی و علیرضا نصرآزادانی یک نفر از فهرست خارج خواهد شد.

 


رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به مشکلات مالی این فدراسیون طی ماه‌های گذشته گفت: با تمام نداری‌ها ساختیم و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتیم، اینگونه پیش رفتیم و در عین حال موفق هم بودیم.
محمود مشحون با اشاره دوباره به اوضاع نابسامان مالی در این فدراسیون اظهار داشت: برای اعضای فدراسیون بسکتبال خجالت آور است‌که یک سوم کارگر افغانی حقوق می‌گیرند. خیلی‌ها می‌گفتند مسئولان فدراسیون پیر هستند اما افتخار ما پیرها این است که دنبال واقعیت‌ها بودیم، طوری که امروز چیزی کم نداریم و موفق هستیم. رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرده یکی از اولویت‌های این وزارتخانه تامین هزینه‌های مورد نیاز بسکتبال است، یادآور شد: با این حساب و البته ورودیه‌ای که از تیم‌ها برای لیگ برتر می‌گیریم، می‌توانیم برنامه‌های خود را برای آینده پیش ببریم. وی ادامه داد: خدا می‌داند فدراسیون بسکتبال این شش ماه را چطور گذراند در حالی که به تمام برنامه‌های خود به موقع عمل کردیم. من نامه مکتوب روسای سه فدراسیون را دارم که از من خواسته بودند به آنها بگویم که چطور در این اوضاع و با این شرایط فدراسیون بسکتبال کارهایش را دنبال می‌کند.

 


مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا درحالی امروز با برگزاری 4 مسابقه به پایان می‌رسد که تیم استقلال در زمین بوریرام تایلند می‌تواند با کسب پیروزی یا رسیدن به یک تساوی، به عنوان سومین باشگاه ایرانی (در تاریخ لیگ قهرمانان) به جمع 4 تیم برتر قاره کهن صعود کند.
دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری چهار مسابقه به پایان می‌رسد که تیم استقلال در یکی از این بازی‌ها از ساعت 30/15 به وقت تهران میهمان بوریرام یونایتد تایلند است که به تازگی "آندرس گارسیا" دستیار پیشین ژوزه مورینیو در تیم رئال مادرید را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بیند. استقلالی‌ها که به لطف پیروزی یک بر صفر در ورزشگاه آزادی از شرایط بهتری روحی - روانی و فنی نسبت به تیم بوریرام برخوردار هستند و به مرحله نیمه‌نهایی نزدیک‌تر هستند، در این بازی رقابت سختی را با تیم چند ملیتی بوریرام در پیش دارند. قطعا تیم "تندر جنگجو" در ورزشگاه اختصاصی "نیو ای موبیل" که 24 هزار نفر ظرفیت دارد، با هدف جبران شکست بازی رفت و بالابردن شانس صعود خود به میدان می‌آید اما استقلالی‌ها هم برای رسیدن به مرحله بعدی، به درخشش سیدمهدی رحمتی، عملکرد بهتر خط دفاع، تجربه مردان میانی و فرصت طلبی مهاجمانی از جمله فرهاد مجیدی، آرش برهانی و محمد قاضی دل بسته‌اند. برنده دو دیدار بوریرام - استقلال و سئول - الاهلی روز چهارشنبه سوم مهر ماه اولین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد و این در حالی است که برنده دیدار بوریرام - استقلال در دور رفت میهمان و در دور برگشت دیدار نیمه نهایی میزبان خواهد بود.در صورت صعود استقلال ایران، این تیم در بازی برگشت به عربستان یا کره جنوبی خواهد رفت. بازی برگشت یک هفته بعد و در چهارشنبه 10 مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.برنامه کامل مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
چهارشنبه - 27/06/92
* اف سی سئول کره‌جنوبی - الاهلی عربستان (نتیجه بازی رفت: یک بر یک)* بوریرام یونایتد تایلند - استقلال ایران (نتیجه بازی رفت: یک بر صفر به سود استقلال)* لخویا قطر - گوانگژو اورگرانده چین (نتیجه بازی رفت: 2 بر صفر به سود گوانگژو)* الشباب عربستان - کاشیورا ریسول ژاپن (نتیجه بازی رفت: یک بر یک)

 


با مشخص شدن اسامی 12 بازیکن تیم "ب" ایران، این تیم امروز برای حضور در مسابقات والیبال سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راهی اندونزی می‌شود.
تیم والیبال "ب" ایران با 12 بازیکن و 6 همراه امروز عازم جاکارتا میزبان این رقابت‌ها خواهد شد.حسین معدنی، سرمربی تیم "ب" ایران اسامی 12 بازیکن را برای حضور در مسابقات والیبال سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعلام کرد که به شرح زیر است:محمدطاهر وادی، فرهاد پیروت‌پور، رضا صفایی، مجتبی یوسفی، علی جلالی، مصطفی شریفات، مجتبی قلی‌زاده، سید محمدرضا حسینی پویا، محمد حسن صنوبر، سید علی سجادی، حسین حسن‌پور و بهزاد حیدرشاهی. مسابقات والیبال سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دوم تا نهم مهرماه با حضور 10 تیم در اندونزی برگزار خواهد شد.تیم والیبال "ب" ایران با تیم‌های کامرون، کویت، ترکیه و قطر در گروه دوم هم‌گروه است.

 


حسن نوربخش به طور رسمی از سازمان لیگ بسکتبال کناره گیری کرد.
حسن نوربخش به طور رسمی از ریاست سازمان لیگ بسکتبال کناره گیری کرد. او رییس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بود که با نظر محمود مشحون مکری و آبکاریان به جای او کارشان در فدراسیون را آغاز کردند. نوربخش از طرف محمود مشحون به عنوان رییس سازمان لیگ انتخاب شد اما از این سمت نیز کناره گیری کرد. محمود مشحون در جلسه سازمان لیگ برتر بسکتبال اعلام کرد که آقای نوربخش حاضر به همکاری در این مقطع نشده و ما تا هفته آینده جانشین او را انتخاب خواهیم کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10