(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 06 مهر 1392 - شماره 20602

درباره معارفه استاندار جدید خراسان شمالی
تولید 20 درصد فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی
ایران در کیهان
کیفیت آب کاشان مناسب آشامیدن نیست
امام جمعه بروجرد در عملکرد عمرانی رتبه اول را گرفت
آزادی 840 زندانی استان اصفهان
اعزام 4 تیم پزشکی به مناطق محروم آذربایجان غربی
تاکید رئیس شورای شهر رشت بر انتخاب شهرداری توانمند
رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان: افزایش قیمت نان در کرج خلاف مصوبه اتحادیه است
مدیرکل اداره شیلات استان: مصرف آبزیان در هرمزگان بالاتر از سطح جهان است
ثبت 20 اثر تاریخی محلات در فهرست آثار ملی کشور
استقرار بالگرد در جاده‌های اصفهان
انتصابات جدید در شهرستان‌ها
افزایش پروازهای بجنورد- تهران
کار هنرمند لاهیجانی مهر اصالت یونسکو گرفت
خروج پزشکان از الیگودرز با صدور حکم تخلیه منازل مسکونی
افزایش 1200 تن تولیدات کشاورزی خوزستان در سال جاری
بازسازی عملیات محمد رسول‌الله در بروجرد
معاون اجتماعی دادگستری یزد: یزد شهر نمونه در زمینه کاهش طلاق در کشور است
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران:ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب می‌کنیم
   


مردم خراسان شمالی افتخار دارندکه حدود یک سال پیش، رهبر معظم انقلاب، موضوع سبک زندگی اسلامی را در این استان شهیدپرور به تفصیل تبیین فرمودند موضوعی که تفکر و تدبر در آن می‌تواند مرزهای زندگی اسلامی با غیراسلامی برجسته و متمایز کند.
یک روز پس از انتصاب سیدعلی‌اکبر پرویزی، هفتمین استاندار خراسان شمالی، صدا و سیما در یکی از بخش‌های خبری سیما، از تشکیل ستاد استقبال و برنامه‌ریزی برای استقبال وی از فرودگاه تا یکی از میادین شهر انتقاد کرد و این بدعت و رفتار ناپسند را به عده ای فرصت‌طلب نسبت داد که در کمین پست و مقام نشسته‌اند.
کار صدا و سیما بسیار بجا و به موقع و منطبق با رسالتش در نظام اسلامی بود اما مردم شریف خراسان شمالی که تشکیل این ستاد به نام آنها صورت می‌گیرد، شرمنده شدند لذا بیان مواردی، از باب ذکر و برای عدم تکرار این رفتارها و حفظ شأن خدمتگزاری استاندار محترم منصوب شده و حفظ تناسب و سمت و سوی رفتار حاکمیتی با سبک حکومت دینی را لازم می‌داند.
آخر اینکه استانداری امانتی است که دیر یا زود واگذار می‌شود و چه نیکوست استانداران، به سیره مدیریتی و حاکمیتی سلمان‌فارسی اقتدا کنند؛ با سعه‌صدر و بدون آرامش به مشکلات مردم رسیدگی کنند و با انعطاف و اعتدال و بدون سیاست‌بازی، به رعایت و حفظ امانات و منافع مردم بیندیشند و به ریاست دل نبندند که سلمان‌فارسی می‌فرمود: آنکه به ریاست دل می‌بندد، همانند طفلی که از شیر جدایش می‌کنند، برای از دست دادن ریاست هم احساس تلخی دارد.
بجنورد- خبرنگار کیهان

 


بناب- خبرنگار کیهان:
معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 20 درصد فولاد کشور در این استان تولید می‌شود.
ابراهیم محمدی در نشست مدیران واحدهای تولید فولاد آذربایجان شرقی اظهار کرد: فعال بودن بیش از 20 واحد فولادی در استان و همچنین نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد آذربایجان شرقی از مهم ترین پتانسیل‌های صنعتی در استان است.
وی با بیان اینکه تولید سالانه 13 میلیون تن محصولات فولادی در کشور توسط 128 واحد تولیدی، ایران را در رتبه جهانی 15 قرارداده است؛ گفت: آذربایجان شرقی جزو 3 استان کشور است که درحوزه فولاد سرمایه‌گذاری کلان در آن صورت گرفته و بخش قابل توجهی از نیاز بازار فولاد را تامین می‌کند.
محمدی از صنعتگران و فعالان تولید فولاد در آذربایجان شرقی خواست با تقویت تعاملات موجب رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در استان شوند.
وی در ادامه سخنان خود در مورد شهرک صنعتی بناب و مجتمع فولاد این شهرستان نیز گفت: شهرک صنعتی بناب در زمینی به وسعت 94/59 هکتار قرار گرفته که 90 هکتار از آن طراحی شده و در نهایت 74 هکتار از آن قابل واگذاری است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت یک مجتمع فولاد و 4 واحد فولادی دیگر در شهرک صنعتی بناب این منطقه را به قطب فولاد استان آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.

