(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28 شهریور 1392 - شماره 20594

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در نامه‌های جداگانه به روحانی رئیس مجلس ۳ مصوبه دیگر دولت دهم را مغایر قانون اعلام کرد
بررسی موضوع عفاف و حجاب در دولت
رئیس جمهور: وزیر کشور گزارش دهد
درمکتب امام
توفیقی: گزینه پیشنهادی وزارت علوم هستم
اولویت وظیفه یا نتيجه؟!(بخش سوم و پایانی)
بُرد نقد!
باهنر: بعید است فراکسیون اعتدال تشکیل شود
سرلشکر جعفری: رسالت سپاه دفاع غیر محافظه‌کارانه از انقلاب و آرمان‌های امام و راه شهیدان است
سردار فدوی: نتیجه ماجراجویی علیه ایران بازگشت جنازه سربازان آمریکایی به کشورشان خواهد بود
تقدیر از احمدی‌نژاد در مسجد جامع نارمک
حکم یک دادگاه فدرال برای ضبط برجی در نیویورک با ادعای ارتباط با دولت ایران
الاهرام : مسئله هسته‌ای ایران منتظر طرح روسیه است
با حکم وزیر کشور حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور شد
ناو گروه نیروی دریایی ارتش در سودان پهلو گرفت
كناره‌گیری معاون قرضاوی از اتحادیه علمای مسلمین
برنامه‌های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس اعلام شد
   


رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه به رئیس‌جمهور، ۳ مصوبه دولت دهم را مغایر قانون اعلام کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های خود به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور  مصوبات دولت دهم در خصوص «انتقال حسابهای بانکی وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه به بانک مسکن»، «انعقاد قرارداد ساخت آزادراه تهران ـ چالوس» و«انتقال نیروهای قراردادی دستگاه‌های اجرایی» را مغایر با قانون اعلام کرد.

 


در جلسه روز گذشته هیئت دولت، رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد تا موضوع عفاف و حجاب و نحوه اجرای آن در جامعه از سوی نیروی انتظامی را در شورای اجتماعی کشور مطرح و بررسی کند.
در این جلسه رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، لزوم اهتمام به آن را یادآور شد و از همه مردم اخلاق‌مدار و به ویژه جوانان رشید و فهیم کشور خواست با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم
بشمارند.
روحانی همچنین از نیروی انتظامی خواست در برخورد با این موضوع اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هرگونه افراط و تفریط پیگیری کند و به وزیر کشور نیز ماموریت داد تا موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح نماید.
همچنین رئیس‌جمهور به کمیسیون فرهنگی هیئت دولت دستور داد تا موضوع اخلاقی، اجتماعی عفاف و حجاب را بررسی و نتیجه را به هیئت وزیران و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.
در این جلسه پیشنهاد برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مطرح و به تصویب رسید.
بر اساس یکی از مصوبات هیئت وزیران، اصلاحاتی در زمینه نحوه محاسبه مابه‌التفاوت کسورات بازنشستگی اشخاصی که مشمول نقل و انتقال صندوق بازنشستگی می‌شوند، صورت گرفت.
انتصاب استانداران جدید
در جلسه هیئت دولت
همچنین در جلسه روز گذشته هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور علی‌اکبر پرویزی به عنوان استاندار خراسان شمالی و جمشید انصاری به عنوان استاندار استان زنجان تعیین شدند.
در پاسخ به فضاسازی رسانه‌ای
صالحی: سایت فردو تعطیل نخواهد شد
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل در مورد تعلیق سایت فردو در برابر لغو گسترده تحریم‌ها را تکذیب کرد و گفت: چنین خبری صحت ندارد. علی‌اکبر صالحی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به خبرنگاران گفت: اعضای این تیم مشخص شده و رئیس‌جمهور اعضای آن را معرفی خواهد کرد. وی تصریح کرد: اعضای این تیم عمدتا کسانی هستند که در عرصه مذاکره درباره مسائل هسته‌ای دارای تجربه و سابقه هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی خبر روزنامه آلمانی اشپیگل در خصوص وعده ایران برای تعطیلی سایت فردو را تکذیب کرد و گفت: مطلبی که در خصوص تعطیلی فردو در آستانه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل منتشر شده است درست نیست.
صالحی با بیان این که ان‌شاءا... در سال 92 گشایشی در پرونده هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد در خصوص اجلاس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: فضای حاکم بر اجلاس اخیر مثبت و نسبت به قبل متفاوت بود و ما در مذاکرات نظراتمان را ارائه دادیم. رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان اعلام کرد که 5 مهرماه نیز جلسه‌ای بین کارشناسان سازمان انرژی اتمی و وزرای امور خارجه برای پیگیری مسائل هسته‌ای برگزار می‌شود و بحث و گفت‌وگو می‌شود.
گفتنی است روزنامه اشپیگل روز دوشنبه در راستای فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران در آستانه مذاکرات هسته‌ای مدعی شده بود که رئیس‌جمهور ایران آماده است در برابر لغو گسترده تحریم‌ها با تعلیق فعالیت سایت غنی‌سازی «فردو» موافقت کند.
وزیر اطلاعات: فایل صوتی و تصویری منتسب به هاشمی در دست بررسی است
وزیر اطلاعات در خصوص حضور افراد دخیل در فتنه 88 در دولت و انتشار فایل‌ صوتی و تصویری منتسب به هاشمی رفسنجانی توضیحاتی را ارائه داد.
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که نظرتان در خصوص به کارگیری افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فتنه نقش داشته‌اند در دولت چیست؟ اظهار کرد: همه را به یک چوب نمی‌توان راند. وزیر اطلاعات گفت: در مورد این موضوع در آینده به صورت مفصل صحبت خواهم کرد.
وی درباره تشکیل جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی در دوره جدید افزود: مقدمات این کار آغاز شده است و این جلسات ادامه خواهد داشت.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: همه نهادهای اطلاعاتی فرزندان یک خانواده هستند و جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی در همین راستا کار خود را ادامه خواهد داد.
وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره اظهارنظر پیشین حجت‌الاسلام علوی در خصوص امکان بازگشت برخی منافقین که دستشان به خون افراد بی‌گناه آلوده نیست، گفت: در گذشته موارد متعددی به کشور بازگشته‌اند که الان زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند اما درباره افراد جدیدی که متقاضی این کار باشند در حال حاضر اطلاعی ندارم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره چگونگی اجرای قانون پیگیری نقش آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد از سوی دولت یادآور شد؛ آنها قبول دارند که در سرنگونی یک دولت قانونی دخالت داشته‌اند.
وی ادامه داد: قطعا دو کشور یاد شده باید درباره ایفای نقش در کودتای 28 مرداد پاسخگو باشند.
به گزارش مهر، وزیر اطلاعات در خصوص پیگیری فایل صوتی منتشر شده از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پیگیری عواملی که در تحریف آن دخالت داشته‌اند، تاکید کرد: بنده فایل صوتی و تصویری آقای هاشمی را ندیده‌ام و فرصت نکرده‌ام در این باره بررسی کنم اما حتما در تشکیلات در خصوص این موضوع کار می‌شود اما من هنوز گزارشی در این باره ندیده‌ام. علوی با اشاره به حضور خود در محافل عمومی نظیر هیئت‌ها، جلسات عمومی و دانشگاه‌ها و... گفت: بنده با همه اقشار در ارتباط هستم و در عضویت هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما قرار دارم، اغلب کسانی که بنده را در مراسم‌های مختلف می‌بینند ابراز لطف می‌کنند و بعضا حتی با من عکس می‌گیرند.

