(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 شهریور 1392 - شماره 20596

حدیث دشت عشق
شکست تراکتورسازی و نخستین پیروزی فجر با یاوری صدر جدول فولادی ماند
شاهدی تازه برای اثبات حرف کهنه
اخبار کوتاه از فوتبال
حذف اولین نماینده ایران از مسابقه‌های جهانی کشتی فرنگی
خادم: اگر اجازه دهند در کشتی می مانم
انتقاد از ندادن ملی پوش والیبال به تیم زیر 23 سال
صعود نماینده بسکتبال ایران به نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا
استقبال گرم مردم و مسئولان از تیم ملی کشتی
تاخیر حدادی در سفر به اندونزی
برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا
معرفی قهرمان لیگ برتر دوچرخه سواری
   


به یاد شهید «رسول کافی موسویان»
حاجتی خواستم که فکرش را هم نمی‌توانی بکنی!
گویا از همان ابتدا برای شهادت انتخاب شده بود. اخلاق و گفتار، منش و رفتار و مشی زندگی و کردارش، گام‌هایی به سوی شهادت بود. یاور فقرا و مستمندان، سنگ صبور دیگران، توجه به صله رحم و پیشقدم شدن برای برطرف کردن کدورت‌های فامیلی و... جزئی از برنامه‌های او بود.«در یکی از سفرهایی که بعد از مرخصی به مشهد مقدس رفتیم، شبی بعد از زیارت از او سوال کردم از حضرت چه خواستی؟ چیزی نگفت. بعد که پافشاری کردم گفت: حاجتی خواستم که تو فکرش را هم نمی‌توانی بکنی پرسیدم: شهادت؟ لبخندی زد و سرش را تکان داد.»آمدنش به مدرسه خان قم مصادف بود با قیام مردم قم، چیزی از ورودش نگذشته بود که در جنگ و گریزهای خیابانی دستگیر و به همراه عده‌ای از طلاب به شهربانی برده شد و مدت یک ماه در بازداشت به سر می‌برد.شهید کافی موسویان در دفعات مکرر به عملیات‌ها اعزام شد. در عملیات رمضان از ناحیه فک مجروح شد به صورتی که دو ماه فک و دهان او بسته بود. این مجاهد فی سبیل‌الله در کربلای 5 به شهادت رسید و نه سال پیکر پاکش میهمان سرزمین گرم جنوب بود.شهید «رسول کافی موسویان»، سال 1337 در نجف‌آباد متولد شد و در 1365/12/12 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
ادامه صدرنشینی فولاد، نخستین پیروزی فجر با یاوری و شکست تیم تراکتورسازی از مهمترین اتفاقات هفته دهم رقابت های لیگ برتر بود.
روز دوم از هفته دهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری 5 بازی به پایان رسید که در یکی از این دیدارها تیم نفت تهران میزبان ملوان بندرانزلی بود و با تساوی مقابل این تیم شانس صدرنشینی را از دست داد.تراکتورسازی تبریز در زمین تیم داماش گیلان با یک گل نتیجه را واگذار کرد تا شرایط برای مجید جلالی روی نیمکت این تیم دشوارتر از قبل شود. نماینده تبریز با این شکست، با 16 امتیاز در رده چهارم باقی ماند و فرصت بسیار خوبی را برای رسیدن به رده‌های بالاتر از دست داد. داماش با این پیروزی ارزشمند تا رده هفتم بالا آمد. تک گل این بازی را امین متوسل‌زاده در دقیقه 74 برای تیم داماش به ثمر رساند. در شیراز نیز تیم فجرسپاسی بازی باخته به استقلال صنعتی را با حساب
