(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28 شهریور 1392 - شماره 20594

حدیث دشت عشق
نخستین قهرمانی خارج از خانه پس از 48 سال ایران آقای کشتی آزاد جهان شد
صدور یک حکم عجیب دیگر در فدراسیون فوتبال
آقای کفاشیان پاسخگو باشید!
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را تبریک گفت
اسماعیل‌پور: خوشحالم در اولین حضورم مدال گرفتم
لشگری:‌ طلسم را می‌شکنم و طلا می‌گیرم
اخبار کوتاه از فوتبال
برگزاری انتخابات 13 فدراسیون تا پایان سال جاری
توضیحات علی آبادی در خصوص فروش ساختمان کمیته ملی المپیک
استقلال ایران در جمع 4 تیم برتر آسیا
طرح آزادسازی پول بلوکه‌شده فوتبال ایران در سازمان ملل
لیگ برتر به هفته دهم رسید
تقابل دیدنی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان
خواندنی از ورزش ایران
   


از نوشته بسیجی شهید «سید مصطفی هدایتی»
در سینه عاشقان وطن‌کرد شهید
« از اشعار خود شهید»
با نام او که به من توفیق داد که برای یاری دینش پای در این ره نهم و جان ناقابل خود را فدای اسلام کنم.امروز که این برگه را می‌نویسم روز پنج‌شنبه 64/11/17 می‌باشد که در یکی از منازل آبادان نشسته‌ام و این چنین وصیت خود را آغاز می‌کنم (البته وصیت‌نامه اصلی در پیش برادرم محمد می‌باشد) آری، حال در این گوشه مخروبه فکر پدر خویش می‌باشم و از مادر گرامیم می‌خواهم که از پدر گرامیم مواظبت کند و مرا نیز حلال کنید.حتی در تشییع جنازه‌‌ام شرکت نکنند و از پدرم مواظبت کنند (مرحوم سیدرضا، پدر شهید در حالیکه فرزندش سیدحمید را صدا می‌کرد در تاریخ 64/11/23 مقارن با به خون غلطان شدن شهید سیدمصطفی (حمید) هدایتی دارفانی را وداع گفت).باز از پدرم برایم حلالیت بطلبید و امیدوارم همگی مرا حلال کنند.پدر و مادر عزیزم!سخن گفتن با شما سخت است، چرا که زجرها کشیدید و جوانی را بزرگ کردید و الان در راه خدا می‌دهید و خوشحال باشید. قدر خودتان را بدانید و مرا حلال کنید زیرا فرزند خوبی برای شما نبودم و امیدوارم که اگر لیافت شهادت را پیدا کردم بتوانم شما را شفیع شوم. در شهادت من اگر خواستید گریه کنید به یاد مظلومیت امام‌حسین(ع) و حضرت عباس باشید و دوست ندارم از شهادت من کسی سوءاستفاده کند.

 