 


توجه اسلام به ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها
اسلام نه دعوتش به خصوص معنویات است و نه دعوتش به خصوص مادیات است.
(اسلام) هر دو را دارد.
یعنی اسلام و قرآن‌کریم آمده‌اند که انسان را به همه ابعادی که انسان دارد، بسازند.
آئین انقلاب اسلامی - ص 109

 


در حالی که برخی نمایندگان مجلس به‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بر رای عدم اعتماد به توفیقی در صورت معرفی برای تصدی وزارت علوم تاکید دارند، سرپرست این وزارتخانه اعلام کرد بنده وزیر پیشنهادی علوم هستم.
جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا شما وزیر پیشنهادی علوم خواهید بود و موضوع رایزنی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور برای معرفی فردی دیگر صحت دارد یا خیر؟، اظهار کرد: چون بنده درگیر این موضوع نبوده‌ام، اطلاع دقیق ندارم. ولی رایزنی رئیس مجلس و رئیس‌جمهور برای معرفی فرد جدید در وزارت علوم خیلی واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد.
وی در ادامه بدون اشاره به اعتراضات نمایندگان مجلس نسبت به عملکردش در دوران سرپرستی این وزارتخانه افزود: تا الان به این‌گونه است که بنده وزیر پیشنهادی علوم باشم، اما تصمیم نهایی در این خصوص با رئیس‌جمهور است.
به گزارش مهر، توفیقی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه شرایط تحصیل مجدد دانشجویان ستاره‌دار در دانشگاه چگونه است و تاکنون چند نفر بازگشت به تحصیل داشته‌اند، گفت: کارگروهی برای رسیدگی به این پرونده‌ها و درخواست‌ها تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این کارگروه در هر موردی به این نتیجه برسد که حقی ضایع شده است، آن افراد بازگشت به تحصیل خواهند داشت.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: تاکنون 10 تا 15 مورد از سوی کارگروه تشکیل شده به تصویب رسیده و پیگیری شده تا دانشجویان ستارده‌دار بازگشت به تحصیل داشته باشند. قبلا عنوان شده بود که دانشجویان سال 90 به بعد مورد بررسی قرار خواهند گرفت. اما این موضوع کم‌کم به سال‌های قبل هم تسری خواهد یافت.

