(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 شهریور 1392 - شماره 20596

بزرگ ترین نهالستان کوهستانی کشور در خرم‌آباد ایجاد شد
ساخت بزرگ ترین مجموعه گردشگری دانش‌محور خاورمیانه در اصفهان
ایران در کیهان
ساخت بندر جدید در کیاشهر گیلان
صدور نخود فرآوری شده ایران به اروپا و آمریکا
برپایی هشتمین جشنواره سنتی آش در شهرستان نیر
ارائه 60 اثر از هنرمندان آبادانی در نمایشگاه هنرهای تجسمی
اعزام 122 پزشک بسیجی استان سمنان به مناطق عملیاتی غرب
فرماندار خلیل‌آباد خبر داد: آمادگی یک گروه اقتصادی برای 200میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در خلیل‌آباد
5 روستای نکا راه و آب آشامیدنی سالم ندارند
انعقاد قرارداد 214 میلیارد تومان طرح اقتصادی در کرمانشاه
درخشش شاعر زنجانی در جشنواره شعر و داستان سوره
مدیر حج و زیارت استان خبر داد
اعزام 2 هزار و 650 مازندرانی به سرزمین وحی
خیرین گلستانی 100 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می‌دهند
خوزستانی‌ها در مطالعه روزنامه دوم شدند
رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد برگزیده شد
   


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
بزرگ ترین نهالستان کشور به مساحت حدود 30 هکتار در خرم‌آباد ایجاد شد.
معاون عمرانی استانداری لرستان افزود: این نهالستان به مساحت 30 هکتار در دل کوه مدبه قرار دارد و با وجود شیب تند کوهستان، محل نهالستان بگونه‌ای طراحی شده که از خاکبرداری و کوه‌کنی اجتناب شود. همچنین سقف نهالستان به گونه‌ای است که هنگام تردد در داخل آن اختلاف سطح مشاهده نمی‌شود و ارتفاع سقف‌ها یکسان است.
مهندس حمید خورشیدوند افزود: با استفاده از شیب زمین، طرح‌ها به گونه‌ای اجرا شده‌اند که حتی باران‌های سیل‌آسا جذب زمین می‌شود. وی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت منابع آب‌های زیرزمینی و ایجاد جلوه‌های زیبا از مزیت‌های اجرای این طرح است.
مهندس خورشیدوند گفت: در این نهالستان انواع مختلف درختان جنگلی اعم از بلوط، بنه، زیتون، توت، سرو، اقاقیا، عرعر، بادام و سایر درختان وحشی پرورش یافته و در مجتمع 800 هکتاری 14 معصوم کاشت شده‌اند که با وجود گذشت حدود یک سال و نیم از عمر آنان به رشد چشم‌گیر رسیده‌اند.
وی گفت: با بهره‌گیری از این نهالستان که در عین حال از لحاظ موقعیت کوهستانی و تنوع گونه‌های جنگلی در کشور منحصربفرد است، صدها هکتار جنگل کاری در منطقه با موفقیت انجام شده که در عین حال میلیاردها تومان در امر خرید و حمل و نقل نهال‌های مورد نیاز صرفه‌جویی شده است.
مهندس خورشیدوند با بیان این مطلب که نهالستان یاد شده در کنار مجتمع 14 معصوم به یکی از جذبه‌های توریستی استان تبدیل شده است، گفت: به هر اندازه که نهال برای کاشت در لرستان و حتی سایر استان‌ها نیاز باشد توانایی تامین آنها را داریم.
معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در مزرعه کاشت گیاهان دارویی به مساحت بیش از 10 هکتار در کنار نهالستان یاد شده از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده در استان است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
بزرگ ترین مجموعه گردشگری دانش‌محور خاورمیانه در زمینی به وسعت 40هکتار در اصفهان در حال ساخت است.
مدیر پروژه مجموعه گردشگری اصفهان با نام «بام شهر» در این‌باره گفت: این پروژه تاکنون 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مرحله اول عیدنوروز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
رضا جلالی افزود: ساخت این مجموعه بالغ بر 60 میلیارد تومان هزینه دربردارد که تاکنون 17میلیارد تومان برای مرحله نخست آن هزینه شده است که برای تکمیل مرحله اول به 25 میلیارد تومان نیاز است.
وی گفت: هم‌اکنون افزون بر 15هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر در این مجموعه کاشته شده است و در آن علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی از فضاهای جذاب علمی در رشته‌های مختلف از جمله نجوم برای تمام سنین مختلف اجرا شده است. این مجموعه که با مشارکت استانداری اصفهان، شهرداری گلدشت و بخش خصوصی احداث می‌شود در محیطی کوهستانی قرار دارد و زمینه غارنوردی نیز برای گردشگران فراهم شده و تمامی آثار باستانی کشور به شکل نمادین بر صخره‌های این منطقه طرح ریزی شده است.