سرویس ورزشی-
اتفاقی که انتظارش را می‌کشیدیم در میدان جهانی بوداپست به وقوع پیوست و تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از 11 سال، بار دیگر قهرمان جهان شد.
در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان کشتی‌گیران وزن 74 کیلوگرم به میدان رفتند. این در حالی بود که روس‌ها تا پایان 6 وزن اول 7 امتیاز از ایران پیش بودند و قهرمانی ایران در آن زمان چیزی شبیه معجزه بود اما این اتفاقات یکی یکی رخ داد تا با پیروزی 4 بر 3 عزت الله اکبری مقابل رشید قربان اف ازبکستانی و راه یابی این کشتی‌گیر به فینال، ایران توانست سرانجام فرمانروایی روس‌ها را سرنگون کند و پس از 11 سال دوباره آقای کشتی جهان شود. آخرین باری که ایران قهرمان جهان شده بود به سال 2002 و مسابقات جهانی تهران بازمی‌گشت و حالا پس از 11 سال جام قهرمانی دوباره به خانه برمی‌گردد. این، پنجمین قهرمانی ایران در کشتی آزاد جهان است.
قهرمانی خارج از خانه پس از 48 سال
همچنین تیم ایران پس از 48 سال در خارج از خانه قهرمان جهان شد. آخرین قهرمانی کشتی آزاد ایران در خارج از خانه در جهان در سال 1965 میلادی بود که به 48 سال پیش در منچستر انگلیس برمی‌گردد. مسابقه‌های جهانی 1961 یوکوهاما، 1965 منچستر، 1998 تهران و 2002 تهران چهار عنوان قهرمانی پیشین ایران در مسابقه‌های جهانی هستند.
درخشش اکبری
اما در رقابت‌های وزن 74 کیلوگرم شکست کاباهر هوبژتی از روسیه مقابل یاداو از هند اولین حادثه بزرگ بود که ایران انتظارش را می‌کشید. باخت این کشتی‌گیر هندی مقابل جردن باروفس قهرمان جهان و المپیک از آمریکا باعث شد تا نماینده روس‌ها بدون هیچ بردی حذف شود. در این شرایط ایران تنها به مدال عزت‌الله اکبری (به هر رنگی هم که باشد) احتیاج داشت تا قهرمان جهان شود. اکبری که پیش از این تجربه بین‌المللی بسیار کمی داشت و تنها در آسیا برنز گرفته بود، قدم به قدم پیش رفت و اوج گرفت. اکبری در کشتی اول خود مقابل الکساندرو بورکا از مولداوی با نتیجه‌ 10 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله بعدی راه یافت. عزت‌الله اکبری در دور دوم رقابت های وزن 74 کیلوگرم موفق شد یاکوب ماکاراشویلی از گرجستان را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. اکبری موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی یونیرکی مورا بلانکو از کوبا را با نتیجه‌ی 5 بر 2 شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. اکبری موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی تاکاتانی از ژاپن را با نتیجه‌ی 6 بر 4 شکست دهد و به جمع چهار کشتی‌گیر برتر این وزن راه پیدا کند. اکبری در نیمه نهایی هم با نتیجه 4 بر 3 رشید قربان‌اف از ازبکستان را برد و فینالیست شد. اکبری در دیدار فینال به مصاف جردن باروفس آمریکایی رفت.
خوشحالی خادم از کسب قهرمانی جهان
رسول خادم پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: این قهرمانی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. به هر حال حساب و کتاب دست خداست و حساب خدا مثل انسان‌ها نیست. خداوند به ما نشان داد که در ناامیدانه‌ترین لحظات می‌توانیم به او امیدوار باشیم. وی ادامه داد: با یک برنامه بسیار سازمان‌دهی شده که با کادر فنی داشتیم و هر مربی کشتی‌گیران خاصی را تمرین می‌داد، جلو رفتیم. به بالای 80 درصد از برنامه‌های خود رسیدیم و من از سازمان‌دهی و مدیریتی که صورت گرفت راضی هستم. شیوه کارمان بسیار متفاوت و خوب بود. یک بار دیگر به همه ملت ایران این قهرمانی را تبریک می‌گویم.

 


سرویس ورزشی-
فدراسیون فوتبال با صدور یکی دیگر از احکام عجیب و غریب خود، اهالی فوتبال را غافلگیر و هومن افاضلی را به عنوان مدیرفنی تیم امید معرفی کرد. افاضلی که هیچ سابقه روشنی در فوتبال ایران ندارد، از زمان حضور مربیان کروات درایران به خصوص جناب آقای برانکو خود را به تیم ملی فوتبال نزدیک کرد و در نهایت به عنوان مربی روی نیمکت تیم ملی نشست. وی البته رسیدن به نیمکت تیم ملی را مدیون رسانه ملی بود که وقت و بی وقت از او به عنوان کارشناس فوتبال دعوت به عمل می آورد تا افاضلی از طریق جعبه جادویی به اهالی فوتبال معرفی شود.
فعالیت کوتاه مدت در تیم ملی نیز البته ضمانت حضور بلند مدت افاضلی در تیم‌هایی باشگاهی نشد تا جایی که مدیران در استفاده از او روی خوش نشان ندادند و وی تنها چند صباحی سرمربی استیل آذین سمنان بود. حالا با چنین پیشینه ای کفاشیان و همکارانش افاضلی را به عنوان مدیرفنی تیم امید معرفی می کنند؛ تیمی که روزگاری بزرگانی چون حسن حبیبی روی نیمکت آن می‌نشستند.
مشخص نیست در فدراسیون فوتبال چه خبر است که روزی یک مجری تلویزیونی سرمربی تیم فوتبال نوجوانانش می شود و روز دیگر مربی ای که کارنامه ای در فوتبال ندارد، مدیریت فنی تیم امید را عهده دار می شود. آقای کفاشیان! اگر افاضلی انتخاب شما بوده لطفا به این پرسش پاسخ دهید که انصاف است بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان فوتبال که در امور فنی نیز مسلط و قوی هستند خانه نشینی اختیار کنند، آن وقت احکام مدیریت فنی تیم امید به نام افرادی چون افاضلی صادر شود؟!

