(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 شهریور 1392 - شماره 20596

حوادث کوتاه از کشور
اولین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شد
مترو با افزایش واگن‌ها به استقبال مهر می‌رود
کشف تندیس‌سنگی 7هزار ساله در مراغه
30 هزار لیتر روغن مازوت در مازندران آتش گرفت
اخبار ضد و نقیض درباره تعطیلی پنج‌شنبه مدارس
کشف مجموعه اشیای عتیقه در اراک
وزارت بهداشت از شورای شهر درخواست کرد
تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا
اعدام 2 قاتل در تنکابن
از اول مهر ماه انجام می‌شود
ارائه داروهای بیماران خاص به قیمت سال 91
مامور انتظامی نیم کیلو طلا را به صاحبش تحویل داد
سانحه رانندگی در محور نورآباد- خرم‌آباد 7 قربانی گرفت
زورگیری با استفاده از دختر شیشه‌ای به عنوان طعمه
ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس منطقه 10
کار اجباری 215 میلیون کودک
در شهرستان خدابنده کشاورز حادثه‌دیده و ناجی در چاه آب غرق شدند
انهدام باند سارقان مسافرکش در شهریار
توقیف سمند با سرعت 205 کیلومتر در اصفهان
سرعت زیاد، جان 4 سرنشین پژو را گرفت
فوکوشیما لرزید
مادر و دختر باغیرت!
12 زخمی در تیراندازی شیکاگو
قربانیان سیل مکزیک به 80 نفر رسید
   


پلمب واحد صنفی
قائمشهر-خبرنگار کیهان: براساس اعلام فرماندهی انتظامی قائمشهر با اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی 48 واحد صنفی متخلف در این شهرستان شناسایی و پلمب شد و متصدیان واحدهای صنفی به مراجع قضایی معرفی شدند.
حادثه در جاده مشهد- آزادشهر
ایرنا- گالیکش: یک دستگاه اتوبوس مسافربری صبح جمعه در جاده مشهد به آزادشهر در حوالی روستای ترجنلی از توابع شهرستان گالیکش دچار حادثه شد و 37 نفر از سرنشینان آن مجروح و به بیمارستان اعزام شدند. اتوبوس ولوی حامل این مسافران در اثر برخورد با تپه منتهی‌الیه سمت راست جاده دچار سانحه شد.
دستگیری شکارچی متخلف
بوکان- خبرنگار کیهان: یک شکارچی متخلف کبک که در محدوده کهریزه سردار در شهرستان بوکان، و در فصل ممنوع اقدام به شکار کرده بود، توسط ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست بوکان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد. از متهم 2 قطعه کبک چیل کشف و ضبط شد.

 


رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت از ورود اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به کشور با شروع فصول سرد سال خبر داد.
به گفته دکتر محسن زهرایی اولین محموله واکسن آنفلوآنزای فصلی که مشتمل بر 500 هزار دوز واکسن برای بخش دولتی است، حدود دو هفته آینده وارد کشور می‌شود.
وی با تاکید بر نبود هیچ نوع کمبودی از نظر واکسن‌های اجباری کودکان در کشور، افزود: وزارت بهداشت برای واکسیناسیون پرسنل بهداشتی و درمانی سراسر کشور که در معرض بیماری آنفلوآنزای فصلی هستند و برای پیشگیری از بروز بیماری در آنها و جلوگیری از انتقال آن به سایر بیماران درخواست واردات 500 هزار دوز واکسن را به تولیدکننده خارجی این واکسن داده است که اولین محموله آن حدود دو هفته دیگر وارد کشور می‌شود.زهرایی ادامه داد: البته از این محموله در موارد خاص برای برخی بیماران مزمن، سالمندان و در مواردی زنان باردار آسیب‌پذیر نیز استفاده می‌شود ولی در مجموع واردات این محموله برای واکسینه کردن پرسنل بهداشتی و درمانی است تا اختلالی در خدمت‌رسانی به مردم به وجود نیاید.وی ادامه داد: سایر مردم باید واکسن مورد نیاز خود را از بخش خصوصی تهیه کنند و وزارت بهداشت تعهدی برای تامین رایگان واکسن آنفلوآنزا برای همه بیماران و متقاضیان این واکسن ندارد.رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت گفت: واکسن آنفلوآنزای فصلی جزو واکسن‌های اجباری کشور نیست. واکسیناسیون اجباری کودکان شامل 4 واکسن ب‌ث‌ژ (سل)، واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن ثلاث (دیفتری، کزاز و سیاه سرفه)، واکسن هپاتیت B و واکسن ام‌ام‌ار (سرخک‌‌‌، سرخچه و اوریون) است که در مجموع همه کودکان کشور را علیه بروز 9 بیماری واکسینه می‌کند.

