(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 06 مهر 1392 - شماره 20602

فرماندهی مرزبانی ناجا خبر داد
افزایش کنترل مرزهای هوایی و دریایی کشور
احمدی‌مقدم: ایران در مجمع عمومی سازمان ملل درخشید
زندان و اضافه خدمت در انتظار مشمولان غایب و فراری
بارندگی در مازندران و خراسان‌شمالی راه‌ها را مسدود و 3 کشته گرفت
از سوی سازمان بهزیستی هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش واریز شد
رئیس اورژانس کشور هشدار داد
تعطیلی 60 پایگاه اورژانس
ادامه بارش‌ها در سواحل خزر
قاچاق دریایی مواد افیونی چالش متولیان مبارزه با مواد مخدر
دستشویی کثیف علت عفونت کلیه دانش‌آموزان
رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا: بیمه درمان ناباروری به کمک افزایش جمعیت بیاید
زنبورهای وحشی جان 19 چینی را گرفتند
غرق شدن 21 لبنانی در آب های اندونزی
آخرین تلفات زلزله پاکستان
وقتی خدا بخواهد!
علت بالارفتن سه متری پرده کعبه
   


فرماندهی مرزبانی ناجا اعلام کرد: کنترل مرزها روز‌به‌روز در حال افزایش است.
سرتیپ پاسدار حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد 6 ماهه نخست امسال مرزبانی ناجا گفت: طی این مدت میزان درگیری با اشرار 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته و تعداد اشرار و مجروحانی که در این درگیری‌ها به هلاکت رسیده‌اند، 30 درصد افزایش داشته است.
وی شمار قاچاقچیان دستگیر شده سلاح و کالاهای قاچاق را به ترتیب 175 و هشت هزار و 199 نفر اعلام کرد.
ذوالفقاری تاکید کرد: در سال‌جاری 20 پایگاه اطلاعاتی در مناطق مرزی ایجاد شده و گذرهای مرزی قبلی که به صورت دستی و سنتی کنترل می‌شد اکنون مکانیزه شده و وضعیت افراد ممنوع‌الخروج همواره به روز است. وی همچنین از یکسان‌سازی کارت تردد مرزنشینان و افزایش تجهیزات راداری در مرزهای کشور خبر داد.
فرماندهی مرزبانی ناجا یادآور شد سیستم جی‌آی‌اس مستقر در مرزها کامل و همه اطلاعات در آن ثبت شده و کنترل مرزهای هوایی و دریایی نیز افزایش یافته است.
ذوالفقاری با بیان اینکه کنترل مرزهای کشور روز‌به‌روز در حال افزایش است، بیان کرد: بخشی از امنیت داخل کشور ناشی از همین کنترل مرزها است و می‌توان از حضور نیروهای مرزبانی در مناطقی سخن گفت که در گذشته از نیروی نظامی و انتظامی در آن خبری نبود.
وی با بیان اینکه هدف مهم و اصلی مرزبانان، تامین امنیت مرزنشینان است، تصریح کرد: استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان مرزی در دستور کار است و تاکنون در پنج استان کشور کارگاه‌هایی به همین منظور برگزار شده است. ذوالفقاری از تجهیز استانهای مرزی کشور به سامانه تیراندازی شبانه خبر داد و گفت: با این سامانه توانمندی و مهارت‌های مرزبانان در شب افزایش می‌یابد.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: ایران از موضع عزت‌مندانه در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شد و به ستاره‌ای در این مجمع تبدیل گردید.
