(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28 شهریور 1392 - شماره 20594

حوادث کوتاه از کشور
احمدی‌مقدم: تلفات جاده‌ای با شعار دادن کاهش نمی‌یابد
کشف 2 قطعه اشیای عتیقه 2 هزار ساله در رشت
شهادت مامور نیروی انتظامی کرمان توسط اشرار
مرد معتاد خانه و همسرش را به آتش کشید
مدیر عامل کنترل کیفیت هوای تهران هشدار داد
شرایط بحرانی آلودگی صوتی در مراکز درمانی و آموزشی تهران
لغو انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی
7 نفر از مصدومان اتوبوس حادثه‌دیده زائران عراقی به تهران اعزام شدند
در رودخانه دریاقلی برازجان برادر برای نجات خواهرش جان خود را فدا کرد
معاون مالی- اداری شهرداری تهران خبر داد
ترخیص 139 اتوبوس از گمرک
در محورهای مختلف کشور رخ داد
17 کشته در 5 حادثه رانندگی
کشف 2 میلیارد ریال محموله قاچاق در لرستان
اعضای بدن مرد اردبیلی به 6 بیمار زندگی بخشید
خارج‌سازی عقرب زنده از گوش بیمار
بخشی از جنگل گلستان دچار آتش‌سوزی شد
دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای تریاک هنگام بسته‌بندی
سارقان مسلح افغانی سیم‌های برق به دام پلیس افتادند
کوچکترین اسب جهان مفقود شد!
غارت مغازه‌های اتباع سومالی در آفریقای جنوبی
سربازان دوپینگی ارتش انگلیس!
پدیده چند همسری در آمریکا
   


زندانی فراری در دام پلیس
زاهدان - تسنیم:‌ پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان در یک عملیات غافلگیرانه یک زندانی فراری و جاعل حرفه‌ای را در زاهدان شناسایی و دستگیر کرد.
ماموران با شگردهای خاص پلیسی و گسترش چتر اطلاعاتی، فرد مورد نظر را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند و در بازرسی از منزل متهم یک قبضه سلاح شکاری وغیرمجاز به همراه تعدادی اوراق مربوط به دادگستری، 3 فقره مهر کارت‌های جعلی و 2 دستگاه بی‌سیم دستی کشف و ضبط شد.
برخورد با اشرار
* یک شرور و زورگیر مسلح که با سلاح سرد از رانندگان کامیون‌های عبوری اخاذی و زورگیری می‌کرد با اقدام به موقع پلیس چابهار دستگیر شد.
ماموران با انجام اقدامات لازم و اطلاعاتی توانستند شخصی به نام «م.ر» را که به مدت 4 ماه از رانندگان اخاذی می‌کرد دستگیر کنند. متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد.
کشف سلاح غیرمجاز
* ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان با اجرای برخورد با فروشندگان سلاح سرد در زاهدان و در بازرسی از اماکن محلات و صنوف آلوده تعداد 155 قبضه انواع چاقو، یک عدد اسپری، 2 عدد قمه، 3 عدد باتوم و 8 عدد پنجه بکس را کشف و ضبط کردند. با فروشندگان متخلف برابر قانون برخورد شد.
کشف مواد مخدر
زاهدان - خبرنگار کیهان: ماموران انتظامی شهر سرباز 47 کیلوگرم هروئین را در این شهرستان کشف کردند. این مقدار مواد مخدر در یک دستگاه اتوبوس جاسازی شده بود. در همین ارتباط 2 نفر قاچاقچی دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.

 


فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این مطلب که با حرف و شعار نمی‌توان تعداد کشته‌های جاده‌ای را کاهش داد از دولت خواست که در جهت حل مشکلات جاده‌ای تلاش بیشتری کند.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم رونمایی از سامانه راهور 120 افزود: در سال گذشته کمتر از 19 هزار نفر در تلفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و انتظار داریم این تعداد امسال به زیر 18 هزار نفر برسد.
احمدی‌مقدی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید گفت: تا دولت یازدهم استقرار پیدا کند و از مشکلات اساسی عبور کند، عملا نمی‌توانیم اقدام بزرگی را در امسال انجام دهیم و امیدواریم که با کمک دولت مشکلات ما برای سال آینده کمتر شود.
فرمانده ناجا با بیان اینکه در هیچ جای دنیا خودروساز نسبت به ایرادهای پلیس از خودرویی واکنش نشان نمی‌دهد، گفت: تنها در ایران است که ما شاهد واکنش منفی و فرافکنی خودروسازان هستیم.
وی تاکید کرد: اینگونه خودروسازها باید به مراجع قضایی معرفی شوند.
احمدی‌مقدم از توسعه حمل‌ونقل ریلی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و علایم جاده‌ای و دو راهه کردن جاده‌ها به عنوان برخی مولفه‌های زمان بر مربوط به کاهش تلفات جاده‌ای نام برد و گفت: توسعه امداد هوایی و امداد نجات می‌تواند به کاهش 50 درصدی تلفات بعد از صحنه تصادف در حداقل‌ترین زمان به ما کمک کند.
به گفته فرمانده ناجا اهرم واردات خودروی خارجی نمی‌تواند سبب افزایش کیفیت خودروهای داخلی شود چرا که خودروی خارجی ارزان‌قیمت تفاوت زیادی با خودروهای داخلی ندارد.
وی تاکید کرد: پلیس نباید گواهی ایمنی خودرو را به سادگی صادر کند بلکه باید در این زمینه بی‌رحمانه عمل کند و از دادن گواهی‌های صوری اجتناب کند.
احمدی‌مقدم تاکید کرد: نظارت بر خودروهای حمل‌ونقل عمومی باید به شدت افزایش پیدا کند به طوری که اگر اتوبوسی حتی دارای مسافر باشد ولی لاستیک آن صاف باشد نباید به آن اجازه حرکت داده شود.
وی با اشاره به مسئله حمل‌ونقل عمومی گفت: منطقی کردن قیمت سوخت ذائقه مردم را تغییر داده و آنها را به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سوق می‌دهد. مانند کاری که کشورهای اروپایی انجام داده‌اند.
فرمانده ناجا گفت: اگر قیمت بنزین جهانی شود، همه این وانت نیسان‌ها به خاطر مصرف بالای سوخت از جاده‌های کشور جمع می‌شوند. این در حالی است که این خودروها جزو خودروهای پرخطر جاده‌ها محسوب می‌شوند.
احمدی‌مقدم در پایان با بیان اینکه امروز کارشناسان و پلیس در 80 درصد موارد توافق دارند، گفت: روزی یکی از روسای جمهوری سابق به من گفت در تمام دوران خدمتم تلاش کردم تا تعداد کشته‌های تصادفات کاهش یابد اما این آمار مدام افزایش می‌یافت من به او گفتم طبیعی است چرا که با شعار دادن نمی‌توان آمار را کاهش داد.
کشته‌های تصادفات در ایران ازمیانگین جهانی کمتر است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه میانگین کشته‌های تصادفات در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو 7/5 نفر است گفت: این آمار در ایران 7/3 نفر و در اروپا 2/7 نفر است.
سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در مراسم رونمایی از سامانه راهور 120 گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی 4 دهه بود که تغییری نکرده بود اما خوشبختانه قوانین تغییر کرد که البته باید مدام به روزرسانی شود.
وی با اشاره به اینکه پلیس براساس قانون باید به مردم اطلاع‌رسانی کند گفت: به همین منظور سامانه راهور 120 را راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم بتوانند تخلفات رانندگی خود، نمره منفی گواهینامه و امکان پرداخت قبوض را از طریق این سایت پیگیری کنند.مومنی با اشاره به اینکه میانگین کشته‌های تصادفات در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو 7/5 نفر است گفت: این آمار در ایران 7/3 و در اروپا 2/7 است.وی تاکید کرد: با وجود اینکه آمار ما از میانگین جهانی کمتر است اما باید آن را به استانداردهای اروپا نزدیک کنیم.وی سه مولفه انضباط، ایمنی، ارائه تسهيلات راحت به مردم را از کارهای اساسی پلیس راهور جهت کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی کاهش 10 درصدی نرخ تصادفات را داشتیم اما تا 5 ماهه ابتدایی امسال 10/8 درصد فوتی‌های ما در جاده‌های کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.مومنی با بیان اینکه عده‌ای دوست دارند که پلیس در سوانح رانندگی تقصیر را گردن عامل انسانی بیندازد گفت: ما باید تمام عوامل را در نظر بگیریم و وقتی به عامل غیرانسانی رسیدیم مدام تقصیر را به گردن بقیه نیندازیم.
وی ادامه داد: خودروسازهای بزرگ دنیا که با تمام استانداردها خودرو تولید می‌کنند از نقصی که خودروی‌شان دارند عذرخواهی می‌کنند اما در ایران اینگونه نیست و خودروسازها تنها فرافکنی می‌کرده و نسبت به گزارش‌های پلیس موضع‌گیری می‌کند.
رئیس پلیس راهور با اشاره به حادثه‌ای که در آن 44 نفر از هموطنانمان جان باخته‌اند گفت: زمانی که کارشناسان نظر خود را در خصوص تخلف خودروساز اعلام کرده است خودروساز در پذیرش اشتباهات خود مقاومت کرده و به سرعت نسبت به نظر کارشناسی واکنش نشان داد. آن‌ها حتی به خود اجازه بررسی گزارش‌های پلیس را نیز نداده‌‌اند.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان از کشف 2 قطعه اشیای عتیقه با قدمتی 2 هزار ساله در رشت خبر داد.
سرهنگ مهرداد مهرگان اظهار داشت: اکیپهای عملیاتی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه 3 نفر با هویت معلوم در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه فعالیت دارند موضوع را بررسی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی این 3 متهم را در داخل منزلی در رشت حین معامله یک جام طلا و یک عدد سکه طلا دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی این جام و سکه که 2 هزار سال قدمت دارند حدود 5 میلیارد ریال است.
متهمان به همراه اشیاء کشف شده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 


فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان از به شهادت رسیدن یک مامور نیروی انتظامی در رفسنجان توسط اشرار خبر داد.
سرتیپ حسین چناریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت، یکی از ماموران نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان دیروز، هنگام برقراری نظم و امنیت مورد تهاجم اشرار قرار گرفت. وی اضافه کرد: در این حادثه مامور نیروی انتظامی به نام ستوان علی سلطانی‌نژاد به شهادت رسید.
سرتیپ چناریان تصریح کرد: مظنونان این حادثه دستگیر شدند.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
مرد معتاد در شهرستان تالش خانه و همسرش را با هم به آتش کشید.
کارآگاهان آگاهی تالش در بررسی حریق منزلی که فوت زن خانه را در برداشت متوجه شدند این حریق عمدی بوده و تحقیقات خود را بر روی همسر زن متوفی معطوف کردند.
کارآگاهان در تحقیقات خود با توجه به سوابق آزار و اذیت و ضرب و شتم این مرد نسبت به همسرش دریافتند که این مرد اعتیاد به مواد مخدر دارد و همین امر نیز باعث اختلاف بین این زوج شده بود.
گفتنی است همسر این زن در بازجویی‌های پلیس با توجه به مستندات و دلایل موجود اعتراف کرد که پس از مشاجره لفظی با همسرش در آشپزخانه، نفت را در آشپزخانه ریختم و خانه را به آتش کشیدم و این کارم مرگ همسرم را در پی داشت. متهم با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.

 


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: آلودگی صوتی 76 درصد مراکز درمانی و 32 درصد مراکز آموزشی تهران را در شرایط بحران قرار داده است.
یوسف رشیدی با اعلام این مطلب که تهیه و تدوین تراز آلودگی صوتی شهر تهران به تفکیک مناطق صورت گرفته است گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است که 3330 مرکز درمانی و 1326 مرکز آموزشی پایتخت آلودگی صوتی بیش از حد استاندارد دارند.
وی تصریح کرد: همچنین براساس بررسی‌های صورت گرفته 250 مرکز درمانی و 419 مرکز آموزشی تهران از نظر آلودگی صوتی در شرایط بحرانی قرار دارند.
رشیدی با تاکید بر اینکه مهمترین منبع تولید صدا در محیط‌های شهری تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها است گفت: متاسفانه دو معضل اصلی شهر تهران، آلودگی‌ هوا و صدا است که هر دو این معضلات راه‌ کارهایی یکسان دارند که همانا توسعه حمل‌ونقل عمومی، ارتقاء کیفیت خودروها و موتورسیکلت‌ها و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.

