(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 07 شهریور 1392 - شماره 20603

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دیدار آیت‌الله اراکی با رهبر حزب سعادت ترکیه
اعتدال زمینه و فرصتی برای امنیت جهانی
مردم در زمان دفاع مقدس غدیر را احیا و دین را رونق بخشیدند
حركت ضداسلامی یك مجله فرانسوی
در مراسم رونمایی
امیر پوردستان: پهپاد یسیر‌ دست بلند ارتش در دور دست‌ها است
درمکتب امام
بررسی سفر هیئت ایرانی به نیویورک در مجلس
شرح خطبه 223 نهج‌البلاغه (3)
صداقت دنيا در نماياندن نقص‌ها
نمایندگان و کارشناسان خواستار شدند
پیگیری حقوقی تحریف سخنان رئیس‌جمهور در مصاحبه با «سی‌ان‌ان»
وال استریت ژورنال مدعی شد
حمله سایبری ایران به رایانه‌های نیروی دریایی آمریکا
تاکید روسیه و چین بر حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران
وزیر کشور حکم شهردار تهران را امضا کرد
مادر شهیدان بیات سرمدی به نزد 3 فرزند شهیدش رفت
ضرورت تشکیل جبهه رسانه‌ای برای مقابله با صهیونیسم
اسرائیل الیوم: اوباما تسلیم ایران و سوریه شد
آجودان مخصوص رئیس‌جمهور منصوب شد
   


رهبر حزب سعادت ترکیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب‌مذاهب اسلامی دیدار و پیرامون مسائل جهان اسلام گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاری تقریب، اوغوزهان اصیل ترک رهبر حزب سعادت ترکیه در دیداری با آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون مسائل جهان اسلام گفت وگو کرد، و انجام فعالیت‌هایی در جهت مقابله با حرکت‌های تکفیری و افراطی در کشورهای اسلامی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه آیت‌الله اراکی توضیحاتی در خصوص ساختار قانون اساسی در ایران شامل انتخاب شورای نگهبان قانون اساسی و ساختار کلیات نظام و همچنین جایگاه نظام اسلامی در ایران بیان کرد که بسیار مورد توجه آقای اوغوزهان اصیل ترک قرار گرفت.
همچنین مقرر شد اجلاس آتی کمیته صلح اسلامی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آینده نزدیک در کشور ترکیه از سوی حزب سعادت و به مدیریت رهبر این حزب برگزار شود.

 


نخست وزیر مالزی با تاكید بر این كه اسلام، دین اعتدال و میانه‌روی است، تصریح نمود: با بهره‌گیری از اعتدال‌گرایی و دوری گزیدن از تعصب و افراط می‌توان شاهد از بین رفتن بسیاری از مشكلات در جهان بود.
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «نجیب عبدالرزاق» در سخنانی در مقر سازمان ملل متحد، با بیان این مطلب، خاطرنشان كرد: اگر ملت‌ها و دولت‌ها این فرهنگ را در افعال و سیاست‌ها نهادینه سازند، مشكلات حل خواهد شد.
وی افزود: بهره‌گیری از اعتدال‌گرایی و میانه‌روی، بر اساس ارزش‌ها و مبانی مثل عدالت، مساوات و استفاده از گفت‌وگو به جای درگیری و نزاع، پایه نهاده شده است.... اگر از روش اعتدال به جای افراطی‌گری و تندروی بهره گرفته شود، می‌توان فرصتی فراهم كرد كه جهانی با امنیت بیشتر را شاهد باشیم.
نخست وزیر مالزی تاكید كرد: آنچه مالزی و دیگر كشورهای جهان خواهان آن هستند، امنیت، آرامش و انسجام است و این مبانی تحقق نخواهد یافت مگر این كه همه جامعه بشری مفهوم اعتدال را بیاموزند.
نجیب عبدالرزاق در ادامه دین مبین اسلام را دین اعتدال توصیف كرد و گفت: اسلام به پیروان خود دستور می‌دهد از قتل افراد بی‌گناه حتی در جنگ بپرهیزند؛ تلاش غرب برای خشن جلوه دادن اسلام به دلیل گروه‌های تروریستی است كه به نام اسلام دست به اقدامات خشونت‌آمیز می‌زنند در حالی كه آن‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

 