 


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از کاهش سر فاصله حرکت قطارها در ساعات اوج ترافیک در مهرماه خبر داد.
علی‌محمد قلی‌ها با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در مهرماه امسال حدود 70‌میلیون سفر با مترو صورت بگیرد گفت: همزمان با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس شاهد افزایش ترددها در شهر خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود تعداد سفرهای مترو نیز حدود 25 درصد افزایش یابد.
وی گفت: درمهرماه سال 90 مترو تهران 50 میلیون سفر را تحت پوشش قرار داد و در مهرماه سال 91 نیز 59 میلیون سفر با مترو صورت گرفت، که پیش‌بینی می‌شود در مهرماه سال جاری تعداد سفرهای مترو به 70 میلیون سفر افزایش یابد.
محمد قلی‌ها خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز مهرماه، مترو تهران با تمام ظرفیت وتوان به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد، چنانچه در هر خط 2 قطار و در مجموع 10 قطار به مجموع ناوگان مترو افزوده می‌شود تا بتوانیم در ساعات پیک ترافیک صبح‌گاهی و عصرگاهی (از 6 و نیم صبح تا 10 صبح و از 3و نیم تا 7 و نیم بعدازظهر) نسبت به اعزام قطارهای کمکی و فوق‌العاده اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: بر این اساس سرفاصله حرکت قطارها در ساعت اوج ترافیک کاهش خواهد یافت و قادر به افزایش ظرفیت مترو در تمام خطوط خواهیم بود.

 


مراغه- خبرنگار کیهان:
تندیس سنگی 7هزار ساله به همراه کوزه سفالی طی عملیات حفاری در یکی از محوطه‌های تاریخی مراغه کشف شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان مراغه با اعلام خبر فوق افزود: تندیس سنگی در محوطه باستانی روستای قوش قیه‌سی از توابع بخش سراجو در 40‌کیلومتری مراغه از زیرخاک بیرون آورده شده است.
علیرضا پاشایی افزود: جنس این تندیس سنگی از نوع گرانیت، با درصد سیلیس بالا، از معادن سنگی شرق مراغه بوده و کوزه سفالی نیز از دست ساخته‌های سفالی دوره اسلامی با نقوش زیبای هندسی است.
وی گفت: این 2 اثر کشف شده از هفته آینده برای بازدید عموم در موزه مراغه به نمایش گذاشته می‌شود.

 


بر اثر سهل‌انگاری راننده کامیون 30 هزار لیتر روغن مازوت در گهرباران مازندران آتش گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حادثه واژگونی یک تریلر در محور گهرباران محدوده چهارراه روستای برگه و محمدآباد که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده بود موجب تخلیه شدن 30 هزار لیتر روغن مازوت روی آسفالت شد که از آن زمان تاکنون جمع‌آوری نشده است.
روغن‌های تخلیه شده در معبر اصلی جاده گهرباران به کانال‌های دو طرف جاده سرازیر شدند و از آن زمان تاکنون در کانال عمدتاً خشک اطراف جاده منتظر یک جرقه بودند تا آتش‌سوزی مهیبی را رقم بزنند.
یکی ازکشاورزان منطقه که پس از جمع‌آوری محصول خود براساس روال عادی هر ساله علف‌های باقی مانده را آتش زده بود ناخواسته آتش را به انبار 30 هزار لیتری سوخت کشاند که ابعاد آتش موجب وحشت خودش و دیگر اهالی همچنین رهگذران تا فاصله هفت کیلومتری آن شد.
مردم هراسان و سراسیمه با وسایل اولیه برای مهار آتش هجوم آوردند که با آن وسعت آتش هیچ کاری از آنان ساخته نبود.
در نهایت با حضور ماموران آتش‌نشانی بعد از ساعتی آتش موقتاً مهار شد.