 


رئیس انجمن رادیولوژی ایران از لغو ابلاغیه وزارت بهداشت در مورد انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان و رفع کمبود گاز هلیوم و فیلم رادیولوژی در کشور خبر داد.
جلال شکوهی در گفت‌وگو با فارس، درمورد آخرین وضعیت انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی که در دوران وزارت طریقت منفرد مطرح شده بود، گفت: با پیگیری‌هایی که انجمن رادیولوژی ایران با مسئولان وزارت بهداشت انجام داد، 2 هفته پیش با نظر دایره حقوقی وزارت بهداشت این موضوع لغو شد و پزشکان عمومی دیگر مجاز به انجام خدمات رادیولوژی از جمله سونوگرافی نیستند.
وی با اشاره به وجود حدود 2هزار و 400متخصص رادیولوژی در کشور گفت: هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد تا مجبور باشیم از ظرفیت پزشکان عمومی برای انجام این کار استفاده کنیم و فقط در بخشی از بیمارستان‌های دولتی کمبود رادیولوژیست آن هم به دلایل دیگر وجود دارد.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران درمورد وضعیت تجهیزات مورد استفاده رادیولوژیست‌ها نیز گفت: مشکل کمبود گاز هلیوم و فیلم رادیولوژی حل شده ولی هنوز برای تأمین داروی حاجب مشکل داریم که امیدواریم آن نیز با سیاستگذاری‌های اخیر حل شود.
وی همچنین از رایزنی برای ایجاد دفتر یا اداره رادیولوژی در وزارت بهداشت خبر داد تا با بررسی کارشناسی مسائل این حوزه از تصمیمات غیرکارشناسی جلوگیری شود.

 


مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان لرستان گفت: هفت نفر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس زائران عراقی به بیمارستان سینا تهران اعزام شدند.
رضا آریایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مصدومان از طریق یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به منظور ارتقا سطح بهبودی و ارائه امکانات و خدمات فوق تخصصی به تهران اعزام شدند.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز دو مصدوم دیگر این حادثه به بیمارستان خرم‌آباد منتقل شده بودند، گفت: تعداد هشت نفر دیگر از مصدومان نیز برای ادامه درمان بوسیله آمبولانس به دیگر بیمارستان‌های مجهز کشور اعزام خواهند شد.
همچنین سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت:‌ اسامی زائران حادثه دیده عراقی در جاده بروجرد به اراک نزد سرکاروان این زائران است که به زودی برای شناسایی اجساد به بروجرد می‌آید.
مهدی پازوکی با اشاره به اینکه سرکاروان این زائران عراقی هم اینک در شلمچه است افزود: با تعیین هویت افراد، اسامی کشته شدگان در اختیار سفارت عراق قرار می‌گیرد و کار انتقال اجساد این زائران از سردخانه بروجرد با همکاری سفارت عراق و وزارت امور خارجه در دو روز آینده انجام می‌شود.
بامداد سه‌شنبه در سانحه واژگونی اتوبوس حامل زائران عراقی که از استان قم به سمت اهواز و منطقه شلمچه در حال حرکت بود 16 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

 


برازجان- خبرنگار کیهان:
برادر به هنگام نجات جان خواهرش از غرق شدن در رودخانه دریاقلی برازجان جان خود را از دست داد.
دختر جوانی که اهل آبادان بود برای آبتنی کردن وارد رودخانه دریاقلی واقع در حومه برازجان شد اما به علت عدم آشنایی با فن شنا در رودخانه، به زیر آب رفت و جانش در معرض خطر قرار گرفت. مرتضی 25 ساله که شاهد غرق شدن خواهرش بود، خود را به آب زد و وارد رودخانه دریاقلی شد.
بر اساس گزارش خبرنگار ما، رودخانه مرتضی را به اعماق آب فرو برد. مردم که شاهد این حادثه بودند فورا به کمک این خواهر و برادر شتافته و آنها را از آب خارج کردند. نیروهای امدادی با حاضر شدن در محل حادثه به کمک مصدومان شتافته و دختر جوان را از مرگ حتمی نجات دادند. اما تلاش آنان برای نجات جان مرتضی بی‌فایده بود و این جوان برای نجات خواهرش جان خود را از دست داد.