اساس انقلاب اسلامی تحت حمایت و عنایات امام زمان(عج) بوده است و ایشان قدم به قدم این انقلاب را زیر نظر خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در برنامه عطر انتظار شبکه قرآن و معارف سیما گفت: اساس انقلاب اسلامی تحت حمایت و عنایات امام زمان(عج) بوده است و ایشان قدم به قدم این انقلاب را زیر نظر خواهند داشت و در طول 8 سال دفاع مقدس نیز این عنایات امام زمان(عج) بسیار زیاد بوده است.
وی افزود: مردم ایران بعد از انقلاب و در جریان دفاع مقدس ما‌یه رونق دین، عزت قرآن و احیای دوباره غدیر بودند و توانستند به بهترین نحو امتحان را با توجه به سختی‌‌ها و تحریم‌‌ها و حصر اقتصادی تحمل کنند و این به دلیل عنایت امام زمان(عج) و نفوذ معنوی امام راحل بود و مردم بعد از امام نیز با رهبری آیت‌االله خامنه‌ای بیعت کردند و این نیز از مصادیق عنایات امام زمان(عج) بود که همه با آرامش تمام با ایشان بیعت نمودند حتی کسانی که از قبل و در دوران ریاست جمهوری رهبر معظم با ایشان مسئله داشتند و این همان تصرف امام زمان در دل‌‌ها بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فتنه 88 نیز که با سخنرانی رهبر معظم در خطبه نماز جمعه و با حضور میلیونی مردم در 9 دی از ریشه از بین رفت یکی دیگر از عنایات خاص امام زمان(عج) می‌باشد زیرا این فتنه جریانی جهانی بود که رئیس جمهوری آمریکا و فرانسه نیز بر روی کار آمده بودند و باید توجه داشت که تمامی این حمایت‌‌ها توجهات خاص امام زمان(عج) است که همیشه نصیب مؤمنان شده است.

 


یك مجله فرانسوی مشهور به نشر مطالب نژادپرستانه، در شماره اخیر خود با انتشار تصویری بر روی جلد آن، مسلمانان را مورد اهانت قرار داد.
به گزارش خبرگزاری تقریب، مجله فرانسوی «والور اكتیال» كه در گذشته نیز مطالب نژادپرستانه‌ای علیه اسلام و مسلمانان منتشر كرده است، در شماره روز پنجشنبه چهارم مهرماه، تصویری از مجسمه ماریان (نماد جمهوری و آزادی در فرانسه) را با چهره‌ای پوشیده همانند حجاب مسلمانان كه تنها چشمانش نمایان است و در كنار آن نوشته شده «تهاجمی كه مخفیانه انجام می‌شود» به چاپ رسانده است.
این حركت خشم جامعه فرانسوی را به دنبال داشته است و آنان اقدام فوق را به منظور برانگیختن حس تنفر نسبت به مسلمانان تلقی كرده‌اند. به دنبال این حركت، اتحادیه دانشجویان فرانسه شكوائیه‌ای علیه مجله مذكور تقدیم دادگاه كرد‌ه‌ و اعلام كرده‌اند كه نباید مجله‌ای كه افكار نژادپرستانه و تفرقه‌انگیز را یك امر عادی می‌شمارد، در جامعه فرانسه منتشر شود، چرا كه این تصویر تنفر جامعه فرانسه از مسلمانان و اعمال خشونت‌آمیز علیه آنان را افزایش می‌دهد.

 


جدیدترین پهپاد نیروی زمینی ارتش با نام یسیر با حضور امیر پوردستان فرمانده این نیرو در محل یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از جدیدترین پهپاد این نیرو با نام یسیر، یگان موشکی و پهپادی را دستان بلند این نیرو دانست و گفت: امروز ایران به حدی از دانایی، توانایی و دانش تخصصی رسیده که تمامی نیازهایش را متخصصان بومی تولید کرده و ایده‌ها را تبدیل به محصول می‌کنند.
وی افزود: ما با یک نبرد ناهمتراز روبه‌رو هستیم که هرگام دشمن در آن می‌تواند 400 کیلومتر باشد و نیروی زمینی ارتش نمی‌تواند با یگان‌های سنتی وارد نبرد ناهمتراز شود. به همین دلیل یگان‌های موشکی و گروه پهپادی دست بلند نیروی زمینی ارتش است که می‌تواند ده‌ها و صدها کیلومتر جلوتر را رصد و مورد هدف قرار دهد و ما الان می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.
پوردستان تاکید کرد: پهپادهای نزاجا در تمام مرزهای کشور وجود دارد و کارهای شناسایی و رزمی را انجام می‌دهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های پهپاد یسیر گفت: این پهپاد دست بلند نیروی زمینی ارتش است که با شناسایی دور دست‌ها و مورد هدف قرار دادن آنها نقش اصلی در ارتقا آمادگی دفاعی نزاجا دارد.
پوردستان ادامه داد: این پهپاد، مداومت پروازی و عملیاتی بالایی دارد و به دوربین‌های بسیار قوی مجهز است که تصاویر را به ایستگاه‌های کنترل ارسال کرده و از زوایای مخفی، دشمن را شناسایی می‌کند.
همچنین، فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به پرسشی درباره پهپادهای انتحاری این نیرو گفت: پهپاد «رعد 85» که یک پهپاد انتحاری است، این قابلیت را دارد که اهداف متحرک و ثابت را شناسایی کند و مورد هدف قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: پهپاد رعد 85 با همکاری صنایع هوایی قدس ساخته شده است و قدرت انتحاری آن بستگی به تجهیزاتی دارد که بر روی آن نصب می‌شود. این پهپاد توانایی حمل تجهیزات گوناگون را داراست.
گفتنی است پهپاد یسیر با سقف پروازی 15هزارپا و مداومت پروازی 8 ساعته می‌تواند تا شعاع 200 کیلومتر پرواز عملیاتی داشته باشد و با ارتباط با ایستگاه‌های کنترل زمینی قابل حمل از مکان‌های مختلف که به این پرنده دستور داده می‌شود، مراقبت کند و یا اهدافی را شناسایی کند.
از ویژگی‌های دیگر این پرنده بدون سرنشین، سبکی وزن، تحرک و جابه‌جایی بالا و دوربین‌های قوی و همچنین قابلیت لاک کردن روی اهداف، ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین ارتش جمهوری اسلامی ایران را دو چندان کرده است.