2 بر یک برد تا یاوری نخستین 3 امتیاز را برای شیرازی‌ها به ارمغان بیاورد. گل‌های تیم فجر را جابر انصاری در دقیقه 38 و محمد حیدری در دقیقه 78 به ثمر رساند. همچنین تک گل استقلالی‌ها را میلاد میداودی در دقیقه 15 وارد دروازه تیم میزبان کرد.
صبا و راه آهن برگزار کننده یکی دیگر از دیدارهای دیروز بودند که در پایان صبا موفق شد حریف خود را شکست دهد. نیمه اول این دیدار با حساب یک بر صفر به سود تیم راه‌آهن خاتمه یافت. رضا خالقی‌فر در دقیقه 21 تنها گل این نیمه را به ثمر رساند. اما در نیمه دوم صبا بازی را در اختیار گرفت و روی درخشش عنایتی نتیجه را به سود خود تغییر داد. این مهاجم 48 و 63 دو گل زد تا خود را با 6 گل به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر برساند. در اهواز فولاد به روند رو به رشد خود ادامه داد و این بار سایپا را با نتیجه 4 بر یک از پیش‌رو برداشت. گل های فولاد را در این بازی لوسیانو، بختیار رحماتی، اسماعیل شریفات و سروش رفیعی به ثمر رساندند و تک گل سایپا نیز توسط سجاد شهباززاده زده شد. فولاد با این پیروزی 22 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند.
اما روز گذشته از ساعت 20 تیم های سپاهان و پرسپولیس نیز در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که نیمه نخست این بازی با برتری یک بر صفر سپاهان همراه بود. متاسفانه به واسطه کمبود وقت و آماده شدن روزنامه برای چاپ، موفق به درج نتیجه نهایی این بازی نشدیم.
شکست ذوب آهن در تبریز
در روز نخست هفته دهم رقابت های لیگ برتر روز پنجشنبه هفته گذشته دیدار گسترش فولاد و ذوب آهن با پیروزی دو بر صفر شاگردان رسول خطیبی همراه شد. در این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد، رسول علیزاده دو بار در دقایق 6 و 75 برای گسترش فولاد گل زد و سینا عشوری از ذوب آهن در دقیقه 22 با کارت زرد داور جریمه شد.
استقلال – مس ؛ آخرین بازی هفته
با برگزاری 7 بازی ، پرونده دیدارهای هفته دهم بسته نشد. به واسطه حضور استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بازی این تیم با مس کرمان لغو شد و در زمان دیگری که از سوی سازمان لیگ اعلام می شود، برگزار می‌گردد. مسلما این بازی نیز جذابیت های خاص خود را دارد. پرویز مظلومی که به تازگی هدایت تیم مس کرمان را عهده‌دار شده باید مقابل استقلال و قلعه نویی صف آرایی کند. قلعه‌نویی در لیگ دوازدهم جانشین مظلومی شد و توانست عنوان قهرمانی را نیز برای استقلال بدست آورد.