 


راه صحيح کار برای خدا، شناختن وظيفه، تلاش در جهت انجام دادن آن و واگذار کردن نتيجه به خداست؛ اعتماد به اينکه خداست كه كارها را به نتيجه مي‌رساند، نه زيد و عمرو و نه پول و عوامل ديگر. همه اينها نعمت‌هاي خداست، اختيار آنها در دست اوست و هر وقت او بخواهد اثر مي‌کند. ما بايد اميدمان فقط به خدا باشد. اما در عمل چه کنيم؟ همان‌گونه که در قرآن و كلمات معصومين (ع)گفته شده، در چارچوبه حلال و با رعايت ارزش‌هاي اسلامي بايد فعاليت کرد، بايد تبليغ کرد، بايد مسايل را بيان کرد، بايد ديگران را روشن کرد؛ ضمن اينکه بايد توجه داشته باشيم كه شيطان در همه اين مراحل مي‌تواند ما را فريب بدهد؛ با بهانه‌هايي مثل اينکه فلان كار لازم نيست يا خلاف توکل است و يا اينکه سهم من از نتيجه كار چه شد!
وظيفه يا نتيجه؟
ما مرد وظيفه‌ايم، نه به دنبال نتيجه؛ بايد ببينيم وظيفه‌مان چيست، همان را انجام دهيم. نتيجه چه خواهد شد؟ هر چه خدا بخواهد. ممكن است نتيجه همان شود که ما مي‌خواستيم؛ شايد هم خدا مصلحت نداند و خلاف آنچه ما خواستيم، حاصل شود. در هر دو صورت ما وظيفه‌مان را انجام داده‌ايم و ثوابش را مي‌بريم. خداوند در حديث قدسي به حضرت داوود(ع‌) مي‌فرمايد تو چيزهايي را مي‌خواهي من هم چيزهايي را مي‌خواهم؛ اگر تو خواسته‌ات را فداي خواست من کردي، بهتر از آنچه خواستي، را به تو خواهم داد. اما اگر چيزي غير از خواسته من را تمنا كردي، از آن محروم خواهي شد و هيچ نتيجه‌اي نخواهي گرفت. خواست ما بايد خواست خدا باشد، عملمان هم طبق دستوري که او داده است. در غير اين صورت ما هم سرنوشت ديگران را خواهيم داشت. بدترين سرانجام هم اين است که خيال کنيم خيلي هنر کرده‌ايم، در صورتي که کار نادرستي انجام داده‌ايم. قرآن مي‌فرمايد: «هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا؟ الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُون صنعا؛» (كهف / 103-104 ) زيانکارترين مردم كساني هستند که گمان مي‌کنند خيلي هنر کرده‌اند، در حالي‌كه کارهايشان در راه دنياست و در همانجا هم متوقف مي‌شود، سعي‌شان از بين رفته و هيچ فايده‌اي برايشان ندارد؛ نه دنيايشان آباد مي‌شود و نه آخرتشان. زماني کار نتيجه مي‌دهد که خالصانه براي خدا باشد. اگر هواي نفس، حب دنيا و تعلقات دنيوي در آن باشد دير يا زود به ضررمان تمام مي‌شود و نه به آنچه در دنيا مي‌خواهيم، مي‌رسيم، نه خدا مزدي به ما مي‌دهد.
خداوند نتيجه را رقم مي‌زند
بايد کارمان خالصانه براي خدا باشد و به هيچ چيز ديگري هم غير از او اميد نداشته باشيم؛ هيچ چيز، يعني هيچ چيز. كمك ديگران، نظرخواهي و پول و مانند آن، همه باد هواست. اگر خدا نتيجه‌اي را بخواهد، منتظر اين نظرخواهي‌ها و نظرسنجي‌ها نمي‌ماند. همچنانکه بارها زير و رو شدن اين نظرخواهي‌ها را ديده‌ايم. ما بايد به وظيفه‌مان عمل کنيم؛ نتيجه را کس ديگري رقم مي‌زند. اگر ما اين دو مطلب را بپذيريم و اميدمان فقط به خدا باشد و ريشه همه دلبستگي‌ها به دنيا و عوامل دنيوي را بکنيم، در اين صورت هم نزد خدا عزيز مي‌شويم، هم کارمان موفقيت‌آميز خواهد بود. در مقابل، به هر اندازه که در گوشه دلمان روي چيزهاي ديگر حساب كنيم، به همان اندازه ناراحتي و غصه دنيا را خواهيم داشت، علاوه بر اينکه معلوم نيست به خواسته‌هايمان هم برسيم.