سردار اسماعیل احمدی‌‌مقدم در مراسم محفل انس با پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با بیان اینکه انسان‌ها برای دفاع از ارزش‌هایشان همواره هزینه می‌پردازند گفت: بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها نمی‌توان معامله کرد و برای حفظ آن باید هزینه داد.
به گفته فرمانده ناجا اصول اخلاقی، ارزشی و آرمان‌های انقلاب تغییر‌ناپذیر است.
وی با بیان اینکه صحنه، ابزار، دشمنان و آزمایشات همواره در حال تغییر است اما اصل موضوع که همان حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها است، تغییرناپذیر است.
سردار احمدی مقدم با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین(ع) گفت: اگر با دشمن در مرز نجنگید باید در عمق خانه‌تان بجنگید.
فرمانده ناجا با بیان اینکه صدام پس از پاره کردن قرارداد الجزایر عنوان کرد که تنها چند روز زمان می‌خواهد تا به ایران حمله کرده و خوزستان را به عراق ملحق کند، گفت: با این حال این جنگ هشت سال طول کشید و به ناچار حضرت امام مجبور به قبول قطعنامه 598 شد.
وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده که خون‌های ریخته شده در جنگ منتقم دارد و پیام‌ها زنده ماند گفت: امروز آمریکایی‌ها در سوریه عنوان می‌کنند که کلید اصلی عدم پیروزیشان در سوریه، ایران است و کلید شکستشان نیز در افغانستان و عراق نیز ایران بود.
فرمانده ناجا با اشاره به هزینه‌های میلیاردی آمریکا در افغانستان و عراق گفت: با اینکه هزینه‌های زیادی در این کشورها صرف کرده‌اند اما در آخر این کشورها به همرزمان ما در عملیات‌های مرصاد و... تحویل داده شد و انسا‌ن‌هایی در عراق بر سر کار آمدند که از جنس ما هستند، هر چند ما چشم‌داشتی نداریم اما نشان می‌دهد که پیام انقلاب اسلامی زنده است.
سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه در تکلیف‌گرایی و بندگی نباید به دنبال نتیجه‌گرایی و کسب نتایج آنی باشیم، به سخنان رئیس جمهور و هیئت همراه در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در سازمان ملل، ستاره درخشان ایران بود و این در حالی بود که آمریکایی‌ها نیاز به مذاکره با ما را احساس می‌کردند و این کم‌عزتی نیست و رئيس جمهور آمریکا این همه مقدمه‌چینی کرد تا با همتای ایرانی‌اش دیدار کند و این کم‌عزتی نیست که نصیب ایران شده است.
وی با بیان اینکه ایران ستاره مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری بود، تاکید کرد: آمریکا که رئيس جمهورش هیچ یک از رؤسای جمهور سایر کشورها را در شان خود نمی‌داند، بسیار تلاش کرد که با مقدمه چینی شرایطی را فراهم آورد که با آقای دکتر روحانی دست دهند، ایران ستاره مجمع عمومی بود و امروز آمریکا به مذاکره با ما نیاز دارد این مسئله کم‌عزتی نیست و نشان‌‌دهنده موضع قدرت ایران است.
سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: مهم این است که آرمان‌ها و اهداف ما هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند اگر چه ممکن است تاکتیک‌ها تغییر کند.