 


درچه- خبرنگار کیهان: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر از برگزاری مسابقه نقاشی عید تا عید در کتابخانه امام محمد باقر(ع) این شهرستان خبر داد. این مسابقه که مناسبت دهه کرامت و با حضور 42 خردسال و کودک در کتابخانه امام محمد باقر(ع) دستگرد برگزار شد یک ساعت و نیم به طول انجامید و 12برنده در رده‌های سنی 4 الی 12 سال داشت.
* کارگروه آرد و نان شهرستان خمینی‌شهر طی مصوبه‌ای استفاده از جوش‌شیرین را در نانوایی‌های این شهرستان ممنوع کرد. رئیس اتحادیه نانوایی‌های شهرستان هدف از این اقدام را افزایش سلامت نان مصرفی عنوان کرد.
رحمتی گفت: این اتحادیه به صورت مستقل کار خود را شروع کرده و با متخلفین به طور قاطع برخورد می‌شود.
* نمایشگاه حج و زیارت در اصفهان برگزار شد. این نمایشگاه با موضوع عکس از مراسم حج و به مناسبت هفته حج در سالن حج و زیارت اصفهان به نمایش گذاشته شد.
اردبیل- خبرنگار کیهان: استاندار اردبیل از آبگیری سد خانقاه بفراجرد خلخال در هفته بسیج خبر داد. اکبرنیکزاد در جریان بازدید از عملیات اجرایی این سد گفت: عملیات آبگیری این سد با هدف تأمین آب شرب خلخال و تعدادی از روستاهای منطقه از چهار سال پیش آغاز شد.
گالیکش- خبرنگار کیهان: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از وجود 450 هکتار باغ زیتون در این شهرستان خبر داد. صمد خسروی گفت: از این مقدار 250 هکتار به مرحله بازدهی رسیده و محصول آن‌ها قابل برداشت می‌باشد. وی افزود: برداشت زیتون این شهرستان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
بابل- خبرنگار کیهان: بیش از 150 بسیجی بابلی در دوره‌های آموزشی راهیان نور شرکت کردند. این دوره آموزشی با عنوان آموزش مدیران کاروان‌های راهیان نور با هدف ارتقای سطح مهارت ارتباط با زائرین برگزار شده است.
* دبیر ستاد طرح پارک پاک نوشیروانی بابل از برگزاری 35 جنگ شادی با برپایی برنامه‌هایی از قبیل نماز جماعت، رادیو پارک، مسابقات فرهنگی و... خبر داد.
سیدعلی ساداتی گفت:‌هدف از این طرح ترویج فرهنگ بومی و ملی و اشاعه سنت‌های اصیل مازندرانی و ایجاد فضاهای تفریحی براساس موازین اسلامی است.
اوز- خبرنگار کیهان: واحد تولیدی گل نرده فلزی درب و حفاظ در روستای فیشور اوز به بهره‌برداری رسید. بخشدار اوز با اعلام این خبر گفت:‌ این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 3 هزار و 600 مترمربع و 324 متر زیربنا در روستای فیشور مرکز دهستان فیشور بخش اوز شهرستان لارستان ساخته و افتتاح شده است. محمدحسین آتش فراز افزود ظرفیت تولیدی این واحد یک هزار و 500 تن در سال می‌باشد که با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است.
گلستان- خبرنگار کیهان: سیزدهمین مرحله سبدهای غذایی اهدایی مقام معظم رهبری، بین مادران باردار و شیرده نیازمند شهرستان کلاله توزیع شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله با بیان اینکه سبدهای غذایی توزیع شده همه گروه‌های غذایی را در برمی‌گیرد، افزود: سبدهای غذایی شامل مرغ، روغن، سویا، کنسرو ماهی، نخودفرنگی، عدس، خرما، بادام درختی، پنیر، برنج، عسل، ماکارونی و شکر می‌باشد.
* عملیات اجرایی احداث یادمان شهدای گمنام در تپه نورالشهداء شهرستان کلاله آغاز شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کلاله در این‌باره گفت: پروژه احداث یادمان شهدای گمنام کلاله با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر، کمک‌های نقدی خیرین و سپاه این شهرستان اجرا می‌شود.
سرهنگ سید موسی حسینی گفت: نظارت فنی و مهندسی اجرای این پروژه برعهده بسیج مهندسین شهرستان کلاله می‌باشد.
تپه نورالشهداء کلاله که در حاشیه شمالی این شهر قرار دارد مدفن 3 شهید گمنام سال‌های دفاع‌مقدس است.