امام راحل؛ بهترین الگو
در اين جهت امام راحل بهترين الگوست. ايشان در سخت‌ترين حالات و شرايط وصيت‌نامه‌شان را نوشتند، اما با وجود همه دشواري‌ها و گرفتاري‌ها نوشتند: با دلي آرام و قلبي مطمئن به ديدار خدا مي‌روم. در جريان سقوط خرمشهر فرماندهان سپاه و ارتش با عجله و اضطراب براي گزارش امر به تهران آمدند و زماني خدمت امام رسيدند ‌كه ايشان مشغول گفتن اقامه نماز بودند. در حالي‌كه آنها خيلي مضطرب و نگران بودند، امام با آرامش كامل همان طور که براي نماز ايستاده بودند، گفتند: خوب، جنگ است ديگر! و بعد هم تكبيرةالاحرام گفتند و نماز خود را شروع كردند. وظيفه را بايد انجام داد، اما نبايد نگران بود؛ کار به دست خداست. ما بايد ببينيم وظيفه‌مان چيست و به آن عمل کنيم. بايد حسابمان را با خود خدا صاف کنيم؛ خدايا! من بنده‌ام و تو خدايي؛ تو مي‌گويي اين کار را انجام بده؛ چشم! نتيجه چه خواهد شد؟ به من مربوط نيست؛ هرچه تو مي‌خواهي، همان مي‌شود. بعد هم پاي عملكرد خود بايستيم، خواه نتيجه به نفع ما يا به ضرر ما باشد. ما وظيفه‌اي داشتيم كه انجام داديم. اگر اين‌گونه بوديم و چنين روحيه‌ پيدا کرديم، ما هم شبيه امام و پيرو امام مي‌شويم؛ در زندگي‌مان هم آراميم و اضطرابي نداريم و نسبت به ديگران بدبين نيستيم و تخريب نمي‌کنيم. ديگران هرچه مي‌خواهند، بگويند. ان‌‌شاءالله آنها هم وظيفه‌شان را انجام مي‌دهند؛ ان‌شاءالله که نيتشان خير بوده و اگر اشتباه کرده‌اند، خدا به نيت خيرشان ثواب بدهد.
بُرد نقد!
اگر از همه اين فعاليت‌ها چيز ديگري عايد ما نشود، ‌جز اينکه خودمان را بسازيم، بنده خدا باشيم، اميدمان به او باشد و تمام تلاشمان در جهت انجام وظيفه باشد، اين بُرد نقد است؛ نتيجه هر چه بشود، ما ضرر نکرده‌ايم. اما اگر غير از اين باشد، هر چه بشود، ضرر کرده‌ايم. ان‌شاءالله خداوند به گوينده و شنونده توفيق بدهد که نصايح ائمه اطهار(ع‌) و ديگر بزرگان، تا حضرت امام و مقام معظم رهبري که بياناتشان مأخوذ از فرمايشات اهل‌بيت است، همه را درست درک کنيم و به آنها عمل کنيم؛ توکلمان فقط بر خدا باشد و سعي كنيم نه در تشخيص وظيفه کوتاهي کنيم و نه در عمل کردن به آن؛ نسبت به نتيجه هم هيچ نگراني نداشته نباشيم.
سخنرانی‌آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)در جلسه با اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي -  14/01/1392
زلال بصیرت روزهای پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