 


مهلت بهره‌مندی سربازان غایب و فراری از تسهیلات و بخشش‌های در نظر گرفته شده به پایان رسید.
بنابر اظهارات سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اتمام مهلت مقرر (پایان شهریور) هیچ‌گونه بخشش و تسهیلاتی شامل حال سربازان نخواهد شد و از این پس این افراد به عنوان سرباز فراری تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این افراد چنانچه پس از اتمام شهریور ماه 92 دستگیر شوند، باید به دادسرا منتقل شده و به اتهام فرارشان از سربازی رسیدگی شود که ممکن است بر حسب نظر قاضی دادگاه، احکامی نظیر جریمه نقدی، اضافه خدمت، زندان و... برایشان صادر شود که در صورت صدور حکم دادگاه، این افراد باید پس از گذراندن دوران محکومیت خود به سربازی بروند
وی همچنین درباره امکان تمدید مجدد این بخشش، به ایسنا گفت: این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و از ابتدای مهرماه امسال با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
لذا این افراد بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود اقدام کنند.

 


بارندگی شدید اواخر هفته گذشته در شمال کشور باعث شد تا معابر عمومی چند شهر و روستا دچار آبگرفتگی ‌شود و به محصولات کشاورزی و تاسیسات زیرساختی در این مناطق خساراتی وارد شود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، بارندگی شدید عصر پنجشنبه در مرکز استان مازندران سبب آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی ساری شد و تردد را برای عابران مشکل ساخت. این بارندگی سبب نفوذ آب به درون خودروها و ترافیک شدید در خیابان‌های اصلی این شهرستان شد. همچنین دقایقی پس از شدت گرفتن بارندگی، بازار اصلی شهر ساری، به علت انباشته شدن پیاده‌روها از روان‌آب‌های ناشی از بارش رگباری و غیرممکن شدن تردد شهروندان، تعطیل شد.
بسیاری از شهروندانی که پیش از آغاز بارندگی در خیابان‌های شهر ساری حضور داشتند، تنها چند دقیقه بعد مجبور شدند با گذر از روان‌آب‌های انباشته شده در خیابان‌ها و پیاده‌روها که گاهی تا زانو نیز بالا آمده بود، به خانه‌هایشان بازگردند.
در همین حال برق بیشتر محلات شهر ساری نیز با شدت گرفتن بارندگی و ایجاد آذرخش قطع شد که بلافاصله دقایقی بعد با تلاش ماموران شرکت برق و آرام شدن بارندگی وصل شد.
بارندگی شدید و آبگرفتگی همچنین مسافرانی را که همچنان در استان مازندران به سر می‌برند، غافلگیر کرده است.
از شهرستان میاندرود مازندران گزارش رسید بارندگی پنج‌شنبه گذشته در این منطقه سبب جاری شدن سیلاب در میاند‌رود شد به طوری که روستا‌های دارابکلا، جامخانه، اوسا و سنه‌کوه گرفتار سیلاب شدند. همچنین بارش باران شدید سبب قطع برق در منازل روستایی در منطقه گهرباران میاند‌رود شد. گفته می‌شود بیشترین خسارات متوجه روستای جامخانه است و تعدادی از پل‌های این منطقه نیز تخریب شد.
اطلاعی از خسارت‌های احتمالی در این منطقه در دست نیست. خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشد.
از سوی دیگر، بارندگی در محمود‌آباد سبب آبگرفتگی معابر عمومی این شهر ساحلی ایران شد و عبور و مرور شهروندان را مختل کرد. این بارندگی آملی‌ها را نیز غافلگیر کرد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد و تردد آنان را در سطح شهر آمل مختل ساخت. این شهر مانند دیگر شهرهای مازندران با سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی قطعی برق مواجه شد. شدت بارندگی سبب شد تا ستاد حوادث غیرمترقبه در فرمانداری آمل تشکیل و تدابیر لازم اتخاذ شود. از بابل خبر می‌رسد مرکز معلولان نوشیروانی بابل دچار آبگرفتگی شد و مشکلاتی را برای معلولان مستقر در آن فراهم کرد. همچنین بارندگی شدید باران سبب شد تا محور ارتباطی بهشهر - نکا مسدود و خیابان‌های بهشهر - رستم‌کلا و دیگر روستاهای این منطقه دچار آبگرفتگی شود. فرماندار کردکوی استان گلستان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این استان گفت: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که این بارندگی بیش از 117 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است. رمضانعلی ‌الیاسی افزود: بیشترین خسارت مربوط به آبگرفتگی ساختمان‌های مسکونی کردکوی است. همچنین شبکه برق‌رسانی نیز متحمل خسارت‌هایی شده است. فرماندار گمیشان هم گفت: بر اثر طوفان بی‌سابقه در روستای سقرتپه این شهرستان بیش از 50 واحد مسکونی این روستا دچار خسارت شد. خوجه‌محمد جرجانی افزود: طوفان تیرهای برق این روستا را از جا کند و خسارت‌هایی به تاسیسات زیرساختی سقرتپه وارد ساخت.
وی تصریح کرد: تعدادی از دام‌های روستائیان در اثر این طوفان تلف شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از مانه و سملقان، باران شدید و جاری شدن سیل در روزهای پایانی هفته گذشته در این منطقه سبب شد تا سه نفر جان خود را از دست بدهند. بخشداری مرکزی مانه و سملقان در تشریح این خبر گفت: بارش شدید باران در دهستان جیرانسو و قسمتی از بخش مانه باعث جاری شدن سیل در این منطقه شد. در روستای گزباشی یک دستگاه خودروی پراید حامل سه سرنشین گرفتار سیلاب شد که در اثر آن سرنشینان خودروی مزبور جان خود را از دست دادند. علی‌اکبر طاهری افزود: در اثر جاری شدن این سیلاب تعدادی احشام تلف و خسارت‌های زیادی به مزارع کشاورزی و راه‌های ارتباطی این منطقه وارد شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، مدیرکل دفتر مدیر بحران استانداری خراسان‌ شمالی گفت: بارش تگرگ و جاری شدن سیل در شهرهای مانه و سملقان و راز و جرگلان خسارت‌هایی را به باغ‌ها و مزارع کشاورزی این مناطق وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان این خسارت‌ها هستند. غلامرضا عوض‌زاده افزود: سیل به راه‌های روستایی در این شهرستان‌ها خسارت زده است.