 

 


سرویس ورزشی-
یکی از نکاتی که تقریباً اکثر کارشناسان و دلسوزان ورزش ایران با هر اختلاف‌نظر و سلیقه‌ای که داشته باشند، بر آن متفق‌القول هستند و درباره آن به‌عنوان یک اصل تفاهم دارند این است که ورزش ایران با همین امکانات و شرایط فعلی، حداقل در بعد قهرمانی و حضور در میادین بین‌المللی در اکثر رشته‌های فعال، می‌تواند بهتر از این باشد. معنی دیگر این حرف آن است که ما و بهتر گفته باشیم مسئولان و اداره‌کنندگان ورزش ما از داشته‌ها و امکانات موجود انسانی، مادی و مالی و... درست استفاده نمی‌کنند، مثلاً از نیروی انسانی موجود در عرصه‌های مدیریتی، فنی و... بهره کافی و مفید گرفته نمی‌شود، این امکانات درست به کار گرفته نمی‌شود و در جا و زمان خود مورد استفاده لازم قرار نمی‌گیرد، به شکل صحیح و در کانال‌های بایسته و صحیح، هدایت و خرج نمی‌شوند، و نه تنها این کارها انجام نمی شود، بلکه بعضی یا اکثر وقت‌ها خواسته یا ناخواسته، مغرضانه یا از سر ناآگاهی، از این داشته‌ها حتی به شکل منفی استفاده می‌شود یا اینقدر استفاده نمی‌شوند و معطل گذاشته می‌شوند که کارآیی و توانایی و تاثیرگذاری خودشان را از دست می‌دهند و... این مقدمه را عرض کردیم تا بگوئیم، تیم ملی کشتی‌آزاد ایران علیرغم تمام مشکلات موجود و کم و کاستی‌هایی که پیش از سفر به مسابقات جهانی با آن دست به گریبانگیر بود موفق شد پس از 48 سال در خارج از خانه، با کسب 5 مدال رنگارنگ مقتدرانه بر سکوی نخست و قهرمانی قرار بگیرد.
البته ما از این چندم شدن‌ها و برد و باخت‌ها زیاد دیده و شنیده‌ایم و جای دیگر به آن خواهیم پرداخت، حرف اصلی ما این است که کشتی ایران با جوانانش، با بضاعت و پشتوانه و سابقه و افتخارات و همان امکانات ذاتی و داشته‌های فطری و خدادادیش در میدان جهانی بوداپست خوش درخشید و با کسب مقام قهرمانی سربلند ظاهر شد. این یک مثال زنده و شاهد عینی است برای اثبات آنچه که در بالاتر به‌عنوان مقدمه مطلب آمد. به استناد و تکیه بر آن به‌عنوان یک نشریه قدیمی که سال‌هاست مسائل و دردهای این ورزش را پیگیری می‌کند، درباره آفات و جفاهایی که به آن می‌رود، هشدار می‌دهد و از مسئولان برای اینکه کاری بکنند، استمداد می‌جوید، یک بار دیگر از مسئولان فعلی ورزش بخواهد از بزرگترها و اداره‌کنندگان آن تمنا کند که اینقدر کفران نعمت را در حق آن روا نداریم و اینقدر استعدادها و امکانات و شوق و شورها و انگیزه‌ها را نسوزانیم و از بین نبریم.همه ما می‌دانیم وضعیت کشتی ایران به چه شکل و صورتی درآمده است، با نحوه اداره و مدیریت سرگردان و بلاتکلیف آن آشنا هستیم، عده‌ای امروز به‌عنوان سرپرست و معاون و مدیر و مربی و... دارند در کشتی کار می‌کنند بدون اینکه تکلیف خودشان را به درستی بدانند که واقعاً چه‌کاره هستند، بودجه و برنامه و فرصتی که در اختیار دارند، تا چه حد تضمین شده و قابل اجراست؟! همه ما می‌دانیم که نحوه اعزام تیم ملی کشتی پرافتخارترین رشته ورزشی این مرز و بوم به مسابقات مهمی چون آوردگاه جهانی بوداپست، به چه صورت بوده است؟ و...