 


معاون مالی - اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه به زودی 139 اتوبوس از گمرک ترخیص می‌شود، گفت: این اتوبوس‌ها مشکلات اسنادی داشت که برطرف کردیم.
حسین محمد پورزرندی در گفت‌وگو با فارس درباره ترخیص اتوبوس‌ها از گمرک اظهار داشت: 139 اتوبوس طی یک هفته آینده از گمرک ترخیص و وارد خطوط اتوبوس‌رانی کلان‌شهر تهران می‌شود.
معاون مالی- اداری شهرداری تهران درباره مشکلات اسنادی اتوبوس‌ها، گفت: پیگیری‌های زیادی انجام دادیم تا سرانجام توانستیم این مشکل را برطرف کنیم و در حال حاضر نیز مشکل برطرف شده و به زودی اتوبوس‌ها وارد خطوط می‌شوند.
پورزرندی با اشاره به اینکه استقبال مردم از خطوط اتوبوس‌‌های تندرو زیاد است، گفت: با ورود این اتوبوس‌ها بخشی از مشکلات خطوط برطرف می‌شود و به راحتی می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

 


در 5 سانحه رانندگی که به صورت جداگانه در محورهای مختلف کشور رخ داد 17 نفر کشته و 16 تن دیگر مجروح شدند.
به گزارش فارس از زاهدان، رئیس اداره حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: بر اثر برخورد سه دستگاه خودروی سواری در محور زاهدان- هامون سه نفر در دم جان باختند و 7 تن دیگر مجروح شدند. رضا نوری افزود: مجروحان این حادثه توسط نیروهای امدادی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل منتقل شدند. از سوی دیگر مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اندیمشک به خبرنگار ایرنا در این شهر گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو در محور اندیمشک- خرم‌آباد به علت سرعت زیاد واژگون شد و در باند مخالف با یک دستگاه تریلر برخورد کرد.علی اسکندری افزود: در اثر این حادثه چهار نفر سرنشین پژو شامل یک زن، دو بچه و راننده در دم جان سپردند. وی افزود: بر اساس اعلام پلیس راه، انحراف به چپ خودروی سواری پژو و سرعت زیاد آن علت بروز این تصادف بوده است.
از سوی دیگر، خبرگزاری فارس گزارش داد: در اثر برخورد یک دستگاه خودروی سمند حامل 12 تبعه افغانی با یک دستگاه کامیون باری 5 نفر کشته و 9 تن دیگر مجروح شدند. این حادثه که ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد سه‌شنبه در محور جاسک- میناب رخ داد، مجروحان به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب منتقل شدند و راننده کامیون به همراه یک تبعه افغانی از محل حادثه فرار کردند.همچنین رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی در ساعت 22 و55 دقیقه سه‌شنبه شب در محور ساوه- همدان رخ داد که در اثر بی‌مبالاتی راننده سواری سمند و انحراف به چپ این خودرو به وقوع پیوست. مهدی حسنی تصریح کرد: در این حادثه خودروی سمند با یک دستگاه کامیون برخورد کرد که در اثر آن خودروی سواری دچار آتش‌سوزی شد و هر 5 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

 


فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف دو محموله قاچاق به ارزش دو میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد قنبری روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی لرستان، این محموله‌های قاچاق را از داخل دو دستگاه کامیون در آزاد راه خرم زال کشف و ضبط کردند.
وی اظهار کرد: علاوه بر ضبط کالای قاچاق این دو کامیون، رانندگان این دو دستگاه خودرو نیز بازداشت شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان لرستان افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها، 227 دستگاه جارو برقی و یک هزار و 888 دستگاه ماهی تابه رژيمی کشف شده است.

 


خانواده مرد 40 ساله در اردبیل با رضایت به اهدای عضو به 6 بیمار حیات دوباره بخشیدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای بدن مرد 40 ساله اردبیلی که در سانحه رانندگی دچار ترومای مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش به 6 نفر زندگی دوباره بخشید.اهدای اعضای بدن عین‌الله دادمهر در حالی به 6 نفر بیمار رنج کشیده کلیوی، کبد و قلب حیات بخشید که این اقدام بیست‌ونهمین اهدای اعضای مرگ مغزی در استان اردبیل است که باهمکاری دانشگاه مسیح دانشوری تهران صورت می‌گیرد.