 


فارس- خبرنگار کیهان: تالار چند منظوره آموزش و پرورش اوز طی آئین‌ ویژه‌ای در شهر اوز افتتاح شد. رئیس اداره آموزش و پرورش اوز در مراسم افتتاح این تالار گفت:‌ تالار در محوطه آموزشگاه بهروزیان با 200 متر مربع زیربنا و هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس ساخته شده است. بهرام زمانی اضافه کرد: با ساخت این تالار بخشی از مشکل دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر اوز از نظر همایش و غیره برطرف می‌شود این تالار ظرفیت 120 نفر را دارد.
سمنان- خبرنگار کیهان: برنامه‌های مختلفی به منظور گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه توسط پایگاه‌های بسیج شاهرود برگزار شد. مسئول روابط عمومی سپاه شاهرود گفت:‌حضور بسیج در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه در گسترش فرهنگ و معارف اسلامی نقش دارد. جمال‌الدین غنایی افزود: بسیج تکریم این بقاع متبرکه را بر خود لازم می‌بیند.
سرخس- خبرنگار کیهان: در آستانه میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، کاروان پیاده مشتاقان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شهرستان سرخس با پای پیاده عازم حرم مطهر رضوی شدند.
سرپرست کاروان اعزامی کارکنان پالایشگاه خانگیران در این خصوص گفت: در آستانه میلاد ثامن‌الائمه(ع)، کاروان 300 نفره‌ای متشکل از اقشار مختلف مردم شهرستان سرخس و جمعی از کارکنان این پالایشگاه، با پای پیاده به سمت حرم رضوی حرکت خود را آغاز کردند.
بوذرجمهر سیستانی نژاد افزود: امسال بیست و یکمین سال است که کارکنان این پالایشگاه همراه با سایر اقشار مردم شهرستان مرزی سرخس در آستانه میلاد امام رضا(ع) برای عرض ارادت به ساحت منور رضوی عازم مشهد مقدس می‌شوند.
بادرود- خبرنگار کیهان: مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری اصفهان خواستار توجه به سبک معماری اسلامی در همه امور عمرانی شد.
محسن سعید‌بخش از شهرداران خواست که براساس برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه پیش بروند و از اجرای برنامه‌هایی که در اذهان برخی بالبداهه خطور می‌کند، خودداری کنند و افزود: تاکنون 63 شهر استان برنامه پنج ساله پنجم توسعه را تکمیل و به استانداری ارسال شده است.
البرز- خبرنگار کیهان: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی پایداری و شهادت، کاروانی متشکل از 150 نفر خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بسیجیان شهرداری کرج به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند. این کاروان طی 5 روز از مناطق عملیاتی مرصاد، گیلانغرب و سرپل زهاب بازدید به عمل خواهند آورد.
بردسکن- خبرنگار کیهان: کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشسستی با حضور نماینده بردسکن در مجلس و فرماندار بردسکن گزارشی از فعالیت‌های این اداره ارائه کرد و از تشکیل 300 تعاونی با گرایش‌های مختلف خبر داد که 40 درصد آن غیرفعال و 25 درصد تعاونی‌ها در انتظار گرفتن تسهیلات هستند. ابوالفضل کرمی گفت: متاسفانه از 3 سال گذشته تاکنون هیچ تسهیلاتی به بخش تعاون تخصیص پیدا نکرده است.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان گفت: کیفیت آب در منابع دشت کاشان به اندازه‌ای نامطلوب است که به تنهایی قابل استفاده برای آشامیدن نیست.
محمدرضا اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکل امروز منابع آب کاشان کمی و کیفی است و باید هشدار داد که تامین آب منطقه از حالت بحران خارج و به بروز فاجعه نزدیک شده است.
وی تصریح کرد: در جدیدترین گزارش‌های سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان، بیلان منابع دشت کاشان به منفی 60میلیون مترمکعب در سال رسیده که رقم قابل توجهی است.
وی با بیان اینکه این رقم حدود دو برابر مصرف آشامیدن در همه شهرهای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند نمی‌توان تضمین کرد که در آینده، آب با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
اسدی با بیان اینکه هیچ چاره‌ای جز انتقال آب از دیگر حوزه‌ها برای ما باقی نمانده است، تصریح کرد: امروز باید اولویت اصلی مدیران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل انتقال آب آشامیدنی از دیگر حوزه‌ها باشد.وی اذعان داشت: پروژه انتقال آب زاینده‌رود به کاشان از سال 74 شروع شد و امروز بعد از گذشت دو دهه تنها 20درصد از ظرفیت آن محقق شده است.