 


مدیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از عدم تایید تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در این شورا خبر داد.
مهدی نوید ادهم تاکید کرد:‌ تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در هیچ یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مورد تایید قرار نگرفته است بلکه آنچه در مصوبه شورای عالی مطرح است ساماندهی زمان آموزشی است.
مهدی نوید‌ ادهم یکی از مولفه‌های موثر در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان را «زمان آموزشی» خواند و افزود: زمان آموزش چه به معنای میزان ساعات حضور دانش‌آموزان در کلاس، چه میزانی که در طول روز، هفته یا سال تحصیلی دانش‌آموزان به مدرسه آمده و در کلاس بوده‌اند و یا زمان آموزشی به مفهوم ساعاتی که بر ماده درسی در طول هفته یا سال اختصاص می‌یابد، تماما به عنوان مولفه‌های بسیار جدی در فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه کارشناسان بوده و می‌باشد.
وی افزود: از همین منظر شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان شورای مجمع سیاست‌گذاری در آموزش و پرورش و به استناد سند تحول بنیادین، موضوع ساماندهی زمان آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و برای استفاده بهینه از فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه و خانواده، تدابیری را اتخاذ کرده است.نوید ادهم بیان کرد: متاسفانه بخشی از این تدابیر تحت عنوان تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه در جامعه مشهور است، در صورتی که مصوبه از واژه «تعطیلی» استفاده نکرده است و برای استفاده بهینه از پنج‌شنبه در مدرسه یا خانواده و اختصاص این زمان به فعالیت‌هایی نظیر بازدید علمی، کارگروهی، فعالیت‌های اجتماعی و یا حضور درخانواده و انجام صله‌رحم و بازخوانی نظریه‌ها نکاتی را داشته است.
فانی: موافق تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هستم
این در حالی است که دکتر علی‌اصغر فانی دو هفته پیش در اولین نشست خبری خود بر موافقت خود با تعطیلی پنج‌شنبه مدارس تاکید کرد و گفت: به موجب پروژه مهمی که از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده است مدارس همچنان در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهد بود.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: در این رابطه تیمی مامور شده تا در راستای فعال کردن مدارس در جهت برنامه‌های فوق برنامه و پرورشی، بررسی‌های لازم را انجام و پس از آن نتایج را اعلام کند.

 


مجموعه‌ای از اشیای تاریخی و عتیقه توسط ماموران نیروی انتظامی از مخفیگاهی در اراک کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از این اشیای عتیقه مکشوفه در گفت‌وگو با ایرنا در اراک گفت: این مجموعه، شامل تعداد زیادی نسخ قدیمی، ظروف مسی، نقره، برنج، کوزه‌های سفالی، سلاح سرد و گرم، سکه و زیورآلات است که توسط یک باند خرید و فروش اشیای قدیمی نگهداری می‌شود.
وی بدون اشاره به تعداد این اشیاء گفت: آمار، قدمت و ارزش این مجموعه، متعاقبا توسط کارشناسان میراث فرهنگی اعلام خواهد شد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: در این رابطه اعضای سه نفره این باند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده‌‌اند.

 


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد که در جلسه آتی شورا با تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست موافقت نمایند.
دکتر عباس زارع‌نژاد این اقدام شورای شهر تهران را فصل جدیدی از همکاری‌های بین بخشی و همگرایی در راستای تامین سلامت جامعه ارزیابی کرد و افزود:‌ بدون شک فعالیت کمیسیون سلامت و محیط‌ زیست در کاهش مخاطرات سلامتی در کلانشهر 12 میلیون نفری تهران نقش موثری خواهد داشت.
وی به مشکلات و نگرانی‌هایی از جمله؛ آلودگی هوا، ترافیک و فاکتورهای موثر بر بهداشت محیط در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مخاطرات، به شدت بر سلامتی افراد تاثیر گذاشته و موجب شیوع و افزایش بیماری‌های مختلف جسمی و روانی در جامعه شده است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، وجود این قبیل معضلات و مخاطرات در جامعه را نمونه‌های بارزی از تاثیر عوامل اجتماعی بر سلامت جامعه دانست و گفت: مدیریت این عوامل در اختیار وزارت بهداشت نیست، در واقع سبک زندگی ناشی از این عوامل نقش بسیار بیشتری از عوامل بیولوژیک در سلامت و تندرستی افراد دارند ولی متاسفانه به دلیل این که این عوامل درک نمی‌شوند، تبدیل به مطالبه و تقاضا نیز نمی‌شوند.
زارع‌نژاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که شورای شهر تهران با تصویب تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست و هم‌افزایی ظرفیت‌های نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه سلامت تاثیرگذارند، به وزارت بهداشت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار و متولی سلامت مردم کمک شایانی ارائه نماید.