 


نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد بعید است با وجود فراکسیون رهروان و فراکسیون اصولگرایان که بنای تعامل با دولت دارند، فراکسیون دیگری در مجلس تشکیل شود.
محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه خبر دقیقی از تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس ندارم، گفت: فراکسیون اصولگرایان و رهروان علی‌رغم اختلاف‌نظرهایی که ممکن است با یکدیگر داشته باشد، در بحث کلان، هماهنگی‌های خوبی با یکدیگر دارند. وی افزود: بعید می‌دانم با وجود فراکسیون رهروان و اصولگرایان، فراکسیون دیگری در مجلس تشکیل شود. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند با فراکسیون‌های فعلی مجلس به خوبی کار کند، اظهار داشت: موضع مجلس، همکاری با دولت است.
باهنر در گفت‌وگو با فارس اعتدال را به شرط فراجناحی بودنش مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که مجلس و دولت روابط و تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند.

 


فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد.
سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در جمع شرکت کنندگان در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه در تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای این نهاد، گفت: با الطاف خداوند امروز شاهدیم، انقلاب اسلامی قدرتمندانه قادر است از چالش های سهمگین، سرافرازانه عبور کرده و مسیر خود را به سمت قله‌های رفیع پیشرفت و عدالت و تحقق حاکمیت مستضعفان بر سرنوشت خویش در جغرافیایی فراتر از محل تولد خود تعقیب کند.
وی افزود: این حرکت توقف ناپذیر همچنان با مقاومت‌های منفعلانه و در عین حال پیچیده، مدرن و چند بعدی، که با هدف ممانعت از موفقیت مدل مردم سالاری دینی، طراحی می شود مواجه است.
جعفری با بیان اینکه، این موضوع ظرف سالهای اخیر به تقابل عمیق نظام سلطه با انقلاب اسلامی منجر و ترسیم کننده سیمای اصلی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان است، تصریح کرد: روند بیداری اسلامی، نظم سیاسی و امنیتی ساخته آمریکا در جهان، به ویژه در دنیای اسلام را بر هم زده و نقشه های راه آنان برای نوسازی سیاسی، تحت عنوان خاورمیانه جدید و بزرگ را به شکست کشانده، به گونه‌ای که نتوانستند پیروزی‌های پرهزینه و ظاهری نظامی را به منفعت سیاسی و اقتصادی برای خود تبدیل کنند هر چند که از یک نگاه در بعد نظامی هم، متحمل شکست های مفتضحانه‌ای شده‌اند.
وی تصریح کرد: امروز مسلمانان بیدار منطقه، با ایجاد میدان نبردی ناهمطراز موفق شده‌اند، راه‌های غلبه نظام سلطه به رهبری آمریکا را با وجود به کارگیری همه ظرفیت‌های مدیریتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی سد کنند و روند ملت سازی و دولت سازی مورد نظر دشمن را متوقف کنند.
وی در تبیین رسالت سپاه گفت: این رسالت تجلی دهنده تعهد انقلابی سپاه در دفاع غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب و آرمانهای بزرگ امام(ره) و شهیدان است که در بعد استحکام بخشی به ساخت درونی سپاه و شاکله معنوی آن در راستای انجام رسالت خطیر پاسداری از انقلاب اسلامی تبلور یافته است.
به گزارش روابط عمومی سپاه جعفری در ادامه با اشاره به دیدار پرشور و شوق انگیز فرماندهان و مسئولین سپاه با فرمانده معظم کل قوا و قدردانی از الطاف همیشگی ایشان به فرزندان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تجلیل مقام معظم رهبری از کارکردهای سپاه و بکار بردن تعبیر «کارنامه حقیقتا درخشان» برای شما، مدال افتخاری است که ولی فقیه زمان بر سینه پاسداران انقلاب اسلامی نشانده اند و این توفیق بزرگ مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر خواهد کرد.
فرمانده کل سپاه با تبیین دستاوردها و موفقیت های سپاه در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات فراروی کشور گفت: سپاه با تاسی به منویات رهبری معظم انقلاب برای انجام رسالت و ماموریت های خطیر محوله بایستی از تحولات و جریان ها و پدیده های مختلف و تاثیرگذار بر خود شناخت کامل و درک عمیق داشته باشد و برای نگهبانی از انقلاب با استحکام ساخت درونی با چشمان باز و بینا عمل کند.
جعفری با تشریح دستاوردها و موفقیت های سپاه خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، امروز سپاه قدرت بازدارندگی و دفاع همه جانبه و نیز ظرفیت ها و قدرت تهاجمی مستقیم و غیر مستقیم خود را به مساحت گسترش منافع حیاتی دشمنان در معرض تحول، نوسازی و ارتقاء قرار داده است و اکنون هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد.
وی تاکید کرد: امروز علاوه بر موشکها، ساختارهای مکمل راهبردی و نفوذ و توان اطلاعاتی سپاه و همچنین قدرت بازیگری و مدیریت راهبردی عناصر ذی ربط سازمانی آن در کنار هواداران انقلاب اسلامی، به شکل بی سابقه ای عمل کرده است و ما این توان را تنها در سایه لطف الهی و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مجاهدت های فرزندان انقلابی ملت ایران در سپاه می دانیم.
سپاه در حال گشودن راه هایی
به سوی فضاست
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در حال دستیابی به ظرفیت پویای جنگ اطلاعاتی با همه پیچیدگی ها، پیشرفت‌ها و ظرافت های آن بوده و آثار این توسعه مهم را در بسیاری از رویدادها تجربه کرده ایم به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پرداخت و افزود: سپاه در حال گشودن راه‌هایی به سوی فضاست، تا قدرت انحصاری دشمن در فضا را تحت تاثیر قرار دهد و واقعیت های موجود بیانگر این مهم است که امروز پهپادها، پدافندها، رادارها و موشکهایمان فضا را از انحصار تفوق آمیز دشمن خارج ساخته اند.
جعفری در ادامه با برشماری توانمندیها و دستاوردهای نیروی دریایی سپاه گفت: ما در نبرد دریایی به یک قدرت اطمینان بخش در دفاع از منافع حیاتی خود دست یافته‌ایم و امروز با سازماندهی و فعال نمودن قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء 2 برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس، دامنه های این قدرت، احساس امنیت بر فضای انتقال انرژی منطقه به جهان را برای کشورهای دوست و همسایه به دنبال داشته است.
جعفری افزود: این یگان های زمینی مردمی، امروز ارتباط کاملا عمیق و سازماندهی شده ای با بدنه بسیج برقرار کرده‌اند و گردان های امام حسین(علیه السلام) نیز در همه مناطق جمعیتی از طریق قرارگاه مرکزی امام حسین(علیه السلام) در مسیر ارتقای توان رزم و افزایش آمادگی های دفاعی خود قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: این گردانها برای انجام ماموریت های رزمی و دفاعی در نبرد ناهمطراز، آمادگی بی نظیری را برای نظام اسلامی به ارمغان آورده اند و برای اجرای ماموریت‌های دفاع زمینی با سازماندهی بسیجیان داوطلب شهادت آماده هستند.
وی افزود: امروز در تلاشیم تا با مجاهدتی سرسختانه و الهام گرفته از تدابیر نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در راستای حرکت بیرونی سپاه، برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب راه های نفوذ و غلبه دشمنان را مقتدرانه سد نماییم و از سوی دیگر با گشودن راه های نوین تحولی و معنویت‌افزایی، زمینه های رشد و تعالی سپاه پاسداران را در حرکت درون سازمانی خود فراهم سازیم.