 


بروجرد- خبرنگار کیهان:
امام جمعه بروجرد رتبه اول عملکرد عمرانی را در بین ائمه جمعه کشور کسب کرد.
حجت الاسلام موسوی مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان لرستان با اعلام این خبر گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام‌جمعه بروجرد در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه کشور که از 18 تا 20 شهریور برگزار شد طبق ارزیابی‌ها در بخش عمرانی رتبه اول را بین ائمه جمعه کشور کسب کرد.

 


اصفهان- خبرنگارکیهان:
تعداد 840 زندانی زندان‌های استان اصفهان مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در کمیسیون عفو استان با بیان این مطلب اظهار داشت: از تعداد 3635 نفر محکوم محاکم عمومی و انقلاب استان اصفهان که به مناسبت عید سعید فطر مشمول عفو و تخفیف مجازات رهبر معظم انقلاب قرار گرفته بودند، 840نفر آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
«احمد خسروی» افزود: کمیسیون عفو و بخشودگی استان اصفهان درخواست‌های عفو را که توسط محکومان و یا یکی از خانواده‌های درجه یک آنها ارائه می‌شود. را پس از طرح در کمیسیون، پرونده مربوطه را بررسی کرده و چنانچه واجد شرایط باشد، پیشنهاد آزادی و یا تخفیف مجازات را به قوه قضاییه اعلام و ارسال می‌کند.

 


ارومیه- خبرنگار کیهان:
4 تیم پزشکی برای ارائه خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم آذربایجان غربی اعزام شدند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: به منظور زدودن چهره محرومیت از روستاهای استان تیم‌های پزشکی بسیج سپاه شامل پزشکان عمومی برای ارائه خدمات دارویی و پزشکی و پرستاری رایگان به روستاهای محروم منطقه محال قوشچی و نازلوی ارومیه اعزام شدند.
کاظم تارقلی افزود: تیم‌های مذکور به مدت 2 روز در منطقه حضور می‌یابند و علاوه بر ارائه خدمات رایگان پزشکی مشاوره‌های پزشکی نیز به روستائیان ارائه می‌کنند.
2 هزار و 500 نفر از جمعیت عشایری و نیز 20 هزار راس دام از آغاز تابستان امسال تاکنون خدمات رایگان پزشکی از جامعه بسیج پزشکی استان دریافت کرده‌اند.
برپایی بیمارستان‌های صحرایی برای مردم مناطق مرزی سردشت و نقاط صفر مرزی عراق از دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی به مردم محروم استان و سایر کشورهای همسایه بوده است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
اعضای شورای اسلامی شهر رشت در انتخاب شهردار باید فراتر از دسته‌بندی‌ها به دنبال انتخاب فردی باشند که آبروی از دست رفته شهرداری را برگرداند.
این مطلب را حاجی‌پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در جلسه این شورا عنوان و با اظهار تأسف از مسائل پیش‌آمده در شورای سوم گفت: اعضای شورای چهارم باید خود ناظر یکدیگر باشند و به حدی درست عمل کنند تا اعتماد سلب شده برگردد چرا که هنوز دستگاه‌های نظارتی بیرون با حساسیت ، عملکردها را دنبال می‌کنند.
وی در ادامه به وضعیت درآمدی و کسری بودجه شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: امروز که 6 ماه از سال کاری گذشته تنها 20 درصد از اعتبارات شهرداری جذب شده است و معلوم نیست آیا سیستم درآمد شهرداری فعال است یا خیر؟
جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز دراین جلسه بر انتخاب شهرداری شایسته و توانمند تأکید کرد و اظهار داشت: شهروندان مطمئن باشند که انتخاب شهردار بدون جناح بندی‌های سیاسی صورت خواهد گرفت و معیارهای قانونی و تخصص ملاک انتخاب شهردار آتی خواهد بود.
وی اضافه کرد: به منظور بررسی صلاحیت نامزدها، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده است و جلسات این کارگروه علنی بوده و اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها می‌توانند با حضور در جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای شهرداری حضور یابند و جزئیات انتخاب شهردار را به اطلاع شهروندان برسانند.
تاکنون 27 نفر به عنوان نامزد شهرداری رشت، رزومه و سوابق کاری خود را به دبیرخانه این شورا ارسال کرده‌اند.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
در کرج نانوایی با عنوان آزادپز نداریم و افزایش قیمت نان تحت عنوان آزادپز در این شهرستان خلاف است.
رئیس اتحادیه نانوایان کرج با بیان این مطلب گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دیگر نانوایی آزادپز و یارانه‌ای در استان البرز نداریم.
ایرج قربانی افزود: در سال‌های گذشته در این شهرستان برخی از نانوایی‌ها با عنوان آزادپز کار خود را با ارائه نان با کیفیت و به تناسب آن قیمت بالاتر آغاز کردند اما این کار به صورت مقطعی تا زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها انجام شد.
وی اظهار داشت: شهرستان کرج نانوایی با عنوان آزادپز ندارد بلکه نانوایی‌ها به صورت مجاز و غیرمجاز فعال هستند.
قربانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان تحت عنوان نانوایی آزادپز خلاف قانون است، تصریح کرد: قیمت مصوب نان در این شهرستان همچون گذشته است و هیچ گونه تغییری نکرده است و دریافت وجه اضافی از شهروندان تخلف است.