 


صبح پنج‌شنبه دو محکوم به اعدام با حکم قانون در تنکابن به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش فارس، براساس کیفرخواست دادگستری تنکابن و دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران حکم اعدام م-ب از سوی شعبه 28 دیوان عالی کشور و استیذان رئیس قوه قضائیه این حکم مبنی بر قتل عمدی «آقای س.س»، «بانو گ.ش» توسط «م.ب» تأیید و به موجب این حکم قاتل به دو بار قصاص نفس در ملأ‌ عام محکوم شد که حکم اعدام نامبرده به اجرا در آمد.
در سال 87 «م.ب» پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه دختر مورد علاقه‌اش با فرد دیگری ازدواج کرده است از خدمت سربازی مرخصی گرفته و با حضور در خرم‌آباد تنکابن و با توجه به کینه‌ای که از پدر و مادر دختر مورد علاقه‌اش گرفته بود با سلاح سرد این پدر و مادر را به قتل رسانده و به جنگل‌های اطراف شهر متواری شد اما پس از ساعاتی در شرایط بسیار بد روحی و در حالی که قصد خودکشی یا خودزنی داشته است با شگرد ماموران پلیس دستگیر شد.
همچنین صبح پنج‌شنبه حکم اعدام دیگری در زندان شماره دو تنکابن (نشتارود) اجرا شد که این محکوم چند سال قبل به دلیل اختلاف نظری که با فردی داشته در جریان درگیری با ضربه بیل به سر مقتول موجب مرگ وی شده بود.
این حکم صادره از دادسرای تنکابن و شعبه 2 دادگاه کیفری استان و نیز شعبه 31 دیوان عالی کشور و استیذان رئیس قوه قضائیه در محوطه زندان نشتارود اجرا شد.
«س.و» به جرم قتل عمد «الف.الف» که سال 86 در اسب‌ چین سلمانشهر به وقوع پیوست محکوم شد. در این رابطه محکوم پس از کشتن «الف.الف» با ضربه بیل به سرش وی را در پوشش از نایلون پیچانده و در میان نهری در قسمتی از اراضی کشاورزی مخفی کرده بود.

 


رئيس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج از اول مهر خبر داد و گفت: از هفته آینده قیمت این داروها به قیمت سال 91 برمی‌گردد.
به گزارش وزارت بهداشت، رسول دیناروند با اعلام این خبر افزود: این تصمیم براساس تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته به امضای وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید، اتخاذ شده است.وی در تشریح این خبر گفت: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها می‌پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین خصوص فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به ام‌اس و سرطان را به بیمه‌ها اعلام کرده‌ایم.دیناروند افزود: از اول مهر داروهای بیماران خاص در داروخانه‌ها بر اساس دستورالعمل جدید توزیع خواهد شد.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
مامور وظیفه‌شناس نیم کیلو طلا را که پیدا کرده بود به صاحبش برگرداند.
رئیس پلیس مرکز استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع یک حادثه رانندگی در منطقه سگزی شهرستان اصفهان، مقدار نیم کیلو طلا به همراه 19 فقره چک به مبلغ دو میلیون تومان و یک کیف حاوی مدارک و اسناد با ارزش توسط مامور وظیفه‌شناسی که در صحنه حاضر بود کشف و به بازماندگان حادثه تحویل شد.
سرهنگ حسن یاردوستی افزود: یک دستگاه پژو پارس به رانندگی و سرنشینی یک زوج جوان در منطقه سگزی این شهرستان واژگون شد که متاسفانه در این حادثه زوج جوان بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند.
وی افزود: از زمانی که این خبر به پلیس اطلاع داده شد ماموران پاسگاه سگزی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و به همراه کارشناسان پلیس‌راه و نیروهای امدادی به بررسی صحنه پرداختند.
یاردوستی اضافه کرد: یکی از ماموران وظیفه‌شناسی که در صحنه حادثه حضور داشت مقدار 10 قطعه طلا به وزن نیم کیلو به همراه یک عدد سکه بهار آزادی، 19 فقره چک به مبلغ 2 میلیون تومان و یک کیف حاوی اسناد و مدارک با ارزش را کشف و پیش از آنکه مورد سرقت احتمالی قرار بگیرد آنها را به بازماندگان متوفیان حادثه تحویل داد.
شایان ذکر است، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در مراسمی ویژه از این مامور وظیفه‌شناس در جمع کارکنان پلیس مرکز استان با اهدای لوح تقدیر کرد.

