(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 01 مهر 1392 - شماره 20598

حدیث دشت عشق
تیم ملی کشتی فرنگی با کسب دو مدال به کار خود در بوداپست مجارستان پایان داد
شکار دومین مدال مسابقات جهانی توسط علی اکبری
اخبار کوتاه از فوتبال
قهرمانی تیم «ب» بسکتبال ایران در تورنمنت چین
احتمال خداحافظی ملی پوش وزنه‌برداری
طالب نعمت‌پور: می‌گفتند بوی طلا می‌دهی
عضویت سوریان در کمیسیون‌ ورزشکاران فیلا
پاسخ قاطع فیفا به کارشکنی و شیطنت عرب‌ها
نام خلیج فارس مقابل لیگ امارات
خواندنی از ورزش ایران
آغاز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «شمس‌الدین فخار»
اگر با لباس جبهه مرا به خاک سپردید...!
هنوز هشت ماه از ثبت‌نام در مدرسه علمیه الحجه نگذشته و در حال مطالعه مقدمات علوم بود که احساس تکلیف کرد. قیل و قال درس و مدرسه را رها نمود و به حدیث عشق روی آورد و به همان نام و نشان بیش از شش ماه در جبهه حضور داشت تا آخرین صفحه زندگیش را در مجنون‌ترین جزیره دنیا در عملیات خیبر رقم زد و هیچ نام و نشانی هم از او نماند.شهید شمس‌الدین دائم‌الذکر بود و متفکر و ساکت، نسبت به دعای کمیل اهتمام داشت. رعایت حدود الهی و حقوق مردم را می‌نمود تا جایی که روزی از درختی در کنار جوی آبی میوه‌ای چید و خورد و با این که صاحب باغ از فامیل‌های نزدیکش بود به او نامه‌ای نوشت و حلالیت طلبید. این شهید در وصیت‌نامه خود گفته است: «اگر در هنگام شهادت با لباس جبهه مرا به خاک سپردید پول لباس را برای کمک به جبهه ارسال کنید.»طلبه بسیجی شهید «شمس‌الدین فخار»، سال 1347 در نجف‌آباد متولد شد و در 7/12/1362 در عملیات خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
امیر علی اکبری سنگین وزن کشتی فرنگی کشورمان با درخشش در روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان یک مدال خوش رنگ دیگر برای کاروان ورزشی کشورمان به ارمغان آورد.
در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، افشین بیابانگرد در دور اول وزن 66 کیلوگرم توانست آتیلا لوای از اسلواکی را با نتیجه‌ 8 بر صفر شکست دهد و به مرحله بعد راه یابد. بیابانگرد در مرحله دوم وزن 66 کیلوگرم، با نتیجه‌ 4 بر یک مارک مادسن از دانمارک را شکست داد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. بیابانگرد در دور سوم وزن 66 کیلوگرم مقابل تاماش لورینچ، نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان 2013 اروپا از مجارستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. با شکست تاماش لورینچ مجارستانی مقابل علیف از آذربایجان، افشین بیابانگرد که به این کشتی‌گیر مجار باخته بود از دور رقابت‌ها کنار رفت.
حذف علیزاده