 


بندرعباس- خبرنگارکیهان:
مدیرکل اداره شیلات هرمزگان گفت: مصرف آبزیان در این استان بالاتر از سطح جهانی است.
قدرت میرزاده با بیان اینکه طبق آخرین آمار سرانه مصرف آبزیان در استان هرمزگان برای هر نفر 19/71 کیلوگرم است افزود: این درحالی است که میانگین سرانه مصرف آبزیان در جهان 18کیلوگرم و در کشورهای توسعه یافته 27کیلوگرم است.
وی میزان سرانه مصرف آبزیان در ایران را حدود 10/2کیلوگرم خواند و تصریح کرد: میزان سرانه مصرف آبزیان هرمزگان در سال 1390 به 18کیلو و 80گرم رسید و در سال91 این میزان به 19/72 رسید و امید است با اجرای برنامه‌ها در سال 92 این میزان به بالای 20کیلوگرم برسد.
میرزاده گفت: درحال حاضر هرمزگان در سرانه مصرف آبزیان نسبت به سرانه مصرف آبزیان در دنیا و کشور در سطح مطلوب‌تری قرار دارد که امید است با انجام رساندن برنامه‌های ترویجی خود این میزان افزایش یابد.
مدیرکل شیلات هرمزگان ابراز داشت: توسعه صنعت پرورش‌ ماهی در آب‌های داخلی و امکان بهره‌برداری از آبزیان آب‌های دور، چشم‌انداز روشنی برای تأمین هرچه بیشتر پروتئین دریایی مورد نیاز کشور و استان را فراهم خواهد کرد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
20 اثر تاریخی شهرستان محلات استان مرکزی، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، گفت: محوطه تاریخی خورهه «از آثار تاریخی به جا مانده از دوره اشکانیان و سلوکیان»، آتشکده «آتشکوه»، امامزده فضل و یحیی، پل تاریخی و یخچال نیمور، میل میلونه، حمام عرش، تپه تاریخی، تکیه آقاخان محلاتی و محوطه شهریاری از مهم ترین آثار تاریخی مذهبی ثبت شده محلات هستند.
مجتبی رضوانی تصریح کرد: «مسجدجامع محلات، «خانه قدیمی» در محله پایین محلات و قلعه «جمشیدیه» نیمره از آثار تاریخی مذهبی هستند که در آستانه ثبت ملی قرار دارند و اقدام‌های اولیه به منظور ثبت آنها پایان یافته است.
وی یادآور شد: «مسجد جامع» محلات دارای قدمتی بسیار طولانی است. اصل بنای این مسجد در زمانی که مردم ایران به اسلام روی آوردند، بنا شده است.قلعه جمشیدیه هم در زمان پادشاهی جمشید ساخته شده است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از استقرار یک فروند بالگرد امداد و نجات در جاده‌های اصفهان خبر داد.
محسن مومنی گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی مسافرت‌ها و پاسخگویی به موقع به حوادث احتمالی جاده‌ای این بالگرد استقرار یافته است.
وی همچنین از افزایش تعداد پست‌های امداد و نجات جاده‌ای در مسیر اصفهان به دلیجان و استقرار یک فروند بالگرد MI17 در این محور افزود: فراهم کردن این تمهیدات به دلیل پاسخگویی به سوانح جاده‌ای و سایر حوادث توسط معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان صورت گرفته است.
به گفته مومنی پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی و کوهستان نیز در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