اهواز- خبرنگار کیهان: جشن تحویل کارنامه و تجلیل از سوادآموزان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان کارون با همکاری اداره سوادآموزی ناحیه3 اهواز در فرهنگسرای مهدیه برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه3 اهواز گفت: در سال تحصیلی 92-91 تعداد 2هزار و 986 نفر سوادآموز تحت پوشش این ناحیه بود که امروز از 50 نفر سوادآموز تقدیر و تجلیل می‌شود امیدوارم که روند فراگیری علم ادامه داشته باشد و بر تعداد باسوادان این شهرستان افزوده شود.
در ادامه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز گفت: 10درصد از جمعیت مردم استان خوزستان بی‌سواد هستند و تلاش خواهیم کرد که این رقم را کاهش دهیم.
نایین- خبرنگار کیهان: مدیر شبکه بهداشت و درمان نایین از اهداء یک دستگاه یونیت دندانپزشکی به پلی‌کلینیک تخصصی امام خمینی(ره) خبر داد. غلامرضا نقیب‌زاده گفت: این دستگاه نظر به اهمیت بهداشت دهان و دندان و به‌خصوص برای گروه‌های کودکان زیر 12سال، دانش‌آموزان، زنان باردار و... اهداء گردیده است.
بادرود- خبرنگار کیهان: کلنگ احداث درمانگاه شهر طرقرود با حضور مسئولان شهرستان به زمین زده شد. این درمانگاه در زمینی به مساحت 700 متر، در دو طبقه و با مشارکت ورثه مرحومه مریم گیوه‌چی که از اهالی شهر طرقرود هستند ساخته خواهد شد.
این مرکز در دو طبقه ساختمان در بخش‌های مختلفی با حضور مجموعه کامل شامل پزشک ماما، دندانپزشک، بهداشت خانواده، بهداشت محیط مبارزه با بیماری‌ها، داروخانه و تزریقات ساخته خواهد شد.
اردبیل- خبرنگار کیهان: تمامی روستاهای اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند. معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اردبیل در مراسم افتتاح ساختمان اتفاقات برق شهرستان نیز با اعلام این خبر گفت: در سطح استان اردبیل 443 هزار و 343 مشترک وجود دارد که از این تعداد 11هزار و 689 مشترک مربوط به شهرستان نیر است.
* کیفیت آب شرب اردبیل افزایش می‌یابد. فرماندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ شناور برای برداشت آب از ترازهای بالای سد یامچی با اعتبار 40 میلیارد ریال در دست اقدام است.
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت بادام در این استان خبر داد.
حمیدرضا منصوری با اشاره به اینکه، 16هزار هکتار از اراضی استان به کشت بادام اختصاص دارد، گفت: از این میزان، 11هزار و 500 هکتار بارور می‌باشد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال 23هزار تن بادام در استان برداشت شود که به علت استفاده از ارقام دیرگل با افزاش برداشت این محصول نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.
خرم‌دره- خبرنگار کیهان: نماینده مردم خرم دره در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار و جمعی از مسئولین خرم‌دره اقدام به بازدید از این منطقه کرد.
در این بازدید مسئولین از روند اجرای طرح جاده خرم‌دره به شمال بازدید کردند و پس از آن در جمع مردم روستاهای منطقه با مشکلات آنان آشنا شده و برای رفع مشکلات قول مساعد دادند.
کیش- خبرنگار کیهان: جمعیت 30هزار نفری جزیره کیش با دارا بودن 11 کتابخانه عمومی، کودک و نوجوان و با بیش از 71هزار جلد کتاب 11هزار نفر عضو دارند.
آمار مجموع کل کتاب‌های موجود در 11 کتابخانه 71هزار 422 جلد است.
کرج- خبرنگار کیهان: باغداران خیر و نیکوکار استان البرز بیش از 22تن میوه به مددجویان کمیته امداد این استان اهدا کردند.
مدیرکل کمیته امداد در جمع خبرنگاران گفت: این مقدار میوه در 5 ماهه اول سال جمع‌آوری شده و در اسرع وقت بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.
علی سالارکیا در این مراسم از اهمیت زکات و آثار و نتایج مثبت آن در زندگی اجتماعی سخن گفت.