 


پیامبران برای تزکیه نفس بشر آمده‌اند
انگیزه بعثت این است که:
- این نفوس سرکش را و این نفوس طاغی و یاغی را از آن سرکشی و از آن طغیان و از آن یاغی‌گری کنترل کند.
- و تزکیه کند نفوس (بشر) را.
آئین انقلاب اسلامی - ص 55

 


نمایندگان مجلس شورای اسلامی سفر هیئت ایرانی به نیویورک را در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و فراکسیون اصولگرایان مجلس مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند داد و در همین راستا وزیر خارجه برای توضیح در این خصوص به مجلس فرا خوانده شد.
غلامعلی حدادعادل رئيس فراکسیون اصولگرایان مجلس از جلسه مجمع عمومی اصولگرایان با موضوع سفر روحانی به نیویورک و اظهارات وی در این سفر خبر داد.
وی در گفت‌وگو با بیان اینکه روز جمعه جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان برگزار شد، گفت:‌ در‌ آینده‌ای نزدیک جلسه مجمع عمومی نیز برگزار خواهد شد.
احضار ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس
سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز اعلام کرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه هفته جاری در جلسه کمیسیون، سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به نیویورک را بررسی خواهند کرد.
وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در این نشست از وزیر امور خارجه دعوت خواهیم کرد تا با حضور در این جلسه، سفر اخیر به مقر سازمان ملل در نیویورک را تشریح کند.
همچنین محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در مجلس با اشاره به تماس تلفنی اوباما با روحانی که عنوان شده، این مکالمه بنا به درخواست ایران صورت گرفته است، گفت: مطمئنا موضوع مکالمه ایران و آمریکا و هم‌چنین بررسی سفر روحانی و وزیر امور خارجه به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل در اولین فرصت با حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: دستاوردهای این سفر و همچنین گفت‌وگوهای بین جان‌کری و وزیر امور خارجه کشورمان و دستاوردهای سفر روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل از مواردی است که بررسی خواهد شد.
آصفری در مورد ارائه گزارش از سوی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس تصریح کرد: در صورت درخواست مجلس از آقای روحانی، وی مطمئنا ملزم به ارائه گزارش است البته ما توقع داریم که رئیس‌جمهور گزارش کامل و جامعی را از سفر خود به نیویورک به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد برگزاری نشست ایران با گروه 1+5 در حد وزرای امور خارجه و تاثیر آن بر مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما از رئیس‌جمهور این درخواست را داریم که با ارائه گزارش به مجلس ما را در جریان روند مذاکرات و صحبت‌های مطرح شده در ارتباط با مسائل مختلف قرار دهند تا ما بتوانیم در جهت درست‌ آن‌ها را دنبال کنیم.