 


رئیس سازمان بهزیستی کشور از تامین و واریز 15 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب بهزیستی ادارات سراسر کشور خبر داد.
همایون هاشمی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار ردیف مشخصی برای پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی پیش‌بینی شده است که رقم آن در 6 ماهه اول معادل 15 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
وی بیان داشت: رقم اشاره شده روز چهارشنبه به حساب ادارات بهزیستی سراسر کشور واریز شده است که پس از مراحل قانونی این رقم به حساب تحصیلی معلولان تحت پوشش بهزیستی واریز می‌شود.
واریز 14 میلیارد تومان
برای مسکن معلولان
سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور از واریز مبلغ 14 میلیارد تومان برای تامین سهم آورده مسکن معلولان خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته با سازمان بهزیستی قرار است بخشی از مبلغ مسکن معلولان از سوی جامعه خیرین تامین شود.
محمدرضا کارگری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین وضعیت کلنگ‌زنی هتل بزرگ معلولان در مشهد مقدس اظهار داشت: به زودی کلنگ‌زنی مجموعه با حضور مسئولان (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور) صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: اقدام دیگر جامعه خیرین حامی معلولان کشور ایجاد درمانگاه تخصصی در کنار بیمارستان امام‌حسین(ع) در تهران است که به زودی این درمانگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 


رئیس اورژانس کشور، نسبت به تعطیلی پایگاه‌های اورژانس 115 به دلیل مشکلات مالی هشدار داد.
دکتر محمدتقی طالبیان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور، افزود: متاسفانه آمار 20 هزار کشته در جاده های کشور به صورت سالیانه آمار قابل توجهی است.وی با بیان اینکه حوزه وزارت بهداشت در زمان وقوع حوادث دارای نقش درمانی به صورت اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی است گفت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی یا همان اورژانس 115 با توسعه امکانات، نوسازی ناوگان و آموزش نیروی انسانی کارآمد زمان حضور اورژانس در صحنه حوادث کاهش و سطح ارائه خدمات افزایش یافته است.
رئيس اورژانس کشور برخی تنگناهای مالی در اورژانس 115 کشور را یادآور شد و گفت: بسیاری از پرداخت‌های کارکنان اورژانس‌های 115 در کشور به لحاظ زمانی عقب است.طالبیان افزود: با توجه به مشکلات مالی تاکنون 60 پایگاه اورژانس 115 در کشور تعطیل شده است که می‌تواند زنگ خطری برای تاخیر در امدادرسانی سریع به مصدومان و بیماران باشد.