هادی علیزاده پورنیا پس از استراحت در دور اول وزن 74 کیلوگرم، در مرحله دوم با نتیجه‌ 4 بر صفر به مارک مادسن، نفر دوم جهان در سال 2009 از دانمارک باخت و باید منتظر صعود این کشتی‌گیر به فینال باشد تا برای کسب مدال برنز، بخت خود را در گروه شانس مجدد آزمایش کند. با شکست مارک مادسن دانمارکی مقابل رومن ولاسوف، قهرمان المپیک لندن از روسیه در مرحله نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم، هادی علیزاده پورنیا که به این کشتی‌گیر دانمارکی باخته بود از دور رقابت‌ها کنار رفت. در نیمه نهایی این وزن ولاسوف کار راحتی نداشت و به سختی با نتیجه 5 بر 3 مادسن را شکست داد.
کسب دومین مدال توسط علی اکبری
در وزن 120 کیلوگرم امیر علی‌اکبری در دور اول وزن 120 کیلوگرم موفق شد الکساندر چرنتسکی از اوکراین را در 83 ثانیه با ضربه فنی شکست دهد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. امیر علی‌اکبری در دور دوم وزن 120 کیلوگرم موفق شد یوهان مگنوس ائورن، نفر سوم المپیک لندن از سوئد را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. امیر علی‌اکبری موفق شد در مرحله‌ یک‌چهارم‌نهایی وزن 120 کیلوگرم، ادوارد پاپ از آلمان را با نتیجه‌ 7 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله‌ نیمه‌نهایی شود. امیر علی‌اکبری موفق شد در مرحله‌ نیمه نهایی وزن 120 کیلوگرم، رضا کایالپ، نفر سوم المپیک لندن ازترکیه را با نتیجه‌ی 4 بر یک شکست دهد و به دیدار پایانی راه یابد. علی اکبری در وقت اول از تشک بیرون رفت و یک بر صفر باخت اما در سه دقیقه دوم با بیرون بردن حریف و سپس یک خاک و بارانداز چهار امتیاز به نام خود ثبت کرد تا قهرمان سال 2011 جهان را به زانو درآورد و انتقام شکست خود در فینال بازی‌های دانشجویان جهان را از کایالپ بگیرد. او در فینال به مصاف هیکی نابی، قهرمان سابق وزن 96 کیلوگرم جهان از استونی رفت. کسب مدال خوش رنگ مسابقات جهانی بوداپست در شرایطی بود که امیر علی اکبری دو سال از کشتی سطح اول جهان به دور بود اما در بازگشت عملکرد فوق العاده‌ای داشت و توانست تیم ملی کشتی فرنگی را صاحب مدال کند.
کشتی گیران با کمبودها ساختند
در پایان این مسابقات عبدالله چمن گلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تیم ما بسیار جوان است و کشتی‌گیران‌مان به جز یکی دو نفر میدان جهانی ندیده‌اند. ما در این شش ماه حتی یک تورنمنت هم نرفتیم ولی بچه‌ها با تمام کمبود‌ها ساختند و کشتی‌های خوبی گرفتند. وی در پایان خاطرنشان کرد: بیابانگرد قرعه سختی داشت و علیزاده هم از ناحیه زانو مصدوم بود، اما از ابتدا به علی‌اکبری امید بسیار زیادی داشتیم. البته از مسئولان تیم هم خواسته‌ بودیم که با لالوویچ صحبت کنند تا در چینش داوران کشتی علی‌اکبری با حریف اصلی‌اش که از ترکیه است، طوری عمل کنند تا حقی از او ضایع نشود.