 


زنجان- خبرنگار کیهان: شورای اسلامی شهر زنجان با اکثریت آراء محسن امین را به عنوان شهردار جدید این شهرستان انتخاب کردند.
سرخس- خبرنگار کیهان: طی حکمی توسط فرماندار سرخس «حسین حسین‌پور ثابت» به عنوان سرپرست بخشداری بخش مرزداران سرخس منصوب و شروع به کار کرد.
گرگان- خبرنگار کیهان: با تصویب شورای اسلامی گرگان حسین صادقلو به عنوان شهردار این شهر تعیین شد.
ساوه- خبرنگار کیهان: شورای اسلامی ساوه کامران جوداری را به عنوان شهردار این شهرستان انتخاب کردند.

 


بجنورد- خبرنگار کیهان:
با راه‌اندازی پروازهای یک شرکت هواپیمایی، مجموع پروازها از فرودگاه بجنورد به مقصد تهران و بالعکس به 28 پرواز رسید.
مدیرعامل فرودگاه بجنورد در جلسه شورای حمل و نقل استان خراسان شمالی با بیان این مطلب افزود: اولین پرواز این شرکت هواپیمایی ساعت 15 روز 24 شهریورماه در فرودگاه بجنورد به زمین نشست.
در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی رسیدن وضعیت راه‌های روستایی خراسان شمالی به شاخص کشوری و چهار بانده کردن مسیر جاده بجنورد به جنگل گلستان، تامین ماشین‌آلات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه مسکن مهر را از مهم ترین برنامه‌های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی دانست.
براساس این گزارش طرح توسعه فرودگاه بجنورد از طرح‌های مهر ماندگار در دولت دهم بود و بنا به اظهارات مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور هم اکنون 52 پروژه با 500 میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه بجنورد در حال اجراست تا این فرودگاه برای پروازهای خارجی و همچنین فرود هواپیماهای پهن پیکر آماده شود.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
برای نخستین بار در گیلان کار هنری یک هنرمند جوان لاهیجانی مهر اصالت یونسکو را دریافت کرد.
جعبه جواهرات مشبک و معرق «بهنام ملاپور» هنرمند جوان لاهیجانی برای نخستین بار در گیلان موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شد.
در همین رابطه بهنام ملاپور با اشاره به ساخت جعبه جواهرات مشبک و معرق خود اظهار داشت: این کار بین 4 کار دیگر مورد ارزیابی داوران بین‌المللی در یکی از نمایشگاه‌های کشور قرار گرفت و موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو برای نخستین بار در گیلان شد.
وی درباره کارآفرینی در زمینه هنر نگارگری و چوب گفت: معرق هنری است که با ایجاد نقشها و طرحهای زیبا با برش چوبهای رنگی بر زمینه‌ای از چوب با روکش پلی‌استر شکل می‌گیرد.

 