 


سانحه رانندگی چهارشنبه شب کیلومتر 20 جاده نورآباد- خرم‌آباد هفت کشته برجای گذاشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه لرستان، این سانحه بین یک دستگاه خودرو نیسان با یک دستگاه سمند سواری به وقوع پیوست.
بر اساس این گزارش، بر اثر این حادثه شش سرنشین خودرو سمند که از نورآباد عازم خرم‌آباد بود و راننده خودرو نیسان نیز که از مسیر خرم‌آباد عازم نورآباد بود کشته شدند.
گفته می‌شود کشته‌شدگان خودرو سمند که یک کودک خردسال نیز در میان آنها دیده می‌شود، از اهالی بوشهر هستند. دلیل بروز این حادثه، انحراف به چپ خودروی سمند اعلام شده است.

 


معاون مبارزه با سرقت‌های خاص از دستگیری باندی خبر داد که با استفاده از یک دختر شیشه‌ای و تحریک عواطف انسانی اقدام به زورگیری از مردم می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند با اشاره به شکایت یکی از شهروندان مالباخته زورگیری به کلانتری 132 علیه یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام (ابوالفضل -ش) گفت: این فرد مالباخته هنگام مراجعت شبانه به منزل خود در منطقه خاوران مورد زورگیری نامبرده قرار گرفته و علاوه بر 150 هزار تومان وجه نقد دو عدد گوشی همراه وی نیز به روش زورگیری به سرقت رفته است.
در پی چندین فقره شکایت از سوی افراد مختلف مبنی بر زورگیری و آزار و اذیت توسط مجرم سابقه‌دار منطقه به نام ابوالفضل.ش و با توجه به تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی پلیس آگاهی، ماموران کلانتری 132 در حین گشت‌زنی در محدوده خیابان کاشی موفق به شناسایی ابوالفضل شدند؛ ابوالفضل.ش به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد و حتی قصد داشت تا با استفاده از افشانه، متواری شود اما با هوشیاری ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره پنجم آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان با همدستی دختر جوان معتاد به شیشه به نام روناک و به شیوه طعمه قرار دادن وی، ابتدا اقدام به فریب شکات و مالباختگان عمدتا جوان کرده و در ادامه با تهدید سلاح سرد به زورگیری از آنها اقدام کرده‌اند.
با شناسایی روناک به عنوان سومین متهم پرونده، محل تردد وی در بوستان امید شناسایی و او نیز در بیست و چهارم شهریور دستگیر و به اداره پنجم آگاهی منتقل شد؛ در ادامه تحقیقات مشخص شد که روناک به بهانه ضعف جسمی و نیاز به دارو، از افراد عمدتا جوان درخواست کمک می‌کرده تا او را به داروخانه برسانند و در همین زمان، همدستان وی به زورگیری از شکات و مالباختگان اقدام می‌کردند.
با دستگیری روناک و بررسی سوابق وی مشخص شد که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از قبیل مواد مخدر، سرقت، شرارت، زورگیری و درگیری بارها دستگیر و حتی سه بار نیز در دفعات مختلف دستگیری مورد اصابت گلوله ماموران قرار گرفته و دارای سابقه هفت سال گذران دوران حبس در ندامتگاه‌های مختلف کشور است.
سرهنگ غیاثوند از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد به ویژه در منطقه خاوران مورد سرقت، زورگیری، تهدید، ضرب و جرح و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند خواست تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 