 


رشت- خبرنگارکیهان:
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از ساخت بندر جدید در کیاشهر خبر داد.
فرهاد منتصر کوهساری اظهار داشت: ساخت اسکله صیادی بندر کیاشهر یکی از مصوبات هیئت دولت است که امسال برای ساخت اسکله و لایروبی این بندر جدید 2 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: از این مقدار اعتبار 700میلیون تومان آن برای ساخت اسکله و یک میلیارد و 300میلیون تومان دیگر نیز برای لایروبی بندر کیاشهر درنظر گرفته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه این بندر جدید ظرفیت جابه‌جایی 500 هزار تن کالا را در سال دارد گفت: کار محوطه‌سازی بندر جدید کیاشهر در دست اجرا است.

 


تبریز - خبرنگار کیهان:
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های خشکبار کشور گفت: نخود فرآوری شد، ایران به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می‌شود.
علی‌رضا ارزانی که در ممقان آذرشهر در جلسه بررسی مشکلات نخودپزان منطقه ممقان می‌گفت، تصریح کرد: فرآوری نخود جهان، در ایران و ترکیه صورت می‌گیرد که در ایران در ممقان است و این شهر 40 درصد از کل محصول نخود سفید کشور را تبدیل به نخودچی می‌کند.
مدیرعامل تعاونی‌های خشکبار کشور تصریح کرد: هم‌اکنون یک هزار و 300 خانوار نخودپز در ممقان وجود دارند که فعال هستند.
وی گفت: فعالیت این خانوارها در واحدهای خانگی به شکل کارگاه‌های خود اشتغالی و متمرکز است.
ارزانی از تلاش برای ارتقای کیفیت فرآوری‌ها و بسته‌بندی مطابق با سلیقه مصرف‌کنندگان در بازار ایران و خارج از کشور خبر داد.
در این نشست اعلام شد که ساخت شهرک نخودپزان ممقان با 1 میلیارد ریال اعتبار و برای احداث 700 واحد نخودپز و اشتغال 10 هزار نفر، آغاز شده است و 90 درصد نخودچی آجیلی کشور در ممقان تولید می‌شود و هر سال 150 هزار تن لپه در واحدهای تولیدی آذرشهر تولید می‌شود و میزان تولید سالانه نخودچی نیز به 220 هزار تن می‌رسد.