واقعاً به قول حکیم توس، یکی داستان است پر از آب چشم! وقتی هم بررسی می‌کنی و از خود می‌پرسی چرا وضعیت کشتی چنین است، این چه بازی است که سر این رشته اصیل و ملی و افتخارآفرین خود درمی‌آوریم، کشتی تاوان چه گناه و جرمی را پس می‌دهد، پاسخ درستی نمی‌یابیم جز اینکه یادمان می‌آید حدود دو سال پیش یک عده‌ای که به حق و نا به حق صاحب پست و مسئولیت‌هایی در ورزش کشور شده بودند، برای ارضای خودخواهی‌های شخصی و سیاسی، برای مانور قدرت، برای روکم‌کنی این و آن، و... به شیوه خودکامگان و با روش‌هایی کاملاً نابخردانه و ناجوانمردانه،‌ آرامش کشتی را آن هم در آستانه المپیک به هم زدند و... و خوشحال از اینکه اسباب رضایت «بالادستی»ها را فراهم آورده و مدتی دیگر بر صندلی‌های لرزان و موقت خود تکیه می‌زنند. کسانی که امروز بعضی از آنها نام و نشان از آنها در ورزش باقی نیست و بعضی از آنها در کمال تعجب کماکان به حضور خنثی و منحرف خود ادامه می‌دهند و... در پی جلب رضایت مدیران جدید این ادامه حضور نحس و مضر خود در مدیریت ورزش هستند...
در چنین وضعیتی این کشتی و مردان گوش‌شکسته کشتی و جوانان برومند کشتی هستند که باید باتحمل همه سختی‌ها و جفاها برای کشتی ایران آبروداری و برای شاد کردن دل مردم از جان و دل و همه وجود مایه بگذارند و...
حرف آخر و پایانی اینکه: بیائید خودمان را فریب ندهیم. این حرف‌ها را به حساب غرض‌ورزی نگارنده و... نگذارید. خودفریبی بدترین کارهاست. مصداق عینی جهل آن هم از نوع «مرکب» آن است.
جاهلان را نیست آگاهی ز حال خویشتن
خفته دایم خویش را بیدار می‌بیند به خواب
بیائيد واقعیات را باور کنیم و آنها را نادیده و کتمان نکنیم. واقعیت بزرگ این است که با ورزش و ورزشکاران و امکانات و فرصت‌های آن خوب معامله نمی‌کنیم. بیايیم طرحی نو و راهی دیگر در پیش بگیریم و با عزم جزم و تصمیم جدی کار و بار ورزش را دنبال کنیم، خطاب اصلی ما در این عبارات همه به ویژه کسانی هستند که ردای مسئولیت اداره ورزش را بر تن کرده‌اند، بیاییم در مسئولیت خود جدی باشیم و بیشتر به فکر خود «ورزش» باشیم. و ورزشی که به اسم و بهانه‌اش مسئولیت پذیرفته‌ایم. تعارف نداریم باور عمومی غالب این است که هنوز ورزش از سوی کسانی که باید و انتظار می‌رود علی‌رغم همه شعارها و وعده‌ها جدی گرفته نشده، بیائید با عملکرد خود، به جای آوردن شکر نعمت نگاه‌ها و طرز تلقی‌ها را عوض کنیم و با آن، چنان که این روزها صحبت می‌شود با «تدبیر» خود،‌«امیدها» را برای آینده روشن‌تر ورزش بارور سازید.