 


زمان دقیق بازی استقلال و اف سی سئول
طبق برنامه اعلام شده از سوی AFC دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های اف سی سئول کره و استقلال ایران روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت 14 به وقت ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می‌شود. این دیدار را بنجامین ویلیامز از استرالیا قضاوت خواهند کرد.دیگر دیدار این مرحله بین تیم های کاشیوا ریسول ژاپن و گوانگجو چین برگزار می شود.
برگزاری مراسم قرعه کشی جام حذفی
روز سه‌شنبه دوم مهر ماه قرعه کشی جام حذفی فوتبال برای تعیین میزبانی برگزار می‌شود.
خبری از شکایت نیست
عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: هیچ شکایتی در مورد بازی پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی واصل نشده است.
خواسته وزیر ورزش از هیات مدیره پرسپولیس
سرپرست وزارت ورزش و جوانان به هیئت مدیره پرسپولیس ابلاغ کرد که راهکارهای خود را برای خصوصی‌سازی پرسپولیس اعلام کنند.
هشدار به فوتبالیست ها
کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای درباره آلودگی داروها و مکمل‌های چربی‌سوز و تقویت‌کننده‌های ذهنی هشدار داد.
درخواست سپاهان از کمیته انضباطی
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از کمیته انضباطی خواست تا سخنان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پس از دیدار روز جمعه در هفته دهم را بررسی و پیگیری نماید.
دایی از حرف هایش عقب نشینی نمی کند
علی دایی در دور تازه ای از انتقاداتش علیه محسن قهرمانی داور بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: من روی حرف‌هایم ایستاده‌ام، مطمئن باشید بدون دلیل هیچ حرفی نمی‌زنم و وقتی وارد دعوایی می‌شوم آن قدر شجاعتش را دارم که عقب نشینی نکرده و ثابت کنم. وی ادامه داد: پس از این ناحقی که در حق ما و پرسپولیس روا شد آمده‌ایم یک حرفی زده‌ایم و پای حرفمان هستیم، عقب نشینی هم نمی‌کنیم. اما ظاهرا چون به ما لقب اسطوره داده‌اند حق حرف زدن نداریم. بیایید و این لقب اسطوره را از ما بگیرید تا ما بتوانیم از حقمان دفاع کنیم. اسم اسطوره را از جلوی اسم ما بردارید ما بشویم همین علی دایی و بس.
بازگشت مهاجمان سابق
با پیشنهاد حمید استیلی بهنام ابوالقاسم‌پور و پایان رأفت به عنوان مدیران استعدادیابی و اجرایی و فنی آکادمی فوتبال پرسپولیس منصوب شدند که زیر نظر مدیر آکادمی و بر اساس برنامه‌های کلان باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در حوزه تیم‌های پایه فعالیت خواهند کرد.
داوران قطری برای بازی ایران
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران اسامی داوران دیدار دو تیم ملی ایران و تایلند را اعلام کرد. هر 4 داور این مسابقه از کشور قطر هستند.
بازی حساس تیم ملی فوتبال ساحلی
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران صبح امروز در سومین دیدار خود در جام جهانی تاهیتی در حالی به مصاف اوکراین می‌رود که در صورت پیروزی برابر این تیم می‌تواند در مرحله بعد حضور پیدا کرده و در بین هشت تیم برتر جام حضور پیدا کند.
سفر 18 ساعته برای رسیدن به لاهور
تیم فوتبال زیر 16 سال ایران برای حضور در رقابتهای مقدماتی قهرمانی نوجوانان آسیا صبح امروز در سفری 18 ساعته تهران را به مقصد شهر لاهور پاکستان ترک می‌کند.
مهدوی کیا همسفر نوجوانان
تیم فوتبال زیر 17 سال ایران برای انجام 5 بازی دیدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری جوانان بوندس‌لیگا صبح دیروز تهران را به مقصد دوسلدروف آلمان ترک کرد. دراین سفر مهدوی کیا نوجوانان را همراهی کرد.
سرمربی سایپا از تهران رفت
انگین فیرات پس از بازی تیمش مقابل فولاد در روز جمعه که به شکست 4 بر یک نارنجی پوشان انجامید،از مسولان باشگاه مرخصی گرفت و به کشور آلمان سفر کرد.
سفر مدیرعامل استقلال به کره
مدیرعامل باشگاه استقلال به اردوی آبی پوشان در کره جنوبی ملحق شد.
درخواست مربی پرسپولیس از رسول خادم
جواد منافی مربی پرسپولیس گفت: از رسول خادم خواهش می کنم که خلیل زاده را به تیم ملی کشتی دعوت کند. او استعداد خوبی در کشتی دارد و فنی که روی میثم حسینی اجرا کرد امتیاز بالایی داشت. کرانچار هم حق دارد بگوید پنالتی به حق بود چون او تا حالا کشتی ندیده و نمی داند چنین حرکاتی در کشتی انجام می شود نه در فوتبال.

 


تیم «ب» بسکتبال ایران قهرمان تورنمنت چین شد و دوباره قدرت بسکتبال ایران در آسیا را به رخ حریفان کشید.
تیم ب بسکتبال که در بازی اول خود با اختلاف 19 امتیازمغلوب قهرمان کره‌جنوبی شده بود در بازی فینال بعد از دو برد پیاپی که مقابل تیم های چین تایپه و چین به دست آورده بود توانست حریف کره‌ای را شکست دهد و قهرمان شود. شاگردان بچیروویچ در بازی فینال آمادگی بهتری نسبت به دیدار اول مقابل تیم قهرمان کره جنوبی که کادر فنی تیم ملی کره را روی نیمکت خود داشت و با نتیجه 70 بر 60 به پیروزی رسید و قهرمان تورنمنت چین شد.ملی پوشان بسکتبال ایران در تورنمنتی دیگر در این کشور حاضر خواهند شد و سپس راهی ایران می شوند.