شهردار منطقه 10 از اجرای عملیات ترافیکی برای ساماندهی معابر و خیابان‌های منتهی به مدارس همزمان با اجرای طرح مهر قلم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: به منظور تسهیل و تسریع توأم با ایمنی در حرکت دانش‌آموزان و وسایل نقلیه همچنین کاهش سرعت ترافیک عبوری، همزمان با اجرای طرح استقبال از مهر قلم، معابر منتهی به مدارس ایمن‌سازی شد.
وی با اشاره به لزوم آمادگی مدیریت شهری و آماده سازی تجهیزات و نیروهای انسانی برای هدایت بار ترافیک ناشی از اضافه شدن حجم تردد درون شهری افزود: تاکنون عملیات خط‌کشی محوری در 21 کیلومتر از معابر منطقه و خط‌کشی عابر پیاده در 2556 بلوک انجام شده است.
شهردار منطقه با تشریح اقدامات انجام شده تصریح کرد: مرمت بیش از 800 تجهیزات ترافیکی، تعمیر و بازسازی چراغ‌های راهنمایی معیوب و تجهیزات ایمنی ترافیکی، بهسازی 430 تجهیزات ترافیکی، خط‌کشی ایستگاه‌های اتوبوس، نصب و مرمت 15 متر مربع تابلوهای راهنمای مسیر، پاکسازی پیاده‌روها، نصب و مرمت سرعت‌گیرها، ساماندهی پایانه‌ها، مرمت پل‌های هوایی، مرمت و نصب سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس، مرمت نرده‌های خطوط تندرو اتوبوسرانی، شناسایی محل گره‌های ترافیکی با هماهنگی رئیس راهور منطقه از اقدامات اجرا شده منطقه در طرح مهر قلم است.

 


سازمان جهانی کار اعلام کرد: هم‌اکنون حدود 215‌میلیون کودک در کشورهای مختلف به کار مشغول هستند که نیمی از این کودکان مجبور به کار کردن در بدترین اشکال کار کودک هستند.
سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به وجود 215 میلیون کودک در بازار کار کشورهای مختلف جهان اعلام کرد: با این وجود بیش از نیمی از کودکان کار مجبور به کار کردن در بدترین اشکال کار کودک مانند بیگاری در محیط‌های خطرناک، برده‌داری یا انواع دیگر کار اجباری، فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر و همچنین شرکت در درگیری‌های نظامی می‌شوند.طبق گزارش سازمان جهانی کار، در حال حاضر از حدود 215 میلیون کودک کار کشورهای بسیاری به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند به نحوی که به مدرسه نمی‌رود و وقتی برای بازی کردن ندارند یا زمان کمی برای این کار وجود دارد.همچنین بسیاری از کودکان کار تغذیه و مراقبت لازم را دریافت نمی‌کنند و آنها شانس کودک بودن را از دست داده‌اند.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
جوانی که قصد داشت مردی را از چاه آب نجات دهد خود به داخل چاه افتاد و هر دو جان باختند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، سرهنگ «بهرام خلیلی» با اعلام این خبر گفت: ماموران با حضور در محل حادثه واقع در شهرستان خدابنده دریافتند که کشاورز 55 ساله‌ای سعی می‌کند که دستگاه شناور پمپ آب را از داخل چاه خارج کند، اما به علت بی‌‌احتیاطی متاسفانه به داخل چاه سقوط می‌کند وی افزود: اهالی محل با اطلاع از این موضوع به کمک این کشاورز آمده و جوان 23 ساله‌ای برای نجات وی به وسیله طناب به داخل چاه منتقل می‌شود.
«خلیلی» با اعلام اینکه در این حادثه طناب پاره شده و جوان نیز به داخل چاه سقوط می‌کند گفت: در این حادثه کشاورز و ناجی هر دو غرق شده و جان باختند.

 