 


وجود مبارک حضرت امیر(ع) در ادامه خطبه 223 نهج‌البلاغه می‌فرماید: وَ اَنتَ فِي كَنَفِ سِترِهِ مُقيمْ وَ فِي سَعَهِ فَضلِهِ مُنقَلِب؛ تو در تمام اين تحولات در نعمت او غوطه‌وري؛ در سايه رحمت او زندگي می‌كني. فَلَمْ يَمنَعَكَ فَضلَهُ وَ لَمْ يَهتِكْ عَنكَ سِترَهُ؛ با اينكه در پناه او هستي، در زير سايه او هستي، داري معصيت می‌كني؛ او، هم می‌تواند، هم می‌داند، مع ذلك نه فضلش را از تو دريغ كرد، نه پرده دري كرد كه آبرويت را ببرد! ستّاري كرد، آبرويت را حفظ كرد، در جامعه همچنان محترمي، باز قدرت و امكانات به تو داده و همچنان دارد می‌دهد.
الطاف بي شائبه الهي و جزاي بي مانند صالحان
بَلْ لَمْ تَخْلُ مِنْ لُطفِهِ مَطرَفَ عَينٍ فِي نِعمَهٍ يُحدِثُهَا لَكَ اُو سَيِّئَهٍ يَستُرُهَا عَلَيكَ اُو بَلِيَّهٍ يَصرِفُهَا عَنكَ؛ فرمود: به اندازه يك چشم به هم زدن هيچ كدام از اين 3 تا كار را از تو منع نكرد. آن 3 تا كار اين است كه: فِي نِعمَهٍ يُحدِثُهَا لَكَ؛ همواره نعمت، هم نعمت سلامت، هم نعمت قدرت،‌ هم نعمت خانوادگي دارد به تو می‌دهد. اُو سَيِّئَهٍ يَستُرُهَا عَلَيك؛ دوّمي، گناهي كه كردي پرده داري كرده، پرده پوشي كرده، پرده دري نكرده، آبرويت را نبرده. اُو بَلِيَّهٍ يَصرِفُهَا عَنكَ؛ يا حوادث تلخي كه می‌خواست پيش بيايد، جلويش را گرفته. عبارت: وَ كَمْ مِنْ مَكرُوهٍ دَفَعْتَهُ كه در دعاي كميل است، موید‌ همين است.
ما به جاي اينكه شاكر بشويم، خودمان را طلبكار می‌كنيم، بگوئيم حتماً يك كار خوبي كرديم كه اين بلا از ما دفع شد ! به جاي اينكه بگوئيم خدايا ! تو را شكر: وَ كَمْ مِنْ مَكرُوهٍ دَفَعتَهُ، می‌گوئيم حتماً لابد ما يك كار خوبي كرديم كه اين بلا از ما دفع شد.‌ پس انسان در هیچ لحظه‌ای ودر هیچ چشم به هم زدنی، از اين 3 نعمت خالي نيست. فَمَا ظَنُّكَ بِهِ لَوْ اَطَعْتَهُ؛ با اينكه معصيت كردي و داري می‌كني، در هر طَرفَهُ العيني اين 3 فضيلت را به تو داده. حالا اگر بيائي، عبد صالح بشوي، چه به تو می‌دهد !يك چيزي به تو می‌دهد كه دنيا و ما في‌ها نسبت به آن، چيزي نيست !
محكوميت گنهكاران در نزد وجدان خويش
وَ اَيْمُ اللهِ لُو اَنَّ هذِهِ الصِّفَهِ كَانَتْ فِي مُتَّفِقَينِ فِي القُوَّهِ مُتِوازِيَيْنِ فِي القُدرَهِ لَكُنْتَ اَوَّلَ حاكِمٍ عَلي نَفسِكَ بِذَميمِ الاَخلاقِ وَ مَساوِئِ الاَعمال.مي فرمايد: اگر (معاذ الله) شما با كسي كه در علم و قدرت مساوي هم بوديد؛ سخن از خالق و مخلوق نبود، سخن از قوي و ضعيف نبود، سخن از اَنتَ القَوِيُّ وَ اَنَا الضَّعيف هَلْ يَرحَمُ الضَّعيفْ اِلَّا القَوِي، اَنتَ العالِمُ وَ اَنَا الجاهِلْ هَلْ يَرحَمُ الجاهِلَ إلَّا العالِم (1)، سخن از اين‌ها نبود؛ اگر 2 نفر در قوّه و قدرت و علم مساوي هم بودند، يكي نسبت به ديگري نافرماني بكند اما او درطرفه العینی 3 تا محبت نسبت به او بكند، آيا آنكه بيراهه می‌رود محكوم است يا نه؟ اگر خود شما را قاضي بكنند، خودت را محكوم می‌كني يا نه؟ فرمود: لُو اَنَّ هذِهِ الصِّفَهَ كانَتْ فِي مُتَّفِقَينِ فِي القُوَّهِ، يك؛ مُتِوازِيَينِ فِي القُدرَهِ، دو؛ لكُنْتَ اَوَّلَ حاكِمٍ عَلي نَفسِه. اگر تو با ذات أقدس إله (معاذ الله) در قوّت و قدرت مساوي هم بودي و تو هر لحظه داري گناه می‌كني و او در هر طرفه العینی 3 تا احسان نسبت به تو می‌كند؛ تو را اگر قاضي محكمه قرار می‌دادند، خودت را محكوم می‌كردي. لَكُنْتَ اَوَّلَ حاكِمٍ عَلي نَفسِكَ بِذَميمِ الاَخلاقْ وَ مَساوِئِ الاَعمال؛ با اخلاق ذميمه، خودت را محكوم می‌كردي، ‌بعد می‌فرمايد: وَ حَقّاً اَقُولُ مَا الدُّنيا غَرَّتْكَ؛ من راست می‌گويم، حرف حق را دارم می‌گويم. از تحليلي كه به عمل آمد، معلوم می‌شود دنيا تو را فريب نداد.