الیگودرز- خبرنگار کیهان:
در پی صدور حکم تخلیه منازل مسکونی شبکه بهداشت و درمان، پزشکان چمدان‌های خود را بستند.
منازل مسکونی معروف به 30دستگاه که سالهاست در اختیار شبکه بهداشت و درمان و پزشکان قرار داشته است درپی شکایت جمعیت هلال احمر استان و صدور حکم قضایی در شرف تخلیه است.
دکتر امین ثروتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز در این رابطه گفت: سال 1386 در پی توافقی که بین دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر صورت گرفت مقرر شد مبلغ 1 میلیارد تومان بابت زمین ملک موردنظر به جمعیت هلال احمر پرداخت شود. وی افزود: در همین رابطه مبلغ 500 میلیون تومان از مبلغ مذکور پرداخت شد و مابقی آن پرداخت نشد تا اینکه هفته گذشته حکم تخلیه منازل مذکور صادر شد و پزشکان غیربومی نیز که شبکه وظیفه تامین مسکن آنها را به عهده دارد ضمن اعلام نارضایتی، فسخ قرارداد و خروج از شهرستان را اعلام کرده‌اند.
همچنین غلامرضا لونی سرپرست جمعیت هلال احمر الیگودرز گفت: این اقدام در پی تلاش جمعیت هلال ا حمر استان صورت گرفته است اما به جهت همکاری پیشنهاد دادیم که شبکه بهداشت و درمان قراردادی با جمعیت هلال احمر تنظیم کرده و پزشکان همچنان در مکان مذکور ساکن باشند.
وی گفت: اما متاسفانه سرپرست شبکه بهداشت به جای پیگیری موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی نامه‌نگاری به مسوولان شهرستان را آغاز کرده است. این در حالی است که جمعیت هلال احمر که وظیفه نجات مصدومان را به عهده دارد نیازمند حضور پزشکان متخصص در شهرستان است.
وی گفت: امیدواریم موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعیت هلال احمر حل شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
استاندار خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با بهره‌برداری از طرح‌های کوچک و متوسط 1200 تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده شده است.
سیدجعفر حجازی افزود: با افتتاح طرح‌های بزرگ کشاورزی استان که تاکنون بیش از 60 درصد آن به اتمام رسیده است تا پایان سال جاری ظرفیت تولیدات کشاورزی استان به 1/5 میلیون تن افزایش می‌یابد.
وی افزود: 25 درصد از صادرات محصولات کشاورزی کشور از استان خوزستان انجام می‌شود که این امر انگیزه کشاورزان استان برای تولید بیشتر محصولات کشاورزی را افزایش داده است.
حجازی اظهار داشت:‌ در حال حاضر رقابت خوبی بین کشاورزان استان برای افزایش تولیدات ایجاد شده است و در برخی از شهرستان‌ها تا سه دوره کشت نیز در یک سال انجام می‌شود.
استاندار خوزستان به خرید توافقی خرما در استان اشاره کرد و گفت: امروز افزایش انگیزه کشاورزان برای خرید توافقی موجب بالارفتن کیفیت بسته‌بندی و صادرات خرما شده و تحولی در این بخش به وجود آورده است.
وی خواستار استفاده کشاورزان استان از صنایع پیشرفته برای رسیدن به تولید با کیفیت شد.

 


بروجرد- خبرنگار کیهان:
عملیات جنگی محمد رسول‌الله در منطقه‌ای به وسعت 10هکتار در بروجرد بازسازی شد.
فرمانده سپاه ناحیه بروجرد با اعلام این خبر گفت: در بازسازی عملیات موفق محمد رسول‌الله(ص) که در اطراف سالن ورزشی ولایت بروجرد انجام شده است مردم این شهر می‌توانند طی هفته دفاع‌مقدس هر شب از این منطقه بازسازی شده دیدن کنند.
سرهنگ پاسدار محمد پایانی‌نژاد افزود: در این منطقه صحنه و نحوه شهادت سرداران شهید محمد بروجردی، همت، احمد متوسلیان و شریف قنوتی بازسازی شده است.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: استان یزد در زمینه کاهش آسیب اجتماعی طلاق به عنوان شهر نمونه در کشور مطرح است.
علی‌اصغر رفاهی اظهار کرد: بااشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه کاهش طلاق در سطح یزد این استان در زمینه کاهش آسیب اجتماعی طلاق به عنوان یک شهر نمونه مطرح است.
وی با بیان اینکه 57 سازمان و نهاد در امر پیشگیری از وقوع جرم درکشور فعالیت می‌کنند بر لزوم همگرایی و همفکری در بحث پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با تعامل و همفکری سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
به گفته وی: یکی از وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، هماهنگی و همگرایی بین فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پیشگیری از وقوع جرم است.
رفاهی با اشاره به اجرای طرح امید در سطح کشور، گفت:‌ طرح ارتقای تحول فردی و اجتماعی باعنوان امید توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در کشور در حال اجرا می‌باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد پیشگیری از تولید و استعمال مواد روانگردان و پیشگیری از تصادفات درون شهری را از مهم ترین برنامه‌های منطقه 5 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه دانست.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب می‌کنیم.
سیدعلی حجازی در نشست خبری گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران ساخت و سازها غیرمجاز و تغییر تفکیک اراضی در خارج از بافت روستا به عهده این سازمان گذاشته شده است و ماهم نظارت داریم.
وی افزود: براساس احکام قضایی در ماه 10 واحد ساخت و ساز غیرمجاز را تخریب می‌کنیم. وی اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی و امکانات با دهیاری‌ها، بخشداری‌های سطح استان قرارداد منعقد شده و دهیاران و بخشداران به عنوان نمایندگان قانونی در محدوده کاری بر ساخت و ساز غیرمجاز و تفکیک اراضی در روستا نظارت می‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10