رئیس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران گفت: اعضای باندی که در پوشش مسافرکش اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان شهریاری می‌کردند با تلاش مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار به نقل از پایگاه خبری پلیس، منصور خدادادی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت و زورگیری با شیوه و شگرد یکسان در شهرستان شهریار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی در تشریح شگرد سارقان گفت: این باند از 2 مرد و 2 زن تشکیل شده بود که با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی رنگ اقدام به سوار کردن مسافر از میدان آزادی به سمت شهریار می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود: با رسیدن به نیمه راه، سارقان با تهدید و بستن دست و پای مسافران، اقدام به سرقت اموال گران‌بهای آنان کرده و آنها را در مسیرهای فرعی اطراف شهریار رها می‌کردند.
خدادادی ادامه داد: با ارسال چهره‌های فرضی سارقان که توسط شکات چهره‌نگاری شده بود به واحدهای گشتی و تلاش مأموران دایره مبارزه با سرقت، محل سکونت و اختفای اعضای این باند شناسایی شد.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران تصریح کرد: با کنترل مخفیگاه متهمان مشخص شد که اعضای این باند در نیمه‌های شب پس از انجام سرقت به مخفیگاه خود باز می‌گردند، بدین ترتیب پلیس موفق شد طی یک عملیات ضربتی هر چهار نفر از اعضای این باند را دستگیر کند.
خدادادی خاطرنشان کرد: تمامی متهمان دارای سابقه کیفری بوده و در بازجویی‌های انجام شده به 30 فقره سرقت و زورگیری اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در پایان گفت: متهمان پس از شناسایی توسط شکات با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. همچنین تلاش برای دستگیری سایر همدستان و کشف سرقت‌های احتمالی آنان همچنان ادامه دارد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
یک دستگاه خودروی سواری سمند که با سرعت 205 کیلومتر در آزاده راه امیرکبیر استان اصفهان در حال حرکت بود، توسط تیم کنترل سرعت پلیس راه استان متوقف و به پارکینگ منتقل شد.
سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: تیم کنترل سرعت این پلیس حین کنترل خودروهای عبوری در آزادراه امیرکبیر استان اصفهان یک دستگاه سواری سمند که با سرعت غیرمجاز 205 کیلومتر در ساعت در حرکت بود را متوقف و به پارکینگ منتقل کردند.
سرهنگ شاهپور انصاری افزود: همچنین تیم کنترل سرعت پلیس راه خور- جندق نیز از تردد یک دستگاه سواری سمند دیگر که با سرعت 195 کیلومتر در حرکت بود، جلوگیری کردند.
وی اضافه کرد: رانندگان متخلف به علت انجام حرکات مخاطره‌آمیز و سرعت غیرمجاز با اعمال قانون مواجه شده و برای شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شدند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
سرعت زیاد خودرو پژو در محور اندیمشک به خرم‌آباد، و ناتوانی راننده در کنترل خودرو منجر به واژگون شدن وسیله نقلیه و قرار گرفتن آن در مسیر حرکت تریلر در باند مخالف شد.
این حادثه بامداد پنجشنبه در 35 کیلومتری شهر اندیمشک در محدوده شهر حسینیه به سمت روستای تک تکاب در بخش الوار گرمسیری در حالی اتفاق افتاد که خودرو پژو با سرعت بسیار زیاد در حال حرکت بود که خودرو از کنترل راننده خارج، و در باند مخالف در مسیر حرکت یک دستگاه تریلر واژگون شد.مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با اعلام این خبر اظهار کرد: شدت برخورد تریلر با خودرو پژو به حدی بود که چهار سرنشین پژو شامل یک زن، دو بچه و راننده در دم جان سپردند.علی اسکندری گفت: طبق اعلام پلیس انحراف به چپ پژو و سرعت بالای آن علت بروز این حادثه بوده است.گفتنی است محور اندیمشک بیدروبه و شهر حسینیه در جاده ترانزیتی اندیمشک- خرم‌آباد از محورهای حادثه‌خیز کشور است.

 


زلزله‌ای به بزرگی 5/3 ریشتر نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن را که در سال 2011 بر اثر زلزله به شدت آسیب دید، لرزاند.
به گزارش فارس، هنوز گزارشی از تخریب تاسیسات یا افزایش میزان تشعشعات رادیواکتیو در منطقه گزارش نشده است.«تیکو»، شرکتی که مسئولیت عملیات پاکسازی این تاسیسات را به عهده دارد گفته در حال نظارت بر این تاسیسات است و تاکنون هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است.نیروگاه اتمی فوکوشیما در سال 2011 در پی زلزه 9 ریشتری و سونامی پس از آن، یکی از بزرگترین فاجعه‌های اتمی جهان را رقم زد.نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در حادثه زلزه و سونامی زمستان 2011 به شدت آسیب دید.دولت ژاپن قبلا گفته بود حدود 300 تن آب آلوده با میزان بسیار بالای تشعشعات رادیواکتیو از یک مخزن نیروگاه فوکوشیما به بیرون نشت کرده است.خبرگزاری رویترز گزارش داده است که میزان پرتوزایی آب نشت کرده به زمین در فوکوشیما به حدی است که تشعشعات آن در یک ساعت معادل حداکثر تشعشعاتی است که کارکنان هسته‌ای در پنج سال مجاز به به دریافت آن هستند.سانحه نیروگاه فوکوشیما، پس از سانحه نیروگاه چرنوبیل در اوکراین در سال 1986، وخیم‌ترین سانحه نشت مواد پرتوزا شناخته می‌شود.