حق نمائي دنيا و غفلت انسان
وَ لكِنْ بِهَا اغْتَرَرْتَ، بلکه تو مغرور شدي. دنيا اگر خلاف كرده باشد، كتمان كرده باشد،‌ عيب را پنهان كرده باشد، بله جا دارد كه شما بگوئي من گول دنيا را خوردم؛ امّا او همه جا را يكجا به شما نشان داد ! پشت سر هم شما می‌بينيد اين جنازه‌هاست كه دارند به قبرستان می‌برند، دنیا چه چیز را مخفي كرده؟! وَ لَقَدْ كَاشَفَتْكَ العِظات، تمام موعظه‌ها را براي شما مكشوف كرده؛ اين طوري نيست كه يك جا را مكتوم كرده باشد! همه عوامل موعظه و پند و اندرز را در كف دستتان گذاشته.
صداقت دنيا در نماياندن نقص‌ها و بلايا
بعد می‌فرمايد: وَ آذَنَتْكَ عَلي سَواء؛ اين بيان نوراني حضرت از سوره مباركه انبياء گرفته شده. آنجا ذات أقدس إله به پيغمبر (ص) می‌فرمايد: قُلْ آذَنْتُكُمْ عَلي سَواء(2)؛ به همه تان يكسان گفتم. اينطور نيست كه به بعضي گفته باشم، به بعضي نگفته باشم! به همه شما به صورت مساوي اطلاع دادم.آنچه كه در سوره مباركه انبياء آمده، در فرمايشات نوراني حضرت امير (ع) هم به اين صورت آمده كه دنيا آذَنَتْكُمْ؛ اذان يعني اعلان؛ وَ اَذانٌ مِنَ الله(3)، اعلان عمومي؛ اين به همه گفته.
آذَنَتْكَ عَلي سَواء وَ لهِيَ بِمَا تَعِدُكَ مِنْ نُزُولِ البَلاءِ بِجِسمِكَ وَ النَّقصِ فِي قُوَّتِكَ اَصدَقُ وَ اُوفَي مِنْ اَنْ تَكذِبَكَ اُو تَغُرَّكَ. دنیا نه تن‌ها عامل غَبن نيست كه يُومَ يَجمَعُكُمْ لِيُومِ التَّغابُن بگويد دنيا ما را مغبون كرده، نه تن‌ها عامل غرور نيست كه در جريان مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الكَريم بگويد دنيا ما را مغرور كرده؛ بلكه او معلّم خوبي است، گزارشگر خوبي است، ناصح و واعظ خوبي است ! اصلاً دروغ نمي گويد، اصلاً خيانت نمي كند، پرده پوشي نمي‌كند، لهِيَ، يعني اين دنيا، بِمَا تَعِدُكَ؛ يعني تهديد می‌كند، وعيد می‌دهد به تو، مِنْ‎ نُزُولِ البَلاءِ بِجِسمِكَ که ممکن است بلا وخطرهایی در جسم بوجود آید. انسان این گونه نيست كه آن طوري كه آمده، برود! اگر آن طوري كه آمده، برود؛ اوّل پير‌ها می‌ميرند، بعد جوان‌ها، بعد نوجوان‌ها. ولي شما می‌بينيد گاهي كودك می‌رود، گاهي نوجوان می‌رود، گاهي جوان می‌رود و پير‌ها می‌مانند! اين خطرهائي كه برای جسم است و کمبود وناتوانی جسمی که پدید می‌آید همه را دنیا نشان می‌دهد، نه گزارش‌های او دروغ است، نه گزارش او غَبن آور است،‌ نه گزارش او مغروركننده است.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس تفسير نهج‌البلاغه در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم قم؛ 12/ 1/ 1389
___________________________
(1) ر. ك: البلد الاَمين/ 319 و مفاتيح الجنان/ مناجات حضرت امير (ع) در مسجد كوفه
(2) انبياء/ 109
(3) توبه/ 3
خوان حکمت روزهای یکشنبه منتشر می‌شود.