 


اردبیل- خبرنگارکیهان:
هشتمین جشنواره سنتی آش در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار شد.
این جشنواره با حضور گروه‌هایی از استان‌های خوزستان، زنجان، تهران، کردستان، آذربایجان‌شرقی و شهرهای مختلف استان اردبیل و با استقبال چشمگیر مردم و گردشگران برگزار شد.
گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره در 35 غرفه با پخت انواع آش از قبیل آش دوغ، آش گوجه، گیلدیک آشی، آش ترش، آش کشک، آش رشته، آش آلوچه و... از حاضران در جشنواره پذیرایی کردند.
برپایی ایستگاه نقاشی، موسیقی سنتی، نمایش‌های طنز و برنامه‌های جشنواره بازی‌های محلی شمال غرب کشور از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

 


آبادان-خبرنگار کیهان:
کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از ارائه 60 اثر از هنرمندان آبادانی در نمایشگاه هنرهای تجسمی همزمان با هفته دفاع مقدس در آبادان خبر داد.
مسعود سهیم‌پور معرفی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان در آبادان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه هنرهای تجسمی با ارائه 60 تابلوی مختلف با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس از 31 شهریور ماه سال جاری به مدت 10 روز در موزه هنرهای معاصر شهرستان آبادان برای بازدید علاقه‌مندان برپا می‌شود.
وی افزود: ساخت و پخش فیلم مستند درباره زندگی شهید دریاقلی، ارائه فیلم‌های دفاع مقدس به مدت یک هفته در پارک معلم آبادان برای عموم شهروندان از دیگر برنامه‌های مرتبط با این هفته است.
کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی آبادان اقدام به برپایی نمایشگاهی حضوری و زنده در روز 5 مهر و همزمان با رژه نیروهای مسلح خواهند کرد و نمایشگاهی از نقاشی‌هایی با موضوع دفاع مقدس در این روز برپا خواهد شد.
وی در پایان گفت: همچنین هنرمندان نمایشی آبادان در جشنواره امسال تئاتر استانی خوزستان نمایشی با عنوان از «خون رفته» با موضوع دفاع مقدس را بر روی صحنه می‌آورند.

 


سمنان-خبرنگار کیهان:
122 نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در حاشیه اعزام کاروان بسیج جامعه پزشکی به مناطق عملیاتی غرب هدف از این اعزام‌ها را انتقال و ترویج فرهنگ ارزشمند جهاد و شهادت در دفاع مقدس به نسل جوان و یادآوری حماسه‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
سکینه محرابی گفت: تعداد 122 نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی در قالب سه اتوبوس به همراه سه راوی، دو روحانی و سه تکنسین 155 با تجهیزات کامل پزشکی به مناطق عملیاتی در غرب کشور اعزام شدند و در مدت سه روز حضور خود در مناطق عملیاتی از زیارتگاه‌ها دیدن خواهند کرد و در برنامه‌های فرهنگی از قبیل رزمایش‌ها و نمایشگاه‌ها حضور خواهند داشت.

 


خلیل‌آباد- خبرنگارکیهان:
فرماندار خلیل‌آباد گفت: یک گروه اقتصادی علاقه مند به سرمایه‌گذاری در خلیل‌آباد آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری تا 200میلیارد ریال اعلام کرد.
علی‌اصغر مرادزاده گفت: شهرستان خلیل‌آباد دارای استعدادهای نهفته ولی بالقوه است که باید این مهم به سرمایه‌گذاران معرفی گردد. وی سرمایه‌گذاری در بحث فرآورده‌های انگور، کشمش، انار و معادن را از جمله این استعدادها نام برد و افزود: سرمایه‌گذاری در هر یک از این طرح‌ها می‌تواند موجب تحول در بخش اقتصادی شهرستان شود. مرادزاده به اهداف این گروه علاقه مند به سرمایه‌گذاری که از تهران به شهرستان سفر کرده‌اند، اشاره کرد و افزود: رفع بیکاری و شکوفا شدن اقتصاد شهرستان از اولویت این شهرستان است.
فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر رفع مشکلات و استعلام‌های لازم افراد سرمایه‌گذار توسط دستگاه‌های اجرائی شهرستان، اظهار داشت: این شهرستان باتوجه به محورهای منتهی به شهرستان از اهمیت بالایی در سرمایه‌گذاری برخوردار است.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
پنج روستا که در جنوب شرقی بخش هزار جریب نکا قرار دارند فاقد راه ارتباطی مناسب و آب آشامیدنی سالم هستند.
روستاهای سورک، واودین، محسن‌آباد، کفکور و ازرک که در 65 کیلومتری جنوب شرقی بخش هزار جریب نکا و به فاصله 3 تا 7کیلومتری جاده آسفالته لایی در دامنه رشته کوه البرز واقع شده‌اند، اهالی آنها هنوز با مشکل کمبود آب آشامیدنی سالم و راه ارتباطی مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.
به رغم بازدیدها و نشست‌های مسئولان استان مازندران از این روستاها و وعده‌هایی که برای برطرف کردن مشکلات آنها داده‌اند، هنوز این مشکلات به قوت خود باقی است. براساس این گزارش، تردد به روستاهای مزبور فقط با خودروهای شاسی بلند امکان‌پذیر است.
نماینده معتمدان این روستاها با انتقاد از روند خدمات‌رسانی مسئولان گفت: مصمم به آسفالت راه ارتباطی و برطرف کردن معضل تامین آب آشامیدنی از طریق مجتمع آبرسانی چشمه گورخان سورک هستیم.
فرماندار شهرستان نکا نیز گفت: ما ناچاریم از طریق اعتبارات حوادثی جهت شروع زیرسازی و آسفالت 5روستا 2میلیارد ریال پرداخت کنیم تا اعتبار کامل تخصصی یابد.