 


یک مادر و دختر عربستانی برای رهایی از تنگدستی و فقر شیوه عجیبی را در پیش گرفته‌اند.
به گزارش شبکه العالم؛ این مادر و دختر عربستانی برای تامین نیاز مالی به پرورش و نگهداری مار روی آورده‌اند. «مزینه الحلیس» و دخترش «غاده» به روزنامه «عکاظ الیوم» گفتند: دست و پنجه نرم کردن با مارها برای یک لقمه نان بسیار بهتر از آن است که دستمان را برای گدایی دراز کنیم و برای تامین نیازهای زندگی محتاج دیگران باشیم.
این زن عربستانی گفت که ابتدا به دلیل فقر در خیابان‌های شهر به دنبال منزلی گشت تا خودش و دخترش در آن پناه بگیرند، ولی در نهایت آخرین پناهگاه دوستی با مارها و افعی‌ها بود. وی خاطرنشان کرد: پس از طلاق از پدر غاده، جایی را نداشتیم که در آن پناه بگیریم. به همین دلیل در چند جا مشغول به کار شدیم تا غذای روزانه خود را تامین کنیم، و این کار اکنون ما را به زندگی در کنار مارها کشانده است.
الحلیس تاکید کرد: اکنون با نرمی پوست این مارها آشنا شده‌ایم، و از مردم می‌خواهیم که با آنها عکس یادگاری بگیرند.
فقر و تنگدستی و ناکافی بودن دستمزدها در کشور نفت‌خیز عربستان که امروزه از بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا به شمار می‌آید، موجب شده است چندین فراخوان برای افزایش دستمزدها در این کشور به راه بیفتد.

 


تیراندازی افسارگسیخته مردی در یک پارک شیکاگو در آمریکا، 12 نفر، از جمله یک دختر سه ساله را به شدت مجروح کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اداره آتش‌نشانی شیکاگو اعلام کرده که حال این دختر بچه و دو نفر دیگر از قربانیان به شدت وخیم است.
تیراندازی، ساعت هشت صبح روز جمعه به وقت تهران در پارکی واقع در محله «بک آو د یاردز» (‌Back of the Yards) رخ داد.
چندین آمبولانس با حضور در منطقه، قربانیان را به بیمارستان انتقال دادند.
فرد تیرانداز تاکنون شناسایی نشده و هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده است.
جولیان هریس، یکی از شاهدان این حادثه گفت مردانی که موهایشان را بافته بودند از درون خودرویی خاکستری به سوی من شلیک کردند و در مسیر، به سوی همه عابران پیاده آتش گشودند.
به گفته این شاهد: این افراد هر شب به این محله می‌‌آیند و مانند گانگسترهای قدیم برای شلیک به دنبال اهداف انسانی می‌گردند.

 


تعداد قربانیان ناشی از جاری شدن سیل در مکزیک به 80 نفر افزایش یافت.
به گزارش یورونیوز، طوفان‌هایی که از شنبه هفته قبل این کشور را درنوردیده هنوز یک تهدید به شمار می‌رود.
بارش شدید باران در برخی نواحی موجب رانش زمین نیز شده است.آب برخی شهرها و روستاها را گرفته و شبکه حمل ونقل عمومی شهرها خسارت‌های جدی دیده‌اند.هزاران نفر نیز مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
در حال حاضر وضعیت در «آکاپولکو» غیر قابل تحمل است و تمامی رودخانه‌ها از معابر سر در آورده‌اند.
همچنین تامین مایحتاج مردم به دلیل آب‌گرفتگی معابر با دشواری مواجه است - بنابه گزارش های رسیده بسیاری از ساکنان این شهر اجناس و کالاهای مراکز تجاری را غارت کرده‌‌اند.با اینکه عملیات پاکسازی خیابان‌ها و جاده‌ها در آکاپولکو آغاز شده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد احتمالا خیابان‌ها و جاده‌ها همچنان مسدود خواهند بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10