 


فروش بلیت 40 هزار تومانی در بازی سپاهان و پرسپولیس
رئیس کانون هواداران باشگاه پرسپولیس پیش از برگزاری بازی این تیم برابر سپاهان گفت: در تماس‌هایی که با نمایندگانمان در ورزشگاه فولادشهر داشتیم به ما گزارش دادند که بلیت‌های بازی در بازار سیاه تا 40 هزار تومان هم فروخته شد که این یک تخلف است. اگر قرار بود بلیت فروشی تنها روز قبل از بازی انجام گیرد، بلیت‌هایی که دیروز در بازار سیاه به فروش رسید از کجا تهیه شده بود؟
تمایل مدیرعامل استقلال به ریاست در فدراسیون فوتبال
مدیرعامل باشگاه استقلال از علاقه‌اش به ریاست در فدراسیون فوتبال پرده برداشت و گفت: اگر کفاشیان باز هم کاندیدا شود به او رای می‌دهم اما دوست دارم بعد از ترک استقلال، شانسم را در مدیریت فدراسیون فوتبال امتحان کنم.
تسویه حساب دنیزلی با پرسپولیس
مصطفی دنیزلی ضمن پرداخت آخرین قسط بدهی خود با باشگاه پرسپولیس تسویه حساب کرد.
بازگرداندن پول های سپاهان توسط جباری
قائم مقام باشگاه سپاهان در پاسخ به اینکه جباری چقدر از پول دریافتی را به سپاهان برمی‌گرداند، گفت: جباری اگر خودش صلاح دانست، مبلغی که دریافت کرده را اعلام می‌کند اما او طبق توافق انجام شده تمام پولی را که دریافت کرده به سپاهان برمی‌گرداند. ضمن اینکه جباری تا نیم فصل نمی‌تواند در تیمی بازی کند و ما هم منتظر او هستیم تا با برطرف شدن مشکلاتش بتواند در نیم فصل به سپاهان ملحق شود.
اتفاقات عجیب در مس
سعید عزیزیان مربی دروازه بانان مس اعلام کرده حاضر به ترک این تیم نیست. مدیرعامل مس در واکنش به صحبت های عزیزیان گفت: ما او را اخراج نکرده‌ايم. فقط به او گفته‌ايم از مس به مس نوين برود و در آنجا کار کند اما او مي‌گويد همين جا مي‌مانم مگر هر شخص خودش پستش را انتخاب مي‌کند؟
احتمال حضور دژاگه برابر چلسی
هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس از امروز آغاز مي‌شود که فولام در ورزشگاه استمفورد بريج مهمان چلسي خواهد بود. برگزاری این بازی در شرایطی است که منابع خبری از احتمال بازی کردن اشکان دژاگه خبر داده اند.
آخرین وضعیت بدهکاران لیگ دسته اول
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خبر داد: از مجموع 13 تیم بدهکار لیگ دسته یک تعداد 8 تیم مشکل مالی خود را حل کرده‌اند و منعی برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته یک ندارند.
اشتباه بزرگ پرس از دیدگاه رونالدو
رونالدو در گفت‌وگو با روزنامه AS اسپانيا درباره اخراج ويسنته دل‌بوسکه گفت : نمي دانم در آن لحظه چه اتفاقاتي افتاد. وقتي داشتيم قهرماني ليگا را جشن مي‌گرفتيم او اخراج شد. اين تصميم پرس قطعا يک اشتباه بزرگ بود.
هدیه پیروزی به پیروانی
یاوری پس از برتری فجر برابر استقلال خوزستان گفت: این تیمی است که کادر فنی قبلی، آقای پیروانی و دستیارانش آماده کرده‌اند و این برد را باید به آنان و به هواداران خوب و مردم خونگرم شیراز هدیه کرد. وی ادامه داد: بازی با استقلال خوزستان را همین الان فراموش کرده و به فکر بازی با پرسپولیس هستم.
جلالی حق را به تماشاگران تراکتورسازی داد
جلالی پس از شکست تراکتورسازی مقابل داماش گفت: ما هر چقدر هم بخواهیم که خوب کار کنیم باید توپ هم برایمان بچرخد. ما در نیمه دوم کاملا برتر بودیم ولی فوتبال همین است. وقتی در چنین فضا و زمینی بازی می‌کنید، باید قدر فرصت‌ها را بدانیم. وی افزود: مهاجم خوب و بد نداریم بلکه باید از کمترین موقعیت بیشترین استفاده را بکنیم. ما در بازی قبلی 8 موقعیت گل داشتیم و نزدیم. البته انتظار هواداران به حق است. ما باید بیشتر کار کنیم و وقت بگذاریم تا ضعف‌ها را بپوشانیم.

 


محمد فقیری از گردونه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان کنار رفت.
در روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست کشتی‌گیران وزن 55 کیلوگرم به میدان رفتند که محمد فقیری در همان مسابقه اول خود به پیتر مودوس نفر سوم المپیک لندن از مجارستان 10 بر 8 باخت. این کشتی‌گیر مجاری نیز در ادامه مغلوب چول از کره شمالی (هفت بر صفر) شد تا فقیری نیز شانسی برای کسب مدال برنز نداشته باشد و وداع زودهنگامی با رقابت‌های بوداپست داشته باشد.فقیری در حالی در مسابقه‌های جهانی به میدان رفت که جانشین حمید سوریان دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک می‌شد. اما وزن کشی سه وزن دیگر کشتی فرنگی دیشب انجام شد تا امروز محمد نوربخش در 60 کیلوگرم، طالب نعمت‌پور در 84 و مهدی علیاری در 96 کیلوگرم به روی تشک بروند.