 


کرمانشاه- خبرنگار کیهان:
تاکنون 950 طرح به مبلغ 214 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
سهراب براندیشه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه 700 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده که تاکنون بیش از 3 هزار طرح به مبلغ 537 میلیارد و 890 میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
وی افزود: از این تعداد 2632 طرح با مبلغ 370 میلیارد و یکصد و یازده میلیون تومان به تصویب رسیده و 950 طرح نیز با مبلغ 214 میلیارد و 963 میلیون تومان در بانک‌ها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است. براندیشه در بخشی از سخنانش به اعتبارات اختصاص یافته از محل ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به استان تاکنون بیش از 29 هزار مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی استان صادر شده و به بیش از 15 هزار طرح نیز مبلغ 53 میلیارد و 708 میلیون تومان پرداخت شده است.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
اثر جواد چراغی شاعر زنجانی در یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان گفت: جواد چراغی شاعر زنجانی در بخش شعر‌ کلاسیک و با موضوع مقاومت ملل، توانست در یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره برگزیده شود.
رهبر حیدری با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و کشف و پرورش استعدادهای برتر جوانان سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از جشنواره هزار و 261 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
وی اظهار داشت: یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در بخش‌های داستان کوتاه بزرگسال، داستان بلند بزرگسال، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک، ترانه و سرود برگزار شد.
این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی، سبک زندگی، دفاع مقدس و مقاومت، بیداری و اخوت اسلامی، فرهنگ، تمدن، عدالت و پیشرفت از جمله محورهای برگزاری این جشنواره در سنندج بود گفت: امسال 25 اثر از استان زنجان به این جشنواره ارسال شد.
حیدری گفت:‌ متاسفانه در بخش داستان هیچ شرکت‌‌کننده‌ای نداشتیم و تنها در سال‌های نخست برپایی جشنواره، مریم تاراسی در بخش داستان‌نویسی توانست حائز رتبه برتر شود.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیر حج و زیارت مازندران از اعزام دو هزار و 650 نفر مازندرانی به سفر معنوی حج تمتع خبر داد.
حبیب‌الله ساداتی گفت: امسال دو هزار و 650 نفر از مازندران به حج تمتع اعزام می‌شوند که این تعداد در قالب 26 کاروان ساماندهی شده‌اند.
مدیرکل حج و زیارت مازندران خاطرنشان کرد: امسال به دلیل اجرای عملیات توسعه مسجدالحرام 20 درصد ظرفیت زائرین کل کشورهای مسلمان از جمله ایران کاهش یافته است.
ساداتی ادامه داد: تعداد 115 نفر از اعضای کاروان‌ها از جمله مدیر، روحانی، معین، معینه، پزشک، آشپز و ماموران پذیرانی زائران را از ابتدا تا انتهای سفر همراهی خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه همه کاروان‌های مازندرانی امسال «مدینه بعد» هستند افزود: زائران در ابتدا برای انجام اعمال فریضه حج تمتع به مکه مکرمه و سپس برای زیارت قبر نبی‌اکرم(ص) و ائمه مظلوم بقیع به مدینه منوره مشرف خواهند شد.
ساداتی با اعلام اینکه آغاز پروازهای زائران مازندرانی از 7 لغایت 13 مهر ماه امسال خواهد بود گفت: برگشت پروازهای زائران از 10 لغایت 15 آبان ماه سال جاری است.
وی یادآور شد: اعزام تمامی زائران از فرودگاه دشت‌ناز ساری به مقصد جده است.