 


فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به هر دلیلی دست به کار احمقانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بزنند شاهد بازگشت جنازه سربازان آمریکایی به این کشور خواهند بود.
سردار دریادار «علی فدوی» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص خبرپراکنی‌های رسانه‌های غربی مبنی بر ماجراجویی احتمالی آمریکایی‌ها و نیروهای فرامنطقه‌ای پس از سوریه، علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که دشمن جرأت هیچ‌گونه ماجراجویی را نخواهد داشت. آمریکایی‌ها در موضع انفعال قرار دارند که این موضع انفعال جرأت هرگونه چپ نگاه کردن به جمهوری اسلامی را از آن‌ها گرفته است، چه برسد به آن که بخواهند اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.
وی افزود: اگر آمریکایی‌ها به هر دلیلی دست به کار احمقانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بزنند، مسلما، در این صورت چیزی که شاهد آن خواهند بود، برگشت ناوهای آمریکایی به آمریکا نخواهد بود، بلکه بازگشت جنازه‌های آمریکایی‌ها به این کشور است. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حال حاضر به این موضوع اذعان دارند که در برابر نیروی دریایی سپاه در ابعاد شناوری، جنگ مین و موشک‌های ساحل به دریا در موضع ضعف قرار دارند و این‌ها را به عنوان تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های خود که هنوز راهی برای آن‌ها پیدا نکرده‌اند، می‌دانند.
دریادار فدوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین رزمایش‌‌ها و تمرینات مقابله با مین را انجام می‌دهند، ولی زمانی که ما با دقت بر آن‌ها نظارت می‌کنیم، می‌بینیم اقداماتی که انجام می‌دهند نه در شأن ادعایی که به عنوان ابرقدرتی دارند، بلکه در شأن کشورهای کوچک هم نیست، ضمن آن که در ابعاد دیگر هم همین‌طور است.

 


طی مراسمی در مسجد نارمک از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان تقدیر و قدردانی شد.
سه‌شنبه شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا و در مسجد جامع نارمک از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق با حضور اهالی این محل تقدیر و قدردانی صورت گرفت.
در این مراسم که با حضور هیئت امنای این مسجد برگزار شد، یک تابلوی «و ان‌ یکاد» به رئیس دولت‌های نهم و دهم اهدا شد.
همچنین، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه مراسم تقدیر از وی در مسجد جامع نارمک در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نشستی را با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی و در داخل برگزار خواهید کرد و یا نه، گفت: به طور حتم چنین کاری را انجام خواهم داد تا به شما جواب دهم.
وی در پاسخ به سوالی درباره انتقال هدایای ریاست‌جمهوری به ساختمان لادن تنها سکوت کرد.
رئیس‌جمهور سابق در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان زاکانی درباره وی، گفت: من پیش از این چنین مسائلی را تکذیب کردم.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره موقعیت فعلی خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اظهار داشت: در آنجا همه روی یک صندلی نشسته‌ایم و تمام صندلی‌ها با هم برابر است. رئیس‌جمهور سابق همچنین سوالی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید که چرا در 2 سال آخر حمایت‌ها از شما کم شد، را بی‌پاسخ گذاشت.

 