 


در پی تحریف سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان رسانه‌ای با خائنانه توصیف کردن این اقدام، خواستار پیگیری حقوقی این موضوع شدند.
در همین رابطه، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به تحریف صورت گرفته صحبتهای رئیس‌جمهور کشورمان توسط شبکه CNN در مصاحبه با این رسانه گفت: این اقدام از سوی شبکه CNN خیانت در امانت و اقدامی قابل پیگیری و اعتراض است و مناسب است تا اقدامات حقوقی لازم در این باره انجام شود.
وی افزود: وقتی در سطح رئیس‌جمهور مطلبی خلاف واقع از سوی رسانه‌ای نقل شود باید آن رسانه مورد تحریم قرار گیرد چرا که شأن لازم برای انجام مصاحبه در این سطح را از دست داده است.
سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با اشاره به اقدام شبکه ‌CNN در تحریف سخنان رئیس‌جمهور تاکید کرد: رسانه‌ای که مدعی رعایت انصاف در انتشار اطلاعات و اخبار است، وقتی دست به چنین اقدام خائنانه‌ای در حوزه رسانه می‌زند و مطالبی را از زبان رئیس‌جمهور ایران مطرح می‌کند که اصلا او آنها را نگفته است، این اقدام CNN را یک اقدام صهیونیستی می‌دانیم.
همچنین بیژن مقدم مدیر مسئول روزنامه جام‌جم با اشاره به تحریف سخنان رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر در دنیا فقط یک رسانه وجود داشت چنین امری امکان‌پذیر بود اما در حال حاضر رسانه‌های بسیاری وجود دارند از این رو تحریف کار بی‌معنایی است؛ اصل فیلم وجود دارد و هرکسی که قضاوت‌کننده است حاصل کار را می‌بیند و تحریف چیزی جز بی‌اعتبار کردن آن رسانه نیست. وی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: شاید آنها برای چند ساعت تحریف را انجام دهند اما دوام زیادی نخواهد داشت و در اقدام ‌CNN هم دیدیم که به سرعت این تحریف آشکار شد.

 


مقامات آمریکایی مدعی شدند ایران رایانه‌های نیروی دریایی این کشور را در هفته‌‌های اخیر مورد حملات سایبری قرار داده است.
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد مقامات آمریکایی اعلام کردند که ایران در هفته‌های اخیر رایانه‌های نیروی دریایی آمریکا را هک کرده است.
این مقامات آمریکایی مدعی شدند این حمله توسط هکرهایی صورت گرفته که برای دولت ایران یا گروهی که مورد تایید مقامات ایران است فعالیت می‌کنند و تاکید کردند که جدیدترین رخداد اخیر در هفته‌ای که 15 سپتامبر (24 شهریور) آغاز شد اتفاق افتاده است.
براساس این گزارش، هکرهای ایران به شبکه رایانه‌ای غیرمحرمانه نیروی دریایی آمریکا نفوذ کرده‌اند که این شبکه برای ایمیل و خدمات اینترنت داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
این مقامات آمریکایی تصریح کردند که فکر نمی‌کنند که هکرهای ایرانی اطلاعات با ارزشی را مورد دستبرد قرار داده‌اند اما این مسئله نگرانی‌هایی را در پنتاگون به وجود آورده است زیرا رخدادی که در شبکه رایانه‌ای نیروی دریایی آمریکا به وجود آمده است نشان می‌دهد که قابلیت هک ایران در مقایسه با قبل قدرتمندتر شده است و نشان می‌دهد که ایران قابلیت دسترسی به اطلاعات نظامی را دارد.
به گزارش فارس، پنتاگون این حمله سایبری که به ایران نسبت داده شده را تایید نکرده است و یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شبکه‌های این وزارتخانه روزانه مورد حمله قرار می‌گیرد.

 


وزرای امور خارجه روسیه و چین در سخنرانی خود در سازمان ملل بر لزوم حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران از طریق مذاکره تاکید کردند.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه جمعه شب در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که اختلافات و تنش‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و یا مشکل هسته‌ای کره شمالی را می‌توان از طریق مذاکرات میانجی‌گرانه حل و فصل کرد و این مسائل با استفاده از روشهای زورمدارانه قابل حل نیستند. لاوروف تاکید کرد: برخورد دیپلماتیک و انجام مذاکره برای حل و فصل مشکلات بین‌المللی، از جمله رفع اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و مسئله هسته‌ای کره شمالی ضروری هستند.
وزیر خارجه چین نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.
وانگ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پکن قویا برای حل و فصل صلح‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران تلاش می‌کند. وی افزود: پکن در راستای حمایت از رژیم منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و صلح و ثبات در خاورمیانه نقش سازنده‌ای در تلاش برای یک راه حل جامع و مناسب در موضوع هسته‌ای ایران ایفا کرده است.
وزیر خارجه چین در سخنرانی خود اضافه کرد؛ در حال حاضر فرصت جدیدی برای مذاکره بین ایران و کشورهای گروه 1+5 به وجود آمده است. وی از همه طرف‌های مذاکره خواست تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای پیشبرد امور از طریق گفت‌وگو در اسرع وقت افزایش دهند.