 


شرق گلستان- خبرنگارکیهان:
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان از تحویل یکصد کلاس درس ساخته شده توسط خیرین استان به آموزش و پرورش خبرداد.
محمد حسین کمیلی درحاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت شهرستان آزادشهر گفت: این کلاسهای درس در نقاط مختلف گلستان ساخته و تا شروع سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.
وی همچنین از تحویل یک مدرسه 12 کلاسه و نیز یک خوابگاه دانش‌آموزی توسط خیرین گلستانی در شهر گرگان طی هفته دولت خبر داد و افزود: علاوه بر این، عملیات اجرایی احداث یک مدرسه 12 کلاسه دیگر نیز توسط خیرین درشهرگرگان آغاز شد.
کمیلی با قدردانی از تلاش‌ها و کمک‌های خیرین مدرسه ساز این استان، ابراز امیدواری کرد، این اقدامات خداپسندانه تا برطرف شدن کمبود فضاهای آموزشی دراستان گلستان، استمرار داشته باشد.
براساس این گزارش مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه مدارس و مجتمع‌های آموزشی سرمایه‌های ملی هستند. بر لزوم حفظ و نگهداری بیشتر از آنها تاکید کرد.
عماد مخدومی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت شهرستان آزادشهر، گفت: طی هفته دولت 4 مجتمع بزرگ آموزشی مجهز به امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی در استان گلستان به بهره برداری رسید.
وی افزود: برای هر یک از این مجتمع‌های آموزشی قریب به 30 میلیارد ریال از محل منابع مالی و استانی هزینه شده است که به نوعی جزو سرمایه‌های ملی کشور به حساب می‌آیند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
براساس نتایج طرح بررسی و سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی کشور که در 31 استان و 8 کلان شهر انجام شد خوزستانیها رتبه دوم مطالعه روزنامه را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه خوزستانی‌ها روزانه 41 دقیقه روزنامه چاپی مطالعه می‌کنند گفت: متوسط مطالعه در کشور 27 دقیقه و 13 ثانیه است که استان خوزستان بعد از استان گیلان در رتبه دوم قرار گرفت.
لفته منصوری اظهار کرد: زمان مطالعه روزانه روزنامه الکترونیکی در خوزستان 3 دقیقه و 54 ثانیه و میانگین مطالعه روزنامه الکترونیکی درکشور 5 دقیقه و 43 ثانیه و سرانه مطالعه نشریات غیرروزانه چاپی هفته‌نامه، ماهنامه و سالنامه در خوزستان 4 دقیقه و 53 ثانیه و در کشور 4 دقیقه و 43 ثانیه و میانگین زمان مطالعه نشریات غیرروزانه الکترونیکی خوزستانی‌ها 1 دقیقه و 13 ثانیه و در کشور 1 دقیقه است.

 


شهرکرد- خبرنگارکیهان:
در جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت کشور و فرماندار شهرکرد انتخابات هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی این شهر برگزار شد.
در این انتخابات محمدرضا بیاتی به عنوان رئیس، حمید فتح‌اللهی نایب رئیس و نورالله همتیان خزانه‌دار شورای اسلامی شهر انتخاب شدند.
همچنین در رأی‌گیری‌ها زهرا عطایی به عنوان منشی اول و طیبه شریفی به عنوان منشی برگزیده شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10