یک دادگاه فدرال در آمریکا دستور ضبط یک برج 36 طبقه را که به ادعای مقامات این کشور تحت مالکیت ایران قرار دارد، داد.
کاترین فورست، قاضی دادگاه فدرال نیویورک حکمی را صادر کرد که زمینه را برای ضبط یک برج 36 طبقه‌ای در این کشور که مقامات آمریکا مدعی‌اند شرکت مالک آن با دولت ایران ارتباط دارد، صادر کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که این حکم «زمینه را برای بزرگ‌ترین ضبط مرتبط با اقدامات تروریستی فراهم می‌کند.»
این ساختمان که در خیابان پنجم منهتن قرار دارد تحت مالکیت موسسه علوی و شرکت‌ آسا است که طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا درگیر پولشویی بوده است. در این بیانیه ادعا شده است که آسا به نیابت از بانک مرکزی که خود به نیابت از دولت ایران فعالیت می‌کند، فعالیت می‌کرده است.
موسسه علوی در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در وب سایتش منتشر شد، اعلام کرد که قصد دارد به حکم دادگاه اعتراض کند.
در این بیانیه آمده است: ما این تصمیم را بررسی کرده‌ایم و با تحلیل دادگاه از حقایق و قوانین مخالفیم. این موسسه برای شرکت در جلسه دادگاه آماده بود و از اینکه فرصتی پیدا نکرد تا جلوی هیأت منصفه شواهد دولتی را رد کند، متأسف است. این روزنامه آمریکایی نوشت که این ساختمان زمانی به ساختمان پیاگت معروف بود، زیرا این جواهرسازی سوئیسی زمانی در این برج که در نزدیکی مرکز راکفلر قرار دارد دفتر داشت.

 


روزنامه مصری الاهرام در تحلیلی با اشاره به دیدار اخیر ولادیمیر پوتین و رئیس‌جمهور کشورمان نوشت: مسئله هسته‌ای ایران منتظر طرح روسیه است.
به نوشته این روزنامه، در این دیدار روحانی از پوتین خواست تا برای حل مساله هسته‌ای ایران و بهبود روابط تهران با غرب، طرحی مشابه طرح مسکو برای حل مساله سوریه ارائه کند. رئیس‌جمهور روسیه نیز بر پایبندی کشورش به اصولی که همواره از آن برای حل همه مسایل مورد اختلاف در سطح بین‌المللی بهره می‌برد، تاکید کرد.
الاهرام افزود: که صرف‌نظر از بررسی مسائل مهم و حیاتی در این کنفرانس، همه چشم‌ها به نتایج اولین دیدار میان رئیس‌جمهور روسیه با همتای ایرانی‌اش و میزان این که تا چه اندازه مسئولان دو کشور می‌توانند به بررسی و حل بحران سوریه بپردازند، دوخته شده بود.
به گزارش ایسنا در ادامه این تحلیل آمده است که خبرگزاری اینترفکس به نقل از روحانی از تلاش‌های مسکو برای دور کردن جنگ از سوریه حمایت و از تصمیم پیوستن سوریه به معاهده منع تکثیر سلاح شیمیایی استقبال و بر ضرورت تلاش برای رهایی از هرگونه سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد.
به نوشته الاهرام منابع رسمی حاضر در کنفرانس سران گروه شانگهای اعلام کردند که همه شرکت‌‌کنندگان بر سر قدردانی از طرح روسیه توافق کرده و موافقت‌شان را با رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر این که حمله نظامی می‌تواند به بروز موج جدیدی از تروریسم منجر شود، اعلام کردند و این موجب شد تا این‌گونه تفسیر شود که رئیس‌جمهور ایران مایل به دخالت پوتین در ارائه طرحی مشابه برای حل مسالمت آمیز مساله هسته‌ای ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است. این چیزی است که ناظران این طور می‌گویند که این (طرح)، راه‌حلی است که حق تهران را در اجرای برنامه هسته‌ای مسالمت آمیزش و غنی‌سازی اورانیوم حفظ می‌کند و از طرفی هم می‌تواند مقدمه‌ای برای روابط بهتر با کشورهای غربی باشد.

 


حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس، طی حکمی ازسوی عبدالرضا رحمانی‌فضلی به عنوان سخنگوی وزارت کشور انتخاب شد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس، طی حکمی ازسوی وزیر کشور، به عنوان سخنگوی این وزارتخانه انتخاب شد.
بنابراین گزارش در حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی خطاب به امیری ابراز امیدواری شده است  با توجه به دانش و تجارب اجرائی، اشراف و آگاهی وی نسبت به وظائف و اختیارات وزارت کشور و مراکز و واحدهای وابسته و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی، بتواند در تنظیم و تحکیم ارتباط مستمر با مردم عزیز و اصحاب رسانه موفق باشد.

 


ناو گروه نیروی دریایی ارتش که با هدف تأمین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش کشورمان عازم آب‌های آزاد شده بود در بندر سودان پهلو گرفت.
این ناو گروه متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان پس از یک ماه دریانوردی و طی کردن 2600 مایل دریایی ضمن حضور در دریای سرخ برای ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و تحکیم روابط فیمابین ایران و سودان، در بندر پورت پهلو گرفت.
ناو گروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر رفت تا بندر سودان، ضمن رهگیری بیش از 43 یگان نظامی قریب به 14 فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده است.
ناو گروه‌های ارتش ایران ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشور در پهنه آب‌های آزاد با هدف تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مطابق قوانین بین‌المللی دریانوردی به مأموریت اعزام و علاوه بر حضور مقتدرانه در دریای سرخ، اقیانوس‌هند و تنگه باب‌المندب، اجازه کوچکترین تعرض به منافع ملی کشور را در دریاها نمی‌دهند.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در مدت اقامت ناو گروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در مهمترین بندر سودان، ملاقات‌هایی بین مقامات نظامی سودان و فرماندهان ناو گروه نیروی دریایی ارتش انجام خواهد شد.