 


ملی‌پوش المپیکی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: متأسفانه دچار مصدومیت شدم و نمی‌توانم تیم ملی را در مسابقات جهانی همراهی کنم.
تیم ملی وزنه برداری کشورمان در حالی خود را برای حضور در مسابقات جهانی لهستان آماده می کند که از جمع ملی پوشان حاضر در المپیک، تنها سهراب مرادی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم در اردوی تیم ملی باقی مانده بود اما او هم از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد تا تیم ملی با ترکیبی کاملاً متحول شده و جدید راهی مسابقات جهانی شود. سهراب مرادی علت کناره گیری خود از اردوی تیم ملی را مصدومیت به جای مانده از المپیک عنوان کرد.گزیده ای از صحبت های وی در ادامه می آید:
* از همان پشت پا که در المپیک هم مصدوم شده بودم. متاسفانه این آسیب دیدگی دوباره تشدید شد و باعث شد که من نتوانم حتی در اردوی بروجرد رکورد بزنم.
* خیلی انگیزه ام را از دست داده ام و حتی شاید به همین خاطر وزنه برداری را کنار بگذارم! من قبل از المپیک هم خیلی آماده بودم و حتی در مسابقات آسیایی 5 کیلو بیشتر از رکورد المپیک زدم اما در المپیک با بدشانسی مواجه شدم و اتفاقاتی افتاد که همه آن را دیدید.
* مسائلی که در خصوص دوپینگ مطرح می شود صحت ندارد. بنده به دلیل مصدومیت کنار کشیدم و علت دیگری برای کناره گیری ام وجود ندارد.

 


قهرمان وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان گفت: 9 - 8 سال به خاطر این مدال جنگیده بودم.
طالب نعمت‌پور پس از قهرمانی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست گفت: مدت‌هاست برای کسب مدال طلای جهان تلاش می‌کنم و خوشحالم که توانستم به این مدال دست پیدا کنم. از پنج فروردین مدام در اردو بودم و خوشبختانه نتیجه آن را در مجارستان گرفتم.وی درباره کشتی فینال مقابل سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی تیم ملی آذربایجان گفت: این فینال کاملا حیثیتی بود و با تمام وجود رفتم که طلا بگیرم. من با سامان کشتی‌های زیادی گرفته بودم و هر دو از هم شناخت کاملی داشتیم. هر کس که بیشتر می‌جنگید به طلا می‌رسید که خوشبختانه من موفق شدم به برتری برسم.نعمت‌پور در پایان اظهار کرد: دوستانی که در اردو بودند می‌گفتند بوی طلا می‌دهی! البته انتظارم از مسئولان این است که کشتی را هم به عنوان ورزش اول مملکت ببینند و به وضعیت آن رسیدگی کنند.

 


حمید سوریان با حضور در جمع نفرات انتخاب‌شده به عضویت کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی کشتی درآمد.
در حاشیه چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) برگزا شد که از بین 19 کاندیدا، 7 ورزشکار به عضویت این کمیسیون درآمدند.حمید سوریان، دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک که به نمایندگی از کشورمان در این انتخابات شرکت کرده بود به عنوان نفر ششم این کمیسیون انتخاب شد. اسامی نفرات انتخاب شده برای کمیسیون ورزشکاران فیلا به شرح زیر است:1- ماریا پروولاراکی از یونان (101 رای)،2- کارول هوین از کانادا (100 رای)،3- جیک هربرت از آمریکا (97 رای)،4- کائوری ایچو از ژاپن (91 رای)،5- کریستوفر گینو از فرانسه( 87 رای)،6- حمید سوریان از ایران (81 رای) دارنده 6 مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک و7- تاماش لورینچ از مجارستان (80 رای)
رضایی عضو جدید کمیته فنی فیلا
پس از عضویت سوریان درکمیسیون ورزشکاران فیلا علیرضا رضایی دارنده مدال نقره المپیک آتن و مربی تیم ملی کشتی آزادهم در جلسه کمیته فنی فیلا شرکت و بعنوان یکی از اعضای کمیته فنی فیلا انتخاب شد تا نظرات فنی خود را به فیلا منتقل کند.رضایی پس ازعضویت در کمیته فنی فدراسیون جهانی کشتی گفت: در جلسه روز 29 شهریور بحث تغییر دوبنده‌های کشتی و همچنین تغییر اوزان مطرح شد و قرار شد ما نظرات خود را در این زمینه بصورت مکتوب به فیلا اعلام کنیم.وی ادامه داد: همچنین فیلا طرحی دارد که به منظور جلوگیری از فشردگی رقابت‌ها، مسابقات کشتی در تمامی اوزان در دو روز برگزار شود.دارنده مدال برنز المپیک در پایان گفت: البته تمامی این طرح‌ها پس از تأیید و بعد از رقابت‌های جهانی 2014 تاشکند ازبکستان اجرایی می‌شود.