 


پزشک یکی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با همکاری کارکنان اورژانس عقرب زنده را از مجرای گوش بیمار بیرون کشید.
به گزارش ایسنا، دکتر بابک برزویی، در این باره گفت: مرد میان‌سالی با شکایت احساس وجود یک جسم خارجی در گوش خود به اورژانس مراجعه کرد.
وی افزود: به گفته بیمار یک حشره که احتمالا پروانه کوچکی است بیش از نیم ساعت و هنگامی که بیمار در طبقه همکف منزل مسکونی خود خوابیده بود وارد گوش او شده و حرکت جانور سبب بیداری وی شده و بیمار با وجود تلاش‌های مکرر و استفاده از گوش‌ پاک‌کن برای خروج جانور، همچنان حرکت آن را در داخل گوشش احساس می‌کرد و به ناچار به بیمارستان مراجعه کرده بود.
برزویی با بیان اینکه در بدو مراجعه با استفاده از اتوسکوپ اقدام به معاینه گوش بیمار کردم، گفت: در کمال تعجب یک عقرب زردرنگ را در نزدیکی پرده صماخ مشاهده کردم، ابتدا تصمیم گرفتم با استفاده از گلیسیرین عقرب را خفه کرده، سپس با شستشو آن راخارج سازم اما متاسفانه گلیسیرین یا ماده روغنی دیگری در دسترس نبود.وی ادامه داد: به علت عدم وجود درد احتمال عقرب‌گزیدگی مطرح نمی‌شد اما با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن زمان گزش عقرب و به دنبال آن احتمال بالای مرگ بیمار به علت نزدیکی محل گزش به مغز؛ ضمن حفظ خونسردی به ناچار از آب ولرم (هم دمای بدن) برای شستشوی گوش استفاده کردم.وی افزود: پس از ریختن چند سی‌سی آب داخل مجرای گوش، عقرب حدود 3/5 سانتیمتری با پای خود از گوش بیمار بیرون آمد و بیمار پس از انجام معاینات تکمیلی با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شد و در پیگیری‌های بعدی در سلامت کامل به سر می‌برد.پزشک اورژانس بیمارستان قاسم اسدآباد افزود، عقرب صید شده برای شناسایی گونه در اختیار گروه حشره‌شناسی دانشکده پزشکی همدان قرار گرفت.

 


گالیکش - خبرنگار کیهان:
بخشی از جنگلهای پارک ملی گلستان در منطقه حفاظت شده آلما در محدوده شهرستان گالیکش در استان گلستان دچار آتش‌سوزی شد.
این آتش‌سوزی در ساعت 10/30 دقیقه صبح دیروز در قسمت شمالی جاده گالیکش به مشهد رخ داد.
فرماندار گالیکش در ارتباط با وسعت آتش‌سوزی و میزان خسارات تصریح کرد: وسعت این آتش‌سوزی پراکنده است و با توجه به ادامه داشتن این حریق میزان خسارت و وسعت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.
همچنین به گزارش ایرنا رئیس اداره منابع طبیعی گالیکش خبر وقوع آتش‌سوزی در بخشی از جنگل گلستان را تایید کرد.
منصور ممشلی گفت: برای مهار آتش‌سوزی دو گروه مجهز به منطقه اعزام شدند تا با کمک دیگر نیروهای حاضر در این محدوده اقدام به اطفاء آتش کنند.

 


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری قاچاقچی سابقه‌داری خبر داد که در عملیات غافلگیرانه برای دستگیری‌اش در حال بسته‌بندی 364 کیلوگرم مواد مخدر بود.
سرهنگ اردشیر مطهری در تشریح جزئیات دستگیری‌ این قاچاقچی در پایتخت گفت: در پی دریافت گزارش و اطلاعات مردمی مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر در محدوده خیابان مختاری تهران توسط یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار به نام «جمشید» پرونده‌ای در رابطه با رسیدگی به این موضوع در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تشکیل شد.
وی با بیان اینکه ماموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تحقیقات خود را برای دستگیری این فرد آغاز کردند، گفت: پس از هماهنگی‌های لازم، حکم ورود به مخفیگاه این فرد توسط ماموران اخذ و سرانجام در ظهر 25 شهریور ماه ماموران ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در عملیات غافلگیرانه به مخفیگاه متهم وارد شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه «جمشید» در حالی که سرگرم بسته‌بندی مواد مخدر بود، توسط ماموران دستگیر شد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی، 364 کیلوگرم مواد مخدر از نوع «تریاک» با لفافه کشف و ضبط شد.به گفته مطهری، متهم پس از دستگیری برای انجام تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد.