 


رئیس‌جمهور در پیامی کسب مقام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را در مسابقات قهرمانی جهان تبریک گفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی کسب مقام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را در مسابقات قهرمانی جهان تبریک گفت.متن پیام دکتر روحانی به این شرح است:«درخشش مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان و کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی در بوداپست مجارستان، نشان دیگری از شایستگی‌ها و توانمندی‌های جوانان رشید این سرزمین است. اهتزاز پرچم باشکوه کشورمان به میمنت این پیروزی برگ زرین دیگری در کارنامه جوانان عزیز ما خواهد بود.اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از مربیان، کادر فنی و قهرمانان تیم ملی کشتی، این حضور افتخارآمیز را به همه ملت ورزش‌دوست کشورمان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال عزت و سربلندی هر چه بیشتر را برای همگان مسالت دارم.»

 


دارنده مدال برنز جهان گفت: قرعه‌های سخت همیشه و در همه حال مانند رقابت‌های جهانی همراه من است.
مسعود اسماعیل پور آزادکار وزن 60 کیلوگرم کشورمان بعد از کسب مدال برنز جهان گفت: تا حضور در مرحله نیمه‌نهایی کشتی‌های سختی را با رقبای آذربایجانی و اوکراینی پشت سر گذاشتم.وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا مقابل گوی‌گری‌یف روس باختم. داوران نگذاشتند کشتی‌ام را بگیرم و غافلگیر شدم، اما مطمئنم در آینده با کار و تلاش بیشتر می‌توانم وی را شکست دهم.اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: خوشحالم در اولین حضورم در رقابت‌های جهانی مدال کسب کردم، اما می‌توانستم صاحب مدال طلا شوم. هدفم مدال المپیک است.

 


دارنده مدال برنز جهان گفت:‌ به قرعه‌‌های وحشتناکی که در مسابقات نصیبم می‌شود عادت کرده‌ام.
احسان لشگری درباره کسب مدال برنز مسابقات جهانی گفت: قرعه‌های خیلی سختی داشتم و به این قرعه‌های سخت و وحشتناک عادت کرده‌ام. 20 روز قبل از مسابقات جهانی مصدوم شدم و 20 روز است که رنگ تشک کشتی را ندیده بودم.وی ادامه داد: خوشحالم که مدال گرفتم و دست خالی برنگشتم با شرایط بسیار بدی در مسابقات شرکت کردم و امیدوارم این مدال شروعی باشد برای کسب مدال‌های آینده، اما سرانجام این طلسم را می‌شکنم و طلا می‌گیرم.دارنده مدال برنز المپیک تصریح کرد: برای کسب مدال طلا واقعاً زحمت کشیده بودم، اما قسمت نبود. خدا را شکر می‌کنم که با دست خالی برنمی‌گردم چون با زانوی آسیب‌دیده این مدال را گرفتم.

 