 


وزیر کشور با تایید پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران، محمدباقر قالیباف را به عنوان شهردار تهران منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی وزیر کشور، با تایید پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران محمدباقر قالیباف را به عنوان شهردار تهران منصوب کرد.
بر اساس این گزارش، در حکم انتصاب محمدباقر قالیباف شهردار تهران که در سوم مهر ماه به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسیده آمده است:
در اجرای تبصره 3 ذیل بند یک ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 با اصلاحات بعدی و با توجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده به موجب این حکم جنابعالی را به سمت شهردار تهران منصوب می‌نمایم.
وزیر کشور اظهار امیدواری کرد: با استعانت از پروردگار یکتا و با در نظر گرفتن عدالت در رسیدگی به مناطق، مراقبت در انضباط مالی، مطالعه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و کوشش در ایجاد محیط سالم شهری، نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت تدبیر و امید میسر شود.
رحمانی فضلی در پایان حکم، توفیقات روزافزون قالیباف را در ایفای کامل مسئولیت محوله از خداوند متعال مسئلت کرد.

 


پیکر مرحوم خدیجه بیات سرمدی مادر شهیدان منصور، محمود و غلامرضا بیات سرمدی تشییع و در بهشت‌زهرا(س) و در نزدیکی تالار مهدیه شهدا به خاک سپرده شد.
این مرحومه روز جمعه دار فانی را وداع گفت و در مراسم تشییع وی مسئولان لشکری و کشوری، شهردار تهران، شهرداران مناطق 22گانه، فرماندهان سپاه، ائمه جماعات، خانواده معظم شهدا و جمع زیادی از اقشار مختلف مردمی حضور داشتند.
پیکر پاک این مادر بزرگوار دیروز از مقابل مسجد سادات واقع در 20 متری خیابان جوادیه واقع در جنوب تهران تشییع شد.
مادر شهیدان بیات سرمدی پنجشنبه گذشته پس از بازگشت از آیین ویژه‌ای که برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نمایشگاه دفاع مقدس منطقه 18 تهران جریان داشت، دچار ناراحتی جسمی شد و پس از انتقال به بیمارستان، شب جمعه با امواج دعای شب زنده‌داران به ملکوت رفت.
این مادر صبور و ایثارگر در دوران دفاع مقدس همزمان دوری پنج فرزندش را که در جبهه حضور داشتند تحمل می‌کرد و در آن دوران علاوه بر صبر بر هجرت سه فرزندش (محمود، منصور و غلامرضا) شهادت دو برادر رزمنده خود مسعود و ناصر بیات سرمدی را تحمل کرد.
پیکر پاک مادر شهیدان بیات سرمدی پس از خواندن زیارت عاشورا در قطعه 25 صالحین بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.
تسلیت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای درگذشت مادر شهیدان محمود، غلامرضا و منصور بیات سرمدی را تسلیت گفت.
در بیانیه سرلشکر محمد علی جعفری که در آیین تشییع پیکر حاجیه خانم خدیجه بیات سرمدی در مسجد سادات محله جوادیه خوانده شد آمده است: ادای دین و تکلیف زینب‌گونه مادر شهیدان سرمدی فرهنگ عاشورا را در ایران اسلامی زنده کرد.
این بیانیه می‌افزاید، مادر شهیدان سرمدی افتخار زنان جهان است و پشتیبانی از ولایت‌فقیه، حضور در صحنه‌های انقلاب و پاسداری از آرمان‌های امام راحل و خون هزاران شهید، جانباز و آزاده، موجب سرافرازی این بانوی بزرگوار شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران می‌افزاید: مادر پاسداران شهید محمود و غلامرضا و همچنین بسیجی شهید منصور بیات سرمدی در ایام هفته دفاع مقدس و در هنگام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دعوت حق را لبیک گفت و از این جهت ضمن عرض تسلیت، علو درجات را برای این بانوی بزرگوار از درگاه احدیت درخواست می‌کنم.