 


رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری اعضای باند سارق مسلحی خبر داد که اقدام به سرقت سیم برق از انبارهایی در سطح شهر شیراز می‌کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس حیدری اظهار داشت: در پی وقوع چند سرقت مسلحانه از پیمانکاران اداره‌ برق و انبارهای کالای برقی، شناسایی و دستگیری مجرمان و کشف اموال مسروقه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: سارقان در سرقت‌ها، از یک خودرو وانت مزدا استفاده و اقدام به سرقت اموال از انبارها می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی فارس ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته چند نفر از سارقان مسلح تبعه افغانستان شناسایی و هنگامی که با یک خودرو پژو 405 در سطح شهر شیراز در حال تردد بودند دستگیر و خودرو آنها توقیف شد.
وی گفت: با تحقیقات انجام شده از این دو سارق یکی دیگر از همدستان آنها نیز شناسایی و در عملیات جداگانه در شیراز دستگیر شد.رئیس پلیس آگاهی فارس بیان کرد: سایر اعضای این باند نیز شناسایی و ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند که با انجام اقدامات اطلاعاتی دو نفر از آنان هنگام تردد با یک وانت مزدا در مسیر شیراز- خرامه دستگیر شدند.
حیدری تصریح کرد: در عملیات دیگری دو نفر دیگر از اعضای این باند در مرودشت و دیگری در شیراز دستگیر شدند.
وی گفت: در تحقیقات انجام شده از اعضای این باند سارق مسلح، چهار سرقت مسلحانه و سه سرقت عادی طی سال جاری در شهرستان شیراز کشف شد.

 


چارلی، کوچکترین اسب جهان که فقط 63 سانتیمتر قد دارد در حاشیه چهل و هفتمین فستیوال نمایشی اسب‌ها در شهر «سیتادی کاستلو» واقع در مرکز منطقه «اومبریا» ایتالیا مفقود شد.
به گفته پلیس احتمال می‌رود که این اسب کوچک با هدف اخاذی ربوده شده باشد.رسانه‌های محلی ایتالیا نیز گزارش دادند: سارقان پنجشنبه شب گذشته با بریدن فنس‌های محل نگهداری این اسب در محوطه نمایشگاه، آن را ربوده و از مسیر مزرعه تنباکوی مجاور گریخته‌اند.صاحب این اسب نمایشی، پس از اینکه با اصطبل خالی چارلی مواجه شد، مقامات پلیس را در جریان گذاشت.

 


در جریان شورش‌های چند روز اخیر در مناطق فقیرنشین بندر جنوبی «پورت الیزابت» تعداد زیادی از مغازه‌ها و ساختمان‌های متعلق به اتباع سومالی غارت و برخی از آنها به آتش کشیده شدند.
بر اساس این گزارش، همچنین شمار زیادی از اتباع سومالی برای حفظ امنیت‌شان از این مناطق آشوب‌زده فرار کرده‌اند و یا به پاسگاه‌های پلیس پناه آورده‌اند.
در همین حال یک شبکه تلویزیونی گزارش داد که نیروهای پلیس آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه موفق شدند شرایط را در این مناطق تحت کنترل درآورند.
گفته می‌شود علاوه بر غارت مغازه‌های سومالیایی‌ها که به بهانه کشته شدن یک فرد محلی صورت گرفته، شماری از ساختمان‌ها و خانه‌های متعلق به آنان نیز مورد هجوم قرار گرفته‌اند.
نماینده سومالیایی‌ها گفته است که اتباع سومالی با از دست دادن اموال و دارایی‌شان دیگر نمی‌دانند به کجا بروند و اقامت کنند.
یک سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی گفته بود تاکنون هفت نفر به اتهام مشارکت در حملات چند روز اخیر به مغازه‌های اتباع سومالی در مناطق فقیرنشین پورت الیزابت دستگیر شده‌اند.
این حملات جدید علیه شهروندان سومالی، یادآور موج حملات علیه خارجی‌ها در سال 2008 میلادی در آفریقای جنوبی است که در جریان آن حداقل 60 خارجی کشته شدند.
افزایش حملات و خشونت‌ها علیه خارجی‌ها در آفریقای جنوبی در اوایل امسال کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد را بر آن داشت تا ضمن ابراز نگرانی از این پدیده از مقامات آفریقای جنوبی بخواهد جلوی این خشونت‌ها را بگیرند.
گفتنی است، به دنبال بروز جنگ داخلی در سومالی، شمار زیادی از اتباع این کشور به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند.