 


کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در سواحل دریای خزر تداوم می‌یابد، گفت: فردا شدت بارش‌ها در این نواحی بیشتر خواهد بود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه الگوی هواشناسی، پاییزه شده است، پیش‌بینی کرد: تا پایان هفته پیش رو در نواحی واقع در سواحل دریای خزر شاهد بارش باران باشیم.
این کارشناس هواشناسی اظهار داشت: بارش‌ها در این نواحی فردا از شدت بیشتری برخوردار می‌شود به طوری که آب‌گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست و پدیده جوی دیگر، وزش باد در اکثر مناطق کشور است.
وی درباره بارش باران در پایتخت گفت:‌ نقشه‌های هواشناسی تراکم ابر را در ارتفاعات پایتخت نشان می‌دهد نشان از بارش باران در ارتفاعات دارد.
این کارشناس هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرد آسمان استان‌های زنجان، قزوین، البرز و سمنان بارانی باشد.

 


مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به کشفیات ثبت شده در جهان حجم کشفیات دریایی به طور متوسط 30 برابر بیش از کشفیات محموله‌های حمل شده از مسیر هوایی است.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا اکبرشاهی با اشاره به آخرین گزارش جهانی از وضعیت مواد مخدر که کارشناسان سازمان ملل به آن، نگاهی جامع به آخرین تحولات در بازارهای مواد مخدر، تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر دارند، گفت: با توجه به حجم بالای کالاهای تجاری که به صورت روزانه از طریق اقیانوس‌ها و قاره‌ها در قالب کانتینرها و حتی در قایق‌های کوچک نقل و انتقال می‌یابند، قاچاق مواد مخدر از طریق دریا چالشی بزرگ برای متولیان امر مهم مبارزه با مواد مخدر در جهان به شمار می‌رود.
مدیر کل مقابله با عرضه ستاد اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد که متوسط میزان محموله‌های مکشوفه دریایی بزرگتر از کشفیات محموله‌های نقل و انتقال یافته از طریق خشکی یا راه‌آهن هستند.اکبرشاهی تصریح کرد: در واقع، هرچند در سطح جهانی کشفیات دریایی مواد مخدر بیش از 11 درصد از میزان کشفیات را تشکیل نمی‌دهد اما در تمام موارد کشفیات ثبت شده در جهان نشان می‌دهد که حجم کشفیات دریایی به طور متوسط 30 برابر بیش از کشفیات محموله‌های حمل شده از مسیر هوایی است.

 


یک فوق تخصص کلیه کودکان سنگ کلیه و عفونت ادراری کودکان را نتیجه دستشویی کثیف مدارس دانست و گفت: معلمان فکر نکنند دانش‌آموزان برای فرار از کلاس به دستشویی می‌روند. بی‌توجهی به این مسئله ناراحتی‌های کلیوی و اختلالات روانی را به دنبال دارد.
نیلوفر حاجی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، به مسئله دستشویی نرفتن کودکان در مدارس و عوارض آن اشاره داشت و افزود: یکی از مهمترین بیماری‌هایی که در پی نگه داشتن ادرار در کودکان ظاهر می‌شود، عفونت ادراری است البته گاهی نیز فشار داخل مثانه به برگشت ادرار از مثانه به کلیه منجر می‌شود.
فوق تخصص کلیه کودکان افزود: نظارت بر تمیز بودن سرویس بهداشتی مدارس از وظایف مسئولان بهداشت مدارس است و تمیز نگه داشتن آن از وظایف خدمتکاران است. در این بین مسئولان مدارس باید بر این امر تاکید داشته باشند و به دستشویی‌ها سرکشی کنند و از وضعیت بهداشت و تمیزی آن اطمینان حاصل کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و تمیز نبودن سرویس بهداشتی مدارس می‌تواند خود منبع عفونت و آلودگی باشد اما از سوی دیگر کودکان در مواجهه با دستشویی‌های کثیف ادرار خود را نگه می‌دارند و برای رفتن به دستشویی تمایل ندارند که این مورد می‌تواند به سلامت کودک لطمه وارد کند.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به والدین کودکان پیش دبستانی و کلاس اولی توصیه کرد: به فرزندان خود آموزش درست دستشویی رفتن را بدهید و بر تخلیه ادرار و شستشوی کودک نظارت داشته باشید و به کودکان گوشزد کنند که حتما بعد از استفاده از دستشویی دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.حاجی‌زاده گفت: یکی از مهمترین بیماری‌ها که در پی نگه داشتن ادرار در کودکان ظاهر می‌شود، عفونت ادراری است البته گاهی نیز فشار داخل مثانه به برگشت ادرار از مثانه به کلیه منجر می‌شود.فوق تخصص کلیه کودکان افزود: یکسری از دانش‌آموزان که نمی‌خواهند از دستشویی استفاده کنند خودخواسته از مایعات کمتری استفاده می‌کنند که این امر باعث بروز سنگ در کلیه کودکان می‌شود.
وی مشکل دیگر استفاده نکردن کودکان از سرویس بهداشتی را نگه داشتن ادرار و در ادامه نم زدن دانست و هشدار داد: این مسئله می‌تواند مشکلات روحی و روانی مهمی را برای این دسته از کودکان به وجود آورد.