 


در پی مواضع غیر اصولی اخیر رئیس اتحادیه علمای مسلمین به ویژه در مسئله سوریه، معاون قرضاوی از سمت خود كناره‌گیری كرد.
به گزارش خبرگزاری تقریب «شیخ عبدالله بن بیهًْ» ۷۷ساله در استعفا نامه خود به دبیركل این اتحادیه، تاكید كرد: روش اصلاح و مصالحه نیازمند خطابی است كه با موقعیت من در اتحادیه در یك راستا نیست.
وی افزود: مواضع قرضاوی در دوره اخیر و خصوصا پیرامون مسئله سوریه با اهداف اتحادیه جهانی علمای مسلمین متناسب نیست.
گفتنی است شیخ بن بیه از بارزترین علمای اهل سنت و متولد كشور موریتانی می‌باشد و پیش از عزیمت به عربستان در سمت‌های وزارتی در این كشور مشغول به كار بوده است. وی اینك به عنوان استاد در دانشگاه ملك عبدالعزیز در جده مشغول تدریس می‌باشد.

 


جانشین فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) از برگزاری دو رزمایش این سپاه در تهران با موضوع دو عملیات مهم دفاع مقدس خبر داد.
سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این سپاه در هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران در 23 نقطه تهران پیش‌بینی شده است و یک نمایشگاه نیز در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.
ذوالقدر با بیان اینکه شعار امسال یاد یاران، «8 سال دفاع مقدس 34 سال مقاومت و ایستادگی» است، تاکید کرد: امسال یک رزمایش در دهکده مقاومت داریم که عملیات الی بیت‌المقدس را بازسازی می‌کند و یک رزمایش دیگر در بوستان ولایت خواهیم داشت که عملیات رمضان را نمایش خواهد داد.
ذوالقدر ادامه داد:‌ امسال علاوه بر حضور در استان‌‌ها و مناطق محروم، یک بیمارستان صحرایی در منطقه 18 تهران و میدان معلم برپا خواهیم کرد که در سه روز اول مهر ماه 10 نوع تخصص پزشکی را به محرومین و مراجعین ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: کار جدید دیگری که امسال انجام می‌شود برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 16 تا 20 مهر ماه با دعوت از همه ناشرین دفاع مقدس در مصلی تهران است که در آن کتاب‌های جدیدی در این حوزه رونمایی می‌شود.
ذوالقدر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نمایش ادوات و تجهیزات نظامی در اکثر بوستان‌‌ها که امکان آن باشد، صورت می‌گیرد اما بزرگترین این نمایشگاه‌‌ها در بوستان ولایت برپا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: 102 ایستگاه صلواتی نیز پیش‌بینی شده که در واقع ایستگاه‌های فرهنگی هستند و به مردم خدماتی ارائه می‌دهند.
جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ دیدار با خانواده شهدا، کوهپیمایی، ثبت‌نام عضویت در بسیج، اعزام گروه‌های جهادی برای پاکسازی کوهستان‌‌ها را از جمله دیگر برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
همچنین به گزارش روابط عمومی سپاه تهران، در هفته دفاع مقدس نمایشگاه مردان آسمانی در لشکرک، جلوه‌های ویژه مقاومت در شهرک شهید محلاتی، رسانه‌های دفاع مقدس در بوستان ملت، مقاومت و ایستادگی در بوستان نهج البلاغه، سنگری به عرض هشت سال دفاع مقدس در بوستان پلیس، جوانمردان آسمانی در بوستان استقلال، آزادگان سرفراز در خیابان ولیعصر(عج) تقاطع طالقانی، حماسه‌های ماندگار در بوستان المهدی(عج)، حقایقی از دفاع مقدس در بوستان فدک، برگهایی از تاریخ دفاع مقدس در بوستان رازی، آوای نور در میدان امام حسین(ع)، پرواز به سوی نور در بوستان تهران، افق‌های روشن راه در دهکده مقاومت، سفیران هدایت در پارک شهر و میدان بهارستان، سبک زندگی در دفاع مقدس در فرهنگسرای خاوران، نقش روحانیت در دفاع مقدس در بوستان سمیه، مقاومت امروز آینده روشن در امام‌زاده حسن(س)، جوانان دفاع مقدس دیروز امروز فردا در بوستان بعثت، ایثارگری بانوان در دفاع مقدس در بوستان ولایت، حماسه دیروز حماسه امروز در بوستان قائم، همه ما و دفاع مقدس در مصلی بزرگ شمیرانات و حماسه سازان دفاع مقدس در بوستان نرگس برپا خواهد شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10