قهرمانی آسیا، بزرگترین آرزوی ورزشی قلعه نویی
سرمربی تیم استقلال می‌گوید قهرمانی در آسیا بزرگترین آرزوی ورزشی‌اش است. امیر قلعه نویی پس از برتری تیمش برابر نماینده تایلند گفت: یکی از آرزوهای ورزشی من این است که با استقلال در مقام مربیگری قهرمان آسیا بشوم. استقلال و هوادارانش پتانسیل این کار را دارند و به لطف خدا و اهل‌بیت(ع) امیدواریم به این مقام دست پیدا کنیم. این یکی از آرزوهای بزرگ زندگی ورزشی من است.وی درباره بهبود بازی استقلال در نیمه دوم تصریح کرد:من داخل رختکن درباره مسائل فنی با شاگردانم صحبت نکردم فقط آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده نیمه دوم کردم. به آنها گفتم که ما ایرانی هستیم و اگر با غیرت ایرانی به میدان برویم در این مسابقه پیروز می‌شویم.من در بین دو نیمه با تعویض مجیدی دست به یک تغییر تاکتیکی زدم و خوشبختانه با شناسایی فضاها توانستیم تیم برتر این مسابقه باشیم.
محرومیت خسرو حیدری
خسرو حیدری به دلیل کارت زردی که در بازی برگشت با بوریرام گرفت،دو اخطاره شد تا بازی رفت با سئول را از دست بدهد
معدنچی و ماجرای نوار ضبط شده
مهرزاد معدنچی هافبک سابق پرسپولیس در تاره ترین صحبت های خود گفت: من صدای ضبط شده کسانی را دارم که نمی خواستند به پرسپولیس بیایم و به دنبال نابودی فوتبالم بودند. بزرگترین اشتباه را وقتی مرتکب شدم که دنیزلی سرمربی پرسپولیس نشد و من به این تیم رفتم. دنیزلی من را می خواست و به من اعتقاد هم داشت اما به پرسپولیس نیامد و من خیلی از این موضوع ضرر کردم.
ارسال شکایت نماینده ایران به AFC
سه شنبه شب تعدادی از هواداران تایلندی که حالت مناسبی نداشتند، با سر و صدای زیادی که ایجاد کردند، آرامش نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را بر هم زدند. ناظر بازی بعد از تماسی که با رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته، به استقلالی ها پیغام داده که جدا از گزارشی که او درباره اتفاقات به AFC ارائه می دهد، استقلال هم می تواند بابت این اتفاقات به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کند. متن شکایت استقلال تنظیم شد و به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده شد.
وساطت پورحیدری برای بازگشت جباری به استقلال
منصور پورحیدری درباره بازگشت احتمالی جباری به استقلال گفت: باید در زمان مناسب به این مساله رسیدگی کرد. مجتبی تا نیم فصل با سپاهان قرارداد دارد و استقلال هم درگیر لیگ قهرمانان آسیا است. وی ادامه داد: اگر امکان بازگشت جباری فراهم باشد، من وساطت خواهم کرد چرا که جباری به لحاظ فنی بازیکن بزرگی است و او را دوست دارم ضمن آنکه آقای فتح الله زاده هم مدیر باگذشتی هستند و امیدوارم این مساله پایان خوبی داشته باشد.
الزام فیفا برای بازیکنان
فیفا در نامه‌ای به کشورهای عضو اعلام کرد بازیکنان باید به صورت صلح در مسابقات با یکدیگر دست دهند.
پیروزی مدعیان در لیگ قهرمانان اروپا
در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و در گروه‌های A تا D تیم‌های مدعی منچستر یونایتد، رئال مادرید، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و منچستر سیتی مقابل حریفانشان برتری پرگلی را بدست آوردند و یوونتوس تنها تیم مدعی بود که در دانمارک متوقف شد.

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد تا پایان سال جاری انتخابات 13 فدراسیون برگزار و رئیس آنها مشخص می شود.
سید رضا صالحی امیری در آخرین صحبت های خود به تشریح شرایط ورزش پرداخته که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* تعهد کردیم تکلیف 13 فدراسیونی که توسط سرپرست اداره می‌شود تا پایان سال مشخص شود. برنامه‌ریزی برای مشخص شدن وضعیت برخی از این فدراسیون‌ها شروع شد اما حتما تا پایان سال روسای همه فدراسیون‌ها مشخص خواهد شد. همه فدراسیون‌ها دارای اساسنامه و قوانین مشخص بوده و بر اساس نظام انتخاباتی رئیس آینده آنها انتخاب می‌شود.
* پس از بررسی‌های کارشناسی و استخراج برنامه اعزام‌های مهم فدراسیون‌ها در راستای تاکید رئیس جمهور و جلسه اینجانب با دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری، اعتبار 70 اعزام ضروری و مهم فدراسیون‌های ورزشی که تا پایان آذرماه در قالب مسابقات قهرمانی جهان، کسب سهمیه، مسابقات آسیایی و ... برگزار خواهد شد، تأمین شد.
* با تأمین اعتبار لازم اعزام‌هایی که طی 100 روز آینده در ورزش کشور و در عرصه‌های بین‌المللی رخ خواهد داد، مشکلات فدراسیون‌هایی چون کشتی، والیبال، بسکتبال، تکواندو، قایقرانی، فوتبال و سایر فدراسیون‌ها برطرف شد و ما توقع داریم که رؤسای فدراسیون‌های ورزشی نیز با دقت‌ نظر در هزینه‌، این اعتبارات را در ارتباط‌ با همان اعزام‌ها لحاظ و آرامش‌خاطر را به ورزشکاران و کادر فنی بازگردانند.
* از نمایندگان خود و کارشناسی مجموعه خواسته‌ام تا هرچه سریعتر در فاز دوم رفع مشکلات فدراسیون‌های ورزشی، در خصوص مسائل و مشکلاتی چون مسائل مالی، اساسنامه فدراسیون‌ها، روشن شدن تکلیف فدراسیون‌های بلاتکلیف و مسائل اداری، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا قبل از پایان سالجاری، کلیه مشکلات فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون‌هایی که سال آینده در مسابقات آسیایی اینچئون شرکت خواهند داشت برطرف شده و رشته‌های مختلف ورزشی حاضر در این رقابت‌های حساس، بدون دغدغه در این عرصه مهم، با غرور و افتخار کامل ظاهر شوند.
* در خصوص پرداخت پاداش به ورزشکاران مانند گذشته احساسی عمل نمی‌کنیم و طبق آئین‌نامه‌های تشویقی، به ورزشکاران پاداش اعطا خواهد شد.