 


رئیس پژوهشگاه فناوری نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی اعلام کرد: میزان استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری نسبت به 10 سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
دکتر محمد مهدی آخوندی روز پنج‌شنبه در حاشیه دهمین کنگره بین‌المللی زنان ومامایی با موضوع طرح ملی بررسی وضعیت باروری در کشور گفت: میزان ناباروری در سنین 20 تا 32 سال حدود 16 درصد است، اما هرچه باروری از سن 20 سال پایین‌تر و از سن 32 سال بالاتر رود فرد با افزایش میزان ناباروری مواجه می‌شود.
وی ادامه داد: 20 درصد تلاش زوجین برای باروری در سال نخست بی‌نتیجه است که این میزان در سال دوم به 12 درصد می‌رسد.
رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی (ابن سینا) در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین بررسی‌های انجام شده میزان ناباروری در کل کشور 20/2 درصد است.
وی افزود: براساس این بررسی‌ها میزان ناباروری در سراسر کشور 20/2 درصد، در مناطق شهری 19/9 درصد و در مناطق روستایی 22 درصد گزارش شده است. این به آن معناست که به طور میانگین در کل کشور یک زوج از میان هر پنج زوج نابارور است.
آخوندی گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این زمینه کمکی به پژوهشگاه ابن‌سینا نکرده است، این وزارتخانه همچنان سیاست تنظیم خانواده را دنبال می‌کرد از این رو فکر می‌کردند کمترین کمک برای درمان ناباروری به افزایش نرخ جمعیت کمک خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه اکنون سیاست کنترل جمعیت تغییر کرده است، گفت: با این حال بررسی‌های ما نشان داده که میزان استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری نسبت به 10 سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
آخوندی افزود: این آمار نشان می‌دهد که جمعیت کشور علاقه‌ای به افزایش جمعیت ندارد، این فرصت مناسبی است تا مسئولان و دستگاه‌های ذیربط بر روی 20 درصد جمعیت نابارور کشور که علاقه دارند فرزند داشته باشند کار و سرمایه‌گذاری کنند.
رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی (ابن‌سینا) در ادامه بر لزوم پوشش بیمه‌ای درمان‌های ناباروری تاکید کرد.

 


مسئولان بیمارستانی در استان «شانشی» چین از مرگ 19 تن در پی حمله زنبورهای وحشی خبر دادند.
بنابر اعلام این مسئولان بیمارستانی طی سه ماه گذشته حدود 583 نفر در این استان به دلیل گزیدگی با نیش زنبور به بیمارستان مراجعه کردند که 70 نفر از آنان همچنان تحت درمان هستند.
کارشناسان محلی معتقدند که رشد پوشش گیاهی در این استان یکی از دلایل اصلی افزایش حمله زنبورهای وحشی است که در نوع خود حشرات مهاجمی به حساب می‌آیند و در فصول تابستان و پاییز به مراتب بیشتر دیده می‌شوند.
بنا بر این گزارش، نیروهای آتش‌نشانی برای حفاظت از جان شهروندان اقدام به جمع‌آوری بیش از 300 کندو و زنبورهای آنها در این منطقه کرده‌اند.