 


مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد کشورمان گفت که در صورت تمایل مسئولان به فعالیت خود در کشتی ادامه می‌دهد.
رسول خادم که پس از بازگشت از مجارستان در فرودگاه امام(ره) با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی بوداپست را لطف خداوند، دعای خیر مردم و انسجام و برنامه‌ریزی کادر فنی تیم عنوان کرد. وی گفت: البته در این بین نباید غیرت و پشتکار مثال‌زدنی ملی‌پوشان را که در نهایت منجر به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از 48 سال در خارج از خانه شد، نادیده گرفت. مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سؤال "آیا از عملکرد کشتی‌گیران راضی هستید یا خیر؟"، گفت: خیر، عملکردها یکنواخت نبود و شاهد عملکردهایی متفاوت از سوی کشتی‌گیران بودیم، با این حال اگر کشتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد بی‌تردید بهتر از این هم نتیجه خواهد گرفت. مسئولان باید در عمل به کشتی رسیدگی کنند تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این رشته ورزشی باشیم. قهرمان ساق المپیک عنوان کرد: از سوم مهرماه اردوها مجدد شروع خواهد شد و اولین اردوی ما با حضور جوانان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی روسیه برگزار می‌شود. خادم در خصوص آینده فعالیت خود و اینکه در کشتی خواهد ماند یا خیر، اظهار داشت: چنانچه مسئولان تمایل داشته باشند و بگذارند در کشتی بمانم، قطعاً خواهم ماند و به کشتی مملکتم خدمت خواهم کرد. وی در خصوص کشتی‌های عزت‌الله اکبری در این دوره از رقابت‌ها نیز گفت: اکبری بیش از توانش کشتی گرفت، پایان دادن سلطه روسها در کشتی آزاد جهان آرزوی دیرینه ما بود، با این حال نباید در باد این قهرمانی بخوابیم. باید شرایطی فراهم شود که این قهرمانی‌ها مختص به یک سال نباشد.

 


سرمربی تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در آستانه اعزام به مسابقات جهانی برزیل از در اختیار نداشتن چند بازیکن کلیدی از جمله پوریا فیاضی به شدت انتقاد کرد.
پیمان اکبری در آستانه اعزام تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران به مسابقات جهانی برزیل گفت: ما همه جوره آماده پیکار دراین مسابقات هستیم. البته نبود چند بازیکن که در دوره قبل در رقابت‌های جهانی جوانان حضور داشتند تنها مشکل تیم ماست. واقعیت این است که کیفیت مسابقات زیر 23 سال جهان حتی از رده جوانان هم بالاتر است. همه تیم‌ها حرفه‌ای هستند و فقط از رده سنی بزرگسالان شاید سطح پایین‌تری داشته باشند. وی با انتقاد از در اختیار نداشتن چند مهره کلیدی یادآور شد: ما برای به خدمت گرفتن چند بازیکن، جلسات زیادی با کادر فنی بزرگسال داشتیم اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم. تیم ملی بزرگسال به امیر غفور نیاز داشت ما هم خیلی روی جذب او پافشاری نکردیم تلاش ما این است که تیم ملی بزرگسال نتیجه بگیرد اما در مورد پوریا فیاضی موضوع متفاوت بود. اگر تیم بزرگسال به او واقعا نیاز داشت اصلا حرفی نداشتیم ولی او متاسفانه در طول سه ماه گذشته هیچ گاه در ترکیب تیم ملی بزرگسال قرار نگرفته و جالب این است که این بازیکن را در اختیار تیم زیر 23 سال قرار ندادند. این موضوع جای بررسی دارد امیدواریم مسوولان فدراسیون این موضوع را بررسی کنند.