 


رئیس کمیته ملی المپیک در تازه ترین صحبت های خود مدعی شد بحث‌های مطرح شده درباره ساختمان کمیته المپیک کاملا دروغ است.
محمد علی آبادی گفت: یک مجموعه 20 نفره از کمیته ملی المپیک این مجموعه را فروختند. مسئولیت کار هم دقیقا با افشارزاده و شهنازی و ارشدی بوده است. حوزه هیات اجرایی هم نظارت مستقیم بر این موضوع داشتند. به شرکت مالی و اعتباری قائمین اقتصاد فروخته شده است. ما یک بررسی کامل انجام دادیم. بحث‌هایی که مطرح شد به هیچ وجه صحت ندارد و کاملا خلاف و دروغ است. علی آبادی ادامه داد: اساسا مشکلی نبوده که حل شود. حرف خلاف و غیر واقعی مطرح شد. چند کمیته‌ این موضوع را بررسی کردند، هیچ مورد غیر قانونی وجود نداشت، پولی که تا به حال به دست آمده برای کمیته ملی المپیک تاکنون دو میلیارد و یکصد میلیون تومان وجود داشته است. علاوه بر این یک ساختمان دیگر شروع به احداث شده است. یک بخش از این درآمد هم بین فدراسیون‌ها توزیع شده است.

 


استقلال ایران با برتری سه بر یک در مجموع در دو دیدار رفت و برگشت برابر بوریرام تایلند راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.
دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته در ورزشگاه تندرکاستل شهر بوریرام و در حضور بیش از 24 هزار تماشاگر برگزار شد و در نهایت استقلال با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. قضاوت این دیدار بر عهده ساتوریوجی از ژاپن بود. وی به خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، فرهاد مجیدی و آندرانیک تیموریان از استقلال و سورات سوخا و بونماتان از بوریرام اخطار نشان داد.در نیمه اول بازی حریف تایلندی برتر بر بازی بود و در نهایت توانست در دقیقه 31 بازی توسط اوسمار باربا به گل برسد. این گل روحیه حریف را دو چندان کرد اما با شروع نیمه دوم و ورود فرهاد مجیدی این شاگردان قلعه‌نویی بودند که بازی را از ابتدا در دست گرفته و روی دومین حمله خود با ضربه سر حنیف عمران زاده در دقیقه 51 به گل رسید.پس از این گل استقلال باز هم حمله کرد و حتی می توانست با ضربه آکروباتیک مجیدی به گل برسد اما شاگردان قلعه‌نویی سعی در کنترل بازی داشتند که به خواسته خود هم رسیدند و در دقیقه ۹۰+۱ با ضربه از راه دور و دیدنی تیموریان حریف را در خاک خود شکست دادند و در نهایت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.استقلال با این نتیجه حریف اف سی سئول کره جنوبی شد و اعضای این تیم مستقیما راهی سئول شده تا روز سوم مهرماه به مصاف این تیم بروند.سئول کره در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر یک الاهلی عربستان را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.دیدار برگشت دو تیم استقلال و اف سی سئول کره روز 10 مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 


رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید درباره آزادسازی یک میلیون دلار ایران توسط امریکایی‌ها از سفیر سازمان ملل در ایران قول گرفته است.
علی کفاشیان در خصوص دیدار اخیرش با سفیر سازمان ملل متحد گفت: دیدار خوبی داشتیم و در جهت آزاد سازی یک میلیون دلار بلوکه شده مذاکرات خوبی را انجام دهیم و سفیر سازمان ملل متحد قول داد که مطالبات ما را در یونسکو مطرح کند تا در این باره که آمریکا مسائل سیاسی را در ورزش دخالت داده، گزارشی داده شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.وی در پایان درباره برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: این مجمع در مهرماه برگزار می شود و انتخابات نایب دوم فدراسیون انجام می شود و همچنین گزارش مالی و عملکرد فدراسیون به اعضای مجمع ارائه خواهد شد. ضمنا با توجه به اینکه باشگاه سپاهان باید مدیر عامل جدیدی را معرفی کند، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال یک عضو جدید هم خواهد داشت.