 


بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس 18 نفر از سربازان هنگ ویژه چتربازان ارتش سلطنتی انگلیس دوپینگی درآمدند.
به گزارش ایرنا، این وزارتخانه روز سه‌شنبه نتایج آزمایش 400 نفر از اعضای هنگ هفتم چتربازان را که در پادگانی در منطقه «اسکس» واقع در جنوب انگلیس مستقرند، منتشر کرد که بر اساس آن نتایج آزمایش 18 نفر از آنان مثبت بوده است.
نوع دارو یا مواد مخدری که این سربازان استعمال کرده‌اند، اعلام نشده است.یک سخنگوی ارتش انگلیس گفت: برخورد متناسب با استفاده‌کنندگان از مواد ممنوعه بر اساس مقررات داخلی ارتش صورت خواهد گرفت.
انجام آزمایش‌های اجباری بر روی سربازان برای کشف استفاده احتمالی از داروهای ممنوعه و مواد مخدری نظیر هرویین، کوکایین، آمفتامین و کانابیس از سال 1998 میلادی در ارتش انگلیس آغاز شده است.

 


پدیده چند همسری معمولا در کشورهای خاورمیانه رایج است و در فرهنگ غربی تمایل چندانی به چند همسری مشاهده نمی‌شود. با این وجود یک مرد آمریکایی به نام «بردی ویلیامز» این سنت غربی را شکسته و به چند همسری روی آورده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، ویلیامز از اهالی شهر «سالت لیک» در ایالت یوتا است و دارای پنج همسر و 24 فرزند است!
این خانواده عجیب که قبلا از پیروان کلیسای «مورمون» در آمریکا بوده‌اند، اواسط دهه 2000 میلادی به تغییر مذهب روی آورده‌اند به طوری که فرزندان خانواده- که بین 2 تا 20 سال دارند- تحت آموزش‌های بودایی قرار گرفته‌اند!
جالب اینجا است که دو تن از همسران «بردی» با یکدیگر دخترخاله هستند و همه آنها حداقل به مدت 14 سال است که با بردی زندگی می‌کنند.
تمامی اعضای خانواده در دو ساختمان دو طبقه بزرگ شامل چند واحد و در محوطه‌ای مشترک ساکن هستند. هر پنج همسر ویلیامز در تهیه غذا برای 30 نفر اعضای خانواده مشارکت دارند. ویلیامز و همسرانش خود را خانواده‌ای «شاد، مستقل و مترقی» می‌دانند.
چند همسری در واقع میراث اعتقادات بنیادگرایانه کلیسای مورمون‌ها در تاریخ آمریکا است، با این وجود این کلیسا رسما سنت چند همسری را پس از پیوستن به دیگر ایالت‌های آمریکا در سال 1890 کنار گذاشت، چون چند همسری با آداب مسیحیت پروتستان در آمریکا در تناقض است.
تخمین زده می‌شود حدود 38 هزار نفر بنیادگرا در ایالات متحده به چند همسری اعتقاد دارند و یا طبق آن عمل می‌کنند. «مورمون»ها و طرفداران چند همسری معمولا در ایالات غربی این کشور مثل یوتا زندگی می‌کنند. با این حال چند همسری در ایالت یوتا غیرقانونی است. به همین دلیل ویلیامز و خانواده‌اش مجبور شدند پس از حاضر شدن در یک برنامه تلویزیونی در سال 2011 که منجر به تعقیب قضایی آنها شد، به لاس ‌وگاس و پس از آن به نوادا فرار کنند!

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10