 


تیم بسکتبال فولاد ماهان با برتری مقابل نماینده هند به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا راه یافت.
در مرحله یک چهارم نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا تیم بسکتبال فولاد ماهان نماینده ایران پنجشنبه شب در دیداری راحت به مصاف ONGC هند رفت که در پایان موفق شد 104 بر 56 حریفش را از پیش رو برداشته و راهی نیمه نهایی شود. ماهان امروز ساعت 19 و 30 دقیقه در مرحله نیمه نهایی با الهلای بحرین دیدار خواهد کرد. الهلا هم دیروز در یک چهارم نهایی دهوک عراق را در یک بازی نزدیک 103 بر 99 از پیش رو برداشت.

 


قهرمانان کشتی آزاد ایران صبح دیروز در میان استقبال گرم مردم وارد میهن شدند.
تیم ملی کشتی آزاد ایران که در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان به عنوان قهرمانی دست یافت، ساعت 5.30 بامداد وارد کشور شد و با استقبال پرشور مردم مواجه شد. برخی حواشی مربوط به بازگشت تیم ملی کشتی در ادامه می آید:
*محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون کشتی، محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی، حجت‌ الاسلام قلی‌پور امام جمعه جویبار و هادی حسینی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی نیز از حاضران در این مراسم بودند. البته صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش به استقبال کشتی‌گیران نرفت.
* حضور پرتعداد مردم جویبار برای خوش‌آمدگویی به رضا یزدانی از جمله حاشیه‌های جالب این مراسم بود.
*از نکات قابل توجه این مراسم آن بود که حتی کمیل قاسمی و مهدی تقوی هم که نتوانسته بودند مدالی را کسب کنند نیز با استقبال گرم جمعیت حاضر در فرودگاه مواجه شدند

 


اعضای تیم ملی دوومیدانی برای حضور در سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راهی اندونزی شدند، این در حالی است که احسان حدادی هنوز در تهران به سر می‌برد.
اعضای تیم ملی دوومیدانی برای حضور در سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راهی دوحه شدند و بعد از توقفی کوتاه راهی "پالم بانگ" محل برگزاری سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شدند. احسان حدادی که برنامه‌های تمرینی خود را در تهران پی می‌گیرد، دو روز قبل از مسابقات عازم اندونزی می‌شود. وی در المپیک 2012 لندن نیز دو روز پیش از آغاز رقابت‌هایش عازم لندن شد.

 


چهارمین دوره رقابت‌های تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا، به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
چهارمین دوره رقابت‌های تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا، به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 27 بهمن ماه برگزار می‌شود.براین اساس، ‌زمان ثبت نام و پذیرش تیم‌های شرکت کننده 26 بهمن‌ماه اعلام شده است. سومین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اسفند‌ماه سال 1389 به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز با حضور 32 تکواندوکار از 7 تیم ( گسترش فولاد تبریز،‌ دانشگاه آزاد،‌ جوانه،‌ افغانستان الف و ب،‌ عراق و اردن) برگزار شد که در پایان سه تیم ایرانی شرکت کننده به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

 


لیگ برتر دوچرخه‌سواری در مواد پیست همانند سال گذشته با قهرمانی تیم پیشگامان کویر یزد به پایان رسید.
در ادامه آخرین مرحله از لیگ برتر دوچرخه‌سواری در مواد پیست رکابزنان در ماده‌های کایرین، دور امتیازی و اومنیوم با یکدیگر به رقابت پرداختند که با برگزاری این سه ماده لیگ برتر دوچرخه‌سواری در مواد پیست به پایان رسید و سه تیم برتر این رقابت‌ها یعنی پیشگامان کویر یزد، تک اسپرت البرز و مس کرمان با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به دست آوردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10