 


هفته دهم رقابت های لیگ برتر درحالی برگزار می شود که در این هفته دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس در اصفهان برگزار می‌شود.
هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با یک دیدار آغاز و روز جمعه با شش بازی دیگر پیگیری می‌شود. در روز رقابت دو تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس، فولاد و نفت در خانه و تراکتورسازی در رشت به فکر پیروزی هستند اما ناکامی هرکدام از این 5 تیم، باز هم بالای جدول را دچار تغییر و تحول خواهد کرد.
سپاهان - پرسپولیس
حساس ترین دیدار این هفته را این دو تیم برگزار می کنند. سپاهان که دستخوش تغییرات مدیریتی شده، این روزها کم کم خود را مثل یک مدعی جا انداخته و بجز سه امتیاز به هیچ چیز قانع نیست. از آن سو علی دایی نمی خواهد فرصت صدر نشینی را از دست بدهد و برای ماندن در کورس قهرمانی به امتیاز این دیدار نیاز دارد. پرسپولیس رضا حقیقی را به دلیل محرومیت در این دیدار نخواهد داشت و همین مسئله شاید برای وسط زمین پرسپولیس مشکلاتی را ایجاد کند. دیدارهای سپاهان و پرسپولیس همواره مصاف هایی جذاب از آب درآمده است و هرچند که موارد تلخ هم در آن مشاهده شده است، از نابینایی یک سرباز وظیفه تا فینال جام حذفی، همه و همه حاکی از حساسیت رقابت این دو تیم است.کرانچار که کمی صندلی اش را شل می بیند باید پرسپولیس را شکست دهد. او قید جباری را زده و باید با داشته هایش برابر شاگردان پر انگیزه دایی به میدان برود.از آخرین شکست سپاهان چهار هفته می گذرد و شاگردان دایی هم سه هفته است که نباخته اند. سال گذشته این دو تیم در فینال جام حذفی هم به مصاف یکدیگر رفتند که در دیداری نوستالوژیک، این پرسپولیس بود که در تهران با جام قهرمانی وداع کرد. شاید این دیدار برای پرسپولیسی ها کمی طعم انتقام هم بدهد.
فولاد خوزستان - سایپا
فولادی ها که فعلا صدرنشین رقابت های لیگ برتر به حساب می آیند نمی خواهند سه امتیاز دیدار خانگیشان برابر سایپا را به‌راحتی از دست بدهند. آنها هیچگاه در این فصل و در اهواز شکست نخورده اند و آمار بسیار خوب آنها در بازی‌های خانگی حکم به برتری آنها می دهد. فولادی‌ها در چهار بازی خانگی موفق به کسب دوازده امتیاز شده اند و نشان داده اند در خانه تیمی دیگر به حساب می آیند. از آن سو سایپا با وجود خرج کم، نتایج خوبی کسب کرده است، هرچند که تنها کسب یک برد در بازی خارج از خانه، پوئنی منفی برای این تیم محسوب می شود. برنامه کامل دیدارهای هفته دهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 28 شهريور
* گسترش فولاد تبريز - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 17:50)
جمعه - 29 شهريور
* فجرسپاسي شیراز - استقلال خوزستان( ساعت 17:15)* داماش گیلان - تراکتورسازی تبریز(ساعت 17:30)* نفت تهران - ملوان بندرانزلی( ساعت 17:15) *صبای قم - راه‌آهن (ساعت 18:30)* فولادخوزستان - سايپا البرز(ساعت 18:40)* سپاهان اصفهان – پرسپوليس(ساعت 20)

 


*با استعفای درخشنده، محمد بلوطی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جودو منصوب و مشغول به کار شد.
* آرش کمالوند بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان بازهم رباط صلیبی‎اش پاره شد.وی دراین خصوص گفت: به سبب پارگی رباط یک سال از والیبال دور بودم که با این مصدومیت باید بازهم یک سال بیرون باشم.کمالوند در پایان گفت: فعلاً معلوم نیست کجا جراحی کنم اما اگر قرار باشد خارج از ایران این کار را انجام دهم، به آلمان می‎روم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10