 


نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری با اشاره به نفوذ صهیونیسم در رسانه‌های جهان گفت: باید با تأسیس و تقویت شبکه‌هایی مانند المنار، الکوثر، العالم و پرس تی وی جبهه‌ای رسانه‌ای به مرکزیت ایران برای مقابله با صهیونیسم تشکیل داد.
به گزارش رسا ،آیت الله محسن حیدری،به نفوذ صهیونیسم در کشور‌های عربی و غربی اشاره کرد و بیان داشت: صهیونیسم بین‌الملل به عنوان جریانی که به شکل شبکه‌ای بر مجاری اقتدار و قدرت همه جانبه دنیا دست اندازی کرده، توانسته آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای اسلامی عربی را با خود همراه کند.
وی افزود: صهیونیسم بین‌الملل جریانی واقعی بوده که جهان معاصر از 100 سال گذشته تا امروز با آن درگیر است.
آیت الله حیدری صهیونیسم را جریانی واقعی، ملموس و مشهود دانست و گفت: این جریان اقتدار گرا از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تلاش کرده قدرت خود را بر دنیا تحمیل کند و جریان‌های قدرتمند را به سود خود پیش ببرد به گونه‌ای که توانسته از سال 1948 تا کنون به قدرت و موجودیت ننگین خود در جهان ادامه دهد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از لوازم حفظ اقتدار صهیونیسم در همه صحنه ‌ها وجود رسانه و تبلیغات است و صهیونیسم بین‌الملل نمی‌تواند بدون تبلیغات به حیات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود ادامه دهد.
وی افزود: مدیران باید تلاش کنند تا با ایجاد رسانه‌های گوناگون در برابر صدای شیطانی رسانه‌های صهیونیستی ایستادگی کنند و از نظر کمی و کیفی با صدایی رسا‌تر و با زبانی هنرمندانه اندیشه‌های اعتقادی اسلام و حقایق را به دنیای معاصر انتقال دهند.
آیت الله حیدری تصریح کرد: در حال حاضر المنار و الکوثر به نوعی این خط قرمز‌های صهیونیستی را مورد تجاوز قرار می‌دهند و با مشکلات جدی مواجه هستند.

 


یک روزنامه صهیونیستی مواضع اخیر باراک اوباما و سخنرانی وی در سازمان ملل را تسلیم شدن در مقابل ایران و سوریه دانست.
روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم در مقاله‌ای نوشت که سخنرانی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد اشاره‌ای واضح به پایین آمدن آمریکا از اوج رهبری جهانی بود؛ این سخنرانی نشان داد که قدرت بالای آمریکا دیگر قادر نیست به تنهایی مسئولیت‌های نظام بین‌المللی را بر عهده بگیرد و آرمان‌های این کشور این است که در این راستا مبتنی بر ابزارهای دیپلماتیک با جامعه جهانی همکاری کند.
این روزنامه تاکید کرد که به عنوان مثال در موضوع سوریه به صورت یکباره آمریکا از این قضیه کنار کشید و به جای آن شورای امنیت قرار گرفت که خود را طرفی می‌دانست که باید توافقنامه ژنو را اجرایی می‌کرد، اوباما البته تحریم‌های بین‌المللی را برای دمشق تعیین کرد که در صورت عدم تعهد به خلع سلاح شیمیایی آنها را اعمال خواهد کرد.
به گزارش فارس، اسرائیل الیوم با مقایسه روند سیاسی باز کنونی میان ایران و آمریکا و پیام صلح اوباما در سال 2009 به ملت و رهبران ایران، نوشت که البته برخلاف گذشته این ‌بار این مواضع از موضع ضعف آشکار آمریکا ناشی می‌شود، چرا که واشنگتن در تلاش‌های خود در سوریه شکست خورده و نتوانسته حمایت مجلس نمایندگان برای اقدام نظامی محدود را کسب کند. وی همچنین در درگیری با سناتورهای مجلس نمایندگان در مورد بودجه کل کشور نیز شکست خورده است، در این صورت هیچ امیدی وجود ندارد که اوباما بتواند از تشکیلات کنونی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد اقدام نظامی علیه ایران در هر شرایط احتمالی پاسخ مثبت دریافت کند. به این ترتیب است که اوباما خود را در موضع ضعف یافته و سخنرانی خود در سازمان ملل را به عنوان پرچم سفید تسلیم در مورد قدرت آمریکا در تشکیلات نظام جهانی قرار داد.

 


امیر ولیوند فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان آجودان مخصوص رئیس‌جمهور منصوب شد.
امیر حسین ولیوند فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش به عنوان ژنرال آجودان مخصوص رئیس‌جمهور منصوب شد.
به گزارش فارس، امیر ولیوند در هنگام بدرقه حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک نیز به عنوان آجودان، پشت سر رئیس‌جمهور ایستاده بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10