 


سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا به دنبال نامه رسمی ایران در اعتراض به درج نام مجعول اماراتی‌ها روی لیگ برتر خود نام خلیج فارس را مورد تایید قرار داد. این در حالی است که در ماه های گذشته برخی مسئولان عربی در تلاش بودند تا نام جعلی خلیج ع ر ب ی را بر روی لیگ امارات بگذارند اما اقدام به موقع مسئولان ایرانی مانع از این کار شد.
از چند ماه پیش که اماراتی‌ها در اقدامی سیاسی نام مجعول را روی لیگ حرفه‌ای خود درج کردند اعتراض‌های زیادی را از سوی مقامات ایرانی شاهد بوده‌ایم که در آخرین گام کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا خواستار برخورد با این اقدام اماراتی‌ها شد. ضمن اینکه وزارت امور خارجه ایران نیز قویا این تصمیم سیاسی را محکوم کرد. قبل از آن نیز فدراسیون فوتبال کشورمان حضور هر بازیکن ایرانی را در لیگ باشگاه‌های این کشور ممنوع اعلام کرد و در پی همین تصمیم محمدرضا خلعتبری با وجود عقد قرارداد با باشگاه عجمان از حضور در این تیم انصراف داد و باشگاه پرسپولیس نیز با پرداخت غرامت 800 هزار دلاری این بازیکن را به جمع سرخپوشان اضافه کرد. جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز بر اساس گزارش‌های فراوانی که رسانه‌های اماراتی منتشر کرده بودند به پیشنهادهای چند میلیون دلاری اماراتی‌ها پاسخ منفی داد تا اینگونه اعتراض خود را به اقدام سیاسی اماراتی‌ها اعلام کند.
در همین حال فدراسیون فوتبال ایران با کمک وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اخیر فدراسیون فوتبال امارات را مورد اعتراض رسمی قرار داد و پای فیفا را به این ماجرا باز کرد که این تلاش‌‎ها سرانجام نتیجه داد و فیفا در بخش توضیح کشورها، نام خلیج فارس را در کنار امارات قرار داد و تاکید بر آن کرد که این کشور در همسایگی خلیج فارس قرار دارد. این گام مثبت فیفا خبر خوبی در ادامه تلاش‌های اخیر است و مسئولان فدراسیون کشورمان با انگیزه‌های بیشتری به رایزنی‌های خود برای مقابله با تحریف تاریخی که اماراتی‌ها انجام داده‌اند، ادامه می‌دهند.

 


* صبور سرپرست فدراسيون ورزش سه گانه با تاكيد بر اينكه هزينه كردن در فوتبال كشورمان اسراف است،گفت: از سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتظار داريم هر چه زودتر سياستگذاري خاصي در خصوص توجه به تمامي رشته هاي ورزشي انجام دهد؛ موضوعي كه قبلي ها انجام ندادند.
* رئيس فدراسيون بوكس گفت: مسئوليت كادر فني تيم ملي بوكس به اكبر احدي سپرده شد و او به همراه ديگر مربيان ايراني بايد تيم را به خوبي آماده كند.

 


سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از امروزآغاز می‌شود و پیش‌بینی شده کاروان ایران بین ۱۵ تا ۱۸ مدال طلا کسب کند.
سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از امروز با رقابت‌های کاراته آغاز می‌شود. این دوره از رقابت‌ها به میزبانی پالم بانگ اندونزی برگزار می‌شود. در این مسابقات دو هزار ورزشکار از 44 کشور دنیا به رقابت خواهند پرداخت. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود ایران در این دوره بین 15 تا 18 مدال طلا کسب کند. اگرچه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود این رقابت‌ها خرداد برگزار شود، اما به دلیل آماده نبودن شرایط میزبانی این مسابقات به تعویق افتاد و سرانجام هم از امروز در پالم‌بانگ آغاز خواهد شد. پالم بانگ مرکز استان سوماترای جنوبی از جزایر کشور اندونزی است.در این رقابت‌ها 13 رشته ورزشی شرکت دارند؛ دوومیدانی، ورزش‌های آبی (شنا)، تیر و کمان، بدمینتون، بسکتبال، کاراته، فوتبال، تکواندو، تنیس، والیبال ساحلی، والیبال سالنی، وزنه برداری و ووشو رشته های این دوره از بازیها هستند که ایران با 88 ورزشکار در 6 رشته والیبال، تکواندو، کاراته، ووشو، دوومیدانی و تیر اندازی با کمان در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10