 


شبکه خبری المیادین گزارش داد که 21 شهروند لبنانی در حادثه غرق کشتی در نزدیکی سواحل اندونزی جان باخته‌اند.
به گزارش ایرنا از بیروت، در پی واژگونی یک کشتی در نزدیکی سواحل اندونزی، این شهروندان لبنانی غرق شده‌اند.به گفته المیادین، این تعداد، آماری حداقلی بوده و امکان افزایش تعداد کشته‌ها دور از انتظار نیست.
در این حال خبرگزاری «النشره» لبنان نیز گزارش داد که «جوانا ماریا القزی» کاردار سفارت لبنان در اندونزی اعلام کرده است مسافرین این کشتی 80 نفر بوده‌اند.
کاردار سفارت لبنان کشته شدن15 تن از این افراد را تایید کرده است.به گفته این مقام لبنانی، تلاش‌ها برای نجات دیگر افراد ادامه دارد اما فاصله محل غرق کشتی تا سواحل اندونزی بسیار زیاد است.
القزی گفت که مکان غرق این کشتی با قایق‌های نجات از سواحل اندونزی 10 ساعت فاصله دارد.

 


یکی از مقامات پاکستان اعلام کرد: تلفات ناشی از زمین‌لرزه پاکستان تاکنون به 515 نفر افزایش یافته است.
به گزارش صدای روسیه، این مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود حملات شورشی‌ها و شبه نظامیان را یکی از دلایل اختلال در ارسال کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زده‌ها اعلام کرد.
این در حالی است که مقامات پاکستانی تعداد تلفات را 350 تن اعلام کرده و از زخمی شدن بیش از 5 هزار نفر در پی این زلزله خبر داده بودند.
مقام‌های رسمی ایالت بلوچستان نیز اعلام کردند، این زلزله به بیش از 300 هزار نفر در 6 منطقه مختلف آسیب وارد کرده و موجب ایجاد یک جزیره جدید در دریای عمان شده است.

 


در بزرگراهی در چین خودرویی در کنار یک تریلی در حرکت بود که ناگهان کانتینر تریلی بر روی آن سقوط کرد و آن را له نمود.
با تماس مردم نیروهای امداد و آتش‌نشانی به این بزرگراه در منطقه «جیانگسو» چین رسیدند همه منتظر بیرون آوردن جنازه راننده بودند.20 دقیقه طول کشید تا نیروهای آتش‌نشانی بتوانند جرثقیل مناسب برای بلند کردن کانتینر فوق‌العاده سنگین را پیدا کنند.
وقتی کانتینر از روی ماشین له شده کنار گذاشته شد ناگهان صدای گریه و فریاد زنی بلند شد که درخواست کمک می‌کرد. راننده به طور معجزه‌آسایی زنده مانده بود و بعد از چند ساعت ماموران آتش‌نشانی توانستند او را از میان آهن قراضه‌هایی که دیگر شباهتی به ماشین نداشتند بدون جراحتی بیرون آورند.

 


مسئولان سعودی پرده کعبه را سه متر بالاتر از حد معمول آن برده‌اند.
به گزارش شبکه العالم، هدف از این اقدام مسئولان سعودی جلوگیری از دست کشیدن حجاج به این پرده است، چرا که وهابی‌ها تبرک جستن را حرام می‌دانند!
خبرگزاری عربستان گزارش داد، ریاست امور مسجدالحرام و مسجد نبوی بخش پایینی پرده کعبه را تقریبا 3 متر بالا برده و جای آن را به وسیله پارچه کتان سفید از چهار طرف پوشانده است.
«محمد بن عبدالله باجوده» مدیرکل کارگاه ساخت پرده کعبه مدعی شد: این اقدامی پیشگیرانه برای منع کسانی است که به پرده صدمه می‌زنند؛ چرا که محل طواف شاهد شمار قابل توجهی از حجاج است که سعی می‌کنند به پرده کعبه دست بکشند.
مسئولان وهابی سعودی همواره به بهانه‌های مختلف محدودیت‌های زیادی را برای مسلمانان در مراسم حج ایجاد می‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10